سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جوانمردى آبروها را پاسبان است و بردبارى بى خرد را بند دهان و گذشت پیروزى را زکات است و فراموش کردن آن که خیانت کرده براى تو مکافات ، و رأى زدن دیده راه یافتن است ، و آن که تنها با رأى خود ساخت خود را به مخاطره انداخت ، و شکیبایى دور کننده سختیهاى روزگار است و ناشکیبایى زمان را بر فرسودن آدمى یار ، و گرامیترین بى‏نیازى وانهادن آرزوهاست و بسا خرد که اسیر فرمان هواست ، و تجربت اندوختن ، از توفیق بود و دوستى ورزیدن پیوند با مردم را فراهم آرد ، و هرگز امین مشمار آن را که به ستوه بود و تاب نیارد . [نهج البلاغه]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی
تمدن: فکر نمی‌کردیم حرمت‌شکنان روز عاشورا و موسوی و کروبی این‌قدر وقیح باشند

استاندار تهران گفت: حماسه 9 دی، معجزه الهی و محصول باور اصیل و معنوی مردم بود که خود را در خیابان‌های تهران و ایران نشان داد. 

مرتضی تمدن در گفت‌وگو با ایرنا، با بیان اینکه این حماسه محصول حمایت خداوند از خون شهدا بود، افزود: اگر چه از بعدازظهر عاشورا اعتراض مردمی به هتک حرمت عاشورا آغاز شد اما رودخانه ها به هم پیوست و اقیانوسی به نام 9 دی پدید آمد.

وی ادامه داد: از همان روز، غربی ها فهمیدند که به بن بست رسیده اند و سران فتنه که فردای آن روز جلسه داشتند، با قوت گفتند که ما در انتخاب روز عاشورا برای این حرکات، اشتباه کردیم.

استاندار تهران حماسه 9 دی را با دو روز ورود و تشییع پیکر حضرت امام خمینی(ره) قابل مقایسه دانست و گفت: در این روز هم مثل همیشه مردم از مسئولین جلو افتادند. من وقتی به مسیر خیابان انقلاب رسیدم، اعلام کردم که بالگرد صداوسیما راخبر کنند، چون معلوم بود که این حرکت و حماسه جز با پرواز بر فراز آسمان قابل رصد و نشان دادن به دنیا نیست.

وی اضافه کرد: با این حال، تصویربرداران هم از ثبت این حماسه بزرگ عقب افتادند و موج جمعیت همه را تحت تاثیر قرار داد، چراکه شرایط به‌نحوی بود که کسی نمی توانست موقعیت خود را نسبت به کل جمعیت معلوم کند و این شعر محتشم کاشانی به ذهنم آمد که "باز این چه شورش است که در خلق عالم است..."

تمدن در مورد آغاز این هتک حرمت ها در روز تاسوعای 88 گفت: در روز تاسوعا هم عده ای در مسیر میدان فردوسی تا میدان انقلاب برای هیئت‌های مذهبی مزاحمت ایجاد کردند و صفوف آنها را برهم ریختند که تا حدودی جلوی آنها گرفته شد و ما احتمال نمی دادیم که فتنه‌گران آن‌قدر وقیح باشند که در روز عاشورا دست به چنین هتک حرمتی بزنند.

رییس شورای تامین استان تهران، انتقاد به نیروهای امنیتی و انتظامی در ضعف برخورد با هتاکان عاشورا وارد دانست و گفت: حقیقت این بود که ما باور نمی کردیم که وقاحت این جریان تا اینجا ادامه پیدا کند که روز عاشورا را برای اهداف خود انتخاب کند و به آن کارها دست بزنند.

وی با تشریح وقایع روز عاشورا، گفت: ساعت نه صبح آن روز بود که اولین اطلاعات و اخبار از میدان ولی عصر تا چهارراه ولی‌عصر به من رسید. در این محدوده چند سطل زباله و چند ساختمان را آتش زده بودند و در دسته های عزاداری اخلال کرده بودند. وقتی به آن محدوده رسیدم، دیدم که موتور سیکلت های عزاداران را هم به آتش کشیده‌اند. راه ها را هم بسته بودند و نمی گذاشتند که هیچ ماشینی تردد کند. عده‌ای از دختران و پسران سازماندهی شده هم سوت و کف می زدند و این جریان تا ساعت 12 و نیم ادامه داشت. در این میان، موسوی و کروبی هم جریان را از پشت صحنه هدایت می کردند.

استاندار تهران در مورد ترکیب بازداشت شدگان روز عاشورا گفت: در میان آن‌ها از طیف های مختلف مثل بهایی ها، منافقین، ضد انقلاب، کوموله‌ها و دموکرات‌ها وجود داشتند و نشان می داد که چه هماهنگی پر قوتی در پشت پرده آنها وجود داشته است.

وی، حمایت موسوی و کروبی از ساختارشکنان در روز عاشورا را از اصل حرمت‌شکنی‌ها بدتر دانست و گفت: تصورمان این بود آن‌ها به خاطر حفظ آبرو هم که شده، این حرکات را محکوم می‌کنند، اما با تمام وقاحت، حرمت‌شکنان را مردم خداجو نامیدند.

وی تاکید کرد: خواست خدا بود که نقاب از چهره این جریان بیفتد و برخی مردم بی اطلاع، نسبت به مسائل آگاهی پیدا کنند. 9 دی هم در امتداد همین عنایات الهی بود. به نظر من اگر غدیر در صدر اسلام یک بار اتفاق افتاد، در انقلاب ما چندین بار تکرار شد. 9 دی هم یکی از این غدیرها بود. چریان فتنه هم باید بداند که قطعا روزهای سیاه و کدرتری را پیش رو خواهد داشت و هنوز انتقام توهین به ساحت امام حسین(ع) از آنها گرفته نشده و باید منتظر روزهای بدتری باشند.

استاندار تهران همچنین از پیشنهاد خود به رییس جمهوری برای ثبت روز 9 دی در تقویم های رسمی خبر داد و گفت: بعد از گذشت چند روز از این حماسه، در نامه ای به آقای رییس جمهور، پیشنهاد کردم تا این روز را ثبت کنند که ایشان هم با ارجاع این پیشنهاد به شورای فرهنگ عمومی، مقدمات این کار را فراهم کردند و از امسال، نهم دی ماه به عنوان روز "پیوند عاشورایی امام و امت" معرفی شد.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/10/9:: 9:21 عصر     |     () نظر