سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شیفته دانش، داناترین مردم است . [امام علی علیه السلام]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

 

http://lemonpress.ir/Old/Images/News/Larg_Pic/11-4-1389%5CIMAGE634137408353248160.jpg

استعفای آیت الله هاشمی رفسنجانی جدی است
 
محتوای گفت‌وگوی آیت الله هاشمی رفسنجانی با یکی از نشریات که در آن به طور تلویحی از کناره‌گیری خود از سمت‌های سیاسی خبرداده بود همچنان نقل محافل مختلف است.
به تازگی محسن هاشمی درحاشیه یکی از برنامه‌های خود گفت: پدرم در استعفای خود جدی است. اگر روال این‌گونه پیش رود او استعفا می‌دهد. هاشمی از توضیح بیشتر این جمله که روال این‌گونه پیش رود خودداری کرد.
 
لازم به ذکر است آیت الله هاشمی اخیرا در گفت وگو با یک ماهنامه از استعفای خود خبر داد و در عین حال گفت: برخی ملاحظات سیاسی اجازه نداد این استعفا را عملی کنم.
 
 
 
 
 

توزیع کتابچه حاوی مواضع موسوی

اخیراً طرفداران جریان فتنه در اقدامی هدفمند به منظور تحریک افکار عمومی و دامن زدن به ناآرامی‌ها اقدام به توزیع کتابچه‌ای تحت عنوان چکیده مواضع ‌موسوی حاوی دیدگاه‌های وی در خصوص مسائل سیاسی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در دانشگاه‌های تهران کرده‌اند. روی جلد این کتابچه که ظاهراً عکس ‌موسوی و عبارت دانشگاهیان و پژوهشگران حامی میرحسین موسوی و مهم‌ترین شعار موسوی مبارزه با فساد‌، شفافیت اطلاعات و تصمیم عقلانی است درج شده است. همچنین روی این کتابچه شماره حساب سیبا شعبه اسکان تهران مربوط به شخصی به نام (ق.ب) برای اخذ کمک‌های مردمی درج شده است.

 

 

سایت خودنویس اعلام کرد که عطاءالله مهاجرانی، حجت الاسلام کدیور، مهدی هاشمی، جمیله کدیور و فرخ نگهدار اعضای اصلی اتاق فکر لندن- واشنگتن را تشکیل می دهند.

به گزارش شبکه ایران، زوج سیاسی مهاجرانی- کدیور موسسین حلقه ماسونی لندن- واشنگتن، پس از افتضاح براندازی خیالی در 22 بهمن که به پروژه «درازگوش تروا» معروف شد و تداوم آن در 22 خرداد امسال، مجبور شدند به طور گسترده از شعار علنی سرنگونی عقب نشینی کنند.

کدیور در این میان مدعی شد آشوبگران در روز قدس شعار «هم غزه، هم لبنان» می دادند و نه شعار «نه غزه، نه لبنان»! پس از آن هم مهاجرانی که رکورددار چرخش های 180 درجه ای است، اعلام کرد مخالفان قانون اساسی و امام خمینی جایی در جنبش سبز ندارند. این اظهارات عاری از واقعیت باعث مچ گیری های محافل گوناگون ضدانقلاب از مهاجرانی و کدیور شد.

محافل رسانه ای ضدانقلاب در پاسخ به اظهارات کدیور و مهاجرانی، ویدئوهای مربوط به روز قدس را که در آن، عناصر آشوبگر شعارهای تند و ساختارشکنانه و ضداسلامی می دادند، منتشر کردند. سایت بالاترین در این زمینه قریب یک هفته است که به شدت مهاجرانی و کدیور را زیر بمباران تبلیغاتی گرفته است.

