سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه بر اساس دین، دوستی نکند و بر اساس دین، دشمنی نکند، دین ندارد . [امام صادق علیه السلام]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

رهبرانقلاب در درس خارج فقه امروز چه گفتند؟

 

شبکه ایران: پس از وقفه‌ای حدوداً سه هفته، از صبح امروز (30 آذر) درس خارج فقه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آغاز شد. معظم له مطابق برنامه همیشگی قبل از شروع درس به بیان حدیثی از امام صادق(ع) درباره خدمت مؤمنان به یکدیگر پرداختند.

متن حدیث به همراه بخشی از توضیحات معظم له به شرح ذیل است:

فی‌الکافی عن‌الصادق علیه‌السلام می‌فرماید: «المؤمنون خدم بعضهم لبعض»

مؤمنین خدمتکاران یکدیگرند، خدم جمع خادم است. یعنی با همین تعبیری که در فارسی می‌گوییم خدمتکار، محترمانه‌اش خدمتکار است و غیر محترمانه و عوامانه‌اش نوکر است نه خدمتگذار که معنی‌اش متفاوت است.

قیل: (گفته شد، شخصی که نزد حضرت بود سؤال کرد)
خب تعجب کردم چطور همه خدمتکار همدیگرند، به تعبیر عرفی یعنی همه نوکر هم‌اند!؟
وکیف یکون خدمٌ بعضُهُم لِبَعض؟
این چه جوری می‌شود یعنی مثلاً بروند خانه‌های هم خدمتکاری کنند!؟
قال: یفید بعضهم بعضاً

به یکدیگر فایده برسانند؛ پس فایده رساندن مؤمنین به خدمتکاری است، منتی نیست، نکته این است. چه در عرض هم باشیم مثل مردم کوچه و بازار و چه آن کسی که به حسب جایگاه اجتماعی پست و منصبی دارد اگر فایده‌ای داشت خدمتکار است و دیگر منتی ندارد بر مردم. نکته این حدیث به نظر ما فقط این نیست که فایده برساند بلکه باید منتی هم نباشد و خدمت و فایده‌اش را با منت گذاشتن باطل نکند. (1)

1- درباره شیخ رجبعلی خیاط نوشته‌اند: وی معتقد بود که، ما باید همان‌گونه در خدمت مردم باشیم که امامان ما و اولیای الهی بودند. آنان هدفی در خدمت جز خداوند متعال نداشتند. خدمت آنان به مردم، برای خدا و به عشق او بود» (تندیس اخلاص، ص 78) وی در پاسخ کسی که نصیحتی خواسته بود، گوشش را گرفت و فرمود: خدمت به خلق! خدمت به مردم! (18) شیخ رجبعلی خیاط معتقد بود: راه محبت خدا، محبت به خلق خدا و خدمت به مردم، بخصوص انسان‌های مستضعف و گرفتار است. (کیمیای محبت، ص 218، تندیس اخلاق ص 78)

سعدی علیه‌الرحمه می‌گوید:

صاحبدلی به مدرسه آمد زخانقاه            بشکست عهد صحبت اهل طریق را
گفتم میان عالم و عابد چه فرق بود         تا اختیار کردی از آن، این فریق را
گفت: آن گلیم خویش به در می‌برد        ز موج و این جهد می‌کند که بگیرد غریق را

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/9/30:: 1:38 عصر     |     () نظر

نوبت‌گرفتن نمایندگان 1+5 جهت شکستن توافق ژنو 3 برای جلوگیری از ادامه مذاکرات و شکست‌های حیثیتی

 

ژاک اودبیر نماینده فرانسه در مذاکرات دو هفته قبل میان نمایندگان ایران و 1+5 در مقایسه با سایر اعضای گروه

 شش، لحن گستاخانه‌تری را انتخاب کرده بود، اما اظهارات روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه فرانسه نشان داد که این لحن، یک اپیدمی در دستگاه دیپلماسی دولت سارکوزی است، به‌طوری که پس از انگلیس و امریکا، اکنون نوبت به فرانسه رسیده است که جدیت نداشتن 1+5 برای ورود به مذاکرات صادقانه با ایران را آشکار کند.

به گزارش رجانیوز، با وجود گذشت حدود دوهفته از مذاکرات استانبول، کشورهای عضو گروه 1+5 نه فقط دستورکار توافق شده در این مذاکرات را بایکوت کرده اند، بلکه تلاش می کنند با طرح مسائلی که کاملا خلاف توافق ژنو 3 است، فضای مذاکرات استانبول را پیشاپیش تحریف کنند.
 
