سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مقصود از روزی گوارا، دانش است . [امام باقر علیه السلام درباره این کلام خدای متعال «و ما آنها را از چیزهای گوارا روزی دادیم»فرمود]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

اطلاعیه مهم سایت مقام رهبری در خصوص سفر معظم له به کرمانشاه

سایت مقام معظم رهبری در اطلاعیه ای  از مردم کرمانشاه دعوت کرد که عکس ها ، مطالب و نوشته های خود را برای این سایت ارسال نمایند در این اطلاعیه می خوانیم : رهبر انقلاب به‌زودی به استان کرمانشاه سفر خواهند کرد.

سایت مقام معظم رهبری در اطلاعیه ای  از مردم کرمانشاه دعوت کرد که عکس ها ، مطالب و نوشته های خود را برای این سایت ارسال نمایند در این اطلاعیه می خوانیم : رهبر انقلاب به‌زودی به استان کرمانشاه سفر خواهند کرد.

هم‌وطنان کرمانشاهی می‌توانند عکس، فیلم، متن و آنچه از این سفر و حاشیه‌هایش ثبت کرده‌اند، برای انتشار به نشانی http://farsi.khamenei.ir/image/ver2/email.gif بفرستند تا در پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر انقلاب منتشر شود.

 

 

اعلام زمان سفر رهبر انقلاب به استان کرمانشاه

 

در پیام مشترک امام جمعه و استاندار کرمانشاه آمده است: بی‌تردید خیل منتظران مشتاق و جان‌نثاران رهبری معظم انقلاب، با اشتیاق فراوان در ساعت 8:30 صبح روز چهار‌شنبه 20 مهر ‌ماه چشم به راه قدوم مبارک رهبر عظیم‌الشان مسلمین جهان خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کرمانشاه، در دومین پیام مشترک آیت‌الله علما نماینده و‌لی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و سیددادوش هاشمی استاندار که به مناسبت سفر مقام معظم رهبری (مد‌ظله العالی‌) به استان کرمانشاه صادر شد، آمده است: مردمان کرمانشاه اهالی سرزمین کهن و گهواره تمدن از نخستین روزهای شکل‌گیری انقلاب اسلامی به رهبری معمار و بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به نقش‌آفرینی تاریخی خود در اوج‌گیری نهضت بیداری ملت پرداخته و پس از آن نیز در دوران دفاع مقدس پیر و جوان‌، زن و مرد این دیار همچون همیشه به عنوان مرزداران همواره سر‌افراز میهن اسلامی نقش محوری و موثر خود را در خصوص پاسداری از ارزش‌های انقلاب و دفاع از کیان ایران اسلامی ایفا کردند.

این پیام می‌افزاید: هم‌اکنون که دیار حماسه، ایمان و فتوت‌، کرمانشاه همیشه استوار و مرکز کهن غرب ایران اسلامی میزبان قدوم پرخیر و برکت و وجود نورانی فرمانده همواره هوشیار سنگر جهاد و مبارزه نایب بر حق حضرت ولی عصر (عج)، ولی‌امر مسلمین مقام معظم رهبری (مد‌ظله العالی) است بی‌تردید عموم هم استانی‌های عزیز از اقصی نقاط استان شهید‌پرور کرمانشاه در مراسم استقبال از آن گوهر بی‌بدیل و تابناک سپهر فقاهت و امتداد سلاله نورانی ولایت حضور یافته و با شور و شعف مثال‌زدنی و شگرف خود برگ زرین دیگری بر کتاب درخشان این دیار در زمینه تدین و ولایتمداری خواهند افزود.
 
این پیام ادامه می‌دهد: بی تردید خیل منتظران مشتاق و جان‌نثاران مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با اشتیاق فراوان در ساعت 8:30 صبح روز چهار‌شنبه مورخ 20 مهر‌ ماه چشم به راه قدوم مبارک رهبر عظیم‌الشان مسلمین جهان بوده تا مسیر مقتدای خود از میدان آزادی تا ورزشگاه آزادی را گلباران و لبریز از شعف، سرور و شادمانی کنند.

