سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر بختیارى را بخت برگشتنى است ، و آنچه برگشت پندارى نبوده و نیست . [نهج البلاغه]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

alt

قصه شیخ ساده لوح

شیخ ساده‌لوح با الاغش در راهی می‌رفت. حوالی ظهر، کنار یک رودخانه توقف کرد. شیخ که تشنه بود از خر پیاده شد روی زمین زانو زد و خم شد تا آب بنوشد، اما در همین لحظه عینکش داخل رودخانه افتاد و آب آن را با خودش برد. شیخ که هول شده بود، با دنبال عینکش در امتداد رودخانه شروع به دویدن کرد. دهقانی او را دید و با فریاد پرسید: «ای شیخ! چه می‌کنی؟»

شیخ گفت: «دنبال عینکم هستم که در آب افتاده!» مرد دهقان از شدت خنده روی زمین پهن شد. شیخ که گیج شده بود، علت خنده او را پرسید. دهقان در حالی که سعی می‌کرد برای لحظه‌ای جلوی خنده‌اش را بگیرد، گفت: «اما تو در حال دویدن در خلاف جهت جریان آب رودخانه هستی. عینکت به یک سمت رفته و خودت هم از سمت دیگر رفته‌ای!»

شیخ تا این را شنید، در جایش ایستاد و گفت: «یعنی از ظهر تا حالا که غروب شده، دارم الکی می‌دوم؟». دهقان که دلش به حال شیخ ساده لوح سوخته بود، از او دعوت کرد حالا که تا این حد ضعف بینایی دارد و جهت جریان آب را هم نمی‌بیند، شب را در خانه او بماند. شیخ قبول کرد و بعد از پیدا کردن خرش به خانه دهقان رفت. آن‌ها شام خوردند و خیلی زود خوابیدند.

صبح روز بعد در ده خبر پیچید که یک غریبه، دکانی که توسط دهدار پلمپ شده بود را شکسته است. همه در بازار جمع شدند و در آنجا شیخ را دیدند که مقابل دکان خوابیده و قفل شکسته هم آنجا است. وقتی او را بیدار کردند، تعجب کرد و گفت که نمی‌داند مردم از چه چیزی حرف می‌زنند. شیخ به خاطر آورد که نیمه‌های شب وقتی برای قضای حاجت از جایش بلند شد، ولی چشم‌هایش جایی را ندید و در ده گم شد و کمی بعد یک مستراح را پیدا کرد که درش خراب بود و باز نمی‌شد و چون از شدت فشار طاقتش تمام شده بود چندبار به آن تنه زد تا این که باز شد. شیخ که حالا متوجه اشتباهش شده بود، می‌دانست اگر بگوید در دکان مردم قضای حاجت کرده، کتک خواهد خورد، پس لال شد. جمعیت گفتند تا امروز کسی جرئت نکرده بود این‌چنین راسخ مقابل دهدار بایستد. سپس مردمی که جوگیر شده بودند، پلمپ همه مغازه‌های متخلف و گران‌فروش را شکستند. به دنبال این رخداد دهقان که نگران سلامتی شیخ بود، عینکی برای او تهیه کرد و تا دروازه شهر بدرقه‌اش کرد.

شیخ به راه افتاد، اما ذهنش مشغول بود. کمی بعد دو سوار به او رسیدند و پرسیدند شهری که قرار است در آن انتخابات دهداری برگزار شود، کدام است. در همین لحظه فکری به ذهن شیخ رسید و سر خرش را کج کرد و به سمت شهر تاخت.

مردم شهر شنیدند که شیخ تصمیم گرفته یکی از نامزدهای انتخاباتی دهداری باشد. دهقان که این را شنید، با خوشحالی گفت از او حمایت خواهد کرد و حمایت فامیلش را هم خواهد داشت. بدین ترتیب، شیخ وارد صحنه انتخابات شد. او خرش را به بازار برد تا بفروشد و پولش را خرج تبلیغات کند. این اقدام شیخ با حیرت مردم مواجه شد و همه از این که یک نامزد انتخاباتی از کسی حمایت نمی‌شود تا جایی که مجبور است خرش را بفروشد، تحت تأثیر قرار گرفتند و محبوبیت شیخ دوچندان شد. دهقان هم تلاش کرد نظر همسایه‌ها و دوستانش را به سمت شیخ جلب کند. چند روز بعد انتخابات برگزار شد.

