سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مازاد دانشت را که به برادر بی بهره از دانشت می رسانی، صدقه تو بر او به شمار می آید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی


متن بیانیه منتشر نشده محمد خاتمی در  چهارشنبه سوری


محمد خاتمی رییس دولت اصلاحات بیانیه ای را در راستای اظهارات همفکران خودش در آستانه چهارشنبه سوری و عید نوروز تنظیم و آماده انتشار کرده بود اما به دلیل فشار دوستان از رسانه ای کردن این بیانیه خودداری کرد. 



 یکی از کارمندان  بنیاد باران که به بیانیه خام محمد خاتمی دسترسی داشته است متن این بیانیه را برای حقیقت نیوز ارسال کرده است که در ذیل می خوانید.

در این بیانیه آمده است که آزادی و حق تعیین سرنوشت دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است آنچه در جریان 8 ماه گذشته اتفاق افتاده است باعث خدشه دار شدن اعتماد عمومی و منجر به واکنش های مختلفی شده است.

این حق مسلم ملت است که خواستار حفظ آزادی و حقوق خود باشند و وظیفه مسئولان است که این آزادی را تامین کنند  من طی چند ماه گذشته مصمم بودم که در استیفای حقوق ملت از تمام ابزارهای در اختیار خود استفاده کنم که کردم  اما در آستانه سال نو و بهاری تازه از ملت ایران می خواهم که نسبت به اتفاقات سال 1388 از خود گذشت نشان داده و از این پس و با ورود به سال 1388 با گذشت خود از ایجاد  تنش و حاشیه برای کشور خودداری کنند.

باید به ملت ایران تاکید کنم که  نباید از چارچوب های قانونی خارج شویم و باید تحت هر شرایطی آرامش و متانت خود را حقظ کنیم.

جمهوری اسلامی از ماست و اگر هم اعتراضی هم بود باید به حرمت حفظ کیان نظام و انقلاب این اعتراض ها پایان یافته و با آغاز فصلی جدید در مناسبات اجتماعی و سیاسی خود در جهت تقویت پایه های نظام و انقلاب گام برداریم.

محمد خاتمی  ایجاد وحدت و هم دلی در بین تمام گروه های سیاسی  را خواستار شده است و در پایان افزود: ولایت  فقیه رکن اصلی قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی است و همه دلسوزان به نظام و انقلاب باید برای ایجاد وحدت حول محور ولایت فقیه حرکت کنند  و با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای تحقق اهداف تعالی نظام جمهوری اسلامی گام بردارند.

لازم به ذکر است که این بیانیه قرار بود از سوی محمد خاتمی انتشار پیدا کند اما به دلیل فشار دوستان این امر تحقق پیدا نکرد و به نظر می رسد متن این بیانیه  در جهت نظر و خواست سران جریان سبز با تغییرات زیاد به زودی انتشار پیدا کند.


 


یک مقام امینتی  خبر داد؛

مهدی هاشمی اسناد محرمانه دوران جنگ و سازندگی را با خود به انگلستان برده است


یک مقام امنیتی  گفت: مهدی هاشمی اسناد محرمانه کشور در دوران جنگ تحمیلی و ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی را در 10 دی وی دی از کشور خارج و به انگلستان برده است.

این مقام امنیتی تاکید کرد: مهدی هاشمی تمام اسناد محرمانه کشور را در زمان جنگ تحمیلی و دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی پدرش با کمک دوستان داخلی خود باگنجاندن در 10 دی وی دی از کشور خارج و آن را برای رسیدن به مقاصد خود به انگلستان برده است.
وی  در پاسخ به این سئوال که چرا فرزند هاشمی رفسنجانی دست به چنین کاری زده است افزود: از آنجاییکه بحت دادگاهی شدن او بسیار داغ شده بود وی با جمع اوری این اسناد محرمانه و انتقال آن به خارج از کشور قصد دارد برای خود حاشیه امنیت ایجاد کند.
این مقام امنیتی تاکید کرد: وی قصد دارد در صورت دادگاهی شدن و یا بالا گرفتن انتقادات از خود و بستگانش این اسناد محرمانه را از طریق واسطه های خود در انگلستان انتشار دهد .
وی در خاتمه خاطر نشان کرد: این کار تنها برای ایجاد مصونیت قضایی انجام شده است.

