سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه بردباری ندارد، دانشی ندارد . [امام علی علیه السلام]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

رسالت: خاتمی از عقلای اصلاح‌طلب است

روزنامه رسالت در گزارشی با عنوان «تحلیل آرایش نیروهای سیاسی در آستانه انتخابات مجلس نهم» به قلم محمدرضا مرندی نوشت:

* اصلاح طلب‌های تند رو که در جریان انتخابات شبهه تقلب را مطرح کردند بعید است در انتخابات شرکت کند. باشد چرا که بر فرض تلاش برای حضور در انتخابات هم، کاندیداهای آنان رد صلاحیت خواهند شد. این گونه پیش بینی می شود که این گروه یا راه «تحریم انتخابات» را در پیش بگیرد و یا نهایتا از نامزدهای اصلاح طلب میانه رو حمایت کند. موسوی و کروبی از اعضای اصلی این طیف‌اند.

* اصلاح‌طلبان میانه رو که عقلای این طیف‌اند به دنبال بازگشت به نظام و قدرت هستند. از این رو پیش بینی می شود که این گروه درعرصه انتخابات، فعالیت جدی و فشرده‌ای را دنبال کند. محمد خاتمی، حسن خمینی و هاشمی رفسنجانی از اصلی ترین افراد شاخص این طیف هستند که به کمک حزب کارگزاران و بخشی از روحانیون اصلاح طلب سیاستهای این طیف را تعیین و اجرا می کنند.

* اصولگرایان منتقد دولت و قائل به تعامل با اصلاح طلبان به دنبال نزدیکی همه جریانهای سیاسی از جمله اصلاح طلبان علیه آقای احمدی‌نژاد هستند و محسن رضایی و ناطق نوری از این دسته‌اند که ایده دولت ائتلافی را دنبال می‌کردند.

* اصولگرایان منتقد دولت و مخالف اصلاح طلبان متشکل ازجمعیت ایثارگران، جمعیت وفاداران، تحول خواهان و رهپویان است و احمد توکلی،علیرضا زاکانی، حسین فدایی و الیاس نادران اعضای شاخص آنند.

* اصولگرایان حامی دولت و موسوم به انحرافی، رویکرد واگرایی و دوری از دیگراصولگرایان را دنبال می کند و در برخی از دیدگاهها و مواضع سیاسی و فرهنگی، به اصلاح طلبان نزدیک است دارای نفوذ بسیار در دولت می باشد. از افراد شاخص آن می توان بعد از آقای مشایی از افرادی مثل بقایی نام برد. برخی از اخبار حکایت از ارائه لیست مشترک انتخاباتی از سوی این طیف با اصلاح طلبان در برخی از استانها دارد.

* اصولگرایان حامی دولت و مخالف جریان اصلاح طلب همچون ثمره هاشمی هنوز تحرک خاص انتخاباتی صورت نداده‌اند.

* طیف حامی و در عین حال منتقد دولت و مخالف هر دو جریان انحرافی و اصلاح طلب که از رویکرد کلی دولت درخدمت به مردم حمایت می کنند اما نسبت به برخی از اقدامات و مواضع احمدی نژاد در مسائل فرهنگی و حمایت وی از برخی افراد مسئله دار انتقاد دارند. جبهه پایداری و افرادی همچون حداد عادل، ولایتی، حسینیان، آقاتهرانی، الهام ، زارعی، صدر و...در این طیف‌اند. روزنامه رسالت هم از رسانه‌های این طیف است.

* امکان چند دستگی و اختلاف در میان طیفهای مختلف جریان اصولگرایی است که زمینه تشتت آرای آنان و به تبع آن، پیروزی نسبی و احتمالی برخی از نامزدهای جریان اصلاح طلب را ایجاد خواهد کرد. واین مسئله ای است که طیفهای اصولگرا را به تأمل و تدبیر بیشتر در ورود آنان به عرصه انتخابات وامی دارد.

 

ربع پهلوی هم به بیماری شدید روحی گرفتار شد

در حالی که پروژه جریان فتنه با بیداری بموقع مسئولان و ملت هوشیار ، انقلابی و ولایت محور ایران اسلامی بشکست انجامید، شاهزاده فراری غربت نشین و البته مغموم ظاهرا دچار افسردگی های روحی شدیدی شده است.

رجانیوز: به نقل از یک سایت انقلابی نزدیک به جریان سلطنت طلب ،رضا ربع پهلوی در تازه ترین اظهار نظر خود از روحیه داغان و اعصاب خرد ناشی از شکست پروژه غربی تغییر نظام رونمایی کرد.بر اساس این گزارش،ربع پهلوی پریشان حال، در جایی اظهار می دارد: به دوران کودکی و نوجوانیم در ایران و دوران جوانیم در "تبعید" فکر می کنم و این که بر ما چه گذشت.

وی سپس با پریشان احوالی و همانند افراد گیج و منگ اظهار می دارد : ازکنار پنجره اتاقم در واشنگتن طوفان زده به آنچه گذشت، به روزهای تلخ و شیرینی که با گذشت زمان گاهی کم رنگ و گاهی پر رنگ می شوند، برگشتم.

این گزارش حاکیست،ربع پهلوی که ضرب شصت بزرگی را از ملت هوشیار ایران اسلامی چشیده است برای خالی نبودن عریضه و مطرح کردن ولو چند لحظه ای خود مدعی تلاش برای تماس با جوانان ایران شده و عنوان می دارد که خواهان وصل شدن به جوانان ایرانی می باشد.البته غافل از این حقیقت که جایگاهی در دل جوانان این مرز و بوم ندارد.

گفتنی است :ظرف چند سال اخیر خاندان پهلوی به دلیل ظلم های فراوان به سرنوشت شومی دچار شده اند و یکی پس از دیگری دست به خود کشی زدند . علیرضا برادر کوچکتر رضا ربع پهلوی در سال جاری به طور مشکوکی با شلیک گلوله به زندگی خود خاتمه داد.پیشتر نیز لیلا پهلوی دختر شاه مخلوع ایران با خوردن قرص های فراوانی به حیات خود خاتمه داده بود.

 

خاتمی راهی بیمارستان شد

سید محمد خاتمی به دلیل عارضه قلبی راهی بیمارستان شد. سید محمد خاتمی رییس دولت اصلاحات به دلیل مشکلات تنفسی و قلبی در محل کار خود دچار سرگیجه شده و برای درمان به یکی از بیمارستان های پایتخت منتقل می شود. گفته می شود علت این اتفاق فعالیت زیاد کاری محمد خاتمی بوده است ، هم اکنون حال عمومی خاتمی مساعد است و از بیمارستان مرخص شده است.

 


انتقادشدیدخاتمی از موسوی و کروبی

خاتمی با انتقاد شدید از عملکرد کروبی و موسوی گفت که این افراد با با لجاجت و غرورشان هم به خودشان هم به اصلاحات ضربه مهلکی زدند. ما باید وارد میدان شویم، ما نباید توقعاتمان زیاد باشد.

در این جلسه خاتمی تحلیلی از زبان بازیگر پنهان می کند و می گوید:"ایشان معتقد است نظام از دولت بریده و این اوضاع به وجود آمده توسط دولت، کاملا نظام را در حمایت از دولت نا امید و دچار تردید کرده است. آقای احمدی نژاد وزنی در انتخابات ندارد و گروه های اصول گرا با هم درگیر هستند و فقط جلوی دوربین لبخند می زنند و در باطن اختلافات عمیقی دارند.

خاتمی از قول نامبرده نقل می کند:« ما نباید بگذاریم طیف جدیدی از اصول گرایان روی کار بیایند». همچنین در ادامه خاتمی گفت:"من حرف های ایشان را قبول دارم و باید به گونه ای تبلیغ کنیم اگر طیفی به عنوان نام اصول گرایی خواست فعالیت کند باید بگوییم اینها همان تجربه احمدی نژاد است و اینها به پایان خط رسیده و باید همان طیف بندی چپ و راست (اصلاح طلب و اصول گرا) را دنبال کنیم و از این فضا و فرصت استفاده کنیم. بهترین فضا برای بلند شدن است."

خاتمی افزود: " موسوی و کروبی کجا هستند که این گند کاری ها را کردند و اگر نمی کردند الان بهترین فرصت برای ما بود تا ما فاتحانه و قهرمانانه به فضای کشور بر میگشتیم، اما آقایان با لجاجت و غرورشان هم به خودشان هم به اصلاحات ضربه مهلکی زدند. ما باید وارد میدان شویم، ما نباید توقعاتمان زیاد باشد. در مجلس باید به حداقل کفایت کنیم، باید وضعیت را روی بازسازی و سازماندهی نیروها قرار دهیم تا حمایت روی ما زیاد نشود،انتظار هم نداشته باشیم آقایان تاج زاده و بهزاد نبوی را مردم قبول کنند، مردم از اینها هم عبور کردند، مهم الان برگشتن به قدرت است و بعد می شود سوار بازی شد، مهم مهره ها نیستند مهم ساماندهی حرکات بعد است."

 

وقتی‌ میرزا بنویس ‌بی‌بی‌سی چشم ‌بسته می‌نویسد!

معاون فراری مهاجرانی در وزارت ارشاد، روایتی وارونه از ماجرای ارتباط گیری دولت اصلاحات با دولت ستیزه جوی بوش ارائه کرد.

علی اصغر رمضان پور که اکنون از معاونت وزارت به مستخدمی دون پایه بی بی سی فارسی رسیده در مطلبی با عنوان «ماه عسل پاییزی برای بوش و خاتمی» می نویسد: فردای ماجرای 11 سپتامبر احمد بورقانی یکی از چهره های سرشناس اصلاح طلبان که در آن زمان نماینده مجلس بود به سفارت سوئیس (حافظ منافع آمریکا در ایران) رفت و دفتر یادبودی را امضا کرد که برای همدردی با ملت و دولت آمریکا گشوده شده بود. احمد بورقانی در آن زمان اگر چه نقشی در دولت نداشت اما از مشاوران نزدیک کمال خرازی، وزیر امور خارجه وقت بود، و این اقدام او از سوی آمریکایی ها نشانه ای از عزم دولت ایران در فاصله گرفتن از کسانی بود، که متهم بودند از نزدیکی مرزهای شرقی ایران حمله به برج های دوقلوی تجارت جهانی را سازمان داده بودند. بار دیگر دو رویای متفاوت، ایران و آمریکا را به یک بستر کشاند. در فاصله کمتر از دو ماه جک استراو وزیر امور خارجه بریتانیا، به تهران آمد تا مقدمات همراهی ایران در حمله غرب به طالبان در افغانستان را فراهم کند.

وی می افزاید: تندروهایی که در تهران تا آن زمان خود را پشت لبخندهای محمد خاتمی به جرج بوش پنهان کرده بودند، با کاسته شدن از خطر اقدام تلافی جویانه آمریکا، کم کم لحن خود را تغییر دادند تا مبادا اجازه دهند رئیس جمهوری اصلاح طلب، دیپلماسی موفق خود در ماجرای حمله یازده سپتامبر را به یک پیروزی سیاسی داخلی مبدل کند.

پس از ماه عسل پاییزی ایران و آمریکا که به همراهی در حمله به طالبان انجامید، کم کم لحن سخن سیاستمداران نزدیک به حاکمیت دگرگون شد و ایران دور تازه ای از بهره برداری تبلیغاتی از ماجرای 11 سپتامبر را آغاز کرد. نیروهایی که خود را آماده می کردند تا پس از محمد خاتمی قدرت را به دست بگیرند کم کم نظریه تازه ای را به عنوان نظریه رسمی، جانشین دوراندیشی و احتیاط نخستین کردند. کم کم این نظریه ترویج می شد که حمله به برج های دوقلو، براساس نظریه توطئه، اقدامی توسط آمریکایی ها برای حمله به افغانستان بوده است. ایران انتظار داشت همه، در دنیا و ایران، فراموش کنند که خود، همراه آمریکا در حمله به افغانستان بوده است.

ادعای میرزابنویس بی بی سی درباره بهبود روابط ایران و آمریکا با «دوراندیشی»!؟ دولت خاتمی در حالی است که با وجود التماس مذاکره از سوی برخی دیپلمات های وقت وزارت خارجه - به نیابت از دولت وقت- و نیز برخی همراهی های دیپلماتیک آن دولت با اشغالگران افغانستان، دولت بوش ایران را جزو محور شرارت قرار داد تا جایی که خاتمی و خرازی بارها از این ناسپاسی دولت آمریکا علناً گله کردند.

 

افشاگری عضو بریده منافقین درباره ترور آیت‌الله حکیم و جلال طالبانی

بنابه شهادت یکی از اعضای جدا شده از فرقه منافقین، سرکرده منافقین 18سال پیش فرمان ترور آیت الله حکیم و جلال طالبانی (رئیس جمهور فعلی عراق) را صادر کرده است.

یکی از اعضای جدا شده از فرقه منافقین در وبلاگ شخصی خود به نام «آیندگان»، با اشاره به اولین فرمان قتلی که مسعود رجوی در مورد جدا شده ها از این فرقه صادر کرد، نوشت: اولین فرمان قتل جداشدگان و ناراضیان در اوایل دهه هفتاد صادر شد.

او افزوده که این فرمان در سال 1372 در سلسله نشست های معروف به «حوض» توسط مسعود رجوی ابلاغ شد که در شرح آن آمده است: «از فرماندهی کل به تمام مجاهدین در سراسر دنیا، برنامه قتل جداشدگان و پاسداران سیاسی-سران احزاب سیاسی ایرانی در خارج کشور، جلال طالبانی، آیت الله حکیم - در دستور کار است. بنابراین تهیه پاسپورت و تهیه اطلاعات لازم عملیات و هزینه برعهده من (رجوی) است و انجام عملیات به عهده شماست، نگران زندان نباشید در اروپا اعدام ندارد و زندان هایش هم مثل هتل است و این فرمان فرماندهی کل است.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان، برپایه این خبر تیم های ترور منافقین پس از دستورات رجوی و قبل از آغاز عملیات های ترور، تعدادی جاسوس را برای تعقیب جداشده ها به کار گرفتند تا پس از شناسایی محل زندگی افراد جداشده از این فرقه، عملیات ترور افرادی که در لیست سیاه قرار داشتند توسط تیم های ترور منافقین آغاز شود.

 

شرط مهدی هاشمی برای ورود به کشور

مدیرعامل سابق خبرگزاری فارس با ذکر خاطراتی از انتخاب ریاست مجلس گفت: در آن زمان خبرگزاری فارس مشی حمایت از ریاست حداد عادل در مجلس را در پیش گرفته بود که این مسئله باعث اعتراضاتی از سوی اطرافیان رئیس جمهور نسبت به عملکرد این خبرگزاری شد.

حمیدرضا مقدم فر که مدتی است سمت مدیرعاملی فارس را به سید نظام موسوی سپرده است، با حضور در جمع دانشجویان بسیجی به انقلاب های اخیر منطقه اشاره کرد و گفت: جریان انحرافی که در برخی از ارکان های دولت حضور دارند، در این خصوص نظر متفاوتی دارند. وی ادامه داد: جریان انحرافی معتقد است، این انقلاب ها کار آمریکاست و اکنون در شرایطی قرار داریم که باید با آمریکا مذاکره کرده و با حکام منطقه ارتباط برقرار کنیم.

معاونت فرهنگی و بسیج اجتماعی سپاه پاسداران در ادامه با ذکر خاطراتی از انتخاب رئیس مجلس گفت: در آن زمان خبرگزاری فارس مشی حمایت از ریاست حداد عادل در مجلس را در پیش گرفته بود که این مسئله باعث شد اعتراضاتی از سوی اطرافیان رئیس جمهور نسبت به عملکرد فارس مطرح شود.

مقدم فر به مسئله مدیریت صدا و سیما و برنامه های این سازمان اشاره کرد و گفت: مدیریت صدا و سیما خیلی سخت است و البته نظرات حضرت آقا در برخی از مسائل روشن و مشخص است.

معاونت فرهنگی و بسیج اجتماعی سپاه پاسداران افزود: بعنوان مثال صدا و سیما در مورد سریال «ساختمان پزشکان» با نظر سنجی فرافکنی کرد. وی خاطرنشان کرد: در جریان فتنه برخی از مدیران صدا وسیما معتقد بودند برنامه های صدا و سیما در دوران پس از انتخابات باعث افت 30 درصدی مخاطبان شده است، در حالی که در جریان فتنه کل نظام مورد هدف قرار گرفته بود.

