سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پست ترین دانش، آن است که از زبانت در نگذرد و والاترین دانش، آن است که در اعضا و جوارح پدیدار گردد . [امام علی علیه السلام]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

تلاش برای متقاعدکردن موسوی به منظور شرکت در احیای اصلاحات

شنیده های موثق حاکی است اخیرا یکی از چهره های به ظاهر متعادل اصلاح طلب دیداری با موسوی داشته و وی را نصیحت کرده است.

همکار سابق میرحسین به وی گفته باید بحث انتخابات و شعارهایی که تاکنون داده ای را فراموش کنی و با کمک همدیگر بیانیه بحث اصلاحات را در جامعه زنده کنیم و خود را به عنوان جریان منتقد داخل نظام به مردم معرفی کنیم. وی در ادامه به میرحسین گفته اگر این اقدام صورت بگیرد نیروهای برانداز که در پشت صحنه جنبش سبز پنهان شده و اصلاحات را بدنام کرده اند پالایش می شوند و زمینه برای حضور مجدد ما در عرصه قدرت از طریق انتخابات فراهم می شود.

روزنامه رسالت افزود: موسوی به جای پاسخ منطقی به نصایح صورت گرفته،گفته ما باید از هر فرصتی برای کشاندن هواداران جنبش سبز به خیابان ها استفاده کنیم تا به این وسیله دولت و نظام را مشغول به خود کنیم که این اقدام دو خاصیت برای ما خواهد داشت. نخست اینکه دولت از کار اصلی و عمران کشور باز می ماند و دوم اینکه وقتی فضای کشور امنیتی باشد امکان برخورد قضائی با ما فراهم نخواهد شد.

 

 

حسینیان: خاتمی بعد از مهمانی با جورج سوروس ، شال سبز را به عنوان یک نماد به گردن موسوی انداخت

سیاست > چهره ها  - رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: مجموع آیات قرآن نشان می‌دهد که منافقان و کسانی که اعتقاد به اصل دین ندارند یا به عبارتی تاویل‌گران قرآن همراه با دنیامداران به اضافه دشمنان ایدئولوژیک انقلاب اسلامی با انتخاب یک شعار انحرافی در انقلاب اسلامی ایجاد فتنه می‌کنند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حسینیان صبح پنج‌شنبه در جمع نیروهای ستاد مشترک ارتش در مسجد امام خمینی (ره) این ستاد با تبریک سالروز فتح خرمشهر و در سخنانی با عنوان "عوامل، چگونگی‌ها و چرایی‌های فتنه‌های مختلفی که در تاریخ انقلاب اسلامی از صدر اسلام تا به حال اتفاق افتاده است" افزود: در مراجعه به قرآن در پاسخ به این سوال می‌بینیم که قرآن تعریفی از فتنه ارائه می‌دهد که الگوی خاصی دارد. 

مهمترین بخش های سخنان روح الله حسینیان را در ادامه بخوانید: 

