سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند، دانشمند نمی شود، تا اینکه . . . در برابر دانشش چیزی از کالای پست دنیا نگیرد . [امام علی علیه السلام]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

هدفمندی یارانه ها انقلابی در اقتصاد ایران است

  دولت با اعلام آغاز اجرا،دقیقا همان قانونی را که مجلس تصویب کرده، به اجرا درآورده است و هیچ تفاوتی درحال حاضر میان نظر مجلس و دولت وجود ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس د رگفتگو با سایت  با ندای انقلاب در خصوص میزان تطابق نوع اعلام این قانون با آنچه در مجلس تحت عنوان هدفمندی یارانه ها تصویب شده است، گفت: دولت با اعلام آغاز اجرا،دقیقا همان قانونی را که مجلس تصویب کرده، به اجرا درآورده است و هیچ تفاوتی درحال حاضر میان نظر مجلس و دولت وجود ندارد.

وی تاکید کرد: مجلس کلیاتی را طرح کرده و به عنوان  مثال گفته است که دولت باید از ماحصل  آزاد شدن یارانه ها 40 هزار میلیارد  تومان درآمد داشته باشد که چون به نیمه دوم سال کشید  به 20 هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرد و در مجلس نیز در مورد این اعلام و نحوه اجرا مخالفتی صورت نگرفته است . در واقع دولت به صورت پلکانی حامل های انرژی را افزایش می دهد و رییس جمهور هم در مجلس از  این مسئله دفاع کرد و هم در اجرا به همین شکل آن را درآورده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به این که دولت طبق خواسته مجلس در حال پیش برد کارش است وبه لطف الهی موفق نیز بوده،افزود: تا قبل از اعلام اجرای این قانون در ساعات ابتدایی روز 28 آذر، دولت در حدود 25 تا 30 درصد از این قانون را انجام داده بود و بیشتر بحث ها پیرواموت حامل های انرژی باقی مانده بود که با این اعلام درمسیرانجام و پیشرفت قرار گرفته است.

وی در خصوص تبعات اجرای این قانون به شکل اعلام شده و قیمت های تغییر یافته گفت: اجرای این قانون تبعات منفی ندارد. قرار نیست دولت کار را رها کرده و همه چیز را گران کند و پولی را نیز به مردم بدهد.

احمدی تاکید کرد: دو یا سه موضوع  راهکار موفقیت این قانون است که یکی از آن ها اطلاع رسانی صد در صد دولت در مورد گام های این طرح است .شفاف سازی و حرف زدن کارشناسان خبره راهکار دیگر این مسئله است و همچنین دولت از طریق رسانه های دیداری شنیداری و رسانه های مکتوب با مردم در مورد این که چه کاری می خواهد انجام دهد، صحبت کند.

نماینده مردم شازند ادامه داد: وظیفه مردم این است که این مسئله را تنها به صورت طرح یا لایحه ای از سوی دولت نگاه نکنند و از این اقدام باید به عنوان یک انقلاب اقتصادی، حمایت کنند. ما سه انقلاب در کشور داشتیم که یکی رژیم سیاسی را در 22  بهمن 57 تغییر داد و انقلاب دومی که به عنوان انقلاب فرهنگی در 13 آبان 58 انجام شد که به فرموده حضرت امام  از انقلاب اول هم با اهمیت تر بود و انقلاب سوم انقلاب اقتصادی است که مردم باید حامی آن باشند و دولت نیز بایستی به صورت مستمر و دایمی بر اجرای دقیق آن  نظارت داشته باشند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/9/30:: 10:44 صبح     |     () نظر