سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عمل ظرف فهم است . [امام زین العابدین علیه السلام]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیست

سفر تاریخی و جریان ساز رئیس جمهور اسلامی ایران به بیروت، رژیم صهیونیستی و آمریکا و محافل ضدانقلاب ورشکسته را به تلاطم و دست و پا انداخته است. سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی مقارن با استقبال گرم و کم سابقه ملت لبنان از دکتر احمدی نژاد، از قول یک عضو کنیسه اسرائیل خواستار ترور رئیس جمهور ایران شد. 

این سایت در نوشته ای که عجز از آن می بارد، به خیال خود برای کاهش اهمیت سفر می نویسد: در حالی که توجه رسانه های همگانی دنیا متوجه جریان نجات معدنچیان شیلی است، احمدی نژاد وارد بیروت شد و در مسیر فرودگاه توسط هزاران کودک دبستانی مورد استقبال قرار گرفت. یک عضو پارلمان اسرائیل می گوید احمدی نژاد باید از صفحه گیتی نابود شود. 

این سایت که از استقبال وسیع مردم لبنان خشمگین به نظر می رسید مدعی شد: «حکومت ایران نفوذ خود در لبنان را با پول خریده»! اما توضیح نداد که چرا وقتی سران و دولتمردان آمریکا و انگلیس و فرانسه و ... -با وجود هزینه های هنگفت- وارد لبنان می شوند با بی اعتنایی بلکه نفرت عمومی مردم لبنان و هر کشور دیگری مواجه می شوند؟ 

با این حال صدای آمریکا ضمن حاشیه سازی و بمباران تبلیغاتی علیه سفر تاریخی دکتر احمدی نژاد اذعان کرد: این سفر، قدرت نمایی ایران در عرصه جهانی است. سایت صدای آمریکا نوشت: «سفر احمدی نژاد به لبنان نگرانی واشنگتن را برانگیخته است. واشنگتن سعی دارد همراه متحدان عربی اش، ایران را بر سر برنامه جهانی منزوی کند. آمریکا به سیاستمداران غربگرای لبنان در دولت شکننده ائتلافی درباره تاثیر سفر احمدی نژاد هشدار داده بود و آنها هم گفتند که از این سفر ناراحتند و این در حالی است که استقبال گرم و پرشور از احمدی نژاد، از سوی دو حزب، حزب الله و امل تضمین شده است. حزب الله یک جنبش سیاسی- اجتماعی شیعه و قدرتمندترین گروه نظامی در لبنان و دشمن بلامنازع اسرائیل است.» 

صدای آمریکا از قول خبرگزاری رویتر تاکید می کند: احمدی نژاد با این سفر به جهان نشان می دهد که ایران قدرتی منطقه ای و بازیگری عمده در عرصه جهانی است که باید با او با احترام رفتار شود. در همین حال سایت رسمی گروهک منافقین، ضمن گزارشی که توام با فحاشی به جمهوری اسلامی ایران بود، نوشت: لبنان، عمق استراتژیک رژیم است. 

در این میان و مقارن با استقبال گسترده ملت لبنان و اعتراف رسانه ها به قدرت نمایی و محبوبیت جمهوری اسلامی، آنچه قابل توجه -و البته ترحم- است، نامه از سر استیصال شماری از عناصر ضدانقلاب فراری و خارج نشین می باشد که از ملت لبنان خواسته بودند از رئیس جمهور اسلامی ایران استقبال نکنند که پاسخ خود را دیروز در خیابان های بیروت دریافت کردند. 

این حامیان رژیم صهیونیستی که در میان آنها عناصر سلطنت طلب، شبه اصلاح طلب و لائیک دیده می شوند، مدعی شده اند جانبداری احمدی نژاد از یک گروه در لبنان! به تنش داخلی در لبنان می انجامد. اجازه ندهید او شما را بازی دهد. ما با همه احترامی که برای استقبال کنندگان در ضاحیه بیروت و جنوب لبنان قائلیم، وی را سزاوار سرزمین لبنان نمی دانیم. 

این نامه را عناصر ورشکسته ای چون فاطمه حقیقت جو، نوشابه امیری، مهدی جامی، یاسر میردامادی، علی اکبر مهدی ، ابراهیم نبوی، محمدجواد اکبرین، مهرنوش پارسی پور، عبدی کلانتری، نیره توحیدی و چند نفر دیگر امضا کرده اند که عموما در جرس، رادیو زمانه، روزنت و برخی رسانه های مشابه فعالیت می کنند.