به گزارش کیهان، از سوی دیگر سایت ضدانقلابی خودنویس با انتقاد از دروغ های پرتناقض مهاجرانی و کدیور نوشت: از وقتی آقای مهاجرانی تشکیل اتاق فکر لندن- واشنگتن برای جنبش سبز را رسما اعلام کرد، هسته گزینش این اتاق هم آغاز به کار کرد. عطاءالله مهاجرانی- حجت الاسلام کدیور- مهدی هاشمی- جمیله کدیور- فرخ نگهدار اعضای اصلی اتاق را تشکیل می دهند. محسن کدیور با فتوای جدیدش حضور در VOA را حلال کرد تا به همراه ستاره درخشش بر صفحه ظاهر شود و حکم صادر کند که سبزها شعار می دادند «هم غزه، هم لبنان، جانم فدای ایران». اگر کسانی شعار دیگری سر داده باشند، سبز نبوده و نیستند.

 

 

 

تعدادی از سرشاخه های انجمن حجتیه، مسترهای شبکه دروغین عرفان حلقه (شعور کیهانی) هستند.

تعدادی از اعضای انجمن حجتیه در بعضی شهرهای کشور به ویژه شهرهای شمالی و به طور خاص در شهرستان شاهرود، مستر (مربی و تعلیم دهنده) و مبلغ عرفان کاذب و کابالیستی «شعور کیهانی» هستند.

این افراد که به عضویت در انجمن حجتیه مشهور هستند مدتی است در نقش مسترهای ارباب حلقه ایفای نقش می کنند. گفتنی است انجمن حجتیه پس از هشدار امام خمینی(ره) در سال 1362 درباره وجود ارتجاع و خیانت در این گروه، به صورت زیرزمینی فعالیت خود را ادامه داده است. از سوی دیگر، برخی صاحبنظران از وجود ارتباط و تعامل بین این انجمن و کشورهای غربی به ویژه انگلستان سخن می گویند.

هر چند با توجه به ماهیت شک برانگیز این دو شبکه، پیوند آن ها دور از ذهن نیست اما به نظر می رسد، انجمن حجتیه و شبکه کابالیستی شعور کیهانی به نوعی گفتمان مشترک عقیدتی دست یافته اند که بر مبنای این گفتمان مشترک، برای پیشبرد اهداف خود همکاری های مشترکی را ترتیب اثر داده اند.

 

 