مقدم فر تاکید کرد: اگر عناصر صدا و سیما با برخی فتنه گران همراه نمی شدند، فتنه این قدر طولانی نمی شد. معاونت فرهنگی و بسیج اجتماعی سپاه پاسداران در خصوص بازگشت آقازاده لندن نشین و احتمال حضور وی در کشور که هر از چند گاهی در رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد، گفت:تا مهدی هاشمی یقین نکند با ورودش به کشور مشکلی برای وی ایجاد نمی شود، به ایران نخواهد آمد.

 

7 بار اعلام پیروزی موسوی قبل از پایان رأی‌گیری! و پیام‌ تبریک خاتمی

‌‌22 خرداد 88؛ در حالیکه انتخابات در حال برگزاری بود و رأیگیری به پایان نرسیده بود، اصلاح‌طلبان 7 بار موسوی را پیروز قطعی انتخابات معرفی کردند.

خبرگزاری فارس: 7 بار اعلام پیروزی موسوی قبل از پایان رأی‌گیری! و پیام‌ تبریک خاتمی

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، هنوز 22 خرداد 88 ‌به نیمه نرسیده بود که سیدمحمد خاتمی، همان که در ماه‌های قبل حداقل 33 بار علیه سلامت انتخابات سخن گفته بود، مدعی پیروزی میرحسین موسوی در ‌انتخابات ‌شد‌.

* ‌ساعت حدود 12:10 ظهر روز 22 خرداد است که سایت یاری از سایت‌های حامی موسوی خبری به نقل از سیدمحمد خاتمی منتشر می‌کند که طی آن خاتمی ادعا می‌کند میرحسین موسوی در دور اول انتخابات ریاست جمهوری دور دهم پیروز شده است!

* ساعت 13:11 بعداز ظهر است و 5 ساعت از آغاز رأی‌گیری گذشته؛ ‌سایت قلم‌نیوز وابسته به ستاد انتخاباتی موسوی، مدعی پیروزی وی می‌شود:
ابوالفضل فاتح رئیس کمیته اطلاع‌رسانی، رسانه و تبلیغات ستاد مهندس موسوی:
‌"پیروزی مهندس موسوی با فاصله زیاد قطعی است/ همه برای این پیروزی یک سجده شکر بدهکاریم"

* سیدعلی‌اکبر محتشمی‌پور رئیس کمیته غیرقانونی صیانت از آرای میرحسین موسوی هم ساعت 16 کنفرانس خبری برگزار می‌کند و مدعی می‌شود که موسوی پیروز انتخابات ‌است. ‌

* ‌22 خرداد 88 به ساعت 19 می‌رسد. قلم‌نیوز به نقل از فرشاد مؤمنی می‌نویسد: ‌"میرحسین موسوی در آستانه شکستن رکورد 30 میلیون رأی است."
این سایت حدود یک ساعت در ساعت 20:21 هم ‌مدعی می‌شود که "موسوی بیش از 60 درصد آرا را کسب کرده است".

* ‌سایت "جمهوریت" که گفته می‌شد از سوی فرزندان آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی اداره می‌شود، ‌در ساعت 21:06 خبری را با تیتر "خاتمی به میرحسین تبریک گفت" منتشر می‌کند؛ در این خبر ‌خاتمی با ادعای کسب اکثریت آرا از سوی موسوی، این پیروزی را به وی تبریک می‌گوید.

* 22 خرداد 88 به پایان نزدیک می‌شود؛ ساعت 23 شب است و میر‌حسین موسوی ‌نشست خبری دارد.

موسوی ‌در این نشست خبری که قبل از پایان رأی‌گیری برگزار شده، مدعی می‌شود: "بنابر اطلاعاتی که ما از ستادهای‌مان ‌داریم؛ در سطح کشور، برنده قطعی، برنده قطعی با نسبت آرای بسیار زیاد اینجانب هستم".

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 90/6/22:: 6:35 عصر     |     () نظر

"آقای خاتمی رنگ عوض نکن! نظام هیچ‌کدام از ما را نمی‌پذیرد"

یک شبکه هماهنگی رسانه ای گروهک های ضدانقلاب، تمایل خاتمی برای دور زدن موسوی و کروبی و حضور در انتخابات را وقاحت خواند.

بالاترین با بیان اینکه «درباره خاتمی دیگر هیچ ابهامی باقی نمانده» نوشت: شرم بر تو آقای خاتمی که در جواب درخواست موسوی برای عدم حضور در انتخابات می گویی بنده فقط به وظیفه خود عمل خواهم کرد.

این شبکه وابسته به اپوزیسیون می نویسد: عجب روزگار غریبی است، در این 2 سال چه چیزها که ندیدیم و نشنیدیم. از این خوشحالم که جنبش سبز توانست چهره واقعی همه را نشان دهد. آقای خاتمی هنوز هم باورش برایم سخت است که این حرف را زده باشید، اما اگر چنین باشد آیا اسم این کار را می شود به جز وقاحت گذاشت؟» «خبرآنلاین؛ دختر میرحسین موسوی اخیرا با خاتمی دیدار کرده است. وی به نقل از پدرش به خاتمی گفته شما باید انتخابات مجلس را تحریم کنید و خاتمی هم که سخت طرفدار حضور در انتخابات است در پاسخ گفته بنده فقط به وظیفه خود عمل خواهم کرد.»

بالاترین افزود: چه کارهایی که شیرینی پست و مقام با آدم نمی کند! آقای خاتمی گیرم از روی میرحسین که الان 7 ماه است در حصر است خجالت نکشیدید، آیا خون ریخته شده ندا رو هم فراموش کردید؟ از روی سینا آرامی خجالت نکشیدی. برای تو آمده بود، فکر می کرد که تو هم سبز هستی، خبر نداشت که تو هر روز رنگ عوض می کنی. ما هم نمی دانستیم، اما حال فهمیدیم. آقای خاتمی، شما و دوستان گرامیتان آزادید که در هر انتخابات شرکت کنید، حیف که بعضی سودجو تو را سبز می دانند و باعث بدنامی ما می شوند. درود بر موسوی و کروبی باغیرت، یک تار گندیده آنها به صد تا مثل امثال شما می ارزد.

در همین حال مجتبی واحدی سردبیر فراری آفتاب یزد که خود را مشاور کروبی معرفی می کند، ضمن تخطئه اصلاح طلبان نوشت: حاکمیت با چه زبانی به شما بگوید که تصمیم خود را درباره شما گرفته است. برای بسیاری از تحلیلگران سیاسی روشن نیست که اصرار برخی از اصلاح طلبان برای سخن گفتن درباره انتخابات به خاطر چیست؟

 

آماده‌باش سرویس‌های اطلاعاتی‌غرب برای مقابله با حملات سایبری ایران

هفته نامه آلمانی اشپیگل از حمله سنگین و البته موفق هکرهای ایرانی در فضای مجازی به سرویس های جاسوسی سازمان سیای آمریکا، ام.آی6 انگلیس و موساد اسرائیل خبر داد. این هفته نامه در گزارشی که سه روز پیش به قلم « ماتیاس کرمپ» منتشر شد، از یک عملیات سنگین و پیچیده سایبری خبر داده و اعلام کرد، حمله کنندگان با آثاری که عمداً از خود بر جای گذاشته اند، ایرانی هستند.

در این گزارش آمده است: «هکرهای ناشناس توانسته اند بیش از پانصد گواهینامه دیجیتالی وب برای خود صادر کنند سپس با این گواهینامه ها، خود را بعنوان (ابرجستجوگر اینترنتی) گوگل ، سازمان جاسوسی سیا و یا حتی سامانه مجازی اینترنتی فیس بوک جا بزنند.»

نویسنده در ادمه با اشاره به ماجرای شرکت دیجی نوتار، شرکت صادرکننده هلندی گواهینامه های دیجیتالی، ادامه می دهد: « در ابتدا فرض بر این بود که تنها یک گواهینامه مربوط به شرکت گوگل جعل شده باشد اما بازرسان سرانجام دریافتند مهاجمان مزبور، بیش از پانصد گواهینامه امنیتی برای خود صادر کرده اند و با معرفی کردن خویش با هویتهای بیگانه، در مراودات اینترنتی ضمن اتصال به شبکه اینترنت، داده های کاربران را (بطور پنهانی) در اختیار می گیرند.»

این گواهینامه ها اساسا مسئولیت حفظ امنیت و فضای اعتماد را در شبکه اینترنت برعهده دارند. در واقع پروتکل اس.ال.ال ، مجموعه قوانینی است که برقراری ارتباطات ایمن میان سرویس دهنده (سرور) و سرویس گیرنده (کاربر) را تضمین می کند. این گواهینامه ها که تنها چند شرکت (در جهان) مسئولیت توزیع و عرضه آنها را عهده دارند، هویت کاربر یک پایگاه اینترنتی را برای یک مرورگر اینترنتی مورد تایید قرار می دهند و نفوذ هکرهای ایرانی به این لایه امنیتی می تواند مخاطرات فراوانی برای شبکه های جاسوسی سایبری غرب و عوامل داخلی آنان ایجاد کند.

به نوشته اشپیگل؛ «در این حمله، مهاجمان این فرصت را داشتند که نرم افزارهای بیشتری را نصب کنند و سرورهای متعددی را به خدمت گیرند. چند هفته بعد از این اتفاق یعنی دهم ژوئیه، حمله کنندگان، عملیات اصلی خود را انجام دادند. آنها توانستند ظرف مدت ده روز، آزادانه و بی زحمت، حداقل 531 گواهینامه تقلبی صادر کنند. ماتیاس کرمپ، خبرنگار هفته نامه آلمانی اشپیگل با اعلام اینکه ابرجستجوگرهای شناخته شده اینترنتی نظیر گوگل ، یاهو و آ.او.ال ، سرویس های جاسوسی نظیر سیای آمریکا، ام.آی.6 انگلستان و موساد اسرائیل، درگاههای بروز رسان شرکت مایکروسافت ، صفحاتی که توانایی بارگذاری از طریق مرورگر فایرفاکس را دارند، سامانه های اجتماعی مجازی نظیر فیس بوک و توییتر و سامانه ارتباطی اسکایپ جزء مهمترین پایگاههای اینترنتی هستند که در فهرست پایگاههای آسیب دیده از ناحیه حملات اخیر هکرها ثبت شده اند، خاطر نشان کرد: این فهرست بخوبی از این واقعیت حکایت دارد که مهاجم در نظر داشته است قربانیان خود را از تمامی پایگاه های (ممکن) رصد کند.»

در همین راستا، هفته گذشته گویا نیوز -پایگاه اینترنتی وابسته به سازمان سیا- هشدار داد دست کم چند هفته است که تمام اطلاعات، رمز عبور، متن نامه ها، فایل های الصاقی، مکالمات اسکایپ، آرشیو ایمیل و چت ها، وبلاگ وردپرس، کامنت ها و... جریان های ضدانقلاب در فضای مجازی تحت اشراف و کنترل کامل ارتش سایبری ایران است.

از همین رو بود که جان بولتون که یکی از ضد ایرانی ترین سیاستمداران آمریکایی است، چند روز پیش در برنامه هارد تارک شبکه تلویزیونی بی بی سی، گفت: «اطلاعات منتشر شده توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان می دهد عملیات های ویژه انجام شده علیه برنامه هسته ای ایران، هیچ تاثیری روی آن نگذاشته است.». بدون شک یکی از مصادیق این عملیات های ویژه، جنگ سایبری دو طرف است که ویروس استاکس نت را می توان یکی از معروف ترین آنها دانست.

 

حقانی: در فتنه 88 همه طیف‌های مخالف نظام حضور داشتند

یک کارشناس مسائل تاریخی با بیان این که فتنه 88 جنگ احزاب جمهوری اسلامی بود،گفت در جریان فتنه 88 همه طیف‌های مخالف نظام حضور داشتند. موسی حقانی کارشناس مسائل تاریخی با حضور در آئین معرفی کتاب "نقشه نقش بر‌ آب" که به بررسی سخنان رهبری در مورد فتنه 88 اختصاص دارد، اظهار داشت: این کتاب، کتاب مهمی است ولی متاسفانه ما این طور کارها را کمی با تأخیر انجام میدهیم چرا که در حال حاضر مدتی از فتنه میگذرد.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب در برخی مواقع از ما جلوترند، افزود: رهبری در فتنه تاکید داشتند که باید روشنگری کنیم تا بتوانیم از فتنه رد شویم. حقانی با ذکر این مسئله که بعد از گذشت مدتی از فتنه قطعاً مستندات زیادی در مورد آن وجود دارد خاطرنشان کرد: توقع ما در مورد مسائلی که مربوط به رهبر انقلاب میشود، بسیار بالاست.

این کارشناس مسائل تاریخی با بیان اینکه فتنه آمیخته شدن حق و باطل برای رسیدن به یک مقصود باطل است، تاکید کرد: ‌معلوم است که فتنه‌گران به دنبال یک هدف باطل بودند. حقانی با ذکر این مسئله که مردم در تصمیم‌گیریهای خود تحت تاثیر خواص هستند، اظهار داشت: رهبری هدف فتنه را جمع کردن بساط جمهوری اسلامی ایران و حقیقت دین و حتی شعارهای دینی معرفی میکنند که ما از این نکته غفلت کرده‌‌ایم.

این کارشناس مسائل تاریخی بیان داشت:سران فتنه در راستای براندازی حرکت میکردند، یا اینکه عواملی دیگر آنها را به صحنه هل داده‌اند، بحث دیگری است ولی یکی از نکاتی که در رابطه با جریان فتنه 88 باید مورد توجه قرار گیرد ارتباط آن با فتنه 78 است که ما از آن هم غفلت کرده‌ایم. حقانی گفت: نکته دیگر بحث اسلام ناب و اسلام آمریکایی در جریان فتنه است که باید به این مسئله هم توجه صورت گیرد.

وی یادآور شد که ما در جریان مشروطه دنبال مردم‌سالاری دینی بودیم ولی با مسائلی که برخی در آن زمان بوجود آورده‌اند، حتی بسیاری از بزرگان هم نتوانستند تحلیل درستی داشته باشند. حقانی تصریح کرد: بعد از مشروطه ما شاهد رشد جریانی در کشور هستیم که یا از اسلام مارکسیستی و یا اسلام سوسیالیستی سر در آورده و به نظر من شاید مشکل سران فتنه هم این باشد که مسائل دینی خود را خارج از چارچوب اسلام فقاهتی مطرح کردند.

وی با تاکید بر این نکته که فتنه 88 جنگ احزاب جمهوری اسلامی بود، اضافه کرد: در جریان فتنه 88 همه طیف‌های مخالف نظام حضور داشتند. حقانی در پایان سخنانش با بیان اینکه جریان انحرافی هم از همین معضلی که ذکر کردیم رنج میبرد، اظهار داشت: اگر ما به این معضل نپردازیم و به آن دقت نکنیم با مشکل مواجه میشویم بر این اساس باید ارتباط با نظام ولایی و مرجعیت و همچنین اسلام فقاهتی توجه کافی داشته باشیم.

 

صفار: اوج هنرمندی رهبری، بحران مدیریت چندلایه فتنه 88 بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم گفت: اوج هنرمندی رهبر انقلاب، بحران مدیریت چند لایه فتنه 88 بود. محمد حسین صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم امروز با حضور در آئین معرفی کتاب "نقشه نقش بر آب" که به بررسی سخنان رهبری در جریان فتنه 88 اختصاص دارد، اظهار داشت: تعبیر فتنه در کلام رهبری مبتنی بر همان کلام معروف امام معصوم(ع) است که میفرماید شروع فتنه از جایی است که از هوای نفس پیروی شود و بدعت‌هایی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آنچه در فتنه شاهد آن بودیم شاید با منطق عموم مردم سازگار نباشد، گفت: در هیچ موردی در گذشته سابقه نداشته که عده‌ای دامنه اعتراضشان به نتیجه انتخابات را تا حدی گسترده کنند که فضا برای سوء‌استفاده دشمنان فراهم شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم ادامه داد: البته سابقه اعتراض به نتیجه انتخابات قبلا وجود داشت و پیش میآمد که عده‌ای نسبت به نتایج انتخابات مدعی باشند، به طور مثال در مجلس سوم بین شورای نگهبان و وزارت کشور اختلاف نظری در مورد نتایج انتخابات بوجود آمد که امام خمینی(ره) به موضوع ورود کردند و حتی نماینده‌ای از جانب ایشان برای این موضوع مشخص شد تا مسائل را بررسی و اختلافات را حل کنند.