در آخرین مورد سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه گفته است دولت نیکلا سارکوزی درمذاکرات استانبول 3 توقع از ایران دارد: 1-درخصوص اهداف برنامه هسته ای خود تضمین بدهد. 2- همکاری واقعی بین ایران و آژانس وجود داشته باشد و 3- ایران خود را با تعهدات بین المللی اش از جمله قطعنامه های شورای امنیت وفق بدهد.
 
این در حالی است که آنچه ایران و 1+5 در ژنو درباره آن توافق کردند و دستور کار مذاکرات استانبول خواهد بود، صرفا«گفت و گو برای یافتن نقاط مشترک همکاری» بوده است.
 
در عین حال، مشخص نیست برخی نمایندگان 1+5 برای بازسازی وجهه شکست خورده خود در ژنو3 این اظهارات را مطرح می‌کنند و پای میز مذاکره که برسد طور دیگری رفتار می‌کنند یا اینکه در واقع با بیان این اظهارات خارج از چارچوب توافق قصد دارند از ادامه مذاکرات و شکست‌های حیثیتی بعدی با آگاهی از اینکه نمایندگان ایران به آن‌ها باج نخواهند داد، شانه خالی کنند.
 
فرانسه سومین کشور عضو گروه 1+5 است که تلاش می کند با بی اعتنایی کامل به توافقات نشست ژنو 3 مواضع خود را به طور یک جانبه مطرح کند. اول از همه کاترین اشتون بود که به فاصله چند ساعت پس از مذاکرات، تحت فشار رابرت کوپر معاون خود، از درج توافق انجام شده در بیانیه گروه 1+5 خودداری کرد. دکتر سعید جلیلی رییس هیئت مذاکره کننده ایرانی پس ازمواجهه با این برخورد اشتون در کنفرانس مطبوعاتی که در هتل محل اقامتش تشکیل شد به صراحت گفت که اگرمواضع خانم اشتون در فاصله ای که او از محل مذاکرات تا هتل می آمده تغییر کرده باشد، آن وقت «دیوار بلندی از بی اعتمادی» بوجود خواهد آمد. پس از اشتون نوبت به امریکایی ها رسید. گری سیمور مشاور باراک اوباما در امور خلع سلاح در خبری که هفته گذشته منابع امریکایی به نقل از او منتشر کردند تاکید کرده بود که عقیده دارد چون پیشرفتی در مذاکرات رخ نداده، امریکا باید تحریم هایی جدید علیه ایران وضع کند. از بین کشورهای عضو 1+5 چین سکوت کرده، آلمانی ها هم به اظهارنظرهایی کلی بسنده کرده اند و تنها روسیه بوده که تایید کرده «گفت وگو برای همکاری» توافق ایران با 1+5 در ژنو بوده است. خبرگزاری روسی ایتارتاس روز جمعه 20 آذر 1389 (11 دسامبر) از نیویورک گزارش داد که کنستانتین دولگوف، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل درنشست روز جمعه شورای امنیت گفته است: «در نشست ژنو، گام هایی که برای توسعه گفت وگو باهدف همکاری و یافتن رویکردهای مشترک ضروری است مشخص شده اند».
 
با این وجود روشن است که تا به حال تندترین مواضع از آن فرانسوی ها بوده است. دیپلمات های مرتبط با مذاکرات در تهران به "ایران هسته ای" گفتند درون مذاکرات هم ژاک اودیبر نماینده فرانسه از همه تندترحرف زده است.
 
 کارشناسان علت های مختلفی برای این رفتار غیر متعادل فرانسه ذکر می کنند. علت اول می تواند این باشد که فرانسه مایل است همواره یک قدم جلوتر از امریکا حرکت کند و نوعی هویت اروپایی را برای خود حفظ نماید. در مواردی این حفظ هویت اروپایی مستلزم تندروی و درمورادی هم مستلزم نرمش بوده و هردو رفتار در طول تاریخ مذاکرات هسته ای از فرانسه مشاهده شده است. علت دوم این است که فرانسوی ها به دلیل اینکه ایران آنها را از مذاکرات وین حذف کرد، نوعی احساس خصومت شخصی و در نتیجه آن حس انتقام جویی پیدا کرده اند. علت سوم از دید برخی کارشناسان این است که لابی اسراییل در فرانسه بسیار قوی است و بر خلاف امریکا هیچ نیروی تعدیل کننده ای هم در مقابل آن وجود ندارد. و نهایتا علت چهارم به راهبرد سنتی فرانسوی ها درباره مسائل مرتبط با اشاعه مربوط می شود که همواره بر ضرورت حذف غنی سازی درایران و ترس از احتمال معامله امریکا در این مورد مبتنی بوده است.
 
