سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سخن در بند توست تا بر زبانش نرانى و چون گفتى‏اش تو در بند آنى ، پس زبانت را چنان نگهدار که درمت را و دینار . چه بسا سخنى که نعمتى را ربود و نقمتى را جلب نمود . [نهج البلاغه]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

برنامه‌های یوم الله 13 آبان اعلام شد

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ویژه برنامه‌های برگزاری مراسم یوم الله " 13 آبان " امسال را اعلام کرد. اصغر آبخضر، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری مراسم ویژه 13 آبان در 600 نقطه کشور گفت: این مراسم در تهران همزمان با دیگر نقاط کشور، در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری نشست‌های دانشجویی، بازخوانی اسناد منتشر شده دانشجویان پیرو خط امام و بازدید دانشجویان و دانش آموزان از نمایشگاه ابزار جاسوسی آمریکایی در لانه جاسوسی، از جمله برنامه‌های ستاد برگزاری مراسم 13 آبان است. اصغر آبخضر افزود: این ستاد در قالب 6 کمیته دانشجویی، دانش آموزی، تشکلهای مردمی، ارتباطات، رسانه و استان‌ها برنامه‌های گسترده‌ای را برای این روز تدارک دیده است که تجلیل از شهدای فاتح لانه جاسوسی از دیگر برنامه‌های آن محسوب می‌شود.

حمل لاشه بالگرد سقوط کرده در حادثه طبس در مراسم 13 آبان

وی اضافه کرد‌: اجرای سرود حماسی مرگ بر آمریکا، قرائت بیانیه‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و طلاب، اجرای سرود همگانی دانش‌آموزان و سخنرانی رئیس سازمان رسانه ملی بعنوان دانشجوی پیرو خط امام از جمله برنامه‌های امسال 13 آبان، در تهران است.

رئیس ستاد برگزاری مراسم 13 آبان، حمل لاشه بالگرد سقوط کرده در حادثه طبس بوسیله دانشجویان شرکت کننده را برنامه جدید مراسم امسال ذکر کرد و افزود: لاشه این بالگرد که در محل سابق سفارت آمریکا (لانه جاسوسی) نگهداری می‌شود، امسال به‌عنوان نماد پوشالی بودن تهدیدات آمریکا و همچنین تاکید بر ادامه راه شهدای فاتح لانه جاسوسی، حمل می‌شود.

 

 

خبر خاتمی از فتنه‌هایی که در راه است

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اشکال مختلف فتنه در راه است و فتنه‏ای که پشت سر گذاشته شد باید آیینه عبرت برای رویارویی با فتنه‏های دیگر باشد. آیت الله سید احمد خاتمی شب گذشته در مرحله دوم اولین دوره فرهنگی ـ آموزشی ائمه جماعات مساجد کشور که در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی (عج) قم برگزار شد، اظهار داشت: انتظار است ائمه جماعات در قضایای سیاسی بی توجه نبوده و حضور ولایی در صحنه داشته باشند. وی افزود: شان مسجد، امام جماعت، محراب و منبر بالاتر از آن است که در محدوده بسته جناحی و حزبی قرار گیرد.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ائمه جماعات علمداران بصیرت در جامعه به شمار می‏روند، گفت: مساجد نهادهای مختلفی از جمله بسیج، کانون‏های فرهنگی هنری و هیئت امنا دارد و ساماندهی این مجموعه بر عهده امام جماعت است. خاتمی بیان داشت: امام جماعت باید به عنوان یک مدیر از ظرفیت‏های موجود مساجد در راستای نشر و گسترش دین استفاده کنند. وی ادامه داد: امام جماعت مساجد برای مدیریت این مکان مقدس نباید تنها به اقامه نماز بسنده کنند.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری به نقش بصیرت افزایی ائمه جماعات در جامعه اشاره کرد و گفت: ائمه جماعات زمانی که حق و باطل با هم در آمیخته‏اند، باید علمداران بصیرت در جامعه باشند. خاتمی تاکید کرد: به تعبیر امام علی (ع) علمداران دین چه در فضای حاکمیت باطل و چه در فضای فتنه دارای وظایفی هستند و کسانی از عهده این مسئولیت بر می‏آیند، که دارای بصیرت، صبوری و قدرت شناخت مواضع حق را داشته باشند. وی خدا شناسی، نبوت، امامت، نعمت و وظیفه شناسی را از مصادیق بصیرت برشمرد و بیان داشت: بصیرت در بعد دشمن شناسی بسیار مهم است.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اشکال مختلف فتنه در راه است و فتنه‏ای که پشت سر گذاشته شد باید آیینه عبرت برای رویارویی با فتنه‏های دیگر باشد. خاتمی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سفر پر برکت اخیر خویش به شهر مقدس قم رهنمودهای بسیار مهمی ایراد فرمودند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در قم فرمودند که دشمن در پی اسلام منهای روحانیت و روحانیت منهای سیاست است و البته باید توجه داشت که این موضوع سابقه صد ساله دارد، زمانی میرزای شیرازی آن فتوای معروف را در تحریم استفاده از تنباکو اعلام کرد، دشمن تاثیر گذاری روحانیت را مشاهده و از همان زمان به دنبال تحقق تز اسلام بدون روحانیت بود.
 