صفار هرندی اظهار داشت: در دوره پس از امام هم در انتخابات مجلس ششم هم مورد مشابه‌ای پیش آمد که طی آن اختلاف نظری میان دست اندرکاران و گروه‌های سیاسی کشور پیش آمد که با ورود رهبری به همراهی شورای نگهبان، در نتیجه آن انتخابات هم نجات پیدا کرد. وی گفت: در هر دو مثال ذکر شده جریان عمومی کشور از یک شخصیت آرام‌بخش و امید‌آفرین تبعیت داشت که این مسائل را حل میکرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم خاطرنشان کرد:‌ در جریان اتفاقات سال 88 علاوه بر سرکشی که در مقابل دستگاه‌های کشور صورت میگرفت، تمکینی هم در برابر اقدامات رهبری وجود نداشت. وی با بیان اینکه یکی از بدعت‌های بوجود آمده در جریان حوادث سال 88 خروج از چارچوب‌های قانونی است گفت: کشاندن جمعیت تحریک شده برای اعتراض یکی دیگر از بدعت‌های بوجود آمده در جریان حوادث سال 88 بود که باید به آن توجه کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت نهم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: شاید بتوان گفت که اوج مدیریت رهبری بحران مدیریت چند لایه‌ای بود که هر کدام از این لایه‌ها شاید برای از نفس انداختن نظام کفایت میکرد. صفار هرندی تصریح کرد: رهبری بعد از انتخابات سال 88 از 40 میلیون شرکت‌کننده تشکر کردند و در مورد آن 13 میلیون هم گفتند که این عده نزد خداوند اجر دارند.

وی با ذکر این نکته که مدیریت احساس و اندیشه و قلوب مردم به خوبی توسط رهبری صورت گرفت، یادآور شد: اگر برخی عناصر سیاسی در جریان فتنه دقت میکردند میدیدند که علَم فتنه‌گران همان عَلَم منافقان بود. صفار هرندی اظهار داشت: رهبری همواره تاکید داشتند که سر فتنه در خارج است و حتی ایشان برای نجات عنصر فتنه‌گر داخلی هم گفتند که کسی حق ندارد در حق او ظلم کند، بلکه باید این افراد متناسب با گناهشان مجازات شوند.

 

انهدام یک تیم تروریستی گروهک کومله

این تیم چهار نفره متشکل بودند از : یوسف کریمی، اسعد عظیمی، اسماعیل اورامی و فردی دیگر که طی یک سلسله عملیات اطلاعاتی و امنیتی به تور وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران افتادند. در نتیجه این تعقیب و گریز و درگیری، سردسته این تیم تروریستی بنام یوسف کریمی به هلاکت رسید، دو نفر دستگیر و یک نفر از اعضای این تیم تروریستی نیز متواری شد.

عامل به شهادت رساندن چهار مامور نیروی انتظامی در تاسوعای 88 مهاباد در این درگیری به هلاکت رسید.

به گزارش بولتن، ظهر روز شنبه نوزدهم شهریورماه یک تیم تروریستی چهار نفره از گروهک تروریستی کومله باند عمر ایلخانی زاده در حدفاصل محور مهاباد- میاندوآب در یک عملیات تعقیب و گریز توسط سربازان گمنام امام زمان متلاشی شدند.

این تیم چهار نفره متشکل بودند از : یوسف کریمی، اسعد عظیمی، اسماعیل اورامی و فردی دیگر که طی یک سلسله عملیات اطلاعاتی و امنیتی به تور وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران افتادند. در نتیجه این تعقیب و گریز و درگیری، سردسته این تیم تروریستی بنام یوسف کریمی به هلاکت رسید و همچنین دو نفر دستگیر و یک نفر از اعضای این تیم تروریستی نیز متواری شد. یوسف کریمی که از پیشمرگان گروهک کومله باند عمر ایلخانی زاده بود، در تاسوعای سال 1388 چهار نفر از پرسنل جان برکف نیروی انتظامی را به شهادت رسانده بود.

سوابق و فعالیتهای تروریستی یوسف کریمی

محمد امین افشاری ، یوسف کریمی و ایاد اورامی در تاسوعای سال 1388 در تاریخ 05/10/1388 سه نفر از مامورین ناجا در مهاباد را به شهادت رسانده و فرار می کنند.

یوسف کریمی و دیگر اعضای این تیم تروریستی در سال 88 عضو تشکیلات مخفی گروهک تروریستی کومله باند عمر ایلخانی زاده بودند که بدستور سرکرده کومله، این حرکت تروریستی را سازمان دادند.

آنها پس از به شهادت رساندن مامورین نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، بدستور سرکرده کومله و مسئول نظامی این گروهک، بهرام رضایی ملقب به بهرام ره ش، از کشور فرار کرده و به بخش تشکیلات علنی گروهک تروریستی کومله در کردستان عراق، ملحق می شوند. تا اینکه باز هم یک تیم تروریستی چهار نفره دیگر از گروهک کومله، باند عمر ایلخانی زاده، متشکل از محمد امین افشاری،محی الدین کلهری،حسین دهقانی و ایاد محمد نسیم مشهور به ایاد اورامی، در اسفندماه همان سال(1388)، از مرز سردشت، برای انجام عملیاتهای تروریستی، اخاذی و چته گری، وارد منطقه می شوند و تمامی این افراد باز هم در تور اطلاعاتی- امنیتی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران،گرفتار شده و با تلاشهای خستگی ناپذیر سربازان گمنام امام زمان(عج)، به سزای اعمالشان رسیده و به هلاکت می رسند.

در آن زمان قرار بر این بود تا یوسف کریمی و چند تن دیگر نیز، در این تیم تروریستی ، حضور داشته باشند، که بنا به دلایلی، از اعزام نامبرده با این تیم خودداری شد و در نتیجه وی نتوانست این تیم را همراهی کند.

از آن تاریخ تا کنون، چندین مورد اخاذی، تهدید، ارعاب و سرقت در پرونده وی به ثبت رسیده، تا اینکه هفته گذشته، یوسف کریمی، توسط سرکردگان گروهک کومله باند عمر ایلخانی زاده، سازماندهی می شود، و همراه با یک تیم چهار نفره، به قصد ملاقات با برخی از اعضای تشکیلات مخفی گروهک کومله در کردستان، و همچنین ترور و اخاذی، به مناطق کردنشین و خصوصا مهاباد، اعزام می شوند.

از لحظه ورود این تیم چهار نفره به داخل کشور و وارد شدن به مرزهای جمهوری اسلامی، این تیم تروریستی، تحت نظر قرار گرفت و در نهایت ظهر روز گذشته، شنبه نوزدهم شهریورماه، طی یک عملیات تعقیب و گریز، در محور مهاباد-میاندوآب این تیم در کمین سربازان گمنام امام زمان(عج) قرار گرفتند که در نتیجه این درگیری، یوسف کریمی به هلاکت رسید،تعدادی دستگیر و یک نفر نیز از صحنه درگیری،فرار کرد.

 

"مادر خرمشهر" فردا در قطعه 25 آرام می‌گیرد

"ساره امامزاده"، مادر شهیدان محمد، علی و محسن جهان‌آرا فردا پس از تشییع بر دوش ارادتمندان به طریق سرخ شهادت و ولایت تا آرامگاه ابدی‌اش، در قطعه 25 گلزار شهدا به خاک سپرده می‌شود.

\خبرگزاری

به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا»، "ساره امامزاده" مادر شهیدان سید محمد، سید علی و سید محسن جهان‌آرا شب گذشته به دلیل وخامت حال و شدت یافتن بیماری در بیمارستان خاتم‌الانبیاء در جوار رحمت حق آرام گرفت و مهمان محفل شهیدان شد.

پیکر این مادر قهرمان، فردا از مقابل منزلش تا بهشت‌ زهرا (س) انجام خواهد شد و پس از بدرقه تا آرامگاه ابدی در قطعه 25 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران در جوار قطعه شهدای افراسیابی، آرام خواهد گرفت.

همچنین به منظور گردامیداشت یاد و خاطره مادر سردار شهید محمد جهان‌آرا، مراسم یادبودی روز چهارشنبه 23 شهریور، از ساعت 16 تا 17،30 در مسجد خوزستانی‌ها واقع در خیابان ولی‌عصر (عج)، پشت پارک ساعی برگزار خواهد شد.

 

چرا هاشمی به خبرگان شام نداد؟

آخرین بار این دیدار 18اسفند سال پیش بود که 60نفر از اعضای خبرگان همگی به دیدار وی رفتند. روزنامه شرق در گزارشی نوشت:

*بعد از گذشت 12سال برای نخستین‌بار دیدار اعضای خبرگان با هاشمی برگزار نشد. سه، چهار دوره است که هاشمی‌رفسنجانی در دومین شب از اجلاس خبرگان رهبری، روحانیون خبره را برای صرف شام به دفترش دعوت می‌کند و در پی آن با آنها به گفت‌وگو می‌نشیند و از دغدغه‌ها و نگاهش به مسایل روز جامعه سخن می‌گوید. آخرین بار این دیدار 18اسفند سال پیش بود که 60نفر از اعضای خبرگان همگی به دیدار وی رفتند.

* هاشمی‌رفسنجانی چه در دوره ریاست مرحوم مشکینی و چه در دوره ریاست خود طبق اعتقادی که داشته هر سال و در هر اجلاسی، این مراسم را برگزار می‌کرده و چه در دوره ریاست آیت‌الله مشکینی که نایب‌رییس اول مجلس بود و چه در دوره ریاست خود، آن را فراموش نکرده است. اما اکنون، گویا وی به رویه خود عمل نکرده و امسال از دعوت خبرگان هیچ خبری نبوده است.

*محمد هاشمی، برادر و رییس دفترش این مساله را غیرطبیعی ندانست؛ چون هاشمی دیگر نه رییس مجلس خبرگان است و نه نایب‌رییس و ضرورتی به دعوت نبوده است.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 90/6/20:: 5:39 عصر     |     () نظر
سایت فتنه: ابطحی را جدی نگیرید

ارگان حلقه لندن برای چندمین بار به معاون خاتمی در دوران ریاست جمهوری وی حمله کرد.

جرس درباره اظهارات هفته گذشته ابطحی نوشت: ابطحی عزیز را زیاد جدی نگیرید. در شرایطی که هزینه فعالیت سیاسی به طور ثانیه?ای افزایش می?یابد، نمی?توان از افرادی مثل ابطحی انتظار داشت بیش از این جسارت به خرج دهند و درگیر لفاظی?های سیاسی شوند.

جرس توضیح نداد که چرا گنده گویی?های مداوم برخی دست اندرکاران فتنه را «لفاظی سیاسی» ارزیابی می?کند اما نوشت: به هر حال امثال ابطحی عزیز را اگر یارای مقاومت و ایستادن بر حرف اولشان بود، هنوز مانند خیلی?های دیگر در زندان بودند. ابطحی دوست داشتنی را زیاد جدی نگیریم.

  

 

ارتش سایبری ونفوذبه اطلاعات دشمن

کیهان: یک پایگاه اینترنتی وابسته به سازمان سیا هشدار داد دست کم چند هفته است که تمام اطلاعات، رمز عبور، متن نامه ها، فایل های الصاقی، مکالمات اسکایپ، آرشیو ایمیل و چت ها، وبلاگ وردپرس، کامنت ها و... جریان های ضدانقلاب در فضای مجازی تحت اشراف و کنترل کامل ارتش سایبری ایران است.

 

گویانیوز از این اتفاق به عنوان فاجعه DIGINOTAR یاد کرد و آن را مهیب تر از زلزله 9 ریشتری یا انفجار هسته ای توصیف کرد. نیما راشدان از عناصر فراری در این باره می نویسد: شرکت آمریکایی دیگینوتار و شرکت مادر آن (VASCO) تاکنون سکوت مرگبار و خطرآفرینی را پیشه کرده اند چرا که هر نوع توجیه در این باره به معنای خودکشی یک شرکت ارائه کننده خدمات امنیت اینترنتی است. این شرکت می 2009 هک شده است.

گویانیوز می افزاید: خطرناک ترین احتمال ممکن، امکان و فرصت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تولید نرم افزارها و یا تولبارهای مجانی مختلف با استفاده از گواهینامه هایی بوده، که ممکن است همین الان روی کامپیوتر کاربران نصب شده باشند. آنها از اجرای این سناریو اهدافی راهبردی را دنبال می کنند از جمله، محروم کردن مخالفان از بکارگیری ابزارهای وب و اعلام اینکه بر همه فعالیت های اپوزیسیون اشراف اطلاعاتی داریم و نیز توقف کمک خارجی در حوزه اینترنت به مخالفان.

این رسانه ضدانقلابی توضیح داد: در سالهای گذشته، اتحادیه اروپا، دولت هلند، ایالات متحده و دهها و صدها نهاد دولتی و نیمه دولتی خصوصی به یاری نهادهای فعالان سایبری مخالف آمده اند. کمک هایی در اختیار کاربران برای آموزش استفاده امن از وب و عبور از فیلترینگ قرار گرفته است. سپاه پاسداران تلاش می کند به صورت غیرمستقیم این کمک ها را متوقف نماید. تاکتیک هوشمندانه سپاه اولا دهن کجی به نهادهای اروپایی- آمریکایی و اعلام بی اثر بودن سرمایه گذاری روی آزادی اینترنت در ایران است و در گام بعدی سپاه می داند که نهادهای غربی برای محافظت از امنیت شخصی کاربران مذکور با محدودیت قانونی مواجه هستند.

هدف راهبردی سوم نیز تهدید غرب به انتقام کرم استاکس در قالب تهدید تاسیسات زیربنایی یکی از اعضای ناتو و اعلام آغاز جهاد سایبری جمهوری اسلامی ایران علیه ناتو، ایالات متحده و غرب می باشد. ما می توانستیم از ماه می 2009 با رصد بلاگهای امنیت سایبری در داخل ایران و به کمک رسانه های فارسی زبان بی بی سی فارسی، صدای آمریکا، رادیو فردا و دیگران و سایت هایی نظیر بالاترین، نگهبان، سایبر و دهها سایت امنیت اینترنتی باشیم. ما در این مدت همواره کاربران را به استفاده از فایرفاکس، جی میل، وردپرس و پروژه تور ترغیب کرده ایم، حال آنکه امروز می دانیم همه این ابزارها حداقل از پنج هفته پیش ناامن بوده اند. در این دور از بازی ما در برابر ماشین عظیم سایبری جمهوری اسلامی کمی غفلت کردیم.

 

 

باهنر:سران فتنه مستحق اشد مجازات

در پی یادداشت روز کیهان دوشنبه 14/6/90 با عنوان «آقای باهنر! از شما انتظار نمی رفت» که نقدی دوستانه به بخش هایی از مصاحبه ایشان بود، آقای باهنر جوابیه ای ارسال داشته اند که ضمن تشکر از ایشان، متن کامل نامه جناب آقای باهنر و توضیح کوتاه کیهان از نظرتان می گذرد.

بسمه تعالی

برادر ارجمند جناب آقای حسین شریعتمداری

با سلام

مستدعی است حسب رعایت مفاد قانون مطبوعات و حسب ضوابط، مرقومه تقدیمی در پاسخ یادداشت دوشنبه حضرتعالی در آن جریده معظم منتشر گردد. جناب آقای شریعتمداری؛ همواره به صراحت و شجاعت جنابعالی غبطه خورده و بر خیرخواهی شما یقین دارم. اما درباره یادداشت اخیر جنابعالی معتقدم شما برداشت نادرستی از این گفتگو داشته اید و البته چون این یادداشت خطاب به بنده در رسانه ها منتشر گردید بنده نیز، نکاتی را عرض خواهم کرد. و البته با ادبیات خودم.

- در ارتباط با بیانیه علیه سران فتنه به اطلاع می رسانم که بنده از بانیان تهیه این نامه بودم نه صرفاً امضا کننده آن. اتفاقاً بدلیل رویکردی که در تهیه و جمع آوری امضا برای این بیانیه داشتیم، همکاران فراکسیون اقلیت نیز به جمع امضاکنندگان این بیانیه پیوستند.

 - اما آنچه که به گمانم برای شما ایجاد سوء تفاهم کرده جریان شعار مرگ بر فتنه گر است. مستحضر باشید که بنده معتقد نیستم که تمام فراکسیون اقلیت مجلس و جریان اصلاح طلب معادل جریان فتنه هستند. بنده بارها و از جمله در گفتگوی اخیر با خبرگزاری مهر اعلام کرده ام که معتقدم در مجلس هشتم اصلاح طلب بدخیم نداریم. اما باید عرض کنم که متأسفانه گروه محدودی از همکاران مجلسی ما اینگونه نمی اندیشند و اتفاقاً شعار مرگ بر فتنه گر ایشان، فراکسیون اقلیت مجلس را هم مخاطب خود می دانست. آنچه از یادداشت شما متوجه شدم، شما هم اینگونه می اندیشید، اما دلیل اعتراض شما را متوجه نمی شوم.