 
شریعتمداری در ادامه سخنان خود به فهرستی از ترفندهای دشمن اشاره کرد و راه کارهای مأثر برای شناخت این ترفندها و خنثی کردن آنها را برشمرد. وی درباره چگونگی کشف ستون پنجم دشمن گفت؛ دنباله های داخلی دشمن، برای اینکه شناخته نشوند تابلوی خودی دارند ولی در مواضع و عملکرد با دشمنان بیرونی همخوان هستند وی گفت؛ با مشاهده این نشانه ابتدا باید در هویت اینگونه افراد و جریانات تردید کرد چرا که ممکن است دچار خطا و اشتباه شده باشند اما اگر اشتباه مکرر شد، دیگر نام آن خطا نیست بلکه خط است، دقیقاً نظیر آنچه در فتنه 88 دیده شد.
مدیر مسئول کیهان از ساختار ائتلاف ها نیز به عنوان یکی دیگر از راه کارهای مأثر برای شناخت دنباله های داخلی دشمن یاد کرد و گفت: وقتی چند گروه و جریان سیاسی با دیدگاههای متفاوت و گاه متضاد در یک ائتلاف شرکت می کنند، هدف ائتلاف را باید در نقطه ای جستجو کرد که همه آنها در آن مشترک هستند و نمی توان به هدفی که خود آنان درباره اینگونه ائتلاف ها اعلام می کنند اعتماد کرد. شریعتمداری در این باره به ائتلاف نامتجانس در فتنه 88 اشاره کرده و گفت؛
در این فتنه، گروههایی نظیر منافقین، سلطنت طلب ها، بهایی ها، مارکسیست ها، کومه له ، گروهک ریگی، گروههای مدعی اصلاحات با حمایت آشکار مقامات ارشد آمریکا، اسرائیل و انگلیس و سرویس های اطلاعاتی آنها کنار یکدیگر قرار گرفته و دست به ائتلاف زده بودند. بدیهی است در این حالت نمی توان ادعای سران فتنه را پذیرفت که هدف از این ائتلاف را اصلاح سیاست های اقتصادی و یا دیپلماسی خارجی دولت تلقی کرد، چرا که همه گروه های ائتلاف کننده در این نقطه مشترک نیستند برخی از آنها اساساً به اسلام، انقلاب و یا جمهوری اسلامی اعتقادی ندارند، بنابراین از همان ابتدا به آسانی قابل درک بود که هدف نهایی این ائتلاف، مقابله با اسلام و موجودیت جمهوری اسلامی ایران است. این نکته اگرچه بعد از چند ماه آشکار شد ولی از ابتدا نیز با توجه به فرمولی که عرض کردم قابل پیش بینی بود.
شریعتمداری، نقشه راه و توجه به نسخه انقلاب را از جمله راه کارهای دیگر برای کشف ستون پنجم دشمن دانست و گفت؛ در کلام خدا آمده است که وقتی به منافقین گفته می شود چرا در زمین فساد می کنید، پاسخ می دهند، ما اصلاح طلب هستیم! این آیه شریفه نشان می دهد خط نفاق اگرچه ادعای اصلاح طلبی دارد ولی افراد با بصیرت و آشنا به نسخه اسلام، به آسانی متوجه می شوند که ادعای آنها با عملکردشان در تضاد است. مدیر مسئول کیهان در ادامه سخنان خود به چند نمونه از اینگونه تناقض های آشکار در ادعا و عملکرد سران فتنه اشاره کرد.
شریعتمداری از نفوذ پیچیده به عنوان یکی از شگردهای خطرناک ستون پنجم یاد کرد و گفت؛ نباید تصور شود نفوذ تنها با هدف انفجار و یا ترور صورت می پذیرد، بلکه امروزه نفوذی ها اهداف نامحسوس دیگری را دنبال می کنند که یکی از مأموریت های آنان خط دهی به مسئولان و مهره چینی در اطراف آنهاست. نفوذی ها تصویر وارونه از رخدادها و اطلاعات مخدوش و دستکاری شده به مسئولان ارائه می دهند و میان آنان با مردم و یا سایر مسئولان بدبینی ایجاد کرده و دیوارهای کاذب می کشند.
وی افزود؛ نفوذ ممکن است با چند واسطه صورت پذیرد و حتی ممکن است مهره نزدیک به فلان مسئول خبر نداشته باشد که از کجا خط می گیرد. مدیرمسئول کیهان درباره شناخت نفوذی ها گفت؛ فلان مسئول و یا سازمانی که تحت نفوذ قرار گرفته به تدریج از خط قرمزهای نظام عبور می کند و ارزش های مورد احترام را نادیده می گیرد، وی افزود؛ به کارگیری افراد بدسابقه در پوشش جذب، از جمله اقدامات نفوذی ها ست، در این حالت شخص به اصطلاح جذب شده، افکار و مواضع قبل از جذب خود را دنبال می کند و از این طریق قابل شناسایی است. شریعتمداری بعد از برشمردن چند شگرد دیگر و توضیح درباره روش شناسایی این شگردها به پرسش های مطرح شده از سوی حاضران پاسخ داد. وی در پاسخ به سوال یکی از شرکت کنندگان گفت؛ مراجع عظام، ستون های حوزه و اسلام و محرم راز مردم هستند بنابراین مراجعه به آنان و ارائه اخبار و گزارش های دقیق و مستند وظیفه همه مسئولان ذیربط و رسانه هاست.
شریعتمداری در پاسخ به سوالی درباره مواضع فرزندان برخی از شهدای بزرگوار که استوانه های انقلاب بوده اند گفت؛ رابطه نسبی برخی از آقازاده ها با پدران شهید خود همواره قابل احترام است، اما این فرزندان تنها هنگامی می توانند از جایگاه پدران بزرگوار خویش در چالش های سیاسی وام گرفته و مایه بگذارند که با آن شهدای بزرگوار رابطه معنوی نیز داشته باشند. مثلاً حضور فرزند فلان شهید عزیز و نورچشم ملت در ائتلافی که قاتلان مرحوم پدرش هم در آن حضور دارند چگونه قابل جمع است؟ برخی از این آقازاده ها بدون در نظر گرفتن رابطه نسبی آنها، افرادی کاملاً معمولی هستند.
مدیرمسئول کیهان در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات رئیس جمهور درباره طرح حجاب و عفاف گفت؛ این اظهارنظر را نمی توان مثبت و قابل قبول ارزیابی کرد و امیدواریم ایشان نظر قبلی خود را اصلاح کنند. وی درباره شایعه کناره گیری آقای هاشمی رفسنجانی از سیاست گفت؛ سیاست در اسلام عین دیانت است بنابراین هیچکس نمی تواند در هیچ زمانی از سیاستی که عین دیانت است خود را بازنشسته کند و افزود؛ به یقین آقای رفسنجانی از سیاست کناره نخواهد گرفت.
مدیرمسئول کیهان در پاسخ به سوالی پیرامون برنامه جریان فتنه در انتخابات مجلس و شوراها گفت؛ سران و عوامل اصلی فتنه، مرگ سیاسی خود را باور کرده اند و می دانند که نمی توانند با تابلوی مشخص وارد انتخابات شوند. آنها تصمیم گرفته اند افراد به قول خودشان «سفید» را که سابقه شناخته شده ای ندارند با تابلوی جدید به میدان بفرستند و باید توجه داشت که در جریان فتنه 88 ضمن آن که هویت افراد نامطلوب برملا شد، جمع کثیر و افراد متعهد و انقلابی که تا آن هنگام ناشناخته بودند هم شناخته شدند، بنابراین عقل و احتیاط حکم می کند که از رویکرد به نامزدهای ناشناخته اجتناب شود و مردان و زنان آزمون داده مورد توجه قرار گیرند.
 
