سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کاستی دانش، در دروغ و کاستی جدیت، در بازی است . [امام علی علیه السلام]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

هشدار آمریکا به نوری مالکی؛ در سه دقیقه سرنگون خواهی شد

به گفته این منبع، آمریکایی ها به شدت از بیانیه اخیر نوری المالکی که به استفاده از اختیارات خود به عنوان فرمانده نیروهای مسلح عراق در صورتی که آرای انتخابات پارلمانی اخیر به صورت مجدد بازشماری نشود، استفاده خواهد کرد، خشمگین است.


یک پایگاه اطلاع رسانی وابسته به یک کشور ثروتمند و بانفوذ عربی از هشدار آمریکا به نخست وزیر عراق در صورت نپذیرفتن نتایج نهایی انتخابات و اقدام نظامیان آمریکایی برای سرنگون کردن دولت وی در مدت تنها سه دقیقه خبر داده است.

 
ایلاف روزنامه وابسته به عربستان سعودی به نقل از منابع خود فاش کرد دولت آمریکا پیامهایی برای نوری المالکی نخست وزیر عراق با این مضمون ارسال کرده است که اگر در صورت شکست در انتخابات، قدرت را به طور مسالمت آمیز تحویل ندهد، نظامیان آمریکایی دولت وی را طی چند دقیقه سرنگون خواهند کرد
.
 
به گفته این منبع، آمریکایی ها به شدت از بیانیه اخیر نوری المالکی که به استفاده از اختیارات خود به عنوان فرمانده نیروهای مسلح عراق در صورتی که آرای انتخابات پارلمانی اخیر به صورت مجدد بازشماری نشود، استفاده خواهد کرد، خشمگین است
.
 
این منبع افزود : آمریکایی ها پس از هشدار  شماری از رهبران ائتلاف دولت قانون به انتفاضه مردمی در صورتی که آرای انتخابات پارلمانی بازشماری نشود، نوری المالکی را تهدید کردند که در صورت شکست وی در انتخابات و مخالفت با تحویل مسالمت آمیز و رسمی قدرت، نظامیان آمریکایی در مدت سه دقیقه او را سرنگون خواهند کرد
.
 
پایگاه اطلاع رسانی الوسط عراق ادعا کرده بود یکی از اعضای دولت قانون، مسئولان کمیسیون عالی انتخابات را به صورت تلفنی تهدید کرده که کمیسیون نوار ضبط شده این مکالمه را به نماینده سازمان ملل متحد در عراق تحویل داده است.

 

 

 

هر کاری برای توقف برنامه هسته ای ایران انجام خواهیم داد!


نخست وزیر سابق انگلیس و نماینده ویژه کمیته چهارجانبه در روند سازش خاورمیانه مدعی شد هر کاری را برای ممانعت از دستیابی ایران به فناوری هسته ای انجام خواهیم داد.

 
با وجود همکاری شفاف و مستمر جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی و تاکیدهای مستمر این نهاد جهانی بر ماهیت صلح آمیز فعالیتهای هسته ای کشورمان، تونی بلر در تلاش برای بدبین کردن افکارعمومی به این فعالیتها گفت : جهان هر کاری را برای ممانعت از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای انجام خواهد داد
.

بلر که در نشست کنفرانس سالیانه لابی اسرائیل "کمیته امور عمومی آمریکا- اسرائیل" (ایپک) صحبت می کرد، افزود: نباید به ایران اجازه دستیابی به توانایی هسته ای داده شود. تهران باید بداند که ما هر کاری را برای ممانعت از این کار انجام خواهیم داد
.

وی به زعم خود، "موضوع هسته ای ایران را مسئله ای مربوط به امنیت جهانی" توصیف کرد

 

 

برنامه اصلاح طلبان برای انتخابات شوراها کلید خورد

یکی از سران اصلاح طلبان خواستار تمرکز جبهه دوم خرداد برای چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شده است. این مقام سابق اجرایی در جمع تعدادی از اعضای موثر جبهه دوم خرداد ضمن بیان مطلب فوق اظهارداشته است: اگر می خواهیم در فرایند سیاسی کشور و مجددا به قدر ت برسیم باید با تمام قدرت در انتخابات شورای ها حضور داشته باشیم و مطمئن باشید شورای ها نردبان ما برای رسیدن به قدرت خواهد بود.

وی همچنین در توضیح تاکید خود برای جدی گرفتن انتخابات شوراها تصریح کرده است: چرا این را می گویم ، چون کوتاهی ما در رابطه با شوراها باعث شد سیر نزولی در پیش بگیریم و یکی یکی مجلس و ریاست جمهوری را از دست بدهیم ، پس این راه را باید برعکس طی کنیم و بجای خود زنی هایی که مارا از احتمال رسیدن به قدرت دور می سازد ، راه تعامل را باید در پیش بگیریم ، ما منتقد و مخالف قانونی هستیم و نظام مارا به این عنوان قبول می کند.

 

 

دیدار نامزد ندا اقا سلطان با رییس جمهور اسراییل !