 - متأسفانه جنابعالی در یادداشت خود اشاره کرده اید که باهنر از سران فتنه حمایت ضمنی می کند امیدوارم که همواره تقوا را در مراحل مختلف زندگی مد نظر داشته باشید که اگر دیگران هم بخواهند خارج از محدوده تقوا اظهار نظر کنند سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.

- موضع بنده همواره این بود و بارها اعلام کرده ام که اصلاح طلبان می توانند در رقابت سیاسی شرکت کنند با چند شرط: اول اعلام برائت صریح از سران فتنه و دوم تعریف دقیق حد و مرز و مفاهیم راهبردی جریان اصلاحات.

- بارها اعلام کرده ام که سران فتنه به واسطه ایراد تهمت تقلب به نظام، ضربه زدن به اعتماد عمومی، تهدید وحدت ملی و تلخ کردن شیرینی حضور 40 میلیونی به کام ملت، بزرگترین جنایت را در حق مردم، نظام و کشور کردند و به همین واسطه مستحق اشد مجازاتند.

- بر این باورم که رای 40 میلیونی، رای به نظام بود و اتفاقا 9 دی سال 88 این واقعیت را نشان داد. اما متاسفانه برخی دوستان در مجلس اصرار بر چیدن میوه کال داشتند. باید جهت اطلاع شما عرض کنم که یکی از همکاران مجلسی، چند روز پس از انتخابات سال 88 می گفت این 3 نفر را به من تحویل دهید، در میدان قیام اعدام می کنم هیچ اتفاقی هم نمی افتد. این گروه معتقد بودند که باید فشار بیاوریم تا مقامات عالیرتبه نظام هم همراه شوند. و این حتما در تضاد با تدابیر حکیمانه مسئولان ارشد نظام بوده است. باز هم آنچه از یادداشت شما متوجه شدم هم نظر هستیم، اما دلیل اعتراض جنابعالی را متوجه نمی شوم.

- متاسفانه برخی از همین دوستان امروز حماسه حضور ملی در دفاع از ولایت در 9 دی را حامیان خود می دانند و با ادعای رای چندده میلیونی به دنبال سهم خواهی هستند.

- بنده همچنان بر این باورم اصرار دارم که روشنگری توانست جوشش مردمی 9 دی را بوجود آورد و دغدغه آرای 13 میلیونی موسوی مدتهاست مرتفع شده است، اگرچه امروز برخی دغدغه این آرا را پیدا کرده اند. شما را ارجاع می دهم به سخنان منتشر شده از جانب رئیس دفتر رئیس جمهور محترم.

- حتما آقای شریعتمداری می دانند که یکی از همین همکاران مجلس از افرادی بودند که نامه حمایت از ابقای آقای مصلحی در جریانات بهار سال 90 را امضا نفرمودند.

- البته هنوز این سؤال برای بنده باقیست که چرا ما اصولگرایان به جای این که ذهنیات خود را رو در رو با یکدیگر طرح کنیم و در پی تالیف قلوب باشیم غالبا برخلاف این سیر حرکت می کنیم در حالی که ما باید بیشتر به این مسئله پایبند باشیم.

با دعای خیر
محمدرضا باهنر

کیهان: با تشکر از توضیحات برادر عزیزمان جناب آقای باهنر، اشاره به نکاتی را خالی از فایده نمی دانیم.

الف: در یادداشت کیهان نیز تاکید شده بود که آقای باهنر از امضاکنندگان بیانیه معروف 223 نماینده محترم مجلس شورای اسلامی در محکومیت سران فتنه و درخواست اشد مجازات برای آنها بوده اند و اکنون جای تقدیر هست که ایشان می فرمایند «نه فقط امضاکننده بلکه از بانیان بیانیه بوده اند».

ب: درباره نمایندگان فراکسیون اقلیت مجلس همانگونه که آقای باهنر اشاره کرده اند، ما نیز تمامی آنها را حامی فتنه نمی دانیم و اشاره داشتیم که برخی از آنان نسبت به فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 اعلام برائت هم کرده اند.

ج: گلایه کرده اند که کیهان نوشته است ایشان از سران فتنه حمایت ضمنی می کند که باید گفت در بند ج از پاراگراف اول یادداشت مورد اشاره، بخشی از اظهارات آقای باهنر به مثابه حمایت ضمنی از سرانه فتنه تلقی شده بود و نه خدای نخواسته، حمایت ایشان از سران فتنه.

د: بخشی از نامه جناب باهنر، به اقدامات غیراصولی و هنجارشکنانه جریان انحرافی و برخی از وابستگان به این حلقه اختصاص دارد، از جمله آن نماینده مدعی اصولگرایی که نامه حمایت از ابقای آقای مصلحی را امضا نکرده بود. در این باره با برادر عزیزمان آقای باهنر هم نظر هستیم و ایشان به یقین می دانند که کیهان هویت واقعی جریان انحرافی را برای اولین بار فاش کرد و حتی واژه «انحرافی» نیز از سوی کیهان برای نامیدن جریان مورد اشاره به کار گرفته شده است. بنابراین در گلایه از مواضع و عملکرد جریان انحرافی با آقای باهنر نظر مشترکی داریم ولی آنان در حد و اندازه ای نیستند که طرف اشاره در مصاحبه نایب رئیس مجلس باشند و بهترین دلیل برای اثبات این نظر آن که در مصاحبه آقای باهنر، هیچکس این عده را طرف خطاب تلقی نکرد، یعنی به حساب نیاورد بلکه روی سخن ایشان را متوجه اصولگرایان دانستند و چنین بود که مصاحبه یاد شده با استقبال و ذوق زدگی مشترک رسانه های بیگانه، سایت های حامی فتنه و برخی روزنامه های زنجیره ای روبرو شد ولی توضیحات آقای باهنر به یقین چهره فتنه گران را که به توهم ذوق زده شده بودند، بار دیگر به قیافه های خنده دار تبدیل می کند.

 

 

چرا ضدانقلاب اینقدر .... است.

 
کیهان: یکی از عوامل آمریکا در آشوب های خیابانی تیرماه 1378، با فرصت طلب خواندن احمد باطبی، ترویج کنندگان وی را به خیانت نسبت به اپوزیسیون جمهوری اسلامی متهم کرد و دلایلی را به ادعای خود برشمرد.
امیر عباس فخرآور که در ایران با نشریاتی چون خرداد و مشارکت همکاری داشت و پس از فتنه سال 78 از کشور گریخت، در آمریکا به ملاقات برخی مقامات ضد ایرانی دولت بوش رفت.
وی به تازگی در مقاله ای که پایگاه «خبرنامه سبز» منتشر کرده، نوشابه امیری و مسعود بهنود و دیگر گردانندگان سایت روزنت را به خیانت متهم می کند و به انتقاد از مصاحبه امیری با احمد باطبی می پردازد. او در مقاله خود می نویسد: به برخی دروغ های شاخدار باطبی در این مصاحبه دقت کنید و خودتان قضاوت کنید که آیا جا داشت خانم خبرنگار تذکری به مصاحبه شونده می داد که شعور مخاطب را نادیده نگیرد. باطبی می گوید خاطرات آن روزهای دستگیری اش یادش نیست! دقیقا نمی داند جلوی کوی دانشگاه تهران بوده است یا دانشگاه تهران!، با رگبار مسلسل دانشجویان را هدف می گرفتند!، باطبی گلوله ای را می بیند که به سمتش می آید و سپس جاخالی می دهد و گلوله به سردر دانشگاه تهران می خورد و کمانه کرده به دوست باطبی که کنارش ایستاده است اصابت می کند که البته باطبی اسم این دوستش را هم هیچگاه به خاطر نمی آورد!، سپس باطبی می بیند که همه گلوله در استخوان کتف دوستش فرو نرفته است و با انگشت گلوله را درمی آورد!، سؤال من از نوشابه امیری این است که آیا تا به حال خودش برای یک بار هم که شده این مصاحبه را با دقت خوانده است؟ آیا از کس دیگری هم در کوی دانشگاه شنیده است که رگبار مسلسل روی دانشجویان گرفته باشند؟ آیا امکان دارد کسی گلوله را ببیند و جاخالی بدهد؟ و از همه مهمتر اینکه آیا در طول تاریخ علم پزشکی شنیده است که کسی از روی لایه های پوست، زیر پوست و عضلات بتواند گلوله ای را که در استخوان فرو رفته ببیند و سپس با انگشتش گلوله را دربیاورد؟ باطبی می گوید که پیراهن خونی، پیراهن همین دوست گلوله خورده اش بوده است که وی پس از خارج کردن گلوله با انگشتش پیراهنش را درآورده و روی زخم می گیرد و خون روی پیراهن از همین جا آمده است؟! راستی چرا خانم خبرنگار از باطبی نمی پرسد که پس جای سوراخ گلوله چرا روی این پیراهن دیده نمی شود؟ باطبی پیراهن را بالا برده و در برابر نور خورشید گرفته است و پیراهن کاملا سالم است و جای گلوله در آن نیست! البته این مصاحبه تنها جایی نیست که باطبی دروغهای شاخدار می گوید. باطبی بارها و بارها در صدای آمریکا از این خالی ها بسته است.
فخرآور با بیان اینکه باطبی نه تنها دانشجو و مبارز راه آزادی نبود بلکه حتی نتوانست دیپلم دبیرستان بگیرد و ترک تحصیل کرد، می افزاید: او در زمان حادثه کوی دانشگاه تهران در کلاسهای فوق برنامه تابستانی که موسسه جهاد دانشگاهی برقرار می کند شرکت می کرد و در یکی از همین روزها وقتی از کلاس بیرون آمد با جمعیت دانشجویان مواجه شد و برای ترساندن آنان تی شرت خون آلودی را که در گوشه خیابان افتاده بود بالای دست برد. در این هنگامه، جمشید بایرامی که مشغول تهیه عکس از اعتراضات دانشجویان بود، عکسی گرفت که مسیر زندگی باطبی را تغییر داد. باطبی اشتباها در بین انبوه دانشجویان بازداشت شده قرار گرفت و به زندان افتاد. در همان ساعات اولیه با التماس به نگهبانها می گفت که عضو فعال بسیج است و اشتباهی دستگیر شده است ولی چند روزی طول کشید تا تحقیقات انجام دهند و آزاد شود. در آستانه آزادی عکس جمشید بایرامی در هفته نامه اکونومیست منتشر شد و حکم آزادی باطبی معلق ماند. پس از آن باطبی که سطح پایین دانش عمومی و تزلزل شخصیتی اش کاملا آشکار بود به شکار آسان نیروهای اطلاعاتی تبدیل شد تا در نقش خبرچین وزارت اطلاعات ایفای نقش کند. به واسطه این خوش خدمتی هم زندان را برایش آسان کردند به گونه ای که مرخصی های فراوان و طولانی مدت دریافت می کرد. آذرماه سال 1383 پس از ازدواج سوم از سوی قاضی، دو سال مرخصی ازدواج دریافت کرد و توانست با توصیه عمادالدین باقی در همین ایام مرخصی در سازمان آگهی های روزنامه شرق و سپس با سفارش ایرج جمشیدی در روزنامه آسیا حقوق بگیر شود. پس از فراری شدن اینجانب و حضور موفق و پرصدایم در واشنگتن [!] باطبی از زندان آزاد شده و با حمایت وزارت اطلاعات به آمریکا سفر می کند تا پروژه تخریب اینجانب و کنفدراسیون دانشجویان ایرانی را دنبال کند.
فخرآور به استناد کتاب خاطرات اکبر محمدی تصریح کرد که این مهره فعال در فتنه سال 78، 20 بار از باطبی به عنوان نفوذی و خبرچین یاد کرده است. وی همچنین با انتشار عکس های تفریح و خوشگذرانی و علافی باطبی در آمریکا، عکس 30 تن از عناصر مخالف را بازدداشت شده را منتشر کرد و تصریح نمود که این عده توسط احمد باطبی لو داده و دستگیر شده اند.
خاطرنشان می شود فخرآور خود در محافل ضدانقلاب به عنوان نفوذی سیستم امنیتی جمهوری اسلامی شناخته می شود و بازگشت برادر وی به ایران بر ابهام ها در این باره افزوده است.
 
 

تاثیر فرماندهان سپاه بر نظامیان آذربایجان

"در زمان جنگ قره باغ، فرماندهان سپاه به تعلیم نظامیان و مبارزان آذری پرداختند، اما وقتی حیدرعلی اف دید ایرانی ها محاسن دارند و نماز می خوانند، آنها را بازگرداند."

جهان: یک مقام عالیرتبه سابق ایرانی فاش کرد : " فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در زمان جنگ قره باغ به جمهوری آذربایجان اعزام شدند و به تعلیم مبارزان و نظامیان این جمهوری پرداختند. اما زمانی که حیدرعلی اف رییس سابق جمهوری آذربایجان دید که فرماندهان سپاه محاسن دارند و نماز به پا می دارند، آنها را از جمهوری آذربایجان بازگرداند."

مقام عالیرتبه سابق که خواست نامش فاش نشود، در گفت و گو با خبرنگار شبکه جهانی سحر تصریح کرد : " اطلاعات فاش شده توسط آیت الله سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل در خصوص کمکهای نظامی ایران به جمهوری آذربایجان ، حقایق محرمانه ای بوده که تاکنون رسما اعلام نشده است."

این مقام بلندپایه رسمی افزود : " وقتی حیدرعلی اف دید که آموزش دیدگان در جنگ قره باغ نه تنها تعلیم نظامی دیده اند، بلکه به لحاظ عقیدتی هم تحت تاثیر فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفته اند و مبارزان آذری نیز به نماز خواندن روی آورده اند و محاسن می گذارند، ایرانیان را اخراج کرد."

وی که در زمان جنگ قره باغ در جایگاه مهمی در راس هرم دیپلماسی ایران قرار داشته است، افزود : " بارها حیدرعلی اف به دولت ایران پیغام داد که نانوایی های جمهوری آذربایجان بدون آرد مانده اند و دولت ایران نیز بلافاصله کامیون – کامیون آرد فرستاد و باکو حتی بعدها که با ارمنستان قرارداد آتش بس امضا کرد و با وجود درآمدهای نفتی هیچ گاه بهای آن را پرداخت نکرد."

این مسئول سابق ایرانی تایید کرد :" آموزش و انتقال مجاهدین افغان تحت امر گلبدین حکمتیار برای کمک به جمهوری آذربایجان در جنگ قره باغ نیز از دیگر کمکهای ایران به این کشور همسایه و برادر بود."

مقام سابق ایرانی افزود:" با آنکه جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان کمکهای بی دریغی کرد، حیدرعلی اف که در مذاکرات محرمانه از کمکهای ایران قدردانی می کرد، وقتی در مقابل خبرنگاران می گرفت، بطور تعجب آوری با ظرافت و سیاسی کاری های خاص خود، ایران را به کمک به ارمنستان متهم می کرد. اما دولت ایران با رعایت ملاحظات سیاسی آن زمان، کمکهای خود به جمهوری آذربایجان را برای مقابله با بحران قره باغ علنی نمی کرد و به سیاسی کاری های حیدرعلی اف نیز واکنش جدی نشان نمی داد. حال آن که اکنون بهتر است برای نادیده گرفتن حقایق توسط باکو چاره اندیشی شود."

آیت الله سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل چندی پیش فاش کرد جمهوری اسلامی ایران در زمان جنگ قره باغ ، کمکهای موثری به رزمندگان جمهوری آذربایجان داشته که حاکمیت و رسانه های این کشور به دلیل وابستگی به غرب و پیروی از مطامع جبهه مقابل ج.ا.ا. ، نه تنها آنها را نادیده می گیرند ، که با طرح اتهامات ناروا به ایران، در هجمه همه جانبه ایادی آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران مشارکت و همکاری نیز می کنند.

 

نفوذ هکرهای ایرانی به سایت موساد و سیا

یک شرکت الکترونیکی که در امر تولید مرورگرهای وب فعالیت دارد با ارائه گزارشی از نفوذ هکرها به سایت های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس خبر داده و مدعی شد که احتمالا این هکرها ایرانی بوده اند.