 

 

مهدی هاشمی؛ شاه‌کلید پشت‌پرده نامه جعلی لاریجانی به رهبر انقلاب

 

  کلید انتشار نامه‌ای به اسم رئیس قوه قضائیه از زمان اظهارات مهم و صریح آیت‌الله صادق لاریجانی در مورد وقف دانشگاه آزاد زده شد و پس از آن بود که مهدی هاشمی به شدت پیگیر خبرسازی همه جانبه و اجرایی شدن عملیات خط تخریب علیه وی شد. یکی از خبرنگاران روزنامه های زنجیره‌ای که هم اکنون در لندن دبیر یکی از گروه های سایت جرس می باشد، پشت پرده ماجرای انتشار نامه ای به نام آیت الله صادق لاریجانی به مقام معظم رهبری را فاش کرد.

این خبرنگار، تلفنی به یکی از دوستانش در اصفهان می گوید: نامه منتشره به نام آیت الله لاریجانی را محسن کدیور شخصاً و با دستخط خود نوشته است و در جلسه ای با مهاجرانی، نهایی و برای انعکاس خبری آماده شده است. کلید انتشار چنین نامه ای به اسم رئیس قوه قضائیه از زمان اظهارات مهم و صریح آیت الله صادق لاریجانی در مورد وقف دانشگاه آزاد زده شده است و پس از آن بود که مهدی هاشمی به شدت پیگیر خبرسازی همه جانبه شدن عملیاتی شدن خط تخریب علیه آیت الله آملی شد.

مهدی هاشمی بارها به صورت مستقیم و غیرمستقیم طی چند روز اخیر در مورد انتشار این نامه با محسن کدیور و مهاجرانی به گفتگو پرداخته است و قرار شده از این پس بیش از پیش تخریب رئیس دستگاه قضائی ایران در دستور کار عوامل فتنه در خارج از کشور باشد. به گزارش بولتن، در این باره باید گفت چندی پیش نیز نامه ای از سوی کدیور به سید حسن خمینی منتشر شده بود که در آن زمان نیز رسانه ها پشت صحنه نامه کدیور و منشا این نامه را افشا کردند.

قضیه از این قرار بود که چند روز قبل از نوشتن نامه موهن کدیور، در یک تشکل روحانی وابسته به جریان اصلاحات، مرد خاکستری این جبهه که کمتر در انظار رسانه‌ها حاضر می‌شود و سعی می‌کند اندیشه‌های خود را غیر مستقیم ارائه دهد، با عصبانیت شدید از شکست‌های پی‌درپی جریان فتنه ضمن حمله شدید به ارکان نظام و ولایت فقیه گفته است: «ما اینجا فعلاً نمی‌توانیم راجع‌به این مطالب (ولایت فقیه) آشکارا حرف بزنیم و مخالفت کنیم این حرف‌ها را باید کسان دیگری و به نحو دیگری بزنند.»

بنابراین گزارش مرد خاکستری در ادامه خواسته است که به کدیور پیغام داده شود که با متنی قوی پنبه ولایت فقیه را بزند! گفتنی است، فضاسازی و پمپاژ اخبار دروغین در راستای تئوری اختلاف بین قوا و نشان دادن شکاف در حاکمیت ایران پروژه ای است که به صورت جدی در دستور کار سرویس های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس بوده است که پیاده نظام این سرویس ها به ویژه در لندن از طریق حلقه مهاجرانی ـ کدیور‌ عملیاتی کردن خواست این دستگاه های جاسوسی بیگانه را در دستور کار خود قرار داده اند.

همچنین، یک منبع آگاه در این مورد به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: متن نامه منتشره کدیور به نام آیت الله آملی تناقضات و مطالب ضد و نقیض متعددی دارد و به ادبیات و ویرایش آن نیزغلط های فراوانی وارد است. وی افزود: جالب تر آنکه بعضی از افرادی که در نامه عنوان شده آیت الله لاریجانی از آنها انتقاد نموده روابط بسیار حسنه ای با ایشان دارند و به نظر می رسد نگارندگان نامه منویات درونی خودشان را در نامه ای سراسر کذب و غیر واقع به رئیس دستگاه قضا نسبت داده اند. گفتنی است خبر ارسال نامه آیت الله آملی در چند روز گذشته توسط سخنگوی قوه قضائیه تکذیب شده است.

