سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ثمره دانش، خلوص در عمل است . [امام علی علیه السلام]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

گزارشی ازماموران«لباس شخصی»

دودز ول" در پاسخ به سوالی درباره حضور ماموران لباس شخصی در میان تظاهرکنندگان افزود: من گزارش هایی درباره حضور ماموران لباس شخصی در میان تظاهرکنندگان شنیده ام. با توجه به تجربه من از تظاهرات های پیشین، من این احتمال را رد نمی کنم.

یک فعال حقوق مدنی در انگلیس با تایید اینکه تعدادی از ماموران پلیس در تظاهرات دانشجویی فاقد نام، نشان و شماره ویژه خود بودند گفت: ماموران لباس شخصی نیز در میان تظاهرکنندگان دیده شده اند.

   
 
"کریس دودز ول"، کارشناس رایانه که تصاویری از نیروهای پلیس فاقد اتیکت نام و نشان و شماره ویژه را ضبط کرده است، روز سه شنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: نیروهای پلیس بر اساس قانون باید نام و نشان و شماره ویژه خود را در معرض دید عموم قرار دهند تا همه بتوانند هویت آنها را شناسایی کنند.
 
"دودز ول" در پاسخ به سوالی درباره حضور ماموران لباس شخصی در میان تظاهرکنندگان افزود: من گزارش هایی درباره حضور ماموران لباس شخصی در میان تظاهرکنندگان شنیده ام. با توجه به تجربه من از تظاهرات های پیشین، من این احتمال را رد نمی کنم.

"تعدادی از همکاران من با چشمان خود دیده اند که تعدادی از ماموران پلیس با لباس شخصی در میان تظاهرکنندگان حاضر شده اند و سپس به میان اعضای پلیس رفته و با آنها صحبت کرده اند."

دودز ول گفت: من هفت سال است که به پوشش تظاهرات ها و اعتراض های عمومی در انگلیس مشغول هستم اما تظاهرات های هفته های اخیر از خشن ترین موارد برخورد پلیس با تظاهرات کنندگان بوده است.

وی افزود: بدترین مورد برخورد خشن پلیس با تظاهرکنندگان در روز پنجشنبه گذشته اتفاق افتاد که من خود نیز در آنجا حضور داشتم و نیروهای پلیس به طرز بدی تظاهرکنندگان را کتک می زدند.

این فعال انگلیسی با اشاره به تاکتیک جنجالی موسوم به "کتلینگ" که توسط پلیس انگیس برای برخورد با تظاهرکنندگان استفاده می شود، گفت: هنگامی که شما مردم را برای ساعتها در هوای سرد در یک محوطه محصور نگهدارید در حالیکه آنها به توالت، آب و غذا دسترسی ندارند، مردم به طور طبیعی عصبانی و تندخو می شوند.

دودز ول افزود: پلیس این مطلب را می داند اما با این وجود به استفاده از تاکتیک "کتلینگ" برای محاصره تظاهرکنندگان ادامه می دهد.این در حقیقت پلیس است که تظاهرکنندگان را با استفاده از روش های نامناسب تحریک به خشونت می کند.

"من فکر نمی کنم که تاکتیک کتلینگ روشی قانونی و قابل قبول برای برخورد پلیس با تظاهرکنندگان باشد. در حقیقت، در این تاکتیک، خشونت باعث خشونت می شود و مردم به طور طبیعی خسته و متعاقبا عصبانی و خشن می شوند."

وی با اشاره به گزارش های منتشره مبنی بر برخورد خشن پلیس با یک تظاهرکننده معلول، تصریح کرد: پلیس انگلیس در طبیعت خود، بی رحم و خشن است...ما در وب سایت خود به برخی از موارد خشونت پلیس نه تنها در مقابله با تظاهرکنندگان بلکه در موارد غیر از تظاهرات ها نیز اشاره کرده ایم.
 

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/9/25:: 9:29 صبح     |     () نظر