سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادرانت، کسی است که از اموال خود به تو ببخشد، و بهتر از او کسی است که تو را بی نیاز سازد و اگرخود به تو نیازمند گشت، تو را معاف دارد [و از تو چیزی نخواهد] . [امام علی علیه السلام]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

 

شروع دور جدید برنامه های جریان فتنه در 16 آذر با بیانیه موسوی

 اختصاصی سبز نبوی :وی که امید وار است بتواندبا این پیام  مجددا با  اردو کشی خیابانی و برخورد با نظام در قالبی جدید که ظاهرا رویکرد جدید جریان فتنه در آستانه هدفمندی یارانه ها می باشد و وصل این آشوبها به اعتراضات بعدی می باشد به هواداران خود چنین می گوید..

 

 

خبر اختصاصی نهضت سبز نبوی :وی که امید وار است بتواندبا این پیام  مجددا با  اردو کشی خیابانی و برخورد با نظام در قالبی جدید که ظاهرا رویکرد جدید جریان فتنه در آستانه هدفمندی یارانه ها می باشد و وصل این آشوبها به اعتراضات بعدی می باشد به هواداران خود چنین می گوید که: همراهان جنبش سبز همچنان درخواست اجرای بدون تنازل قانون اساسی!!، پرهیز از خشونت، التزام به اخلاق و روش های اخلاقی !!! را خط مشی اصولی خود می دانند و با هر کس که به هر عنوان و بهانه آشوب کور بیافریند، مخالفند و آن را به ضرر مصالح و منافع ملی ایرانیان و اهداف جنبش سبز می دانند. باید به دیگران نیز توصیه شود که به سیره عقلا متعهد باشند و اگر تشخیص می دهند حرکتی مخرب است، آن را متوقف کنند.

هزینه ناکارآمدی های دولتمردان را مردم کوچه و بازار نباید پرداخت کنند، و نباید بر زخم های عمیق نابسامانی هایشان نمک پاشید. برعکس، چنانچه این همراه کوچک بارها درخواست کرده ام، باید با دستگیری از کسانی که این روزها بر اثر انبوه مشکلات به زمین می خورند کمک شود تا، به دور از روش هایی که کرامت انسانی آنان را از میان ببرد، به زندگی آبرومندانه شان ادامه دهند. چهره زندگی برای بسیاری از مردم زشت شده است، آن را زشت تر نکنیم، بلکه در حد توانمان، در زیبا کردن آن بکوشیم.

?- دوستان گرامی، پرسیده اید که این روزها که امکان بیان اعتراض ها و انتقادها به سبب سرکوب های شدید و برخوردهای امنیتی وجود ندارد، همراهان جنبش سبز چه باید بکنند؟ حقیقت این است که پاسخ به این پرسش هم باید محصول عقل جمعی باشد و شایسته است که همه همراهان و علاقه مندان به راه سبز امید در ارائه راهکارهای مناسب مشارکت داشته باشند.

وی در این بیانیه که به مناسبت 16 آذرماه منتشر کرده با تکرار شعاری که از طرف انجمن پادشاهی و منافقین طرح شده ، گفته است: یادمان نرود که همه باهم می گفتیم "نترسید نترسید ما همه با هم هستیم"... این درحالیست که جمله مورد اشاره آقای موسوی، همان شعاری است که مسعود رجوی سرکرده منافقین از آشوبگران روز عاشورا خواسته بود آنرا تکرار کنند.
 
 
 
 

قاچاق گازاشک آور توسط افراد سودجو به داخل کشور

به تازگی برخی از افراد سودجو با سفر به کشور عراق با خرید افشانه اشک آور با قیمت نازل در کشور عراق ، آنها را به داخل کشور منتقل کرده و با قیمت گزاف به فروش می رسانند. گفته می شود گروهک تروریستی منافقین در پشت پرده انتقال افشانه اشک آور توسط افراد سودجو به داخل کشور و فروش آن در بازار می باشد تا بتواند از این افشانه ها در زمان اغتشاشات خود ساخته استفاده نمایند. البته برخی منابع آگاه از احتمال اینکه فرقه سبز نیز در پشت پرده انتقال این افشانه ها به  داخل کشور باشد را رد نکرده اند.

 

 

اعلام موجودیت یک گروهک تروریستی

اخیراً یک گروهک تروریستی دیگر با صدور بیانیه ای در سایت گروهک جندالشیطان اعلام موجودیت نموده است. باین گروهک که با نام "جنبش بدر شیرآباد" در سایت وابسته به گروهک ریگی اعلام موجودیت نموده طی اطلاعیه ای اعلام داشته که انتقام یکی از علمای اهل سنت را از نظام خواهد گرفت.

 

 

عامل "توهم تقلب" به نجف می رود

جریان فتنه برای دور جدید فعالیت های خود برخی از افراد را به تعدادی ازکشورها گسیل داشته است. جدیدترین این تلاش ها مربوط به سفر یکی از روحانیون مسئول ستاد میرحسین موسوی به عراق و شهر نجف و اقامت دائم در این شهرمی باشد. نامبرده که در ایام قبل و بعد از انتخابات نقش بسیار مهمی در ایجاد توهم تقلب در میرحسین موسوی داشت قرار است در این شهرضمن اقامت دیدارهایی را ترتیب داده و رایزنی هایی را برای احیای فتنه ترتیب دهد.

تاکنون اخباردقیقی از برنامه های فرد مزبور بدست نیامده است.در ضمن خانواده نامبرده نیز در حال رایزنی برای اقامت در نجف می باشند. همچنین گفته می شود یکی دو نفر دیگر از نیروهای مرتبط با فتنه گران نیز به کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی مسافرت هایی داشته اند.

 

 

رواج داستانهای مبتذل و خلاف شئونات اخلاقی در گوشی موبایلها

به تازگی از سوی شماره های ناشناس مربوط به خارج از کشور پیامکی به گوشی تلفنهای همراه افراد مختلف در استان کهکیلویه و بویراحمد ارسال شده و تقاضای برقراری تماس با شماره پیامک را دارد که پس از برقراری تماس از سوی مخاطبین به شکل کامپیوتری برای فرد تماس گیرنده داستانهای سکسی ، مبتذل و خلاف شئونات اخلاقی پخش می گردد. این  پیامک ها از  کشور آلمان ارسال می گردد. لازم به ذکر است این اقدامات توسط کشورهای غربی و در جهت ترویج فرهنگ ابتذال غرب در کشور و به منظور اشاعه فساد در بین مردم خصوصاً نسل جوان کشور انجام می گیرد.

 

 

آخرین خبر درباره حکم"سکینه ‌آشتیانی"

هامون نیوز به نقل ازایسنا، حجت‌الاسلام مالک اژدر شریفی گفت: حکم سنگسار سکینه محمدی ‌آشتیانی در صورت تایید نهایی لازم‌الاجرا‌ست. قباحت خیانت به همسر در تمام دنیا جا افتاده و آشتیانی نیز به واسطه خیانت به همسر محکوم به سنگسار شده است. پرونده این متهم هم‌اکنون در تهران مراحل قانونی را طی می‌کند و اگر احیاناً تایید نهایی شد و دستور اجرای حکم صادر شد حکم اجرا می‌شود.

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی ادامه داد: چون مجازات این محکوم سنگین است مراحل رسیدگی نیز سنگین خواهد بود و نمی‌توان حکم وی را فوراً اجرا کرد، دستگاه قضا باید اطمینان خاطر کامل داشته باشد سپس اقدام به اجرای حکم کند. حجت‌الاسلام شریفی عنوان کرد: پرونده محمدی آشتیانی هم‌اکنون در حال رسیدگی مجدد در تهران است. پرونده این مجرم در زمان صدور حکم‌ در شرف اجرا بود که به خاطر نبود امکانات در زندان تبریز متوقف شد و پس از ارجاع موضوع به رییس قوه قضائیه وقت، ایشان دستور رسیدگی مجدد به پرونده داد و با تغییر ریاست قوه نیز در حال رسیدگی مجدد است.

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی اظهار کرد: هنوز دستوری برای اجرای حکم آشتیانی از تهران صادر نشده و رسانه‌های غربی با انتشار اخبار کذب درمورد این پرونده درصدد ضربه زدن به نظام مقدس اسلامی هستند. وی یادآور شد: کسانی که شایعاتی را در مورد پرونده سکینه آشتیانی پراکنده می‌کنند خبری برای رسانه‌های خود پیدا نمی‌کنند و از خود خبرهای جعلی می‌سازند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی اظهار کرد: متاسفانه این رسانه‌ها با انتشار مدارکی مانند عکس و فیلم اقدام به ساختن مستندات جعلی در ارتباط با پرونده می‌کنند تا چهره نظام را در بین افکار عمومی جهان آشفته نشان دهند. بر اساس این گزارش، حجت‌السلام مالک اژدر شریفی رئیس دادگستری آذربایجان شرقی پیش از این در گفت‌وگویی دیگر درباره جرم سکینه محمدی آشتیانی اعلام کرده بود: جرم سکینه محمدی آشتیانی فقط ارتباط نامشروع نیست بلکه جرائم وی متعدد و بسیار سنگین است. سکینه محمدی آشتیانی در سال 1385 به اتهام زنای محصنه، قتل و جنایت از سوی دادگاه کیفری تبریز به اعدام محکوم شده است.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/8/30:: 2:7 عصر     |     () نظر

 

تعیین تکلیف مهدی هاشمی برای قوه قضاییه از لندن

 مهدی هاشمی رفسنجانی در نامه‌ای خطاب به غلامحسین محسنی اژه‌ای، برای بازگشت خود به کشور و حضور در دادگاه، "شرط" تعیین کرده و مدعی شده که یقینا در دادگاه تبرئه خواهد شد.

 مهدی هاشمی رفسنجانی در اقدامی عجیب، نامه‌ای سرگشاده خطاب به دادستان کل کشور نوشته و برای بازگشت خود از انگلیس به ایران و همچنین حضور در جلسه محاکمه در دادگاه، برای قوه قضاییه "شرط" تعیین کرده است!

پسر آقای هاشمی در حالی که مدت‌ها از صدور حکم جلب او توسط وزارت اطلاعات و دستگاه قضا می‌گذرد، ضمن تایید شایعات مربوط به بازگشت خود از لندن، واکنش افکار عمومی نسبت به این مساله را "اوج گیری شانتاژها" نامیده است.

مهدی هاشمی در این نامه، برای بازگشت خود شرط تعیین کرده و خطاب به "محسنی اژه‌ای" نوشته است: مطمئناً جناب‌عالی و همکاران می‌دانید رسماً اعلام کرده‌ام علی‌رغم مسئولیت نظارت بر دانشگاه‌های آزاد خارج از کشور؛ مشغول تحصیل در دانشگاه آکسفورد هم هستم که برای تهیه پایان‌نامه دکترایم می‌باشد، آماده حضور در محکمه می‌باشم و شرط‌‌های من را هم می‌دانید که هیچ درخواست غیرقانونی در آن نیست؛ مهمترین آنها دادگاه مستقل و مصون از تحمیل‌های نیروهای امنیتی است با همه حقوق دادگاه و متهم و نیز توجه به شکایات متهم.

دفاع پسر متهم از پدر مظلوم!

پسر رئیس مجمع تشخیص مصلحت در ادامه این نامه، خواست مردمی برای بازگشت خود به کشور و حضور در دادگاه و پاسخگویی به اتهامات را نقشه‌ای برای "پدر مظلوم" خود دانسته و مدعی شده است: بی‌شک هدف این‌ها شخص اینجانب نیست؛ بلکه هدف پدر مظلوم من است و خودشان می‌دانند که آسیب این ظلم‌ها دامن انقلاب را هم می‌گیرد. به گزارش شبکه ایران، مهدی هاشمی رفسنجانی همچنین پیشاپیش برای قاضی پرونده خود هم تعیین تکلیف کرده و اعلام کرده که "مطمئنم یک دادگاه عادل منع تعقیب صادر خواهد کرد."

شبکه ایران پیش از این درباره این سناریو مطلب تحلیلی جامعی را منتشر کرده بود. وی در پایان نامه هم خودش را "جانباز شیمیایی" و "خادم صنایع نفتی ایران" نامیده است؛ مساله‌ای که فعالان سیاسی با توجه به سابقه نامعلوم او در پرونده رشوه استات اویل، مورد تشکیک قرار داده‌اند.

سناریوی مهدی هاشمی؛ این بار کپی سناریوی تقلب

"اگر تقلب نشه؛ موسوی اول میشه" این شعاری بود که در روزهای منتهی به 22 خرداد 88 و درست زمانی که نظرسنجی های سراسری از موقعیت نامطلوب میرحسین موسوی در بین مردم حکایت می کرد، در برخی خیابان‌های تهران توسط حامیان آقای موسوی سر داده می‌شد؛ شعاری که از ابتدا بنا را بر آن گذاشته بود که اگر نام میرحسین موسوی به عنوان پیروز انتخابات از صندوق‌های رای بیرون نیاید، یعنی تقلب!

البته پشت پرده این شعار بعدا و توسط سردمداران کودتای مخملی افشا و مشخص شد که هدف از طرح این شعار و دیگر زمینه سازی ها برای القای ادعای تقلب، تحقق پروزه "براندازی" بوده است. گزارش اخیر سایت منتسب به محسن هاشمی هم قطعه ای از پازل را به دست تحلیلگران سیاسی داده که بر اساس آن احتمال می رود وقوع سناریویی مشابه تقلب، درباره دادگاه مهدی هاشمی هم وجود داشته باشد.

در واقع در حالی که هنوز پسر جنجال ساز آقای هاشمی به ایران برنگشته و دادگاه و قاضی رسیدگی به اتهامات او مشخص نشده است، آقای هاشمی بخشی از دادگاه ها و قضات قوه قضائیه را به داشتن وابستگی سیاسی و بی‌عدالتی متهم کرده است.

به همین دلیل این تحلیلگران معتقدند که طرح چنین اتهاماتی ممکن است مبنایی برای نپذیرفتن و زیر سوال بردن رای احتمالی محکومیت مهدی هاشمی و متهم کردن قاضی به بی عدالتی و تاثیرپذیری از فشارهای بیرونی قرار بگیرد؛ هر چند که روند دادگاه و صدور حکم بر پایه عدالت و قانون پیش رفته باشد.

  

 

تی شرت های تبلیغی فرقه ضاله وهابیت در بازار کشور

 

اخیراً برخی گروه های محدود وابسته به فرقه ضاله وهابیت اقدام به تبلیغ فرقه ضاله خود با استفاده از نمادهای مختلف می نمایند. بر همین اساس این فرقه ضاله تی شرتهایی را وارد بازار استان اردبیل نموده که در جلو و پشت آن عدد 33 که نماد تبلیغ فرقه ضاله وهابیت می باشد توزیع نموده است. گفته می شود در شبکه های ماهواره ای نیز تبلیغ این تی شرتها از سوی وهابیون صورت می گیرد.  لازم به ذکر است هنوز مفهوم عدد 33 و علت انتخاب این عدد برای تبلیغ وهابیت مشخص نیست.

 

 

درخواست حقیقت‌جو برای تحریم ایران

به تازگی تعدادی از اعضای نفاق با سفر به کشور یمن در حال گفتگو برای انتقال نیروهای خود به آن کشور هستند.

هامون نیوز به نقل ازافشانیوز محل در نظر گرفته شده منطقه ای به نام "صعده" می باشد که همجوار مقر " حزب بعث" کشور یمن است . نماینده گروهک  تروریستی فردی به نام اسماعیل باقری ساکن فرانسه می باشد که ارتباط مستقیمی با مریم رجوی یکی از سرکردگان این گروهک دارد. گفته می شود عربستان سعودی از این اقدام منافقین حمایت کرده و کلیه هزینه های انتقال را بر عهده گرفته است . این رایزنی ها به دنبال خروج امریکاییها از پادگان اشرف و محدودیت های اعمال شده توسط دولت عراق برای گروهک تروریستی منافقین و نیز مطرح شدن بحث خروج احتمالی آنان از عراق صورت می گیرد.

 

 

خاتمی نماینده مجلس تولید می کند

آقای محمد خاتمی رئیس بنیاد باران در محفلی با حضور سرخط های اصلاحات ، در ارتباط با انتخابات مجلس وشورا ها و شایعاتی که پیرامون حضور اصلاح طلبان در این انتخابات مطرح شده است گفت : " بسیار جدی می گویم وانتظار دارم اینگونه هم عمل شود ، ما با تمام توان در انتخابات مجلس وشوراها حضور خواهیم داشت و مطمئنا اکثریت مجلس آینده با ما خواهد بود "  ایشان در ادامه اضافه نمودند " بقای ما در این انتخابات است ، یک مجلس قوی نوید یک دولت اصلاح طلب را خواهد داد " ملاحظه : گفته می شود ستادی از اصلاح طلبان به خواست خاتمی چند ماهی است که در امر انتخابات و جذب عناصر به اصطلاح سفید و سازماندهی عوامل استانی فعال شده است ، وظاهرا بیشترین تمرکز این ستاد نیز روی شهرستانها می باشد ، چرا که مجموعه عواملی که در تهران وابسته به این جریان می باشند به نوعی در جریان فتنه 88 خود را چهره نموده اند وامیدی به عبور آنها از دایره نظارت شورای نگهبان ندارند ، با این وجود فعالیتهای این ستاد به گونه ای برنامه ریزی شده است که بابهره برداری از دستاوردهای ستادهای انتخابات موسوی بتوانند چنان جوی را در شهرستانها نیز بوجود بیاورند.

 

 

فتنه گران برای انتقام از آیت الله جوادی دست به کار شدند

یکی از کسانیکه فتنه گران بسیار سنگ او را به سینه زده و با تحریف سخنان و رفتارهای آن بزرگوار سندی بر حقانیت خود و عدم مشروعیت و مقبولیت نظام ساخته و به شانتاژهای گسترده خبری می پرداختند، حضرت آیت الله جوادی آملی، حکیم و مفسر بزرگ قرآن کریم بوده است./ این فتنه گران که با سانسور مقدمات و اصل بحث این عالم بزرگ علاوه بر اینکه سعی نموده چهره وی را در بین علاقمندان به رشته های تجربی تخریب کنند، فرصت را غنیمت شمرده و به تمسخر و استهزاء معجزات انبیاء و اولیاء الهی پرداختند.

 

فتنه گران به اصطلاح سبز که همواره وانمود می کردند اکثریت ملت و نخبگان کشور بویژه علماء و مراجع عظام تقلید حامی آنان و مخالف سیاست های  نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و برای ادعاهای واهی خود به تحریف اخبار و شایعه سازی در این باره می پرداختند و در بسیاری از مواقع نیز با کمک نرم افزارهای طراحی و میکس و مونتاژ که امروزه هر نوجوان ایرانی به آنها تسلط دارد، سندی تصویری- تحریفی برای بیشمار جلوه دادن خود(!) ارائه می دادند، این روزها بعد از رو شدن دستشان، خنجر از رو بسته و در رسانه های خود به انتقام گیری ازتمام  کسانیکه که با عملکرد صریحشان منجر به انزوا و افشای ماهیت جنبش فتنه گردیده، روی آورده اند.

بدلیل مواضع صریح و شفاف نخبگان کشور بویژه مراجع عظام و علمای بزرگ در سفر اخیر مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای به شهر مقدس قم، که منجر به افشای ماهیت تو خالی جریان فتنه و دروغ پراکنی ها  و شایعات گسترده آنان گردید، این اقلیت مطرود از دامن پاک ملت ایران در کلیپ های تصویر ی پیاپی سعی در انتقام گیری از برخی بزرگان نمودند.

فتنه گران که همواره برای دینی و ارزشی جلوه دادن جنبش و حرکتهای مرموزانه خود، به دروغ خبر حمایت مومنین و برخی مراجع و علمای بزرگ را نسبت به جنبش خود بازتاب می دادند، بعد از حماقت و هتک حرمتشان در روز عاشورا به کلی جایگاه مردمی خود را از دست دادند و از آن پس صرفا با شایعه سازی و  بازتاب اخبار کذب و دروغ سعی در حفظ روحیه اقلیت خود می نمودند.

یکی از کسانیکه فتنه گران بسیار سنگ او را به سینه زده و با تحریف سخنان و رفتارهای آن بزرگوار سندی بر حقانیت خود و عدم مشروعیت و مقبولیت نظام ساخته و به شانتاژهای گسترده خبری می پرداختند، حضرت آیت الله جوادی آملی، حکیم و مفسر بزرگ قرآن کریم بوده است.