با این حال مقام های مرتبط با موضوع در تهران می گویند اگر سیر اظهارنظرهای غربی ها به همین شکل ادامه پیدا کند، امیدی به نشست استانبول نیست.
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/9/30:: 1:31 عصر     |     () نظر
کوپر؛ معاون نژادپرست اشتون و طراح توطئه‌های ضدایرانی برکنار می‌شود

 

رابرت کوپر معاون کاترین اشتون مسوول هماهنگ سیاست خارجی اتحادیه اروپایی که دیدگاه‌های نژادپرستانه‌ای دارد و یکی از عوامل اصلی توطئه‌های ضدایرانی در اروپا به‌شمار می‌رود، برکنار خواهد شد.

به گزارش رجانیوز، در شرایطی که اشتون بدون سابقه دیپلماتیک مؤثر به‌عنوان مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا منصوب شد، عملاً اختیارات و نفوذ رابرت کوپر معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقایسه با دوره سولانا به شکل قابل توجهی افزایش یافت.

اشتون برخلاف سولانا سررشته ای از دیپلماسی و سیاست خارجی نداشت. این در حالی بود که در میان افرادی که پیش از او سمت کمیسر عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا را داشتند، افرادی مانند سولانا بودند که در سوابق آن‌ها ریاست ناتو نیز موجود بود. این در حالی است که پس از جست‌وجوهای فراوان در سوابق دیپلماتیک و غیر دیپلماتیک پیرزن شصت و اندی ساله انگلیسی، سمت‌هایی چون ریاست بر "شورای ملی خانواده‎های تک والدینی"! "رئیس سازمان اسناد ملی"، "مدیریت موسسه تجارت" و "معاون پارلمانی" دو وزارتخانه غیر مرتبط در انگلیس اشاره کرد. تنها سمت دیپلماتیک اشتون مسئول امور مالی کمیسیون خلع سلاح به مدت پنج سال بوده که به گفته منتقدانش با تخلافات ویژه مالی همراه بوده است.

اما علاوه بر بی‌تجربگی خانم اشتون، اشتراک ملیت او با کوپر نیز در افزایش نفوذ این معاون نژادپرست مؤثر بود، و شرایط را طوری رقم زد که که هنوز یک ماه بیشتر از انتصاب اشتون نگذشته بود که دیپلمات‌ها در بروکسل پایتخت اتحادیه اروپایی متفق‌القول بودند که عملاً کوپر همه‌کاره و مرد سایه سیاست خارجی اتحادیه اروپایی است و با همکاری جان ساورز رئیس سرویس جاسوسی انگلیس (MI6) این بخش را اداره می‌کند.

نقش کوپر در مذاکرات "ژنو3" و طراحی بیانیه‌ای خارج از چارچوب توافق و قرائت آن از سوی اشتون نیز قابل ملاحظه بود.

با این حال، آخرین اخبار رسیده از بروکسل حاکی است که اشتون به‌دلیل فراگیر شدن این ذهنیت که او در اتحادیه اروپایی نقش مؤثری ندارد و عملاً کوپر همه‌کاره است، به‌منظور ترمیم حیثیت خود قصد دارد کوپر را از معاونتش برکنار کند و یک آلمانی قرار است جایگزین او شود.

همچنین رفتارهای دور از نزاکت کوپر با دیپلمات‌های اروپایی و دیدگاه‌های نژادپرستانه او در مورد حرکت به سمت احیای هژمونی انگلیس و بازیابی بریتانیای کبیر نیز در این تصمیم‌گیری بی‌تأثیر نبوده است.

رجانیوز همزمان با روز اول مذاکرات "ژنو3" در گزارشی تحلیلی، بخش‌هایی از دیدگاه‌های نژادپرستانه کوپر را با تلخیص یکی از مقالات معروف وی در مورد دولت‌های پست‌مدرن تشریح کرد.

کوپر معتقد است: از افغانستان، سومالی و لیبی به عنوان دولت‌های عقب مانده نام می برد و برخی دیگر از کشورها را مدرن نامیده و در راه و پیرو دولت های پست مدرن (اتحادیه اروپا) معرفی می کند. وی می گوید نظام کهنه هنوز با ما است و باید برای آن فکری کرد تا بتواند در راهی که درست است، وارد شود. وی سیستم جدیدی را که در اروپا آغاز شده، نیازمند سیستم امنیتی جدید و ادبیات و لغاتی جدید می داند. وی در مورد ویژگی دولت‌های پست مدرن می گوید: «نقطه کلیدی آن، جهانی صادقانه است.» اما منظور وی از جهان صادقانه چیست؟ جملات بعدی وی مشخص می کند که صداقت را در چه چیزی می داند. وی به تشریح قرن نوزدم و سیستم امپریالیستی پرداخته و آن را خلق شده انگلستان می داند. وی سپس می گوید که "امپریالیسم مرد البته به آرامی و حداقل در مغرب زمین"، ملاک وی و اسلافش برای ارزش‌گذاری یک سیستم تنها در مدار توجه نژاد آنگلوساکسون (انگلیسی) در درجه اول و سایر غربی ها در درجه دوم قرار دارد. وی امیدوار است که کشورش بازهم بتواند نقش خود را باز یابد.

