سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همنشین بى خرد مباش که او کار خود را براى تو آراید و دوست دارد تو را چون خود نماید . [نهج البلاغه]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

 گذری بر هشت ماه دفاع مقدس

فتنه

نهضت سبز نبوی سال 88 برای ملت ایران، سالی مملو از فراز و نشیب ، حوادث ، اهانت ها و افشاگری ها بود ، سالی که در آن شاهد حوادثی بودیم که

بخشی از آن به خارج و بخشی هم به عمال داخلی دشمنان خارجی بر می گردد.

 اکثریت مردم بر این باورند که جریان فتنه ، از انتخابات سال گذشته نشات گرفته است ، حال آنکه به حقیقت اینچنین نیست ، ماجرای فتنه با آغاز به کار انقلاب اسلامی در ایران فعالیت خود را بر علیه این کشور و این نظام آغاز کرد و از همان ابتدا با طرح ها ، نقشه ها و ارائه ی ایدئولوژی های منحرف و گاهی هم واهی ، سعی بر براندازی حکومت داشتند.

تقابل دشمنان ، اوایل انقلاب با ترورهای مکرر روشنفکران ، روحانیون و دولتمردان نظام و به صورت جنگ سخت بوده و این روند با پایان جنگ تحمیلی پایان یافت ، زیرا دیگر دشمن به خوبی دریافته بود که دیگر جنگ نظامی و کشتار در این منطقه اهدافشان را تامین نمی کند ، بنابر این مرحله ی جدیدی را پیش گرفتند و آن مرحله ی جدیدی به نام جنگ نرم یا روانی است ، جنگی که این بار نه جان و مال مردم ، که افکار و اعتقادات آنها را مورد هدف و شبیخون قرار می دهد و از هزاران جنگ سخت ، مهلک تر می باشد و ما این جریان را در فتنه ی پس از انتخابات سال گذشته به وضوح و روشنی مشاهده نمودیم زیرا که جریان فتنه ی اخیر ، اوج فعالیت دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی به شمار می رود.

در این جنگ سرکرده های فتنه با توسل به انواع اعمال غیر اخلاقی ، غیر اجتماعی و خلاف شئون سیاسی مانند : ترور و تخریب شخصیت ها ، برچسب زدن ، انواع توهین ها و ... ، سعی بر ایجاد ناآرامی و غبار آلود نمودن اوضاع داشتند تا وضعیتی معترضانه و نا به سامان را به تصویر کشیده و با ارسال اخبار کاذب به برخی کشورهای غربی و دشمنان قسم خورده ی نظام جمهوری اسلامی ، حمایت آنها را نسبت به خود افزایش دهند ؛ رهبر انقلاب اسلامی نیز در این راستا همواره با یاد آوری سخنان به ظاهر دوستانه روسای جمهور آمریکا در دوره‌های مختلف ، می فرمایند: اگر چه این سخنان در ظاهر، نرم است اما در باطن ، همان پنجه چدنی در زیر دستکش مخملی است.

اکنون جامعه ی ما به مراتب بصیرتر از گذشته است و این بصیرت جلوی رخنه ی اغیار را گرفته است ، امروزه انقلاب از یک استحکام بالا و والایی برخوردار است که با این قبیل طرح ها ، نقشه ها ، برنامه ریزیها و سرمایه گذاری ها به تزلزل نه افتاده و نه خواهد افتاد

در این جریانات حمایت دولتمردان آمریکایی و اسرائیلی از سران فتنه از تمامی مواضع آنها چشم گیرتر و قابل تامل تر بوده است و همین جا است که حضرت امام خمینی (ره) می فرمایند : " مراقب باشید ! هرگاه آمریکا از شما حمایت و تعریف کرد ، حتما دچار مشکل شده اید و این جا همان محل سقوط شماست ." و رهبر انقلاب اسلامی –مدظله العالی- نیز از بدو راه اندازی این فرایند (فتنه) ، بارها و بارها فرموده و گوش زد کردند که خواص مواضع خویش را روشن نموده و از هر گونه حمایت از سوی آمریکا ، اسرائیل ، منافقین و دیگر گروهک های ضد انقلابی تبری جسته و با اعلام تغییر موضع خود به بدنه ی نظام بازگردند ، و تاکید ایشان همواره بر " جذب حداکثری " و "دفع حداقلی " بوده و می باشد اما آنها برنگشته و با عداوت به راه خویش ادامه دادند.
اغتشاش