 

 

در برابر فتنه باید علی‌وار حرکت کرد

 

 

یکی از مراجع تقلید قم گفت: در برابر فتنه باید علی‌وار حرکت کرده و چشم فتنه را کور کنیم و بدانیم که همواره فتنه در مقابل ما عرض اندام می‌کند.به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در دیدار کارکنان بسیجی سازمان بازرگانی استان تهران اظهار داشت: در طول تاریخ فتنه‌های بسیاری رخ داده است و مردم آگاه و بیدار در برابر آن ایستادگی کرده‌اند و جنگ جمل از نخستین فتنه‌هایی بود که در زمان امام علی (ع) صورت گرفت.وی جنگ صفین را یکی دیگر از فتنه‌ها در دوران اسلام خواند و گفت: معاویه در جنگ صفین فتنه‌های فراوانی را صورت داد و قرآن را بر سر نیزه برد و همین فتنه‌ها سبب شد تا روز به روز مسلمانان در برابر فتنه‌ها آگاه‌تر و بیدار شوند و با آن مقابله کنند.
این مرجع تقلید افزود: جنگ خوارج نهروان با امیرالمومنین (ع) نیز نمونه‌ دیگری است که در این فتنه افراد مقدس‌نما در برابر امیرالمومنین ایستادند که امام علی‌ (ع) به مقابله با آنها پرداختند.وی با بیان اینکه هر سه فتنه بسیار مهم بودند، اظهار داشت: ما نیز همچون امیرالمومنین (ع) در برابر فتنه باید علی‌وار حرکت کرده و چشم فتنه را کور کنیم و بدانیم که همواره فتنه در مقابل ما عرض اندام می‌کند.آیت‌الله نوری ‌همدانی تصریح کرد: در کشور ما نیز پس از قرن‌ها حکومت اسلامی به دست بنیانگذار انقلاب و همراهی مقام معظم رهبری برپا شد تا نظام ولایی به وجود آید و در برابر فتنه‌ها ایستادگی کند.

 

 

کروبی: بگذارید پسرم برود

شنیده شده اخیراً مهدی کروبی اعلام کرده که اگر نظام 2 شرط وی را بپذیرد وی حاضر است در بیان مواضع ضد نظام خود تعدیل به وجود آورد. اولین شرط نفر کروبی این است که دستگاه‌های امنیتی، ممنوع‌الخروج بودن پسر وی - تقی کروبی - را لغو کنند تا او به درمان بیماری ناشی از جنگ تحمیلی خود پرداخته و سپس به تحقیق برای تالیف کتاب خود در انگلیس بپردازد.

تقی کروبی استاد حقوق دانشگاه علم و فرهنگ است که بارها در کلاس‌های درسی خود در دوران فتنه، هتاکی‌هایی را علیه نظام و مسئولان آن روا داشته است. کروبی بازگشایی مجدد دفتر خود و اجازه فعالیت حزب اعتماد ملی را به عنوان دومین شرط ادعایی خود اعلام کرده است. گفته می‌شود کروبی از اقدامات خود پشیمان شده است ولی روی برگشتن به نظام را ندارد.

 

 

شیخ اصلاحات به دلارهای سبز "بله" گفت

 

مهدی کروبی در مصاحبه با نشریه "نیویورکر" درباره کمک‌های مالی ایالات متحده به جریان فتنه ابراز رضایت کرد. نشریه نیویورکر آمریکا اخیراً مصاحبه‌ای با مهدی کروبی داشته و سئوالاتی از وی پرسیده است که پاسخ کروبی بیانگر ساده لوحی وی است و حکایت از نگاه بیمار فتنه به خارج دارد. خبرنگار نشریه نیویورکر از کروبی پرسیده به نظر شما حمایت دولت آمریکا در قبال جریان آشوب چگونه باید باشد و اگر آ‌مریکا کمکی به شما بکند، می‌پذیرید؟

کروبی در جواب گفته نگاه ما به مردم خودمان است و تلاش می‌کنیم به هر طریقی از وابستگی و تعیین استراتژی برای کشورهای دیگر دوری کنیم. ما از شما و دولت‌های دیگر انتظار نداریم برای ما کاری انجام دهید ولی اگر از روی اهداف انسان دوستانه احساس وظیفه می‌کنید که از ما حمایت کنید آن مسئله جدایی است و ما مانع نمی‌شویم! کروبی در این مصاحبه به نوع کمک‌های احتمالی در زمینه نظامی، سیاسی و یا مالی به طور صریح اشاره نکرد.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/7/24:: 6:25 عصر     |     () نظر