سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه جامه دانش بپوشد، عیبش از مردم نهان ماند [امام علی علیه السلام]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی
رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت:
هفته جاری هفته آمادگی برای هدفمندی یارانه‌هاست

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت ضمن اعلام سهمیه بنزین ویژه و علی‌الحساب حمایتی دولت در دی ماه گفت: هفته جاری هفته آماده کردن زمینه برای هدفمند کردن یارانه‌ها خواهد بود.


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد رویانیان که صبح امروز در نشست خبری سخن می‌گفت با بیان اینکه دولت حمایت همه‌جانبه از حمل و نقل عمومی را برای ایجاد کمترین آثار در جامعه همزمان با آغاز هدفمند کردن یارانه‌ها دنبال می‌کند، اظهار داشت: همزمان اصلاحات مدیریتی حمل و نقل بگونه‌ای در کشور انجام می‌شود که در ماه‌های آینده در بهره‌وری حمل و نقل کشور تغییرات قابل ملاحظه‌ای اتفاق بیفتد.
وی با نزدیک خواندن زمان آغاز اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: حداکثر ظرف یکسال سامانه‌های مدیریتی حمل و نقل مانند عرضه گازوئیل به صورت هوشمند و پرداخت ا لکترونیکی بهای سوخت اجرایی می‌شود.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت با اشاره به آمادگی نسبی سامانه پرداخت الکترونیکی بهای سوخت گفت: بخش آفلاین پرداخت آماده است و بخش آنلاین پرداخت الکترونیکی سوخت در شش ماه آینده کاملا اجرایی خواهد بود.

وی تاکید کرد برای اولین بار در کشور جهت حمایت حمل و نقل دیزلی 284 هزار مسیر حرکت کامیون‌ها با انواع کاربری کالا و میزان آن کاملا شناسایی شده و از امروز قابلیت بکار گرفتن در مباحث اجرایی را دارد.

وی افزود: تثبیت نرخ با فرمول طراحی شده این مسیرها در وزارت کشور صورت گرفته است و یکی از پیچیده‌ترین بخش‌های قیمت‌گذاری انجام شده است، چنانکه برای اولین بار در کشور در همه مسیرها قیمت مشخص شده است.

* بارنامه خودروهای سنگین الکترونیکی می‌شود

رویانیان اجرای بارنامه الکترونیکی را در شرف تکمیل دانست و گفت: براساس این طرح عملکرد همه کامیون‌ها، مینی‌بوسها و اتوبوس‌ها در یک مرکز داده جمع‌آوری شده و بصورت ماهانه قابل ارزیابی است. وی اظهار داشت: برای خودروهای درون‌شهری حمل و نقل عمومی، سامانه مدیریت الکترونیک و بلیت الکترونیک طراحی شده که باعث بهره‌وری ناوگان می‌شود.

*تامین اعتبار 20 میلیارد تومانی مترو

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت در ادامه با بیان اینکه در ارتباط با مترو هفته پیش قول‌هایی مبنی بر تامین اعتبار دادیم، گفت: 20 میلیارد تومان تامین اعتبار شده و به خزانه تخصیص یافته که توسط وزارت کشور باید برداشت و به مترو پرداخت شود.

وی تاکید کرد: با این پول در سال جاری 190 میلیارد تومان به متروی تهران کمک شده است و به متروی کلانشهرها هم کمک می‌شود. چنانکه تیم ما به همراه مسوولان متروی اصفهان در حال حاضر در یکی از کشورهای اروپایی برای خریداری واگن متروی اصفهان به سر میَ‌برند.

رویانیان در ادامه گفت: در 21 آذرماه همزمان با تخصیص اعتبار مترو اولین بخش اعتبار خرید 3 هزار دستگاه اتوبوس توسط خزانه تخصیص داده شد که وزارت کشور می‌تواند آن را برای خرید اتوبوس برداشت کند.

*قیمت هیچ بلیتی در حمل و نقل تغییر نمی‌کند

وی اضافه کرد: قیمت بلیت اتوبوس، مینی‌بوس و متروی داخل شهری به همراه هواپیما و قطار تا پایان سال تغییر قیمت نخواهد داشت و با توجه به حمایت همه‌جانبه دولت از حمل و نقل و عمومی نباید دغدغه‌ای در این بخش داشته باشیم.

وی در ادامه به انتصاب فرمانداران و بخشداران سراسر کشور به عنوان رئیس کمیته حمل و نقل سوخت محلی اشاره کرد و اظهار داشت: این کمیته در شهرها و مناطق مختلف به ریاست فرماندار و با حضور پلیس، دادگستری، اتحادیه‌های حمل و نقل و... تشکیل شده و از امروز مقرر شد کاملا قیمت و عملکرد ناوگان حمل و نقل را در تمام شهرها تحت کنترل قرار دهند.

وی افزود: در تهران کمیته حمل و نقل با عضویت وزیر کشور، وزیر راه، بنده و برخی وزارتخانه مسوول تشکیل شده و حمل و نقل و عمومی کشور را پایش، کنترل و نظارت خواهند کرد که این مدیریت هم زمان و هم توسعه حمل و نقل عمومی را شامل می‌شود و تا 5 سال آینده برای این کار برنامه‌ریزی شده است.

رویانیان تصریح کرد: انتظار ما از جامعه حمل و نقل عمومی این است که با حفظ منافع و سرمایه‌های ملی منصفانه در خدمت مردم قرار بگیرد و اطمینان داریم 1.5 میلیون راننده حمل و نقل عمومی در اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها آماده ارائه خدمات صادقانه و منصفانه و جلوگیری از تشویش و دغدغه عمومی هستند. وی در ادامه تاکید کرد: هفته جاری هفته آماده کردن بستر برای مردم در هدفمند کردن یارانه‌ها خواهد بود.

رویانیان اظهار داشت: بنابر تصویب و نظر رئیس جمهور در جلسه کارگروه تحت تحول مقرر شد سهمیه‌ای در دی ماه تحت عنوان سهمیه علی‌الحساب و حمایتی دولت به مردم تعلق بگیرد.

* سهمیه تاکسی‌ها تغییر نکرد

وی اضافه کرد: این سهمیه به طور متوسط 15 درصد کمتر از سهمیه معمول است، به همه وسایلی که قبلا سهمیه می‌گرفتند تعلق می‌گیرد و به عنوان مثال در خودروهای شخصی 50 لیتر خواهد بود. وی تصریح کرد: این سهمیه‌ای که به عنوان سهمیه ویژه علی‌الحساب و حمایتی به مردم تقدیم می‌شود مغایرتی با تصمیم راجع به دی‌ماه ندارد کما اینکه ممکن است سهمیه‌ای اختصاص داده شده یا قیمت‌ها تغییر کند.

وی با تاکید بر اینکه این سهمیه صرفا برای حمایت و بصورت علی‌الحساب در کارتهای مردم شارژ می‌شود، گفت: از رقم سهمیه تاکسی‌ها و آژانس‌های گازسوز در دی‌ماه چیزی کم نشده اما از سهمیه تاکسی‌های بنزین‌سوز به میزان کمی کم شده است. وی با اشاره به کم شدن 15 درصدی متوسط میزان سهمیه اظهار داشت: در ماه‌های گذشته در هر ماه بیش از 45 میلیون لیتر بنزین سهمیه‌ای توزیع می‌شد و اما سهمیه دی‌ماه حدودا 39 میلیون لیتر است.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/9/27:: 2:48 عصر     |     () نظر