 
 
 
 

دو خبر مهم درباره شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی گفت : بررسی این شورا درباره مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره طرح حمایت و تقویت از موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی ادامه دارد.

عباسعلی کدخدایی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر با تکذیب خبر "رد مصوبه مجلس از سوی شورای نگهبان" افزود: درجلسات شورای نگهبان بررسی های اولیه درباره مصوبه مجلس در خصوص وقف دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته است و هنوز ادامه دارد.

وی از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان درباره مصوبه وقف دانشگاه آزاد اسلامی در اوایل هفته آینده و ارسال آن به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

امروز یکی از سایت های خبری اعلام کرد: شورای نگهبان به اتفاق آراء مصوبه مجلس درباره وقف دانشگاه آزاد را مغایر اصل ?? قانون اساسی دانست.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سی ام خرداد ماده وقف اموال مراکز آموزش عالی غیردولتی و غیر انتفاعی که هیات موسس یا هیات امنای آنها حق تصرف مالکانه نسبت به آن را دارند و تا تاریخ تصویب این قانون صیغه وقف آن جاری شده است یا در آینده جاری شود را در طرح حمایت و تقویت از موسسات اموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی معتبر دانستند.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین با رد خبر دیگری درباره ترکیب جدید شورای نگهبان گفت: بر اساس قانون، ?? تیر امسال (?? روز دیگر) مدت دوره عضویت شش نفر از اعضای این شورا تمام می شود.

کدخدایی افزود: بر همین اساس و از این تعداد، سه نفر فقیه توسط مقام معظم رهبری انتخاب می شوند و رئیس قوه قضائیه نیز سه نفر حقوقدان را برای تایید و عضویت در شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی معرفی می کند.

وی همچنین درباره ادامه فعالیت دبیر شورای نگهبان گفت: اینکه این سایت خبری آورده است که آیت الله جنتی در شورای نگهبان ماندگار خواهد شد، چنین چیزی مطرح نبوده است.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/4/13:: 8:36 عصر     |     () نظر