سفارش تبلیغ
صبا ویژن
«و هر که حکمت یابد، خیری فراوان یافته است» ـ می فرماید : مقصود فرمانبرداریاز خدا و شناخت امام است . [امام صادق علیه السلام ـ درباره گفتار خدای]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

 دبیر کل حزب الله لبنان :
رسوایی دادگاه حریری بدتر از رسوایی ویکیلیکس خواهد بود

 بیروت- سید "حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله گفت:دادگاه بین المللی حریری یک دادگاه مستقل و بی طرف نیست و روزی خواهد آمد که رسوایی دادگاه حریری بدتر از رسوایی ویکیلیکس خواهد بود.

به گزارش ایرنا از بیروت،سیدحسن نصرالله درمراسم شب عاشورای حسینی در مجمع سید الشهدا در ضاحیه در جنوب بیروت افزود:در لبنان برخی از آنچه که در تحقیقات در مورد ترور حریری گذشت آگاه و اطلاع دارند و روزی خواهد آمد که ریسمان سیاه و سفید مشخص خواهد شد و روزی خواهد آمد که بدتر از رسوایی ویکیلیکس خواهد بود و همه کسانی که در توطئه نقش داشتند رسوا خواهند شد آیا در چنین شرایط سکوت سزاوار است؟

وی افزود:قرائن درمورد ترور حریری را ارایه دادیم و گفتیم که دادگاه سیاسی است اما آمریکایی ها گفتند که حزب الله در ترور نقش دارد آیا بدعتی بدتر از این در تاریخ هست؟

دبیرکل حزب الله افزود:حزب الله و مخالفان برای جلوگیری از ویرانی و تخریب کشور می کوشند و از آغاز مطرح کردیم که آیا تحقیقات در مورد ترور حریری روند سالمی دارد؟ البته پاسخ منفی است زیرا تحقیق سالم همه فرضیات را درنظر می گیرد و تنها بر روی یک فرضیه واحد کار نمی کند.تحقیق در مورد ترور حریری در آغاز سوریه را متهم کرد و وقتی به بن بست رسید مقاومت را متهم کرد و در اخبار تحقیق نشان می دهد که تحقیق سالم نیست.

نصرالله افزود:به رغم قرائنی که ارایه دادیم و با بی اعتنابی با آن برخورد شد اما با این حال با امور به طور منفی برخورد نکردیم و به تعطیلی کشور و دولت و اعتصاب اقدام نکردیم با این که می دانیم دانیل بلمار رییس دادگاه بین المللی در همان خط مشی خود حرکت و حزب الله را متهم خواهد کرد و این اتهام آماده و در روزهای آینده اعلام خواهدشد.

وی با اشاره به این که هدف ما حفظ مقاومت و لبنان و عدم تخریب کشور است افزود: فرضیه نقش اسراییل در ترور حریری کجا است در حالی که تلاش کردند تا آن را بی ارزش جلوه دهند و مورد اهمال قرار گرفت.

دبیرکل حزب الله افزود: زمانی که دیتلف میلس رییس کمیته بین المللی تحقیق در مورد ترور حریری بود و گرهارد لیمان افسر سازمان اطلاعات آلمان معاون وی فرد فاسدی بود وی مدارک و اسناد شهادت شاهدان را به 50 تا 70 دلار می فروخت و به ما پیشنهاد داد که همه اطلاعات مربوط به دادگاه حریری را به یک میلیون می فروشد که ما آن را رد کردیم.

سید نصرالله افزود:اکنون دانیل بلمار رییس دادگاه بین المللی و دولت لبنان حامی شاهدان دروغین ترور حریری است و ما خواهان محاکمه شاهدان دروغین ترور حریری شدیم در آغاز به ما گفتند که این کار وظیفه دادگاه بین المللی است و پس از آن که دادگاه حریری اعلام کرد که رسیدگی به آن در صلاحیت دادگاه نیست دولت لبنان با ارجاع آن به شورای دادگستری لبنان مخالفت کردند.

وی افزود: من از همه گروههای سیاسی در لبنان که خواهان حقیقت و عدالت درباره ترور حریری هستند می خواهم که با ارجاع پرونده شاهدان دروغین ترور حریری به شورای دادگستری لبنان موافقت کنند زیرا شاهدان دروغین ساخته و پرداخته میلس و لیمان است.

نصرالله گفت: ما کاری به دادگاه حریری نداریم و کسی را به آن تحویل نخواهیم داد و تن به ظلم نخواهیم داد و به امانت خیانت نخواهیم کرد و هر کاری که می خواهند انجام دهند هر چه که می خواهد رخ دهد رخ دهد.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/9/25:: 9:30 صبح     |     () نظر