در این سیستم کوپر ساخته، منافع کشورها در نظام دولت های پست مدرن با دولت های مدرن تفاوت دارد. در این نظام، هیچ کشوری نمی تواند بر دیگران تسلط پیدا کند. وی باز هم نیروی دریایی انگلیس در گذشته را مثال می زند. این نظام بدون سلطه فائقه ولی با یک دولت قوی تر مشخص می کند که منظور وی در واقع همان سیستم هژمونی است که آمریکایی ها خود را در راس آن می دانند. ادبیات وی مانند کارشناسان روابط بین الملل آمریکایی است که برای سلاح های هسته ای، تنها قید جلوگیری از دستیابی دولت های بی ثبات به آنها را مهم می داند. واضح است که دولت بی ثبات از نظر آمریکا و انگلیس یک تعریف کاملا کیفی و با اجتهاد شخصی است. با این بهانه می توان پاکستان را ناآرام کرد و سپس یحث سلاح های هسته ای فاقد امنیت آن را پیش کشید و ناتو را به آرامی به آنجا وارد کرد.

رابرت کوپر و در شکل کلان آن، دار و دسته انگلیسی اشتون به دنبال محور قرار دادن اتحادیه اروپا در تصمیم گیری ها هستند، آن‌هم به شکلی که انگلیس در اتحادیه اروپایی محور شده نقش محوری را داشته باشد. این گفتاری قدیمی است که انگلیس منافع بلندمدت خود را با منافع کوتاه مدت آمریکایی ها در یک جهت هدایت می کند. تردیدها در مورد موضع رابرت کوپر و نقش مخرب وی در مذاکرات راهبردی جمهروی اسلامی ایران و 1+5 برای جلوگیری از نهایی شدن هرگونه نظمی به شکل کلان در سطح جهانی و منطقه ای تا زمانی که انگلیس بتواند جایگاهی را که به دنبال آن است کسب کند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/9/30:: 1:22 عصر     |     () نظر

تحصن گسترده 10نفره پیرزن‌ها علیه ایران! +عکس
  
"شیرین عبادی" هم که به دلیل سکوت در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه زنان و کودکان فلسطینی در میان افکار عمومی به عنوان بانوی جنگ شناخته می‌شود، به عنوان طراح این تحصن در جمع حضور داشت؛ تحصنی که قرار بود تا آزادی "نسرین ستوده" ادامه پیدا کند اما کمتر از 10 ساعت پس از آغاز به پایان رسید.

به گزارش شبکه ایران، تحصنی که قرار بود تا در اعتراض با بازداشت یکی از عناصر ضدانقلاب و مرتبط با گروهک تروریستی منافقین در مقابل نهاد حقوق‌بشر سازمان ملل در اروپا برگزار شود، تنها با حضور کمتر از 10 نفر برگزار شد.

 

"شیرین عبادی" هم که به دلیل سکوت در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه زنان و کودکان فلسطینی در میان افکار عمومی به عنوان بانوی جنگ شناخته می‌شود، به عنوان طراح این تحصن در جمع حضور داشت؛ تحصنی که قرار بود تا آزادی "نسرین ستوده" ادامه پیدا کند اما کمتر از 10 ساعت پس از آغاز به پایان رسید!

وی که به فرار از پرداخت مالیات و دفاع از فرقه غیرقانونی بهائیت هم متهم است، در مصاحبه با تلویزیون دولتی آلمان "دویچه‌وله"، ضمن تلاش برای انحراف ذهن مخاطبان از لغو این تحصن به دلیل عدم توانایی خود برای مقابله با سرما، مدعی شده است: هدف اصلی ما این بود که سخن و اعتراض خانم نسرین ستوده را به گوش جهانیان، به‌خصوص کمیساریای عالی پناهندگان برسانیم.


