سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش به آموزش است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

ختم جنجال در مورد سکینه محمدی با پاتک احمدی‌نژاد و ادامه بایکوت لیست 53 نفره

با گذشت حدود دو هفته از پاتک رئیس‌جمهور به جنجال غرب علیه کشورمان در موضوع سکینه محمدی آشتیانی که با در اختیار قرار دادن لیست 53 نفره‌ای از زنان در لیست انتظار اعدام امریکا انجام شد، امریکا و غرب ترجیح داده‌اند با کاستن از تبلیغات پر حجم قبلی خود در مورد این زن جنایتکار، ترفند احمدی‌نژاد را مشمول مرور زمان و خنثی کنند.

پس از آنکه دکتر احمدی‌نژاد در واکنش به سؤال مجری شبکه PBS امریکا، لیست 53 نفره‌ای از زنان در آستانه اعدام امریکا را منتشر کرد، مجری برگه‌ای را که رئیس‌جمهور کشورمان به او داد، بلافاصله زیر برگه‌های خود قرار داد.

همچنین در حالی که موضوع اعدام سکینه محمدی از روزها قبل از سفر دکتر احمدی‌نژاد به سوژه اول تبلیغاتی حقوق بشری علیه کشورمان تبدیل شده و حتی وزیر امور خارجه امریکا نیز در این زمینه اظهار نگرانی کرده بود و نشریه استراتژیک فارین پالیسی در سؤالات پیشنهادی خود آن را عنوان کرده بود، در مصاحبه‌های بعدی رئیس‌جمهور پس از PBS به ندرت به این مسئله پرداخته شد، به‌طوری که در صبحانه کاری احمدی‌نژاد با سردبیران و مدیران رسانه‌های امریکایی که سؤال‌های متعدد و متنوعی طرح شد، کسی در این مورد پرسشی نپرسید.

در عین حال، به‌نظر می‌رسد در مقابل سیاست دولت و رسانه‌های امریکا مبنی بر بایکوت لیست 53 نفره، دستگاه دیپلماسی کشور باید ظرفیت این نحوه مواجهه تهاجمی و فعال را زنده نگه دارد و با فواصل زمانی مشخص سوابق و مشخصات این زنان را با سیاست تبلیغی "شوک" منتشر کند.

رئیس‌جمهور 29 شهریور در گفت‌وگو با PBS اظهار داشت: اشاره به موضوع دیگری که قطعا در سوالاتتان وجود دارد تبعیض و برخورد دوگانه دولت آمریکا را بیش از پیش آشکار می کند و آن موضوع خانم محمدی است که به مشارکت در قتل شوهرش متهم شده است. در حالی که هنوز حکم نهایی او صادر نشده و پرونده اش در مراحل رسیدگی است رسانه های غربی جار و جنجال و تبلیغات منفی فراوانی به بهانه ای واهی علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته اند در حالی که هم اکنون خانم دیگری با همین شرایط در یک از ایالت های آمریکا به اتهام قتل شوهرش 7 سال است که در زندان به سر می برد و 3 روز دیگر اعدام خواهد شد. اگر چه پزشک وی گفته است که این خانم اختلال روانی دارد اما قاضی آن را نپذیرفته است . اما با این وجود در رسانه های غربی هیچ خبری از این خانم و حقوق بشر مطرح نمی شود.

رییس جمهور در پاسخ به اینکه آیا مخالف سنگسار هستید یا نه ؟ تصریح کرد: نمی دانم مشکل شما احمدی نژاد است یا خانم سکینه محمدی؟ اما اصولا درباره ایشان حکم سنگسار مطرح نبوده است و این موضوع از اساس یک خبر ساختگی است. خبر جعلی سنگسار را فردی در آلمان مطرح کرده است و بارها از سوی دستگاه قضایی ایران تکذیب گردید منتهی رسانه های تبلیغاتی آمریکا مدام به این موضوع دامن می زنند، در حالی که اگر واقعا به دنبال حقوق بشر هستند نباید تفاوتی بین انسان ها وجود داشته باشد. امروز 53 خانم دیگر آمریکایی در انتظار اعدام هستند که فهرست اسامی آنها را برایتان ارائه می دهم تا شاید کمپین حقوق بشر برای دفاع از آنان نیز در آمریکا به راه بیافتد.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: در بعضی از کشورها فرد را با شمشیر اعدام می کنند که اتفاقا این کشورها با دولت آمریکا ارتباط نزدیکی دارند و خانم کلینتون هم هیچ گاه علیه آنها موضع گیری نمی کنند.