در طی هشت ماه ، روند جریان فتنه ، اهانت ها و توهین های فراوانی به مقدسات ، برخی بزرگان ، امام راحل (ره) و ... رخ داد که در ابتدا مردم سعی بر مدارا داشتند و البته با تزاید اهانت ها در برخی موارد ، وارد عمل هم شدند لیک آنچه که قابل تامل است این است که بر خلاف تقاضاهای وافر و مکرر بسیاری از مردم به جهت برخورد قاطع با سران فتنه ، نظام جمهوری اسلامی فرصتی دوباره به جهت بازاندیشی در اعمال و افکار را به آنها داد تا با ابراز پشیمانی و پی بردن به خطاهای خود سعی بر اصلاح آنها نمایند ، اما در ماجرای حرمت شکنی عاشورای 88 ، با بر هم زدن صفوف سینه زنی عزاداران حسینی و به آتش کشیدن خیمه ها و هیئت ها و ... توسط حامیان کاندیداهای شکست خورده ، حادثه ی عاشورای سال 56 برای ملت ایران تداعی شد ، روزی که منافقین در ظهر عاشورای حسینی به سوت و کف و پای کوبی و شادی پرداختند.

در جریان فتنه بعد از انتخابات کسانی گاه شبیه "بنی‌‌امیه" عمل کردند و قرآن بر سر نیزه کردند و در روز عاشورا نیز با شعار "یا حسین" بر تنها حکومت شیعی جهان شوریدند و از ولی زمانه سرپیچی نموده و جریان منافقانه‌ ای راه انداخته و حرمت عزای سالار شهیدان را شکستند.

در این جا و این برهه ی زمانی ، دیگر کاسه ی صبر مردم لبریز گشت، این بار ملت ایران خود وارد میدان شده تا با مشت های گره خورده بر دهان فتنه گران کوبند و حماسه ای عاشورایی را رقم زدند.

حماسه ی نهم دی ، نه از آن حیث که خروش اکثریت را به تصویر کشید و نه از آن حیث که انزجار ملت از سران فتنه را به نمایش گذاشت ، که از آن جهت که خواستگاه پویشی انقلابی بود ، در خور تامل می باشد ، زیرا که این حماسه در برابر مصائب عاشورا ، همچو قطره ای در برابر دریا بود ، اما نکته ی حائز اهمیت آن است که جهان بینی مردم ایران اسلامی ، جهان بینی و ایدئولوژی اسلامی می باشد و بر همین مبنا بود که در تمامی مراحل گذر از فتنه راهبرد " مدارا " را اختیار کردند ، اما در این نقطه یعنی اهانت به ائمه طاقت از کف دادند و به خروش آمدند.

در جریان فتنه بعد از انتخابات کسانی گاه شبیه "بنی‌‌امیه" عمل کردند و قرآن بر سر نیزه کردند و در روز عاشورا نیز با شعار "یا حسین" بر تنها حکومت شیعی جهان شوریدند و از ولی زمانه سرپیچی نموده و جریان منافقانه‌ ای راه انداخته و حرمت عزای سالار شهیدان را شکستند

اما در این راستا و برای جلو گیری از این قبیل حوادث باید با بازگشت به سنت‌های الهی و تبعیت از اولیای تشیع، جامعه را در مسیر واقعیت و حقانیت قرار دهیم و با استفاده از رهنمودهای الهی و حیات بخش اولیای الهی و تبعیت از ولایت فقیه ، در عین رسوا کردن اهل فتنه و حامیان آنها به مردم بصیرت دینی ، فرهنگی و سیاسی داده شود تا کار بدین جا که نباید ، کشیده نشود.
فتنه

آن چه که اکنون شاهد آن هستیم ، شرایط غبار آلود زمان انتخابات با تمام سوء استفاده ها ،حمایت های کشورهای خارجی و داخلی و ... نتوانست کوچک ترین خللی در افکار و عقاید  این ملت ایجاد کند ، زیرا اکنون جامعه ی ما به مراتب بصیرتر از گذشته است و این بصیرت جلوی رخنه ی اغیار را گرفته است ، امروزه انقلاب از یک استحکام بالا و والایی برخوردار است که با این قبیل طرح ها ، نقشه ها ، برنامه ریزیها و سرمایه گذاری ها به تزلزل نه افتاده و نه خواهد افتاد.

اما ملت باید هوشیار باشند زیرا ؛ پایان یافتن فتنه 88، به معنای پایان یافتن دسیسه های جهان‌خواران نیست و آنان بار دیگر در تلاش هستند تا با فتنه های عمیق‌تر و پیچیده‌تر به میدان مبارزه جنگ نرم بیایند و به نظام و رهبر انقلاب ضربه وارد کنند؛ از این رو باید همه ملت همواره خود را آماده کنند تا در مبارزه آینده، با فراست کافی و استمداد از رهنمودهای مقام معظم رهبری – مدظله العالی - فریب دسیسه‌های آنان را نخورند.

 

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/10/9:: 9:13 عصر     |     () نظر