مهر به نقل از روزنامه هاآرتض نوشت: "موزیلا" در گراش خود می نویسد : این هکرها با دست کاری تائیدیه های امنیتی از یاهو، گوگل، تویییتر و فیسبوک نیز اطلاعاتی را به سرقت برده اند. به گزارش موزیلا، این هکرها که به احتمال زیاد ایرانی بوده اند تائیدیه های امنیتی را از وب سایت های موساد، سیا، و پورتال اینترنتی اسرائیل برداشت کرده اند.

در این گزارش همچنین عنوان شده که هکرها به سایت MI6 نیز نفوذ کرده و در مجموع 531 تائیدیه به سرقت رفته است. تائیدیه های امنیتی به مرورگرها این اجازه را می دهند تا بصورت ایمن با سرورها ارتباط برقرار کنند. هاآرتض این گزارش را به نقل از شرکت موزیلا روایت کرده اما در آن هیچ اشاره ای به دلایل طرح این ادعا که ایران در پس نفوذ هکرها به سایت های جاسوی انگلیس، رژیم صهیونیستی و آمریکا بوده نکرده است.

 

کسی به ما محل نمی گذارد.

عضو مرکزیت حزب منحله مشارکت می گوید حاکمیت حاضر نیست در مقابل فتنه گران کوتاه بیاید و اگر کسانی هم از این حرف ها می زنند اصلاً رسمیتی ندارند.

علی شکوری راد در گفت وگو با روزنامه زنجیره ای آرمان با این پرسش مواجه شد که «برخی می پرسند در سالیانی که اجازه داده شد و یا طبق قانون عمل شد و وارد حاکمیت شدید، در آن سال ها چه کردید که دوباره می خواهید بکنید؟» وی پاسخ داد «این، سؤالی جدی است؛ می پرسند بر فرض انتخابات هم سالم برگزار شود و شما هم بتوانید وارد مجلس شوید آنجا چه کار خواهید کرد؟

مامی گوییم؛ نه، مشکلات برطرف نخواهد شد، یعنی ما مشکلاتی که در مجلس ششم داشتیم دوباره در مجلس نهم هم خواهیم داشت ولی خب در مجلس ششم کارهایی صورت گرفت که همان ها کارهای بزرگی بود، فرهنگ سازی شد و آگاه سازی صورت گرفت و فشار آوردیم به برخی نهادهایی که یک جانبه عمل می کنند. به هر حال نتیجه اقداماتی که در مجلس ششم صورت گرفت آنقدر قابل دفاع است که ما بگوییم تکرار مجلس ششم هم بهتر از وضع موجود است.

وی آنگاه درباره امکان «مصالحه» با نظام و اینکه چه امتیازی در مصالحه می توانید به نظام بدهید؟»، عمق نفاق مدعیان خط امام(ره) در جبهه اصلاحات را نشان داد و گفت: همان طور که آقای خاتمی گفتند نسبت به گذشته گذشت کنیم و از بخشی از جفاها کوتاه بیاییم و گذشت کنیم. ببینید! اجرای بدون تنازل قانون اساسی در حقیقت معنایش این است؛ ما قانون اساسی را به عنوان میثاق ملی پذیرفته ایم، کمال مطلوب ما قانون اساسی نیست(1) و فکر نمی کنم کسی در این کشور پیدا شود از هر دو جناح که کمال مطلوب خودش را در قانون اساسی پیدا کند. کمال مطلوب ما قانون اساسی نیست ولی ما حاضر هستیم که در چارچوب همین قانون اساسی حقوق خودمان را پیگیری بکنیم و همین در حقیقت نشان دهنده ظرفیتی است که دارد بروز پیدا می کند والا خواسته هایی که امروز توزیع شده بین طیف های جنبش خواسته هایی هستند که بعضاً رادیکال هستند.

شکوری راد پس از اذعان به اینکه طیف متبوع وی قانون اساسی جمهوری اسلامی را قبول ندارد و به دروغ از خط امام و وفاداری به جمهوری اسلامی دم می زند، با این پرسش مواجه شد که «کی اصلاح طلبان را دعوت به حضور در انتخابات کرده است»؟. وی در پاسخ گفت: بخش هایی از جناح راست که در مجلس هستند و تریبون هایی دارند. البته از آن ور کسی رسماً دعوت نکرده و هیچ نشانه ای نیست. این دعوت ها رسمی نیست، فقط رسانه ای است و توسط کسانی صورت می گیرد که اصلاً رسمیتی برای این کار ندارند. آقای باهنر دعوت می کند که نمایندگی رسمی از طرف مجموعه ای ندارد.

شکوری راد درباره تکلیف اصلاح طلبان در صورت عدم تحقق شروط خاتمی گفت: در آن صورت در انتخابات شرکت نمی کنند. یک بخش هایی هم ممکن است شرکت کنند. یعنی اگر اصلاح طلب ها خودشان هم با این علم وارد انتخابات نشوند یک کسانی را با این علم وارد انتخابات خواهند کرد که اصلاح طلب نیستند ولی علم اصلاح طلبی را بلند خواهند کرد؛ آنها را نمی توانیم کاری کنیم. نمی خواهم اسم ببرم. ما در جریان اصلاح طلب یک سازمان رسمی نداریم که بتوانم بگویم وقتی این سازمان رسمی تصمیم گرفت همه اجزا تبعیت می کنند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 90/6/16:: 6:45 عصر     |     () نظر

منافقین؛ حامیان پر و پا قرص جنبش سبز

عضو ارشد سازمان مجاهدین خلق (منافقین): «مسئله دفاع از موسوی و کروبی اولین بار توسط خانم رجوی مطرح شد و ما همواره از امنیت خانم رهنورد و آقای موسوی دفاع کرده ایم.»

"کریم قصیم" (عضو ارشد مجاهدین خلق) با حضور در برنامه افق که در 31 اگوست (9شهریور) از تلویزیون صدای آمریکا پخش شد، ضمن ابراز ناخرسندی از باقی ماندن نام این گروه در فهرست سازمان های تروریستی وزرات امور خارجه آمریکا اظهار داشت: « 35 استاد دانشگاه و فعال سیاسی اپوزیسیون که در اعتراض به خروج نام سازمان مجاهدین از لیست سازمان های تروریستی وزارت خارجه آمریکا نامه نوشتند، همگی عمال جمهوری اسلامی ایران بودند که با احمدی نژاد و هاشمی ثمره در ارتباط هستند!»

اشاره وی به نامه ای بود که امضاء کنندگان آن معتقد بودند خروج نام مجاهدین خلق از لیست گروه های تروریستی، به جنبش سبز ضربه می زند چرا که این گروه نزد مردم ایران منفور هستند و نزدیکی آنها به جنبش سبز باعث بی حیثیت شدن آن جنبش خواهد گردید.

"کریم قصیم" در پاسخ به مجری برنامه که مدعی شد مجاهدین به جنبش سبز و مواضع آن نزدیک نیستند، عنوان کرد: «مسئله دفاع از موسوی و کروبی اولین بار توسط خانم رجوی مطرح شد و ما همواره از امنیت خانم رهنورد و آقای موسوی دفاع کرده ایم.»

گفتنی است در همان اولین روزهای پس از انتخابات، دلسوزان نظام به سران فتنه هشدار دادند که اردوکشی خیابانی زمینه ساز سوءاستفاده دشمن و تهدید آرامش شهروندان و اخلال در امنیت ملی خواهد شد اما حب مقام و خودرأیی موسوی و کروبی مانع پذیرش نصایح مشفقانه توسط آنها شد و متاسفانه سازمان های تروریستی مانند مجاهدین خلق (منافقین) و سرویس های جاسوسی بیگانه با فرصت طلبی، فضای پایتخت را به سمت آشوب و تجاوز به جان و مال مردم سوق دادند. چنان که در خاطرات "مازیار بهاری" روز نامه نگار خارج نشین نیز به دخالت مسقیم و مسلحانه اعضای مجاهدین خلق در شورش های پس از انتخابات صراحتاً اشاره شده است؛ اعترافی که به مذاق اپوزیسیون و اصلاح طلبان خوش نیامد و اعتراض شدید آنان را در پی داشت.

اتحاد نامیمون "رجوی" با موسوی و کروبی باعث اهانت به آرمان فلسطین، امام راحل و در شنیع ترین شکل خود هتک حرمت عاشورای حسینی گردید و لعن و نفرین ملت مسلمان ایران را برای سران فتنه به ارمغان آورد.

 

 

مشاور کروبی ادعای همسر شیخ را رد کرد

مشاور لندن نشین کروبی در شرایطی خانه جدید شیخ را متعلق به فاطمه کروبی می داند و انتقال مهدی کروبی به آنجا را خواست وی عنوان کرده که همسر کروبی روز گذشته ادعاهای متفاوتی بیان کرده است.

سردبیر پناهنده شده آفتاب یزد که پس از افشای روابطش با محافل انگلیسی در سال 88 ترجیح داد در همان لندن ساکن شود،در گفتگو با رادیو فردا در مورد وضع جدید مهدی کروبی توضیح داده است: اتفاق جدید این است که آقای کروبی را شب اول ماه رمضان به یک آپارتمان بسیار کوچکی که قبلا دفتر کار خانم کروبی در میدان هفت تیر بوده، برده‌اند. این ساختمان چهار طبقه است و در هر طبقه یک واحد آپارتمان دارد. سه واحد دیگر متعلق به افراد دیگری است که در آنجا سکونت دارند و این واحد بسیار کوچک هم دفتر کار خانم کروبی بوده که آقای کروبی را آنجا برده‌اند." 

واحدی در مورد محل سکونت جدید کروبی گفته است : «این واحد آپارتمان از نظر ساخت بیشتر دفتر کار است تا مسکونی، حداقل این واحد که متعلق به خانم کروبی بوده است. البته من باید توضیح بدهم که قرار بود آقای کروبی به جای دیگری منتقل شود و منزلی را هم آماده کرده بودند." 

منظور واحدی خانه ای‌ میلیاردی در جماران است که چندی پیش خبر خرید آن از سوی فرزندان مهدی کروبی منتشر شد. واحدی با ادعای اینکه آقای کروبی را از همسرش جدا کرده‌اند، اظهار داشته است: اینکه چرا ایشان را منتقل کرده‌اند، درخواست خود آقای کروبی بوده چون منزل ایشان در زمان انتخابات داشت بازسازی می‌شد بنابراین جایی را در خیابان نیاوران اجاره کرده بودند. آنها بعد از انتخابات به منزل خودشان برگشتند.

مشاور لندن نشین کروبی در شرایطی خانه جدید شیخ را متعلق به فاطمه کروبی می داند و انتقال مهدی کروبی به آنجا را خواست وی عنوان کرده که همسر کروبی روز گذشته ادعاهای متفاوتی بیان کرده است.

فاطمه کروبی روز گذشته به سایت رسمی کروبی گفت: "طبق هماهنگی صورت گرفته با ماموران، قرار بود آقای کروبی را به منزل خودشان که توسط فرزندانم در منطقه جماران تهیه شده بود، منتقل نمایند و به دلایل نامعلومی، نیروهای امنیتی حاضر نشدند ایشان را به این ساختمان که تنها منزل مسکونی ایشان است، منتقل کنند." 

وی همچنین عنوان کرد: من در همین جا اعلام می کنم که آقای کروبی یک خانه دارد و آن هم در همین جماران است و تحمیل اجاره‌ی مکان دیگر به خانواده ایشان، به معنای خانه ی آقای کروبی نیست. اما بر خلاف ادعاهای همسر آقای کروبی هیچ اجباری برای انتقال وی به مکان جدید وجود نداشته و آنچنان که واحدی گفته انتقال با درخواست خود کروبی صورت گرفته است. 

امروز هم یک منابع آگاه به رجانیوز گفته است مکان جدید سکونت کروبی از فضای مناسبی برای زندگی فاطمه کروبی در کنار همسرش برخوردار است و هیچ منعی در این زمینه وجود ندارد. این در حالی است که فاطمه کروبی و مجتبی واحدی مدعی شده اند که نیروهای امنیتی مانع حضور وی به محل جدید سکونت مهدی کروبی شده اند. گفته می‌شود فضاسازی رسانه های حامی فتنه درباره موضوع انتقال مهدی کروبی از سوی سران جریان فتنه و با هدف مهیا ساختن زمینه انتقال کروبی به جماران و نزدیکی به برخی فعالان مطرح جریان فتنه است.

 

 

تلاش برای احیای مرجعیت مرده صانعی

در پی تلاش حامیان شیخ یوسف صانعی، برای احیای مرجعیت مرده وی، بنرهای تبلیغاتی بر سردر دفتر وی نصب شده است. در پی تلاش حامیان شیخ یوسف صانعی، برای احیای مرجعیت مرده وی، بنرهای تبلیغاتی بر سردر دفتر وی نصب شده است.

براساس اخبار واصله، از چندی پیش دفتر شیخ یوسف صانعی که پیش از این عدم مرجعیت وی از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اعلام شده بود، در حرکتی مشمئزکننده، به نصب بنری جدید با مضمون «دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله شیخ یوسف صانعی» اقدام کرده است.

به نظر می‌رسد حامیان صانعی قصد دارند از این طریق مرجعیت مرده وی را بار دیگر زنده کنند. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جلسه‌ای رسمی که در دی ماه سال 88 برگزار کرد، پس از مواجهه با احکام فقهی وی در مواردی همچون «تساوی دیه زن و مرد»، «رد فاضل دیه»، «عقد موقت»، «محرمیت فرزندخوانده»، «ربا در قرض‌های استنتاجی»، «پاک بودن پوست غیر مذکی»، «تشکیک در حکم ارتداد»، «ارث بردن کافر از مسلمان» و «ازدواج مجدد» بر عدم صلاحیت وی بر اجتهاد و فقاهت رأی داد.

شیخ صانعی درباره محرمیت فرزندخوانده رسماً فتوا داده است که اگر کسی پسرخوانده داشت، به دلیل اینکه او ناراحت می‌شود اگر بگوید این پسر واقعی نیست، تمام احکام پسر واقعی را دارد، در حالی که این فتوا خلاف متن قرآن است چون در مسائل محرم و نامحرم، مسئله ارث، ازدواج و غیره در آیات متعدد، خلاف فتوای ایشان وجود دارد.

 

سناریوی فتنه‌گران برای تخریب کروبی

احتمال عذرخواهی کروبی از مردم فهیم ایران اردوگاه فتنه‌گران را در هاله‌ای از نگرانی فرو برده است. به گزارش جرس به نقل از  فارس به نقل از پایگاه ‌اطلاع‌رسانی جامعه‌ی نو،‌در نشستی محفلی مرد خاکستری جریان فتنه تاکیدکرد، در حال تدوین طرحی هستیم که با استفاده از عناصر هنری و طنز از هم اکنون اعترافات احتمالی  مهدی کروبی را با علامات سوالی روبرو کنیم.

وی مدعی شده است که مقاومت کروبی بدلیل قرار گرفتن در معرض روشنگری های احتمالی در دوران بازداشت و ... ممکن است آسیب دیده باشد و همچنین رویکردهای قبلی وی در دفاع از نظام اسلامی اعم از مجلس ششم و... این احتمال را بوجود آورده است تا وی با حضور در یکی از شبکه های سیما هر چه بافته ایم را به باد دهد و حاصل زحمات مان ازبین برود. بنابر این بهتر است تا زمان را از دست نداده ایم برای مقابله با این طرح دست بکار شده و بسترهای عدم باور پذیری سخنان وی را فراهم کنیم.

وی تاکید کرده است که نباید از عبارات تند و زننده استفاده شود و در حد امکان می بایست به شخصیت وی توجه شود و زمینه های واکنش بعدی او کاسته شود.

گفتنی است اخیرا مطالب متعددی در خصوص وادادگی کروبی و ابراز پشیمانی او از سوی رسانه های فتنه با ادبیاتی متفاوت و متناقض منتشر می‌شود که نشان ازنگرانی عمیق این گروهک از افشاگری کروبی است.

 

دور از چشم ما دارند خیانت می کنند

یک نویسنده ضد انقلاب دوستان خود را متهم کرد که رفتاری همانند «حزب ایران نوین» در دوران پهلوی در پیش گرفته اند. کیهان: آرش بهمنی روز 8 شهریور با اشاره به تکاپوی برخی اصلاح طلبان برای بازگشت به نظام نوشت: «نباید این احتمال را هم از نظر دور داشت که غیبت موسوی و کروبی، فرصتی بس گران بها را در اختیار نیروهایی قرار داده است که به هر قیمتی- متأسفانه، حتی به قیمت معامله بر سر خون های ریخته شده- خواستار حضور در قدرت هستند.