شکست خوردگان به اصطلاح سبز که برخی نصایح و انتقادات مخلصانه و دلسوزانه حضرت آیت الله جوادی آملی را نسبت به برخی مسائل، حمل بر مخالفت وی با نظام و ولایت فقیه قلمداد می کردند، نتوانستند عصبانیت خود را از استقبال صمیمی وی با رهبر معظم انقلاب پنهان کنند و از همان ابتدا چند تن از آنان که متوهمانه و با کمال پر رویی خود را نمایندگان گمنام(!) طلاب، اساتید و علما قم و نجف دانسته در بیانیه ای نقلید از وی را حرام اعلام کردند! و بعد از آن نیز عده ای از این جمع شوم با سرهم کردن قطعه های ناقصی از سخنرانی های این حکیم بزرگ حوزه های علمیه و سانسور مقدمات و اصل بحث وی چنان وانمود کردند که ایشان در یک سخنرانی پزشکان، و دانشمندان تجربی را مورد اهانت قرار داده است.

گفتنی است که این عالم فرزانه همواره با احترام و تواضع نسبت به سایر اندیشنمدان و دانشمندان سخن می گوید و اگر مسائله ای نیز به آن اعتقاد داشته باشد در عین بی باکی و شجاعت در بیان آن، منطق، علم و اخلاق را در گفتار و مطرح نمودن دیدگاه خود نادیده نمی گیرد. این فتنه گران که با سانسور مقدمات و اصل بحث این عالم بزرگ علاوه بر اینکه سعی نموده چهره وی را در بین علاقمندان به رشته های تجربی تخریب کنند، فرصت را غنیمت شمرده و به تمسخر و استهزاء معجزات انبیاء و اولیاء الهی پرداختند.

هرچند از ابتدای این کلیپ اوج عصبانیت سرهم کننده آن به خوبی واضع است و سانسور اصل بحث آن بزرگوار برای اتخاذ نتایج علمی و اعتقادی به روشنی روز می باشد امّا سئوال اینجاست بعد از کلیپ های فراوان فتنه گران علیه بزرگان اسلام و انقلاب از جمله دبیرکل حزب الله لبنان، آیت الله جوادی آملی و... در آینده باید شاهد توطئه و هتاکی این منافقین نسبت به کدام یک از فقها و بزرگان علمی و انقلابی بود؟

به هر حال جا دارد که مردم مومن و شریف ایران اسلامی حال این ایام سران فتنه و اقلیت حامیشان را درک کرده و حمله و اهانت های اخیرشان بر سید حسن نصرالله دبیر کل شجاع حزب الله لبنان، حضرت آیت الله جوادی آملی و برخی از هنرمندان را حمل بر اوج ذلت ، حقارت و شرایط نابسامان روحی و روانی آنان نمایند.

لازم بذکر است برخلاف تبلیغات چندین ماهه فتنه گران پیرامون مخالفت حضرت آیت الله جوادی آملی با نظام و رهبر فرزانه انقلاب، این عالم بزرگ جهان تشییع برخلاف تمامی شایعات زودتر از بسیاری از مراجع و علماء، در اولین شب حضور ولی امر مسلمین در قم به دیدار معظم له رفتند و با کمال احترام و صمیمیت به ایشان خیر مقدم گفتند.
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/8/30:: 2:7 عصر     |     () نظر

 

با این اقلیت کم چه کنیم ؟

http://www.rajanews.com/Files_Upload/6474.jpg

 وضع تقابلی میان طرفداران نظام و معترضین بسیار سریع تر از تصورها و پیش بینی ها به سامان آمد و آنچه «جنبش» نامیده می شد در عرض چند ماه به یک «گروه» با مختصات قابل توصیف تبدیل شد. می توان راهپیمایی روز قدس را آغاز آشکارگی این افول و اضمحلال دانست، کمااینکه در اتفاقات بعد یعنی 13 آبان و اکنون 16 آذر که هر دو به عنوان نقاط عطف تحرکات سیاسی اغتشاش گران دانسته می شد، این افول و اضمحلال به عیان مشاهده شد. شواهد و شنیده ها از طرفی حاکی از درماندگی و دستپاچگی رهبران سیاسی اغتشاشات و از طرفی حکایت‌گر آرامش خاطر طیفی از طرفداران نظام است؛ لیکن در این میان جریان های دانشجویی انقلابی در این اندیشه اند که با این اقلیت مخالف نظام که هرازگاهی فرصت ظهور سیاسی و رسانه ای پیدا می کنند و ایام و مقاطع خاص را به مجالی برای تحرکات دوباره تبدیل می کنند، چه باید کرد؟

  

  

فتنه گران چه نهادهایی را مورد هجوم قرار داده اند؟

پس از شکست فتنه سبز در انتخابات ریاست جمهوری و برملا شدن نقشه شوم انقلاب مخملی در ایران ، اتاق فکر جریان فتنه به بررسی علل شکست پرداخت. از اقدامات پس از انتخابات آنان می توان فهمید ، فتنه گران سه عامل را باعث شکست در طرح براندازی خود دانستند و نقشه های بعد از انتخابات حول تخریب سه محور کشیده و اجرا شد.

 

1- تخریب جایگاه ولایت فقیه و شخص مقام معظم رهبری

بدون تردید مهمترین عامل در شکست کودتای نرم تسلط مقتدرانه مقام معظم رهبری بر اوضاع کشور بود . ایشان با درایت توانستند جریان فتنه را هدایت کرده و کشتی انقلاب را از مرحله خطرناک با کمترین آسیب عبور دهد . لذا فتنه گران از همان اولین روزهای پس از انتخابات به تخریب ایشان دست زدند. فتنه گران در سایت ها و شبکه های ماهواره ای بحث دروغ تقلب در انتخابات را مطرح کرده ودولت را غیرقانونی دانستند و مقام معظم رهبری را به دلیل صیانت از آراء مردم و ایستادگی در برابر خواسته های غیرقانونی و نامشروع فتنه گران ، دیکتاتور خطاب کردند. به سرعت در تمام سایت ها و شبکه های ماهواره ای حکومت ولایت فقیه برابر با حکومت دیکتاتوری معرفی شد . سران فتنه در داخل نیز با دستور اتاق فکر خارج از کشور ، این موضوع را در بیانیه ها و مصاحبه ها به گونه ای دیگر مطرح می کردند. مهدی کروبی از سران فتنه در مصاحبه ای حکومت پهلوی را از حکومت فعلی بهتر دانست. او همچنین با انتشار نامه ای خطاب به هاشمی رفسنجانی ، خواستار نظارت مجلس خبرگان بر عملکرد مقام معظم رهبری شد. اما با گذشت زمان مشخص شد که پیوند مردم و رهبری ناگسستنی است و این نقشه راه به جایی نخواهد برد. لذا تخریب روی دیگر قسمت های نظام شدت بیشتری گرفت.

 

2- تخریب نهاد های امنیتی و بسیج :

در کنترل و مقابله با اغتشاشات پس از انتخابات سال 88 ، بسیج نقش موثری از خود نشان داد. این شجره طیبه که از یادگاران با ارزش امام خمینی (ره) است به کمک نیروهای انتظامی شتافت و مقابل اغتشاشگران ایستادگی نمود. فتنه گران نیز که هیچ دلیل و مدرکی برای ادعای تقلب در انتخابات نداشتند ، بسیج را عامل تقلب در پای صندوق های رای معرفی کردند و به تخریب این نهاد پرداختند.

از طرف دیگر نهاد های امنیتی کشور توانسته بود ارتباط فتنه گران داخلی را با منافقین و سرویس های جاسوسی کشورهایی چون آمریکا و انگلیس کشف و به مردم معرفی کند. فتنه گران برای فرار از این اتهامات ، نهاد های امنیتی کشور را به کودتا متهم کردند و به تخریب چهره آنان پرداختند. از جمله این اقدامات ، طرح شکایت 7 نفر از سران اصلاحات از نهاد های امنیتی کشور بود که به سرعت در رسانه ها منتشر شد.

 

3- تخریب شورای نگهبان :

شورای نگهبان ، اصلی ترین نهاد کشور برای نظارت بر نحوه اجرا و نتایج انتخابات است. این شورا همانند فیلتری است که مانع حضور خائنان و منافقان در انتخابات می شود . اعتراضات گسترده اصلاح طلبان به این نهاد نظارتی کشور ، از زمان رد صلاحیت منافقانی که در زیر نقاب احزابی چون مشارکت و نهضت آزادی پنهان شده بودند آغاز شد.

فتنه گران که شورای نگهبان را همچون سدی در برابر اهداف شوم خود می دیدند از قبل از انتخابات ، این نهاد را به بی عدالتی متهم کردند. پس از انتخابات نیز نظر شورای نگهبان را در رابطه با صحت انتخابات نپذیرفته و این نهاد را هم دست با متقلبان معرفی کردند.

آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان بارها توسط رسانه های فتنه مورد هجوم تبلیغاتی قرار گرفت. بیشترین اتهامات از جانب مهدی کروبی صادر شد. کروبی در آخرین عملیات تخریبی خود ، به بهانه حمایت از زندانیان سیاسی ، ماجرای حضور فرزند آیت الله جنتی در بین منافقان در سالهای اولیه انقلاب و کشته شدن او را مطرح کرد.

آیت الله جنتی ، این روحانی مبارز در سالهای اولیه انقلاب با حضور یکی از فرزندانش در سازمان مجاهدین خلق (منافقین ) مواجه شد . اما ار او حمایت نکرد و از این امتحان الهی سربلند بیرون آمد . حال پس از سالها مهدی کروبی برای نسبت دادن آیت الله جنتی به منافقان این موضوع را دوباره مطرح کرده تا چهره این روحانی برجسته را مخدوش کند.

فتنه گران تمام تلاش خود را برای تخریب این سه رکن نظام معطوف داشتند . اما با یاری خداوند و بیداری مردم خیانت های آنان هر روز بیش از پیش روشن می شود و این اقدامات آنها همانند دست و پازدن در باتلاق ، باعث فرو رفتن و نابودی زود تر خود آنها خواهد شد.

 

 

آماده باش میر حسین موسوی به هوادارانش در آستانه هدفمندی یارانه ها

میر حسین موسوی با حمله به نهادهای نظام مقدس جمهوری اسلامی (3 قوه) با ابراز امید واری از تکرار راهپیمائی های  بعد از انتخابات ضمن تحریک ناچیز هوادارانش نسبت به سیاه نمائی های اقتصادی و تحریک آنان ، در صدد را ه اندازی دور جدیدی از آشوبهای خیابانی و ریخته شدن خون بی گناهان است»

موسوی پس از طرح  سوالات واهی و با وصل کردن  سه میلیون دانشجوی آگاه و فرهیخته به جریان خود با حمله شدید به مساجد و جریان دینی ابراز داشته که :  ،  تمام مساجد و تکایا و نهادهای سنتی آمرانه و بخشنامه ای در خدمت محکومیت جنبش سبز!! به کارگرفته شده، وی در همین پیام، ضمن یادآوری جریان براندازی ضد انقلاب در  عاشورای تهران و با وصل آن به  راهپیمائیهای ?? و?? و?? خرداد اجتماعات اعتراضی مردم همیشه در صحنه امت حزب الله را   به تجمع های مهندسی شده تشبیه کرد.

 

 

منشور برادری و دست دوستی با فتنه‌گران!

 آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی رئیس بنیاد بین المللی غدیر و عضو مجلس خبرگان رهبری در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به این آیه از قرآن کریم « الیوم أکملت لکم دینکم وأتممت علیکم نعمتى ورضیت لکم الإسلام دینا "» اظهار داشت: عید غدیر عیدالله اکبر و بزرگترین عید مسلمانان جهان است. وی همچنین عید سعید قربان را به عموم ملت ایران و نمازگزاران تبریک گفت و در خصوص عید غدیر افزود: عید غدیر عید ولایت است. ولایت به معنای حب و دوست داشتن نیست بلکه ولایت یعنی کارپرداز.

خزعلی با بیان اینکه خداوند بر همه انسانها ولایت دارد و در حقیقت خداوند کارپرداز مؤمنین و مسلمانان است، تصریح کرد: «ولی» کسی است که قائم به کاری باشد و احکام خدا را برای اجرا نظارت کند. خزعلی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل جاری روز از جمله بازتاب‌های سفر رئیس جمهور به لبنان و نیویورک پرداخت و اظهار داشت: سفر رئیس جمهور محترم به لبنان و نیویورک عزت آفرین بود. من بدون تعارف می‌گویم که به رئیس جمهور علاقه دارم.

برخی دلسوزان مطالبی می‌گویند که باید به آنها توجه کرد. عضو مجلس خبرگان نظارت‌پذیری را از سوی مسئولان اجرایی و نظارتی کشور امری شایسته و نظارت‌ناپذیری را مذموم توصیف کرد و با اشاره به دست رد نمایندگان مجلس بر سینه فوریت طرح نظارت مجلس بر نمایندگان گفت: چطور می‌شود بیش از 150 نماینده یک طرح را به مجلس می‌دهد اما از آن حمایت نمی‌کند. وی خطاب به رئیس مجلس هشتم گفت: آقای لاریجانی طرح نظارت بر مجلس مهم است و این طرح را قبول کنید؛ اگر شما این کار را نکنید مردم به شما بدبین خواهند شد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری به فتنه 88 و اقدام برخی‌ها برای براندازی نظام اشاره کرد و گفت که منشور برادری با براندازان امکانپذیر نیست و این تفکر غلط است.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/8/30:: 2:6 عصر     |     () نظر

 

http://www.javandaily.com/Images/News/Smal_Pic/16-6-1389%5CIMAGE634194577504062500.jpg

تلاش برای ایجاد فتنه در 16 آذر

 متاسفانه با بازگشایی دانشگاهها، جریانهای سیاسی مخلوق فتنه سبز این بار نیز دانشگاه را مورد هدف قرار داده‌اند. این جریان آنگاه که پایگاه مردمی خود را به خاطر رفتار ساختارشکنانه و تفرقه افکنانه به سرعت از دست داد، تمرکز خود را به عنوان آخرین راهکار بر روی دانشگاه گذاشته تا این مرکز علمی را به پایگاهی برای تداوم فتنه مبدل نماید از فردای بازگشایی دانشگاهها, آنگاه که ایجاد آشوب و بلوا به بهانه سالروز تولد سران فتنه سبز (موسوی، کروبی و خاتمی) با آشکار شدن دروغ بودن سالروز تولد آنها در ماه مهر بی ثمر ماند, همه نگاههای فتنه گران برای همراه سازی دانشگاه و جنبش دانشجویی به روز 13 آبان دوخته شده بود. اما علی رغم تبلیغات فراوان, فتنه گران با چشمانی متعجب شاهد ناتوانی عناصر نفوذی این جریان در ساماندهی حداقلی بخشی از بدنه دانشگاه در روز 13 آبان بودند. حضور باشکوه ملت در این روز حداقل فرصت را برای عرض اندام این جریان گرفت و روز 13 آبان به روز یاس فتنه سبز مبدل گردید.

در چنین شرایط بغرنجی بود که تلاش همه جانبه سران داخلی و خارجی فتنه سبز برای ایجاد بلوا در دانشگاه در روز دانشجو در دستور کار کودتاگران قرار گرفت. مروری بر حجم تبلیغاتی و ترفندهای آنها می‌تواند میزان تلاش این جریان برای به آشوب کشاندن دانشگاهها را برای مخاطبین ترسیم کند.

 

 

برنامه بسیج دانشجویی برای 16 آذر

رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور تاکید کرد: فرهنگ و تفکری که بتواند از انقلاب اسلامی دفاع کند جز فرهنگ و تفکر بسیجی نیست و صراحتا در پیام امام‌خمینی(ره) مشاهده می‌شود.

 

حضرت امام‌خمینی(ره) در 2 آذر سال 67 با صدور پیامی دستور تشکیل بسیج دانشجو و طلبه را صادر کردند. در حال حاضر تشکل‌های مختلف دانشجویی در حوزه‌های مختلف علمی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... در دانشگاه‌ها مشغول فعالیت هستند. یکی از تشکل‌های دانشجویی همسو با آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام‌خمینی(ره) بسیج دانشجویی است.

بسیج دانشجویی در حال حاضر با ساختاری مشخص در داخل دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با حدود 600 هزار دانشجوی بسیجی و 2000 دفتر بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کند. به بهانه سالروز 2 آذر و روز بسیج دانشجویی با حسین قدیانی رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور به گفتگوی تفصیلی نشستیم. متن کامل این مصاحبه تفصیلی به شرح ذیل است:

*فارس: آقای قدیانی با تشکر از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادید، با توجه به نزدیکی دوم آذرماه و روز بسیج دانشجویی لطفا در خصوص علت پیام تاریخی امام‌خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بسیج دانشجویی بگوئید؟

-قدیانی: سابقه بسیج دانشجویی بازمی‌گردد به پیام دوم آذرماه سال 67 که امام‌خمینی(ره) به واسطه سالگرد تاسیس بسیج مستضعفین این پیام را صادر فرمودند.

به نظر می‌رسد که امام‌خمینی(ره) بعد از پذیرش قطعنامه 598 به مناسبت‌های مختلف سعی دارند طی پیام‌هایی ناگفته‌ها و خواسته‌های خود را بیان کنند. چون در دوران دفاع مقدس بسیج تشکیل شده بود و هیچ‌گاه امام‌خمینی(ره) پیامی نداده بودند، اما در سال 67 به بهانه سالگرد تاسیس بسیج پیامی می‌دهند و در این پیام مطالباتی را دارند که یکی از آنها تشکیل بسیج دانشجویی است.

با مطالعاتی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که فلسفه وجودی تاسیس بسیج دانشجویی از نظر امام‌خمینی(ره) چه بوده است و به این امر رسیدیم که ایشان با سه رویکرد، پیام تشکیل بسیج دانشجویی را صادر فرمودند. اولین رویکرد این بود که فرهنگ و تفکری که بتواند از انقلاب اسلامی دفاع کند جز فرهنگ و تفکر بسیجی نیست و صراحتا در پیام امام‌خمینی(ره) مشاهده می‌شود.

در این پیام امام‌خمینی(ره) سعی دارند اعلام کنند که در عرصه جنگ امروز تغییری داده شده است و جهت آن از سخت به نرم و عرصه آن از مرزها به داخل محیط دانشگاه‌ها و حوزه‌ها کشیده شده است، یعنی هم میدان جنگ تغییر کرده و هم نوع ابزار متفاوت شده است. پس اولین علت صدور پیام امام‌خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بسیج دانشجویی این بحث است.

دومین رویکرد این بود که فرهنگ و تفکر بسیجی که در دوران دفاع مقدس شکل گرفت و کارآمدی خود را در جبهه‌های جنگ تحمیلی اثبات کرد اقدامات عملی آن وجود دارد اما حوزه نظری آن وجود ندارد، لذا باید مبانی تئوریک آن ایجاد و تامین شود و هیچ کجا بهتر از حوزه و دانشگاه نیست و بسیج دانشجو وطلبه باید مبنای تئوریک فرهنگ و تفکر بسیجی را ایجاد کنند.

سومین رویکرد این است که فرهنگ و تفکر بسیجی باید پویا بماند و مسیر را ادامه داده تا نسل به نسل انتقال پیدا کند. بهترین محیطی که می‌تواند عالمانه و آگاهانه فرهنگ و تفکر بسیجی را منتقل کند حوزه و دانشگاه است، لذا در این پیام امام(ره) می‌فرمایند امروز یکی از ضروری‌ترین تشکل‌ها، تشکیل بسیج دانشجو و طلبه است.

امام خمینی(ره) درخواست تشکیل بسیج حوزه و دانشگاه نمی‌کنند بلکه درخواست تشکیل بسیج دانشجو و طلبه را دارند یعنی عناصری که در حوزه و دانشگاه درس تعلیم می‌گیرند را مورد توجه قرار می‌دهند. امام‌خمینی(ره) در این خصوص حتی استاد و روحانی را مطرح نمی‌کنند و فضای آرمانی مجموعه را طلب می‌کنند چون دانشجو و طلبه در حوزه و دانشگاه آرمان‌خواه است.

شروع حرکت بسیج دانشجویی با پیام امام‌خمینی(ره) شکل می‌گیرد و یکی از بحث‌های جدی که وجود دارد این است که چون ما تغییر نوع میدان و نوع ابزار داشتیم فهم تشکیل این تشکل برای ما در دانشگاه‌ها شاید خیلی ساده نبود. بچه‌هایی که در جنگ حضور داشتند ساده نبود که تشکیل این تشکل را درک کنند، لذا هنگامی که سعی داشتیم بسیج دانشجویی را تشکیل دهیم از ابزار و نماد دوران دفاع مقدس استفاده کردیم و در چند سال ابتدایی تشکیل بسیج دانشجویی سنگر می‌ساختیم و فعالیت‌های دیگر انجام می‌دادیم و فکر می‌کردیم که همان ابزارهای دروان دفاع مقدس را باید در محیط دانشگاه بیاوریم تا در قالب بسیج دانشجویی فعالیت کنیم در حالی که این‌گونه نبود و اگر بخواهیم بسیج دانشجویی را تحلیل کنیم این تشکل به چند برهه تقسیم می‌شود.