وی افزود: تئوری اسلام منهای روحانیت در دوران قبل از انقلاب اوج گرفت که با پیروزی انقلاب اسلامی با شکست مواجه شد و در این سال‏ها نیز برخی در صدد کاهش تاثیر گذاری روحانیت هستند. امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز دشمن به مقابله با تمام دین برخاسته و در صدد فرو ریختن کاخ اعتقادات سالم مردم و جوانان است، تصریح کرد: دشمنان وقتی گرایش مردم را به حوزه مباحث عرفانی دیدند، عرفان‏های بدلی را به صحنه آورده و با ایجاد فرقه‏های انحرافی نظیر بهائیت و وهابیت در پی انحراف عقاید مردم برآمدند.
 
خاتمی گفت: فتنه سال 78 زمینه ساز فتنه سال 88 بود.
 
وی اضافه کرد: آنچه در هشت ماهه پس از انتخابات به وقوع پیوست توطئه براندازای بود که به لطف الهی و با درایت مقام معظم رهبری و همراهی مردم خنثی شد. عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: فرماندهان هشت سال جنگ تحمیلی به صراحت بیان می کردند که حوادث هشت ماهه انتخابات به مراتب از سال های جنگ سخت تر بود که به لطف خدا آخرین میخ بر تابوت جریان فتنه در حماسه 9 دی زده شد و آن روز، روز مرگ فتنه و آغاز توطئه‏های جدید استکبار به شمار می آید.
 
خاتمی عنوان کرد: دشمنان بعد از حماسه 9 دی شروع به تحریم‏های همه جانبه کردند. عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: باید در هر زمان دید که دشمن چه شعار و چه هدفی را دنبال می کند که رهبر معظم انقلاب در سفر ده روزه خود به استان قم پرده از چند توطئه دشمن برداشتند. وی خاطرنشان کرد: تداوم نهضت عاشورا، نظام اسلامی است که پرچم اسلام ناب محمدی را در جهان برافراشته است.
 
امام جمعه تهران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب توطئه دیگری از دشمن که «آخوند حکومتی و حکومت آخوندی» است را آشکار کردند، بیان داشت: روحانیت سخنگوی دین و دین نیز برای همه مردم است، دیدن روحانیت به عنوان یک قشر خطا و اشتباه است. خاتمی با اشاره به اینکه القای شعار «حکومت آخوندی» در راستای تحریک مردم به این موضوع می باشد که آنان در حکومت اسلامی کنار گذاشته شده و روحانیت سر کار قرار گرفته است، یادآور شد: تنها پنج درصد از روحانیت در امور اجرایی کشور مشغول به کار هستند.
 
