سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همه آنچه را که می دانی بر زبان میاور که همین در نادانی تو بس باشد . [امام علی علیه السلام]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی
شریعتمداری در برنامه «دیروز، امروز، فردا»
خاتمی همه مراحل فرمول کودتای مخملی را در ایران پیاده کرد

خبرگزاری فارس: مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه جان کین از طراحان اصلی کودتای مخملی پس از فتنه تیر 87 به ایران آمده و با اصلاح‌طلبان دیدار کرد، گفت: خاتمی همه مراحل فرمول کودتای مخملی را در ایران پیاده کرد.


به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس «توانا»، حسین شریعتمداری‌ نماینده ولی‌فقیه در روزنامه کیهان، با اشاره به فتنه سال گذشته و نظریات مختلف پیرامون آن، مبنی بر طبیعی بودن اتفاقات یا بهانه بودن آن، اظهار داشت: فتنه‌ای که بعد از انتخابات پدید آمد طرح و نسخه کاملاً فرموله از سوی بیگانگان بود و اسناد آن نیز موجود است؛ ادعای تقلب برخاسته از فرمول «ریچاد رولد تی‌ام» بوده و دقیقاً در ماه‌های نزدیک انتخابات به داخل کشور دیکته ‌شد.

وی ادامه داد: تشکیل کمیته صیانت از آرا، فرمول صریح اعلام شده از سوی جین شارپ است که وی یکی از پدران کودتای مخملی محسوب می‌شود، هرچند جان کین، جین شارپ، ریچارد رولدتی‌ام، جورج سورس و مایکل لدین مهره‌های اصلی طرح کودتای مخملی هستند.

شریعتمداری با بیان اینکه برخی در خصوص پیش‌بینی‌های کیهان از ما سوال کرده و ما را پیشگو خطاب می‌کردند، افزود: این مسئله پیشگویی نیست چراکه همانند فرمول مراحل اجرا می‌شد، از این رو وقتی خاتمی کاندیدای ریاست جمهوری 88 شده و تمام گروه‌های اصلاح‌طلب از وی حمایت کردند و موسوی نیز هنوز اعلام کاندیداتوری نکرده بود، روزنامه کیهان طی یادداشتی اعلام کرد، کاندیدای اصلی خاتمی نیست.

وی اضافه کرد: خبرنگار نیویورک تایمز در تماس خود با روزنامه کیهان از این ادعا مبنی بر اینکه خاتمی کاندیدای اصلی نیست، علت را جویا شد لذا این مسئله با توجه به فرمول مطرح شده در نشست استنفورد اعلام شده بود اما آن فرمول با خاتمی همخوانی نداشت و شخص مورد‌نظر آن نشست نیز شناخته شده نبود.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه گیل لاپیداس، متخصص امور شوروی در نشست استنفورد حضور داشته است، خاطرنشان کرد: وی گفته بود بعد از ورود به کنفرانس استنفورد که مربوط به ایران بود، تعجب کرده است و بعد از قرار گرفتن در تریبون وضعیت ایران را همانند دوران شوروی سابق و خاتمی را گورباچف دانسته بود.

وی با بیان اینکه مطالب خانم گیل‌ لاپیداس در نشست استنفورد را دو روز بعد از آن روزنامه‌های زنجیره‌ای در داخل کشور مطرح کردند، گفت: آنها به منبع این صحبت اشاره نکردند، در حالی‌که کیهان در یادداشتی این موضوع را به آنها یادآور شد که این مطلب منسوب به لاپیداس بوده و شما آن را متعلق به خود می‌دانید اما روزنامه‌هایی مثل صبح امروز هیچ واکنشی نشان ندادند.

*جان کین پس از فتنه تیر 78 با گروه‌های اصلاح‌طلب دیدار کرد

مدیرمسئول روزنامه کیهان بیان داشت: در پاییز سال 78 و چند روز پس از فتنه تیر 78، جان کین وارد ایران شده و با گروه‌های اصلاح‌‌طلب مذاکراتی را انجام داد البته این مذاکرات سند پنهان نبوده و همه آنها اسناد آشکار است؛ وی با اعضای حزب مشارکت، برخی اعضای سازمان مجاهدین انقلاب و اعضای گروه‌های ملی، مذهبی دیدار کرد.

وی به سفر جان‌کین به قم و ملاقات وی با موسوی اردبیلی اشاره و عنوان کرد: آقای موسوی اردبیلی از قصد جان‌کین برای ورود به ایران آگاهی نداشت لذا به عنوان رئیس دانشگاه مفید با وی ملاقات کرد.

شریعتمداری با بیان اینکه جان‌کین، جین شارپ و ریچارد رولد تی‌ام خود را شاگردان هابرماس می‌دانند، تصریح کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب فرمودند فتنه ریشه بیرونی دارد براساس حدس و گمان این فرمایش را انجام ندادند.