*فارس: یکی از مهمترین وظایف و شرایط نهادهای انقلابی پس از جنگ تحمیلی تبیین باورهای ارزش‌های انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس بود. به نظر شما بسیج و به خصوص بسیج دانشجویی تا چه میزان توانسته است این مسئولیت را انجام دهد؟

-قدیانی: امام‌خمینی(ره) در پیام تشکیل بسیج حوزه و دانشگاه چند خواسته از بسیج دانشجویی داشتند که یکی از آن خواسته‌ها، تبیین چارچوب‌های اصیل اسلام ناب محمدی(ص) بود. وقتی به این جا می‌رسیم و هنگامی که به مطالبات و دغدغه‌های امام‌خمینی(ره) در سال آخر عمرشان مطالعه می‌کنیم می‌بینیم که ایشان به اسلام ناب محمدی(ص) و اسلام آمریکایی اشاره می‌کنند.

همان موقع امام‌خمینی(ره) به این مسئله می‌رسند که اگر قرار باشد دشمن با این انقلاب اسلامی مقابله کند با چیزی جز خودش نمی‌توانند برخورد کند. یعنی باید چیزی مشابه خودش درست کند تا بوسیله آن بتواند آرام آرام انقلاب اسلامی را استحاله کند، لذا آن موقع امام(ره) بحث تبیین چارچوب‌های اصیل اسلام ناب محمدی(ص) را مطرح کردند. میان اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی(ص) تفاوت‌هایی وجود دارد و به همین دلیل است که بسیج دانشجویی وظیفه دارد که شاخص‌های اساسی خود را به انجام برساند.

استنباط ما این است که در این ایام که بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها فعالیت داشته به طور نسبی و نه به طور قطع توانسته است رسالت‌های خود را انجام دهد. انصافا در دوران دوم خرداد شاید تنها تشکل و جبهه‌ای که در داخل دانشگاه‌ها محکم و استوار ایستاد و خطوط اصلی امام‌خمینی(ره) و اسلام ناب را تبیین کرد بسیج دانشجویی بود.

یکی از پارامترها، شاخص‌های اساسی و محورهای اصلی بسیج دانشجویی تبیین چارچوب‌های اصیل اسلام ناب در محیط دانشگاه‌هاست و سعی داریم با شاخص‌های گفتمانی امام‌خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به این امر برسیم.

*فارس: رویکرد بسیج دانشجویی پس از جنگ تحمیلی خروج از حالت نظامی و ورود به یک رویکرد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور بود. بسیج دانشجویی با توجه به جایگاهی که پیدا کرده تا چه میزان در این راه موفق بوده و در آینده چه راهکارهایی را در پیش خواهد گرفت؟

- قدیانی: من این اعتقاد را ندارم که بسیج در دوران دفاع مقدس فعالیت نظامی می‌کرد، اگرچه در دوران دفاع مقدس شکل اقدام ما نظامی بود ولی اصلا مبنای فعالیت بسیج فرهنگی بود. دوران دفاع مقدس دوران جنگ اصغر بود ولی علت موفقیت ما در دوران دفاع مقدس این بود که بسیجیان با رویکرد جهاد اکبر در جبهه جهاد اصغر حضور داشتند یعنی ظهور و بروز فعالیت‌های فرهنگی و تفکر بسیجی در دوران دفاع مقدس خود را نشان می‌داد و اصلا دوران دفاع مقدس یک حرکت فرهنگی بود. حال این حرکت فرهنگی باید خود را در بدنه اجتماعی و در دوران غیر از جنگ به نمایش بگذارد و ابعاد مختلف فرهنگی باید ظهور و بروز پیدا کند.

الحمدالله این امر در محیط دانشگاه در حال شکل‌گیری است و طی این چند سال هم خود را نشان داده و تبیین این چارچوب‌ها، امری جدی است اما بسیج دانشجویی برای اینکه بتواند در صحنه اجتماع حضور جدی در عرصه فرهنگ و سیاست داشته باشد نمودش از عملکرد بسیج مشخص است.

بسیج دانشجویی حزب سیاسی نیست بلکه تفکر بسیجی است. تفکر بسیجی هم در حوزه بصیرت و آگاهی موضع دارد و این طور نیست که در مباحث سیاسی اعلام کند خنثی هستیم. یک فرد ایرانی دانشجوی انقلابی نمی‌تواند در مواقع مختلف که کشورش با مشکلاتی مواجهه است اعلام کند من در مباحث سیاسی موضعی ندارم پس یک عنصر سیاسی است.

بسیج دانشجویی در مواقعی که احساس می‌کند فرهنگ و تفکر انقلابی زیر سؤال می‌رود به شدت از خود عکس‌العمل نشان می‌دهد پس یک عنصر فرهنگی است، به همین دلیل است که بسیج دانشجویی با حفظ این شرایط که به هیچ عنوان حزب، گروه و رقیب سیاسی نیست بلکه یک عنصر آگاه سیاسی در خط ولایت و مقام معظم رهبری است.

بسیج دانشجویی یک مجموعه، سازمان، تشکل و تفکری است که برای نظام اسلامی و در راستای منویات مقام معظم رهبری فعالیت می‌کند لذا هم آگاهی سیاسی دارد و هم فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را پیگیری می‌کند.

*فارس: بسیج دانشجویی در حوزه نقد تا چه مرحله‌ای پیشروی می‌کند؟

- قدیانی: خط قرمزهای بسیج دانشجویی، خط قرمزهای نظام اسلامی ایران است، یعنی در حوزه نقد، نقدهای منصفانه، عالمانه و دلسوزانه را بر تمامی ابعاد نظام قائل است و محدودیتی برای بسیج دانشجویی قائل نیست. هر جا نقدی دلسوزانه، عالمانه و منصفانه باشد در تمامی ابعاد نظام اسلامی می‌تواند اتفاق بیفتد.

*فارس: در فتنه سال 88 بسیج دانشجویی در روشنگری، افشاگری و مقابله با فتنه چه میزان موفق بود؟

- قدیانی: در دوران دوم خرداد بسیج دانشجویی مبانی نظری داشت که برگرفته از بیانات امام‌خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بود و این مبانی نظری به عنوان چراغ راه بوده و هرجا احساس می‌کردیم حرکات دولت و متولیان دوم خرداد با این مبانی در تعارض است، بسیج دانشجویی از خود عکس‌العمل نشان می‌داد و عکس‌العمل‌ها نیز در قالب مناظره‌ها، همایش‌ها، نشریه‌ها وبیانیه‌ها اعلام می‌شد.

در دوران فتنه سال 88 نیز همین فضا موجود بود و احساس می‌کردیم که جمهوری اسلامی با مبنایی که داراست و آن قانون اساسی است به عنوان محور حرکت عمل می‌کند و در کنار آن نیز بیانات مقام معظم رهبری مورد تاکید بود، لذا با اتفاقی که افتاد احساس کردیم چالش‌ها و روندی که به سوی انتخابات پیش می‌رود یک روند عادی نیست و طراحی شده است و بسیج دانشجویی نیز سعی کرد از همان ابتدا فضا را خوب بشناسد و رصد کند.

پس از رصدهایی که انجام شد به این نتیجه رسیدیم که این‌گونه حرکت‌ها کپی اقدامات و توصیه‌هایی است که از بیرون از مرزهای جمهوری اسلامی ایران دیکته می‌شود لذا بسیج دانشجویی شروع به روشنگری فضا کرد و یکی از تشکل‌هایی بود که پیش از انتخابات هشدارهایی را داد. پس از انتخابات و حوادث پس از آن بسیج دانشجویی سعی کرد در مبانی نظری در محیط دانشگا‌ه‌ها به خوبی اقدام کند و انصافا اتفاقاتی که کف خیابان‌ها افتاد در دانشگا‌ه‌ها رخ نداد و علتش این بود که بسیج دانشجویی در داخل دانشگاه‌ها حضور داشت و سعی می‌کرد کاملا تبیینی و ترویجی مباحث را در فضای اقناعی ارائه کند و این اقدام خود نقطه عطفی برای بسیج دانشجویی بود.

دانشگاه‌های کشورمان به مراتب وضعیت‌شان از کف خیابان‌ها بهتر بود و فکر می‌کنیم که باید این مباحث در محیط منطقی ارائه می‌شد و مسلما در محیط منطقی فتنه‌گران حرفی برای گفتن ندارند. در این مباحث بسیج دانشجویی به عنوان یکی از مجموعه‌های پیشرو با انتشار مطالبی در قالب کتب، نشریات، و .. سعی کرد که فضای جامعه را شفاف کند.

*فارس: در حال حاضر در دانشگاه‌های دولتی بسیج دانشجویی بسیار فعال است و دارای امکانات مناسبی است. این فعالیت‌ها تا چه میزان در جامعه کارکرد داشته است؟ همچنین بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های غیردولتی مانند دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی حضور دارند اما حضور پررنگی ندارند. سرمنشا فعالیت‌های مقطعی بسیج دانشجویی را در دانشگا‌های غیردولتی در چه امری می‌دانید؟ آیا مشکل در عدم همکاری مسئولان دانشگاه‌های غیردولتی است یا به مسائل دیگر بازمی‌گردد؟

- قدیانی: یکی از رویکردهایی که امسال در بسیج دانشجویی اعلام کردیم "شفاف‌سازی محیط دانشگاه‌ها " بود. پس از فتنه‌ای که اتفاق افتاد بالطبع یکی از بخش‌هایی که می‌توانست شفافیت را در محیط‌ دانشگاه‌ها ایجاد کند تشکل‌های دانشجویی و به خصوص بسیج دانشجویی بود و این شفاف‌سازی در قالب مناظره‌های سیاسی، همایش‌ها و... برگزار شد.

ذاتا دانشگاه‌های دولتی به دلیل قدمت، سابقه و پیشینه‌ای که داشته‌اند، فعالیت‌های سیاسی آنها بیشتر از دانشگاه‌های آزاد است و به نوعی دانشجویان دانشگاه آزاد به جهت اینکه بخشی از منابع تحصیلی خود را پرداخت می‌کنند بعضا در هنگام تحصیل درس خوانده و از دانشگاه خارج می‌شوند و لذا خمیرمایه در این دانشگاه‌ها از ابتدا کم است ولی یکی دیگر از دلایل این است که در محیط دانشگاه‌ها همراهی مسئولان دانشگاه می‌تواند به فعالیت‌های دانشجویان بسیار کمک کند. استنباط ما این است که در دانشگاه‌های آزاد این همراهی کمتر شده و با ملاحظات سیاسی که دارند سعی دارند که این‌گونه از فعالیت‌ها توسط دانشجویان شکل نگیرد.

البته باید انصاف داشت و این مسئولان به طور کامل این فضاها را برای دانشجویان خود نبسته‌اند.دانشگاه آزاد خیلی سیاسی نیست و فضای فرهنگی دارد و ذات این دانشگاه این‌گونه است، البته نمی‌دانم چرا؟ خیلی سعی داشتیم این دانشگاه رو به فضای سیاسی حرکت کند.

*فارس: بسیج دانشجویی در اجرایی کردن و تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری تا چه حد فعالیت می‌کند؟

- قدیانی: جهت‌گیری بسیج دانشجویی در سال جاری «ترویج گفتمان امام‌خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها» است. چون این امر شاخصه بسیج دانشجویی است و بر اساس شاخصه بیانات امام‌خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بسیاری از گفته‌ها و رفتارها را در محیط‌ های مختلف و در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی با آن شاخصه‌ها مقیاس می‌کنیم.

خیلی‌ها از امام‌خمینی(ره) دم می‌زنند اما رفتار دیگری از خود نشان می‌دهند. هنگامی که سابقه را بررسی می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم.
بسیج دانشجویی در سال جاری فعالیتش این است که به ترویج گفتمان امام‌خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بپردازد.

در این خصوص دوره‌های آموزشی را در بسیج دانشجویی راه‌اندازی کردیم تا اعضای بسیج دانشجویی به گفتمان امام(ره) و مقام معظم رهبری مسلط شوند و همچنین در فعل و انفعالات دانشگاه با مقیاس گفتمان امام(ره) و مقام معظم رهبری این فعل و انفعالات را مورد سنجش قرار دهند.

اما اینکه چقدر توانستیم گفتمام امام(ره) و مقام معظم رهبری را در محیط دانشگاه‌ها ساری و جاری کنیم نیازمند این است که پژوهشی شود تا ببینیم بسیج دانشجویی تا چه حد در راستای بیانات امام(ره) و مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها فعال بوده‌ است.

بسیاری هستند که در محیط دانشگاه‌ها در این خصوص فعالیت دارند و مؤثرند ولی گاهی سؤال می‌شود که گفتمان امام(ره) و مقام معظم رهبری تا چه حد در محیط دانشگاه‌ها پایه‌ریزی شده است؟ که می‌توان تخمین زده و الحمدالله محیط دانشگاه‌های کشورمان محیطی پویاست که برخلاف عده‌‌ای که ادعا دارند دانشگاه‌های کشورمان غرب‌زده است دانشجویان کشورمان اکنون دینی‌تر از گذشته هستند اما محتوا و منابعی که این دانشجو آموزش می‌بیند کاملا غربی است.

*فارس: در حوزه مبارزه با جنگ نرم دشمن، بسیج دانشجویی تا چه حد پیشرفت داشته است؟

- قدیانی: جنگ نرم سه مؤلفه اقتصاد، فرهنگ و سیاست دارد و در حوزه فرهنگ و سیاست در دانشگاه‌ها مطالبی مطرح می‌شود. دشمن در حال حاضر دو کار اساسی را در حوزه فرهنگ انجام می‌دهد.

یکی ترویج بی‌بند و باری و دیگری هدف قرار دادن بنیان‌های اعتقادی دانشجویان بسیجی است. دشمنان در این حوزه سعی دارند عرفان‌های کاذب و نوظهوری را شکل دهند تا این عرفان‌ها را جایگزین اعتقادات اصیل از میان رفته کنند.

بسیج دانشجویی در این دو فضا ورود پیدا کرده و سعی دارد فرمایشی را که مقام معظم رهبری در ایام ماه مبارک رمضان فرمودند اجرایی کند.

بسیج دانشجویی به لطف خدا از خردادماه سال جاری در حوزه معرفتی وارد فعالیت‌های سنگین شده و بیش از 10هزار نفر از دانشجویان کشور را در دوره‌های معرفتی خود شرکت داده چون احساس می‌کنیم در حوزه فرهنگ باید دانشجویان مبانی اعتقادیشان به اندازه کافی قوی باشد.

در بحث مقابله با عرفان‌های کاذب نیز بیسج دانشجویی سعی داشته این اقدامات دشمن را رصد و شناسایی کند تا سریعتر این عرفان‌ها را از میان ببرد.

در فضای سیاسی، دشمن به دنبال این است که اولا مشروعیت نظام اسلامی را زیر سؤال ببرند و یکی از بحث‌های آنان ایجاد اختلاف میان مذاهب و قومیت‌هاست که بسیج دانشجویی در این فضا نیز ورود پیدا کرده و فعالیت‌هایی را دارد.

اما آنچه که شکل می‌گیرد این است که دشمن با ابزارهایی سعی دارد القائات خود را به بدنه جامعه هدف نفوذ دهد و این ابزارها رسانه و فضای مجازی است.

بسیج دانشجویی در این خصوص دو اقدام داشته و در حوزه رسانه سعی داشته شبکه خبر خود را تقویت کند و سیستم اطلاع‌رسانی خود را در قالب پیامک و نشریه‌ها گسترش دهد.

*فارس: آیا در حوزه فضای مجازی و سایبر بسیج دانشجویی به فعالیت‌هایی دست زده است؟

- قدیانی: یکی از بحث‌های جدی که وجود دارد این است که دشمن با ابزار رسانه و شبیه به اینترنت سعی می‌کند شبکه‌سازی کنند تا بر اساس آن با استفاده از این شبکه بیشترین استفاده را ببرد. در حال حاضر بحمدالله هوشمندی‌هایی بوده و دانشجویان بسیجی که در حوزه جنگ نرم و ابزار آن اطلاعاتی داشته‌اند دست به اقداماتی زده‌اند.

آنچه که می‌بینیم در کشور تعداد سایت‌ها و وبلاگ‌هایی است که با دشمن مقابله می‌کنند و کم نیستند، اما اشکالی که وجود دارد این است که هرکس از یک نقطه‌ای دشمن را هدف قرار داده و سعی دارد این دشمن را از میان ببرد و به ظن و زم خودش اقداماتی را بر علیه دشمن انجام می‌دهد. تمام سعی بسیج دانشجویی این است که تمام این نقاط مختلف را که کم نیست به یک خط تبدیل کند.

بسیج دانشجویی سعی دارد یک جبهه فرهنگی را در فضای سایبری بر علیه دشمن ایجاد کند و علیرغم اینکه در حوزه تدافعی حضور دارد، در حوزه تهاجمی نیز نقش ایفا کند.

به همین دلیل بسیج دانشجویی در حال حاضر گروهی را مأمور این اقدامات کرده و در حال حاضر در سایت BSO.IR (سایت بسیج دانشجویی) 400 زیر سایت وجود دارد و این جبهه در بسیج دانشجویی در حال شکل‌گیری است و در حال ایجاد شبکه‌سازی خود هستیم تا انشاءالله هرگاه خواستیم در فضای سایبری جریان‌سازی کنیم به نتیجه‌های لازم برسیم.

در بدنه اجتماعی نیز بسیج دانشجویی سعی دارد با استفاده از فارغ‌التحصیلان شبکه‌های اجتماعی خود را ایجاد کند.

*فارس: وزارت علوم دولت دهم در حال حاضر به شدت پیگیر اسلامی کردن دانشگاه‌هاست و آیا در این زمینه بسیج دانشجویی فعالیت‌هایی داشته است؟

- قدیانی: دانشگاه 4 محور دارد. استاد، دانشجو، محتوا و مدیریت و نظامات. در طی 30 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی گاهی بر روی دانشجویان اقداماتی انجام دادیم اما با استاد و محتوا کاری نداشتیم و کمی هم به نظامات و مدیریت پرداخته‌ایم و در نتیجه دو پارامتر اساسی استاد و محتوا را رها کردیم اما باید توجه داشت که باید هر 4 محور را در دانشگاه پیش برد تا دانشگاه اسلامی تحقق پیدا کند.

تعریف ما از دانشگاه اسلامی این است که، آن دانشگاهی اسلامی است که هر آنچه ورودی داشته باشد خروجیش عالم اسلامی باشد.
در این خصوص بسیج دانشجویی به این نتیجه رسیده است که باید پیرامون بحث اساتید گام بردارد و سعی کند تا اساتید آینده را تأمین کند.

به همین دلیل بستر و محملی را آماده کردیم برای ادامه تحصیل دانشجویان و فشار سنگینی را می‌آوریم تا بنیه تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری را تقویت کنیم.

از سوی دیگر نیز پیگیر این هستیم که دانشجویی که دارای بنیه علمی قوی هستند بتوانند در محیط های دانشگاهی کشور تدریس کنند.

پایه دوم محتواست. محتوایی که اکنون در دانشگاه‌ها داریم مناسب نیست و علوم را به سه دسته دقیقه، تجربی و انسانی تقسیم‌بندی می‌شود.

در حوزه علوم دقیقه و تجربی فرق ما با غرب این است که جهت‌گیری استفاده ما با آنها متفاوت است. علوم دقیقه علومی همچون ریاضی و فیزیک است که دارای محصولاتی است و باید در تولید این محصولات دقت کنیم.

در علوم تجربی احساس می‌کنیم که تجربیاتی که براساس عقل و رفتار محیط است باید اصلاح شود. اما در علوم‌انسانی باید در مبانی و تعریف با غرب متفاوت باشیم. ما در مبنا با غرب مشکل داریم و چون در مبنا با غرب مشکل داریم باید یک بازخوانی جدی را انجام دهیم.

هنر از دیدگاه اسلام با هنر از دیدگاه غرب متفاوت است و زیبایی‌شناسی ما و غرب با یکدیگر متفاوت است و اینها تعریفاتی دارد و بنابراین باید تغییراتی در این خصوص صورت گیرد. لذا بسیج دانشجویی در این خصوص گام‌هایی برداشته است و اعتقاد ما این نیست که اگر قرار باشد علوم‌انسانی را کسی تولید کند باید این افراد اساتید دانشگاه‌ها باشند.

استادی که جامعه‌شناسی غربی را خوانده و استاد شده به ندرت جامعه‌شناسی اسلامی را تولید می‌کند. اعتقاد بسیج دانشجویی این است که دانشجوی امروز درحین اینکه دریافت‌کننده علم است می‌تواند تولیدکننده علم هم باشد و لذا در دانشگاه امام صادق(ع)، علامه‌طباطبایی و تهران پژوهشکده علوم‌انسانی را تأسیس کردیم.