زمانی که قرار بود نام دهدار جدید اعلام شود، مردم در میدان اصلی ده جمع شدند. وقتی نتایج قرائت شد، شیخ فهمید که ته لیست است و کمتر از بقیه رأی آورده. او تصور می‌کرد به خاطر شکستن پلمپ مغازه و اقدام به فروش خرش برای تأمین هزینه‌های تبلیغاتی مورد توجه مردم قرار گرفته و از حمایت بستگان و دوستان دهقان هم برخودار بود، باید دهدار می‌شد. پس اعلام کرد در انتخابات دهداری تقلب شده است. کسانی هم که در انتخابات شکست خورده بودند، با شیخ همصدا شدند. در همین لحظه شیخ سوار بر خرش شد و مردم هم به دنبالش رفتند و شعار سر دادند. در میان راه وقتی از روی یک دست‌انداز رد شدند، عینک از روی صورت شیخ به زمین افتاد و زیر دست و پای جمعیت له شد. شیخ که عصبانی بود به راهش ادامه داد، اما متوجه نشد که به کجا می‌رود.

آن‌ها کمی بعد به یک عمارت دوقلوی بزرگ رسیدند. شیخ به تصور این که آنجا قصر دهدار است، از جمعیت خواست در را بشکنند و هر چه داخل است را داغون کنند. مردم عصبانی هم گوش کردند. لحظه‌ای بعد جمعیت وارد عمارت شدند و همه چیز را خراب کردند و در نهایت آنجا را به آتش کشیدند. دهدار جدید همین که وارد دفتر کارش شد، شنید که عده‌ای به سرکردگی شیخ ساده‌لوح، به سیلوهای گندم حمله کرده و آنجا را به آتش کشیده‌اند و بدین ترتیب مردم تمام زمستان را گرسنه خواهند بود و قحطی ده را فرا می‌گیرد. دهدار دستور داد شیخ را دستگیر کنند و یک عینک برایش تهیه کنند و او را تا هزار فرسخی ده ببرند تا مطمئن شوند دیگر برنمی‌گردد.

چندین روز بعد وقتی شیخ با همراهی مأموران دهداری به نقطه‌ای دوردست رسید، دوباره با خرش تنها شد. در آن حوالی یک آبادی بود. مردم آنجا مهربان و مهمان‌نواز بودند و از شیخ پذیرایی کردند. شیخ وقتی فهمید آنجا دهداری ندارد، فکری به سرش زد. او در ملاقات با ریش‌سفیدان ده، پیشنهاد کرد که انتخاباتی آزاد برگزار شود تا یک دهدار انتخاب کنند. اما ریش‌سفیدان گفتند که نیازی به دهدار ندارند. شیخ که تصمیم گرفته بود هر طور شده در یک انتخابات پیروز شو تا حال اهالی ده قبلی را بگیرد، به میان مردم رفت و با آن‌ها درباره دهداری صحبت کرد تا به داشتن دهدار تشویق شوند. در نهایت مردم تصمیم گرفتند انتخاباتی سالم و آزاد برگزار کنند، اما کسی حاضر نشد نامزد شود. ریش‌سفیدان تمایلی به کسب سمت دهداری نداشتند و مردم عادی هم نمی‌دانستند باید در مقام دهدار، چگونه رفتار کنند. اما شیخ که تصمیمش را گرفته بود، گفت که به ناچار تنها نامزد انتخابات خواهد شد. او نمی‌خواست بدون شرکت در انتخابات به آن مقام برسد. این‌بار نیازی به تبلیغات هم نبود. روز بعد انتخابات برگزار شد و مردم رأی‌شان را در جعبه‌ها ریختند.

