سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به مردم بیاموز و دانش دیگران را فراگیر، تا دانش خود را استوار کرده و آنچه را که ندانسته ای بدانی . [امام حسن علیه السلام]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

رقاصی ساسی مانکن در بازار کیش را علت بازداشت وی اعلام کرد

یک مقام عالی رتبه انتظامی کیش گفت: فردی به نام ساسان یافته معروف به ساسی مانکن خواننده مبتذل زیرزمینی به دلیل رقاصی در بازار کیش از سوی ماموران انتظامی بازداشت و از جزیره کیش اخراج شد.

 

این مقام عالی رتبه انتظامی  تاکید کرد:  این خواننده ترانه های مبتذل زیرزمینی با ظاهری زننده و رفتارهای ناهنجار در وسط بازار کیش مشغول به  رقاصی  و انجام حرکات ناهنجار و زشت بود. این مقام انتظامی در ادامه افزود: ساسی مانکن به همراه تعدادی از هم مسلک های خود در یک مجتمع تجاری در کیش حرکات زشت و ناموزونی را به نمایش در آورده بودند  که با اعلام نارضایتی مردم وی دستگیر و از جزیره کیش اخراج شد.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: دستگیری  ساسی مانکن به هیچ وجه سیاسی نیست و تنها به لحاظ ایجاد آرامش و زودودن جو روانی ناهنجار صورت گرفته است.

 

 

استقبال رسانه سازمان جاسوسی امریکا از دید و بازدید های نوروزی میرحسین موسوی

رادیو فردا،رسانه وابسته به سازمان جاسوسی امریکا با انتشار گزارشی تحت عنوان "رابطه‌های «سبز» در دیدارهای نوروزی" که با تصویر میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در دیدار نوروزی با خانواده علیرضا بهشتی همراه شده است از دید و بازدید نوروزی میرحسین موسوی استقبال کرده است.

رادیو فردا در همین رابطه اعلام کرد:"بهترین راه برای انجام فعالیتی نه چندان سیاسی، دید و بازدید های نوروزی است که این روزها به تنها خبر سایت ها و رسانه هایی تبدیل شده که تحولات جنبش سبز را پوشش می دهند. سران اصلاحات، این روزها با دید و بازدید از زندانیان تازه آزاد شده، یا در دیدار با خانواده بازداشت شدگانی که ایام نوروز را در زندان گذرانده اند، هم سنت عید نوروز را به جا می آورند و هم پیام هایی به هواداران خود می رسانند که جنبش سبز، اگرچه آرام، اما هنوز زنده است.به نظر می رسد دیدارهای نوروزی در توافقی نانوشته، ابزاری کارآمد برای شکل گیری گفت‌وگوهایی شده است که در دیگر عرصه ها و صحنه ها نمی توان انجام داد."

 رسانه وابسته به سازمان جاسوسی امریکا سپس خواستار تشکیل شبکه های اجتماعی بعنوان راهبرد براندازی جمهوری اسلامی شد و اعلام کرد:" یکی از خصوصیات جنبش سبز، استفاده از شبکه های اجتماعی موجود، استفاده از سنن موجود و استفاده از تکنولوژی موجود در جهت پخش و توزیع پیام های جنبش و وصل کردن افراد مختلف این جنبش به همدیگر است. شبکه های اجتماعی و خانوادگی و محلی و همسایگی نقش راهبری اصلی را ایفا می کنند و از طریق همین دیدوبازدیدها هست که پیام ها و گفتمان های مختلفی برده می شود در سطح افراد موجود در یک خانواده یا در یک همسایگی یا در یک محل و اینها کم کم به هم پیوند می خورد و می تواند به یک جنبش وسیع تر یا خواسته های وسیع تر بیانجامد.