 

 

ارزشها در اندیشه عالی جنابان فتنه

تفکر شیعی موجب انحطاط ایران است

غلامرضا سالار بهزادی: تفکر شیعه گری موجب انحطاط مملکت ما و مانعی برای دموکراسی است. ای کاش سوابق حاکمیت های مردمی صدر اسلام ، مورد توجه قرار میگرفت.

(صبح امروز 23/8/78)

 

معصومین در فروع اسوه نیستند

محسن کدیور: معصومین فقط در کلیات و اصول اسوه اند ، نه در فروع و جزئیات

(ماهنامه کیان بهمن 77)

 


امروز سخنان فاطمه دیگر کاربرد ندارد

عبدالکریم سروش: ارزشهای دینی دائما در تغییرند، اگر روزی فاطمه میگفت ، بهترین زنان کسی است که نامحرم او را نبیند ، امروز کسی نمیتواند این را بپذیرد. اگر آن روز سعادت دختران بود که در خانه پدر حیض نبیند، ولی امروز این خلاف سعادت است و شوهر دادن دختر 9 ساله خلاف ارزش است ، اینها همه داد میزنند که این کلمات مقطعی و مخصوص جامعه ای خاص بوده است

(زنان دی ماه 78)

 

عمر950 ساله نوح دروغ است

محمد مهدی فولادوند: عمرنوح پیامبر 60 الی 70 سال بوده است و 950 سال ،  عمر خاندان نوح بوده است ، نه عمر شخص نوح. واقعا بعید است یک شخص 950 سال عمر کند.

(صبح امروز 19/10/78)

 

غیرت دینی ویران کننده است

عطاالله(بهاالله) مهاجرانی: نظریه غیرت دینی ویران کننده اندیشه و فرهنگ و تمدن است

(آریا 16/1/79)

 


به قران نمیتوان استناد کرد

سید محمد خاتمی : این سخن عبدالکریم سروش و مجتهد شبستری که وحی الهام بر پیامبر بوده و ماهیت قران بر ما آشکار نیست و نمیتوان به آن استناد کرد درست است! در حال حاضر مطالب قران با برخی دریافت های بشری سازگار نیست چرا که احکام آن متناسب با زندگی قبیله ای است و اگر بپذیریم احکام کتاب آسمانی مسلمانان قطعی و و جاودانه است ، باید بگوییم که زندگی مورد نظر اسلام زندگی قبیله ای است! در زمان حاضر بنابر ادله ای که ذکر کرده قران کریم برای ما قابل استناد نیست

(کیهان 12/6/87)

 

لقب پیامبر حاکی از غلبه فرهنگی جاهلی است

مرضیه آذر افرا: اینکه پیامبر را ابولقاسم لقب داده اند نه ابوفاطمه حاکی از غلبه فرهنگ جاهلی مردمسالاری است

(پیام هاجر 13/7/78)

 

قصه یوسف دروغ است

ح.م. تبریز: صحت قصه حضرت یوسف در قرآن کریم از محالات است

(روزنامه صبح فردا خرداد 78)

 

آزادی ، مقدم بر دین است

سید محمد خاتمی: اگر دین در برابر آزادی قرار بگیرد ، این دین است که باید محدود شود نه آزادی

(دانشگاه تهران 2/3/87)

 

حسین همان سیاوش ایران باستان است

فاطمه گوارایی: عاشورا نماد زنده در آتش افتادن سیاوش است. داستان عاشورا در ایران ، داستان دمیدن روح اسطوره سنت شده سیاوش در تن اسطوره زنده و پویای حسین است

(پیام هاجر 23/1/79)

 


حجاب عقب افتادگی است

مظاهر دینی چون حجاب و حیای زنان ، نماد عقب افتادگی است

(ماهنامه جامعه سالم تیر 77)


 


مستندی از اقدامات فتنه گران پس از انتخابات


مستندی از اقدامات فتنه گران پس از انتخابات

مستندی از اقدامات فتنه گران پس از انتخابات


مستندی درباره پشت پرده شیطان پرستی  


پشت پرده فعالیت فعالان حقوق بشر در ایران

پشت پرده فعالیت فعالان حقوق بشر در ایران


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/1/2:: 3:0 عصر     |     () نظر