همان روز مردم در میدان اصلی ده جمع شدند تا شورای ریش‌سفیدان، نتایج را اعلام کند. شیخ هم با غرور روی خر خود نشسته بود و آماده بود تا لحظاتی دیگر به آرزوی خود برسد. سخنگوی شورای ریش‌سفیدان بیانیه را قرائت کرد و گفت که برنده انتخابات، «اکبر مشتی» است. شیخ که دید دوباره اسمش ته لیست است، از شدت عصبانیت حالش بد شد و از روی خرش به زمین افتاد. وقتی به خودش آمد، مردم به دورش جمع شده بودند. از روی زمین بلند شد و فریاد کشید: «وقتی من تنها نامزد انتخابات بودم، چطور می‌شود یکی دیگر برنده شود؟» یکی از میان جمعیت جلو رفت و گفت که اکبر مشتی بستنی‌فروش ده است که محبوبیت زیادی در میان اهالی دارد. شیخ از این که مردم شخص دیگری را به او ترجیح داده بودند، عصبانی شده بود. از جایش بلند شد، خاک لباسش را گرفت و گفت می‌خواهد اکبر مشتی را ببیند. اما مردم گفتند که اکبر مشتی چهار سال پیش فوت شده است.

شیخ تا این را شنید، شروع به فحاشی کرد و مردم هم که انتظار چنین برخوردی را نداشتند، بر سر شیخ ریختند و عینکش ر شکستند و او را روی دست بلند کردند تا بیرون ده بردند و سپس روی زمین کوبیدند. شیخ که چشمانش نمی‌دید، دوباره راهش را گم کرد. او هفته‌ها در راه بود تا این که بالاخره به دروازه یک شهر رسید، اما نگهبان‌ها گفتند باید قبل از ورود، او را بازرسی کنند. شیخ که گرسنه و تشنه بود، علت را پرسید یکی از نگهبان‌ها گفت: «از مسافران شنیدیم در شهرهای اطراف یک میکروب پیدا شده که سیلوهای گندم را نابود می‌کند. ما هم تازه‌واردها را می‌گردیم تا هنگام ورود به شهر، این میکروب همراهشان نباشد.»

 

 

تسامح در محاکمه کروبی موجب هتاکی وی به قوه قضائیه شد

عدم برخورد قضایی با مهدی کروبی موجب هتاکی وی به قوه قضائیه شد. به گزارش خبرنگار پنهان نیوز (کمپین مخالفان کروبی) ، شیخ فتنه گر در مصاحبه با سایت شخصی خودش اقدام به هتاکی ‌های جدید علیه نظام کزد تا جایی که قوه قضائیه را به اهمال کاری متهم کرد. اما این اظهارات نفز پنجم انتخابات خطاب به آیت الله جنتی به گونه‌ای بود که گویی فراموش کرده است که افکار عمومی خواستار برخورد قضایی با او هستند.

 

 

ایمیلتان را باز کنید و بهایی شوید!

امروزه با گسترش فناوری های الکترونیکی، این گروه با کنکاش در میان انبوه آدرس های اینترنتی، تبلیغاتی را به آدرس بسیاری از جوانان می فرستند و آنها را به گرایش به این فرقه دعوت می کنند.

هامون نیوز به نقل از جهان، بحث تبلیغ برای بهاییان خیلی جدی است و از ابزارها و روش های مختلفی همچون نشر کتاب و مجلات استفاده می کنند. آنان ادعا دارند کتاب هایشان را به ??? زبان و لهجه ترجمه و منتشر کرده اند و از هیچ هزینه ای برای تبلیغ فرقه خود در میان نوجوانان و جوانان دست بر نخواهند داشت!

اما امروزه با گسترش فناوری های الکترونیکی، این گروه با کنکاش در میان انبوه آدرس های اینترنتی، تبلیغاتی را به آدرس بسیاری از جوانان می فرستند و آنها را به گرایش به این فرقه دعوت می کنند. همچنین وقتی انبوه نامه های الکترونیکی این فرقه توسط کاربران اینترنتی باز می شود، جدیدترین اخبار و اتفاقاتی که برای روسای این گروه ضاله بوجود آمده، در آنقابل مشاهده است.


