سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چون خرد کمال گیرد ، گفتار نقصان پذیرد . [نهج البلاغه]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

کمپین مردان باحجاب! + عکس

با دستگیری مجید توکلی، از سرکرده‌های اغتشاشگران که پس از ناکامی در انجام سخنرانی در جریان اغتشاشات 16 آذر دانشگاه امیرکبیر در اقدامی عجیب به صورت مخفیانه و با پوشیدن لباس زنانه و چادر درصدد گریختن از تجمع بود، در اقدامی عجیب‌تر و دور از ذهن گروهی از مردان حامی موسوی نیز با سر کردن روسری و چادر، ‌عکس‌های خود را در سایت‌هایی مانند توئیتر و فیس‌بوک منتشر کردند.

به گزارش وطن امروز، توکلی، از اعضای انجمن منحله دانشگاه امیرکبیر پس از آنکه نتوانست با سخنرانی ساختار شکنانه و اهانت‌آمیز خود بر تعداد تجمع‌کنندگان حامی میرحسین موسوی در روز 16 آذر بیفزاید، با مشاهده حضور پررنگ دانشجویان حامی انقلاب اسلامی احساس خطر کرد و کوشید تا در پوشش زنانه از دانشگاه فرار کند اما در هنگام خروج توسط ماموران امنیتی دستگیر شد.

انتشار عکس‌های مجید توکلی که با پوشیدن چادر و مانتو و حتی به دست گرفتن کیف زنانه اقدام به فرار از دانشگاه امیر کبیر کرده بود،‌ موجی از انزوا و ناراحتی را در میان دانشجویان و افراد طرفدار موسوی که در اغتشاشات 16 و 17 آذرماه در دانشگاه‌ها شرکت داشتند ایجاد کرده بود و آغاز کنندگان پروژه «مردان با حجاب» در وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های خود، ‌موج‌آفرینی جدید در بین مردان برای گرفتن عکس با حجاب اسلامی را تنها راه گریز از انزوای دانشجویان طرفدار موسوی عنوان کردند.

این کمپین موسوم به «مردان با حجاب» که در ابتدا از طرف عده‌ای از طرفداران موسوی در خارج از ایران در سایت‌هایی نظیر فیس‌بوک و توئیتر تشکیل شده و تبلیغ شده بود، ‌در داخل ایران نیز با تبلیغات اعضای طیف غیرقانونی علامه در واکنش به بازداشت مجید توکلی صورت گرفت و خبرنامه امیرکبیر، سایت اینترنتی دانشجویان حامی جنبش سبز از مردان خواست از خودشان با لباس زنانه عکس بگیرند و آن را در فضای اینترنتی منتشر کنند.

گرچه در وهله اول این کمپین با انتشار تصاویر مردان روسری به سر در محیط اینترنت خواستار آزادی مجید توکلی شده بود اما تحلیل‌ها و گزارش‌هایی که در برخی رسانه‌ها از این حرکت طرفداران نامزد شکست‌خورده انتخابات صورت گرفت،‌ نشان می‌دهد علت اصلی این اقدام در واقع اعتراض به حجاب اسلامی در ایران بوده است.

اقدام اعتراضی مردان حامی میرحسین موسوی به انتشار عکس مجید توکلی با لباس زنانه در حالی به سمت اعتراض به حجاب اسلامی و اعتراض به تحقیر زنان می‌رود که زنان حامی میرحسین موسوی تاکنون واکنش چندانی از خود نشان نداده و تنها تعداد کمی از این زنان با گذاشتن ریش و سبیل و گرفتن عکس با این موج همراه شدند!

تحلیلگران سایت‌هایی که گرفتن عکس با حجاب توسط مردان را تبلیغ می‌کردند،‌ خود به این مساله معترف شده‌اند که حوادث روز 16 و 17 آذر و حضور گسترده دانشجویان انقلابی در محوطه دانشگاه‌ها و اعتراض آنان به اقدامات منافقانه طرفداران موسوی باعث انزوای دانشجویان اصلاح‌طلب شده و این کار برای رفع‌نگرانی‌های این دانشجویان درباره سرنوشت گروه حامیان موسوی بوده و این عکس‌ها برای تحت تاثیر قرار دادن حرکت‌های دانشجویی منتشر خواهد شد.