*فارس: نظر شما در خصوص حضور اساتید سکولار در دانشگاه‌های کشورمان چیست؟

- قدیانی: کشورمان جمهوری اسلامی است و خواسته ملت ایران با رأی 98.2 درصد جمهوری اسلامی بوده است لذا توقع ملت این است که جمهوری اسلامی ایجاد حاکمیت کند. در حکومت اسلامی مدیران آن در کجا تربیت می‌شوند. مسلما در محیط دانشگاه‌ها. مگر می‌شود در دانشگاهی که اساتید آن سکولار هستند مدیران اسلامی تولید شود تا بشود حاکمیت اسلامی را ایجاد کرد؟ از نظر مبنایی حضور اساتید سکولار در دانشگاه‌ها غلط است و اگر استادی سکولار باشد و نگاهی به مباحث اعتقادی نداشته باشد اگر در محیط دانشگاه تدریس کند مدیری تربیت خواهد کرد که این مدیر نیز سکولار خواهد بود و این امر با اصلی که نظام اسلامی پیگیر آن است منافات دارد.

ما در محیط دانشگاهیمان اساتیدی را لازم داریم که کاملا اعتقاد به نظام اسلامی و انقلاب اسلامی داشته باشند و انسان‌هایی متعهد و انقلابی باشند که بتوانند مدیران اسلامی خوبی را برای کشورمان تربیت کنند. باید در این خصوص وزارت علوم بازنگری داشته باشد و بیشتر سعی داشته باشد از اساتید انقلابی و معتقد و متعهد به نظام اسلامی و انقلاب استفاده کند تا نتیجه این اقدام مشخص شود.

تاکنون در این خصوص وزارت علوم اقداماتی را انجام داده که جای تشکر دارد اما احساس می‌کنیم که هنوز این اقدامات وزارت علوم جدی نیست و وزارت علوم در برخورد با اساتید سکولار باید جدی‌تر و سریع‌تر عمل کند به این دلیل که مبدأ تمامی محصولات دانشگاه است و اگر در دانشگاه‌ها تغییراتی ایجاد نشود و با دانشگاه‌های زمان ستم‌شاهی یکی باشد چه فرقی کرده است؟ ما به دنبال این هستیم که علوم اسلامی در دانشگاه‌ها تولید شود و این علوم اسلامی با استاد سکولار تولید نخواهد شد پس باید تمامی اجزای محیط دانشگاه‌ انقلابی و اسلامی باشند که از آن جمله اساتید دانشگاها هستند.

*فارس: نحوه تعامل بسیج دانشجویی با رؤسای دانشگاه‌ها چگونه است؟

- قدیانی: بسیج دانشجویی ارتباطات خوبی با رؤسای دانشگاه‌ها دارد. البته فعالیت مناسبی در استان‌ها در حال شکل‌گیری است و امیدواریم در تهران نیز اجرایی شود. در استان‌ها اتاق فکر در حال شکل‌گیری است که متشکل از بسیج دانشجویی، بسیج اساتید، رؤسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی هستند. در این اتاق فکرها سعی خواهد شد تا تعاملاتی میان دانشجو، رؤسا و اساتید شکل گیرد و یقینا محصول تشکیل این اتاق فکرها نظام اسلامی را به سمت تعالی خواهد برد.

*فارس: در حال حاضر بسیج دانشجویی چه طرح نوعی را در دست اقدام دارد؟

- قدیانی: ما بیش از 600 هزار فارغ‌التحصیل بسیجی در سطح جامعه داریم که این قشر عمدتا در محیط جامعه و بدنه نظام اسلامی در حال فعالیت هستند. این قشر از فارغ‌التحصیلان همواره اعلام می‌دارند که خیلی وقت است که از محیط دانشگاه دور شده‌اند و احساس می‌کنیم به روزمرگی گرفتار شده‌ایم و دوست داریم تعاملات با بسیج دانشجویی را حفظ کنیم و از سوی دیگر نیز بسیج دانشجویی فکر می‌کند که این قشر پتانسیل مناسبی دارند و افرادی هستند که در دوران تحصیل در دانشگاه‌ها در بسیج فعالیت داشته‌اند و اکنون در محیط اجتماع فعالیت دارند، پس بسیج دانشجویی می‌تواند از ظرفیت این فارغ‌التحصیلان به خوبی استفاده کند لذا به دنبال این هستیم که مجمع فارغ‌التحصیلان بسیج دانشجویی را شکل دهیم تا آنان با دانشگاه ارتباط برقرار کنند و از سوی دیگر به صورت مرکزی با آنان مرتبط باشیم تا بتوانیم از این فارغ التحصیلان گروه‌های مختلف کاری را استخراج کنیم.

*فارس: تشکل‌های دانشجویی با هوشمندی در خصوص برخی مصوبات که در حوزه آموزش عالی به تصویب می‌رسد و برخلاف شان انقلاب اسلامی است موضع می‌گیرند که نمونه بارز آن بحث وقف اموال دانشگاه آزاد بود. اکنون در برنامه پنجم توسعه کشور ماده 24 آن در خصوص جذب دانشجویان پولی در دانشگاه‌های دولتی است که به تصویب نمایندگان مجلس است و شخصیت‌های علمی سیاسی و حتی تشکل‌های دانشجویی بر علیه این مصوبه موضع گیری‌هایی داشته‌اند. نظر خود را در این باره بفرمایید؟

- قدیانی: پولی کردن دانشگاه‌ها با این امر تعارض دارد که دانش‌آموز و یا دانشجویی در تمام دوران تحصیل خود زحمت کشیده و تحصیل کرده و حال در دانشگاه مناسبی قبول شده اما عده‌ای به جهت اینکه تمول مادی دارند به راحتی وارد دانشگاهی می‌شوند که همان دانشجوی زحمت کشیده در حال تحصیل است.باید توجه داشت که مگر دانشگاه‌های پولی نداریم؟ مگر دانشگاه آزاد و شبانه پولی نیست؟ پس باید در این خصوص دقت داشته باشیم تا دانشجویان را وارد هیجانات از این دست نکنیم.

دانشگاه پولی که بدون کنکور باشد مذموم است و وزارت علوم باید در این خصوص کنکور را برگزار کند و تا آنجا که منابع دولت اجازه می‌دهد همه از آموزش رایگان استفاده کنند و آنجایی که منابع دولت اجازه نمی‌دهد و توانمندی وجود ندارد براساس رتبه، دانشجویانی را با هزینه خودشان در دانشگاه‌ها بپذیرند اما اینکه دانشگاه بدون ضابطه هر فردی را با اخذ پول وارد دانشگاه کند و شهریه پولی هر دانشگاه متفاوت باشد قابل پذیرش نیست و در این خصوص باید رتبه علمی مدنظر قرار گرفته شود. در این فضا بسیج دانشجویی بحثی جدی دارد و به مصوبه‌ای که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده اعتراض دارد و اعتقاد دارد که دانشگاه پولی معنا ندارد.

*فارس: در پایان باتوجه به اینکه در ایام 16 آذر و روز دانشجو نیز قرار داریم اگر مطالبی دارید بفرمایید؟

- قدیانی: 16 آذر یک حرکت و جنبش دانشجویی است که جنبش‌های دانشجویی مسلمان بر علیه استکبار و استعمار خروشیدند. در فرایندهای اتفاق‌های تاریخی که آمده بعضا گروه‌هایی که دقیقا نقطه مقابل پدیدآورندگان 16 آذر بودند متولی 16 آذر شده‌اند.

بسیج دانشجویی سعی دارد 16 آذر را به جنبش‌های دانشجویی بشناساند و خوب تبیین کند. 16 آذر امسال با اول ماه محرم مصادف شده است و اعتقاد داریم که سلف انقلاب اسلامی ایران برگرفته از عاشورا و نهضت امام حسین(ع) است. لذا پیوندی میان عاشورا و جنبش دانشجویی است و در قالب یک حرکت کاملا عبرت خوانی که برگرفته از عبرت‌های عاشورا است می‌خواهیم پیوند دهیم.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/8/30:: 2:5 عصر     |     () نظر

alt

قصه شیخ ساده لوح

شیخ ساده‌لوح با الاغش در راهی می‌رفت. حوالی ظهر، کنار یک رودخانه توقف کرد. شیخ که تشنه بود از خر پیاده شد روی زمین زانو زد و خم شد تا آب بنوشد، اما در همین لحظه عینکش داخل رودخانه افتاد و آب آن را با خودش برد. شیخ که هول شده بود، با دنبال عینکش در امتداد رودخانه شروع به دویدن کرد. دهقانی او را دید و با فریاد پرسید: «ای شیخ! چه می‌کنی؟»

شیخ گفت: «دنبال عینکم هستم که در آب افتاده!» مرد دهقان از شدت خنده روی زمین پهن شد. شیخ که گیج شده بود، علت خنده او را پرسید. دهقان در حالی که سعی می‌کرد برای لحظه‌ای جلوی خنده‌اش را بگیرد، گفت: «اما تو در حال دویدن در خلاف جهت جریان آب رودخانه هستی. عینکت به یک سمت رفته و خودت هم از سمت دیگر رفته‌ای!»

شیخ تا این را شنید، در جایش ایستاد و گفت: «یعنی از ظهر تا حالا که غروب شده، دارم الکی می‌دوم؟». دهقان که دلش به حال شیخ ساده لوح سوخته بود، از او دعوت کرد حالا که تا این حد ضعف بینایی دارد و جهت جریان آب را هم نمی‌بیند، شب را در خانه او بماند. شیخ قبول کرد و بعد از پیدا کردن خرش به خانه دهقان رفت. آن‌ها شام خوردند و خیلی زود خوابیدند.

صبح روز بعد در ده خبر پیچید که یک غریبه، دکانی که توسط دهدار پلمپ شده بود را شکسته است. همه در بازار جمع شدند و در آنجا شیخ را دیدند که مقابل دکان خوابیده و قفل شکسته هم آنجا است. وقتی او را بیدار کردند، تعجب کرد و گفت که نمی‌داند مردم از چه چیزی حرف می‌زنند. شیخ به خاطر آورد که نیمه‌های شب وقتی برای قضای حاجت از جایش بلند شد، ولی چشم‌هایش جایی را ندید و در ده گم شد و کمی بعد یک مستراح را پیدا کرد که درش خراب بود و باز نمی‌شد و چون از شدت فشار طاقتش تمام شده بود چندبار به آن تنه زد تا این که باز شد. شیخ که حالا متوجه اشتباهش شده بود، می‌دانست اگر بگوید در دکان مردم قضای حاجت کرده، کتک خواهد خورد، پس لال شد. جمعیت گفتند تا امروز کسی جرئت نکرده بود این‌چنین راسخ مقابل دهدار بایستد. سپس مردمی که جوگیر شده بودند، پلمپ همه مغازه‌های متخلف و گران‌فروش را شکستند. به دنبال این رخداد دهقان که نگران سلامتی شیخ بود، عینکی برای او تهیه کرد و تا دروازه شهر بدرقه‌اش کرد.

شیخ به راه افتاد، اما ذهنش مشغول بود. کمی بعد دو سوار به او رسیدند و پرسیدند شهری که قرار است در آن انتخابات دهداری برگزار شود، کدام است. در همین لحظه فکری به ذهن شیخ رسید و سر خرش را کج کرد و به سمت شهر تاخت.

مردم شهر شنیدند که شیخ تصمیم گرفته یکی از نامزدهای انتخاباتی دهداری باشد. دهقان که این را شنید، با خوشحالی گفت از او حمایت خواهد کرد و حمایت فامیلش را هم خواهد داشت. بدین ترتیب، شیخ وارد صحنه انتخابات شد. او خرش را به بازار برد تا بفروشد و پولش را خرج تبلیغات کند. این اقدام شیخ با حیرت مردم مواجه شد و همه از این که یک نامزد انتخاباتی از کسی حمایت نمی‌شود تا جایی که مجبور است خرش را بفروشد، تحت تأثیر قرار گرفتند و محبوبیت شیخ دوچندان شد. دهقان هم تلاش کرد نظر همسایه‌ها و دوستانش را به سمت شیخ جلب کند. چند روز بعد انتخابات برگزار شد.

زمانی که قرار بود نام دهدار جدید اعلام شود، مردم در میدان اصلی ده جمع شدند. وقتی نتایج قرائت شد، شیخ فهمید که ته لیست است و کمتر از بقیه رأی آورده. او تصور می‌کرد به خاطر شکستن پلمپ مغازه و اقدام به فروش خرش برای تأمین هزینه‌های تبلیغاتی مورد توجه مردم قرار گرفته و از حمایت بستگان و دوستان دهقان هم برخودار بود، باید دهدار می‌شد. پس اعلام کرد در انتخابات دهداری تقلب شده است. کسانی هم که در انتخابات شکست خورده بودند، با شیخ همصدا شدند. در همین لحظه شیخ سوار بر خرش شد و مردم هم به دنبالش رفتند و شعار سر دادند. در میان راه وقتی از روی یک دست‌انداز رد شدند، عینک از روی صورت شیخ به زمین افتاد و زیر دست و پای جمعیت له شد. شیخ که عصبانی بود به راهش ادامه داد، اما متوجه نشد که به کجا می‌رود.

آن‌ها کمی بعد به یک عمارت دوقلوی بزرگ رسیدند. شیخ به تصور این که آنجا قصر دهدار است، از جمعیت خواست در را بشکنند و هر چه داخل است را داغون کنند. مردم عصبانی هم گوش کردند. لحظه‌ای بعد جمعیت وارد عمارت شدند و همه چیز را خراب کردند و در نهایت آنجا را به آتش کشیدند. دهدار جدید همین که وارد دفتر کارش شد، شنید که عده‌ای به سرکردگی شیخ ساده‌لوح، به سیلوهای گندم حمله کرده و آنجا را به آتش کشیده‌اند و بدین ترتیب مردم تمام زمستان را گرسنه خواهند بود و قحطی ده را فرا می‌گیرد. دهدار دستور داد شیخ را دستگیر کنند و یک عینک برایش تهیه کنند و او را تا هزار فرسخی ده ببرند تا مطمئن شوند دیگر برنمی‌گردد.

چندین روز بعد وقتی شیخ با همراهی مأموران دهداری به نقطه‌ای دوردست رسید، دوباره با خرش تنها شد. در آن حوالی یک آبادی بود. مردم آنجا مهربان و مهمان‌نواز بودند و از شیخ پذیرایی کردند. شیخ وقتی فهمید آنجا دهداری ندارد، فکری به سرش زد. او در ملاقات با ریش‌سفیدان ده، پیشنهاد کرد که انتخاباتی آزاد برگزار شود تا یک دهدار انتخاب کنند. اما ریش‌سفیدان گفتند که نیازی به دهدار ندارند. شیخ که تصمیم گرفته بود هر طور شده در یک انتخابات پیروز شو تا حال اهالی ده قبلی را بگیرد، به میان مردم رفت و با آن‌ها درباره دهداری صحبت کرد تا به داشتن دهدار تشویق شوند. در نهایت مردم تصمیم گرفتند انتخاباتی سالم و آزاد برگزار کنند، اما کسی حاضر نشد نامزد شود. ریش‌سفیدان تمایلی به کسب سمت دهداری نداشتند و مردم عادی هم نمی‌دانستند باید در مقام دهدار، چگونه رفتار کنند. اما شیخ که تصمیمش را گرفته بود، گفت که به ناچار تنها نامزد انتخابات خواهد شد. او نمی‌خواست بدون شرکت در انتخابات به آن مقام برسد. این‌بار نیازی به تبلیغات هم نبود. روز بعد انتخابات برگزار شد و مردم رأی‌شان را در جعبه‌ها ریختند.

همان روز مردم در میدان اصلی ده جمع شدند تا شورای ریش‌سفیدان، نتایج را اعلام کند. شیخ هم با غرور روی خر خود نشسته بود و آماده بود تا لحظاتی دیگر به آرزوی خود برسد. سخنگوی شورای ریش‌سفیدان بیانیه را قرائت کرد و گفت که برنده انتخابات، «اکبر مشتی» است. شیخ که دید دوباره اسمش ته لیست است، از شدت عصبانیت حالش بد شد و از روی خرش به زمین افتاد. وقتی به خودش آمد، مردم به دورش جمع شده بودند. از روی زمین بلند شد و فریاد کشید: «وقتی من تنها نامزد انتخابات بودم، چطور می‌شود یکی دیگر برنده شود؟» یکی از میان جمعیت جلو رفت و گفت که اکبر مشتی بستنی‌فروش ده است که محبوبیت زیادی در میان اهالی دارد. شیخ از این که مردم شخص دیگری را به او ترجیح داده بودند، عصبانی شده بود. از جایش بلند شد، خاک لباسش را گرفت و گفت می‌خواهد اکبر مشتی را ببیند. اما مردم گفتند که اکبر مشتی چهار سال پیش فوت شده است.

شیخ تا این را شنید، شروع به فحاشی کرد و مردم هم که انتظار چنین برخوردی را نداشتند، بر سر شیخ ریختند و عینکش ر شکستند و او را روی دست بلند کردند تا بیرون ده بردند و سپس روی زمین کوبیدند. شیخ که چشمانش نمی‌دید، دوباره راهش را گم کرد. او هفته‌ها در راه بود تا این که بالاخره به دروازه یک شهر رسید، اما نگهبان‌ها گفتند باید قبل از ورود، او را بازرسی کنند. شیخ که گرسنه و تشنه بود، علت را پرسید یکی از نگهبان‌ها گفت: «از مسافران شنیدیم در شهرهای اطراف یک میکروب پیدا شده که سیلوهای گندم را نابود می‌کند. ما هم تازه‌واردها را می‌گردیم تا هنگام ورود به شهر، این میکروب همراهشان نباشد.»

 

 

تسامح در محاکمه کروبی موجب هتاکی وی به قوه قضائیه شد

عدم برخورد قضایی با مهدی کروبی موجب هتاکی وی به قوه قضائیه شد. به گزارش خبرنگار پنهان نیوز (کمپین مخالفان کروبی) ، شیخ فتنه گر در مصاحبه با سایت شخصی خودش اقدام به هتاکی ‌های جدید علیه نظام کزد تا جایی که قوه قضائیه را به اهمال کاری متهم کرد. اما این اظهارات نفز پنجم انتخابات خطاب به آیت الله جنتی به گونه‌ای بود که گویی فراموش کرده است که افکار عمومی خواستار برخورد قضایی با او هستند.

 

 

ایمیلتان را باز کنید و بهایی شوید!

امروزه با گسترش فناوری های الکترونیکی، این گروه با کنکاش در میان انبوه آدرس های اینترنتی، تبلیغاتی را به آدرس بسیاری از جوانان می فرستند و آنها را به گرایش به این فرقه دعوت می کنند.

هامون نیوز به نقل از جهان، بحث تبلیغ برای بهاییان خیلی جدی است و از ابزارها و روش های مختلفی همچون نشر کتاب و مجلات استفاده می کنند. آنان ادعا دارند کتاب هایشان را به ??? زبان و لهجه ترجمه و منتشر کرده اند و از هیچ هزینه ای برای تبلیغ فرقه خود در میان نوجوانان و جوانان دست بر نخواهند داشت!

اما امروزه با گسترش فناوری های الکترونیکی، این گروه با کنکاش در میان انبوه آدرس های اینترنتی، تبلیغاتی را به آدرس بسیاری از جوانان می فرستند و آنها را به گرایش به این فرقه دعوت می کنند. همچنین وقتی انبوه نامه های الکترونیکی این فرقه توسط کاربران اینترنتی باز می شود، جدیدترین اخبار و اتفاقاتی که برای روسای این گروه ضاله بوجود آمده، در آنقابل مشاهده است.


اما تلویزیون، رادیو، ماهواره، اینترنت و حتی اهدای کمک های مالی از ابزارهایی است که اعضای این گروه برای تبلیغ فرقه خود از آنها استفاده می کنند.


تبلیغ بهاییت؛ مستقیم و غیر مستقیم!

فرقه ضاله بهاییت از دو روش مستقیم و غیر مستقیم برای تبلیغ خود استفاده می کند، روش های تبشیری و تخریبی از روشهای مستقیم تبلیغ بهاییت است، چاپ کتاب و جزوه، طرح شعارهای جذاب، انتشار زندگی رهبران و تاریخچه بهاییت نیز از روش های تبشیری بهاییان است. 

در روش تخریبی با ایجاد پرسش و طرح شبهات ذهن مسلمانان و به ویژه شیعیان را مشغول می کنند؛ همچنین تمسخر و توهین به شخصیت های بزرگ اسلامی و دینی از روش های تخریبی آنان می باشد. 


