سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سزاوارترین کس به دوستی، آن است که سودش برای تو و زیانش برای دیگری باشد . [امام علی علیه السلام]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

بیانیه سپاه : شعار"مرگ بر آمریکا "در عرصه استکبارستیزی ملتهافراشده است

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای 13 آبان‌ماه را عرصه نمایش ماهیت استکبار ستیزی انقلاب اسلامی و روح مقاومت ملت ایران در برابر نظام سلطه و راهبردهای شیطانی آمریکا دانست. در بخشی از این بیانیه آمده است: 13 آبانماه به دلیل نقش آفرینی در فرآیند انقلاب اسلامی در حافظه تاریخی ملت ایران از جایگاه خاصی برخوردار بوده و در هر سال منشاء جوشش و حرکت انقلابی جامعه اسلامی در اعلام مواضع ضد استکباری و آمادگی همه جانبه برای مقابله با طرحها و نقشه‌های دشمنان انقلاب و نظام تلقی می شود.

این بیانیه می افزاید: تبعید حضرت امام خمینی(ره) در سال 1343، شهادت دانش آموزان انقلابی در سال 57 و تصرف لانه جاسوسی آمریکا در سال 1358 رخدادهای تاریخ سازی هستند که فصل مشترک آنها حق طلبی و سلطه ستیزی ملت ایران است.

این بیانیه در ادامه با برشماری دستاوردها و پیامدهای حوادث سه گانه 13 آبان‌ماه، بویژه تسخیر لانه جاسوسی در روند انقلاب اسلامی تصریح کرده است: اقدام انقلابی دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره) در فروپاشی مرکز فرماندهی و کنترل جریانهای برانداز و ضدانقلابی و نیز انهدام کانون جاسوسی آمریکا در پایتخت نظام، سد هراس از قدرت پوشالی ابرقدرتها را شکست و ملل و جوامع آزاده و حق طلب جهان جرأت مقاومت و ایستادگی برابر سیاستها و نقشه‌های استعماری و استکباری نظام سلطه را پیدا کردند.

در این بیانیه شکل‌گیری نهضت بیداری اسلامی و جبهه متحد ضدآمریکایی و ضدصهیونیستی در نقاط مختلف عالم را حاصل عزم و اراده انقلابی مردم ایران در تداوم انقلاب و بی اعتنایی به قدرتهای بزرگ و زورگو معرفی و تاکید شده است : امروز بیش از هر زمان دیگری مبارزه و ظلم ستیزی ایران اسلامی به مدل مقاومت جهان اسلام و سر مشق کشورهای خواهان استقلال و عدم وابستگی به بلوک های قدرت های شیطانی تبدیل شده است.

این بیانیه آمریکا را به عنوان شیطان بزرگ، دشمن اصلی ملت عظیم الشان ایران اسلامی و عامل گرفتاریهای جهان اسلام و منشاء توطئه و فتنه علیه انقلاب اسلامی و نهضت‌های آزادی بخش عالم معرفی و تاکید کرده است: تردیدی نیست که حق ماندنی و ظلم رفتنی است و دور نخواهد بود روزی که جامعه بشری در پناه تعالیم مکتب انقلابی وعدالت محور اسلام ناب محمدی (ص) و پیامهای متعالی انقلاب اسلامی از چنگال سلطه و استیلای قدرتهای شیطانی و فراعنه مدرن رهایی ‌یابند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان بیانیه خود با دعوت از اقشار و آحاد ایرانیان غیرتمند و ولایتمدار برای حضور پرشور، گسترده و انقلابی در تظاهرات سراسری و آئین های گرامیداشت یوم الله 13 آبان‌ماه آورده است: امروز شعار مرگ بر آمریکا در صحنه‌های استکبار گریزی و ظلم ستیزی ملت‌ها نهادینه شده است و آزادی خواهان جهان آنرا از الزامات موفقیت خود برای رسیدن به ساحل نجات و دستیابی به استقلال و حیات توأم با عزت و سربلندی می دانند و بی شک طنین برائت و بیزاری ملت ایران از شیطان بزرگ در 13 آبان ماه، شعله‌های خشم و اعتراض جهانی علیه سردمداران نظام کفر و الحاد و حاکمان ظالم، جنایتکار و بی لیاقت کاخ سفید و دولت های متحد آمریکا را برافروخته تر ساخته و اتاق های فکر و توطئه آنان علیه جامعه بشری را با چالش جدیدی روبه رو خواهد ساخت.