به آخر این انتظار می‌‌آید
تو هر زمان که‌ بیایی بهار می‌آید

 

 

آمادگی صدا و سیمای مرکز کرمانشاه برای پوشش مطلوب سفر مقام معظم رهبری

 

صدا و سیمای مرکز کرمانشاه در جهت انعکاس مطلوب سفر مقام معظم رهبری به استان و نمایش شور و شوق مردم بیش از 60 درصد برنامه‌های روزانه خود را با محوریت سفر معظم له طراحی و تهیه کرده است.

 

مدیر کل صدا وسیمای مرکز کرمانشاه در گفتگو با روابط عمومی معاونت امور استان‌ها با اعلام این خبر افزود : تا پیش از قطعیت یافتن زمان سفر، بیش از 40 درصد برنامه‌ها به این سفراختصاص یافت که این برنامه‌ریزی حاصل 40 جلسة کاری با معاونین و مدیران مرکز بود.

 

هادی شریفی با تشریح برنامه‌های تولید شده در سه بخش سیما، صدا و خبر گفت : معاونت سیما برای ایام حضور رهبری معظم انقلاب ویژه برنامه شوق وصال را تدارک دیده است که در طول روز از شبکه استانی پخش می‌شود در عین حال برنامه‌های روتین شبکه نیز با رویکرد و نگاه به سفر معظم له پخش می‌شود.

 

شریفی از تأمین 50 سرود مرتبط و تهیه 10 کلیپ فاخر برای پخش در بین برنامه‌ها خبر داد و افزود : واحد موسیقی مرکز دو سرود فاخر به این مناسبت تولید کرده است و تولید دو موسیقی - تصویر نیز در واحد سیما برنامه ریزی شده است. وی افزود : در بخش صدا نیز ویژه برنامه شوق وصال هر روز در دو بخش صبح و عصر و به دو زبان فارسی و کردی پخش می‌‌شود.

 

مدیر کل مرکز کرمانشاه با اشاره به اعزام گروه‌های مختلف خبری به استان گفت : طبق برنامه ریزی  انجام شده، علاوه بر پوشش کامل برنامه‌های مقام معظم رهبری، خبر مرکز نیز حاشیه‌های سفر و همچنین سفر نمایندگان ایشان به شهرستان‌های استان را پوشش خبری می‌دهد. وی تصریح کرد : برای پوشش کامل سخنان و بیانات معظم له در مراسم مختلف سه واحد سیار تلویزیونی، دو واحد سیار رادیوئی و 2 دستگاه SNG در نظر گرفته شده است.

 

شریفی با قدردانی از معاونت های امور استان ها و توسعه و فناوری سازمان و همچنین صدا و سیمای مراکز لرستان،مرکزی،ایلام و کردستان برای مشارکت در پوشش فنی سفر رهبری به استان در خصوص ارتباط با شبکه‌های مختلف صدا و سیما گفت : در طول سفر مقام معظم رهبری علاوه بر ارتباط با شبکه سراسری هر روز یک ارتباط مستقیم با شبکه تلویزیونی شما و هر شب یک ارتباط با شبکه تلویزیونی سحر خواهیم داشت و علاوه بر این مرکز آمادگی دارد تا نسبت به درخواست شبکه‌های مختلف صدا با آنان ارتباط برقرار نماید.

 

مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمانشاه از برنامه ریزی برای تولید مستندی از سفر رهبری به استان خبر داد و افزود : قرار است 4 برنامه مستند تلویزیونی و چند برنامه رادیوئی در کنار گزارش‌های خبر مستند از حاشیه‌های سفر تولید شود.