اما به دلیل آنکه طبق دستور بیت العدل - مرکز حکومتی و به اصطلاح معنوی بهاییان - لازم است بهاییان برای پیشبرد اهدافشان، مطیع امر حکومت باشند و کاری بر خلاف قوانین کشوری که در آن زندگی می کنند انجام ندهند (اگر چه به این امر پایبند نیستند) از تبلیغ غیر مستقیم استفاده می کنند. 


در روش تبلیغ غیر مستقیم، از تبلیغ عملی استفاده می نمایند؛ خوش خلقی، کمک به هم نوعان، سر زدن به بیماران، هدیه فرستادن، ارزان فروشی، دید و بازدید از همسایگان و کمک به اقشار آسیب پذیر که همگی به نحوی متظاهرانه به انجام می رسد، برخی از شیوه های بهاییان در تبلیغ عملی است.


بهاییت در تبلیغ خود، همه گروه های سنی و به ویژه جوانان و نوجوانان را مورد هدف قرار می دهد، افراد کم درآمد و آسیب پذیر نیز از گروه های مورد توجه بهاییت است؛ از این رو بهاییت کشور های فقیر آفریقایی و آمریکای لاتین را نیز مورد هدف قرار داده است.

 
فقر فرهنگی و نا آشنایی با دین مبین اسلام از عوامل جذب گروه های هدف به فرقه ضاله بهاییت است، همچنین این فرقه ضاله از اباحی گری، ترویج موسیقی، ترویج بی بند و باری و اختلاط میان زن و مرد برای جذب افراد استفاده می کند. گفتنی است این فرقه، برای جذب افراد فرهیخته یا کسانی که تمایل به بی بند و باری ندارند، از شعارهای جذاب ـ دوازده شعار ـ استفاده می کند.

 

 

طرح سه گانه فتنه‌گران درخصوص هدفمندسازی یارانه‌ها

دبیر سابق هیئت دولت ضمن تاکید بر تلاش فتنه‌گران برای سیاه نمایی علیه قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به چهار شاخص طراحی شده آنان برای اجرای اهداف خود اشاره کرد. مجید دوستعلی قائم مقام وزیر کار و امور اجتماعی و دبیر سابق هیئت دولت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس هدفمندکردن یارانه‌ها را ایجاد یک تحول اقتصادی در کشور یاد کرد و افزود:‌ بدون تردید هر طرحی از جمله هدفمندکردن یارانه‌ها با خود فراز و نشیبی همراه دارد اما نتیجه آن قطعا به نفع مردم خواهد بود.

* مخالفت دشمنان با برنامه‌‌های توسعه‌ای کشور

وی با بیان اینکه نتیجه مطلوب اقتصادی در کشور برای دشمنان نظام خوشایند نیست، تصریح کرد: ملت ایران از همان ابتدای انقلاب در برابر جنگ‌افروزی‌ها، تحریم‌ها ایستادگی کرده‌اند به همین دلیل دشمنان شکست خورده به دنبال آن هستند که مردم این کشور را از آرمان‌های امام، انقلاب و رهبری دور کنند. قائم مقام وزیر کار و امور اجتماعی با تاکید بر اینکه همه دلسوزان نظام جمهوری اسلامی بر اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها تاکید دارند، خاطرنشان کرد:‌ دولت، مجلس، رئیس‌جمهور و مقام معظم رهبری عزم خود را برای اجرای این طرح ملی جذب کرده‌اند چرا که این طرح برای رفع مشکل اساسی وضعیت اقتصادی کشور است.

* فعالیت بیش از 170 سایت برای تشویش اذهان عمومی علیه هدفمندی یارانه‌ها

دبیر سابق هیئت دولت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بیش از 170 سایت به تضعیف و مقابله با این قانون می‌پردازند، تصریح کرد: از طرفی مسئولان و دلسوزان بر اجرای این طرح تاکید دارد و از طرفی دیگر دشمنان می‌خواهند با این طرح مقابله کنند به همین دلیل خشم دشمنان بیانگر اهمیت این طرح می باشد.

* تلاش فتنه‌گران برای تلخ کردن شیرینی هدفمندکردن یارانه‌ها

وی با بیان اینکه فتنه‌گران پس از ناکامی در حوادث انتخابات به دنبال فتنه‌ای دیگر به شیوه اقتصادی هستند، افزود: دشمنان با توجه به سابقه خود در تلخ کردن شیرینی حضور 40 میلیونی مردم در پای صندوق‌های رای، می‌خواهند شیرینی هدفمند کردن یارانه‌ها نیز به کام مردم تلخ کنند. قائم مقام وزیر کار و امور اجتماعی با بیان اینکه این افراد هرگونه اقدامی را برای مقابله با این قانون انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: شایعه‌پراکنی از دیگر اقدامات فتنه‌گران است چرا که آنها با ایجاد فضایی غبارآلود می‌خواهند مردم را برای خرید اجناس تحریک کنند.

دبیر سابق هیئت دولت سومین اقدام فتنه‌گران را برای مقابله با طرح تحول اقتصادی را ایجاد ناامیدی در بین مردم عنوان کرد و گفت:‌ فتنه‌گران آینده‌ای مبهم را پس از اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها را به مردم تحمیل می‌کنند که پس از هدفمند کردن یارانه‌ها قیمت اجناس افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند؛ در حالی که اینچنین نیست.

* چهار شاخص برای اجرای طرح تحول اقتصادی

دوستعلی در بخش دیگری از سخنان خود به بیداری ‌مردم کشورمان اشاره کرد و گفت: مردم دلسوزان و دشمنان و متظاهران را به خوبی می‌شناسند به همین دلیل اگر مردم این چهار شاخص یعنی "صبر و تحمل، شناخت و توجه، اعتماد به مسئولین و توجه به توصیه‌های مسئولین " باعث می‌شود که این طرح بنحو شایسته‌ای صورت گیرد.
وی با تاکید بر اینکه باید با اجرای مردم صبر و تحمل داشته باشند، ادامه داد: شناخت دقیق این طرح توسط مردم بسیار مهم است چرا که با آگاهی و بصیرت بیشتر مردم توطئه‌های دشمنان نیز خنثی و بی‌تاثیر می‌شود.

قائم مقام وزیر کار و امور اجتماعی در خصوص اعتماد مردم به مسئولین یادآور شد:‌ بیمار زمان مراجعه به بیمارستان به پزشک خود اعتماد می‌کند تا به سلامت کامل دست پیدا کند. حال اگر بیمار به پزشک خود اعتماد پیدا نکند، طول درمان با مشکل روبرو می‌شود به همین دلیل مردم همگام با رهبری، دولت، مجلس و قوه قضائیه به دلسوزان خود برای اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها اعتماد کنند. دبیر سابق هیئت دولت بر اعتماد مردم به مسئولین تاکید کرد و گفت: مردم بدانند دشمنان نظام از اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها ناراحت هستند چرا که آنها می‌دانند اگر این طرح اجرایی بشود و نسل جامعه اسلامی و انقلاب توسعه پیدا می‌کند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/8/24:: 9:45 عصر     |     () نظر

دفاع عسگراولادی از رفسنجانی درمشهد

چندی پیش که بنده به همراه آقای میرسلیم به دیدار آقای هاشمی رفته بودم،در آن جلسه به ایشان گفتم که شما یک طرف حلقه اصولگرایی هستید و آقای احمدی نژاد طرف دیگر آن هستند، آقای احمدی نژاد تنها اطرافیان خودشان را اصولگرا می دانند ولی شما دایره وسیع تری را اصولگرا میخوانید البته من از آقای احمدی نژاد مایوس نیستم.

به گزارش استقامت، در نشستی که در روز پنچ شنبه هفته گذشته به میزبانی جبهه پیروان خط امام ورهبری و با حضور تعدادی از مسئولین و فعالان سیاسی مشهد مقدس از جمله تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر مشهد برگزار شد، حبیب الله عسگر اولادی دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: رئیس مجمع تشخیص مصلحت شخصیتی مجتهد و صاحب نظر و قائم مقام امام خمینی(ره)و ولایت پذیر و اصولگرا است.

عسگر اولادی با اشاره به میزان نصیحت پذیری و انتقاد پذیری مسئولین کشور گفت: باید در هر صورت از نصیحت ها و انتقادات استقبال کرد. وی در ادامه خاطرنشان کرد حدود 2 ماه پیش که به همراه آقای حبیبی به دفتر رئیس جمهور رفته بودیم. در آن جلسه آقای حبیبی به انتقاد از بعضی تصمیمات و رفتار رئیس جمهور پرداخت که آقای احمدی نژاد با روی گشاده همه انتقادات را پذیرفتند.

وی با ارائه تعریف خاص خود از گفتمان اصولگرایی، پایه اصولگرایی را چهار رکن اساس ی ازجمله اسلام، امامت امام راحل (ره)، نظام جمهوری اسلامی و ولایت مطلقه فقیه خواند و گفت :بنا به فرموده مقام معظم رهبری هرکس حکم حکومتی ولی فقیه را بپذیرد اصولگرا است.

اولادی همچنین در مورد مردود شدن برخی خواص سیاسی اینچنین عنوان کرد: کسانی که حکم ولی فقیه را قبول نکردند قطعا مردودند ودر اینجا معیار رهیری است ، وی با اشاره به آقای هاشمی رفسنجانی گفت :آقای هاشمی یک مجتهد سیاسی هستند ،ایشان قائم مقام عملی امام (ره) بودند و از اجتهاد سیاسی خود نظراتی را به امام میدادند و از آن نظرات استفاده می شد، آقای هاشمی در طول مسئولیتشان هرکجا که امام یا مقام معظم رهبری فتوایی دادند که خلاف نظر ایشان بود سریعا نظر ولی فقیه را پذیرفتند همانند مسئله اخیر وقف دانشگاه آزاد.

وی در ادامه سخنان خود ادامه داد : آقای هاشمی یک مجتهد دینی هستند ایشان بر اساس معلومات خود تشخیصاتی دارند که این تشخیصات را صریح و بی پرده اعلام می کنند و مقام معظم رهبری بارها فرموده اند من و آقای هاشمی سابقه پنجاه و چند ساله داریم.

حبیب الله عسگر اولادی در ادامه جلسه با اشاره به دیدار اخیر خود با هاشمی رفسنجانی افزود : چندی پیش که بنده به همراه آقای میرسلیم به دیدار آقای هاشمی رفته بودم،در آن جلسه به ایشان گفتم که شما یک طرف حلقه اصولگرایی هستید و آقای احمدی نژاد طرف دیگر آن هستند، آقای احمدی نژاد تنها اطرافیان خودشان را اصولگرا می دانند ولی شما دایره وسیع تری را اصولگرا میخوانید البته من از آقای احمدی نژاد مایوس نیستم.

عسگراولادی همچنین با اشاره به جلسات اخیر سران و چهره های اصولگرا با رئیس جمهور گفت : آخرین جلسه ای که در دفتر رئیس جمهور حضور داشتیم مصادف بود با آخرین روز حضور مقام معظم رهبری در قم که به همین دلیل آقای لاریجانی ازشرکت در این جلسه معذور بودند و جلسه با حضور 24 نفر از چهره های اصولگرا از جمله آقایان حداد عادل ،ولایتی ، ابوترابی ، حبیبی ، صدر ، کوهکن و وزیر اطلاعات و غیره برگزار شد که امیدواریم نتایج این سری نشست ها که به تازگی شروع شده مفید و ارزنده باشد.

 

 

حمایت از کودتای سبز روی دیگر تحریم بود

برای آمریکا حمایت از موسوی و اعمال تحریمهای اقتصادی علیه ایران همواره به یک معنی بوده و تأکید بر حمایت از حقوق بشر در مذاکرات می تواند به تقویت جنبش سبز در ایران منجر شود. یک عضو شورای روابط خارجه آمریکا با اعلام این واقعیت که «فشار اقتصادی بر ایران کارساز نیست» خواستار استفاده غرب از جریان اپوزیسیون برای فشار به ایران و توقف برنامه هسته ای شد.
«ری تکیه» در تحلیلی که واشنگتن پست منتشر کرده، تأکید می کند: آمریکا و غرب، در هر گونه مذاکره با ایران، علاوه بر سیاست های هسته ای باید خواستار آزادی زندانیان سیاسی و رفع محدودیت از احزاب و مطبوعات توقیف شده شوند. دولت آمریکا با چنین شروطی می تواند مخالفت با حکومت در داخل ایران را تقویت کند. این فشار همزمان بافشار خارجی ممکن است به پذیرش برخی شروط از سوی ایران یاعقب نشینی این کشور شود.
این عضو احمق شورای روابط خارجی آمریکا که گویا در 9 دی 88 به جای نشستن پای تلویزیون، غرق کوکائین و ماریجوانا بوده در ادامه افزود: فشار اقتصادی به تنهایی کارساز نیست. اهرم حقوق بشر می تواند فشار بهتری علیه جمهوری اسلامی برای تجدیدنظر در برنامه هسته ای باشد.
وی همچنین می نویسد: برای آمریکا حمایت از موسوی و اعمال تحریمهای اقتصادی علیه ایران همواره به یک معنی بوده و تأکید بر حمایت از حقوق بشر در مذاکرات می تواند به تقویت جنبش سبز در ایران منجر شود؛ جنبشی که در صورت پیروزی در ایران می توانست اهداف استراتژیک ایلات متحده در خاورمیانه را تضمین کند. جناح ها یا بخش هایی از صاحبان قدرت در جمهوری اسلامی، باید تحت فشار، این واقعیت را بپذیرند که برای بهبود مناسبات خارجی باید به تغییرات مورد نظر واشینگتن تن دهند!
 
 

داریوش همایون (وزیر اطلاعات شاه):
موسوی از اول انقلاب با خودمان بود

در نگاه من کسی که از فرزند خمینی بودن به سخنگویی جنبش سبز دگرگونی یافته، خیلی با ارزش است... امروز همه چیز دگرگون شده است. بجای ملی مذهبی ها و بساز و بفروشان یک نسل نوگرا به صحنه آمده است که ما به عنوان لیبرال دموکرات با آن هم‌سخنیم...
 
وزیر اطلاعات و جهانگردی رژیم پهلوی که خود از سران سلطنت طلبان به شمار می رود، از شدت همسویی با جریان نفاق جدید و فتنه گران سبز، به تخطئه رضا ربع پهلوی پرداخت! داریوش همایون در گفت وگو با نشریه ضد انقلابی تلاش به این پرسش یک عضو گروهک متبوع خود- حزب مشروط (لیبرال- دموکرات)- پاسخ داد که «لطفاً تکلیف مرا روشن کنید. از قرار، حزب یار غار موسوی و دیگران شده، نقاط مشترک پیدا می کند، بعد پانزده سال می فهمد که لیبرال دموکرات بوده و حال با آقای پهلوی در می افتد لطفاً به من سردرگم و دست بر قضا عضو حزب بفرمایید.» این صهیونیست 85 ساله، در پاسخ گفت:

"ما هنگامی که حزب را ساختیم با منظره ای بسیار سرراست روبرو می بودیم. در ایران جمهوری اسلامی بود و تک و توک صداهای مخالف؛ شاهزاده (رضا پهلوی) تکرار کننده همه سخنان خوبی که ما همه می گفتیم. امید ما به آینده بیشتر بر کارهایی بود که از بیرون می شد کرد زیرا در درون چندان خبری نبود و بیشترین نیروهایی که در برابر تندروترین عناصر رژیم بر می خاستند ملی مذهبی ها و بساز و بفروشان بودند. امروز همه چیز دگرگون شده است. بجای ملی مذهبی ها و بساز و بفروشان یک نسل نوگرا به صحنه آمده است که ما به عنوان لیبرال دموکرات با آن هم سخنیم.
 
نیروهای بیرون اگر به این جریان تازه نپیوسته اند یا خود را در بیهودگی مبارزات سردرگم شان فرسوده اند یا ناامیدوار در پی جانشین کردن خود هستند. از خود رژیم عناصر مؤثری جدا شده و روز به روز بیشتر سخن ما را می گویند. شاهزاده ]رضا پهلوی[ تازه از فدرالیسم دفاع می کند و دیگر سکولارها دنبال جبهه گسترده «کنگره ملیت ها» هستند و هر دو لابد خیال می کنند مردم پشت سر آنها گرد می آیند. اکنون به نظر دوست سردرگم، ما می باید کجا قرار بگیریم؟ اگر حزب ما پس از 16 یا 18 سال فهمیده که لیبرال دموکرات است، از این روست که منشور حزبی را دوباره با آگاهی بیشتری که در این مدت به دست آورده، خوانده است. یعنی باید شعار «ایران بی شاه هرگز» بدهیم و از دموکراسی لیبرال روی برگردانیم؟! "

این فراماسونر ، جاسوس کهنه کار سیا و کارگزار آژانس یهود در عصر پهلوی افزود: موسوی یار غار من نیست ولی من به نقش او در مقایسه با مدعیان اداره اپوزیسیون در بیرون نگاه می کنم. او از اول انقلاب با خودمان بوده است. او علیه حکومت تند سخن می گوید و در دستگاه حکومتی یاران تازه ای برای جنبش می جوید. من با هیچ کدام از این ها مخالفتی نمی توانم داشته باشم. در نگاه من کسی که از فرزند خمینی بودن به سخنگویی جنبش سبز دگرگشت یافته، به مراتب باارزش تر است تا دگرگشت و موضع گیری هایی که قلم بیش از این در وصفشان نمی چرخد.


داماد فضل الله زاهدی- مجری نظامی کودتای 28 مرداد 1332- همچنین گفته است: در جنگ کسی به بدترین نیات و پیشینه ها نیز کاری ندارد. نقش ها مهم است؛ چرچیل و روزولت چند گاهی هم پیمان استالین می شوند. مائو کشتار کمونیست ها را به دست چیان کای شک فراموش می کند و در برابر هجوم ژاپن در کنار او قرار می گیرد. در جنگ حتی چرچیل دستور نابود کردن ناوگان فرانسه متحد خود را می دهد تا به دست آلمان ها نیفتند. در چنین اوضاع و احوال تعیین کننده ای سهم عواطف و عادت های ذهنی را در قضاوت می باید پایین تر و پایین تر آورد. تعهد ما به هیچ کس نیست.
 
 
 
 
 

جفت تشکیلاتی مردخاکستری

برخی از عناصری که در جریان فتنه درخدمت اهداف این جریان برانداز قرارگرفتند در راستای تثبیت برخی پست های انتصابی خود در لایه های مختلف نظام سخت دست بکار شده اند.

یک منبع آگاه با اعلام این خبر به «جوان آنلاین» گفت:یکی از این افراد «مرد نقابدار» می باشد که همواره سعی کرده است در عرصه سیاسی کشور چهره ای معتدل از خود به نمایش بگذارد،اما در تشکیلاتی که وی در آن عضو می باشد به عنوان یک «مهره تحریک» شناخته شده و رادیکال ترین مواضع را اتخاذ و بر پی گیری آنها تاکید می کند.

میزان تندروی های این فرد که به جفت تشکیلاتی مردخاکستری نیز مشهور است به حدی است که وی در جریان فتنه 88 دعوت تشکیلات خود برای حضور درخیابان ها را تلاشی برای به تمکین در آوردن مقامات برجسته نظام عنوان کرده بود.

در همین راستا شنیده شده که با توجه به پایان حکم نامبرده دریکی از نهادها وی برای تثبیت جایگاه خود در این نهاد ضمن طرح مواردی در جهت وحدت جریان های سیاسی و مبنا قرار دادن دیدگاه های حضرت امام خمینی(ره) سعی در طرح خود به عنوان یک نیروی انقلابی شش دانگ دارد. وی همچنین با مذاکره با برخی از مسئولین آنان را واسطه دریافت حکم برای خود قرارداده است.

گفتنی است اقدام فرد مزبوردر حالی انجام می شود که وی و همفکرانش درجریان فتنه 88 و درحالی که تمثال مبارک امام خمینی(ره) پاره شد ،میراث ماندگار ایشان یعنی روزقدس با شعارنه غزه نه لبنان مورد هجوم واقع گردید هیچ صدایی از آنان برنخواست و حال که مجالی برای آخرین حضورآنان در قدرت باقی نمانده با شعار امام درصدد ماندن درپست های خود هستند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/8/24:: 9:44 عصر     |     () نظر

پیام رهبر معظم انقلاب به حجاج بیت الله‌الحرام

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به حجاج بیت‌الله الحرام رهنمودهایی داشتند که در بخش از آن آمده است: هیچ معروفی را برتر از نجات ملت‌ها از چنگال قدرت اهریمنی استکبار و هیچ منکری زشت‌تر از وابستگی و خدمت به مستکبران نیست.

هامون نیوز به نقل ازفارس، در مراسم باشکوه برائت از مشرکین که مقارن ساعت9 و 30 دقیقه صبح به وقت عربستان آغاز شد، پس تلاوت آیات آغازین سوره برائت، نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب از تمامی زائران ایرانی خانه خدا بخاطر رعایت نظم و انسجام در به‌جا آوردن مناسک حج و برنامه‌های مختلف تقدیر و تشکر کرد.