 

شیرین عبادی همچنین با اعتماد به نفسی بسیار بالا درباره انعکاس این تحصن در کشورهای اروپایی می‌گوید: "عداد زیادی از ایرانی‌ها و سوئیسی‌ها پیام داده و به تحصن پیوسته بودند اما اعتراض محدود به ژنو نشد. در برخی از پایتخت‌های اروپایی همچون لندن و برلین هم در مقابل سفارت ایران مراسمی برپا بود."

گفتنی است یادآور می‌شود تحصن مورد ادعا در حمایت از یکی از عناصر مرتبط با گروهک منافقین (نسرین ستوده) صورت گرفته بود. به همین دلیل هم هواداران سایر گروهک ها که گروهک تروریستی منافقین را فقط اسباب دردسر می دانند، به شیرین عبادی و دوستانش اعتراض کرده اند که چرا تحصن فقط به خاطر یک نفر آن هم ستوده؟! در پاسخ به این اعتراض، آسیه- الف از اعضای باند عبادی می گوید "تجربه ثابت کرده که هیچ وقت نمی شود روی همه موارد تمرکز کرد. هرگروهی مجبور است دست به انتخاب بزند. همه بازداشتی ها محترم هستند اما طبیعی است که هر خانواده ای دنبال رهایی عضو خودشان باشند."

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/9/30:: 1:18 عصر     |     () نظر

مناظره رفسنجانی با صفارهرندی در مشهد

 

عضو تشخیص مصلحت نظام و وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا با موضوع عملکرد خواص در فتنه 88 در دانشگاه آزاد مشهد مناظره می‌کنند.

محمد خسروی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد در گفت‌و‌گو با  فارس، با اعلام این خبر گفت: محمد هاشمی رفسنجانی عضو تشخیص مصلحت نظام و محمدحسین صفارهرندی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع "عملکرد خواص در فتنه 88 " ساعت 14:30 فردا چهارشنبه 1 دی در آمفی‌تئاتر دانشکده حقوق و علوم‌سیاسی دانشگاه آزاد مشهد مناظره می‌کنند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/9/30:: 1:14 عصر     |     () نظر

مختارنامه و شناخت فتنه 88

 علی قاسمی

 مطالعه و دقت در تاریخ، چراغ راه آینده بشر است و به تصویر کشیدن آن نقش مؤثری در هدایت جامعه به سوی شناخت حق و دفع غبارآلودگی فتنه و خروج از بحران‌های احتمالی دارد. در واقع عبرت‌آموزی از تاریخ و وقایع صدر اسلام باعث رسیدن به راه‌حل‌های مناسب در رویارویی با فتنه و بحران‌های احتمالی داشته و شناخت صحیح لحظه‌ها را به ارمغان خواهد آورد؛ چرا که اگر از وقایع تاریخی و حوادث مشابه آن عبرت نگیریم نه تنها پیشرفت جوامع کند می‌شود بلکه تکرار برخی اشتباهات و خطاها امکان انحراف و نابودی یک جامعه و تمدن را فراهم می‌کند.

در همین راستا بررسی و واکاوی مجموعه تلویزیونی مختارنامه و پند گرفتن از آن، که حوادثی مشابه با اتفاقات پس از انتخابات سال گذشته و غبارآلودی فتنه و تشویش در جایگاه ولایت، در زمان قیام امام حسین(ع) را برایمان تداعی می‌کند؛ بسیار حائز اهمیت است. در واقع نمایش مختارنامه و بررسی اتفاقات تاریخی در زمان دو امام معصوم یعنی امام حسن(ع) و امام حسین(ع) مجموعه‌ای است که بصیرت‌زایی و تبیین و تقویت جایگاه ولایت در آحادجامعه را تقویت می‌کند و هشدار به نخبگان و خواص جامعه است تا در مسیر استمرار جریان ولایت حضور خود را شفاف سازند. در واقع در مختارنامه می‌بینید که سکوت و راهبری ناصحیح و عدم بصیرت برخی از خواص، آحاد جامعه را دچار سردرگمی ‌نموده و غبارآلودی فتنه را دوچندان می‌نماید.

لذا در چنین شرایطی است که غضب خلافت و حکومتداری بر جامعه اسلامی ‌از سوی بنی‌امیه شکل می‌گیرد و ادعای همراهی با پیامبر و نقل احادیث ایشان از سوی این جریان دنبال می‌شود و ابن زیاد والی کوفه با ادعای اسلام‌گرایی و پیامبردوستی، مخالفت با ولایت و امامت حسین بن علی را بر منبر رسول‌الله می‌خواند. در حقیقت سکوت بزرگان کوفه در دفاع از جریان ولایت و تبیین ضرورت دفاع از جایگاه ولایت شکل‌گیری واقعه عاشورا و پایمال شدن خون امام حسین(ع) را به دنبال دارد.