 میرحسین موسوی، چند ماه پس از برگزاری انتخابات ارها بر فعالان سیاسی و مدنی و رسانه های منتقد در بیانیه یازدهم خود به هواداران جنبش سبز و ایرانیان در سراسر جهان توصیه کرده بود «در اولین قدم هسته های اجتماعی را در میان خود تقویت کنند.» او توصیه کرده بود «هواداران جنبش سبز خانه هایشان را رو در روی یک دیگر بسازند و به تعبیر قرآن، خانه های خود را قبله قرار دهند»، یعنی به «هسته های اجتماعی که واحدهای بنیادین جامعه هستند، بپردازند و اهمیت آنها را بشناسند.» توصیه ای که به نظر می رسد نوروز و سنت های نوروزی بهانه برای شکل دهی آنها شده است."

 

 

الهام: ریشه همه ‌‌حوادث سال 88 زیر سر اکبر هاشمی رفسنجانی است

پایگاه اینترنتی دویچه وله (صدای آلمان) گزارش داد: غلامحسین الهام، از نزدیکان محمود احمدی ‌نژاد و سخنگوی سابق دولت می‌ گوید که ریشه همه ‌‌حوادث سال 88 نیز زیر سر اکبر هاشمی رفسنجانی است و کلید بحث تقلب در انتخابات ریاست جمهوری را اکبر هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه سال 76 زده است.

دویچه وله افزود: الهام، عضو حقوقدان شورای نگهبان است و در دولت نخست محمود احمدی ‌نژاد سخنگوی دولت و وزیر دادگستری بود و اعتراض‌ ها به چند شغله بودن وی در دستگاه احمدی ‌نژاد، او را ناگزیر به کناره‌گیری از دولت کرد. دویچه وله ادامه داد: الهام در مصاحبه‌ منتشر نشده‌ای که متن آن را در وب سایت شخصی‌اش قرار داده، به حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران و ریشه ‌های این حوادث پرداخته است. به نظر الهام همه‌ ‌حوادث سال 88 زیر سر هاشمی رفسنجانی است.

 این منبع خبری در ادامه نوشت: الهام در این مصاحبه که با روزنامه خراسان انجام شده است، منشاء اتفاقات بعد از انتخابات 22 خرداد 1388 را دوره‌ ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی می ‌داند و می ‌گوید که این حوادث با شکل‌ گیری کارگزاران سازندگی در اواسط دوره رفسجانی کلید خورد. اشاره الهام به مقطع آستانه‌ انتخابات دوره پنجم مجلس است که جناح موسوم به راست حاکمیت از قرار دادن نزدیکان هاشمی رفسنجانی در فهرست انتخاباتی خود امتناع ورزید و موجب انشعاب گروه مهمی از اطرافیان رفسنجانی از این جناح شد که بعدها با نام کارگزاران سازندگی مشهور شدند.

غلامحسین کرباسچی، شهردار وقت تهران، عطاء الله مهاجرانی، برادر و دختران رفسنجانی و برخی از تکنوکرات ‌های دولت رفسجانی از اعضای اصلی این گروه بودند. جریان شگل‌ گیری کارگزاران سازندگی برای نخستین بار شکاف میان جناح راست را علنی کرد. فائزه هاشمی، دختر کوچک هاشمی که با حمایت کارگزاران نامزد مجلس شده بود، رای اول را در میان نامزدهای تهران به دست آورد.

 صدای آلمان افزود: از آن روز تا حال جناح محافظه ‌کار حکومت در میان تحلیل‌ گران همواره با دو سر مشخص می ‌شود: محافظه‌ کاران میانه ‌رو به رهبری هاشمی رفسنجانی و متشرعین تندور به رهبری آیت الله خامنه‌ای که ایشان در راس نظام قدرت در جمهوری اسلامی را در دست دارد.

آیت الله خامنه‌ای از حمایت شورای نگهبان و همه‌ نهادهایی برخوردار است که روسا و مسئولین آن را خود وی انتخاب می‌ کند.