اما تلویزیون، رادیو، ماهواره، اینترنت و حتی اهدای کمک های مالی از ابزارهایی است که اعضای این گروه برای تبلیغ فرقه خود از آنها استفاده می کنند.


تبلیغ بهاییت؛ مستقیم و غیر مستقیم!

فرقه ضاله بهاییت از دو روش مستقیم و غیر مستقیم برای تبلیغ خود استفاده می کند، روش های تبشیری و تخریبی از روشهای مستقیم تبلیغ بهاییت است، چاپ کتاب و جزوه، طرح شعارهای جذاب، انتشار زندگی رهبران و تاریخچه بهاییت نیز از روش های تبشیری بهاییان است. 

در روش تخریبی با ایجاد پرسش و طرح شبهات ذهن مسلمانان و به ویژه شیعیان را مشغول می کنند؛ همچنین تمسخر و توهین به شخصیت های بزرگ اسلامی و دینی از روش های تخریبی آنان می باشد. 


اما به دلیل آنکه طبق دستور بیت العدل - مرکز حکومتی و به اصطلاح معنوی بهاییان - لازم است بهاییان برای پیشبرد اهدافشان، مطیع امر حکومت باشند و کاری بر خلاف قوانین کشوری که در آن زندگی می کنند انجام ندهند (اگر چه به این امر پایبند نیستند) از تبلیغ غیر مستقیم استفاده می کنند. 


در روش تبلیغ غیر مستقیم، از تبلیغ عملی استفاده می نمایند؛ خوش خلقی، کمک به هم نوعان، سر زدن به بیماران، هدیه فرستادن، ارزان فروشی، دید و بازدید از همسایگان و کمک به اقشار آسیب پذیر که همگی به نحوی متظاهرانه به انجام می رسد، برخی از شیوه های بهاییان در تبلیغ عملی است.


بهاییت در تبلیغ خود، همه گروه های سنی و به ویژه جوانان و نوجوانان را مورد هدف قرار می دهد، افراد کم درآمد و آسیب پذیر نیز از گروه های مورد توجه بهاییت است؛ از این رو بهاییت کشور های فقیر آفریقایی و آمریکای لاتین را نیز مورد هدف قرار داده است.

 
فقر فرهنگی و نا آشنایی با دین مبین اسلام از عوامل جذب گروه های هدف به فرقه ضاله بهاییت است، همچنین این فرقه ضاله از اباحی گری، ترویج موسیقی، ترویج بی بند و باری و اختلاط میان زن و مرد برای جذب افراد استفاده می کند. گفتنی است این فرقه، برای جذب افراد فرهیخته یا کسانی که تمایل به بی بند و باری ندارند، از شعارهای جذاب ـ دوازده شعار ـ استفاده می کند.

 

 

طرح سه گانه فتنه‌گران درخصوص هدفمندسازی یارانه‌ها

دبیر سابق هیئت دولت ضمن تاکید بر تلاش فتنه‌گران برای سیاه نمایی علیه قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به چهار شاخص طراحی شده آنان برای اجرای اهداف خود اشاره کرد. مجید دوستعلی قائم مقام وزیر کار و امور اجتماعی و دبیر سابق هیئت دولت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس هدفمندکردن یارانه‌ها را ایجاد یک تحول اقتصادی در کشور یاد کرد و افزود:‌ بدون تردید هر طرحی از جمله هدفمندکردن یارانه‌ها با خود فراز و نشیبی همراه دارد اما نتیجه آن قطعا به نفع مردم خواهد بود.

* مخالفت دشمنان با برنامه‌‌های توسعه‌ای کشور

وی با بیان اینکه نتیجه مطلوب اقتصادی در کشور برای دشمنان نظام خوشایند نیست، تصریح کرد: ملت ایران از همان ابتدای انقلاب در برابر جنگ‌افروزی‌ها، تحریم‌ها ایستادگی کرده‌اند به همین دلیل دشمنان شکست خورده به دنبال آن هستند که مردم این کشور را از آرمان‌های امام، انقلاب و رهبری دور کنند. قائم مقام وزیر کار و امور اجتماعی با تاکید بر اینکه همه دلسوزان نظام جمهوری اسلامی بر اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها تاکید دارند، خاطرنشان کرد:‌ دولت، مجلس، رئیس‌جمهور و مقام معظم رهبری عزم خود را برای اجرای این طرح ملی جذب کرده‌اند چرا که این طرح برای رفع مشکل اساسی وضعیت اقتصادی کشور است.

