سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبّت مؤمن به مؤمن در راه خدا، از بزرگ ترین شاخه های ایمان است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

فرمانده گروهک جندالشام کشته شد

 جسد "گاندی سحمرانی" ملقب به "ابو رامز" مسؤول گروه "جندالشام" در پارکینگ یک خودرو در اردوگاه عین الحلوه واقع در جنوب لبنان پیدا شد.

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، منابع فلسطینی اعلام کردند: سحمرانی که دارای هویت لبنانی است جزء مهم ترین اشخاصی مورد پیگرد مقامات لبنانی بود. سحمرانی بعد از اینکه ارتش لبنان اقدامات گسترده ای علیه اسلام گراهای تندرو آغاز کرد، به اردوگاه عین الحلوه واقع در جنوب لبنان فرار کرده بود.
 
سحمرانی قبل از همکاری با گروه های اسلامگرای فلسطینی و لبنانی در تشکیل گروه جندالشام نقش فعالی داشت و با ارتش لبنان در حادثه نهر البارد (در شمال لبنان) وارد جنگ شد. وی همچنین در چند درگیری با جنبش فتح شرکت کرده بود.
 
برخی از منابع فلسطینی نیز در این خصوص گفتند: بعد از دو روز ناپدید شدن سحمرانی، جسد وی مقابل بازار سبزی فروشی در اردوگاه عین الحلوه با دستان بسته در حالی که گلوله ای به سر وی شلیک شده بود، پیدا شد که به احتمال قوی وی قربانی یک تصفیه حساب داخلی شده است.
 
"منیر المقدح" مسؤول نظامی جنبش فتح نیز در اظهاراتی با اشاره به اینکه چگونگی روی دادن این قتل در پرده ای از ابهام قرار دارد، گفت: سحمرانی اهل طرابلس در شمالی لبنان و مسؤول گروه جند الشام بود.
 
وی افزود: هیچ شلیک گلوله ای در منطقه شنیده نشد، اما جسد تیرخورده وی مقابل در ورودی بازار میوه فروشی پیدا شد و لذا به احتمال قوی قتل در خارج از اردوگاه عین الحلوه روی داد و سپس جسد به داخل اردوگاه منتقل شد.
 
از سوی دیگر، تاکنون 21 تن از سران اصلی و نظامی القاعده به همراه برخی از اعضای گروه "جند الشام" ساکن اردوگاه "عین الحلوه" واقع در جنوب لبنان خاک این کشور را به مقصد عراق و افغانستان ترک کردند. برخی از عناصر تندرو گروه جندالشام هم مدتی پیش برای اولین بار خاک لبنان را به مقصد فرانسه و بلژیک ترک کردند.
 
به نظر می رسد که این افراد به دلیل وضعیت و شرایط نامناسب گروه جند الشام و نابسامانی گروه پس از کشته شدن "عبدالرحمن عوض" سرکرده گروه سلفی "فتح الاسلام" و معاون وی در "شتورا" واقع در شرق لبنان، خاک لبنان را ترک کرده باشند. از سوی دیگر برخی روزنامه های لبنانی از جمله "الدیار" روز جمعه دلایل دیگری را برای این امر ذکر کرده اند.
 
این روزنامه به نقل از منابع فلسطینی اردوگاه عین الحلوه نوشت: ترک خاک لبنان توسط اعضای این گروه طی دستور سازمان "القاعده" با هدف متمرکز شدن در افغانستان و عراق صورت گرفته است.
 
گروه جند الشام در سال 2002 از گروه موسوم به "عصبه الانصار" جدا شد . این گروه مرزهای منطقه خاورمیانه را که از دوره استعمار اروپاییان به ارث رسیده است، قبول ندارد. از نظر این گروه سوریه، لبنان و فلسطین یک سرزمین اسلامی واحد را تشکیل می دهند.
 
اردوگاه عین الحلوه بزرگ ترین اردوگاه فلسطینی ها در لبنان است که 70هزار پناهنده فلسطینی در آن زندگی می کنند و بیشتر آنان مسلح هستند، به همین دلیل منابع لبنانی معتقدند اگر درگیری میان ارتش لبنان با گروه تروریستی جندالشام در این اردوگاه شدت پیدا کند، تلفات بسیار گسترده ای بر جا خواهد ماند و بحران به تمام لبنان کشیده خواهد شد.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/10/4:: 7:22 عصر     |     () نظر