سپس متن کامل پیام رهبر معظم انقلاب توسط حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر قرائت شد. متن کامل و فایل صوتی پیام رهبر معظم انقلاب به 16 زبان در پایگاه اطلاع رسانی حج در اختیار زائران بیت الله الحرام و عموم کاربران قرار گرفته است. این زبان ها عبارتند از : فارسی ، عربی ، انگلیسی ، اردو ، آذری ، فرانسه ، ترکی استانبولی ، چینی ، بنگالی ، هوسا ، هندی ، مالایو ، روسی ، سواحلی ، تایلندی و تاجیکی.

متن کامل این پیام بدین شرح است:

بسم اللَّه الرحمن الرحیم
والحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا محمد المصطفی و آله الطیبین و صحبه المنتجبین

کعبه، رمز وحدت و عزت و نماد توحید و معنویت، در موسم حج میزبان دل‌های مشتاق و امیدواری است که از سراسر گیتی، به فراخوان ربّ جلیل پاسخ گفته و لبیک گویان به زادگاه اسلام شتافته‌اند. امت اسلامی اکنون می‌تواند تصویری فشرده را از گستردگی و تنوع خویش و عمق ایمانی که بر دل پیروان این دین حنیف حاکم است، با چشم فرستادگان خود که از چهار گوشه‌ی جهان در اینجا گرد آمده‌اند، مشاهده کند و این سرمایه‌ی عظیم و بی‌مانند را به درستی بشناسد.

این بازشناسی خویش، کمک می‌کند تا ما مسلمانان به جایگاه شایسته‌ی خود در دنیای امروز و فردا پی ببریم و به سوی آن حرکت کنیم. گسترش موج بیداری اسلامی در دنیای امروز حقیقتی است که فردای نیکی را به امت اسلامی نوید می‌دهد. از سه دهه پیش که با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی، این خیزش پرقدرت آغاز شد، امت بزرگ ما بی‌وقفه پیش رفته، موانعی را از سر راه برداشته و سنگرهایی را فتح کرده است. پیچیده‌تر شدن شیوه‌های دشمنی استکبار و تلاش پرهزینه‌ای که در مقابله با اسلام می‌کند نیز به دلیل همین پیشرفت‌ها است.

تبلیغات وسیع دشمن در جهت اسلام هراسی، تلاش شتابزده‌ای که برای ایجاد اختلاف میان فرقه‌های اسلامی و برانگیختن تعصب‌های فرقه‌ای می‌کند، دشمن تراشی‌های کاذب از شیعه برای سنی و از سنی برای شیعه، تفرقه‌افکنی میان دولت‌های مسلمان و کوشش برای تشدید اختلافات و تبدیل آن به دشمنی‌ها و معارضه‌های لاینحل، استفاده از سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی برای تزریق فساد و فحشاء میان جوانان، همه و همه واکنش‌های سرآسیمه‌گون و آشفته در برابر حرکت متین و گام‌های استوار امت اسلامی به سوی بیداری و عزت و آزادگی است.

امروز برخلاف سی سال پیش، رژیم صهیونیستی دیگر یک هیولای شکست‌ناپذیری نیست؛ برخلاف دو دهه پیش، آمریکا و غرب تصمیم‌گیران بی چون و چرا در خاورمیانه نیستند؛ بر خلاف ده سال پیش فن‌آوری هسته‌ای و دیگر فناوری‌های پیچیده برای ملت‌های مسلمان منطقه، دور از دسترس و افسانه‌گون به شمار نمی‌رود. امروز ملت فلسطین، قهرمان مقاومت است، ملت لبنان به تنهایی شکننده‌ی هیبت پوشالی رژیم صهیونیستی و فاتح جنگ 33 روزه است و ملت ایران پرچمدار و خط شکن حرکت به سمت قله‌ها است.

امروز آمریکای مستکبر، فرمانده‌ خود خوانده‌ی منطقه‌ی اسلامی و پشتیبان اصلی رژیم صهیونیستی، در باتلاقی که خود در افغانستان پدید آورده گرفتار است؛ در عراق با همه‌ی جنایت‌هایی که به مردم آن کشور وارد کرده، در حال منزوی شدن است؛ در پاکستان مصیبت زده از همیشه منفورتر است. امروز جبهه‌ی ضداسلام که دو قرن بر ملت‌ها و دولت‌های اسلامی تحکمی ظالمانه می‌کرد و منابع آنان را به یغما می‌برد، شاهد زوال نفوذ خود و ایستادگی دلیرانه‌ی ملت‌های مسلمان در برابر خود است و در نقطه مقابل، حرکت بیداری اسلامی در حال پیشروی و عمق یابی روزافزون است.

این اوضاع امیدبخش و حامل بشارت، باید ما ملت‌های مسلمان را از سویی مطمئن‌تر از همیشه، به سوی آینده‌ی مطلوب به پیش براند و از سوی دیگر با درس‌ها و عبرت‌های خود، هشیارتر از همیشه نگهدارد. این خطاب عمومی، بی‌گمان علمای دینی و رهبران سیاسی و روشنفکران و جوانان را بیش از دیگران، متعهد می‌سازد و از آنان مجاهدت و پیشگامی مطالبه می‌کند. قرآن کریم ، رسا و زنده، ما را مخاطب می‌سازد: «کُنتُمْ خَیْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّـهِ.» امت اسلامی در این خطاب عزتمند، پدید آمده برای بشریت است. هدف از پیدایش این امت ، نجات بشر و خیر بشر است.

وظیفه‌ی بزرگِ آن هم، فرمان دادن به نیکی و بازداشتن از بدی و ایمان راسخ به خداست. هیچ معروفی برتر از نجات ملت‌ها از چنگال قدرت اهریمنی استکبار و هیچ منکری زشت‌تر از وابستگی و خدمت به مستکبران نیست. امروز کمک به ملت فلسطین و محاصره شوندگان غزه، همدردی و همراهی با ملت‌های افغانستان و پاکستان و عراق و کشمیر، مجاهدت و مقاومت در برابر تعدی آمریکا و رژیم صهیونیستی، پاسداری از اتحاد مسلمانان و مبارزه با دست‌های آلوده و زبان‌های مزدوری که به این اتحاد ضربه می‌زنند و گستردن بیداری و احساس تعهد و مسئولیت در میان جوانان مسلمان در همه‌ی اقطار اسلامی، وظایف بزرگی است که متوجه خواص امت است. منظره‌ی شکوهمند حج، زمینه‌های مساعد برای انجام دادن این وظایف را به ما نشان می‌دهد و ما را به تلاش مضاعف و همت مضاعف فرا می‌خواند.

والسلام علیکم و رحمة الله
سید علی حسینی خامنه‏ای
اول ذی‏الحجه الحرام 1431
هفدهم آبان 1389

 

 

مجمع روحانیون با آمدن خاتمی دیگر ضدآمریکایی نبود

حمید انصاری در این اطلاعیه هم راجع به جامعه روحانیت و هم به این قضیه پرداخته است؛ انصاری در این اطلاعیه از منتظری نام نمی‌آورد و از او با عنوان قائم‌مقام وقت یاد می‌کند که این تعبیر معنای خاصی دارد. رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه با روی کارآمدن خاتمی در سال 80 مواضع ضدآمریکایی مجمع روحانیون مبارز تغییرکرد، گفت: کروبی علت این تغییر را اینگونه بیان کرد که دوستان ما در مجمع به این نتیجه رسیده‌اند که مبارزه با آمریکا راه به جایی نمی‌برد.

حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی در گفتگو با فارس با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به قم، اظهارداشت: قم در سرنوشت کشور ما نقش بسیار عظیم، برجسته و منحصر به فردی داشته و از زمان‌های دور کانون فعالیت‌های سیاسی و اسلامی بوده است.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در بخش دیگری از گفتگوی خود با اشاره به فضای حاکمی که در مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) وجود دارد، اظهارداشت: اطلاعیه حمید انصاری در خصوص موضع‌گیری پسر حسینعلی منتظری علیه مرحوم حاج‌‌احمد در خصوص نامه ششم فروردین 68 نشان از خفقان داخلی این مؤسسه دارد. وی با بیان اینکه پسر منتظری منکر این می‌شود که این نامه از امام (ره) است، تصریح‌کرد: حمید انصاری در این اطلاعیه هم راجع به جامعه روحانیت و هم به این قضیه پرداخته است؛ انصاری در این اطلاعیه از منتظری نام نمی‌آورد و از او با عنوان قائم‌مقام وقت یاد می‌کند که این تعبیر معنای خاصی دارد.
 
رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در ادامه یادآور شد: در بیانیه حمید انصاری اگر نام منتظری با عنوان آیت‌الله آورده می‌شد از سوی مردم مورد اعتراض قرار می‌گرفت که فردی را که امام (ره) عزل کرده که آیت‌الله نیست و اگر بدون عنوان از منتظری نام می‌آورد هواداران منتظری که از بیت امام (ره) هستند اعتراض می‌کردند که چرا از او با احترام و القاب نام برده نشده است؛ لذا انصاری ناگزیر شده با عنوان قائم‌مقام وقت مشکل را حل کند؛ این نوع بیان انصاری نشان می‌دهد نفوذ و حاکمیت باند مهدی هاشمی و شیخ حسینعلی منتظری در مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) بیش از حد تصور است.

 

 

حمایت طلاّب قم از فیلم ملک سلیمان

 به نقل از ملل نیوز ملک سلیمان به عنوان یک فیلم قابل اعتنا، در هفته‌های اخیر در سینماهای کشور به نمایش درآمد. درباره‌ این فیلم، بسیار گفته می‌شود که آغازی است بر ورود سینمای ایران به عرصه‌ی پروژه‌های سینمایی عظیم و گسترده در حوزه دینی. این گفته‌ها، حکایت از یک رویکرد به آینده دارد، که آغاز آن با فیلم ملک سلیمان رقم می‌خورد. جایگاه فیلم ملک سلیمان در حوزه های علمیه و روحانیت چه میزان است؟

اخیراً مدرسه فیضیه در قم که کانون و مرکزیت حوزه های دینی می باشد، شاهد پوسترهایی با مزمون دعوت و حمایت معنوی روحانیت از فیلم ارزنده ملک سلیمان نبی می باشد. ملک سلیمان که  تصویر کامل فتنه را به نمایش درآورده است. فتنه‌ شیاطین در اغفال بشر از یک سو، و زراندوزی و اقتصاد رباگرای ارباب دین یهود در عصر سلیمان، از سوی دیگر، تصویر کاملی از جهان امروز است که اقتصاد رباگرای مدرن که بانک‌محور است، همراه با قدرت اغواگر سینمای لیبرال هالیوود، فتنه گسترده‌ای برای بسط کفر فرهنگی‌ و اقتصادی را رقم می‌زند.

و این در حالی است که برخی جریانات صاحب رسانه به بایکوت این فیلم سینمای دینی پرداخته اند و مبادرت به بزرگنمائی و پرداختن به فیلم هایی از جنس سینمای لیبرالیسم - بخوانید سینمای کنونی- می باشند.
حمایت طلاب و روحانیت در صحنه و انقلابی از فیلم ملک سلیمان که رنگ و بوی دعوت عمومی از متدینین و طلاب به خود گرفته است، با این عنوان شروع می گردد."برای رشد هنر مذهبی، انتقاد از سینمای مبتذل کافی نیست، حمایت از هنر متعهد هم لازم است".

و در ادامه به افتخارات و ویژگی های منحصر به فرد این فیلم اشاره شده و در آخر خواسته تا با استقبال مخاطبین مذهبی از این فیلم، پیام مهمی را به جامعه هنری منتقل نمایند. لازم به ذکر است که حال و هوای تنها سینمای فعال قم که مبادرت به پخش این فیلم جذاب و دینی نموده است، با استقبال روحانیون و خانواده های آنان، خاص و متفاوت گردیده است.

 

 

واکنش تند خواهر ندا آقاسلطان به دروغگویی مسیح علی‌نژاد

هدی آقاسلطان با افشای دروغپردازی مسیح علی‌نژاد درباره ارتباط با خانواده ندا، وی را به تلاش برای کسب شهرت متهم کرده و نوشته است: همه جا می‌گویید که هدی به من ایمیل زده اما در تلفن روز جمعه از مامان من، ایمیل من رو می‌خواهید، لطفأ ما رو راحت بگذارید، این راه درستی‌ برای مشهور شدن نیست!

به گزارش شبکه ایران، دروغ‌های جریان ضدانقلاب درباره مرگ مشکوک "ندا آقاسلطان" در جریان آشوب‌های خیابانی سال گذشته، صدای خانواده آن مرحوم را هم درآورده است. پس از انتشار خبر ساخته شدن یک فیلم سینمایی درباره مرگ خانم آقاسلطان، معصومه قمی (که در میان دوستانش به مسیح علی‌نژاد معروف است)  در مطلبی که در وبلاگ شخصی خود منتشر کرد، مدعی مصاحبه با مادر ندا شد و به نقل از وی اعلام کرد که در این زمینه فقط سکوت می‌کند.

به دنبال انتشار این مطلب در وبلاگ خانم قمی (علی‌نژاد)، "هدی آقاسلطان" خواهر مرحوم ندا آقاسلطان واکنش تندی نسبت به آن نشان داد و به افشای دروغ او پرداخت. خواهر ندا خطاب به این خبرنگار سابق نشریات اصلاح‌طلب که اکنون ساکن انگلستان است، گفته: خانم علی‌‌نژاد! مامان من به هیچ عنوان روی این مساله (فیلمی که گفته شد یک هنرپیشه نقش ندا را بازی خواهد کرد) واکنشی نداشته و هر چه شما اصرار کردید او گفت شما حتی اجازه ندارید بنویسید که مامان من سکوت کرده! چون سکوت هم نوعی واکنش هست و مامان هم نمی‌خواستند که واکنش معلومی داشته باشن شما هم قول دادید که اسمی از مادر من نیارید و حتی چیزی از سکوت ننویسید، ولی‌ متاسفانه شما داستان‌سرائی کردید.

هدی آقاسلطان همچنین با افشای دروغپردازی مسیح علی‌نژاد درباره ارتباط با خانواده ندا، وی را به تلاش برای کسب شهرت متهم کرده و نوشته است: همه جا می‌گویید که هدا به من ایمیل زده اما در تلفن روز جمعه از مامان من، ایمیل من رو می‌خواهید؛ لطفأ ما رو راحت بگذارید، این راه درستی‌ برای مشهور شدن نیست! پیش از این هم برخی از دوستان سابق خانم علینژاد، او را فردی خوانده بودند که برای دستیابی به شهرت، دست به انجام هرکاری - حتی غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای - می‌زند. این افراد، لحن نوشتاری "سانتی مانتال" او را هم در همین راستا ارزیابی کرده‌اند!

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/8/24:: 9:42 عصر     |     () نظر

 

عملکرد کمپین مخالفان کروبی خواب فتنه‌گران را به کابوس تبدیل کرد

سایت جرس، کلمه و اپوزیسیون گلو بال و برخی از سایت‌های همراه با جریان فتنه در داخل کشور به اقدامات و عملکرد کمپین اصلاح طلبان مخالفان کروبی (پایگاه خبری پنهان نیوز) در نمایشگاه مطبوعات عکس العمل نشان دادند.

به گزارش موج قانون سایت جرس، کلمه و اپوزیسیون ایران گلو بال و برخی از سایت‌های همراه با جریان فتنه در داخل کشور به اقدامات و عملکرد کمپین اصلاح طلبان مخالفان کروبی و پایگاه خبری پنهان نیوز عکس العمل نشان دادند. آنچه که در زیر می‌خوانید مطالب منتشر شده در سایت‌های نام برده است.

"در سرتاسر نمایشگاه چیز جذابی به چشم نمی خورد. غرفه هایی که به شیوه های نخ نما به وهن و هتک جریانات و چهره های شاخص یکسال اخیر می پردازند. در گوشه ای از آن غرفه ای برای جمع آوری امضا به منظور خلع لباس کروبی بود! در این غرفه که متعلق به سایتی به نام پنهان نیوز بود از حاضران خواسته می شد که هر سئوالی دارند از "شیخ مهدی کروبی" بپرسند و می گفتند که این سئوال ها به طور آن لاین در سایت قرار می گیرد؛ البته بعد از مشاهده سایت متوجه شدیم که حقیقت غیر ازین بود که گفته بودند و سوالهایی همچون سوالهای من جایی در آنجا نداشت.

از ابتدای راه اندازی نمایشگاه نیز تنها تعدادی محدود از کروبی سئوال کرده بودند که سئوال ها در مانیتور کامپیوتری که به این منظور تعبیه شده بود، قابل مشاهده بود. یکی پرسیده بود، با خون شهدا چه می کنید؟! دیگری پرسیده بود با آبروی نظام چه می کنید؟! بعضی ها هم غرفه را به سخره گرفته بودند. در قسمت دیگر این غرفه هم برای خلع لباس حجت الاسلام کروبی امضا جمع می شد.

 

 

اطلاعات جدید پرونده مهدی هاشمی شاه کلید قفل پروژه های سر به مهر

حجم اصلی پرونده مهدی هاشمی به برخی اطلاعات نهفته و مهم در برخی سفرهای نامبرده به کشورهای خاص اروپایی (لندن ـ پاریس و حتی شبه قاره) مربوط است. خبرها حکایت دارد حجم اصلی پرونده ضخیم مهدی هاشمی به برخی اطلاعات نهفته و مهم در برخی سفرهای نامبرده به کشورهای خاص اروپایی (لندن ـ پاریس و حتی شبه قاره) مربوط است.

یک منبع آگاه در این مورد به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: اطلاعات تازه و مهمی درخصوص سفرهای منطقه ای ـ اروپایی و حتی شبه قاره مهدی هاشمی پس از انتخابات ریاست جمهوری کشف و رمزگشایی شده است که حجم بالایی از پرونده وی را تشکیل می دهد.

این منبع اضافه کرد: اطلاعات به دست آمده در مورد شیوه فعالیت و ارتباطات گسترده مهدی هاشمی در خارج از کشور و عناصر مرتبط با او نشان می دهد که وی پس از انتخابات فعالیتهای گسترده ای را داشته و اقدامات گوناگونی انجام داده که ماهیت این اقدامات برای نهادهای مسئول کاملا واضح و روشن است و وی باید در دادگاه پاسخگوی آنها باشد.

بر اساس تاکید این منبع آگاه در صورت گشایش این پرونده ها بخش های مهمی از ابعاد عملیاتی جنگ نرم دشمن بر علیه نظام جمهوری اسلامی برای مردم کاملاً روشن خواهد شد چرا که این اطلاعات شاه کلید قفل پروژه های سر به مهر سال های اخیر است.

این گزارش حاکی است در این بین طی هفته های گذشته برخی مرتبطین خارجی مهدی هاشمی پیام، توصیه و راهنمایی هایی به او داده اند که در صورت ورود به ایران چه روندی را در پیش گیرد، و البته ماهیت و جزئیات این پیام ها نیز توسط نهادهای مسئول کشف و رمزگشایی شده است.

 

 

افشاگری حمزه کرمی ازاقدامات مهدی هاشمی

در پی تقلای مهدی هاشمی برای اجرای سناریوی بازگشت به ایران، بازخوانی اعترافات حمزه کرمی مشاور عبدالله جاسبی و از عوامل مهدی هاشمی در ستاد بهینه سازی مصرف سوخت خالی از لطف نیست. کرمی که از عوامل نزدیک مهدی هاشمی به شمار می‌رود، همزمان با آغاز انتخابات ریاست جمهوری دهم در سال 88 در راه‌اندازی سایت "جمهوریت " از مدافعان میرحسین موسوی نقش موثری را ایفا کرد و در راستای ایجاد جنگ روانی و تبلیغاتی توپخانه‌های این رسانه‌ها را تقویت کرده و با دستور مهدی هاشمی به تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران و نهادهای امنیتی و دولتی پرداخت.

* مهدی هاشمی در انتخابات به‏نفع پدرش از بیت‌المال هزینه می‌کرد

حمزه کرمی پس از گذراندن روزهای خود در بازداشتگاه و مراحل بازجویی درحالی وارد دادگاه شد که برای خود وکیلی اختیار نکرده بود و در بیان دفاعیات خود اظهار داشت: با توجه به اینکه این جانب مدیر اسمی سایت جمهوریت بودم و در واقع مدیر رسمی این سایت مهدی هاشمی بود، از دادگاه اجازه می‌خواهم که ابتدا مسائل مربوط به انتخابات نهم ریاست جمهوری را توضیح بدهم. وی افزود: اظهارات بنده نه به دلیل فشار و نه به دلیل اعمال نظر کسی است، چنانچه همین شبهه را در خصوص اظهارات جلسات اخیر برخی متهمان نیز وارد کردند.