برخی دیگر از حامیان موسوی نیز غیر از اینکه این اقدام را پروژه همراهی با مجید توکلی می‌دانند، اعتقاد دارند این حرکت در راستای پروژه جدید اعتراض حامیان موسوی به حجاب اسلامی بوده و از طرف دیگر این اقدام را پروژه‌ای در اعتراض به تحقیر زنان می‌دانند و معتقدند، پوشیدن لباس زنانه توسط مردان، ‌آنها را تحقیر نمی‌کند.‌

با این حال دستگیری فعال جنبش دانشجویی حامی موسوی با لباس زنانه غیر از اینکه به قولکمپین مردان باحجاب!+عکس شبکه خبری فرانس 24 موجب پدید آمدن مُد جدیدی برای مردان حامی میرحسین موسوی شده است،‌ باعث واکنش‌های ضد و نقیضی از جانب حامیان این نامزد شکست خورده انتخابات شده است تا جایی که برخی از این افراد از دستکاری کردن عکس‌ها و فتوشاپی خواندن آن گفتند و در مقابل رسانه‌های خبری دیگری به نقل از کارشناسان و عکاسان خود گفتند، این عکس‌ها واقعی است و نمی‌تواند کار فتوشاپ باشد.

موج‌سازی سایت‌های خارج از کشور برای گرفتن عکس با لباس زنانه توسط مردان که در سراسر جهان نیز انتشار یافت،‌ تاکنون باعث شده تنها حدود 300 نفر از حامیان میرحسین موسوی عکس‌های خود را در وبلاگ‌ها یا سایت‌هایی مانند فیس‌بوک و توئیتر قرار دهند و البته این کار باعث به وجود آمدن پیشنهادات جدیدتری برای حرکت‌های اغتشاشگران در روزهای آتی شده است چنانکه پیش‌بینی می‌شود لباس زنانه پوشیدن توسط فردی که سایت رادیو زمانه وی را «شرف جنبش سبز» می‌خواند، ممکن است باعث شود تعدادی از مردان حامی موسوی در راهپیمایی‌های بعدی خود، ‌در دانشگاه‌ها و اغتشاشاتی که از هم اکنون برای ایام محرم تدارک دیده‌اند،‌ با لباس زنانه و حجاب به اغتشاشگری‌های خود ادامه دهند.

در نظراتی که برای برخی سایت‌های مبلغ «حجاب برای مردان» گذاشته شده است، ‌از این روش مبارزه گفته شده و حتی پیشنهاد شده است در برخی از این تجمعات مردان با لباس‌های زنانه و حجاب حضور یابند و خانم‌ها بدون حجاب باشند.

مجید توکلی که در روز 16 آذر در جمع برخی دانشجویان سخنان توهین‌آمیزی را درباره ولایت فقیه و مسؤولان نظام بیان داشت، ‌پیش از این نیز سابقه توهین به مسؤولان نظام و حتی زندان را در کارنامه خود دارد. وی که متولد سال 1365 در شیراز است، در سال 83 و در رشته کشتیرانی وارد دانشگاه امیرکبیر شد اما به دلیل آنکه در 4 ترم پیاپی معدل درسی او زیر 10 بود، از این دانشگاه اخراج شد. وی در حالی روز 16 آذر به عنوان نماینده تشکل دانشجویی منحل شده انجمن اسلامی این دانشگاه در جمع دانشجویان حاضر شده بود که مدت‌هاست دیگر دانشجو نیست.

شایان ذکر است تلاش حامیان موسوی برای به راه انداختن کمپین «مردان با حجاب» و تبلیغات فراوان برای این کار در زمانی صورت می‌گیرد که قشرهای مختلف مردم در 2 روز گذشته به دلیل توهین طرفداران وی به امام خمینی (ره) سیاه‌پوش شده و اعتراض خود به این رفتار حامیان موسوی را با راهپیمایی و تجمعات مختلف نشان داده‌اند و با این حال هنوز هیچ کدام از سران اصلاحات به این اقدام افراطیون و مخالفان انقلاب اعتراضی نکرده‌اند.

کمپین مردان باحجاب!+عکس کمپین مردان باحجاب!+عکس

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/10/15:: 9:14 عصر     |     () نظر