دویچه وله در ادامه افزود: اشاره الهام به نماز جمعه سال 76 آستانه‌ انتخابات دوره هفتم ریاست جمهوری است که محمد خاتمی، نامزد مورد حمایت جناح چپ حاکمیت و ناطق نوری، نامزد مورد حمایت نظام و اطرافیان آیت ‌الله خامنه‌ای رویاروی یکدیگر قرار داشتند.

 در محافل غیر رسمی گفته می‌ شد جناحی که از نامزدی ناطق نوری حمایت می ‌کرد، در هفته ‌های پایانی رقابت ‌ها با آگاهی از افزایش روز به روز مقبولیت رقیب، تقلب گسترده‌ای را تدارک دیده بود، اما سخنرانی اکبر رفسنجانی در نماز جمعه درباره احتمال تقلب و اطمینان به مردم که جلوی تقلب را خواهد گرفت، نقش برآب شد. این انتخابات با پیروزی چشمگیر محمد خاتمی به پایان رسید.

 با وجود آنکه هاشمی رفسنجانی در دو دوره‌ ریاست جمهوری خاتمی زیر فشار اصلاح‌ طلبان جوان قرار داشت و بیشتر به محافظه‌ کاران نزدیک بود، اما با آغاز ریاست جمهوری محمود احمدی‌ نژاد زیر فشار حامیان دولت نهم قرار گرفت. این فشارها در آستانه‌ رقابت‌ های انتخاباتی دوره دهم ریاست جمهوری تشدید شد.

 در انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری با وجود آنکه رقیب اصلی احمدی‌ نژاد در رقابت‌ها میر حسین موسوی بود، در آخرین روزهای تبلیغات انتخاباتی، به ویژه در مناظره ‌های تلویزیونی نوک حمله احمدی‌ نژاد متوجه هاشمی رفسنجانی و خانواده‌ او شد. در تمام ماه ‌های بعد از انتخابات نیز با وجود آنکه هاشمی رفسنجانی مواضع میانه ‌روانه‌ای داشت، اما او و خانواده‌اش همچنان در کانون حملات محافظه‌ کاران تندرو قرار داشت.

 درباره علت این حملات بی‌ امان به هاشمی رفسنجانی این نظر در میان پاره‌ای از تحلیل ‌گران ایرانی وجود دارد که این حملات علیه رفسنجانی در چهارچوب نقشه‌ کلانی صورت می ‌گیرد که جناج تندرو اصول‌ گرایان که از آنها با نام محافظه‌ کاران بنیادگرا نیز نام برده می ‌شود، برای آینده رهبری در ایران طراحی کرده و به اجرا گذاشته است.

 بنا براین تحلیل ،محافظه ‌کاران بنیادگرا در صدد هستند که رهبری بعد از آیت‌الله خامنه‌ای را نیز در چنگ خود نگه دارند و بنابر تفسیری که آیت ‌الله مصباح یزدی از تعیین ولی فقیه دارد، فرد مورد خود را از طریق خود آیت ‌الله خامنه‌ای تعیین و به تصویب مجلس خبرگان برسانند. از این نقطه نظر، حفظ احمدی ‌نژاد در پست ریاست جمهوری و یکپارچه نگه‌ داشتن قدرت در دست محافظه ‌کاران بنیاد گرا برای اجرای این نقشه اهمیت اساسی داشت.

علاوه ‌براین، برای "بنیادگرایان محافظه ‌کار" در اجرای نقشه‌ خود برای تضمین رهبری آینده‌ نظام، حضور و نفوذ هاشمی رفسنجانی مانع بزرگی به شمار می‌ رود و به همین آنان در صدد حذف او هستند. به نظر این تحلیل ‌گران آنچه که بنیادگرایان در محاسبات خود در نظر نگرفته بودند، شکل ‌گیری جنبش اعتراضی سبز بود که تاحدودی نقشه‌ آنان را برهم زده است. دویچه وله در پایان خاطر نشان ساخت: اما آنان دست بردار نیستند که بازداشت نوه رفسنجانی و مصاحبه الهام از نشانه ‌های استمرار رویکرد و سیاست‌ های آنها تلقی می ‌شود

 

 

تشکیل یک گروهک جدید توسط سلطنت طلبان

یک تشکل به سرکردگی یک ضدانقلاب فراری به نام "امیر جهانشیری" که ظاهرا مقیم فرانسه است و با همکاری "مهرداد خوانساری" از سلطنت طلبان فراری و مدیر به اصطلاح "مرکز مطالعات ایران و عرب" در لندن تشکیل شده است.