  • آیا می‌توان برای فتنه در انقلاب اسلامی الگویی ارائه داد؟ قرآن تعریفی از فتنه ارائه می‌دهد که در آن منافقان و کسانی که اعتقادی به اصل دین ندارند به همراه دنیامداران و دشمنان ایدئولوژیک انقلاب اسلامی با انتخاب شعار انحرافی ایجاد فتنه می‌کنند. 
  • بعد از این که حضرت علی (ع) به حکومت رسید این فرمول در قالب سه فتنه‌ی ناکثین، قاسطین و مارقین یا همان جنگ جمل، صفین و نهروان شکل گرفت و فتنه نامیدن آن ماخوذ از قرآن است. 
  • اولین گروهی که در مقابل حکومت علی (ع) قیام کردند همان کسانی بودند که اصرار زیادی بر پذیرش خلافت داشتند. افرادی چون طلحه و زبیر در زمان عثمان مردم را به قتل وی دعوت می‌کردند؛ و زمانی که به نتیجه نرسیدند همان افراد به خدمت حضرت علی (ع) آمدند تا بخشی از حکومت را به آنان بدهد اما ایشان فرمودند که خلافت را به کسانی می دهم که به ایمان و صداقت‌شان ایمان داشته باشم و همین افراد بعدا جنگ جمل را راه انداختند. و پس از آن نوبت به معاویه رسید که وی در شام پایه‌گذار حکومتی طاغوتی در اسلام بود. 
  • از مساله‌ حکمیت فتنه دیگری زاییده شد که همان خوارج بودند و جنگ نهروان را راه انداختند. در مطالعه‌ این اتفاقات می‌بینیم که در هر سه فتنه یک معاویه در میان است و در صف اول آن منافقین قرار دارند و جای پای بسیاری از دنیاپرستان و دنیاطلبان در این فتنه‌ها نیز بسیار روشن است. 
  • بسیاری از مورخان معتقدند در دربار معاویه مسیحیت چنان رخنه کرده بود که حتی یکی از زنان وی مسیحی بود و یزید نیز از این زن متولد شده و بر مبنای مسیحیت و آداب آن تربیت شده است. بنابراین جای پای مسیحیت نیز در جریان این سه فتنه دیده می‌شود. 
  • پس از انقلاب اسلامی نیز سه گروه مخالفان ایدئولوژیک، منافقین و اصحاب دنیا با شعار انحرافی ایجاد فتنه کردند و در فتنه 88 نیز الگویی که از قرآن به دست آمده در این فتنه دیده می‌شود. اما در فتنه‌ها نقش این سه پایه اساسی متفاوت و کم و زیاد است. 
  • دقیقا همان چیزهایی که در مبانی اسلامی و متون دینی اتفاق افتاده در فتنه 88 قابل مشاهده است، به طوری که نقش اول را منافقین یعنی کسانی که اعتقاد واقعی به اسلام نداشتند ایفا ‌کردند. 
  • بعد از انقلاب حلقه‌ای به نام حلقه‌ی کیان به وجود آمد و مجله‌ای منتشر شد که نویسندگان آن افرادی هم‌چون حجاریان، سروش، گنجی و افرادی که در فتنه اخیر دستگیر شده‌اند و برخی در خارج از کشور علیه انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند بودند که پس از انتشار 46 شماره از آن می‌بینیم که در مبانی فکری آنان همه چیز به جز اسلام وجود دارد. 
  • مبانی فکری حلقه‌ی کیان و الفاظ و مفاهیم آنان لیبرالیسم بود. این مسائل همان چیزهایی که در دوم خرداد و دولت خاتمی نیز بر آن‌ها پافشاری می‌شد که یکی از این موضوعات بحث سکولاریسم و جدایی دین از سیاست بود که معتقد بودند اگر دین با سیاست و مسائل اجتماعی و قضایی جمع شود باعث رکود دین خواهد شد. 
  • هر گاه حکومت و مذهب با هم درآمیخت، رشد و شکوفایی از آن زمان آغاز شده است به طوری که در تاریخ شعارهای شیعه بسیار جذاب‌تر از اهل سنت بود اما می‌بینیم که تنها 300 میلیون شیعه در بین بیش از یک میلیارد مسلمان وجود دارد چرا که حکومت شیعه به آن معنا وجود نداشته است. 
  • این که پس از انقلاب اسلامی شیعه گسترش و نفوذ پیدا کرد به خاطر این است که پشتوانه ایدئولوژیک حکومت بود و تشیع از زمانی به رشد و بالندگی رسید که حکومت صفویان با ایدئولوژی الهی شیعه‌گری ایران را یکپارچه کردند و از آن زمان شیعه رو به گسترش نهاد. 
  • یکی دیگر از شعارهای این افراد پلورالیسم دینی یعنی قرائت واحد از دین امر غلطی است و باید به تعداد نفوس آدمیان قرائت‌های مختلفی از دین وجود داشته باشد. پراکندگی دینی و امت و هم‌چنین پایین کشیدن روحانیت از جایگاه خود دو علت اصلی این تفکر است. 
  • در جریان فتنه اخیر نیز هسته اصلی آن همین افرادی بودند که اعتقاد دینی نداشتند و در مقابل نص قرآن به تاویل و تفسیر به رای می‌پرداختند. در این جریان بسیاری از کسانی که دنیاگرا بودند و اعتقاد به هویت، اموال و فرزندان خود داشتند و آن‌ها را مقدم بر اعتقاد به انقلاب، راه امام (ره) و راه اسلام می‌دانستند هر چند سابقه درخشانی نیز داشتند که به قول مقام معظم رهبری بسیاری از خواص در این جریان مردود شدند و همین مردودین در مقابل رهبری و امام به حق و مشروع ایستادند و فتنه‌ای به وجود آوردند. 