 
 
 
 

"صدای آمریکا" تریبون جمهوری اسلامی برای حمله به مخالفان است!

اظهارات یکی از اعضای اتاق فکر لندن که از طریق شبکه تلویزیون VOA منعکس شده، با واکنش منفی و البته جالب مخالفان جمهوری اسلامی ایران روبرو شده است. به گزارش جنبش سرخ حسینی - به نقل از شبکه ایران، سایت کاریکاتوریست سابق نشریات اصلاح‌طلب در مطلبی جالب، ارگان رسمی وزارت امور خارجه ایالات متحده را به همراهی با جمهوری اسلامی ایران برای تخریب سران جریان ضدانقلاب متهم کرده است.

سایت "خودنویس" با اشاره به حضور اکبر گنجی "از تئوریسین‌های جریان اصلاحات که سابقه هتاکی به مقدسات دینی و اسلامی را هم در کارنامه خود دارد" در برنامه‌های تلویزیونی شبکه صدای آمریکا و اعتراف او به عدم وقوع تقلب در انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری، این مساله را "حمله به سران مخالف نظام ایران" نامیده است.

این سایت همچنین گنجی را که از سوی وزیر ارشاد دولت اصلاحات لقب "ابوذز میرحسین موسوی" دریافت کرده بود، خارج از جریان مخالف ایران دانسته و در این زمینه نوشته است: اکبر گنجی که ?? ماه پیش عضو «اتاق فکر جنبش سبز» بود و بعدها به دایره مغضوبین وارد شد، این روزها از رسانه‌های مختلف مشغول حمله به گروهی از سران جنبش سبز است. 

"ابوذر موسوی" چطور مورد غضب واقع شد؟

ماجرا از آنجا آغاز شد که گنجی در یک همایش، بخشی از سخنرانی خود را به بررسی امکان وقوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ایران اختصاص داد. وی در این سخنرانی که در کشور آلمان برگزار شد، صریحا اعلام کرد که اصولا امکان وقوع تقلب در انتخابات وجود نداشته است و هیچ تقلبی هم روی نداده و احمدی‌نژاد رئیس جمهور قانونی ایران است.

شاید خود گنجی هم تصور نمی‌کرد این سخنان، خارج‌نشینان مخالف جمهوری اسلامی را تاحدی عصبانی کند که حتی حکم به اخراج وی از جمع اپوزیسیون بدهند. البته در پی اعتراض محافل ضدانقلاب به اکبر گنجی، وی تحلیل مجددی در رد ادعای پیروزی میرحسین موسوی در انتخابات سال 88 منتشر و به برخی فعالان تندروی جبهه اصلاحات استناد کرد. اکبر گنجی، هفته گذشته ضمن تأیید بر اینکه، جریان فتنه قابل تعریف نیست، تصریح کرده بود طبق نظرسنجی های اصلاح طلبان هم آرای احمدی نژاد در سراسر کشور بیش از موسوی بوده است.

گنجی که سال گذشته از سوی مهاجرانی به عنوان یکی از 5 عضو اتاق فکر فتنه در خارج کشور معرفی شده بود، در پاسخ به اعتراض های مطرح شده نوشت: "هویت مخالفت با جمهوری اسلامی را نمی‌توان با مدعای پیروزی موسوی در انتخابات برساخت. این مدعا بلا دلیل است. پیامد منفی چنان تلقی این است که هر کس این باور را ندارد، «ناسبز» است بلکه حتی فتنه گرانی وجود دارند که به صراحت تقلب در انتخابات را انکار می کنند از جمله تاج زاده و رمضان زاده و بهزاد نبوی و خاتمی و مجمع محققین و مدرسین، و نمایندگان موسوی و کروبی در دیدار با رهبری."

