سفارش تبلیغ
صبا ویژن
می دانم که برترین توشه رهرو به سوی تو، اراده استواری است که با آن تو را برمی گزیند و اینک، قلبم با اراده ای استوار با تو رازگویی می کند. [امام کاظم علیه السلام ـ در دعایش زمانی که او را به سوی بغداد می بردند ـ]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

پاسخ بی‌شرمانه به خواسته مردم در 9 دی
بیانیه‌ای که از بی‌سابقه‌ترین جسارت‌ها دفاع کرد؛

گرچه کمتر از سه روز بعد در 8 و 9 دی ماه،‌ مردم مومن ایران اسلامی در راهپیمایی های ده ها میلیونی خود این جسارت ها را بشدت محکوم و بر مجازات شدید عوامل و سران این هتاکی ها تاکید کردند اما در پاسخ به این تاکید روشن، سران فتنه با حمایت از هتک حرمت عاشورا بسیاری را متعجب کردند.

نهضت سبز نبوی به نقل ازشبکه ایران: تقریبا برای همه باور نکردنی بود؛ اما عده ای آشوبگر در پایتخت ام القرای جهان اسلام با سوت و کف و هلهله در روز

عزای اباعبدالله (ع) با آتش کشیدن خیمه های عزاداری ایشان صحنه ای مشابه کربلای سال 61 هجری را در برابر دیدگان مردم به تصویر کشیدند.

گرچه کمتر از سه روز بعد در 8 و 9 دی ماه 88،‌ مردم مومن ایران اسلامی در راهپیمایی های ده ها میلیونی خود این جسارت ها را بشدت محکوم و بر مجازات شدید عوامل و سران این هتاکی ها تاکید کردند اما در پاسخ به این تاکید روشن، سران فتنه با حمایت از آشوبگران روز عاشورا بر خشم راهپیمایان 9دی افزود؛ خشمی که ماه بعد و در 22 بهمن به صراحت ابراز شد.

درست دو روز پس از حماسه بی نظیر 9 دی، میرحسین موسوی در بیانیه ای که راهی رسانه های بیگانه و سایت های خبری اپوزیسیون کرد، مجبور شد چهره جریان فتنه را شفاف تر از گذشته کند. وی در این بیانیه که پیشوند "هفدمین" را به یدک می کشید، نه تنها هیچ اعتنایی به خواسته صریح ملت متدین ایران برای "ابراز برائت و بیزاری از هتاکان به قرآن مجید و روز عاشورا" نکرد که حتی عاملان جسارت روز عاشورا را همراهان خود خواند و از رفتار آنان در این روز "دفاع" کرد.

او در این بیانیه، اغتشاش روز عاشورا را "تجمع خودجوش مردمی" نام نهاد و همانند کروبی، اغتشاشگران را "مردمی خداجوی" و "عزاداران حسینی" خطاب کرد: " یک بار دیگر مردمی خداجوی به صحنه آمدند و نشان دادند که شبکه های وسیع اجتماعی و مدنی که در طول انتخابات و بعد از آن به صورت خود جوش شکل گرفته است، منتظر اطلاعیه و بیانیه نمی مانند."

*آشوبگران= جنبش عظیم سبز مردمی!

آقای موسوی همچنین بدون اشاره به تعداد اندک آشوبگران، آنان را "جنبش عظیم سبز مردمی" خوانده است و برخلاف اسناد و تصاویر موجود مدعی شد که آنان در روز عاشورا "حسین حسین گویان به صورت مسالمت آمیز و بدون شعارهای تند روانه میدانها و مسیرهایی شدند که خود انتخاب کرده بودند و این بار نیز چون دفعات گذشته با اعمال تحریک آمیز مواجه شدند."

وی در ادامه بیانیه اش، رسانه ملی را به دلیل پخش فیلم اقدامات هواداران او به "بی عقلی" و "بی انصافی" متهم کرد و اهانت به قرآن، عاشورا و پاره کردن عکس حضرت امام را از سوی حامیانش "اتهامی مضحک" خواند: "مضحک است که بما تهمت اهانت به قرآن ، عاشورای امام حسین یا پاره کردن عکس حضرت امام قدس سره زده شود."

*توجیه هتاکی ها

با این حال، آقای موسوی که دفاع مطلق از هتک حرمت امام حسین (ع) را دارای بازخورد مناسبی نمی دید، در عین حال درصدد برآمد که رویکرد هوادارانش در این روز را توجیه کند. بر همین اساس، او علت هتک حرمت روز عاشورا، قرآن مجید و دیگر اعتقادات مردم را، آنچه "برخورد خشن با هوادارانش" نامید، عنوان کرد.

آقای موسوی که پس از اقدامات حامیانش در روز عاشورا و نیز بعد از پاره کردن عکس امام خمینی(ره)، با انتقادات زیادی روبرو شده بود، همچنین درباره خود و هوادارانش گفت که "ما پیروان اباعبدالله حسین علیه السلام هستیم. ما شیفتگان حریتی هستیم که منادیش آن امام مظلوم بود."

*ما توبه نمی کنیم

گرچه خواسته اصلی مردم بویژه در 9 دی ماه پاسخگویی به ملت و بازگشت به آغوش مردم بود اما او در بیانیه اش نه تنها به این موضوع توجهی نکرد که حتی در پایان بیانیه اش درباره مطالبه ای که مردم در جریان راهپیمایی ها اعلام کرده بودند،‌ نوشت که "اندیشیدن به این گونه راه حلها که عده ای توبه کنند تا این مشکلات حل شود عملا به بیراهه رفتن است."

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/10/9:: 9:19 عصر     |     () نظر