سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، زینت توانگران و توانگری مستمندان است . [امام علی علیه السلام]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

آیت الله علم الهدی در گفتگو با مشرق: زندان نفرت عمومی، سخت ترین مجازات برای سران فتنه است

 سخنران روز 9 دی معتقد است: باطن فتنه گران در روز عاشورا برای مردم برملا شد و فتنه گران در روز 9 دی شکست خورده و ساقط شدند.این عضو خبرگان رهبری بزرگ ترین زندان برای سران فتنه را زندان نفرت عمومی می داند که در نهایت باعث می شود سران فتنه در این زندان دق کرده و بمیرند.

امام جمعه مشهد مقدس معتقد است در روز 9 دی گمان نمی کرده که این جمعیت میلیونی به خیابان بیاید. اما حضور مردم را طبیعی، پرشور و گسترده ارزیابی می کند.
 

 

امام جمعه مشهد در گفگتو با ویژه نامه اینترنتی «9 دی» مشرق گفت: اقبال مردم نسبت به این راهپیمایی مبتهج کننده بود، در این روز شاهد یک راهپیمایی قابل توجه بودیم. اجتماع مردم در این روز در صحبت‌ها و مطالب من هیچ تأثیری نداشت. بنده برحسب دعوت آیت‌الله جنتی و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بعنوان سخنران مراسم راهپیمایی روز 9 دی انتخاب شدم، می‌دانستم که این راهپیمایی در پاسخ به حرمت‌شکنی‌های روز عاشورا برگزار می‌شود.

وی افزود: روز 8 دی در مشهد یک راهپیمایی بزرگ از مقابل دفتر امام جمعه تا حرم امام رضا(ع) برگزار شد و آیت‌الله واعظ طبسی سخنران این مراسم بود.

آیت الله علم الهدی به تحلیلش در ین زمینه پرداختو گفت: جریان فتنه سبز در جمع بندی خود به این نتیجه رسیده بود که برای پیش‌برد اهداف خود باید از تمام ظرفیت‌های ممکن استفاده کند.سران فتنه برنامه ریزی لازم برای استفاده و بهره‌برداری از تمام ظرفیت‌های ممکن را انجام داده بودند و یکی از این ظرفیت‌ها، روز عاشورا بود.در این روز مردم ایران مشغول عزاداری بودند و فتنه‌گران ظرفیت عاشورا را برای رسیدن به اهداف خود مناسب می‌دیدند. از 1400 سال پیش تا به امروز هر جریانی که قصد داشت از امام حسین(ع) و عاشورا سکویی بسازد، سقوط کرده و ضربه خورده است، ‌نمونه‌های زیادی در این زمینه در تاریخ سراغ داریم که در حوصله این گفت‌وگو نمی‌گنجد.

معجزه ابی‌عبدالله (ع) این بود که وقتی فتنه‌گران قصد داشتند با انگیزه توسعه نفسانی و مطامع سیاسی از ظرفیت عاشورا استفاده کنند، رسوا شدند. معجزه عاشورا باعث شد تا باطن فتنه‌گران و نیات زشت‌شان عیان شده و افرادی که علیه رهبری، انقلاب، دین و امام حسین هستند دست شان رو شود.

حوادث روز عاشورا و بی‌حرمتی‌های انجام شده عامل سقوط فتنه‌گران شد، فتنه گران طوری سقوط کردند که تا این نسل باقی است در هیچ مرحله سیاسی توان ابراز وجود ندارند و نمی‌توانند سر خود را بالا بگیرند. وی همچنین به مرکز کنترل فتنه‌گران اشاره کرد و ادامه داد:سران فتنه بستر و زمینه‌ای شدند برای اجرای منویات مرکز اصلی فرماندهی فتنه که به جریان خارجی و استکبار متصل است.

کسی مدعی نیست که موسوی، کروبی و خاتمی در روز عاشورا به مردم دستور دادند که پرچم امام حسین را آتش بزنند. آن چه مسلم است این افراد ابزار دشمن شدند. امام جمعه مشهد به باطن جریان فتنه پرداخت و گفت: این باطن در روز عاشورای 88 فاش شد، تا روز عاشورا مردم هنوز ماهیت فتنه را تشخیص نداده بودند. در روز عاشورا همه ابعاد فتنه برای مردم مشخص شد و مردم فهمیدند که فتنه‌گران به دنبال اهدافی چون مقابله با اساس دین و ولایت هستند.

