سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آموزش دانش کفّاره گناهان بزرگ است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

روایتی ازآبروریزی کروبی وموسوی

بی اعتنایی مطلق کارگران و معلمان به فراخوان سران فتنه جهت ایجاد تشنج و اغتشاش بازتاب وسیعی در رسانه های خارجی داشت. این رسانه ها اقدام موسوی و کروبی در فراخوان برای تشنج در روز کارگر و معلم را اشتباه استراتژیک آنها می دانند.


روزنامه نیویورک تایمز در این زمینه نوشت: تظاهرات برنامه ریزی شده برای اعتراض در روز شنبه تحقق نیافت. موسوی و کروبی دو تن از سران اپوزیسیون روز پنجشنبه از کارگران و معلمان خواسته بودند به ائتلاف اصلاح طلبان بپیوندند. تحلیلگران گفتند فراخوان برای روز شنبه نتوانست موثر باشد، احتمالا به خاطر ارعاب.

اما در عین حال عملی نشدن خواسته موسوی و کروبی می تواند نشانه ای از شکست سران مخالفان در جلب حمایت کارگران و معلمان باشد. ماجرای اخیر باعث شده تا بار دیگر توانایی آنها برای بسیج اعتراض ها در آینده مورد سؤال قرار گیرد.

نیویورک تایمز همچنین از قول مهدی جلالی که وی را کارشناس امور ایران در نیویورک معرفی کرد، نوشت: این یک اشتباه استراتژیک از سوی موسوی و کروبی بود. آنها ابتدا باید خواسته های کارگران را در برنامه خود بگنجانند و سپس انتظار پیوستن آنها را به خود داشته باشند. کارگران نمی دانند برای چه باید به خیابان بیایند و از طرف موسوی و کروبی هزینه بدهند.

 

 

افشای جزئیاتی از حمایت های مالی بیگانه به سران فتنه

بخشی از کمک های مالی تعدادی از کشورهای عربی خلیج فارس به سران فتنه افشا شد.

 منابع رسانه ای از امارات خبر می دهند تعدادی از قاچاقچیان حرفه ای لوازم بهداشتی- آرایشی در جریان انتخابات ریاست جمهوری اخیر با برقراری ارتباط با حلقه نزدیک به مهدی کروبی و میرحسین موسوی کمک‌های مالی کلانی را به آنها ارسال نموده اند.

این گزارش می‌افزاید: تعدادی از این افراد که سابقه انتقال میلیاردها تومان کالای قاچاق به کشور در دوره حاکمیت اصلاح طلبان را دارند، در دو مرحله به مهدی کروبی مجموعا 150 میلیون تومان و در پی حوادث پس از انتخابات نیز بیش از 380 میلیون تومان به جریان آشوبگر و حلقه ی مرتبط با میرحسین موسوی کمک کرده اند.

بر اساس این گزارش، از دیگر کشورهای همسایه همچون قطر و کویت نیز کمک‌های مالی قابل توجهی به حلقه نزدیکانسران فتنهارسال شده است که یک تاجر یزدی در کویت عامل اصلی انتقال این مبالغ بوده است.

این افشاگری در حالی روی می‌دهد که پیشتر نیز گزارش‌هایی از حمایت های مالی از طرف دولت عربستان به جریان فتنه، قبل از برگزاری انتخابات دهم ریاست جمهوری اعلام گردیده بود.

گفتنی است در جریان مناظره دکتر احمدی نژاد و مهندس موسوی، رییس جمهور از ارتباط نزدیک برخی رجال سیاسی کشور و کشورهای حاشیه خلیج فارس اینطور خبر داده بود: «درانتخابات قبل نیز از داخل و خارج رقیب من پشتیبانی شد و کمک شد و در همان اوایل این دولتبرخی پیغامی برای یکی از این پادشاهان حاشیه خلیج فارس فرستاد که شما نگران نباشید، ظرف شش ماه این دولت ساقط می شود.»

 

 

تایید دین جدید موسوی

"گاردین" هم "دین رحمانی" موسوی را تایید کرد! روزنامه انگلیسی گاردین از اظهارات میرحسین موسوی درباره قرائت او از اسلام، استقبال کرده و موسوی را پیرو "اسلام آزادی‌خواه" خوانده است! به گزارش شبکه ایران، یک روزنامه انگلیسی اقدامات میرحسین موسوی و اغتشاشگران حامی وی در سال گذشته را برآمده از "اسلام آزادی‌خواه" نامیده است! روزنامه "گاردین" چاپ لندن، در مقاله‌ای که در شماره جدید خود منتشر کرده، نوشته است: "مخالفان نظام ایران که به رهبری میرحسین موسوی مقابل نظام ایستاده‌اند، برآمده از اسلام آزادی‌خواه هستند...اگر امروز این قرائت از اسلام به پیروزی برسد، می تواند راه را برای جنبش های آزادیخواهانه در کشورهای اسلامی و جوامع اسلامی در دنیای غرب هموار کند." این مطلب گاردین در راستای سخنان چند روز پیش آقای موسوی ارزیابی شده است.

میرحسین موسوی؛ پیام‌آور دین جدید آقای موسوی چند روز پیش و در دیدار با سران نهضت آزادی گفت: "باید طوری دین را تفسیر کنیم که نسبت به همه دیدگاه ها، حداکثر مدارا را داشته باشد!" وی همچنین اعلام کرد که "جنبش سبز می تواند مسئولیت تبلیغ و ترویج قرائت رحمانی از دین را به دوش بکشد." میرحسین موسوی همچنین بدون اینکه نسبت این دین را با عقاید و دیدگاه های کفار، منافقین و ملحدین روشن کند، گفت: "باید انعطاف داشته باشیم و روی یک شکل و شمایل از حکومت تصلب نداشته باشیم." این اظهارات آقای موسوی و حمایت یک روزنامه انگلیسی از آن درحالی مطرح شده که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران همواره بر لزوم دوری از "اسلام آمریکایی" که توسط غرب ترویج و تبلیغ می‌شود، تاکید کرده‌اند.

اسلام خودمان را تبلیغ کنید چند روز بعد از این سخنان آقای موسوی که حتی بدون استثنا کردن لائیک‌ها اعلام کرد "باید طوری دین را تفسیر کنیم که نسبت به همه دیدگاه ها، حداکثر مدارا را داشته باشد"، شیخ یوسف صانعی هم توصیه کرد که مردم به اسلام خودشان عمل کنند! شیخ یوسف صانعی در دیدار با جمعی از اعضای انجمن اسلامی یکی از دانشگاه ها، خطاب به حاضرین اظهار داشت که "شما تا می‌توانید اسلام و انقلاب مد نظر خودمان که همان اسلام واقعی است را تبلیغ کنید؛ نه آن قانون اساسی که آقایان ترویج می‌کنند." البته این سخنان آقای صانعی در راستای نوعی "آنارشیسم دینی و قانونی" ارزیابی شده است.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/2/17:: 3:0 عصر     |     () نظر