 

 

خاطره مهمانی نماز و خورش سیب در سفر مقام معظم رهبری به قم

 

صبح چهارشنبه دیدار رهبر با مسؤولین اجرایی استان قم بود. مسؤولین اجرایی هم یعنی همه. از استانداری گرفته تا شهرداری و نیروی انتظامی و... و همه آنهایی که به نحوی با مردم قم سر و کار دارند. این جلسه یعنی سفر قم رهبر دارد تمام می‌شود چون مسؤولین تقریبا آخرین گروهی هستند که به دیدار رهبر می‌روند.

 

جلسه هنوز شروع نشده بود که وزرا یکی یکی داخل شدند. معلوم است صبح جلسه هیات دولت بوده و آنها بعد از جلسه آمده‌اند مثل بقیه در جلسه عمومی. در سفرهای استانی رهبر رسم بر این است که هیأت دولت بدون رییس جمهور بیاید. استاندار و معاون اول رییس جمهور گزارش‌هایی به رهبر دادند. هر بندی را می‌خواندند حضار صلوات می‌فرستادند که یعنی بس است و ما می‌خواهیم رهبر صحبت کند. حالا گزارش معاون اول رییس جمهور در ظاهر باید به کام قمی‌ها می‌بود: خانه‌دار شدن قمی‌ها از شهری و روستایی، حل شدن مشکل آب شرب، قطار سریع‌السیر تهران-قم و... ولی حضار می‌خواستند رهبر صحبت کند.

 

از وسط‌های جلسه ما بیرون آمدیم و رفتیم سمت حسینیه امام خمینی رهبر در قم؛ نزدیک میدان صفاییه. اطراف دفتر رهبری در قم مغازه باز بود. تعدادی از مردم نشسته بودند و نامه می‌نوشتند. صحنه نامه نوشتن مردم برای حل مشکلات‌شان همیشه برایم دردآور بوده چون حداقل 2 موضوع برای آدم روشن می‌شود. یکی اینکه مشکلاتی هست و دوم اینکه راهی برای حل‌شان پیدا نشده که مردم مجبور می‌شوند نامه مستقیم بنویسند. از بین مردم که گذشتیم، به لطف هماهنگی‌های قبلی داخل شدیم. قرار بود جلسه هیأت دولت با رهبر باشد و البته ناهار. فکر نمی‌کنم دیگر جلسه‌ای باشد چون وزرا صبح جلسه عمومی آمدند و معاون اول هم گزارش داد.

 

داخل حسینیه که ‌شدیم بعضی رفتیم برای وضو گرفتن. کار احمقانه‌ای است ولی لیطمئن قلبی آب لوله‌کشی را مزمزه کردم که شور باشد! با آب شور وضو گرفتم و وارد حسینیه شدم. کف حسینیه مثل حسینیه تهران زیلو نیست، فرش‌های ماشینی یک‌دست و درازی است که عرض یک متر دارند و طولِ طولانی و رویشان نقش سجاده تکرار شده است.

 

دیوارهای حسینیه تا بالای کمر یک آدم با قد متوسط سنگ شده (به سبک قمی‌ها) و بقیه‌اش تا سقف گچ است؛ بدون رنگ. روی دیوار سمت قبله حسینیه هم یک پرده سرمه‌ای رنگ بلند نصب است.

 

وزرا ساعت 12 آمدند و مسؤولین اجرایی ما را چند بار جابه‌جا کردند تا برای آنها جا پیدا کنند. آخر سر هم ما را که قیافه‌مان برایشان آشنا بود، بردند پشت پانل‌ها. اولش خورد توی ذوق‌مان؛ من و دو نفر دیگر، ولی وقتی رهبر از همان جا آمد و رفت برای نماز و با ما سلام علیک کرد، اخم‌مان باز شد.