از این رو کوچک‌ترین اشتباه خواص از بزرگ‌ترین اشتباه مردم خطرناک‌تر است و دنیازدگی و منفعت‌طلبی ‌برخی از خواص و گرایش به خطوط خاص جناحی نتایج زیانباری را نصیب جامعه اسلامی‌خواهد نمود. این خلأ که به بی‌بصیرتی و عدم شناخت لحظه‌ها و درک صحیح عرصه‌ها تعبیر می‌شود، اتفاقی است که مردم کوفه را در پیروی از خواص گرفتار خود کرده و بحران شناخت حق از باطل را شدت بخشیده است.

همانطور که در مختارنامه می‌بینید برخی از خواص در دفاع از ولایت شرایط را با معیارهای عقلی می‌سنجند و گاهی سکوت می‌کنند؛ برای مثال سکوت و کناره‌گیری سلیمان در حمایت از مسلم بن عقیل سفیر امام، انشقاق و دودستگی در جریان مدافعین از حق را به وجود می‌آورد و ابن زیاد را بر این می‌دارد تا در این میان با طرح شبهه‌ای مبنی بر اینکه سکوت سلیمان از بزرگان کوفه در حمایت از سفیر حسین به چه دلیلی است و فضا را غبارآلود می‌نماید تا مردم کوفه در شناخت حق از باطل دچار شک و تردید شوند.

در چنین شرایطی است که افراد با شناخت از چهره اشخاص در شناخت حق استدلال می‌نمایند و در این مسیر نیز بر اساس منافع مادی خویش نیز تصمیم‌گیری می‌کنند؛ از این رو هر چند سلیمان سرانجام عاقبت به خیر شده و به مقام شهادت می‌رسد اما هر زمان راجع به او صحبت به میان می‌آید مردم قضاوت خاصی دارند.

همچنین پس از واقعه عاشورا و شهادت مظلومانه امام حسین (ع) اگر چه قیام توابین به منظور توبه از سکوت و عدم حمایت از ولایت به راه می‌افتد، اما تأثیرگذاری مناسب و مطلوب خود را در جریان دفاع از ولایت ندارد؛ چرا که در شرایطی که می‌توانستند اقدام صحیحی داشته باشند با عدم موضع‌گیری و سکوت خود مردم را به انفعال کشانده و تنهایی و غربت امام معصوم را به وجود آورده تا مورد هجمه‌های مدعیان اسلام و پیامبر دوستان دروغین قرار گیرند.

حالا با توجه به فتنه سال 88 که به اعتقاد آگاهان و کارشناسان یک توطئه در براندازی نظام اسلامی ‌و تضعیف و تخریب جایگاه ولایت فقیه شکل گرفت، متوجه می‌شویم، اگر چه برخی از افراد و چهره‌های داخلی و به ویژه خواص در این مسیر قرار گرفتند و بعضی از آنان در صورت بی‌طرفی با سکوت خود فضای غبارآلود فتنه و جولان دادن عناصر ضد انقلاب و خودفروخته را دو چندان نمودند؛ اما بصیرت مردم در شناخت لحظه‌ها و درک عرصه‌ها نشان داد که ولایت‌مداری ملت ایران با دوران صدر اسلام قابل قیاس نبوده و به این نتیجه می‌توان رسید که مردم ایران به این عمق از بینش و بصیرت رسیده‌اند که ولایت‌مداری در عمق جانشان به صورت ملموس جاگرفته، تا اندازه‌ای که خود را برای ولایت فدا می‌کنند.

در جریان فتنه 88 نیز می‌بینید که ماهیت جریان فتنه‌گر با ادعای «یار و همراه امام» به تقابل با اندیشه‌های حضرت امام و اصل ولایت پرداختند؛ یعنی همان حرکتی که یزیدان زمان حسین بن علی با ادعای پیروی از پیامبر به مخالفت با ولایت پرداختند. بنابراین در مطالعه شکل‌گیری این گونه حوادث، مرور تاریخ و گذر از زمان می‌تواند از تکرار خطاها و اشتباهات جلوگیری کندو بر اساس آن می‌توان گفت برخی از خواص باید بدانند که مردم ما کسانی نیستند که در شرایط بحران و فتنه فریب خورده و در دفاع از جریان ولایت دچار سردرگمی‌ و انحراف شوند، بلکه این خواص هستند که باید رفتار خود را با توده‌های عظیم مردمی ‌هماهنگ کنند چرا که اگر در گذشته خواصی بودند و حرکت توده مردم را تحت تأثیر خود قرار می‌دادند و به کج‌راهه و انحراف می‌کشاندند، اما اکنون در سایه بصیرت‌زای ولایت این توده‌های عظیم مردمی‌هستند که در مقابل کجروی خواص ایستادگی خواهند کرد. یکی از واقعیت‌هایی که در حضور میلیونی مردم در حماسه بزرگ 9 دی ماه سال 88 به منصه ظهور نشست و جریان ولایت‌مداری را به تصویر کشید.

