سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس دانشی را که خداوند آن را برای امور دینی مردم سودمند قرار دادهاست پنهان کند، خداوند روز قیامت او را با لگامی از آتش لگام زند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

سریال های ایرانی، نگرانی جدید وهابیت

پخش سریال های ایرانی از شبکه های ماهواره ای عربی و استقبال گسترده مردم از آنها به نگرانی جدید وهابیت تبدیل شده است. بخش سریال های ایرانی از شبکه های ماهواره ای عربی و استقبال گسترده مردم در کشورهای عربی از این سریال ها موجب نگرانی جریان های وهابی شده است.

مراکز تبلیغی وهابیت با ابراز نگرانی شدید از شبکه های ماهواره ای و مردم عرب زبان از سریال های ایرانی نسبت به تاثیرات فرهنگی و مذهبی این برنامه ها بر روی مردم کشورهای عربی هشدار داده است. در همین راستا روزنامه الریاض عربستان با انتشار مطلبی، از پخش سریال های متعدد ایرانی از شبکه های مختلف ماهواره ای عربی انتقاد کرده و آن را نشانه نفوذ فرهنگی ایران در منطقه دانسته است.

این روزنامه با درج تصاویری از برخی سریال های در حال پخش ایرانی، به راه اندازی شبکه آی فیلم که به پخش فیلم ها و سریال ها ایرانی به زبان عربی اختصاص دارد اشاره کرده و افزوده است:  با پیگیری نمودن اخبار پخش سریال های ایرانی از شبکه های ماهواره ای عرب زبان و تاسیس شبکه آی فیلم ایران به خوبی روشن می شود که هدف ایران از این کار همکاری مشترک نیست بلکه این کار برای استفاده از این سریال ها در رساندن پیام های فرهنگی، سیاسی و ایدئولوژیک است.

گفتنی است پیش از این نیز پخش سریال های ایرانی یوسف پیامبر و مریم مقدس با استقبال گسترده مردم در کشورهای عربی مواجه شده بود. هم اکنون چند سریال ایرانی در حال پخش از شبکه های معروف ماهوازه ای عربی است و این سریال ها نیز به دلیل رعایت مسایل اخلاقی و داشتن پیام های فرهنگی بسیار مورد توجه مردم واقع شده است.

 

 

وضعیت حجاب در دولت اصولگرا به مراتب بدتر از دوره اصلاحات است

تصور نکنید چون فصل تابستان تمام شده فراکسیون روحانیون مجلس در مورد حجاب کوتاه می آید، ما در زمستان هم حجاب را رصد می کنیم و تا زمانی که موضوع حجاب در ایران اسلامی نشود، کوتاه نخواهیم آمد. رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت حجاب در کشور، رئیس جمهور را مخاطب قرار داد و گفت: وضعیت حجاب در دولت اصولگرا به مراتب بدتر از دوره اصلاحات است.

محمد تقی رهبر در حاشیه جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس، در جمع خبرنگاران با انتقاد از وضعیت حجاب در جامعه و مطابق نبودن آن با ارزش های انقلاب اسلامی گفت: در دوران اصلاحات من به خاتمی رئیس جمهور وقت گفتم که وضعیت حجاب مناسب نیست و نسبت به این مسئله به وی هشدار داده بودم اما اکنون متاسفانه شاهدیم که در دولت اصولگرا وضعیت حجاب به مراتب بدتر از آن دوره است و با ارزش های اسلامی مطابقت ندارد.

وی تاکید کرد: من این هشدار و انتقاد را به احمدی نژاد گفته ام.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس با اشاره به جلسه این فراکسیون با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در جلسه ای که با ایشان داشتیم از وضعیت تئاتر و سینما و عدم مطابقت فعالیت های این گروه ها با ارزش های انقلاب اسلامی به وی تذکر داده ایم.

نماینده اصفهان در مجلس اظهار داشت: اینگونه رفتارها در سینما و تئاتر ایران مناسب نیست و منجر به بروز ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی در جامعه می شود.

وی با مخاطب قرار دادن وزیر ارشاد گفت: تصور نکنید چون فصل تابستان تمام شده فراکسیون روحانیون مجلس در مورد حجاب کوتاه می آید، ما در زمستان هم حجاب را رصد می کنیم و تا زمانی که موضوع حجاب در ایران اسلامی نشود، کوتاه نخواهیم آمد. حجت الاسلام رهبر همچنین از استمرار جلسات فراکسیون روحانیون با وزارت ارشاد و رئیس سازمان صدا و سیما خبر داد و گفت: فراکسیون روحانیون بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری بر مسئله حجاب تاکید دارد.