وی سپس با اشاره به اظهارات اخیر افرادی مانند خاتمی، خویینی ها، انصاری و موسوی لاری، به آنها حمله کرده و نوشته است: «در میان احزاب اصلاح طلب، بلاشک کمترین هزینه را مجمع روحانیون مبارز داده است که تنها شاهد بازداشت یکی از اعضای خود- محمد علی ابطحی- بود. این افراد نه تنها از شیوه های مدرن برای اعتراض به حاکمیت در قبال حصر موسوی و کروبی استفاده نکردند، بلکه حتی از به کار بردن روش های قدیمی علما در این زمینه نیز، اجتناب کردند.»

وی سپس به بیان تجربه حزب ایران نوین در دوران پهلوی پرداخته و می نویسد: آنچه در ایران امروز اتفاق می افتد، بی شباهت به سال های آخر حکومت محمدرضا پهلوی نیست: حاکم بلامنازع خود دست به کار ساختن احزاب موافق و منتقد شده است، حدود و ثغور مخالفت ها و چگونگی انتقاد و نهادهای مورد نقد را مشخص می کند و در این میان برخی از نیروهای سابق سیاسی نیز به یاری وی شتافته اند.

امیرعباس هویدا، یکی از نخست وزیران دوران پس از کودتای 28 مرداد، از جمله سرکردگان حزب ایران نوین بود که به حکومت در ساختن احزاب فرمالیته کمک بسیاری کرد. گفتنی است در پیش گرفته شدن ادبیات توبه و بازگشت از سوی برخی اصلاح طلبان چهره های شاخص ضد انقلاب را به شدت هراسان کرده و در داخل کشور نیز شکافی وسیع میان اقلیت رادیکال و اکثریت خواهان توبه و بازگشت ایجاد نموده است.

 

 

همسر کروبی تقاضای طلاق کرد

در پی بروز اختلاف شدید بین فاطمه کروبی با همسرش مهدی کروبی وی تقاضای جدایی از همسر خود را به وکیل خود ارائه داده است.

به گزارش رهوا -این مقام امنیتی در گفت و گو با محرمانه انلاین تاکید کرد: طی 6 ماه گذشته و در پی حصر مهدی کروبی همسر وی از شرایط پیش آمده به شدت خشمگین شده و علت این مهم را رفتارو اعمال نادرست و احساسی مهدی کروبی دانسته است. وی ادامه داد: همسر مهدی کروبی معتقد است که کروبی تحت القاییات میرحسین موسوی و اطرافیانش اینگونه خود را از نظام جدا کرده و در دام منافقان و عناصر ضد انقلاب افتاده است.

این مقام امنیتی تصریح کرد: همسر کرویی تاکید داشته است که همسرش با این موضوع به طور احساسی برخورد کرده و تحت القاییات موسوی خود را به این روز انداخته است. وی تصریح می کند: فاطمه کروبی با شماتت همسرش تاکید کرده است که کروبی با همراهی موسوی و قرار گرفتن در خط انحرافی تمام سوابق انقلابی خود را یک شبه نابود ساخت و خود را در معرض خسران قرار داد.

وی افزود: بر همین اساس فاطمه کروبی ادامه زندگی با همسرش را میسر ندانسته و اعلام داشته دیگر تحمل این وضعیت را ندارد. این مقام امنیتی با ارائه یک کد برای اثبات این مهم در خاتمه افزود: فاطمه کروبی همسرش را در منزل جدید همراهی نکرده است علت جدایی فاطمه کروبی از شیخ همین مهم بوده است.

 

 

افشای لیست مزدوران عراقی منافقین و مبالغ دریافتی آنها

یک روزنامه صهیونیستی با انتشار سندی،‌ پرده از لیست مزدوران برجسته منافقین در عراق و مبالغ دریافتی این افراد از فرقه منافقین برداشت.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور)، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» اعلام کرد که به وسیله منابع ویژه و مخفی خود به اسناد محرمانه‌ای دسترسی پیدا کرده و این اسناد در زمره آرشیو سری سازمان مجاهدین خلق(منافقین) می‌باشد.

بر پایه این خبر در این اسناد به همکاری تعدادی از مقامات سیاسی عراق با منافقین،‌ دفعات دیدار آنها با منافقین و مبالغ دریافتی آنها به طور دقیق اشاره شده است. این خبر می‌افزاید: اسناد فوق به این مسأله اشاره دارد که مبالغ فوق برای فعالیت‌‌هایی خاص و از جمله تلاش برای خروج این سازمان تروریستی از لیست تروریستی آمریکا و تلاش برای ابقاء این سازمان در پادگان اشرف پرداخت می‌شود. در این خبر جنجالی که با تکذیب مقامات مورد اتهام همراه بود،‌ دیده می‌شود که این افراد از برجسته‌ترین‌ها هستند؛

1 – صالح‌المطلک (از فهرست العراقیه و رئیس جبهه گفت‌وگوی ملی عراق). وی تاکنون و طی 4 سال 113 دیدار با سران این سازمان انجام داده و 163 میلیون دلار دریافت کرده است.

2 – طارق‌الهاشمی (از فهرست العراقیه و رئیس فراکسیون تجدید). وی تاکنون در طی 4 سال 94 دیدار انجام داده و 105 میلیون دلار دریافت کرده است.

3 – سلمان الجمیلی (رئیس فراکسیون پارلمانی العراقیه). وی تاکنون طی 2 سال 51 دیدار با سران منافقین انجام داده و 67 میلیون دلار دریافت کرده است.

4– حیدرالملا (سخنگوی فهرست العراقیه). وی در مدت زمان 3 سال 33 بار با سران فرقه منافقین دیدار کرده و 45 میلیون دلار دریافت کرده است.

5 – میسون الدملوجی که بیشتربه عنوان میهمان افتخاری همایش‌های سازمان در داخل و خارج از عراق حضور یافته است. وی طی 2 سال و نیم 27 دیدار با سران منافقین انجام داده و 18 میلیون دلار دریافت کرده است.

 

آخرین دستور العمل جدید شورای راهبردی سه نفره به عناصر فتنه

شورای راهبردی اصلاح طلبان در آخرین تحرک انتخاباتی خود ، طی دستورالعملی به عناصر فتنه از آن ها خواسته است که برای زمینه سازی حضور اصلاح طلبان در صحنه سیاسی از مردم عذرخواهی کنند.

شورای راهبردی اصلاح طلبان در آخرین تحرک انتخاباتی خود ، طی دستورالعملی به عناصر فتنه از آن ها خواسته است که برای بازگشت این جریان به حاکمیت و زمینه سازی حضور اصلاح طلبان در صحنه سیاسی کشور از مردم عذرخواهی کنند.
 
بر این اساس امروز شنبه  اخبار دیگری در رسانه ها منتشر شد، که از پروژه جدید شورای راهبردی سه نفره اصلاح طلبان پرده برداشت ، در همین رابطه سایت خبری مشرق این گونه نوشت : شنیده ایم در یکی از جلسات جریان فتنه عنوان شده که موسوی خوئینی ها، بهزاد نبوی و میردامادی از بازگشت اصلاح طلبان به صحنه سیاسی کشور ولو با عذر خواهی از نظام و احتمال ریزش پایگاه اجتماعی شان در میان هواداران، موافق هستند.
 
به گزارش عصرامروز ، شورای راهبردی سه نفره اصلاح طلبان متشکل از محمد خاتمی، موسوی خوئینی ها و موسوی بجنوردی می باشد ، در نظر دارد با اتخاذ  تاکتیک مختلف  ضمن جلوگیری از پراکندگی بیشتر اصلاح طلبان و تضعیف پایگاه اجتماعی آنان عملا چهره های مد نظر خود را از گزند انتقادات رسانه ها و نیز حساسیت های مردمی دور نگه دارد.
 
این شورا که در راستای اهداف خود که همان بازگشت طیف اصلاح طلبان به بدنه ی حاکمیتی کشور است،تلاش می کند در یک حرکت چراغ خاموش برای حضور جریان مطبوع خود، درانتخابات آتی مجلس طرح ریزی های جدیدی را صورت داده است.
 
گفتنی است موسوی خوئینی ها به نمایندگی از طیف تند روی اصلاح طلبان (بقایای فرقه ی سبز) سید محمد خاتمی به نمایندگی از طیف معتدل جریان اصلاحات و احزاب مورد ائتلاف بنیاد باران و موسوی بجنوردی نیز به نمایندگی از یکی از اعضای مسئله دار بیت امام در این شورا حضور داشته و ماموریت ایجاد همگرایی بین طیف های مختلف اصلاحات را بر عهده دارد.
 
 

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 90/6/12:: 5:48 عصر     |     () نظر
امت اسلام با رژیم‌های مستبد حامی عادی سازی رابطه با اسرائیل مقابله کند

یکی از احزاب برجسته بحرینی به مناسبت روز قدس طی بیانیه‌ای خواستار مقابله امت اسلام با رژیم‌های مستبد حامی عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی از جمله رژیم بحرین شد.

به گزارش فارس، حزب "العمل الاسلامی" بحرین در سالروز جهانی قدس بیانیه‌ای را صادر کرد که نسخه‌ای از این بیانیه را نیز برای خبرگزاری فارس ارسال کرد.
 
بخش‌هایی از متن این بیانیه به شرح زیر است:
 
روز جهانی قدس که امام خمینی-قدس سره- آن را پایه نهاد، از روزهای بزرگ و مهمی است که در آن به موضوع بزرگ و مهم امت اسلامی در مبارزه با ساخته دست اسکتبار جهانی که همان وجود صهیونیست‌ها در فلسطین است پرداخته است.
 
بدرستی که قدس با تمامی پرتوهای دینی و تاریخی و کنونی خود، بیانگر وجدان امت و زخم‌های خونبار مستمر خود است.
 
ما [حزب العمل الاسلامی بحرین] در این مناسبت به موضوعات مهم زیر اشاره می‌کنیم:
1-  موضوع فلسطین اشغال شده نیازمند همبستگی اسلامی گسترده‌ای برای باقی ماندن این موضوع در برابر حکومت‌های عربی و اسلامی زیادی است که تلاش دارند تا از وظایف خود در برابر این موضوع فرار کنند.

2-  از امت اسلامی می‌خواهیم با اقدام برخی رژیم‌های مستبد که اقدام به عادی سازی و توسعه روابط با رژیم صهیونیستی‌ می‌پردازند مقابله کرده و آن را محکوم کنند. از جمله این نظام‌ها، رژیم بحرین است که به ایجاد روابط مستحکم با سازمان‌های جاسوسی اسرائیلی افتخار می‌کند.
 
3-  به درستی که ملت ما در بحرین در مرحله‌ای خطرناک در مقابله با حکومت مستبد حاکم بر این کشور قرار دارد، به گونه‌ای که رژیم حاکم تلاش دارد تا نزاع کنونی را به فتنه‌ای طائفه‌ای تبدیل کند همانطور که اخیرا برخی از مزدوران نظام به برخی از هیئت‌های عزاداری حمله کرده و علما را از گفتن کلمه حق منع می‌کنند.

4-  بر ملت‌های منطقه واجب است که از تلاش‌ استکبار جهانی به رهبری آمریکا در دخالت کردن و سیطره بر انقلاب‌ها و تحریف هویت اسلامی انقلاب‌های منطقه جلوگیری کنند.

5-  ما به پایداری ملت فلسطینی در برابر زورگویی و سرکوبگری صهیونیست‌ها افتخار می‌کنیم و از پیروزی انقلاب‌های منطقه‌ای در مصر و تونس و لیبی خرسند هستیم و خواستار حمایت از مجاهدان مقاوم از تمامی موضوعات امت اسلامی به خصوص در فلسطین، لبنان و عراق هستیم و بر اهمیت حمایت از مقاومت در برابر هر اشغالگر خارجی و خارج شدن ارتش اشغالگر سعودی از بحرین تاکید داریم. همچنین بر آزادی تمامی زندانیان سیاسی در فلسطین و بحرین و اعطای آزادی به ملت ما تا بتواند نظام سیاسی خود را ایجاد کند تاکید داریم.
 
در این بیانیه بر آزادی ملت فلسطین ، بحرین و یمن و تمامی ملت‌های مستضعف در دنیا تاکید شده است.

 

پرچم رژیم صهیونیستی در عربستان به آتش کشیده شد

هزاران نفر از مردم در شرق عربستان همزمان با روز جهانی قدس با برگزاری تظاهرات پرچم رژیم صهیونستی را به آتش کشیدند.

به گزارش مانیتورینگ فارس، شبکه پرس تی وی در خبری فوری گزارش داد که هزاران نفر از مردم در شرق عربستان تظاهرات ضد صهیونیستی برگزار کردند.

بنا بر این گزارش تظاهرکنندگان در چندین شهر عربستان همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به خیابان‌ها ریختند و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان در شهرهای احصا و قطیف پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند و تظاهرات روز قدس را علی رغم تدابیر امنیتی آغاز کردند. این در شرایطی است که طی ماه‌های گذشته شدیدترین تدابیر امنیتی توسط رژیم آل سعود در مناطق شرقی عربستان به اجرا درآمده و برگزاری هرگونه تجمع ممنوع بوده است.

مردم قطیف در شعارهای خود مردم سراسر عرسبتان را به برگزاری تظاهارت علیه رژیم صهیونیستی فراخواندند. این تظاهرات در حالی است که هم اکنون میلیون‌ها ایرانی در سرتاسر کشور با برگزاری تظاهرات در روز قدس با آرمان آزادی فلسطین و قبله اول مسلمانان تجدید بیعت کردند.

همچنین در دیگر شهرهای جهان از جمله بغداد، بیروت و صیدا، قاهره، غزه، قدس و رام الله نیز تظاهرات روز قدس آغاز

 

سفیر اسرائیل از مصر گریخت

در آستانه برگزاری تظاهرات میلیونی "اخراج سفیر" در قاهره و دیگر شهرهای مصر "إسحاق لیفانون"، سفیر رژیم صهیونیستی در مصر از این کشور گریخت.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، امروز قرار است، میلیون‌ها مصری در تظاهرات جمعه "اخراج سفیر" در اعتراض به تجاوز هفته گذشته رژیم صهیونیستی به منطقه سینا و کشته‌شدن 7 نظامی مصری در قاهره و دیگر شهرهای مصر تظاهرات کنند.

در این تظاهرات میلیونی مردم مصر خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از این کشور خواهند شد. اما گفته می‌شود، اسحاق لیفانون، سفیر رژیم صهیونیستی در قاهره از ترس این تظاهرات و مردم خشمگین مصر از این کشور فرار کرده، بویژه آن‌که قرار است، این تظاهرات تا درب منزل سفیر ادامه یابد.

منابع خبری اعلام کردند، مسئولان بلندپایه رژیم صهیونیستی از دولت مصر خواسته‌اند، امنیت سفیر و خانه و اطراف خانه سفیر خود در قاهره را تامین کنند. گفته می‌شود، لیفانون از ترس این تظاهرات و کشیده شدن آن تا درب منزلش در منطقه المعادی قاهره در مکان نامعلومی پنهان شده است.

 

روبوسی وخوش وبش میرحسین وضرغامی

به گزارش آخرین نیوز این عکس در زمان مناظزه های جنجالی و دردسرساز صداو سیما به ثبت رسیده است که با موضع گیری اخیر ضرغامی در گفتگو با یک نشریه درخصوص کروبی و میرحسین موسوی دیدنی تر شده است.

Sample Image

 

اظهارات میرحسین موسوی درباره روز قدس

سایت مرکزاسناد انقلاب اسلامی بخش?هایی از سخنان میرحسین موسوی درباره روزقدس در سال 1365 را منتشر کرد.

در بخشی از سخنان موسوی آمده است:

"راهی که امریکا در تلاش برای تحمیل آن به ماست بریدن ما از جهان اسلام است و اینکه ما پی مصالح خودمان در چارچوب مرزهای جغرافیایی خودمان بپردازیم و نسبت به سرنوشت مسلمانان تحت فشار امریکا حساسیت نداشته باشیم اما انقلاب اسلامی این?ها را رد می?کند.

روز جهانی قدس تذکر به ملت ماست که سرنوشت ما با سرنوشت همه مسلمانان پیوند خورده است و دفاع از ایران بدون انقلاب اسلامی ، دفاع از ایران شاهنشاهی و ایران امریکایی است.

آزادی قدس جزء هویت انقلاب اسلامی ماست ،انقلاب اسلامی بدون این فکر نمی توانست در کشور ما تحقق یابد و در جهان نفوذ یابد از دست دادن این ایده و این شعار مساوی است با از دست رفتن نفوذ انقلاب در داخل و خارج.