 

 

کاریکاتور/ تدریس کتاب شیرین عبادی در دانشگاه
 
گاهی نیاز است تا بعضی چیزها بزرگتر از حد معمولشان بشوند تا به چشم بیایند. شاید فلسفه کاریکاتور همین بزرگنمایی است تا کوچک های مهم از قلم نیفتند.

cartoon.gif

 

 

توزیع تصاویر و سخنان خاتمی و موسوی توسط وزارت کشور

 

به مناسبت 20 مهر ماه که به نام هفته ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری شده است یکی از ادارات وزارت کشور اقدام به توزیع یک حلقه سی دی کرده است که در آن توصیه هایی از میرحسین موسوی و محمد خاتمی وجود دارد.
 

در این سی دی از محمد خاتمی با عنوان آیت الله نام برده شده و حدود 30 صفحه توصیه و سخنرانی و تصویر از وی درباره آمادگی در برابر بلایای طبیعی جمع آوری شده است. همچنین مجموعه ای از سخنان و تصاویر میرحسین موسوی در این سی دی وجود دارد. در این سی دی همچنین سخنانی از مقام معظم رهبری در دوران ریاست جمهوری و هاشمی رفسنجانی وجود دارد. نکته قابل توجه دیگر آن است که بر خلاف تصاویر خاتمی و موسوی، سعی شده است از تصاویر نامناسب برای محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان استفاده شود. به نظر می رسد این اقدام بر اثر سهل انگاری مسوولان وزارت کشور صورت گرفته است.
 
 
 
 
 

تشکیل 5 کمیته برای اجرای دقیق هدفمندی

سفر تاریخی و جریان ساز رئیس جمهور اسلامی ایران به بیروت، رژیم صهیونیستی و آمریکا و محافل ضدانقلاب ورشکسته را به تلاطم و دست و پا انداخته است. کمیته‌های ذخیره‌سازی و توزیع، بازرسی و نظارت، هدفمندسازی آرد و نان، تجارت خارجی و اطلاع‌رسانی، پنج کمیته ایجاد شده در ارتباط با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها است که مسوولیت‌ این کمیته‌ها به ترتیب برعهده معاونت توسعه بازرگانی داخلی، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، شرکت بازرگانی دولتی ایران، سازمان توسعه تجارت ایران و اداره کل روابط عمومی وزارت بازرگانی است.

مهدی غضنفری که در همایش استانداران کشور سخن می‌گفت در ادامه به تشریح برنامه‌ها و نوع فعالیت‌های کمیته‌های پنجگانه اشاره کرد و گفت: کمیته ذخیره‌سازی و توزیع، وظیفه ذخیره‌سازی کالا و توزیع آن در زمان مورد نیاز را برعهده خواهد داشت. وی افزود: رسیدگی به تخلفات و رصد قیمت‌ها نیز برعهده کمیته بازرسی و نظارت است.

غضنفری ادامه داد: با توجه به اینکه براساس قانون، هدفمندسازی قیمت آرد و نان جدا از هدفمند شدن قیمت حامل‌های انرژی خواهد بود، کمیته‌ای با این عنوان تشکیل شده است. وی همچنین وظیفه کمیته تجارت خارجی را رسیدگی به موضوع تعرفه‌ها، حمایت‌های صادراتی و مسائل مربوط به واردات برشمرد.

غضنفری در ادامه به نقش کمیته پنجم و ستاد هماهنگی پرداخت و افزود: این کمیته‌ وظیفه اطلاع‌رسانی مستمر به مردم را برعهده خواهد داشت چرا که وزارت بازرگانی بر این باور است که در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها، عرضه و تقاضا برهم نخواهد خورد و تنها موضوعی که ممکن است باعث اختلال در بازار شود، نوع اطلاعاتی است که در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی ستاد هماهنگی را نیز ناظر و هماهنگ‌کننده پنج کمیته معرفی کرد که وزیر بازرگانی و در غیاب او قائم مقام وی ریاست این ستاد را برعهده خواهد داشت. به گفته وزیر بازرگانی در این راستا چندین بسته حمایتی از سوی این وزارتخانه به دولت پیشنهاد شده است. وزیر بازرگانی با اشاره به نقش استانداران در قانون هدفمندسازی یارانه‌ها تصریح کرد: کالاهای ذخیره‌ شده در اختیار استان ها قرار خواهد گرفت و استانداری‌ها باید با هماهنگی و توجیه اصناف در صورت نیاز نسبت به عرضه کالا در زمان اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها اقدام کنند تا با کاهش عرضه و افزایش قیمت‌ها روبرو نشویم.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/7/24:: 6:25 عصر     |     () نظر