این متهم بازداشت شده در جریان حوادث اخیر تصریح کرد: از سال 82 به توصیه محمد هاشمی رفسنجانی به سازمان بهینه سازی مصرف سوخت رفتم. وقتی وارد آن سازمان شده و شروع به کار کردم در خلال کار متوجه قصد حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات دور نهم شدم.

کرمی ادامه داد: باید بگویم که در سازمان بهینه سازی مصرف سوخت نیز مهدی هاشمی نقش موثری داشت. وی معتقد بود که انتخابات در ایران با پول بیت المال برگزار می‌شود و اعتقادی به هزینه شخصی برای انتخابات نداشت. لذا بنده با وی صحبت کردم و البته گوشزد هم کردم که استفاده از پول بیت المال در انتخابات جرم است ولی مهدی هاشمی نمی‌پذیرفت.

وی خاطر نشان کرد: سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت باید در جهت کاهش و بهینه سازی مصرف سوخت کار می‌کرد. البته شرکت‌های مختلفی هم با این سازمان قرارداد داشتند که از جمله این شرکت‌ها شرکتی با مدیریت امیر علی آقایاری بود که کار این شرکت نیز ساخت تیزر‌های تبلیغاتی و در کل تبلیغ بود. همه روسای این شرکت‌هایی که با سازمان بهینه سازی قرارداد داشتند از دوستان مهدی هاشمی بودند و آمادگی گرفتن پول تحت عنوان بهینه سازی و تبلیغات انتخاباتی برای کاندیدای مد نظر مهدی هاشمی را داشتند و این شرکت‌ها با سند سازی‌های صورت گرفته، موظف شدند که کار تبلیغاتی برای مهدی هاشمی انجام بدهند.

* مهدی هاشمی معتقد به پول‎شویی بود

این متهم بازداشت شده در جریان حوادث اخیر ادامه داد: یک شرکت 500 میلیون تومان برای چاپ یک میلیون جلد کتاب پول دریافت کرده بود در حالی که تنها 25 هزار جلد کتاب شد و مابقی پول صرف تبلیغات مورد نظر مهدی هاشمی شد. کرمی افزود: مهدی هاشمی معتقد به پولشویی بود. وی پول‌هایی را از سازمان بهینه سازی دریافت می‌کرد و آنها را مکرراً به دلار و ریال تبدیل می‌کرد. وقتی که دلیل این کار را از وی پرسیدیم، وی گفت که با این کار کسی نمی‌تواند منشأ پول‌ها را کشف کند.

وی اضافه کرد: با فشار مهدی هاشمی از سازمان بهینه سازی مصرف سوخت به منظور تبلیغات در دوره نهم انتخابات ریاست جمهوری برای پدرش یعنی آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی پول برداشت می‌شد و مهدی هاشمی پس از شکست پدرش در انتخابات به اقدامات خود ادامه داد و مابقی پول‌های باقی‎مانده و بدهکارشده خود را نیز به شرکت‌هایی که برای پدرش تبلیغ می‌کردند، پرداخت کرد.

* هزینه‎کرد 2 میلیارد تومانی از بیت‌المال به‎عشق پدر

این متهم دستگیر شده در جریان حوادث اخیر اظهار داشت: مهدی هاشمی به این اقدامات خود در حالی دست می‌زد که این پول‌ها باید صرف تبلیغات برای بهینه سازی مصرف سوخت می‌شد نه تبلیغات برای پدر وی. پول‌هایی که وی برای تبلیغات در انتخابات دور نهم انتخابات ریاست جمهوری برای پدرش هزینه کرد معادل 2 میلیارد تومان بود.

* نقش پشت‌پرده مهدی هاشمی در تولید و توزیع شب‎نامه‌‌ها

کرمی با بیان اینکه در بیان مسائل رخ‎داده در انتخابات دهم ریاست جمهوری تاکید کرد: مهدی هاشمی با بنده صحبت کرده و گفت که ما باید برای انتخابات کار رسانه‌ای قوی‌ای را آغاز کنیم. چند روز بعد هم در جلسه ای جاسبی به بنده گفت که باید هر کاری انجام دهیم تا هرکسی غیر از احمدی نژاد رئیس جمهور شود. از این رو ما نیز سایت جمهوریت را با مدیریت رسمی مهدی هاشمی راه اندازی کردیم، البته چند روز بعد جاسبی با تغییر نظر به ما اطلاع داد که بنده می‌خواهم در انتخابات بدون موضع باشم لذا دستور تعطیلی سایت جمهوریت را صادر کرد ولی با فشارهای هاشمی این سایت به کار خود همچنان ادامه داد.

* با دستور مهدی هاشمی به تضعیف سازمان‌های نظامی و دولتی پرداختیم

وی افزود: سایت جمهوریت ابتدا قرار بود از کاندیدایی در انتخابات حمایت و نسبت به دولت نهم نیز نقدهایی داشته باشد ولی با فشارهای مهدی هاشمی، این سایت تبدیل به سایت تضعیف کننده سازمان‌های نظامی از جمله بسیج و سپاه و سازمان‌های دولتی شد و حتی این سایت خدمات دولت را نیز پول‎پاشی معرفی می‌کرد و کار به جایی کشید که این سایت به‏خلاف واقعیت، شبهه تقلب در انتخابات را تلقین کرد. این متهم دستگیر شده در جریان حوادث اخیر خاطرنشان کرد: مهدی هاشمی حتی مطالب تندتری را برای انتشار به سایت جمهوریت ارائه می‌داد که از جمله مطالب می توان به گزارشی که 2 روز قبل از انتخابات توسط وی به ما داده شده، اشاره کنم که در این گزارش فرمانده بسیج متهم به تخریب و تضعیف میر حسین موسوی شده بود، البته ما این گزارش را هرگز منتشر نکردیم.

کرمی در ادامه تاکید کرد: در روزهای آخر هم برخی پرسنل سایت با چاپ شب‎نامه در ستادهای میرحسین موسوی و توزیع آنها، به تضعیف دولت و نظام می‌پرداختند و بنده متاسفم که توسط افرادی مورد سوء استفاده قرار گرفته‌ام. وی ادامه داد: سیاسیون ما قاعده بازی را بلد نیستند، اطرافیان کاندیداها با پول بیت المال قصد رئیس جمهور کردن کاندیدایی را داشتند. حتی آنها این اقدام خود را به قیمت بدبخت کردن زیرمجموعه خود نیز انجام می دهند؛ همان کاری که با ما در سازمان بهینه سازی مصرف سوخت شد. در حالی که همه می دانستند استفاده از بیت المال جرم است.

این متهم دستگیر شده در جریان حوادث اخیر افزود: موسوی و ستاد وی پس از انتخابات و اعلام نتایج، اقدام به عدم پذیرش رای مردم کردند که باید بگویم این اقدام موسوی هیچ تناسبی با شعارهای وی نداشت. کشاندن مردم به خیابان‌ها امری خلاف قانون و مقررات کشور بود که باعث مخدوش شدن چهره نظام نیز شد.

 

 

کوثری: پرونده مهدی هاشمی تکمیل است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه تخلفات مهدی هاشمی مشخص و مستند است، درباره شیوه دستگیری وی گفت: پس از ورود مهدی هاشمی به ایران نیروهای امنیتی با مجوز قوه قضائیه، وی را دستگیر و تحویل دستگاه قضایی خواهند داد.

اسماعیل کوثری، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، در گفت‌وگو با شبکه ایران گفت: همه چیز در مورد پرونده و تخلفات مهدی هاشمی مشخص و مستند و پرونده او تکمیل است. وی افزود: پس از ورود مهدی هاشمی به ایران نیروهای امنیتی با مجوز قوه قضائیه، وی را دستگیر و تحویل دستگاه قضایی خواهند داد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: به جز اسنادی که در مورد کمک پسر آقای هاشمی به اغتشاشگران سال گذشته وجود دارد، حتی مردم نیز در جریان سوءاستفاده مهدی هاشمی از بیت المال هستند.

مهدی هاشمی باید پاسخگوی اتهاماتش باشد.

به گفته نماینده مردم تهران در مجلس، با توجه به مدارک و مستنداتی که وجود دارد مهدی هاشمی باید محاکمه شود و پاسخگوی اتهاماتش باشد. کوثری در عین حال بازگشت مهدی هاشمی به ایران را به دلیل اینکه او در جریان اتهامات و تخلفاتش است، بعید دانست و تصریح کرد: مهدی هاشمی می داند که باید پاسخگوی تخلفاتش باشد بنابراین به نظر می رسد اصراری برای بازگشت به ایران نداشته باشد.

 

 

میکروبهای سیاه و سفید

مقاله ای تحت عنوان نه بزرگ سید محمد خاتمی به دو میکروب که درروز  13 آبان در سهام نیوز به چاپ رسیده حکایت از آن دارد که عدهای اشتباه متوجه شده اند.هدف تدوین ودرج این مقاله توسط نویسنده حمایت از خاتمی نبود.لذا خواستم بااین نوشته نگاه دوستان واقعی راتغیر دهم. خاتمی واصلاحات با کل دارو دسته شان موضوعی نیست که بتوان از آنها حمایت کرد.

دودوره 4 ساله،این موجودات به ظاهر متدین ودرباطن وابسته ومریض امتحانشان راپس داده ومستقیما ازدیدانقلابیون مردود شدند.کاش تجدیدمی آوردن وکلاسی دیگر می گذراندن ونمره قبولی میگرفتند.آنهای هم تجدید شده بودند در مناسبت سال 88 مردود شدند.ولی نکته مهم در مقاله قبل وجود داشت که نیاز به درک صحیح آن بود دوست نداشتم ساده نگری شده وواقعیت تعریف نمایند.

این جریان وشخصیتهای این جریان از باطن هم مطلع هستند لذا مثل  دو قطب منفی همدیگر را دفع می کنند ونمی توانند با هم یکی شوند .اگر در بین تمام میکروبهای شناخته شده فعلا دومیکروب ایجاد پیوند کرده اند،داستانی دیگر است این اراده آنه نسبت بلکه اتاق فکر لندن وآمریکابه دستور بابا بزرگشان چنین پیوندی رابین این دو میکروب ایجاد کرده اند.

چون خواست آنهاست واینها نیز مطیع عوامر هستند چنین دوست شده اند وگرنه میکروب سفید در بحث انتخاب رهبر جنبش میکروب درسال 88 قلدری کردو گفت برای میکروب سیاه زود است که نقش خر مگس رابازی کند اگر چنین شود من لج می کنم ومی خوابم وآنوقت تصمیم گیری برای آن ور آب سخت می شود.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/8/19:: 7:22 عصر     |     () نظر

 

تعداد مشاورین از هواداران فتنه بیشتر شده!/نیازی به هوادار نداریم/وقت کشی به سبک فتنه گران!

الان نیازی به هوادار نداریم!

شنیده ها حکایت از آن دارد که در محفلی مرکب از مشاوران و نزدیکان اصحاب فتنه  ودر هیاهوی بحث های معمول و تهمت زنی های دوستانه و متهم کردن یکدیگر به کوتاهی ها و تمام آنچه به فضاحت کنونی ختم شده است  یکی از نزدیکان مرد متوهم فتنه گفت:می دانید تعداد روسا ، مشاوران ، اطرافیان و گردانندگان جنبش از تعداد هوادارانمان بیشتر شده است!؟

به گزارش جوان آنلاین وی گفت: اینقدر که به فکر تئوری بافی بوده ایم یک درصد هم به ریزشها و ناامید شدن هواداران ودلایل آن نپرداخته ایم ، ظاهرا فراموش کرده ایم که تمام اعتبارمان را از میلیونها رای دهنده ای که برای احقاق حق به خیابان ها ریختند و آن فداکاریهارا کردند داریم وحالا داریم تو سرهم می زنیم .

در همین جلسه فرد دیگری گه گویا نمایندگی طیف پشیمان فتنه به سرکردگی....را عهده داشت گفت :ما در برهه ای قرار گرفته ایم که نیازی به هوادار نداریم ، در مقطعی پشتوانه خوبی بود وکفه بعضی معادلات را به سمت ما متمایل کرد و به همین صورت قدرت چانه زنی ماراهم بالا برد ، ولی بیاد داشته باشید که نمی توانستیم آن جمعیت را حفظ کنیم نه اینکه نخواهیم ! نه اینطور نیست ، واقع بین باشید ، در هیچ کجای دنیا هم اینطوری نیست ، همه چیز نسبی است و از اول هم به این نتیجه رسیده بودیم وخوب دیدید که ما از شرایط هیجانی و چاشنی هایی که به آن اضافه شد بیشترین بهره برداری را داشته ایم .

نامبرده افزود:در همان هفته اول در دیداری حاج آقا فرمودند ، اینها را فکر نکنید هوادار شما هستند ، از حرارت به وجود آمده هر طور می توانید استفاده کنید و بدانید که اگر نتوانید گرمای مضاعف به آنها برسانید ، خیلی زود سرد خواهند شد . البته ما تا سرحد توان از آنها استفاده مطلوب داشته ایم واین آخری ها به تکرار افتاده بودیم وکارایی آنچنانی هم نداشت ، بقول دکتر ما با این جمعیت دنیارا آوردیم پشت سرمان و شرایط را برای حرکتهای بعدی آماده کردیم .

الان هم به شما عرض می کنم ، بحث خوب است ولی بدانید که حتی حالاهم براساس برنامه و یک راه روشن که انتهای آن را هم دیده ایم حرکت می کنیم ، شاید بعضی مسائل در ظرف ظاهری خود دیگران را به اشتباه انداخته باشد ولی شما نباید اینگونه باشید. به نظر می رسد آنچه در این محافل می گذرد ،بیشتر از آنکه راهبردی و آینده نگرانه باشد بیشتر به نوعی فریب وسرهم کلاه گذاشتن و هذیان گویی جمعی ورشکسته سیاسی است که به این شکل وقت کشی می کنند.

 

 

گنجی اعتراف کرد: جریانی که نه صاحبی دارد و نه مریدی عملا مرده است

اکبر گنجی نظریه پرداز اردوگاه فتنه در سخنانی جدید جریان وارونه فتنه را بیش از بیش زیر سئوال برد. به گزارش باشگاه خبرنگاران،گنجی  اظهار داشت:"این حرکاتی که انجام شد را نمی توان "جریان" نامید.جریانی که نه صاحبی دارد و نه مریدی نمی توان این نوع کارها را یک جریان درست و حسابی نامید"  و در واقع این جریان عملا مرده است. براساس این گزارش،گنجی با زیر سئوال بردن سرکردگان پر مدعای و البته توخالی فتنه گفت: حرف و درخواست سران فتنه را کسی نمی خواند. نظریه پرداز خارج نشین و بزرگ کمپ "مغلوب اصلاحات" در ادامه با اشاره بر اقتدار امنیتی نظام و گزافه گویی های برخی فتنه گران می گوید:"با حلوا حلوا  که دهن شیرین نمی شود. نظام ایران موفق شد یاران و انصار جریان مدعی را شناسایی کرده و در نطفه خفه نماید.

ممکن است برخی راجع به اقدام هایی ناراضی باشند اما این در تمامی جوامع طبیعی است و نمی توان آن را اعتراض سیاسی نامید.کسانی که ما مدعی هواداریشان هستیم(موسوی/کروبی) حتی 5 درصد از مردم را نیز نمی توانند دور خود جمع کنند." گنجی راجع به جریان های خارج از کشور نیز گفت:"با آنکه فتنه گران می گویند ما در خارج هوادار زیاد داریم  اما آیا می توانند در روز تعطیل  جمعی بزرگ را دور خود گرد آورند؟در خارج که دیگر نظام ایران وجود ندارد  و به راحتی می توان مخالفان را گرد هم آورد. ولی در عمل غیر ممکن است و کسی دور آقایان جمع نمی شود.بس است این حرف ها. خود را جمع و جور کنید.

 

 

خبرهای بادامچیان برای موسوی و کروبی

پرونده جرائم موسوی و کروبی در قوه قضائیه در حال بررسی است و لذا باید بدانند بعد از اثبات اتهاماتشان به هیچ عنوان حق حضور در هیچ رقابت سیاسی را در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران ندارند. عضو کمیسیون ماده 10 احزاب گفت: پرونده جرائم موسوی و کروبی در قوه قضائیه در حال بررسی است و لذا باید بدانند بعد از اثبات اتهاماتشان به هیچ عنوان حق حضور در هیچ رقابت سیاسی را در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران ندارند.

اسداله بادامچیان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در واکنش به شروط موسوی برای حضور در انتخابات آینده افزود: موسوی از رئوس فتنه 88 می باشد لذا مجرم و متهم سیاسی حق شرط گذاشتن برای شرکت در انتخابات ندارد. عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی اظهارداشت:موسوی در دایره نظام جمهوری اسلامی جایگاهی ندارد و نمی تواند در انتخابات آینده شرکت کند. وی تصریح کرد:پرونده جرائم موسوی و کروبی در قوه قضائیه در حال بررسی است و لذا بعد از اثبات جرائم این افراد،آنها حق حضور در هیچ رقابت سیاسی را نخواهند داشت.

 

 

کم 4 متهم فتنه 88 صادر شد

دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور احکام قطعی چهار متهم فتنه پس از انتخابات خبر داد. عباس جعفری دولت آبادی در حاشیه مراسم معارفه سرپرست جدید دادسرای ناحیه چهار رسالت در جمع خبرنگاران گفت: این احکام مربوط به عماد الدین باقی، زید آبادی، عباس ابوطالبی و خانم مفیدی است. وی افزود: حداقل حکم این محکومان حوادث پس از انتخابات زندان است.

 

 

لامپ اضافی خاموش!

 
مولای متقیان حضرت علی علیه السلام چه زیبا فرمودند که:
کسى که عبرت پذیر نیست بى‏فکر است.(1)
 
ونیز :
کورى دیده، بهتر است از کورى بصیرت.(2)

* * *

آخر یکی نیست بگوید خانم چیز،شما اصلا فکر دارید؟
که حالا روشن باشد یا خاموش؟!؟
 
 
 
 

بازدیدکنندگان بالاترین از کدام کشورها هستند؟+نمودار

براساس آمار سایت Radar URL که لینک آن نیز در سایت بالاترین موجود است، بیش از 57 درصد بازدیدکنندگان بالاترین آمریکایی و 17 درصد کانادایی هستند. از دولت یار،سایت بالاترین که وابستگی آن به رژیم صهیونیستی محرز است و در فتنه 88 نقش محوری در هدایت رسانه های متعلق به فتنه گران را داشت، نتوانسته مخاطب چندانی در ایران جذب کند.

براساس آمار سایت RADAR URL که لینک آن نیز در سایت بالاترین موجود است، بیش از 57 درصد بازدیدکنندگان بالاترین آمریکایی و 17 درصد کانادایی هستند. بازدید کنندگان آلمانی با 6.2  درصد، استرالیایی با 3.43 درصد، انگلیسی 3.13 درصد و مالزی با 2.73 درصد در رده های بعدی قرار دارند. این در حالی است که بازدیدکنندگان ایرانی حدود یک درصد بازدیدکنندگان بالاترین را تشکیل می دهند. از این آمار چنین بر می آید که جریان سازی های سایت وابسته وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی، تنها برای جمع داخلی خودشان است و تاثیری در فضای رسانه ای ایران ندارد.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/8/19:: 7:21 عصر     |     () نظر

 

سخنانی که عمق تحلیل شیخ را نشان می دهد!

بعضی از دوستان از اول هم می گفتند که هدفمندی یارانه ها برای نابودی ما درست شده و ما حالا این را می فهمیم! مهدی کروبی اخیرا در سخنانی که نشان از عمق تحلیل و اطلاعات او دارد گفته: هدف از طرح یارانه ها در این مقطع خاص که فرقه سبز می رود تا بر اوضاع مسلط شود و مردم یکصدا مارا فریاد می زنند ، چیزی نبوده جز عوام فریبی و از همان کارهای عجیب و غریبی که در بحبوحه انتخابات با پخش سیب زمینی و سهام عدالت و... اونجوری کردن که دیدیم!!!

وی در ادامه سخنان جالب خود افزود: "مطلب دیگر اینکه خبر موثق داریم که پنهانی مشغول مذاکره با آمریکا هستند و با وقاحت تمام می گویند که می خواهیم فرقه را نابود کنیم، البته این را بگوئیم بعضی از دوستان از اول هم می گفتند که هدفمندی یارانه ها برای نابودی ما درست شده و ما حالا این را می فهمیم . من به اینها نصیحت می کنم که بخاطر ما و اینکه از ما وحشت دارید کشور را به نابودی نکشانید، آمریکا هیچ برای شما ندارد، بیائید گفتگو کنیم، اینقدر تنگ نظر نباشید، مارا قبول ندارید، باشد ولی نظرات ما را که باید قبول داشته باشید، من کلام امام را برای شما می خوانم و بنام کسی که نزدیکترین فرد و مورد اعتمادترین فرد به امام بوده است به شما می گویم اینکار را نکنید و بدانید که آمریکا شیطان بزرگ است و خیر شما را نمی خواهد."

