سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه به هرچه از او پرسیده می شود پاسخ می دهد، بی گمان دیوانه است [امام صادق علیه السلام]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

حجاب چرا؟؟؟؟؟؟

 

"حجاب در اسلام به منظور حمایت از زن و حمایت از احترام زن مطرح شد . زنان مسلمان دوست ندارند در جامعه به انها نگاه جنسی شود و معتقدند رابطه ی جنسی فقط بین زن و شوهر و مربوط به حریم خصوصی خانواده است.

زن مسلمان می خواهد وقتی وارد جامعه می شود تمام توجه دیگران به انسانیت او باشد نه به جنسیت او.در بیرون ما نه زنیم ونه مرد همه انسان هستیم بنابراین نباید در بیرون به گونه ای ظاهر شویم که زن یا مرد بودن ما برجسته شود بلکه انسان بودن ما مقدم است.

 

 در جوامعی که زنان برهنه هستند و جاذبه های جنسی آنها بیشتر به چشم مردها می آید امنیت زنها کمتر وخشونت جنسی علیه آنها بیشتر است که این رفتار بیانگر این است که فرد مقابل ارزشی برای انسانیت زن قائل نیست و فقط قیافه وجنسیت اوبرایش مهم است.

 نکته ی بعدی اینست که اگر ارزش واحترام زن فقط به خاطر زیبایی ها وجاذبه های جنسی اش باشد مدت این احترام تا وقتیست که او زیباست وهمین که زیباییش کم شد احترام اوهم کم می شود در حالی که در فرهنگ اسلام زیبایی اصلی در مرد و زن زیبایی روح وشخصیت آنهاست.

 زنان مسلمان معتقدند باید با حجاب بیرون بیایند زیرا می گویند ما کالای تجاری نیستیم ونباید مصرف شویم و برای خود حرمت و احترام داریم. شاید از علت های مهم تضعیف وفروپاشی خانواده همین برهنگی است. وقتی مردی بیرون از خانه با زنان زیبا با جاذبه های متعدد زنانه روبه رو می شود،تعهد و وفاداری وحتی توجه جنسی اش به همسرش کم می شود واز طرف دیگر همسرش احساس می کند که به او توجه نمی شود و همسرش به او خیانت می کند و در نتیجه او نیز مشکل خود را جور دیگری حل می کند.

 

حجاب در فرهنگ ما زنجیری بر دوش زن نیست بلکه انتخاب خود اوست برای حفظ احترام و امنیتش چنانچه بر خلاف اطلاعات غلطی که به مردم دنیا می دهند در مورد حجاب و حذف زنان از جامعه، امروز در ایران 64% داشجویان خانم هستند و زنان در بخش های مختلف اجتماع حضور دارند،در پارلمان ما، در هیئت دولت ، در شوراهای شهر،...و دختران ما در مسابقات و المپیادها در سراسر دنیا مدال می آورند.

در اسلام ما مسائل را به زنانه و مردانه تقسیم نمی کنیم و زن ومرد از نظر ارزشی پیش خدا مساوی اند از نظر وظیفه و حقوق هم در بیش از 90% موارد درست مانند هم هستند و علت متفاوت بودن وظیفه و حقوق در برخی موارد تفاوت واقعی بین زن و مرد است. مواردی وجود دارد که زن ومرد چه از نظر جسمی ،روحی ،اعصاب ،استعدادها،قوا،تمایلات و نوع لذت ها با هم متفاوتند وحتی نوع زیبایی شناسی زن ومرد با هم متفاوت است ونگاه زنانه به زندگی با نگاه مردانه به زندگی تفاوت دارد منتها زن و مرد نباید از این تفاوت ها علیه هم سوء استفاده کنند،زن و مرد رقیب ودشمن هم نیستند بلکه در فرهنگ خانواده در اسلام زن و مرد یکدیگر را کامل می کنند و این رابطه ای است که اسلام خواسته و می گوید که ملاک ایمان و عمل صالح است.

متاسفانه یکی از توهین هایی که به زن شده و از غرب شروع و در حال گسترش در دنیاست این است که می گویند اگر حقوق و اختیارات مردانه را به زنان بدهید به زن احترام گذاشته اید یعنی ملاک و معیار برای ارزیابی ارزش زن شده است مرد! در حالی که ما این چیزها را در اسلام نداریم بلکه ارزش زن یا مرد را باید با خودش سنجید.

 

امروزه در غرب آزادی مساوی شده است با  sexیعنی برهنه شدن زنان و پشت ویترین قرار گرفتن آنان و سوء استفاده از آنان برای فروش کالای افراد سرمایه دار و این اسمش شده آزادی، اگر این آزادی است بله اسلام با آن مخالف است زیرا این توهین به زن است و اسلام اجازه نمی دهد به زن توهین شود بلکه اسلام می گوید زن کرامت،شخصیت وحرمت دارد."  بنابراین حجاب برای زن نه تنها محدودیت ایجاد نمی کند بلکه به منزله ی سدیست برای ممانعت از استفاده ی ابزاری سودجویان از زن و حریمی است که به وسیله ی آن زنان به عنوان نیمی از افراد تشکیل دهنده ی اجتماع می توانند با آرامش و فعالانه در عرصه های مختلف حضور پیدا کرده و علاوه بر شکوفا کردن استعدادهای خود موجبات پیشرفت و اعتلای جامعه ی خویش را نیز فراهم کنند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/10/15:: 9:42 عصر     |     () نظر