سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند متعال در یکی از کتاب هایش چنین نازل کرده است : «بنده ام ! به حقّ خودم سوگند که من دوستدارت هستم . پس به حقّ خودم بر تو، سوگندت می دهم که مرا دوست بدار» . [إرشاد القلوب]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

 

توهم جدید اپوزیسیون

در این مطلب، انتشار مطلب و ایجاد صفحه شخصی در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس بوک، کلوب، فرندفید، مای اسپیس و برخی سایت‌های دیگر نظیر توئیتر را اشتباه خوانده و نوشته است: امروز با وجود شبکه‌های اجتماعی اینترنتی، مسئولان ایران براحتی می‌تواند یک تصویر از وضعیت گروه‌های سیاسی، سمپات‌ها و هواداران یک سازمان سیاسی ضد جمهوری اسلامی را بدست آورد.

این سایت در ادامه، انتشار عکس، نام و مشخصات فردی را هم بسیار مضر دانسته که می‌تواند منجر به شناسایی جریانات برانداز و ضدانقلاب شود. البته این مطلب درحالی از سوی ارگان رسمی سازمان جاسویس آمریکا منتشر شده که اینترنت و فضای مجازی در جریانات سال گذشته، بازوس اصلی اعمال فشار به نظام و تحریک و سازماندهی آشوبگران برای حضور در خیابان بود؛ مساله‌ای که حتی رسانه‌های غربی نیز به آن اعتراف کردند و آن را "استراتژی توئیتری اوباما علیه ایران" نامیدند. گفتنی است جریان ضدانقلاب چندی پیش، شرکت مخابراتی "نوکیا" را هم همکار وزارت اطلاعات ایران برای مقابله با مخالفان دانسته بود!

 

 

حفظ آمادگی برای مقابله با تخریب‌کنندگان هدفمندکردن یارانه‌ها

باید برای مقابله با تخریب‌کنندگان طرح هدفمند‌کردن یارانه‌ها از پیش آماده باشیم تا بتوانیم این طرح بزرگ را به خوبی اجرا کنیم. مرتضی تمدن شنبه شب در مراسمی که در سالن همایش فرمانداری شهرستان دماوند برگزار و در آن "نورمحمد فردی " به عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی شد، اظهار داشت: طرح هدفمند کردن یارانه ها به نفع همه مردم است. وی اضافه کرد: به همین خاطر آنها حتما با مسئولان در راستای اجرای این طرح همکاری می کنند.

تمدن تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح، همه باید تلاش کنند و پای کار باشند چراکه راهی بسیار دشوار و سخت همراه با کارشکنی های دشمنان پیش روی داریم. استاندار تهران با اشاره به عزم دولت برای اجرای طرح تحول اقتصادی ادامه داد: دولت دهم می خواهد عدالت در کشور در حد ممکن استقرار یابد و این ممکن است برای برخی تلخ و دشوار باشد.

تمدن افزود: به هر حال مسئولان باید در این مسیر گام بردارند و در عین حال برای مقابله با دشمنان خارجی و تخریب کنندگان این طرح بزرگ آمادگی کافی داشته باشند. وی تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی و برخی ها که از مواهب بسیاری برخوردار بوده‌اند، در راستای اجرای این طرح و استقرار عدالت در کشور، منافع خود را در خطر می بینند و به همین خاطر با آن مخالفت می کنند. استاندار تهران اضافه کرد: مردم در صورت برنامه ریزی و استفاده درست می‌توانند حتی با کسر تمام هزینه ها، بخشی از مبالغ واریزی یارانه‌ها را نیز پس انداز کنند.

تمدن افزود: دولت عدالت محور می خواهد تا قشر کمتر برخوردار جامعه از یارانه ها بیشترین بهره را ببرند و محرومان و نیازمندان کشور بتوانند به حق قانونی خود برسند. وی گفت: مردم و مسئولان مطمئن هستند که در راستای اجرای این طرح بسیاری از ویژه خواران و دشمنان نظام کارشکنی خواهند کرد و به همین خاطر حتما اتحاد و همدلی خود را حفظ می‌کنند و برای مقابله به توطئه‌های دشمن آماده می شوند.

این مراسم با حضور امام جمعه دماوند، نماینده مردم شهرستان دماوند در مجلس شورای اسلامی، مسئولان شهرستانی و جمعی از خانواده های معظم شهدا برگزار شد. در این مراسم از زحمات حسین معتمدنیا، فرماندار سابق شهرستان دماوند قدردانی شد.