* فعالیت بیش از 170 سایت برای تشویش اذهان عمومی علیه هدفمندی یارانه‌ها

دبیر سابق هیئت دولت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بیش از 170 سایت به تضعیف و مقابله با این قانون می‌پردازند، تصریح کرد: از طرفی مسئولان و دلسوزان بر اجرای این طرح تاکید دارد و از طرفی دیگر دشمنان می‌خواهند با این طرح مقابله کنند به همین دلیل خشم دشمنان بیانگر اهمیت این طرح می باشد.

* تلاش فتنه‌گران برای تلخ کردن شیرینی هدفمندکردن یارانه‌ها

وی با بیان اینکه فتنه‌گران پس از ناکامی در حوادث انتخابات به دنبال فتنه‌ای دیگر به شیوه اقتصادی هستند، افزود: دشمنان با توجه به سابقه خود در تلخ کردن شیرینی حضور 40 میلیونی مردم در پای صندوق‌های رای، می‌خواهند شیرینی هدفمند کردن یارانه‌ها نیز به کام مردم تلخ کنند. قائم مقام وزیر کار و امور اجتماعی با بیان اینکه این افراد هرگونه اقدامی را برای مقابله با این قانون انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: شایعه‌پراکنی از دیگر اقدامات فتنه‌گران است چرا که آنها با ایجاد فضایی غبارآلود می‌خواهند مردم را برای خرید اجناس تحریک کنند.

دبیر سابق هیئت دولت سومین اقدام فتنه‌گران را برای مقابله با طرح تحول اقتصادی را ایجاد ناامیدی در بین مردم عنوان کرد و گفت:‌ فتنه‌گران آینده‌ای مبهم را پس از اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها را به مردم تحمیل می‌کنند که پس از هدفمند کردن یارانه‌ها قیمت اجناس افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند؛ در حالی که اینچنین نیست.

* چهار شاخص برای اجرای طرح تحول اقتصادی

دوستعلی در بخش دیگری از سخنان خود به بیداری ‌مردم کشورمان اشاره کرد و گفت: مردم دلسوزان و دشمنان و متظاهران را به خوبی می‌شناسند به همین دلیل اگر مردم این چهار شاخص یعنی "صبر و تحمل، شناخت و توجه، اعتماد به مسئولین و توجه به توصیه‌های مسئولین " باعث می‌شود که این طرح بنحو شایسته‌ای صورت گیرد.
وی با تاکید بر اینکه باید با اجرای مردم صبر و تحمل داشته باشند، ادامه داد: شناخت دقیق این طرح توسط مردم بسیار مهم است چرا که با آگاهی و بصیرت بیشتر مردم توطئه‌های دشمنان نیز خنثی و بی‌تاثیر می‌شود.

قائم مقام وزیر کار و امور اجتماعی در خصوص اعتماد مردم به مسئولین یادآور شد:‌ بیمار زمان مراجعه به بیمارستان به پزشک خود اعتماد می‌کند تا به سلامت کامل دست پیدا کند. حال اگر بیمار به پزشک خود اعتماد پیدا نکند، طول درمان با مشکل روبرو می‌شود به همین دلیل مردم همگام با رهبری، دولت، مجلس و قوه قضائیه به دلسوزان خود برای اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها اعتماد کنند. دبیر سابق هیئت دولت بر اعتماد مردم به مسئولین تاکید کرد و گفت: مردم بدانند دشمنان نظام از اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها ناراحت هستند چرا که آنها می‌دانند اگر این طرح اجرایی بشود و نسل جامعه اسلامی و انقلاب توسعه پیدا می‌کند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/8/24:: 9:45 عصر     |     () نظر