 

الله اکبر و بسم الله و نماز شروع شد. بعد از نماز رهبر نشستند روی صندلی همیشگی و کمی ذکر و بعد با یکی دو نفر در صف اول چیزی گفتند به لبخند، و کلمه‌ی ناهار را توانستم لب‌خوانی کنم. چند لحظه بعد رهبر بلند شدند و بقیه هم به تبع. ایشان از همان جا که ما بودیم دوباره برگشت و ما هم پشت سرشان و قاطی وزرا رفتیم عقب حسینیه که سفره‌ها پهن بود. نشستم کنار ستونی که از یک طرف پناه داشته باشم. لاریجانی و معاون اول و استاندار با راهنمایی مسؤولین جلسه نشستند کنار میز غذای کوچک رهبر. ما شروع کردیم به ناخنک زدن و خوردن سبزی و نان و ماست و رهبر بدون این‌که چیزی بخورد سر می‌گرداند و به تکان سر با جماعت خوش و بش می‌کرد. وزیر بهداشت بعد از این‌که صحبت‌های آرام معاون اول تمام شد، با خوشحالی تمام آمد کنار صندلی رهبر و چند جمله گفت و شنید و برگشت سر جایش. کم کم از پشت پرده بشقاب‌های استیل خورش و بعد دیس‌های برنج وارد مجلس شد. این خورش را به حال ندیده بودم.

 

بغل دستی‌ام به نفر کناری‌اش گفت: آقای فلانی مردم توی جلسه برای مسأله آب چنان صلواتی فرستادند که وظایف شما سنگین‌تر شد. بعد تکه نانی را ماستی کرد و گذاشت توی دهانش و ادامه داد: اگر حل بشه خیلی خوبه. یکی از مسؤولین اجرایی بیت طلبه جوانی را سر سفره جابه‌جا کرد. طلبه سرگردان بود کجا بنشیند. رهبر پرسید: چرا سر پا ایستادید. طلبه گفت: مثل این‌که باید جایم را عوض کنم، می‌شه از پشت سر شما رد شوم. رهبر گفت: برو. هیچ آدابی و ترتیبی مجوی.

 

طلبه رد شد و رهبر ادامه داد: هر چه می‌خواهد دل تنگت... بخور!

 

مشغول خوردن شدیم و طبق معمول کنار صندلی رهبر یک نفر نشسته و مشکلاتش را حل و فصل می‌کند. یکی از وزرا جلو می‌آمد تا با رهبر صحبت کند که محافظی با ادب خواهش کرد بگذارد برای بعد از ناهار. وزیر هم قبول کرد و برگشت. به هر حال وزرای آموزش و پرورش، دفاع، بهداشت، رییس مجلس، معاون اول رییس جمهور و... صحبت‌هایشان را کردند.

 

رییس دفتر رییس جمهور با یکی از خانم‌های دولت بحثی طولانی و احتمالا خنده‌دار را پی‌گیری می‌کرد که خنده‌شان قطع نمی‌شد. معاون پارلمانی غذایی را داد به رهبر تا تبرک کند، رهبر هم دعایی خواند. چند دقیقه بعد هم چفیه‌ای گرفت. مدیران استان قم غذای‌شان را سریع‌تر خورده بودند و هر کدام‌شان وزیر مربوطه را پیدا کرده بودند و تندتند گزارش می‌دادند و سعی می‌کردند دستورات لازم را بگیرند.

 

وقتی رهبر از سر سفره بلند ‌شد مطمئن ‌شدم جلسه دیگر تمام است؛ البته این جور جلسات معمولا تمامی ندارد. مسؤولان نشسته و سر پا گپ می‌زدند و پوشه‌های زیر بغل‌شان را به هم نشان می‌دادند، گاهی امضایی زیر نامه‌ای می‌گرفتند یا زیر نامه‌ای را امضا می‌کردند.

 

دیگر تراکم جمعیت کمتر شد. ما هم دیگر باید می‌رفتیم. مزه غذا هنوز زیر زبانم بود. از یکی از دوستان پرسیدم: راستی فلانی خورش ناهار امروز چی بود؟ من تا حالا ندیده بودم. گفت: واقعا تا حالا خورش سیب نخورده بودی. بین مشهدی‌ها خیلی غذای معروفیه!