بنابراین می‌توان گفت که فتنه سال 88 یکی از پیچیده‌ترین حوادثی بود که با همه هماهنگی‌های داخلی و صحنه‌گردانی‌های خارجی به علت عبرت‌آموزی ملت ایران از تاریخ و امت کوفه و بی‌بصیرت ملتی که در دفاع از ولایت کوتاهی نمودند و حوادثی ناگوار در تاریخ اسلام برجای گذاشتند، تکرار تلخ آن را ناکام گذاشت و در مقابله آزمون مردود خواص و عوام کوفه حماسه نهم دی را به وجود آوردند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/9/30:: 1:8 عصر     |     () نظر

اولتیماتوم جدی مسئولان دیپلماتیک کشور به پاکستان

 زمان آن فرا رسیده است که مسئولان دیپلماتیک به پاکستان اولتیماتوم جدی بدهند.

 یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اعلام اینکه به اندازه کافی درباره کنترل استان های غربی پاکستان با دولتمردان این کشور رایزنی شده است گفت:زمان آن فرا رسیده است که مسئولان دیپلماتیک به پاکستان اولتیماتوم جدی بدهند.

به گزارش فارس، اسماعیل کوثری درباره پناه گرفتن گروهک تروریستی ریگی در پاکستان گفت: قبلا چندین بار درباره افرادی که در خاک پاکستان آموزش می بینند و پس از عبور از مرزها، در مناطق شرقی کشور عملیات جنایت کارانه انجام می دهند به پاکستان تذکر داده شد، البته آنها نیز برای همکاری در این باره وعده کرده بودند.

وی افزود: به نظر می رسد که آنها توانایی لازم برای این اقدام را ندارند و زمان آن رسیده است که دستگاه دیپلماسی کشور به پاکستان اولتیماتوم دهد و از آنها بخواهد که اجازه دهند خود ایران وارد شده و مسببین اینگونه جنایات را به سزای عملشان برساند.

کوثری تاکید کرد : باید از آنها خواسته شود که نیروهایی را در مرزهای غربی خود مستقر کنند تا مقابل نفوذ اینگونه افراد با یستند درغیر این صورت ما نمی توانیم بیش از این چنین اقداماتی را تحمل کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه حرف و وعده را در این خصوص بی حاصل دانست و گفت: با وجود این که دستگیری مسببین جنایات تروریستی بنا بر گفتگو های قبلی به نیروهای پاکستانی واگذار شده بود ، ولی هم اکنون مرزهای غربی این کشور فاقد اقدامات تامینی بوده و رها است و با این اوصاف نمی توان انتظار داشت که اتفاق خاصی در این نقطه از مرزها بیفتد.

وی در ادامه با اشاره به توافقاتی که قبلا با پاکستان صورت گرفته است گفت: البته اولویت این است که برخورد با تروریست ها از سوی خود نیروهای پاکستانی صورت بگیرد ولی اگر انها نتوانند ما خود این توانایی را داریم که با تروریست ها برخورد کنیم و البته این توانایی را نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشورمان در قضیه دستگیری عبدالمالک ریگی نشان دادند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/9/30:: 1:2 عصر     |     () نظر

 

اختصاصی/وقتی کومله برای زندانیان فیلم می سازد

گروهک ملحد کومله زحمتکشان کار تهیه فیلمی در راستای حمایت از زندانیان کرد را به کارگردانی یکی از اشرار خود با هویت « ادریس عبدی اهل مریوان» در منطقه دیزه و مناطق اطراف قلعه چولان آغاز نمود.

به گزارش«جوان آنلاین»،بدین منظور 2 ساختمان در قلعه دیزه بعنوان زندان جهت فیلم برداری از صحنه های مربوط اجاره شده است.