 

 

جلسه مجدد اعضای جامعه مدرسین با رهبرانقلاب

یکی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: جلسه دیگری اعضای جامعه مدرسین با رهبر معظم انقلاب دارند تا همه مسائل و دیدگاه‌ها مطرح و فرمایشات ایشان نیز تکمیل شود. آیت‌الله حسن ممدوحی امروز در گفت‌وگو با فارس در قم با اشاره به جلسه روز گذشته اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با مقام معظم رهبری گفت: این جلسه بسیار خوب و پرثمر بود و ثمرات فراوانی نیز به همراه داشت. وی ادامه داد: در این جلسه موضوعات مهمی را اعضای جامعه مدرسین مطرح کردند و به مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی توجه شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: جلسه اعضای جامعه با رهبر معظم انقلاب فوق‌العاده و بی‌بدیل بود و با حضور همه اعضا برگزار شد. آیت‌الله ممدوحی اظهار داشت: ارادت جامعه مدرسین نسبت به مقام معظم رهبری بسیار زیاد است و جلسات جامعه با ایشان نیز برکات بسیاری را به همراه دارد. وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در این جلسه ادامه داد: ایشان نیز بیانات بسیار مهمی را ایراد کردند که در این فرمایشات موضوعات مهم در همه حوزه‌ها مطرح شد.

تاکید بر تربیت نیروهای متخصص
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نقایص فرهنگی اظهار داشت: ایشان همانطور که به صدا و سیما و دیگر مراکز اشکال می‌گیرند به حوزه نیز ایرادی گرفتند مبنی بر اینکه حوزه به تربیت نیروهای متخصص اهتمام جدی داشته باشد. آیت‌الله ممدوحی گفت: طبق فرمایش ایشان باید حوزه در کارهای عمیق‌تر هنری و فرهنگی وارد شود و باید نیروهای متخصص این امر را تربیت کند.

وی بیان داشت: ایشان تاکید کردند که این نیروهای متخصص و تربیت شده از سوی حوزه باید در صدا و سیما و موضوعات هنری باشند تا بدانند کجا را باید امضا کرده و کجا مجوز‌ها را صادر کنند. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: نکته ایشان بسیار موضوع با اهمیتی است که باید حوزه علمیه به آن بپردازد و با تربیت نیروهای متخصص موضوعات فرهنگی و هنری را طبق موازین اسلامی کنترل کند.

آیت‌الله ممدوحی تاکید کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید حوزه در عرصه تربیت چنین نیروهایی وارد شود و به این امر مبادرت داشته باشد. وی اضافه کرد: در دیدار با ایشان اعضای جامعه مدرسین نیز سخن گفته و موضوعات مهمی را مطرح کردند که این موضوعات در ابعاد اجتماعی، فرهنگی و حوزوی بود. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: جلسه دیگری نیز اعضای جامعه مدرسین با رهبر معظم انقلاب دارند تا همه مسائل و دیدگاه‌ها مطرح و فرمایشات ایشان نیز تکمیل شود.

 

 

در فضای مجازی به چاهی افتادیم که برای جمهوری اسلامی کنده بودیم

 

img/daneshnameh_up/f/f4/compics000175.gif

شبکه های اینترنتی اجتماعی نظیر فیس بوک به معدن طلای اطلاعاتی جمهوری اسلامی تبدیل شده اند.

هامون نیوز به نقل از گویانیوز وابسته به سازمان جاسوسی سیا در هشداری جدی نسبت به ناامنی شبکه های اینترنتی نوشت: اگر در گذشته، شبکه های اطلاعاتی جمهوری اسلامی باید با هزار راه به گروههای مخالف در خارج کشور نفوذ می کرد تا اطلاعاتی ریز و درشت از وابستگان به گروههای سیاسی بدست آورد، امروز وجود شبکه های اینترنتی حکم یک معدن طلای اطلاعاتی را دارد. رژیم براحتی می تواند یک تصویر از وضعیت گروههای سیاسی، سمپاتها و هواداران یک سازمان به دست آورد مثلا در فیس بوک، هر کس مقداری کم و بیش از خود اطلاعاتی بیرون میدهد؛ خطوط سیاسی که دنبال میکند، نام و نام خانوادگی. و اگر طرف بسیار باز عمل کند باز هم اطلاعات بیشتری به اینکه کجا زندگی می کند و به چه مسائلی علاقه دارد و بعد هم هر دوستی، دوستی را دنبال میکند که خود حاوی اطلاعاتی نادر برای رژیم است. امروز رژیم علاوه بر نعمت تکنولوژی کنترل زیمنس-نوکیا که برای کنترل ارتباطات در داخل بکار میگیرد، عملاً با وجود شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک دست یابی به اطلاعات وسیعی را دارد.