وی به امتیازات نهم دی ماه اشاره کرد و افزود: 9 دی یک امتیاز ویژه داشت ‌و آن هم عدم سازماندهی برای حضور مردم بود، در این روز فقط شورای هماهنگی، تبلیغات مختصری را انجام داد اما مثل راهپیمایی‌های قبلی مبدأ و مقصد مشخص نشد و حتی برای ایاب و ذهاب مردم نیز اتوبوس تدارک ندیده بودند. تنها مقصد نهایی این تجمع میدان انقلاب اعلام شد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اگر استقبال پرشور مردم را پیش‌بینی می‌کرد، به جای میدان انقلاب، میدان آزادی را بعنوان مقصد نهایی اعلام می‌کرد که وسعت بیشتری داشت. نمونه این حضور پرشور مردم را در تظاهرات روز 16 شهریور سال 57 شاهد بودیم. در این روز پس از برگزاری نماز در قیطریه، مردم به سمت میدان آزادی حرکت کردند.

روز 9 دی راهپیمایی سازماندهی نشده بود. هنگام سخنرانی افرادی که بر پشت بام مجاور محل سخنرانی حضور داشتند می‌گفتند جمعیت از میدان انقلاب تا پیچ شمیران و از سمت غرب تا بزرگراه یادگار امام ایستاده‌اند. و خیابان‌های مجاور میدان انقلاب نیز مملو از جمعیت بود. حضور مردم در حماسه 9 دی خودجوش، طبیعی و بدون سازماندهی بود.

آیت الله علم الهدی به وضعیت جریان فتنه بعد از نهم دی ماه 88 اشاره کرد و گفت: روز 9 دی جریان فتنه به کما نرفت، بلکه ساقط شد. جریان فتنه در روز 9 دی نه تنها در جریان خود بلکه در اصل حضور در عرصه سیاست نیز سقوط کرد و شکست خورد. روز 9 دی روز شکست فتنه‌گران و فتنه بود.

امام جمعه مشهد در مورد محاکمه سران فتنه گفت: این مسئله وظیفه من نیست. در این زمینه من تابع ولایت و رهبر معظم انقلاب هستم و مانند دیگر راهیان ولایت چشم به پشت پای رهبری داریم، هر کجا رفت ما هم دنبالش راه می‌افتیم.

وی همچنین به پیامنهم دی ماه اشاره کرد و گفت: پیام مهم و ماندگار 9 دی این است که همه جریانات سیاسی بدانند هر نوع فعالیت سیاسی در این کشور قابل اجرا باشد، درگیری با ولایت و رهبری در این کشور جایی ندارد و قابل اجرا نیست.

اما جمعه مشهد به نقش رهبری در دفع فتنه ها اشاره کرد و گفت: رهبری همیشه قافله سالار حرکت مردمی در انقلاب است. انقلاب اسلامی با حرکت مردم و جلوداری امام خمینی شکل گرفت.در حال حاضر نیز رهبر معظم انقلاب سکاندار هستند و مسیر انقلاب را ادامه داده و مردم نیز پشت سر ولایت حرکت می کنند.

وی همچنین به هدف اصلی فتنه گران اشاره کردو خاطرنشان ساخت: هدف اصلی مقابله با مقام معظم رهبری بود. رهبری به دلیل جایگاهی که دارند و به دلیل فرماندهی کل قوا، قدرت اصلی را در دست دارند. آنان می دانستند تا رهبری هستند، به هیچ یک از اهداف شان نخواهند رسید. این مهم ترین انگیزه و هدف اصلی سران فتنه و دشمنان در فتنه های پس از انتخابات بود.

آیت الله علم الهدی در پاسخ به این سئوال که «در سخنرانی 9 دی تعبیر حزب شیطان و حزب الله را به کار بردید. و عنوان کردید این دو حزب دائم در حال جنگ هستند، تحلیل شما چیست؟» گفت: این موضع را پس از شعارهای مرگ بر کروبی، موسوی و خاتمی مطرح کردم. می خواستم بگویم فتنه فراتر از این اشخاص است و مساله شخصی نیست. بلکه جریانی با نام حزب شیطان است که قصد مبارزه با حزب الله را دارد. تعبیر قرآن از حزب الله و حزب شیطان را مطرح کردم. حزب شیطان بر پایه بقیه است. اینها پس از انتخابات باقی ماندند و در مقابل دعوت به قانون مقام معظم رهبری بر ادعاهای خود پایفشاری کرده و به مقابله برخاستند. اینها حزب شیطان هستند و قرآن حزب الله را ولایت پذیر توصیف می کند.

متن کامل این گفتگو را در اینجا بخوانید.

  


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/10/4:: 7:23 عصر     |     () نظر