 

کاسپین ماکان فردی که مدعی است نامزد ندا آقا سلطان از کشته شدگان وقایع پس از انتخابات ایران است ، با شیمون پرز رییس جمهور اسراییل دیدار و گفتگو کرد.

به نقل از روزنامه ها آرتص اسراییل ، ماکان  که پس از کشته شدن ندا در جریان ناآرامی های پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته از ایران خارج شده است ، طی سفر اخیر خود به اسراییل روز دوشنبه با حضور در دفتر رییس جمهور اسراییل با وی دیدار و گفتگو کرد. ماکان در دیدار با پرز گفت : " من به عنوان نماینده مردم ایران به اسراییل آمده ام . من به عنوان پیام آور اردوگاه صلح در اینجا هستم.

"ماکان در توصیف ندا به پرز گفت : " ندا انسانی پیشرو بود . او مبارز راه آزادیخواهی بود". پرز نیز در این دیدار ادعا کرد : " اعتراض شجاعانه و محکم ندا ، در بین مبارزان در ایران  وحدت ایجاد کرد و من امیدوارم اقدام ندا منجر به تغییر آینده ایران شود."

رییس جمهور اسراییل با ادامه اظهارات مداخله جویانه خود مدعی شد : " من معتقدم این مبارزه یک مبارزه صرفا نظامی یا اقتصادی نیست بلکه یک مبارزه اخلاقی است و ندا یک مبارز شجاع در راه مبارزه اخلاقی با حکومت ایران بود"!
سخنان مداخله جویانه رییس جمهور اسراییل در امور داخلی ایران در حالی است که هنوز کسی در ایران به طور رسمی مسئولیت قتل ندا و برخی دیگر از کشته شدگان حوادث پس از انتخابات را بر عهده نگرفته است و نهادهای مسئول در  ایران قتل ندا و برخی دیگر از کشته شدگان حوادث پس از انتخابات را مشکوک اعلام کرده اند.

اما به نظر می رسد قتل ندا اگر هیچ دستاوردی هم نداشته باشد لااقل برای شخصی که مدعی نامزدی نداست بد نبود چرا که توانست به این بهانه، از این کشور به آن کشور رفته و جلوی دوربین ها ظاهر شود. این در حالی است که خانواده  داغدیده ندا و به ویژه مادر او، ناباورانه از مرگ فرزند خود در انتظار روشن شدن ابعاد پرونده قتل او و مجازات آمر و عامل این قتل، در ایران به سر می برند.

 

 

تشکیل کمیته سنای آمریکا برای آزادی های آن لاین در ایران

 

جمعی از سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه آمریکا ، کمیته حمایت از آزادی های آنلاین ( اینترنت) در ایران تشکیل دادند. به نقل از رویترز ، جمعی از سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه آمریکا برای حمایت از آزادی اینترنت در ایران، چین و دیگر کشورهایی که دولت اوباما مدعی سانسور اینترنتی شدید در آنهاست ، کمیته ویژه ای تشکیل داده اند.
مشاور " تد کافمن " سناتور دموکرات عضو کمیته روابط خارجی سنا  روز دوشنبه با اعلام این موضوع افزود که سناتور کافمن به همراه  " سام براون بک " سناتور جمهوریخواه عضو کمیته تخصیص بودجه سنا ، ریاست این کمیته را که کمیته " آزادی جهانی اینترنت " نام گرفته است را بر عهده خواهند داشت .
بنا به اعلام مشاور کافمن ، " جو لیبرمن " سناتور مستقل ایالت کانکتیکت ، "دیک داربین "  و " باب کیسی " دو سناتور دیگر دموکرات ، اعضای دیگر این کمیته خواهند بود. همچنین جان مک کین سناتور جمهوریخواه از ایالت آریزونا و نامزد انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا و " مایک جوهانس " سناتور جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا دیگر اعضای این کمیته خواهند بود.

قرار است فردا ( چهارشنبه) ، دیک داربین و باب کیسی دو سناتور دموکرات عضو این کمیته ، اهداف و برنامه های تشکیل این کمیته جدید در سنای آمریکا را تشریح کنند. اقدام سنای آمریکا دو هفته پس از اعلام وزارت خزانه داری آمریکا مبنی بر لغو تحریم های ایران در حوزه فناوری های ارتباطی و اینترنتی صورت گرفت که هدف اصلی آن در اختیار قرار دادن فناوری های نوین ارتباطی به معترضان در ایران عنوان شده است.

سنای ایالات متحده در مرداد ماه سال گذشته نیز با تصویب طرحی  به نام " قانون صدا " 50 میلیون دلار برای کمک به آنچه که مقابله مردم ایران  با سانسور اینترنت به وسیله حکومت خوانده شده بود ، اختصاص داد. این طرح نیز  از سوی سناتورها  «جان مک‌کین» و «لیندزی گراهام» و نیز دو سناتور دموکرات به نام‌های «تد کافمن» و «رابرت کیسی» و همینطور «جو لیبرمن» سناتور مستقل سنای آمریکا ارایه شده بود.