 

 

13 آبان سر‌آغاز شکست هیمنه پوشالی استکبار جهانی بود

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای، فرارسیدن 13 آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی را گرامی داشت. به نقل از ‌روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این بیانیه آمده است: سیزدهم آبان ‌ماه در دفتر تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی، برگی زرین و روزی حساس است، چرا که سه مقطع بزرگ و سه رویداد سرنوشت‌ساز تاریخ معاصر در این روز رقم خورده است؛ رویدادهایی که هر کدام از آنها مصادیقی آشکار از پایداری و فداکاری ملت مجاهد و ‌رهبری آگاه و شجاع‌ ایران در مبارزه علیه قدرت‌های شیطانی است، رویدادهایی که هر یک به تنهایی می‌تواند مبنای تداوم حرکت انقلابی و ظلم‌ستیزی و حقیقت‌طلبی انسان‌های مؤمن و متعهد این سرزمین در بستر تاریخ قرار گیرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در سال 1343 به دنبال اعتراض کوبنده ایشان نسبت به تصویب لایحه ننگین کاپیتولاسیون، کشتار وحشیانه دانش‌آموزان انقلابی و حق‌طلب در سال 1357 و نهایتاً تسخیر لانه جاسوسی و مرکز فرماندهی براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی در سال 1358، رویدادهایی هستند که نه تنها تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی، بلکه تحولات جهانی را هم تحت تأثیر قرار داد و جوهره همه آنها عبارت بود از شکست هیمنه و هیبت پوشالی آمریکای جنایتکار و سرآغاز نمایش مظالم این قدرت شیطانی در سراسر عالم و به همین دلیل هم این روز بزرگ ‌به نام "روز مبارزه با استکبار جهانی " نام گرفت و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مد ظله العالی) نیز در این زمینه فرمودند: "سیزده آبان، روز استواری ملت ایران در مقابل ترفندهای استکبار است."

 

 

هشداری که خاتمی و احمدی نژاد گرفتند

به وزیر ارشاد اعلام کردم فکر نکنید با پایان تابستان فراکسیون روحانیون از مسئله حجاب کوتاه می‌آید و این فراکسیون در زمستان نیز به مسئله حجاب رسیدگی خواهد کرد و تا زمانیکه حجاب در ایران اسلامی نشود کوتاه نمی‌آید. رئیس فراکسیون روحانیون مجلس معتقد است که وضعیت فعلی حجاب به مراتب بدتر از وضعیت حجاب در دولت اصلاحات بوده است.

محمد تقی رهبر نماینده اصفهان در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران پارلمانی به جلسه هفته گذشته فراکسیون روحانیون مجلس با وزیر ارشاد اشاره کرد و گفت: در این جلسه مسائل مربوط به حجاب و انتقاد به حجاب در تئاتر و سینما مطرح شد و همة اعضا معتقد بودند که وضعیت با ارزش‌های انقلاب مطابقت ندارد.

وی ادامه داد: به وزیر ارشاد اعلام کردم فکر نکنید با پایان تابستان فراکسیون روحانیون از مسئله حجاب کوتاه می‌آید و این فراکسیون در زمستان نیز به مسئله حجاب رسیدگی خواهد کرد و تا زمانیکه حجاب در ایران اسلامی نشود کوتاه نمی‌آید. این نماینده مجلس در ادامه خاطر‌نشان کرد:

در دوران اصلاحات نسبت به وضعیت بی‌حجابی به سید محمد خاتمی رئیس جمهور وقت هشدار دادم، اما در حال‌حاضر متاسفانه باید بگویم که وضعیت حجاب در دولت اصولگرا به مراتب بدتر از دولت اصلاحات است. رئیس فراکسیون روحانیون مجلس از استمرار جلسات این فراکسیون با وزارت ارشاد و رئیس سازمان صدا و‌سیما نیز خبر داد.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/8/11:: 10:25 عصر     |     () نظر