جهانشیری روز جمعه در یک کنفرانس خبری که با حضور تعداد اندکی از خبرنگاران و جمعی از عناصر ضدانقلاب در محل انجمن خبرنگاران خارجی مقیم لندن برگزار شد ، گفت: تشکل "موج سبز" برای آن تاسیس شده است که به حمایت مالی و لجستیکی تمامی گروه های مخالف در ایران بپردازد تا رژیم سرنگون شود. جهانشیری افزود: "موج سبز" از "جنبش سبز" متفاوت است اما موج سبز پذیرای جنبش سبز نیز خواهد بود. وی گفت: موج سبز قصد دارد نقشی سازنده و تکمیلی در راستای یک هدف مشترک که همان تغییر رژیم و برقراری دمکراسی در ایران است ایفا کند.

"ما از گروهی از کارشناسان خواسته ایم که ظرف مدت سه ماه آینده یک برنامه علمی برای ایجاد یک دولت موقت در ایران تهیه کنند. آنها واقعیت و مشکلات ایران را بررسی خواهند کرد و با افرادی که اکنون داخل ایران هستند نیز همکاری خواهند کرد." جهانشیری افزود: سرنگونی رژیم کنونی در ایران کار ساده ای نیست و ما برای این کار به کمک افراد داخل رژیم نیز نیاز داریم. موج سبز به عناصر داخل ایران نیز کمک می کند و در صورت نیاز وسایل خروج آنها از کشور را برای همکاری با موج سبز برای تغییر رژیم در ایران فراهم می کند.

 این ضدانقلاب فراری که خود را به عنوان یک پناهنده ی سیاسی که ایران را 30 سال پیش ترک کرده است معرفی کرد، افزود: ما این رژیم را سرنگون می کنیم زیرا با این کار به جنبش سبز مردم ایران کمک خواهیم کرد تا پیروز شود. "من از دکتر خوانساری خواسته ام تا در کنار موج سبز باشد تا به تمام گروه های مخالف ایران بدون استثنا کمک کنیم تا رژیم سرنگون شود. در همین راستا گروهی نیز از داخل ایران هم اکنون روی پروژه ای کار می کنند تا برنامه عملی برای روی کارآمدن یک دولت موقت تدوین کنند."

جهانشیری که به زبان فرانسه تسلط کامل داشت اما انگلیسی را به زحمت صحبت می کرد، افزود: پس از تشکیل دولت موقت ما یک شورای منتخب قانون اساسی خواهیم داشت تا یک قانون اساسی جدید بدون رهبر عالی تدوین کنند. وی افزود: ما باید پیش از آنکه احمدی نژاد ما را به یک جنگ مخرب منطقه ای بکشاند، رژیم ایران را سرنگون کنیم زیرا چاره دیگری به جز این نداریم.

 

 

سربازان گمنام امام زمان (عج)، دیپلمات ایرانی را آزاد کردند

سربازان گمنام امام زمان (عج) در یک عملیات مهم و پیچیده اطلاعاتی، حشمت الله عطارزاده دیپلمات ایرانی را آزاد کردند و به کشور بازگرداندند.

به نقل از روابط عمومی وزارت اطلاعات، گروه‏های مسلح در پیشاور پاکستان این دیپلمات ایرانی را بیست و سوم آبان 87 در شهر پیشاور پاکستان ربوده بودند. اطلاعات تکمیلی در مورد عملیات سربازان گمنام امام زمان (عج) متعاقباً اعلام خواهد شد جزئیات


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/1/10:: 4:0 عصر     |     () نظر