سناتور های آمریکایی دلیل ارایه این طرح را  گسترش اعتراض‌ها نسبت به انتخابات ریاست جمهوری در ایران و اقدام دولت ایران در سانسور گسترده اینترنت و سایر شبکه‌های ارتباطی و ایجاد اختلال در شبکه‌های ماهواره‌ای اعلام کرده بودند.

در قالب  این طرح سی میلیون دلار به رادیو فردا و بخش فارسی تلویزیون صدای آمریکا اختصاص یافت تا صرف مقابله با ارسال پارازیت از سوی دولت ایران و نیز تولید نرم‌افزارهایی برای مقابله با سانسور اینترنت و مقابله با قطع سیستم پیامک توسط حکومت ایران  کنند.

همچنین 20 میلیون دلار برای تشکیل صندوقی برای کمک به ایرانیان به منظور دسترسی آسان تر به اینترنت و تبادل اطلاعات و نیز مقابله با تلاش‌های دولت ایران به منظور مسدود کردن سایت‌های اینترنتی و کنترل اینترنت اختصاص یافت. دولت ایران تصویب چنین طرح هایی را نشانه حمایت آمریکا از معترضان و دخالت این کشور در امور داخلی ایران و نیز وابستگی معترضان به کشورهای خارجی می داند.

این در حالی است که آمریکا مدعی است که تصویب چنین طرح هایی در راستای وظیفه اخلاقی این کشور در ترویج دموکراسی ، جلوگیری از موارد نقض حقوق بشر و گسترش فضای آزاد اطلاع رسانی  در ایران و کشورهای مشابه است .

 

 

عید دیدنی میرحسین موسوی با هاشمی رفسنجانی

یک منبع مطلع تاکید کرد:میرحسین موسوی کاندیدای شکست خورده در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بعداز ظهر روز یکشنبه اول فروردین به عید دیدنی اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت.

وی افزود: نکته قابل تعمق در این میان این است که میرحسین موسوی بلافاصله در روز اول عید به دیدار هاشمی رفسنجامی می رود.

این این فرد آگاه گفت: در این دیدار زهرا رهنورد به همراه تعدادی از سران اصلاح طلب آزاد شده از زندان میرحسین موسوی را همراهی کرده اند.

هنوز اطلاعات دقیقی از محتوای این عید دیدنی منتشر نشده است و این گمان می رود به زودی از طریق سایت منتسب به میرحسین موسوی در این رابطه اطلاع رسانی شود.

 

 

 

اعتراف وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به ارتباط نامزد ندا با این رژیم

رژیم صهیونیستی با پوشش خبری گسترده مسافرت نامزد ندا آقا سلطان به سرزمین های اشغالی، ضمن دوست خطاب نمودن ماکان،پرده از ارتباط های گسترده بین رسانه های رژیم صهیونیستی با این فرد و فتنه گران از طریق اینترنت برداشت.

سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در این باره نوشت: کاسپین از جانب شبکه 2 اسراییل دعوت شده است. این شبکه از حدود ماههاپیش با کاسپین ماکان ارتباط برقرار کرده بود و از او دعوت کرد(!) تا به اسراییل بیاید. از آن هنگام تا کنون، این شبکه با مقامات دولتی تماس گرفته و همه اجازه های لازم را برای ورود یک شهروند ایرانی دریافت کرد و حتی از پرز(رییس جمهور رژیم اشغالگر قدس) درخواست کرد تا کاسپین را به حضور بپذیرد و ریاست جمهوری نیز این درخواست را پذیرفت و این دیدار در روزهای آینده انجام خواهد شد.
 
این سایت در ادامه به نحوه مسافرت ماکان اشاره داشته است . نکته جالب توجه، پیش بینی همه مقدمات سفر برای ماکان و استقبال محافل خبری (رژیم ) اسراییل می باشد .این سایت در این باره می نویسد :کاسپین با پرواز شماره 386 العال (شرکت هواپیمایی اسراییل) از رم وارد فرودگاه بین المللی بن گوریون شد و دو تن از گزارشگران شبکه دوی تلویزیون از او در کنار هواپیما استقبال کردند.
 
در ادامه پایگاه مزبور پرده از ارتباط تنگاتنگ رسانه ای صهیونیست ها با فتنه گران برداشته و می نویسد : این دو تن "امانوئل روزن" یکی از گزارشگران شبکه دو و "عدی لیبرمن" بودند. "عدی" اگرچه در خانواده ای در اسراییل به دنیا آمده که ریشه اروپایی دارند، ولی از دوران تحصیل در دانشگاه به زبان و ادبیات فارسی علاقه زیاد پیدا کرده و ایران را بسیار دوست دارد(!) و از طریق اینترنت و فیس بوک و چت با ایرانیان بسیاری در سراسر جهان و از جمله در داخل ایران در ارتباط است و با آن ها به گفتگو می پردازد. (!)
این سایت تاکید نمود که مقامات اسراییلی کاملا در جریان این دیدار قرار دارند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/1/4:: 4:0 عصر     |     () نظر