سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانا نادان را می شناسد؛ چون قبلاً نادان بوده است؛ ولی نادان دانا را نمی شناسد؛ چون قبلاً دانا نبوده است . [امام علی علیه السلام]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

توقیف پروانه 2 حزب اصلاح طلب از سوی خانه احزاب

 

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب، در نامه‌هایی جداگانه به احزاب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب، از توقیف پروانه فعالیت این دو حزب خبر داد.

در نامه محمود عباس‌زاده مشکینی آمده است: "پیرو اخطار کتبی شماره 82475/43 مورخ 27/5/88 به آن حزب برای رعایت قانون، گزارشات و مستندات واصله در خصوص عملکرد، رفتارها و مواضع آن تشکل درجلسه مورخ 23/1/ 89 کمیسیون موضوع ماده 10 قانون فعالیت احزاب و جمعیت های طرح و پس از بحث و بررسی، به دلیل انطباق برخی از فعالیت های آن گروه با بندهای "الف"، "ه" ، " و"، "ز"، و "ح" ماده 16 قانون احزاب که گروهها صراحتا از ارتکاب آن منع شده اند اعضای کمیسیون به اتفاق و به استناد بند 3 و 4 ماده 17 قانون احزاب رای به توقیف پروانه فعالیت آن حزب داده و مقرر نمودند مستندات و گزارش تخلفات برای انحلال گروه به دادگاه ارسال شود."

بنابراین گزارش بندهای مورد نظرعباس‌زاده در ماده 16 قانون احزاب به شرح زیر است:

مواردی که "گروههای موضوع این قانون باید در نشریات، اجتماعات و فعالیت‌های دیگر خود از ارتکاب موارد زیر خودداری کنند":

الف) ارتکاب افعالی که به نقض استقلال کشور منجر شود

ه) ایراد تهمت، افترا و شایعه پراکنی

و) نقض وحدت ملی و ارتکاب اعمالی چون طرح ریزی برای تجزیه کشور

ز) تلاش برای ایجاد و تشدید اختلاف میان صفوف ملت با استفاده از زمینه های متنوع فرهنگی و مذهبی و نژادی موجود در جامعه ایران.

ح) نقض موازین اسلامی جمهوری اسلامی.

بر اساس نامه عباس‌زاده مشکینی برخی از فعالیت های حزب مشارکت و سازمان مجاهدین با این بندها انطباق داشته است.

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب در پایان نامه به سازمان مجاهدین و حزب مشارکت تاکید کرده است که تا تعیین تکلیف پرونده آن‌ها در مرجع قضایی، از هرگونه فعالیت خودداری کنند.

گفتنی است که اعضای کمیسیون ماده 10 احزاب پیش از این نامه ای به دادسرای عمومی و انقلاب تهران ارسال کرده اند و خواستار صدور حکم قضایی برای انحلال این دو تشکل شدند.

 

 

 

کروبی: خدایا مجالی اعطاء فرما و از آمدن عزرائیل جلوگیری کن

مهدی کروبی در دیدار با جمعی از چهره های سیاسی، دانشگاهی از وضعیت بوجود موجود جامعه انتقاد کرد.

وی با نقل خاطره ای گفت :‌« یکی از نمایندگان روحانی مجلس اول بنام آقای کشفی پس از آنکه از نوشتن نامه و پیگیری موضوع از طریق وزیر آموزش و پرورش و مسوولین مربوطه در خصوص مشکلاتش ره به جایی نبرد، نامه ای به جبرئیل نوشت که " ای جبرئیل حال که کسی پاسخگوی من نیست، پس تو پیام مرا به خدا برسان" و آنرا منتشر کرد»

 
کروبی در ادامه افزود :‌ گویا اکنون ما هم باید نامه ای به عزرائیل بنویسیم تا پیام ما را به خدا برساند که "خدایا! اگر بناست این ایام، ایام مرگ طبیعی ما باشد! مجالی اعطاء فرما و از آمدن عزرائیل جلوگیری کن". اکنون زمان مرگ طبیعی نیست .

 

 

 

ارتباط شبکه فارسی وان با فائزه هاشمی

یک مقام امنیتی گفت: نیمی از بودجه شبکه فارسی وان از سوی فائزه هاشمی رفسنجانی تامین می شود.

این مقام امنیتی  تاکید کرد : شکبه فارس وان  تحت تملک کمپانی استار متعلق به نیوزکورپریشن و با مدیریت مرداک  اداره می‌شود.

وی ادامه داد: اما در این بین فائزه هاشمی رفسنجانی که سرمایه گذاری هنگفتی در کشورهای اروپایی و امریکای شمالی کرده است  در راه اندازی این شبکه ضد فرهنگی با مرداک  همکاری تنگاتنگی داشته است .

این مقام امنیتی افزود: مخارج و هزینه های این شبکه از سوی مرداک و فائزه هاشمی رفسنجانی تامین می شود.

لازم به ذکر است که این شبکه بر خلاف سایر شبکه‌های مشابه، فیلم‌ها و سریال‌های روز تولید غرب را به صورت دوبله فارسی پخش می‌کند.

 

تعیین تکلیف برای علما از سوی همسر تاج زاده

همسر یکی از متهمان حوادث پس از انتخابات برای علما و مراجع تعیین تکلیف کرد!

چرا از ما متهمان حمایت نمی کنید؟ 

فخرالسادات محتشمی همسر مصطفی تاج زاده در مطلبی که در وبلاگ شخصی خود نوشته با لحنی آمرانه گفته الان زمانی است که علما باید آغوش باز کرده و حق آسیب دیدگان و معترضین را انذار داده و جبران کنند. وی در این مطلب خود از یک سو مدعی شده که مردم نوعدوست ما درصدد حل گرفتاری زندانیان حوادث بعد از انتخابات بوده اند اما در فراز بعدی ادعای خود نوشته است بی اطلاعی مردم از مسائل و مشکلات زندانیان مانع یاری رساندن مردم به آسیب دیدگان شده است
همسر تاج زاده در بیانی گستاخانه علمای حوزه و دانشگاه، اندیشمندان، هنرمندان و حقوقدانان را به عافیت طلبی و دنیا خواهی متهم کرده و مدعی شده هنوز خیلی ها زندانی هستند. چرا بزرگان و علمای حوزه و دانشگاه و اندیشمندان و هنرمندان و حقوقدانان به داد مظلومان نمی رسند. آیا دنیا این قدر ارزش دارد که بی تفاوت باشید؟ 
همسر تاج زاده در مطلب خود هیچ اشاره ای به طراحی های جریان فتنه، حزب مشارکت، سازمان مجاهدین انقلاب و رفتارهای ضد قانون و خودسرانه موسوی و کروبی و... که با لجاجت های خود باعث اغفال جوانان و به وجود آمدن حوادث تلخ و کشته و زخمی شدن ده ها نفر و وارد شدن خسارات هنگفت مالی و جانی به مردم و حیثیت نظام در داخل و خارج شد نکرده و یک طرفه به حمایت از محکومان حوادث اخیر پرداخته است.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/2/3:: 1:0 عصر     |     () نظر