گویانیوز می نویسد: اگر جمهوری اسلامی مثلاً تا دیروز خبری از م.س یک فعال سیاسی برای مثال نداشت، امروز از او خبر دارد که مثلا هنوز نسبت به فلان سازمان سیاسی سمپاتی دارد و م.س خود دارای دوستانی است و این دوستان باز دوستانی دارند که یا بصورت گروهی و یا بصورت فردی به یکدیگر متصل هستند و بدین شکل حداقل وضعیت سیاسی افرادی که تا دیروز برای رژیم به عنوان هوادار ساده، نزدیک و دور مشخص نبود امروز برای رژیم مشخص می شود. از نظر تکنیکی رژیم براحتی می تواند با گرفتن نام و نام خانوادگی افراد در کشورهای مختلف اروپایی از طریق دستگاه اطلاعاتی که در هر سفارتخانه دارد، در سیستم تلفنی هر کشور اطلاعات محل زندگی افراد را بدست آورد و اگر هم برایش حساس باشد با تلاش بیشتری در محل اطلاعات نسبت به افراد بدست آورد. می تواند با داشتن ایمیل برنامه های مختلف را با اسب تروا ارسال کند که با یک نوشته مخالف رژیم برای مثال در برنامه ورد، و یا پی دی اف و یا حتی تصویر و یا یک بازی و یک برنامه جالب و... اطلاعات کامپیوتری افراد را خالی نماید. و می تواند با گوگل اطلاعات بیشتری از فرد بدست آورد. حال حساب کنید که اگر تمامی این تلاشهای ساده را رژیم به هم گره بزند، چه اطلاعاتی را می تواند بدست آورد. می داند که یک نفر اکنون در چه وضعیت سیاسی است و تا چه حد فعال میباشد. در کجا و در چه کشوری و در چه شهری زندگی میکند و حتی شکل و قیافه امروزیش چه شکلی است و...
این سایت ضد انقلابی که خود منبع بسیاری از اطلاعات مورد بحث است، پرسیده است: دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی کی می توانست به راحتی این گونه اطلاعات مجانی نسبت به تعداد زیادی از افراد اپوزیسیون به دست آورد؟ و از حال فرد فرد آنها باخبر باشد. با این حساب آیا جمهوری اسلامی از فضای مجازی ضرر کرده یا نفع برده است؟ این یک چاقوی دو سره است که علی رغم زخم های سطحی که می تواند برای رژیم دربر داشته باشد، می تواند زخم های عمیقی بر تن اپوزیسیون و مخالفان بگذارد. البته امکانات سازماندهی رژیم در فضای مجازی بسیار گسترده تر از مثال های ساده ای است که ما ذکر کردیم اما همین مثال ساده می تواند هشداری برای مخالفان رژیم باشد که دچار ساده اندیشی نشوند.
این رویکرد مالیخولیایی و رعب آلود به فضای مجازی در حالی است که وزارت خارجه آمریکا سال گذشته ضمن هیاهوی تبلیغاتی مدعی شده بود با استفاده از فضای اینترنت و بسیج برخی شبکه ها می تواند کار براندازی در جمهوری اسلامی را پیش ببرد.
 
 
 
 
 

وقتی سردمداران فتنه رجال سیاسی می‌شوند

 

 

یک سایت اصلاح‌طلب به سردمداران زندانی جریان فتنه لقب رجل سیاسی داد.

سایت آینده که در ایام انتخابات منتشر کننده اخبار تخریبی و دروغ علیه دولت و احمدی‌نژاد و پس از انتخابات به خاطر تحرکات ضد امنیتی مدتی توقیف شد، چندی است فعال شده اما همچنان رویه دوران قبل از مسدود شدن را طی می‌کند. آینده در مطلبی به وضعیت زندانیان سرشناس جریان فتنه پرداخته و مدعی شد ده‌ها نفر از چهره‌های اصلاح طلب توسط دادگاه انقلاب به حبس‌های طولانی محکوم شده و چون کنار هم هستند باعث شده دوران حبس را راحت‌تر سپری کرده و سرگرمی‌های جالبی برای خود فراهم کنند!

سایت آینده در مقام تطهیر سردمداران جریان فتنه و عوامل موثر آنها نوشته: بسیاری از این افراد دارای تحصیلات عالیه و متخصص می‌باشند و یکی از سرگرمی‌های آنان برقراری کلاس و تدریس مسائل تخصصی به سایر زندانیان می‌باشد از جمله برگزاری کلاس تدریس علوم سیاسی توسط محسن میردامادی و کلاس اقتصاد توسط حسین مرعشی می‌باشد. سایت مذکور در حمایت از فتنه‌گران تا جایی پیش‌رفته که مدعی شده فضای زندان به گونه‌ای شده که این رجال سیاسی تمایلی برای آزادی ندارند و نامه‌ای که برای عفو و آزادی مشروط خود نوشته‌اند رضایت مسئولان قضائی را فراهم نکرده است.

ادعاهای غلو آمیز و نادرست سایت آینده درباره دو زندانی جریان فتنه در حالی مطرح می‌شود که میردامادی با دو نفر دیگر هم‌بند می‌باشد و هیچ خبری درباره تدریس وی صحت ندارد و حسین مرعشی هم ماه‌ها در مرخصی به سر می‌برد و یک هفته است به زندان برگشته و هر گونه ادعای تدریس درباره او کذب محض است. معلوم نیست حمایت سایت آینده از یک زندانی هتاک و محکوم که حتی خانواده و برخی چهره‌های صاحب‌نام حاضر به دفاع و وساطت برای او نیستند چه معنی دارد؟

ضمنا جهت اصلاح اطلاعات دست اندرکاران سایت آینده در خصوص عدم تمایل فتنه گران زندانی برای آزادی از زندان، نه زندانیان مشهور جریان فتنه نامه‌ای نوشته و نه مسئولان ذیربط انگیزه‌ای برای آزادی فتنه‌گران داشته‌اند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/8/2:: 7:0 عصر     |     () نظر