 

 

موسوی، کروبی را سوار ماشینش کرد و حصر را شکست

ملاقات اخیر کروبی با موسوی (در خانه موسوی) و ادعای این که «موسوی در اقدامی انقلابی حصر را شکسته و کروبی را با ماشین خود به درون خانه برده»، اسباب تردید و تمسخر را در محافل حامی فتنه سبز فراهم کرد.

 

«علیرضا- ر» از عناصر فراری در این باره نوشت: «موسوی در یک اقدام انقلابی» (؟؟؟)... بامزه بود! دو انقلابی ضد انقلاب به طور انقلابی پائین تر از انقلاب با هم دیدار کردند و سایت ها نوشتند که موسوی در «یک اقدام انقلابی» سوار ماشین شخصی اش شد، ناگهان از خانه بیرون زد و.... و خلاصه طی این حرکت «انقلابی» موسوی حصر خانگی کلا شکسته شد. این که چرا موسوی اقدام نمی کند، وقتی اقدام بکند همچنان «انقلابی» عمل می کند البته مسئله ای است مشخص. ولی اینجا این سؤال پیش می آید که چرا اینهمه روحیه و اقدامات انقلابی موسوی فقط اینجور جاها فوران می کند؟

نویسنده سایت خودنویس آنگاه 3 احتمال طنزآلود را مطرح کرده است: 1. موسوی در حالت معمول پسر خوبی است. انقلابی هم هست. کاریش نداشته باشی نهایتا همان می نشیند ماهی یک بیانیه می نویسد با کسی هم کاری ندارد. ولی همچی که عکس زنش را نشان بدهی یا مهمان را از دم در خانه اش راه ندهی یا به هر شکلی ماجرا شخصی بشود همین پسر خوب ناگهان «در یک اقدام انقلابی» یک کارهایی می کند که همه کف لمه می کنند. در مجموع برای این که موسوی یک تکانی به خودش و جنبش بدهد کافی است یک کاری بکنید که یک ماجرایی برای شخص خودش پیش بیاید. الباقی را ماشالا خودش انقلابی است و استاد!

2. تا جایی که ما بلدیم حصر خانگی به یک چیزی می گویند که طرف نتواند با کسی رفت و آمد داشته باشد. اگر کروبی که خودش حصر خانگی است می تواند لااقل تا دم خانه موسوی برود چرا موسوی که اقدامات انقلابی هم بلد است نمی تواند برود دم خانه کروبی؟ البته کتک خور موسوی مثل کروبی ملس نیست ولی آن روزی که ریختند دیوار خانه کروبی را آوردند پایین، عالم و آدم رفتند منزل کروبی همین موسوی همین جایی که الان نشسته همچنان نشست و طبق روال طی یک بیانیه کوبنده این اقدام را مثل بقیه اقدامات محکوم کرد.

3. در مجموع اگر یک نفر به موسوی یادآوری بکند که رهبر یک جنبش اعتراضی است نه یک اعتراض به هر ماجرای شخصی من خیلی ممنون می شوم. کروبی کاپیتان این جنبش است. حرکت بدون توپ می کند، پاس گل می دهد، از تله آفساید به راحتی فرار می کند، هزار تا کار دیگر بلد است بکند ولی کسی نیست که ضربه تمام کننده را بزند. در حال حاضر اگر موسوی را از وسط زمین برداری ببری وسط تماشاچی ها یا حتی بیرون استادیوم بنشانی هم باز احوال بازی توفیر زیادی نمی کند چه بسا که بازی روانتر هم بشود. آقای موسوی! بغیر از مسائل مربوط به دم خانه و توی خانه ات چه راهی برای پیش بردن جنبش داری؟ به قول کروبی دوتاشو بگو!

خودنویس درپایان یادآور شده است: آقایان سایت های سبز! شما سایت خبری- تحلیلی- سیاسی هستید، نشریه طنز نیستید که. وقتی می نویسید موسوی «در یک اقدام انقلابی» سوار ماشینش شد رفت سر کوچه آدم خنده اش می گیرد. به خدا خبر را جور دیگری هم می شود بولد کرد، نخندانید ما را!

یادآور می شود کروبی و موسوی در دیدار «انقلابی»! مورد اشاره با نبوغ منحصر به فردی! خود را پشت عنوان ملت مخفی کرده و گفته اند: به مصلحت نیست بین صفوف ملت تفرقه ایجاد کنیم و ده ها میلیون نفر از معلمان و کارگران، دانشجویان و اساتید را خس و خاشاک یا میکروب و فتنه گر بنامیم.