وی با اشاره به اینکه هابرماس پس از ورود به ایران و ملاقات با برخی افراد در بعضی از دانشگاه‌ها تشکیل جلسه داد، تصریح کرد: افرادی که در رسانه‌ها و سایت‌های خود مطلب می‌نویسند، بدون اشاره به نام هابرماس به صحبت‌های او اشاره کردند.

شریعتمداری با بیان اینکه یکی از افرادی که با هابرماس ملاقات کرده بود و کیهان این موضوع را افشا کرد از شاکیان بنده محسوب می‌شود، عنوان کرد: نشریه دویچه وله، به این ملاقات در مصاحبه با هابرماس اشاره کرده بود.

وی افزود: ملاقات جان‌کین پاییز 78 و پس از شکست فتنه آن سال تشکیل شد؛ کیان تاج‌بخش از اعضای بنیاد روبیلسون و همکاران هاله اسفندیاری و شائول بخاش است؛ وی در آشوب‌های تیرماه 78 بازداشت می‌شود اما با پادرمیانی معاون سیاسی وقت وزارت کشور آزاد شد در حالی که خود وی در حال حاضر جزء عوامل فتنه محسوب می‌شود.

*نیروهای اطلاعاتی در دولت اصلاحات با فرمول‌های دشمنان برخورد نمی‌کردند

مدیرمسئول روزنامه کیهان در پاسخ به این پرسش که چرا علی‌رغم فرمول بودن طرح‌های دشمن برخوردی با آن صورت نگرفت، اظهار داشت: رامین جهانبگلو با صراحت اعلام کرد که برای CIA کار می‌کند هرچند تاج‌بخش و هاله اسفند‌یاری نیز به همین دلیل بازداشت شدند؛ هفت سال قبل ما با استناد به رفت و آمد‌های جهانبگلو وی را مامور CIA معرفی کردیم اما هیچ مسئولی به این موضوع توجه نکرده و نیروهای اطلاعاتی اقدامی انجام ندادند.

وی با تأکید بر اینکه نیروهای اطلاعاتی در هفت سال قبل به دولت اصلاحات منسوب بودند، گفت: کسانی که کنار این افراد هستند مشخص است لذا خاتمی دوبار با جورج سورس ملاقات کرد حتی کیهان در خصوص ملاقات عطریانفر با سورس در سفر وی به آمریکا اظهار‌نظری داشت اما او این مسئله را تکذیب کرد و حتی در سخنرانی خود آن ملاقات را بی‌عیب دانست، هرچند در اعترافات اخیرش آن را اصلاح کرد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان یادآور شد: این مسئله در تمام این مدت ادامه داشته و هیچ‌گاه قطع نشد اما حرکت بعدی آنها در دولت فعلی کم‌کم به سایه رفت. وی در خصوص انتقاد خود به افرادی خاص تصریح کرد: نخستین بخش از انتقاد به بعضی از اعضای دوران اصلاحات که شامل مجلس ششم و دولت آن بوده، وارد است و در حال حاضر نیز آنها در جریان فتنه حضور مستقیم دارند از این رو نمی‌توان به آنها انتقاد کرد چراکه خود آنها این افراد را به کشور دعوت می‌کردند.

شریعتمداری تأکید کرد: وقتی فتنه آغاز می‌شود هوشیاری‌ها نیز بیشتر شده که این مربوط به بصیرت مردم است؛ بنابراین مسئله این است که آنها برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهند، هرچند لیست افرادی که با آنها ارتباط خاصی وجود داشت در حال حاضر موجود است اما در گذشته به آن توجهی نشد.

* ائتلاف گروه‌های ناهمگن نشان‌دهنده شکل‌گیری یک فتنه است

وی در خصوص دسته‌بندی طیف‌ها و بازیگردان‌های اصلی صحنه در سال گذشته اظهار داشت: یکی از شاخصه‌ها برای شناخت فتنه که اگر به آن توجه شود فتنه در ابتدای شکل‌گیری قابل شناسایی است، ائتلاف گروه‌های ناهمگن و به ظاهر مخالف بر روی یک نقطه است یعنی وقتی در جریانی منافقین، بهائیان، مارکسیست‌ها، کلان سرمایه‌دارها و گروهک‌هایی مثل عبدالمالک ریگی، پژاک از یک جریانی اعلام حمایت کرده و شیمون پرز با صراحت فتنه‌گران را بزرگ‌ترین سرمایه خود در داخل ایران دانسته و اوباما از آنها حمایت می‌کند و نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز مدعی می‌شود که فتنه‌گران از جانب آنها با نظام اسلامی می‌جنگند، سران فتنه در مقابل این مسئله هیچ اعتراضی نکردند.

شریعتمداری با طرح این پرسش که چرا گروه‌های ناهمگن با یکدیگر ائتلاف کردند، اظهار داشت: اگر به تابلوی مشترک آنها توجه شود این گروه‌ها مدعی حضور برای رقابت انتخاباتی هستند در حالی که این امر مورد قبول نبوده چراکه گروه‌های ائتلاف‌کننده مخرج مشترک‌شان دولت نیست.