 

از حسینیه که بیرون آمدیم، از تجمع مردمی که امید داخل شدن داشتند، گذشتیم و سنگینی نگاه حسرت‌آلودشان را حس کردیم. کمی آن‌طرف‌تر مردم هنوز داشتند نامه می‌نوشتند.

 

مهدی قزلی

 

 

 

سومین پیام نماینده ولی فقیه در استان و استاندار کرمانشاه

 

سومین پیام آیت الله علما ء نماینده ولی فقیه در استان و مهندس هاشمی استاندار کرمانشاه صادر شد :  بسم الله الرحمن الرحیم  هم اکنون که پس از سالها انتظار وصال دوست، مردم استان همیشه سرافراز کرمانشاه در آستانه ی تحقق آرزوی دیرینه ی دیدار یار قرار گرفته و پیشوای مسلمین، خاک خونین این خطه را به یمن قدوم ...

 

پربرکت خویش ، لبریز از بالندگی و سرور خواهند کرد به شکرانه ی این رحمت الهی پیشانی سپاس بر آستان خدای سبحان نهاده و صمیمانه ترین عواطف خویش را به آن پیام آور بهار ، نثار می نماییم و طول عمر با برکت معظم له را از خدواند منان مسلت داریم\.

 

\ به اطلاع عموم مردم شریف استان می رساند که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای به منظور دیدار با مردم شریف شهرستانهای گیلانغرب، پاوه و کنگاور به این شهرستانها سفر کرده و در طول سفر پربرکتشان به استان کرمانشاه نیز با اقشار مختلف مردم ، علما و روحانیون، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، نظامیان ، نخبگان و فرهیختگان ، بسیجیان، دانشگاهیان و مدیران استان دیدارهای ویژه ای خواهند داشت، همچنین در طول اقامت در استان هئیت هایی از جانب معظم له در دیگر شهرستانهای استان حضور خواهند یافت\.

 

\تردیدی نیست که مردم ولایتمدار و شریف استان، با حضور حماسی و گسترده خویش تجدید بیعتی ماندگار با آرمانهای پایدار امام بزرگوار نموده و موجبات انبساط خاطر دوستداران راسخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و همچنین یاس و سرخوردگی روزافزون کینه توزان و بدخواهان این نظام ولایی را فراهم خواهند آورد\.

 

 

خانواده شهدا در انتظار قدوم پدر معنوی خود هستند

سازمان بنیاد شهید و امور ایثار گران استان کرمانشاه با آمادگی کامل در انتطار دیدار ویژه خانواده شهدا به مقام معظم رهبری  است ، فریبرز قاضی خانی مسئول تبلیغات سازمان بنیاد شهید و امور ایثار گران استان کرمانشاه در گفتگو با فرنیوز افزود : این دیدار برای خانواده های شهدا از ارزش والایی برخور دار است...

سازمان بنیاد شهید و امور ایثار گران استان کرمانشاه با آمادگی کامل در انتطار دیدار ویژه خانواده شهدا به مقام معظم رهبری  است ، فریبرز قاضی خانی مسئول تبلیغات سازمان بنیاد شهید و امور ایثار گران استان کرمانشاه در گفتگو با فرنیوز افزود : این دیدار برای خانواده های شهدا از ارزش والایی برخور دار است...، وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری پدر معنوی خانواده های شهدا است خاطر نشان کرد : خانواده شهدا در دیدار اختصاصی با مقام معظم رهبری حضور فعال خواهند داشت و بار دیگر ارادت خود را به مقام معظم رهبری را نشان خواهند داد.

