سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و ابو جعفر محمد بن على باقر از او ( ع ) حکایت کرد که فرمود : ] دو چیز در زمین مایه أمان از عذاب خدا بود ، یکى از آن دو برداشته شد پس دیگرى را بگیرید و بدان چنگ زنید : امّا امانى که برداشته شد رسول خدا ( ص ) بود . و امّا امانى که مانده است آمرزش خواستن است . خداى تعالى فرماید « و خدا آنان را عذاب نمى‏کند حالى که تو در میان آنانى و خدا عذابشان نمى‏کند حالى که آمرزش مى‏خواهند » [ و این از نیکوتر لطایف معنى را برون آوردن است و ظرافت سخن را آشکار کردن . ] [نهج البلاغه]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

علت سکوت رفسنجانی درباره حماسه 9 دی ؟

تقریبا همه مسئولان و شخصیت های رسانه‌ای در سخنان یا نوشته هایی سالروز حماسه باشکوه مردم در 9 دی ماه سال 1388 را گرامی داشته‌اند اما آقای هاشمی رفسنجانی که بر دو صندلی ریاست مجلس خبرگان و مجمع تشخیص تکیه زده،‌ تاکنون در این باره سکوت کرده است.

 نهضت سبز نبوی
به نقل ازشبکه ایران: سران سه قوه در روزهای اخیر در سخنرانی هایی با تقدیر از بصیرت و هوشمندی ملت ایران،‌ سالروز حماسه 9 دی
ماه را گرامی داشته اند. رئیس قوه قضائیه، 9 دی را حضور در مقابل فتنه‌گرانی دانست که "می‌خواستند کشور را به اجانب بفروشند"، رئیس‌جمهور گفت که "ملت ایران در 9 دی از حرمت عاشورا، امام حسین(ع)، ملت ایران، انقلاب اسلامی، ‌عزت ملت ایران و حریم ولایت و امامت دفاع کرد" و رئیس مجلس هم پیام قیام 9 دی را ایستادگی و پایداری ملی بر میثاق انقلاب خمینی اعلام کرد.

بسیاری از دیگر مسئولان و شخصیت های مطرح دانشگاه و حوزه هم به تشریح ابعاد و اهمیت این روز برای نظام پرداخته اند ولی خلاف انتظارها، آقای هاشمی رفسنجانی همچنان درباره این روز باشکوه حاضر به موضع گیری نشده است.

البته آقای هاشمی سال گذشته و پس از واقعه هتک حرمت عاشورای حسینی هم که منجر به خلق حماسه 9 دی از سوی مردم شد، تا حدود یک هفته هیچ موضعی نگرفت به طوری که سکوت نسبتا طولانی او به همراه مواضع که در جریان آشوب های پس از انتخابات گرفته بود، باعث شد که مردم در تجمع بزرگ عاشورائیان(9دی) پلاکاردهایی را در انتقاد از سکوت وی حمل کنند.

راهپیمایان چنین عنوان می کردند که از آقای هاشمی رفسنجانی انتظار اتخاذ مواضعی روشن و دور از ابهام دارند. این درخواست در شرایطی مطرح می شد که رفتار نزدیکان رئیس مجمع تشخیص از جمله مهدی و فائزه هاشمی نیز زیر ذره‌بین افکار عمومی قرار داشت.

مهدی هاشمی حتی پس از خروج از کشور همچنان به هدایت، تامین و تقویت جریان فتنه متهم بود. البته فائزه نقش آفرینی آشکارتری داشت، چنانچه انتشار فیلم حضور او در میان آشوبگران روز عاشورا، وی را به عنوان "همراه همیشگی آشوبگران" مطرح کرد و آقای هاشمی را به دلیل سکوتش در این باره در معرض موج جدیدی از انتقادات قرار داد.

این واقعیت ها آقای هاشمی را آزار می داد با این حال او تلاش محسوسی برای خروج از میدان انتقادات مردمی نکرد. گرچه تجربه دی ماه سال گذشته آقای هاشمی،‌ این انتظار را ایجاد کرده بود که او امسال درباره رویدادهای بزرگ مردمی همچون 9 دی موضع گیری روشنی کند اما سکوت روزهای اخیرش سایه ابهام را بر مواضع آقای هاشمی سنگین تر از گذشته کرده و احتمال افزایش انتقادات از او را زیاد کرده است.

این در حالی است که کمتر از 24 ساعت پیش و درست در روز هشتم دی ماه، هیئت رئیسه مجلس خبرگان تشکیل جلسه داد و فرصت اظهارنظر برای آقای هاشمی درباره 9 دی هم فراهم شده بود. گفتنی است، بخشی از محافل ضد انقلاب بر پایه همین رویکرد آقای هاشمی ادعا می کنند که او با سکوتش در واقع حمایت خود را از سران و جریان فتنه اعلام می کند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/10/9:: 9:9 عصر     |     () نظر