 

 

درخواست محترمانه دوستان کروبی:آقای کروبی لطفا ساکت شوید!

شنیده ها حاکی از آن است که جمعی از دوستان قدیمی کروبی به وی توصیه هایی مبنی بر سکوت نموده اند. این چههر های نزدیک به نفر پنجم انتخابات به کروبی گفته اند:برای ما اثبات شده است که نظام بایک سناریوی دقیق وحساب شده مشغول تخریب چهره های ارزنده کشور و از جمله شما (کروبی) می باشد!

این افراد در ادامه می افزایند : مضحکه کردن ، بی ارزش و لوث نمودن کلام وبرخورد کاریکاتوری با شما ودیگران و هجمه های سنگین در پس هر اظهار نظری به نحوی که مجموعه هماهنگی از رسانه هارا روی سر مخاطب خراب می کند بخشی از ترور شخصیت و شرطی کردن افکار می باشد که مثلا با طرح مباحثی از بعضی شخصیتها ، فورا آنچه در تکرار ها در اذهان نهادینه کرده اند در قالب هجو و بیهوده گویی خودرا نشان می دهد وبه این شکل فرد مورد نظر را خنثی می نمایند.

این آقایان افراد در توصیه خود به کروبی  "بهترین راه وطبیعی ترین اقدام برای خنثی کردن این ترفند فوق عملیات روانی نظام ، سکوت واظهارات کنترل شده واز مجاری رسمی می باشد". بنظر می رسد یکی از دلایل کم تحرکی و سکوت کروبی در روزهای اخیرهمین استدلال بوده باشد.

 

 

وزارت خارجه آمریکا از فیس‌بوک و توییتر خواسته بود از میرحسین موسوی حمایت کنند
 
دو نویسنده چینی در مقاله‌ای با بررسی نقش رسانه‌های اجتماعی در حوادث پس از انتخابات ایران نوشتند که وزارت خارجه آمریکا از فیس‌بوک، توییتر و فلیکر خواسته بود در فضای مجازی از میرحسین موسوی حمایت کنند.
 

"لی ژیگوانگ " (Li Xiguang) و "وانگ جینگ " (Wang Jing) دو نویسنده چینی در مقاله‌ای به بررسی نقش رسانه‌های اجتماعی در دیپلماسی عمومی و چگونگی تاثیرگذاری این رسانه‌ها در آشوب‌های "سینگ‌کیانگ " و "ایران " در سال 2009 پرداختند. در بخشی از این مقاله آمده است: در سال‌های اخیر، هم دولت‌ها و هم گروه‌های تجزیه‌طلب یا افراطی با انتشار اطلاعات میان حامیان و طرفداران خود‌ و نیز احیاناً با دعوت به اتخاذ اقدامات خشونت‌آمیز در رسانه‌های اجتماعی شروع به استفاده از این ابزار کرده‌اند. این مقاله افزوده است:‌ این ابزار‌ها می‌توانند به اغتشاشگران کمک کند تا سیستم قضایی محلی را دور زده و بدون اینکه شناسایی شوند، اعتراضات سیاسی، شورش‌ها و یا حملات تروریستی را سازمان‌دهی کنند.

توییتر، یوتیوب، فیس‌بوک در کار سازمان‌دهی آشوب‌ها و اعتراضات

این مقاله سپس به انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری ایران اشاره کرده و می‌افزاید: پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (2009)، "محمود احمدی‌نژاد "، که در دور اول تصدی خود بر مسند ریاست جمهوری، غرب (بالاخص آمریکا) را به علت اتخاذ موضعی جسورانه در قبال برنامه هسته‌ای ایران بسیار خشمگین کرده بود، در انتخاباتی جنجالی به پیروزی رسید.

این مقاله که در فصلنامه ارتباطات بین‌المللی به چاپ رسیده افزوده است:‌ بلافاصله پس از پیروزی احمدی نژاد، توییتر، یوتیوب، فیس‌بوک و "فلیکر " تبدیل به واسطه‌ها و پلت‌فرم‌های انتشار اطلاعات و سازماندهی اعتراضات و آشوب‌ها توسط گروه‌های مخالف و حامیان غربی آنها شدند.

نویسندگان چینی در ادامه مقاله خود آورده‌اند: در گذشته کشورهای غربی بالاخص آمریکا، از رسانه‌های سنتی مانند ایستگاه‌های رادیویی بین‌المللی برای تحریک و سازماندهی مخالفان استفاده می‌کردند، با این حال، غربی‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران تنها به ایستگاه‌های رادیویی و یا خبرگزاری‌ها برای دستیابی به برنامه‌های سیاسی‌ خود اتکاء نکردند؛ آنها با استفاده از رسانه‌های اجتماعی جدید توانستند این کار را بهتر و مؤثرتر انجام دهند.

نویسندگان در ادامه به چگونگی طرفداری و حمایت دولت‌های غربی و رسانه‌های وابسته از اعتراضات و آشوب‌های پس از انتخابات ایران اشاره کرده و می‌نویسند: گروه‌های مخالف از طریق رسانه‌های اجتماعی شبکه‌ای کمک‌ها و پشتیبانی زیادی از جانب غرب کسب کردند، برای مثال، گوگل و فیس‌بوک بلافاصله زبان فارسی را نیز به خدمات خود افزودند تا به معترضان ایرانی یاری رسانند.

این مقاله می افزاید: علاوه بر این،‌ وزارت امور خارجه آمریکا از توییتر خواست که تعطیلی موقت وب‌سایت را به علت تعمیرات، به تعویق اندازد تا در روز انتخابات نیز کاربران بتوانند از آن استفاده کنند، از حامیان گروه‌های مخالف در خارج از کشور خواسته می‌شد تا اطلاعات مکان و زمان خود را به نحوی تنظیم کنند که به نظر برسد در داخل ایران فعالیت می‌کنند. همچنین از آنها خواسته می‌شد ماسک‌هایی سبز بر صورت کنند و به صفحه "میرحسین موسوی " (رهبر گروه مخالفان) در فیس‌بوک بپیوندند تا نشانگر حمایت بین‌المللی قوی از مخالفان باشد.

در بخش دیگری از این مقاله با اعلام اینکه رسانه اجتماعی به عنوان رسانه شبکه‌های اجتماعی نیز خوانده می‌شود و به عنوان پلت‌فرمی برای دیپلماسی وب‌محور شناخته می‌شود، آمده است: علی‌رغم این حقیقت که در مورد کارآیی و تأثیر رسانه‌های اجتماعی شبکه‌ای بر ارتباطات بین‌المللی و بسیج سیاسی باید تحقیقات زیادی صورت پذیرد اما مورد ایران نشان داد که این ابزار می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در دیپلماسی عمومی الکترونیکی داشته باشد، گروه مخالف و حامیان غربی آنها از طریق توییتر و وب‌سایت‌های شبکه‌های اجتماعی، نه تنها در داخل و خارج از ایران به جمع‌‌آوری حامی و طرفدار پرداختند بلکه توانست اعتراضات وسیعی در زمان کم ترتیب دهند.

در ادامه این مقاله آمده است:‌ در ماه می صفحه فیس‌بوک موسوی رهبر مخالفان ایران حدود 5000 عضو داشت، اما این رقم در کمتر از یک ماه مانده به انتخابات 110000 نفر شد، این حامیان به طور فعالی خبرها را که شامل اطلاعات اعتراضات، لیست قربانی‌ها و لینک مقالات مربوطه می‌شدند را به روزرسانی می‌کردند. تصاویر ثابت و متحرک اعتراضات خیابانی، بالاخص خشونت پلیس، - در برخی مواقع به‌طور مستقیم از تلفن‌های همراه - به یوتیوب، فلیکر و دیگر وب‌سایت‌های اشتراک ویدئو و تصویر آپلود می‌شدند.

به نوشته دو نویسنده چینی، در حین ناآرامی‌های ایران، برخی رسانه‌های دولتی در غرب همکاری نزدیکی را با وب‌سایت‌های رسانه‌ای اجتماعی بزرگ آغاز کردند. برای مثال، گروه‌های مخالف از وب‌سایت‌ها و تلویزیون‌های ماهواره‌ای "صدای آمریکا " و "بی‌بی‌سی " برای بسیج کردن حامیان موسوی استفاده می‌کردند. صدای آمریکا در گزارش‌های خبری خود، از مطالب ارسالی به توییتر، وب‌لاگ‌ها و یا ویدئو‌های تولید شده توسط کاربران نیز استفاده می‌کرد.

این مقاله می افزاید: علاوه بر 15 میلیون بیننده صدای آمریکا، در زمان ناآرامی‌ها تعداد مراجعان به وب‌سایت این شبکه نیز 800 درصد افزایش یافت. با این حال، اگرچه "شبکه خبر فارسی صدای آمریکا " (PPN) هر روز در حدود 300 ویدئو از شهروندان ایرانی دریافت می‌کرد اما گاهی خود گزارشگران نیز اصالت این کلیپ‌های ویدئویی را زیر سؤال می‌بردند. در میزگردی با عنوان "نقش رسانه‌های جدید در انتخابات ایران " که در "مرکز کمک به رسانه‌های بین‌المللی " (Center for International Media Assistance) برگزار گردید، "ستاره درخشش "، از گزارشگران "شبکه خبر فارسی صدای آمریکا " پرسشی بدین مضمون مطرح کرد: "سؤال اصلی این است: آیا آنها اصالت دارند؟ "

 

 

تجمع جمعی از دانشجویان در اعتراض به مصوبه دانشجوی پولی +عکس
کدام منافع پشت اولویت‌دادن به هدایت امکانات به سمت اقشار مرفه وجود دارد؟

تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های کشور روز سه‌شنبه در اعتراض به تصویب بند ه ماده 24 برنامه پنجم توسعه کشور مقابل مجلس شورای اسلامی و معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری تجمع کردند. به گزارش رجانیوز، دکتر مهدی کوچک‌زاده و دکتر احمد توکلی از نمایندگان تهران که از مخالفان تصویب این بند از لایحه برنامه پنجم نیز بودند، در میان تجمع کنندگان حاضر شدند و دلایل مخالفت خود را اعلام کردند.

بند الحاقی به ماده 24 برنامه پنجم که به دانشگاه‌ها اجازه می‌دهد "با تأسیس شعب جدید در محل استقرار خود بدون برگزاری آزمون و با دریافت شهریه دانشجو بگیرند"، در لایحه پیشنهادی دولت نبود و در کمیسیون تلفیق اضافه شد اما در جلسه علنی مجلس به هنگام بررسی این ماده، نماینده دولت از این بند نیز دفاع کرد.

دانشجویان تجمع کننده همچنین بیانیه‌ای را با عنوان "شورای هماهنگی کشوری مبارزه با پولی شدن دانشگاه های دولتی" صادر کردند.

در این بیانیه آمده است:

انقلاب اسلامی بر پایه‌ی نفی طاغوت و استکبار در بعد سیاسی و تحقق اسلام ناب محمدی در مقابله با اسلام آمریکایی، شکل گرفت و قانون اساسی به مثابه میثاق ملی و دستاورد جان فشانی های مسلمانان مستضعف بر ضرورت تداوم انقلاب در همه ابعاد و حمایت از مستضعفین و رفع تبعیضات‏ ناروا و ایجاد امکانات‏ عادلانه‏ برای‏ همه‏، در تمام‏ زمینه‏ های‏ مادی‏ و معنوی‏ ‌تاکید کرده است و چالش های داخلی و خارجی مقابل انقلاب همواره بر روی مقابله با همین اصل مبارزه با استکبار  و استضعاف در انقلاب اسلامی سامان یافته است.

اکنون در آغاز دهه پیشرفت و عدالت، ضرورت بازخوانی دوباره اصولی که انقلاب اسلامی بر مبنای آن شکل گرفته است، و پی گیری آن در برنامه ریزی ها الزام جدی دهه چهارم انقلاب است. امروز شعارهای عدالتخواهی، مستضعف گرایی، دفاع از محرومین باید خود را نه فقط در تریبون های عمومی و شعارهای مسئولین –که به جای خود لازم و ضروری است- که باید در برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت نظام اسلامی نشان بدهد.

حال در این میدان، تقابل مبنایی و جدی بین معتقدین به مبانی اسلامی انقلاب و طرفداران پیوستن به نظام سلطه و استکبار جهانی و سرمایه داری شکل گرفته است. تجدید نظر طلبان  در این فضا آشکارا سخن از ضرورت فراموش کردن شعارهای انقلابی می زنند، از سوی دیگر عده ای با تکرار شعارهای انقلابی دانسته یا ندانسته و یا از سر استیصال برنامه های تجویزی صندوق بین المللی پول و بانک جهانی و سازمان تجارت جهانی را پی می گیرند. و دو لبه ی این قیچی اسلام ناب و مستعضعفین به عنوان صاحبان اصلی انقلاب را نشانه رفته اند.

اصرار بر خصوصی سازی افسار گسیخته در مواردی که باید جزو امور حاکمیتی به حساب بیاید، نظیر آموزش و پروروش، آموزش عالی و بهداشت و درمان نمود عینی این تقابل جدی است. حال، که جهت گیری های کلی نظام اسلامی بر اساس قانون اساسی و فرامین امام راحل و رهبر معظم انقلاب باید در جهت حمایت از محرومین و مستضعفین باشد. امام راحل می فرمودند: «‌خدا نیاورد آن روزی را که سیاست ما و سیاست مسوولان کشور ما پشت کردن به دفاع از محرومان و روآوردن به حمایت از سرمایه‌دارها شود و اغنیا و ثروتمندان از اعتبار و عنایت بیشتری برخوردار بشوند. معاذالله که این با سیره و روش انبیا و امیرالمومنین و ائمه‌معصومین- علیهم السلام – سازگار نیست. ” ?/?/????)

با این وجود که در طول شش سال گذشته و پیش از آن تحذیرهای متعدد به دولت ها و مجالس از جناح های مختلف سیاسی داده شده،‌ ده ها جلسه ی دانشجویی و اعتراض و تحصن و تجمع برگزار شده و گزارش های علمی به مسئولین امر ارسال شده، حجت هم از طریق فعالین مردمی و دانشجویی و اساتید و هم از جانب رهبری- که صریحا نسبت به این روند و مشخصا خصوصی سازی فرهنگ و بهداشت و درمان ابراز نارضایتی فرمودند- به مسئولین امر تمام شده است. چگونه است که کسانی به خود اجازه می دهند، به نفع مرفهین و سرمایه دارها و طابق النعل بالنعل نسخه های کانون های سرمایه داری و بر خلاف فرامین امام و رهبری در این عرصه وارد شوند.

چه اصرار و کدام منافع پشت اولویت دادن به سرمایه داران و هدایت امکانات موجود و ظرفیت های آتی نظام اسلامی به سمت اقشار مرفه وجود دارد؟ آیا بدنه‌ی کارشناسی دولت و نمایندگان مجلس از خود نپرسیده اند که این عدول از عدالت اجتماعی اسلام و هروله به دنبال نسخه های نظام سرمایه داری با کدام مبنای اسلامی سازگار است؟ با کدام توجیه تنها راه تحرک اجتماعی مستضعفین یعنی آموزش نیز باید به گونه ای تغییر بیابد تا هم آموزش و پرورش صرفا به صاحبان سرمایه و ثروت تعلق بگیرد و هم ورود بر دانشگاه سراسری که صرفا به حضور در مدارس غیر انتفاعی و کلاس های کنکور ، منوط گشته بود با باز گذاشتن دست دانشگاه ها به پذیرش دانشجوی پولی مهر تایید دیگری برای صاحبان سرمایه بگیرد؟

این مقابله‌ی صریح با اصول ?? بند ? اصل سوم و بند ? اصل دوم قانون اساسی بر اساس کدام توجیه صورت می گیرد؟‌ توجیه این که دولت یارانه را به مستعدین می دهد؟ ایا این مستعدین همان صاحبان استعدادند یا صاحبان سرمایه؟ چرا به جای برنامه ریزی کیفی برای دانشگاه ها مثل حوزه علوم انسانی که دچار رهاشدگی و سیطره غرب گرایان گردیده است، می خواهند به صرف تولید مدرک بدون ایجاد فرصت های شغلی لازم برای آن همت بگمارند؟ ‌آیا تبدیل دانشگاه به کارخانه تولید مدرک برای مرفهین به بی اعتباری مدارک آموزش عالی در دانشگاههای دولتی و افت سطح علمی دانشگاه ها با تبدیل شاخص ورود به دانشگاه ها از توانایی علمی به پول نیست؟ آیا این مسئله به نهادینه و قانونی کردن تبعیض و بی‌عدالتی در عرصه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی نمی انجامد؟‌آیا این قانون، اصالت دادن به ثروت در برابر علم و جایگزینی سرمایه‌سالاری به جای شایسته‌سالاری نیست؟ آیا این اقدام گامی در جهت نابود‌کردن تدریجی جنبش دانشجویی از طریق تغییر ترکیب دانشگاه‌ها نیست؟ آیا مسئولین سخنان روح خدا را در مورد ضرورت انتساب مسئولین به اقشار مستضعف نخوانده اند که این گونه می خواهند بدنه مدیریتی کشور را در آینده به اقشار مرفه محدود کنند؟ آیا در این شرایط با از بین رفتن روحیه و تلاش علمی در بین دانشجویان و سایر افراد جامعه می توان از تولید علم و نهضت نرم‌افزاری سخن گفت؟

آیا این مسئله ملاکی برای محک کلام امام راحل نیست که «تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند.» و این چنین باید فقرا و متدینین بی بضاعت، گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلاب مورد بی توجهی قرار بگیرند.

قطعا شرایط موجود نظام آموزشی مال شرایط مطلوب نیست، اما تغییر و اصلاح آن باید با کدام جهت گیری صورت بگیرد؟ با نسخه صندوق بین المللی پول و به کار بردن توجیهات سرمایه سالاران و توجیهات بنگاه های اقتصادی بر پایگاه فرهنگی؟ آیا اگر قرار شود مبنایی غیر شعاری برای این مدل برنامه نویسی و تصویب برنامه نوشت باید چیزی غیر از مبانی نظری برنامه چهارم توسعه که به وسیله‌ی تجدید نظرطلبان نوشته شده بود را را منتشر کرد؟

شورای هماهنگی کشوری مبارزه با پولی شدن دانشگاه های دولتی بعد از شش سال اعتراض پی در پی و در اتمام حجت با مسئولین تقنینی و اجرایی اعلام می دارد:

روند افراطی تب خصوصی سازی آموزش تخطی از اصول سه گانه قانون اساسی و فرامین مشخص امام و رهبری است، و انتظار فوری دانشجویان از مسئولین بازگشت از خطای صورت گرفته و اصلاح این روند غلط است، که جز به انحراف آینده نظام و افتادن مقدرات کشور به دست اقشاری که طعم فقر و محرومیت و استضعاف را نچشیده اند نخواهند بود. و بدیهی است که فرزندان روح الله و سربازان ولایت فقیه نسبت به این تغییر جهت گیری های اساسی ساکت نخواهند ایستاد.

خصوصی سازی های افراطی آموزش و بهداشت قطعه ی کوچکی از پازل بزرگ تر بردن نظام به سمت نسخه های لیبرال سرمایه داری است و باید تجدید نظر جدی در این حوزه و باز نگری جدی در سیاست گزاری های کلان مربوط به این حوزها و سینه خیز رفتن به سمت نظام سرمایه داری صورت بگیرد که به گفته رهبر معظم انقلاب جمهوری اسلامی منهای عدالت هیچ حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

مسئولین مربوطه که سال هاست به دلیل فقدان استدلال از پاسخ گویی مستقیم به معترضین انقلابی و مسلمان طفره می روند و با زدن برچسب های مختلف به معترضین از پاسخ گویی شانه خالی می کنند، در جمع دانش جویان حضور یابند و پاسخگوی سوالات آنان باشند. انتظار از شورای نگهبان در صورت عدم تنبه دولت و مجلس، ایستادن مقابل این چنین امور خلاف قانون اساسی و عدالت اجتماعی اسلام است.

دانشجویان ?? روز به دولت و مجلس فرصت اصلاح این اشتباه تاریخی را می دهند و در صورت عدم تحققق خواسته ها به وظیفه اسلامی و انقلابی خویش در جلوگیری از انحرافات و نفوذ شرق زدگی و غربزدگی و امور خلاف عدالت در ذهن و عمل برنامه ریزان عمل خواهند کرد.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/8/19:: 7:21 عصر     |     () نظر
   1   2   3   4      >