 

 

تحرکات جریان فتنه در آستانه 13 آبان

در آستانه فرارسیدن یوم ا... 13 آبان مصادف با روز دانش آموز جریان فتنه در اقدامی برنامه ریزی شده تلاش گسترده ای را به منظور متشنج نمودن محیط دانشگاهها و ایجاد نا آرامی در جریان مراسم راهپیمایی این روز آغاز نموده اند.

بر همین اساس برخی از اعضای مرتبط با سران فتنه با برقراری ارتباط با برخی از اغتشاشگران  دانشجو که در زندان به سر می برند آنها را به صدور بیانیه ترغیب نموده اند و این دانشجویان نیز با صدور فراخوانی دانشجویان و دانش آموزان را به انجام اغتشاش ناآرامی در مراسم راهپیمایی 13 آبان دعوت نموده اند.

گفته می شود نمایندگان سران فرقه در دیدارهای خود با سایر گروه های دانشجویی حامی فتنه از آنها درخواست نموده اند در مراسم راهپیمایی 13 آبان با بستن بازو بندهایی مندرج به عباراتی در حمایت از سران فتنه و زندانیان سیاسی شرکت نمایند.

گفته می شود فعالین تشکل های دانشجویی حامی جریان فتنه در مراکز دانشگاهی در تلاش هستند به انحاء مختلف از قبیل مراسم سخنرانی ، صدور بیانیه ، پخش اطلاعیه و ... با سوء استفاده از پتانسیل دانشجویان جدید الورود با ایجاد ناآرامی فضای دانشگاه ها را متشنج نمایند.

 

 

سه حادثه تاریخی، روز 13 آبان را جاودانه کرد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس کشتار دانش‌آموزان، تبعید امام(ره) و تسخیر لانه‌جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام را 3 اتفاق مهم 13 آبان دانست. غلامعلی حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن حضور در مراسمی که به مناسبت سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: بی تردید 13 آبان یکی از روزهای مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است و این روز یکی از روزهای مرتبط با دانشگاه تهران و دانشجو هم است؛ بر این اساس طبیعی است که دانشجویان همانطور که 16 آذر را نمادی از حرکت دانشجویی می‌دانند برای این روز هم اهمیت خاصی قائل باشند.

وی با بیان اینکه 13 آبان به دانشجویان تعلق دارد، افزود: کمتر اتفاق می‌افتد که یک روز ظرفیت 3 حادثه تاریخی را در یک فاصله زمانی به خود اختصاص داده باشد. وی در این رابطه ادامه داد: اولین مناسبتی که 13 آبان را در تاریخ جمهوری اسلامی ایران جاودانه و نامدار می‌کند تبعید حضرت امام راحل در سال 1343 است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین گفت: دومین مناسبت 13 آبان، کشتار دانش‌آموزی و روز 13 آبان سال 1357 است و نیز سومین مناسبت که 13 آبان را جاودانه کرده است تسخیر لانه جاسوسی در سال 1358 است. حداد عادل در ادامه گفت: بعد از 15 خرداد امام راحل دستگیر و چند ماهی در زندانی شدند. بعد از آن ایشان چند ماهی آزاد ‌شدند و مدتی در تهران تحت نظر قرار ‌گرفتند و بعد از آن به قم بازگشتند.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: اوایل آبان سال 1343 لایحه‌ای در مجلس سنا به تصویب رسید که اجازه می‌داد در صورتی که مستشاران آمریکایی مقیم ایران جرمی مرتکب شدند از محاکمه در دادگاه‌های ایران معاف باشند که این مسئله در واقع بازگشت به کاپیتولاسیون بود. حداد عادل ادامه داد: بعد از اینکه رضاخان در ایران به قدرت رسید کاپیتولاسیون را لغو کرد که این مسئله برای وی به نوعی حیثیت به همراه داشت و طرفداران رضاخان این مسئله را ناشی از وطن خواهی وی دانستند.