وظیفه ما تذکر است ،ما شما را به سرنوشت شاه ،سادات و تمامی خائنینی که دست دوستی به سمت اسرائیل دراز کردندتوجه می دهیم.مسلمانان نمرده اند ،مسلمین دست هر خائنی را که به سوی اسرائیل دراز شود قطع می?کند".

سایت مرکز اسناد سپس آورده است:

این سخنان فقط قسمت اندکی از نطق میرحسین موسوی در روز قدس سال 1365 است که بازخوانی آن، می?تواند میزان تغییر و یا به بیان بهتر، نمایان شدن شخصیت واقعی میرحسین موسوی در سال 1388 را نشان دهد. زمانی که در روز قدس، طرفداران موسوی بار دیگر به دعوت او به خیابان ها آمدند و شعار نه غزه ،نه لبنان،جانم فدای ایران را سر دادند و میر حسین بار دیگر به حمایت از کسانی پرداخت که به گفته ی خود او به طرفداری از ایران شاهنشاهی و ایران امریکایی به خیابان ها آمده بودند.

از طرف دیگر بارها  و بارها در زمان انتخابات ریاست جمهوری و قبل از آن، سیاست خارجه دولت احمدی نژاد که پیرو همین نوع تفکر انقلابی بود از سوی میرحسین و هم فکرانش به ماجراجویی و ایجاد بحران در کشور متهم شد و این قشر به اصطلاح روشن فکر، احمدی نژاد را به پرهیز از رفتارهای ماجراجویانه تشویق می کردند.

 

 

روز قدس ارکان دشمن را متزلزل می‌کند

یکی از مراجع تقلید در قم گفت: روز قدس برنامه کارساز و موثر است که همگان باید در آن شرکت کنند چرا که ارکان دشمن را متزلزل می‌کند. آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی ظهر امروز در تفسیر موضوعی قرآن کریم که در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد ابراز داشت: یکی از نکات مهم زندگی نوح پیامبر گفت‌وگوی نوح با فرزندش و درخواست وی از خداوند بود که این مسئله عالی‌ترین برنامه تربیتی را در ارتباط با فرزندان و جوانان ارائه می‌کند. وی افزود: خداوند در پاسخ به نوح فرمود؛ من گفتم اهل تو را نجات می‌دهم ولی کنعان از اهل تو نیست بلکه وجودی سراپا فاسد و غیر صالح است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: انسان‌ها با یکدیگر پیوند مادی و معنوی دارند که اسلام به هر دو اهمیت می‌دهد و این را از آیات قرآن در مورد احترام به پدر و مادر می‌توان فهمید؛ خداوند پشت سر فرمان توحید در سوره اسراء به احترام به پدر و مادر فرمان می‌دهد.

وی با اشاره به تاکید قرآن کریم بر احترام به پدر و مادر در دوران کهولت و پیری گفت: این همان چیزی است که دنیای مادی بر آن خط سرخ کشیده و خانه‌های سالمندان را بنا کرده است و فرزندان با بالا رفتن سن والدین آنها را به خانه‌های سالمندان که فراموشخانه است، می‌فرستند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه دنیای مادی بر اساس مادیات دور می‌زند، گفت: قرآن کریم در آیات خود بیان می‌کند اگر پدر و مادر به سن پیری رسیدند نازکتر از گل به آنها نگوئید و کمترین اهانت را به آنها نکنید. وی ادامه داد: فرزندانی که به پدر و مادر احترام نمی‌گذارند یقین داشته باشید فرزندان آنها بدتر با آنها می‌کنند و همه چیز حساب و کتاب دارد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: اما اگر پدر و مادر و فرزندان در صف کفر و بت‌پرستی قرار گرفتند، با آنها رابطه نداشته باشید چون شما هم ظالم و ستمگر محسوب خواهید شد، این یک برنامه قرآنی است. وی با اشاره به روایات مختلفی از امامان معصوم (ع) به تبیین دو صف بت‌پرستی و خداپرستی پرداخت و افزود: در این روایات شرایط شیعه بودن را بیان می‌کند و می‌گوید تنها ادعای شیعه بودن کافی نیست بلکه باید شرایط آن هم در عمل رعایت شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تصریح به اینکه شیعه بودن عامل تربیت و افتخار است، گفت: به خوبی از روایات برمی‌آید که اگر می‌خواهیم در کنار حوض کوثر از دست علی (ع) سیراب شویم باید شرایط را انجام دهیم بنابر این پیوندهای مادی گاهی بر اثر بریدن از پیوند معنوی از بین می‌رود. وی در بخش دیگری از سخنان خود، خطاب به برادران اهل سنت ابراز داشت: شما معتقدید که هر کس که زمان پیامبر (ص) را درک کرده و صحابه آن حضرت بوده است، عادل است اما سئوال اینجاست صحابه چه کسانی هستند و کی به خدمت پیامبر اکرم (ص) رسیده‌اند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: صحابه به سه دسته تقسیم می‌شوند؛ گروه اول کسانی هستند که در زمان پیامبر (ص) خوب بودند و بعد از پیامبر (ص) در خط مستقیم آن حضرت حرکت کردند و ما به همه آنها احترام می‌گذاریم. وی ادامه داد: دسته دوم کسانی هستند که در زمان پیامبر (ص) با پیامبر نبودند که شامل منافقان هستند، آیا شما با وجود سوره توبه و سوره منافقون آنها را عادل می‌دانید؟

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خطاب به اهل سنت گفت: بدون تعصب بگوئید که آیا اینها که بر اساس معیارهای شما صحابه محسوب می‌شوند، واقعا عادل هستند. وی ابراز کرد: دسته سوم کسانی هستند که بعد از رحلت پیامبر (ص) منحرف شدند و در کتاب‌های اهل سنت نیز افراد متعددی نام برده شده که در حالاتشان گفته شده عمر بر آنها حد شراب جاری کرده است؛ آیا اینها عادل هستند؟

این مفسر قرآن کریم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز قدس بیان داشت: همه ملت ایران فردا در این راهپیمایی که برنامه مفید، موثر و کارساز است شرکت کنید و یقین داشته باشید که این راهپیمایی در ارکان دشمن تزلزل ایجاد می‌کند.

 

روزقدس امسال تاریخی واستثنایی خواهدبود

مرتضی بختیاری وزیر دادگستری در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای شهریورماه که شب گذشته در مسجد بلال سازمان صدا و سیما برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص راهپیمایی روز قدس در سال جاری گفت: روز قدس نماد انقلاب اسلامی است و هرچه از عمر روز قدس که از یادگارهای عظیم امام خمینی است، می گذرد پی به عظمت و بزرگی این روز می بریم.

وی با بیان اینکه بر اساس فرموده امام خمینی روز قدس ، روز جهانی غلبه مستضعفین بر مستکبرین است، تاکید کرد: شاید در گذشته این سخنان برای برخی قابل هضم نبوداما در عصر حاضر و به دلیل تحولات عظیم مردمی در منطقه، پیوستگی خوبی در میان کشورها در خصوص روز قدس اتفاق افتاده است. وزیر دادگستری در همین زمینه تصریح کرد: معتقدم به دلیل همین تحولات عظیم در منطقه روز قدس امسال استثنایی و تاریخی خواهد بود.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 90/6/4:: 2:34 عصر     |     () نظر

رهبری بیداری‌اسلامی‌را‌ پیش‌بینی‌کرده‌بودند

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: موج بیداری‌ اسلامی را که هم‌اکنون اکثر کشورهای غربی را فرا گرفته است رهبر معظم انقلاب فرمودند پیش‌بینی کرده بودند.حجت‌الاسلام محمد تقی رهبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با روز قدس اظهار داشت: امام خمینی (ره) فرمود که روز قدس روز اسلام است و به این معنی است که این روز از آن تمام جهان اسلام است

وی افزود: با توجه به تحولات اخیر منطقه و با سرنگونی دیکتاتورهای حاکم بر کشورهای اسلامی، اگر در سال‌های گذشته تنها در چند کشور اسلامی راهپیمایی روز قدس برگزار می‌شد، امسال شاهد این هستیم که در کشورهای آزاد شده از بند حاکمان جابر راهپیمایی عظیم و بزرگ تاریخی به راه می‌افتد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امت اسلام با راهپیمایی هر چه باشکوه‌تر خود در روز قدس تبلور اراده خود را بیشتر به نمایش گذاشته و شعار مرگ بر اسرائیلی که 32 سال مردم ایران سر می‌دهند اکنون با ضربه‌ای مهلک بر پیکر اسرائیل فرود می‌آید و باید قدم به قدم تا نابودی اسرائیل و حامیانش پیش رفت.

وی بیان داشت: مردم ایران در روز قدس به صحنه می‌آیند و تجلی اراده مسلمانان را، جهان به ویژه کشورهای از بند آزاد شده می‌بینند و آن‌ها نیز با ملت ایران هم صدا شده و فریاد مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند و خواستار نابودی آن می‌شوند.

رهبر گفت: هم‌افزایی نیروهای امت اسلام یکی از ویژگی‌های روز قدس امسال هست و کشورهای دیگر مانند عربستان صعودی دیری نمی‌پاید که به جمع این کشورهای آزاده شده از بند حاکمان زورگو می‌پیوندند و در راهپیمایی‌های روز قدس شرکت می‌کنند.

وی با توجه به بیداری‌های شکل گرفته در دنیا تأثیر روز قدس بر این بیداری‌ها بیان داشت: امواج این حرکت‌ها تا کرانه‌های جغرافیای زمان پیش می‌رود و در حال حاضر در انگلیس، شاهد این هستیم که مردم در مقابل فشارهای وارده چگونه و با چه اراده‌ محکمی مقاومت می‌کنند و این بیانگر این هست که مردم برای حاکمان مستبد خود ارزشی قائل نیستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این همان موج بیداری‌ است که رهبر معظم انقلاب فرمودند از مرزهای اروپا در حال گذر است و این موج تا زمانی که دامن آمریکا و کسانی که حامیان اسرائیل هستند بگیرد آرام نمی‌گیرد و این امر با یک پیشرفت نه چندان دور از زمان به تحقق می‌پیوندد.

 

 
راهپیمایی روز جهانی قدس در سراسر کشور آغاز شد

راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور پرشور مردم ایران اسلامی از دقایقی پیش در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، راهپیمایی روز جهانی قدس، همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از دقایقی پیش و با حضور پرشور مردم کشورمان در تهران و سراسر کشور آغاز شد.

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها و در بیش از 550 شهر کشور به سمت میعاد‌گاه‌های نمازجمعه برگزار شده است.

مردم روزه‌دار کشورمان از همان دقایق اولیه آغاز روز جهانی قدس، با حضور در مسیرهای از پیش تعیین شده و با سر دادن شعارهای "مرگ بر اسرائیل"، "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر صهیونیسم" به حمایت از مردم مظلوم فلسطین پرداختند.

در پایان مراسم راهپیمایی تهران، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه و حجت‌الاسلام و المسلمین سید‌احمد خاتمی به عنوان خطیب نمازجمعه به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت‌.

 

راهپیمایان خواستار تعطیلی سفارت انگلیس در تهران شدند

راهپیمایی تهرانی روز جهانی قدس خواستار تعطیلی سفارت انگلیس در تهران شدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، راهپیمایی روز جهانی قدس از ساعت 10:30 صبح امروز در تهران و دیگر شهرهای کشورمان آغاز شده است. 

در این راهپیمایی که اقشار مختلف مردم حضور دارند شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «الله اکبر، خامنه‌ای رهبر»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» و ... سر می‌دهند. راهپیمایان همچنین تصاویری از بیت المقدس و عکس‌هایی از مقام معظم رهبری و بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در دست دارند.

تعدادی از راهپیمایان در شعارهایی همچون «مرگ بر انگلیس» و «سفارت انگلیس تعطیل باید گردد» خواستار تعطیلی سفارت انگلستان در تهران شدند. قرار است محمود احمدی‌نژاد ریاست جمهوری اسلامی ایران در پیش از خطبه‌های نماز جمعه به ایراد سخن بپردازد.

 

‌آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به جمع راهپیمایان تهرانی پیوست

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع راهپیمایان تهرانی روز قدس حضور یافت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دقایقی پیش در چهارراه کالج به جمع راهپیمایان تهرانی روز قدس اضافه شد.

‌مردم روزه‌دار ایرانی از ‌دقایق اولیه آغاز روز جهانی قدس، با حضور در مسیرهای از پیش تعیین شده با سر دادن شعارهای "مرگ بر اسرائیل"، "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر صهیونیسم" ‌حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم ‌کردند.

 

راهپیمایی هاشمی رفسنجانی فقط از میدان فردوسی تا چهارراه کالج

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع راهپیمایان تهرانی روز قدس حضور یافت اما از حضور در دانشگاه تهران امتناع کرد.

هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دقایقی پیش ‌به جمع راهپیمایان تهرانی روز قدس اضافه شد.

وی فقط از میدان فردوسی تا چهارراه کالج (تقاطع خیابان حافظ و خیابان انقلاب) راهپیمایی کرد و از حضور در نمازجمعه تهران واقع در دانشگاه تهران امتناع کرد.

محافظین هاشمی رفسنجانی نیز به فاصله چندین متر اجازه نزدیک شدن مردم به رئیس مجمع تشخیص را نداده و وی از چهارراه کالج با سوار شدن بر اتومبیل، جمع تظاهرکنندگان را ترک کرد.

راهپیمایان تهرانی با مشاهده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شعارهایی از‌ جمله "وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد"، "خامنه‌ای خمینی دیگر است، ولایتش ولایت حیدر است"، "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا" سر دادند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 90/6/4:: 2:34 عصر     |     () نظر

اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود

وعده امت روزه‌دار ایران جمعه 4 شهریور  

 

عکس های راهپیمایی روز قدس – akslar.com 

 

 

 

برنامه‌های روز قدس در تهران تشریح شد

رئیس جمهور در نماز جمعه فردا در روز قدس به عنوان سخنران پیش از خطبه‌ها با موضوع جریان بیداری اسلامی در جهان سخن خواهد گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین یدالله شیرمردی رئیس ستاد نماز جمعه تهران این خبر را صبح امروز پنجشنبه (3 شهریور) و طی یک نشست خبری که به تشریح برنامه‌های روز قدس در تهران اختصاص داشت، اعلام کرد.

وی گفت: مسیرهای 7 گانه راهپیمایی روز قدس در تهران اعلام شده و برای تردد آسانتر راهپیمایان 1200 دستگاه اتوبوس تدارک دیده شده که آنها را از میادین اصلی شهر به مسیرهای راهپیایی منتقل می‌کنند.

به گفته شیرمردی هماهنگی‌های لازم با شرکت بهره‌برداری مترو تهران و دیگر بخش‌های حمل و نقل عمومی برای جابجایی آسانتر راهپیمایان روز قدس انجام شده است. رئیس ستاد نماز جمعه تهران همچنین یادآور شد: بیش از چند هزار مامور راهور، نیروی انتظامی، اورژانس و هلال احمر و هزار نیروی امنیتی اعم از بسیج و دیگر نیروها امنیت مراسم روز قدس امسال را بر عهده دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین یدالله شیرمردی اضافه کرد: ده‌ها ایستگاه فرهنگی در مسیرهای راهپیمایی روز قدس، خدمات فرهنگی را به راهپیمایان عزیز ارائه خواهند کرد. علاوه بر این سازمان صدا و سیما در 7 ایستگاه مختص کودکان و نوجوان، اقدام به اجرای برنامه‌هایی با هدف ابراز همدردی کودکان ایرانی با کوذکان فلسطینی خواهد کرد.

وی با اعلام اینکه نماز جمعه روز قدس در دانشگاه تهران و خیابان‌های اطراف آن اقامه خواهد شد، گفت: با توجه به پیش‌بینی ما از حضور میلیونی مردم در نماز جمعه روز قدس امسال، برای جلوگیری از هر گونه مشکل، به راهپیمایان و نمازگزاران عزیز توصیه می‌کنیم زیرانداز و جانماز همراه خود داشته باشند.

مبارز بحرینی سخنران نماز جمعه امسال روز قدس

رئیس ستاد نماز جمعه تهران افزود: برنامه‌های نماز جمعه تهران ساعت 11:10 با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم آغاز می‌شود و سپس سرودی ویژه روز قدس اجرا و پس از آن حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ عبدالله الدقاقی مبارز بحرینی و یکی از شخصیت‌های برجسته این کشور درباره بیداری اسلامی سخن می‌گوید.