 

 

طعنه حداد عادل به سید محمد خاتمی

بیاد دارم که در زمان اصلاحات خود آقای خاتمی گفت که تنها 20 زندانی سیاسی وجود دارد ولی باز هم بیگانگان می‌گفتند که در ایران تعداد زیادی زندانی سیاسی وجود دارد که باید به وضع آنها رسیدگی شود. فارس: غلامعلی حداد عادل در مراسمی که به مناسبت تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در دانشگاه تهران برگزار شد، سخنرانی کرد که البته سخنرانی وی با حاشیه‌هایی نیز همراه بود.

غلامعلی حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عصر امروز در مراسمی که به مناسبت تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران برگزار شد، سخنرانی کرد که حاشیه نگاری از سخنرانی وی به شرح زیر است.

* قرار بود حداد عادل ساعت 15 در محل سالن شیخ انصاری دانشکده حقوق حضور یابد که تأخیر وی باعث شد تا مجریان این برنامه از پخش کلیپ برای پر کردن وقت حضار استفاده کنند، بر همین اساس دو کلیپ قبل از حضور حداد در سالن به نمایش درآمد.

*بعد از پخش 2 کلیپ یاد شده مجری برنامه پشت بلندگو رفت و اعلام کرد که قرار بود آقای حداد تا این لحظه به سالن برسند ولی تاکنون وی به دلیل بارش باران نتوانسته‌اند در سالن حضور یابند و ما هم دیگر کلیپی نداریم که برای شما پخش کنیم!

* نبودن کلیپ باعث شد که مجری برنامه یک بار دیگر عناوین برنامه را قرائت کند که همزمان با این موضوع حداد عادل نیز وارد سالن شد.

*بعد از سخنرانی حدادعادل قرار بود از دانشجویانی که قبلا ثبت نام کرده‌اند دعوت شود تا نظرات خود را در حضور حداد بیان کنند، ولی مجری برنامه گفت که کسی برای این مسئله ثبت نام نکرده است!

*همزمان با سخنان مجری در مورد عدم ثبت نام دانشجویان برای اظهارنظر، یکی از دانشجویان از انتهای سالن گفت که من قصد صحبت داشتم ولی کسی از من ثبت‌نام نکرد که مجری از این شخص خواست تا با حضور در پشت تریبون نظراتش را بیان کند.

*رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به سوال این دانشجو که از وی خواسته بود که فیلم مستند 444 روز مانده به آزادی را مشاهده کند و سپس در خصوص وجهه ایران بعد از تسخیر لانه جاسوسی اظهارنظر کند، گفت: زمانی که ما سیلی محکمی را به گوش آمریکا زدیم نباید توقع داشت که آنها ساکت بنشینند بر این اساس آمریکایی‌ها از طریق ابزار تبلیغاتی خود فیلم‌ها و کتاب‌های زیادی را علیه حرکت دانشجویان ساخته‌اند و همواره تلاش کردند که از ایران چهره‌ای زشت نشان دهند.

*در ادامه برنامه هم یکی دیگر از دانشجویان اجازه خواست که صحبت کند که حداد عادل نیز از وی خواست تا پشت تریبون حاضر شود و بعد نظرات خود را بگوید.

*این دانشجو از عدم حضور حداد طی سال‌های قبل در دانشگاه تهران انتقاد کرد که حداد عادل در پاسخ به وی گفت: "که آیا کسی از من دعوت کرده است که به من می گویید چرا نیامده‌ام ".

*بعد از پایان سخنان این دانشجو وی به سمت درب خروجی حرکت کرد تا از سالن خارج شود که حداد از وی خواست تا با حضور در سالن پاسخ سؤالاتش را بشنود.

*جداد در پاسخ به سوالات این دانشجو که در سخنان خود مسائلی را مطرح می‌کرد و در پایان می‌گفت که البته این مسائل به من ربطی ندارد، گفت: این آقا همه مسائل را بیان کردند در حالی که قصد داشتند چیزی نگویند.

*همچنین حداد در پاسخ به این دانشجو که همواره طی سخنان خود درخواست می‌کرد که نگیرندش، گفت که مطمئن باشید کسی با شما کاری ندارد و شما می‌توانید نظرات خود را آزادانه بیان کنید.

*حداد عادل همچنین در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان گفت که بیاد دارم که در زمان اصلاحات خود آقای خاتمی گفت که تنها 20 زندانی سیاسی وجود دارد ولی باز هم بیگانگان می‌گفتند که در ایران تعداد زیادی زندانی سیاسی وجود دارد که باید به وضع آنها رسیدگی شود.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/8/12:: 11:52 صبح     |     () نظر