وی با اشاره به حضور آزادگان ، جانبازان ،و دیگر افشار ایثار گر استان را در این همایش بزرگ گفت : سالها انتظار برای این دیدار عطشی را در همه ی ما به وجود آورده است که امیدواریم این عطش با دیدار آقا سیراب شود و  خانواده های ایثار گر استان بتوانند از وجود دیدار آقا روحیه ای تازه را  در کالبد خود احساس کنند

قاضی خانی از آمادگی کامل سازمان بنیاد شهید و امور ایثار گران استان برای  برگزاری دیدار ویژه خانواده های ایثار گران استان با مقام عظمای ولایت خبر داد و گفت : این دیدار در سالن بزرگ امام خمینی(ره )  انجام می شود که با شایستگی تزئین شده است تا این دیدار در فضایی  که با عطر شهدا عجین می شود انجام گیرد.

 

رویدادی تاریخی و ماندگار برای مردم استان کرمانشاه

در آستانه سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه  کرمی راد نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ، در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با تبریک میلاد امام رضا(ع) و با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه ، گفت: بی‌شک این رویداد تاریخی ...

و ماندگار یکی از بهترین دوران پرخیر و برکت برای مردم عزیز استان خواهد بود.

وی ادامه داد: اثرات حضور ایشان، نقطه عطفی برای پایان دادن به محرومیت‌هاست و یقینا اثرات پر فیض این حضور موجبات تحکیم وحدت میان آحاد مردم استان کرمانشاه را فراهم خواهد ساخت.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر استقبال پرشور مردم کرمانشاه از مقام معظم رهبری،‌ اظهار داشت: مردم شریف استان استقبال پرشور و بی‌نظیری از مقام ولایت خواهند داشت که بازتاب این حضور سراسر توام با عشق مردم، به ساحت ولایت فقیه و پیوند ناگسستنی امت به امامت تجلی پیدا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: بلاشک مقام معظم رهبری مسائل مهمی در این سفر بیان می‌کنند که برای تمامی عاشقان ولایت، حجت شرعی خواهد بود.

کرمی راد هم‌چنین گفت: تاکید مقام معظم رهبری به حفظ وحدت میان آحاد مردم و دوراندیشی ایشان درباره‌ی رویدادهای پیش رو مانند انتخابات نهمین دوره‌ی مجلس که در نماز عید فطر نوید آن را داده‌اند، مورد توجه است.

نماینده کرمانشاه در پایان با اشاره به موضوع اختلاس، بیان کرد: طبق بیانات رهبری، ریشه این مفاسد عدم تقلید و التزام عملی به ولایت فقیه در دولت‌های گذشته تاکنون است که انتظار مردم از دستگاه قضایی برخورد قاطع و صریح با مفاسد اداری و اقتصادی است.

 

کیهان به خاتمی: روزی که جیک جیک مستونت بود فکر زمستونت نبود؟

محمد خاتمی به تناقض گویی درباره جمهوری اسلامی و قانون اساسی و دفاع از نظام ادامه می دهد. به گزارش دفتر خاتمی، وی در ملاقات با «جمعی از جوانان اصلاح طلب کرمان» مدعی شد بخشی از نخبگان سرخورده و ناامید شده می پندارند راه حل مشکل از میان برخاستن نظام و جمهوری اسلامی است، امری که مورد قبول دلسوزان و انقلاب و کشور نیست.

http://www.hemasehnews.com/images/stories/siasi/_42267268_afp_khatami203.jpgوی همچنین گفته است: خیلی جالب است که امام از میان همه شکل های سنتی و غیرسنتی حکومت، «جمهوری اسلامی» را پیشنهاد کرد و جمهوری اسلامی یعنی اینکه مردم ارباب اند و حکومت ناشی از اراده مردم و پاسخگو در برابر آن است و آزادی اندیشه و بیان و انتقاد از حاکمان و حتی اعتراض نه تنها حق بلکه یک وظیفه است و اسلامی یعنی در این نظام مردمی ارزش های الهی نیز جایگاه مهم و محوری دارد. متأسفانه بعضی ارزش های الهی را در ظواهر صرف خلاصه می کنند و از محتوا غافل می مانند و در نتیجه روح دین در عرصه اجتماعی یعنی عدالت، اخلاق و احترام به کرامت انسان از جمله محتواهایی است که دین آن را می خواهد و به آن می خواند. طبعاً اسلامی پسوند «جمهوری اسلامی» است که با جمهوری و جمهوریت سازگار باشد و اگر پدیده اسلامی ناسازگار با جمهوری مطرح و میدان دار می شود و رای مردم بی ارزش و حداکثر زینتی به حساب می آید و... باید بدانیم که انحراف در انقلاب اسلامی مردم پدید آمده است و باید خواستار اصلاح آن بشویم.