وی با بیان اینکه منافقین به دنبال دولت احمدی‌نژاد یا هیچ فرد دیگری نبودند بلکه با اصل نظام مشکل داشتند، افزود:‌ در چنین موردی نباید به تابلوی ائتلاف گروه‌های ناهمگن توجه کرد چراکه هدف ائتلاف خود نقطه مشترک این گروه‌ها است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه فرمول نقطه مشترک مربوط به ریچارد هاوس است، خاطرنشان‌ کرد: یک سال قبل از انتخابات فوکویاما فرمولی انحصاری برای جامعه ایران تدوین کرده و اسم آن را «مهندسی معکوس» گذاشت؛ ریچارد رول‌‌تی‌ام نیز بخشی از این فرمول را توضیح داد.

وی بر همین اساس ادامه داد: آنها مدعی شدند که اگر قرار باشد مخالفان جمهوری اسلامی را روی چند نقطه قرار دهیم آنها با یکدیگر جمع نمی‌شوند چراکه محور ائتلاف باید صرفا یک نقطه باشد از این رو وی می‌گوید ما مجبور هستیم مخالفان نظام را روی یک نقطه واحد جمع کنیم.

شریعتمداری به اظهارات کرباسچی به عنوان نماینده حزب کارگزاران اشاره و عنوان کرد: او مدعی شد که می‌خواهیم روی یک نقطه ائتلاف کنیم اما همان زمان روزنامه کیهان پس از این ادعا به منسوب بودن این نظر به ریچارد هاوس اشاره کرد.

* سران فتنه حتی در یک مورد نیز خلاف فرمول دشمن عمل نکردند

وی با بیان اینکه هدف ائتلاف گروه‌های ناهمگن مخالف جمهوری اسلامی دولت نبوده بلکه امری فراتر از آن محسوب می‌شود، متذکرشد: مردم ایران بصیرت دارند چراکه در راهپیمایی 9 دی هیچ عکسی از احمدی‌نژاد به همراه نداشتند و این امر نشان‌دهنده بصیر بودن مردم است که می‌دانند مسئله دولت مطرح نیست بلکه دشمنان به دنبال نابودی نظام هستند.

شریعتمداری اضافه کرد: بنابراین افراد و گروه‌هایی که در ظاهر با یکدیگر متفاوت و مخالف هستند در یک نقطه جمع می‌شوند، از این رو کفر ملت واحد است.

وی ادامه داد: فتنه‌گران از مرکز دیگری مدیریت می‌شدند چراکه اگر اختیار خود را داشتند، وارد عمل شده و اقدامی‌ می‌کردند لذا سران فتنه به قانون تن ندادند زیرا اگر اینگونه می‌کردند رسوا می‌شدند، هرچند این موضوع دست آنها نیست.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با تأکید بر اینکه سران فتنه فقط پرچم فتنه را به دست داشته و هرگز مسئولیت مستقیم نداشته‌اند، تصریح کرد: ما همواره مطرح کرده‌ایم که سران فتنه تنها در یک مورد نشان دهند که در آن برخلاف فرمول دیکته شده بیرونی عمل کردند.

وی بیان داشت: ریچارد‌هاوس نخستین قدم را در فرمول خود، تن ندادن به قوانین جاری می‌داند اما مقام معظم رهبری فرمودند ما به مکانیزم‌ غیرقانونی تن نمی‌دهیم لذا مشخص است که معظم‌له دقیقاً فرمول را می‌دانند.

شریعتمداری با اشاره به اینکه آنها برای تردید نکردن افکار عمومی نسبت به عدم رعایت قانون راه جانبی را پیشنهاد کرده بودند، ادامه داد: راه جانبی از نگاه آنها دو ویژگی‌ دارد که یکی از آنها غیرقابل اجرا بودن آن و مورد دوم نیز فرعی بودن آن موضوع در صورت اجرایی شدن است، از این رو خاتمی در آن زمان اعلام کرد که باید رفراندوم برگزار کنیم، چرا که وی می‌داند این مسئله شدنی نیست.

وی با بیان اینکه روزنامه کیهان در همان زمان نسبت به این مسئله تذکر داده و به خاتمی گفت که این نظر مایکل لدین است، اضافه کرد: دو روز پس از آن مایکل لدین با نیویورک تایمز مصاحبه کرده و مدعی شد آنچه شریعتمداری نوشته را قبول دارم اما نظر من با خاتمی متفاوت است، بنابراین فرمول یکی از پس دیگری اجرا می‌شد.

مدیرمسئول روزنامه کیهان افزود: مایکل لدین در مصاحبه خود گفته بود جنبش اواسط دهه 1980 شکل گرفته است یعنی دقیقاً زمانی که رهبر انقلاب نسبت به تهاجم فرهنگی هشدار می‌دادند اما مسئولان توجه نکرده و راه‌های غیراصلی را دنبال کردند، در حالی‌که رهبری به شبیخون فرهنگی اشاره داشتند، از این رو افراد بسیاری مقصر هستند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/10/9:: 9:2 عصر     |     () نظر