وی افزود: البته دلیل عدم مخالفت انگلیسی‌ها با این مسئله این بود که می‌خواستند حکومت رضاخان در ایران تثبیت شود. رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در سال 1343 به طور غیر علنی کاپیتولاسیون دوباره تصویب شد و خبر این مسئله به امام (ره) رسید، امام با اینکه مدتی بود که تنها به درس و بحث مشغولیت داشتند در برابر این حادثه بی‌تاب شدند و آن سخنرانی معروف خود را ایراد کردند.

وی بیان داشت: اندکی بعد از سخنرانی امام (ره) ایشان را شبانه از قم به تهران آوردند و یکسره از فرودگاه تهران ایشان را به ترکیه فرستادند و این آغاز تبعیدی بود که تا 12 بهمن 57 ادامه داشت. حداد عادل در ادامه به حوادث سال 57 اشاره کرد و افزود: در این سال‌ها امواج انقلاب بالا گرفت و کشور در این سال‌ها اوضاع عادی نداشت و معلوم بود که پایه‌های حکومت سلطنتی متزلزل شده است.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: در روز 13 آبان سال 57 دانش آموزان به بهانه سالگرد تبعید امام (ره) مقابل دانشگاه تهران تجمع کردند و نیروهای رژیم نیز دانش آموزان را به گلوله بستند و خیابان انقلاب در آن روز عرصه درگیری شد و این درگیری تا شب ادامه داشت. حداد عادل گفت: برای اولین بار فیلم حادثه 13 آبان از تلویزیون پخش شد و در نهایت این حادثه باعث سقوط دولت شریف امامی شد و در پی آن احساسات همه مردم ایران هم برانگیخته شد.

نماینده مردم تهران کشتار دانش آموزان در روز 13 آبان را جهشی برای انقلاب اسلامی دانست و افزود: در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب دولت حاکم رابطه ضعیفی با آمریکا داشت و در آن روزها حتی چند بار به سمت سفارت آمریکا حمله‌هایی صورت گرفت ولی دولت مانع از اشغال سفارت می‌شد. وی اظهار داشت: از اوایل مهر سال 58 شاهد بودیم که تظاهراتی در تهران و برخی شهرستان‌ به طور غیر متعارف در جریان است و مخالفت‌های با انقلاب در این تظاهرات صورت می‌گرفت که این مسئله در آن زمان تعجب همگان را برانگیخت.

حداد عادل با بیان اینکه بعدها مشخص شد که سفارت آمریکا باعث به وجود آمدن این تظاهرات می‌شد، ادامه داد: بعد از اینکه شاه اجازه ورود به آمریکا پیدا کرد دانشجویان دانشگاه تهران که به یاد 2 حادثه قبلی در دانشگاه تهران اجتماع کرده بودند از دانشگاه تهران به سمت سفارت آمریکا حرکت کردند و آنجا را تسخیر کردند. نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه خواسته دانشجویان از آمریکا این بود که شاه را به ایران تحویل دهد، افزود: دانشجویان پیرو خط امام در مقابل آزادی گروگان‌ها تحویل شاه به ایران را می‌خواستند.

 

 

تجمع دانشجویان مقابل مجلس

جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران در مقابل مجلس تجمع کردند. تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران که روز شنبه گذشته یک‌باره منحل شد در مقابل مجلس حضور یافتند و تعدادی پلاکارت با مضمون اعتراضی در دست گرفتند. گفتنی است؛ قرار است ظهر امروز وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با حضور در کمیسیون بهداشت درمان و آموزش پزشکی با حضور در کمیسیون بهداشت و روان مجلس در مورد دلیل این اقدام توضیح دهد.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/8/11:: 10:24 عصر     |     () نظر