فیلم به وضعیت زندانیان و نحوه برخورد با آنها می پردازد که در نهایت منجر به برانگیخته شدن ملت کرد شده و در پایان با حمله به زندان ، زندانیان آزاد می شوند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/9/30:: 12:55 عصر     |     () نظر

پرتاب دو ماهواره ایرانی به فضا

 ماهواره مصباح دو آماده پرتاب است اما شاید باید مدتی منتظر پرتاب این ماهواره بمانیم چرا که قبل از آن پرتاب های دیگری را برنامه ریزی کرده ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تشریح وضعیت ماهواره مصباح 2 و رصد یک که توسط محققان کشور طراحی شده اند گفت: ماهواره مصباح دو آماده پرتاب است اما شاید باید مدتی منتظر پرتاب این ماهواره بمانیم چرا که قبل از آن پرتاب های دیگری را برنامه ریزی کرده ایم.

رضا تقی پور در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت دو ماهواره مهم کشور گفت: هم اکنون برخی از این ماهواره ها که مراحل طراحی آنها به اتمام رسیده در حال ساخت هستند.

وی با اشاره به رونمایی از ماهواره مصباح 2 در دهه فجر سال گذشته گفت: ماهواره مصباح 2 آماده پرتاب است و به دنبال آماده سازی مراحل پرتاب هستیم اما شاید باید مدتی منتظر پرتاب این ماهواره بمانیم چرا که قبل از آن پرتاب های دیگری را برنامه ریزی کرده ایم.

به گزارش مهر، ماهواره ملی مصباح 2 از نوع ماهواره‌های مخابراتی است که در باند UHF کار می‌کند. ماموریت این ماهواره ذخیره و بازیابی اطلاعات، جمع‌آوری و پخش داده‌ها روی مناطق وسیع و پراکنده، خواندن از راه دور و ناوبری است.

مصباح 2 با جرم 70 کیلوگرم دارای مداری از نوع خورشید ‌آهنگ و ارتفاع 700 به اضافه 15 کیلومتر بوده و طول عمر آن سه سال پیش‌بینی می‌شود.

هدف از توسعه طرح مصباح 2 کسب دانش فنی طراحی، تحلیل، ساخت و آزمایش ماهواره به صورت بومی، دستیابی به فضا از طریق طراحی و پرتاب یک ماهواره نزدیک زمین برای جمع‌آوری، ضبط، پردازش و ارسال مجدد داده‌ها و نیز ایجاد یک شبکه ارتباطی ماهواره‌ای برای ارتباط با کاربران در مناطق دورافتاده ایران با دیگر نواحی جغرافیایی دنیا است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در مورد آخرین وضعیت ماهواره رصد 1 به مهر گفت: رصد یک در مرحله نهایی ساخت آزمایشات قرار دارد و بزودی برای تست نهایی تحویل می شود که امید می رود در صورت عدم بروز مشکل خاص طبق برنامه تا پایان امسال با پرتابگر داخلی به فضا پرتاب شود.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/9/30:: 11:26 صبح     |     () نظر

عکس/ زلزله در روستای چاه قنبر ریگان

 زلزله 6.5 ریشتری شب گذشته در شهرستان ریگان به 30 روستا آسیب جدی وارد کرده و خسارات مالی فراوانی بر جای گذاشته است.

انتقال مصدومین حادثه زلزله در روستای چاه قنبر شهرستان ریگان با آمبولانس
 

انتقال اجساد زلزله زدگان روستای چاه قنبر شهرستان ریگان به سردخانه
 
روستای چاه قنبر شهرستان ریگان در استان کرمان
 
زلزله زدگان روستای چاه قنبر شهرستان ریگان
 
یکی از منازل زلزله زدگان روستای چاه قنبر شهرستان ریگان استان کرمان
 
زلزله زدگان روستای چاه قنبر شهرستان ریگان استان کرمان
 
انتقال مصدومین زلزله زده روستای چاه قنبر شهرستان ریگان توسط آمبولانس
 
مادر و فرزند زلزله زده در روستای چاه قنبر شهرستان ریگان
 
انتقال اجساد زلزله زده روستای چاه قنبر شهرستان ریگان توسط بستگان به گورستان
 
زلزله زدگان روستای چاه قنبر شهرستان ریگان
 
زلزله زدگان روستای چاه قنبر شهرستان ریگان
 
انتقال اجساد زلزله زده روستای چاه قنبر شهرستان ریگان توسط امدادگران به گورستان
 
انتقال اجساد زلزله زده روستای چاه قنبر شهرستان ریگان توسط امدادگران به گورستان
 
انتقال اجساد زلزله زده روستای چاه قنبر شهرستان ریگان توسط امدادگران به گورستان
 
انتقال اجساد زلزله زده روستای چاه قنبر شهرستان ریگان توسط امدادگران به گورستان
 
زلزله زدگان روستای چاه قنبر شهرستان ریگان استان کرمان

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/9/30:: 11:15 صبح     |     () نظر
   1   2   3   4   5   >>   >