  • مساله‌ای که بیش از سایر مسائل دیگر در این جریان رخ می‌نمود جای پای دشمنان و مخالفان ایدئولوژیک انقلاب اسلامی بود چرا که پس از پیروزی انقلاب توازن قوا در دنیا به هم خورد و تنها مکتبی که در مقابل آمریکا ایستاد و آن را به چالش کشید انقلاب اسلامی ایران بود و تحلیل برخی از کارشناسان درست است که می‌گویند که امروز جنگ نرم بین آمریکا و ایران است. 
  • دشمنی‌ها و توطئه‌های مخالفان انقلاب اسلامی از همان ابتدای پیروزی انقلاب آغاز شد،. دشمنان با جنایت‌ها، جنگ نرم و جنگ روانی و در فتنه 88 تمام کفر با تمام قوا به جنگ انقلاب اسلامی آمد. 
  • قبل از انتخابات اوباما سخنرانی کرد و گفت که ما به دنبال این هستیم که احمدی‌نژاد شکست بخورد و موسوی به قدرت برسد تا مشکلات حل شود و وقتی انتخابات آغاز شد درباره پیروزی موسوی صحبت کرد و در زمانی که انتخابات در حال انجام بود به تشکیک در شمارش آرا پرداخت و هنوز انتخابات در حال انجام بود که مسائلی از این قبیل را مطرح کرد به طوری که در هلند 400 میلیون دلار در مجلس برای کمک سایبری و راه‌اندازی اینترنت برای استفاده فتنه‌گران تصویب شد. 
  • حدود 30 تا 40 سال است که سازمان سیا به این نتیجه رسیده که دخالت مستقیم در کشورها موجب بدبینی مردم نسبت به دولت‌های آمریکا می‌شود. بنابراین سازمان‌هایی به نام سازمان‌های مردم‌نهاد به وجود آوردند تا ماموریت‌های سازمان سیا در خارج از حوزه‌ قدرت دولت انجام دهد که از مهم‌ترین آن‌ها ‌می‌توان به بنیاد سروس یا جامعه باز، بنیاد ملی برای دموکراسی، خانه آزاد و موسسه آلبرت انیشتن اشاره کرد که کار آن‌ها کمک به اپوزیسیون حکومت‌هایی که مورد توافق آمریکا نیستند است. 
  • آن‌ها چند تجربه موفق در چند کشور به دست آورده‌اند و حکومت‌هایی را با استفاده از نمادهای رنگی سرنگون کردند. البته انقلاب باید ریشه فرهنگی و تغییر عمیق به همراه داشته باشد بنابراین این انقلاب‌ها دوام نیاوردند و اخیرا حکومت‌هایی که آن‌ها ایجاد کرده بودند نیز سرنگون شدند. 
  • این بنیادها همین کارها را در مورد انقلاب اسلامی شروع کردند و در انتخابات اخیر رنگ سبز را به عنوان نماد انتخاب کردند. این انتخاب بر مبنای ایده‌ی جین‌شارپ، پدر انقلاب‌های رنگی بود که کتاب‌های متعددی در مورد سرنگونی این حکومت‌ها بدون جنگ و خونریزی نوشته است. 
  • در جریان انتخابات اخیر بعد از این که خاتمی و تعدادی از همین افراد با جورج سورس مهمانی برگزار کردند؛ رنگ سبز را برگزیدند و خاتمی شال سبز را به عنوان یک نماد به گردن موسوی انداخت. 
  • در چند انقلابی به اصطلاح موفق رنگی کار از انتخابات آغاز شد و عده‌ای با شعار تقلب تظاهرات کردند تا سرانجام حکومت سرنگون شد. در ایران نیز از آن‌جا آغاز شد که شعار تقلب در قبل از انتخابات به وجود آمد مباحثی هم‌چون تشکیل کمیته صیانت از آرا مطرح شد به طوری که پس از محاکمه بسیاری از آن‌ها اعتراف کردند که تقلب رمز عملیات بود چرا که می‌دانستند امکان ندارد در مقابل گروه زیادی که نظارت دارند تقلبی صورت گیرد بلکه این رمز شعاری بود که همین بنیادها انتخاب کرده بودند. 
  • مجموعه آن چیزی که در جریان فتنه اخیر دیدیم همان چیزهایی است که جین شارپ در کتاب خود در 168 مورد آورده است که تک‌تک آن‌ها در این فتنه رخ داده است. 
  • رابطه‌ای که در جریان فتنه اخیر دیدیم درست همان رابطه ای است که در جریان سه فتنه‌ی زمان حضرت علی (ع) یعنی منافقین، دنیا‌طلبان و مخالفان ایدئولوژیک وجود دارد با این تفاوت که نقش خارجی و مخالفان انقلاب در این فتنه پررنگ‌تر است. بنابراین می‌توان تعریفی از فتنه در انقلاب اسلامی ارائه داد. 
  • وقتی عملیات بیت‌المقدس برنامه‌ریزی شد خدمت امام (ره) رسیدند که امکانات ما در این حد بوده است و قابل قیاس با امکانات دشمن نیست که امام (ره) فرمودند که با اتکاء به خداوند عملیات را شروع کنید که یک عملیات افتخارآمیزی به وجود آوردند که موجب غرور و افتخار نسل‌های آینده‌ی کشور اسلامی خواهد بود.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/2/31:: 10:0 عصر     |     () نظر