شیرمردی ادامه داد: سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه فردا، آقای احمدی‌نژاد است که با موضوع فلسطین، روز قدس و نهضت بیداری اسلامی سخن خواهد گفت. نماز جمعه این هفته نیز به امامت آیت‌الله سیداحمد خاتمی اقامه خواهد شد.

وی گفت: چند صد خبرنگار داخلی و 150 خبرنگار خارجی مراسم امسال روز قدس و آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان را پوشش خبری خواهند داد. همچنین 3500 نفر مسئولان انتظامات در سراسر محل‌های برپایی نماز جمعه، مسئولیت خدمات رسانی و تعیین قبله به راهپیمایان و نمازگزاران  را بر عهده خواهند داشت.

رئیس ستاد نماز جمعه تهران همچنین خواستار همکاری تنگاتنگ مردم با عوامل برگزاری نماز جمعه روز قدس امسال تهران شد و افزود: روز قدس امسال در تهران و سایر نقاط کشور، در واقع تشکر از مردم کشورهایی است که به تازگی علیه حاکمان مستبدشان قیام و آنها را سرنگون کرده‌اند.

نماز عید فطر در دانشگاه تهران اقامه خواهد شد

شیرمردی در پایان از برگزاری نماز عید فطر در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: برنامه‌های عید فطر امسال که بسیار هم ویژه خواهد بود، روز یکشنبه هفته آینده طی یک نشست خبری با حضور مسئولان مربوطه اعلام خواهد شد.

 

روز قدس پشتوانه امنیت کشور و حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر این نکته که به لطف خداوند امسال نیز روز قدس در کشور ما و در کشورهای اسلامی با عظمت‌تر برگزار خواهد شد تصریح کردند: روز قدس پشتوانه امنیت کشور است و هر ایرانی که روز قدس به خیابان می آید، در واقع به امنیت کشور و ملت و حفظ دستاوردهای انقلاب کمک کرده است.

در چهارمین دیدار رمضانی رهبر معظم انقلاب با نخبگان کشور، صدها نفر از استادان و اعضای هیأتهای علمی دانشگاه‌ها، عصر روز چهارشنبه در دیدار با حضرت آیت الله خامنه ای، به تبادل نظر درباره مسائل دانشگاهی – علمی – پژوهشی – اجتماعی – فرهنگی – سیاسی و اقتصادی پرداختند.

به گزارش مشرق و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در آغاز جلسه عصر امروز، 14 نفر از اعضای هیأت‌های علمی دانشگاه‌ها، بیش از 2 ساعت، درباره مسائل مختلف اعلام نظر و «پیشنهادها – انتقادها و راه حل‌های خود» را مطرح کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای پس از شنیدن و تأمل در سخنان استادان دانشگاه، سخنان مهمی در زمینه پیشرفت علمی کشور و نقش دانشگاه‌ها و همچنین اهمیت روز قدس بیان کردند. حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به نزدیک بودن روز قدس افزودند: روز قدس یک روز بین‌المللی اسلامی و روز بزرگ و مهمی است که ملت ایران و دیگر ملت‌های مسلمان، حرف حقی را که استکبار حداقل شصت سال برای خاموش کردن آن سرمایه گذاری کرده بود، فریاد می کنند.

ایشان تأکید کردند: تشکیل نظام جمهوری اسلامی در ایران و اعلام روز قدس و تبدیل سفارت رژیم صهیونیستی در تهران به سفارت فلسطین، حرکت تهاجمی بود که در مقابل توطئه شصت ساله استعمار برای محو فلسطین از نقش جغرافیای جهان، ایستاد. رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: روز قدس پشتوانه امنیت کشور نیز است و هر ایرانی که روز قدس به خیابان می آید، در واقع به امنیت کشور و ملت و حفظ دستاوردهای انقلاب کمک کرده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: به لطف خداوند امسال نیز روز قدس در کشور و در کشورهای اسلامی با عظمت تر برگزار خواهد شد. ایشان همچنین در سخنان خود پیشرفت‌های علمی را از ارکان و ستون‌های اصلی ایستادگی با شکوه و پر عظمت ملت ایران در مقابل جبهه استکبار خواندند و تأکید کردند: این پیشرفت‌های علمی که به ملت بزرگ ایران، اعتماد به نفس، سربلندی، قوت اراده و شجاعت استقامت بخشیده است، مرهون دانشگاه و دانشگاهیان است.

رهبر انقلاب، با اشاره به تهدیدهای مستمر «نظامی ـ امنیتی ـ اجتماعی و سیاسی» دشمنان، ترور دانشمندان کشور، تحریم ایران و تلاش سلطه جویان برای فتنه انگیزی در داخل و وادار کردن نظام اسلامی به تعظیم در مقابل نظام سلطه افزودند: ملت ایران در مقابل جبهه دشمنان، با کمال قدرت و استقامت ایستاده است و به پشتوانه پیشرفتهای علمی و عملی کشور، به سلطه طلبان و زیاده خواهان جهانی، قاطعانه «نه» گفته است. ایشان دانشگاه را مبدأ پیشرفت‌های علمی و عزت و آبروی ملت ایران خواندند و تأکید کردند: دشمن بدون تردید از این مرکز مهم قدرت افزایی ایران غافل نیست و غافل نخواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی علم زدایی و دین زدایی از دانشگاهها را 2 هدف اصلی جبهه سلطه گران دانستند و در تشریح روش‌های علم زدایی افزودند: ترور دانشمندان ایران از جمله این روش‌هاست اما روش اصلی و پیچیده دشمن این است که دانشجو و استاد و دانشگاه را به کارهای غیرعلمی سرگرم کند تا آرزوی ملی ایرانیان، یعنی شکوفایی علمی تحقق نیابد.

حضرت آیت الله خامنه ای تلاش بی وقفه و پرشتاب برای پرکردن فاصله علمی کشور با قافله علم و دانش را کاملاً ضروری خواندند و تأکید کردند: باید به نهضت علمی، روح تازه ای بدمیم و همه ظرفیتهای دانشگاهی و کلیه استادان و دانشجویان برای جهش علمی کشور، وارد این میدان سرنوشت ساز شوند. ایشان در همین زمینه، نقشه جامع علمی را ترسیم کننده منظومه علمی مورد نیاز کشور برشمردند و افزودند: باید با تکیه بر علم نافع، میان نیازهای کشور و فعالیت بخشهای مختلف علمی، هماهنگی ایجاد شود.

گسترش فرهنگ نوآوری به ظرفیت چند میلیونی استاد و دانشجو، تشکیل منظومه کامل علمی، تلاش برنامه ریزی شده برای اجرای نقشه جامع علمی و دخالت دادن «حقیقی و نه تشریفاتی» دانشگاهها در حل مسائل کشور از دیگر نکاتی بود که رهبر انقلاب در بحث پیشرفت علمی کشور مطرح کردند. ایشان توجه به چرخه ایده علمی تا مصرف را نیز بسیار مهم دانستند و افزودند: دولت و دانشگاهها با همکاری متقابل، روند شکل گیری ایده در ذهن نخبگان تا تبدیل آن به علم و سپس فناوری و بعد صنعت را سازمان دهی کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای پس از تبیین ابعاد نقشه دشمن برای علم زدایی از دانشگاهها به هدف دوم جبهه استکبار یعنی دین زدایی از مراکز علمی پرداختند. ایشان خاطرنشان کردند: ملت ایران خوشبختی واقعی و امنیت حقیقی و معنوی می خواهد و تحقق این هدف بسیار مهم بدون علم و یا با علمِ بدون دین ممکن نیست بنابراین جامعه و در رأس آن دانشگاه باید به معنای حقیقی متدین باشد.

رهبر انقلاب اسلامی برای جلوگیری از برداشت ظاهری و سطحی از تعبیر «دانشگاه متدین و دینی» تأکید کردند: دانشگاه متدین یعنی دانشگاهی که از معرفت عمیق دینی، ایمان عمیق و «باور ژرف از دین و معارف دینی» برخوردار باشد که در این زمینه نقش استادان، بسیار مهم است.

حضرت آیت الله خامنه ای دانشجویان را «زمامداران فکر و علم و آینده کشور» خواندند و خاطرنشان کردند: سلطه گران می خواهند نسل جوان دانشجو را به «بی ایمانی، ولنگاری عقیدتی و هرزه پویی ذهنی» سوق دهند که وظیفه همه بویژه استادان دانشگاههاست که با این طرح شوم، مقابله کنند.

رهبر انقلاب اسلامی دانشمندان جوان و متدین را بن بست شکنان پیشرفتهای بدست آمده برشمردند و خاطرنشان کردند: جوانان متدین ما در عرصه های صنایع دفاعی، سلولهای بنیادی، انرژی هسته ای، هوا فضا، ابررایانه ها و دیگر عرصه ها بسیار خوش درخشیده اند و با کمک دیگر دانشمندان کشور را به پیش می برند.

رهبر انقلاب اسلامی با اظهار خرسندی فراوان از دیدار با نخبگان علمی و دانشگاهی کشور، مطالب ارائه شده در این دیدار را بسیار پرمغز و سنجیده خواندند و افزودند: در میان مطالبی که در این جلسه مطرح شد، حرفهای نو و پیشنهادهای جالبی نیز وجود داشت که در مجموع نشان دهنده گرایش برگزیدگان علمی و دانشگاهی برای ارائه فکر و اندیشه است. ایشان با اشاره به سخنان یکی از اساتید دانشگاه درخصوص خلاء نهاد آینده نگر در کشور، افزودند: هدف از برگزاری نشست های اندیشه های راهبردی، پرکردن این خلاء است و باید پیرو این نشست ها، کارهای بزرگی با همکاری اهل فکر انجام شود.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: یکی از نیازهای کنونی جامعه برگزاری جلساتی با حضور افراد برگزیده و صاحب اندیشه و طرح دیدگاهها و افکار آنان در سطح جامعه است، تا این اندیشه ها به تدریج به گفتمان عمومی جامعه تبدیل شوند.

رهبر انقلاب اسلامی یکی از مسائل ضروری و مهم برای جامعه دانشگاهی بویژه اساتید و همچنین حوزویان را آشنایی با واقعیات کشور و داشتن اطلاعات و تحلیل صحیح از شرایط کشور دانستند و افزودند: رسانه های دیداری و شنیداری بیگانه، حجم انبوهی از اطلاعات و تحلیل های معیوب، ناقص و غیرواقعی را پمپاژ می کنند که اگر دانشگاهیان و حوزویان، دارای اطلاعات واقعی نباشند، ممکن است تحت تأثیر این تحلیل های مسموم قرار گیرند.

حضرت آیت الله خامنه ای یکی از راههای مطلع شدن دانشگاهیان از واقعیات کشور را حضور مستمر مسئولان در دانشگاهها برشمردند و تأکید کردند: مسئولان باید با مجامع دانشگاهی و اساتید محترم جلسات پرسش و پاسخ بگذارند و ضمن پذیرفتن انتقادهای دلسوزانه، از دیدگاههای صاحبنظران و نخبگان علمی نیز استفاده کنند. رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: مسئولان باید انتقادهای عالمانه و سازنده و تند و تیز نخبگان را بپذیرند و آنرا مخالفت با نظام تعبیر نکنند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: حتی بسیاری از انتقادهای گزنده نیز از روی دلسوزی است و مسئولان باید قدردان نخبگان و صاحبنظرانی باشند که چنین انتقادهای دلسوزانه ای را مطرح می‌کنند. ایشان در عین حال به دانشگاهیان و اساتید توصیه کردند: در انتقادها، مرز میان انتقاد سازنده و تخریب رعایت شود و سخنان به گونه ای نباشد که جدول دشمن را کامل کند و زمینه گسترش بدبینی در جامعه را فراهم آورد.

رهبر انقلاب اسلامی یکی دیگر از نکات ضروری برای دانشگاهیان و اساتید را آگاهی از مسائل و واقعیات منطقه و جهان بویژه تحولات اخیر منطقه دانستند و خاطرنشان کردند: تحولات کنونی در منطقه، حوادثی عظیم، بسیار مهم و تأثیرگذار است.

رهبر انقلاب اسلامی یکی از نتایج حوادث اخیر منطقه را، مشخص شدن نادرستی تئوریهای سیاسی و اقتصادی غربی خواندند و خاطرنشان کردند: حوادث منطقه و شرایط بداقتصادی کشورهای غربی در مجموع نشان می دهند تئوریهای سیاسی و اقتصادی غرب ناقص و عقیم است، بنابراین باید در جهت تقویت بیش از پیش فکر و اندیشه اسلامی گام برداریم. در آغاز این دیدار، استادان و اعضای هیأتهای علمی به تشریح دیدگاههای علمی، دانشگاهی، پژوهشی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خود پرداختند.

 

محمد هاشمی: ما که هیچ برنامه انتخاباتی نداریم

اعتماد: محمد هاشمی از برنامه نداشتن حزب کارگزاران سازندگی برای انتخابات سخن می‌گوید و با حمله به روزنامه کیهان و رسانه‌های اصولگرا معتقد است شایعه‌های اخیر در راستای «مساله‌سازی» برای حزب متبوعش است. هاشمی گفت: از زمان انتخابات ریاست‌جمهوری سال 88 تاکنون حزب کارگزاران هیچ جلسه رسمی و حتی گردهمایی نداشته و خبر کیهان درباره حرکت خزنده و در سایه حزب کاملا مردود است.

وی با بیان اینکه کارگزاران تاکنون هیچ برنامه‌یی برای حضور در انتخابات ندارد، افزود: ممکن است برخی افراد از برخی احزاب سخنانی درباره حضور در انتخابات گفته باشند اما موضع رسمی حزب فعلا سکوت است و برای شرکت در انتخابات تصمیمی گرفته نشده است.

هاشمی شایعات منتشر شده از سوی رسانه‌های اصولگرا را فرافکنی خواند و تاکید کرد: کیهان و رسانه‌های محافظه‌کار سیاست فرافکنی را در پیش گرفته‌اند و دنبال مساله‌سازی هستند تا سوژه پیدا کنند. آنان همیشه دنبال مساله‌سازی هستند و اکنون سناریویی طراحی کرده‌اند و در راستای این سناریو فعالیت می‌کنند. حزب کارگزاران در حال حاضر سکوت کرده است و قصد ندارد درباره انتخابات سکوت خود را بشکند. این رسانه‌ها می‌خواهند حزب سکوت خود را بشکند اما نمی‌توانند به مقاصد خود دست پیدا کنند. سیاست و تصمیم‌های حزب از طریق سخنگو و دبیرکل یا با انتشار بیانیه رسمی منتشر می‌شود نه از طریق رسانه‌های منتسب به جریان محافظه‌کار. آیت‌الله هاشمی اظهار نظری درباره انتخابات نداشته است.

وی گفت: متاسفانه برخی برخلاف ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی و برخلاف اخلاق اسلامی دروغ‌پردازی و شایعه‌پراکنی می‌کنند و تهمت و افترا می‌زنند. این افراد اخلاق اسلامی را زیرپا گذاشته‌اند و گویا برخی دروغ گفتن را واجب می‌دانند و هر روز بیشتر دروغ می‌گویند.

دبیر سیاسی حزب کارگزاران درباره حضور آیت‌الله هاشمی در مناسبات انتخاباتی نیز توضیح داد: ایشان فعلا هیچ گونه اظهارنظری درباره انتخابات نداشته و باید در آینده دید که آیا موضع‌گیری می‌کند یا خیر. هاشمی بر سکوت حزب کارگزاران و عدم برگزاری هیچگونه جلسه‌یی تاکید کرد و در پایان ‌گفت: حزب کارگزاران تشکیلات و سامانی دارد و اگر برنامه‌یی هم برای انتخابات داشته باشد به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 90/6/3:: 9:31 عصر     |     () نظر

توجه توجه : راهپیمایی روز قدس - جمعه 4/6/1390 

حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) : دنیای اسلام باید در مقابل اهانت رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، واکنش جدی نشان دهد

واکنش دنیای اسلام به این حرکت اهانت آمیز باید به گونه ای باشد که موجب پشیمانی رژیم اشغالگر قدس شود زیرا سکوت در این قضیه به هیچ وجه جایز نیست

لبیک یا امام خامنه ای

ما همه سرباز تو ایم خامنه ای

گوش به فرمان تو ایم خامنه ای

روز قدس؛ نماد وحدت اسلامی

اسرائیل اینک با توجه به بیداری مردم مسلمان منطقه

در محاصره کامل قرار دارد

اسرائیل اینک بیمار رو به موتی است

که هر روز در انتظار مرگ حتمی خود است

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 90/6/2:: 1:37 عصر     |     () نظر
   1   2      >