وی درباره انتخابات مجلس گفت: بنده مطالبی و شرایطی را عرض کردم که حداقل شرایط یک انتخابات مطلوب است. طبعاً اگر باشد همه می توانند و باید در انتخابات شرکت داشته باشند. کسی نباید حق مسلم را برای رای و انتخاب محدود کند. صحبت بر سر این نیست که من با شما بیاییم به مجلس، صحبت از این است که شرایط حضور همه جریانها و گروه ها فراهم شود و تعیین کننده رای واقعی مردم باشد. به نظرم هر کس که در چارچوب قانون اساسی رفتار می کند و عملاً ملتزم به آن است حق شرکت در انتخابات را دارد و حتی اگر نظراً نسبت به قانون اساسی و بعضی اصول آن ایراد داشته باشد، آنچه مهم است التزام عملی به قانون است.

بازی خاتمی با الفاظ «جمهوری» و «اسلامی» و ادعای دلسوزی برای جمهوری اسلامی در حالی است که جریان آمریکایی- اسرائیلی فتنه و آشوب 88 علناً هم به جنگ جمهوریت (رای اکثریت) و هم اسلامیت نظام رفت و تحریک شدگان دست اندرکار فتنه حتی علناً روی شعار جمهوری اسلامی خط کشیدند اما با کمترین اعتراض خاتمی و تشکل متبوع وی (مجمع روحانیون) روبرو نشدند. بدتر اینکه فتنه گران پناه گرفته پشت نقاب اصلاح طلبی، مورد حمایت صریح گروهک های برانداز معارض جمهوری اسلامی قرار گرفتند اما با این وجود به دلایل کاملاً روشن حاضر نشدند با این گروهک های گوناگون کمترین مرزبندی داشته باشند. علت ماجرا را باید در امید و طمع کسانی چون خاتمی و موسوی به حمایت ضد انقلاب دانست حال آنکه همان محافل بعد از مدتی به ناسزاگویی علیه اصلاح طلبان و خاتمی روی آوردند. همان طیف اکنون نیز طیف خاتمی را به خاطر تقلا برای فرار از مجازات و امکان حضور در صحنه انتخابات به خیانت، فرصت طلبی و دم دمی مزاجی متهم می کنند.

بنابراین کمترین توقع از عناصر دورگه! و دو تابعیتی در جبهه اصلاحات آن است که ادعای التزام به قانون اساسی را، با اعلام توبه و پشیمانی نسبت به همکاری با جریان های برانداز ثابت کنند هرچند که بعد از این توبه، مسئولیت مجازات فتنه گران محفوظ است.

یادآور می شود سایت ضدانقلابی «کلمه» که از لندن آن لاین می شود، در خبری از دیدار «جمعی از زندانیان آزاده شده از بند 350 اوین» با خاتمی خبر داده و از جمله تصریح کرده که در بین ملاقات کنندگان، فردی که روز 25 بهمن بالای جرثقیل رفته بود، دیده می شود. گفته می شود خاتمی این ملاقات را تحت فشار افراطیون و برای فرار از زیر بار این پرسش انجام می دهد که «اگر خاتمی از ماست چرا او را بازداشت نمی کنند.»

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 90/7/19:: 1:26 عصر     |     () نظر