سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با حکیمان همنشین باش تا خودت کامل ونفست شریف و نادانی ات دور گردد . [امام علی علیه السلام]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

نماز ظهر عاشورا در سراسر کشور اقامه شد

 تهران - نماز ظهر عاشورا لحظاتی پیش توسط عزاداران حسینی در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش ایرنا، دسته های عزاداری، ظهر عاشورا با بلند شدن آوای اذان در صفوف فشرده نماز حاضر شدند و به راز و نیاز با محبوب خود پرداختند.

از 10 روز پیش شهرهای سراسر کشور سیاه پوش شده اند و مردم به احترام سالار شهیدان لباس عزا بر تن کرده اند.

به هر گوشه از ایران اسلامی که می نگری، مردم استان های مختلف به رسم آداب و رسومی که از پیشینیان گرفته اند، بر حادثه عظیم کربلا می گریند و ناله ها سر می دهند.

مردمان زنجیرزن، سینه زن، پرچم بدست، علم بر دوش و گریه کنان در خیابان ها در قالب گروه های عزاداری به راه می افتند و با نوحه سرایی یاد سومین امام شیعیان و یاران باوفایشان را گرامی می دارند.

شهر تهران نیز از این حال و هوا دور نیست. خیابان های پایتخت سیاهپوش و تکایا برپا شده و دسته های عزاداری در خیابان ها حضور دارند.

مردم عزادار بر سر راه دسته های عزاداران حسینی قربانی می کنند.

در گوشه ای دیگر، مداحی، ظلم و ستم رفته به حسین(ع) و خاندان او در روز عاشورا را روایت می کند و پدری با نگاهی نگران در حالیکه بر تن فرزندش لباس کودکان اهل بیت امام(س) پوشانده از مداح می خواهد تا برای شفای فرزند خردسالش دعا کند.
در خیابانی خیمه ها و در خیابانی دیگر تعزیه برپاست.

پسر جوانی با پای برهنه زنجیرزنان، سوگوار حسین(ع) است، وقتی علت این کار را از او می پرسی می گوید نذری دارد و ...

عزادارانی دیگر، به نشان عزا بر سر و لباس خود گل زده و فریاد "وای حسین(ع) کشته شد" سر می دهند.

بزرگان می گویند خدمتگزاری به درگاه امام حسین (ع) به انسان آبرو می دهد این مطلب را به وضوح می توان در دسته های عزاداری دید. دود اسپند در سراسر شهر پیچیده و هرکس نذری داشته به حد بضاعت با حضور در کنار تکایای عزاداری ادا می کند. از چای داغ گرفته تا شیر و ...

شهر امروز حسینی است و با آنکه ظهر عاشورای امسال همانند سالیان گذشته آفتابی است اما دل مردم در غم امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان بارانی است و نوایی بلند از سوی عزاداران بلند است:"چه کربلاست امروز، چه پربلاست امروز، سر حسین مظلوم از تن جداست امروز".

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/9/25:: 5:10 عصر     |     () نظر