سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در تجربه ها دانشی تازه است . [امام علی علیه السلام]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

فیسبوک خوب است ولی برای همسایه!

در حالی‌که محدودیت سایت شبکه‌های اجتماعی مجازی مانند فیسبوک در ایران همواره مورد انتقاد سیاستمداران غربی و مدعیان حکایت از حقوق بشر قرار گرفته و آن را مخالف آزادی بیان دانسته‌اند، سایت تلویزیون دولتی آلمان با درج مطلبی نسبت به سوءاستفاده نژادپرستان این کشور از امکانات سایت‌های مذکور هشدار داد.

به گزارش ندای انقلاب بر همین اساس مسئولان دو نهاد «مرکز آموزش‌های سیاسی» و «حمایت از حقوق جوانان»  آلمان در گزارش مشترک سالانه‌ خود، از سوءاستفاده گروه‌های نئونازی‌ها و بهره‌برداری از شبکه‌ای اجتماعی مجاز و وب 2 در جهت جذب و اغفال جوانان آلمانی خبر دادند.

طبق این گزارش، حجم تبلیغات نئونازی‌ها در شبکه‌های اجتماعی نسبت به سال گذشته، سه‌برابر شده است. فیس‌بوک، تویتر و یوتیوب از جمله پایگاه‌‌هایی هستند که گروه‌های راست افراطی، برای به دام انداختن جوانان از آن‌ها استفاده می‌کنند. توماس کروگر، رئیس «مرکز آموزش‌های سیاسی» آلمان، مبارزه با این نوع تبلیغات افراطی را بسیار دشوارارزیابی کرده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است:  تنها در آلمان بیش از 19 میلیون نفر به عضویت فیس‌بوک درآمده‌اند. بخش بزرگی از این اعضا که به «نسل دنیای مجازی» تعلق دارند، با رسانه‌های کلاسیک آشنا نیستند. توماس کروگر، از این رو نتیجه می‌گیرد که «نمی‌توان از راه رسانه‌های کلاسیک، به این جوانان آموزش‌های پیشگیرانه داد تا به دام نئونازی‌ها نیفتند».

وی در ادامه سخنان خود چنین عنوان کرده است که: شیوه‌‌های تبلیغاتی راست‌های افراطی، کاملاً با روانشناسی قشر جوان آلمان هماهنگ است. اشتفان گلازر، که با نهاد «حمایت از حقوق جوانان» همکاری می‌کند، در این رابطه می‌گوید که نئونازی‌ها در تبلیغات خود بر احساسات جوانان تکیه می‌کنند و آن‌ها را مورد سوء‌استفاده قرار می‌دهند: «موزیک و فیلم‌های ویدئویی مهم‌ترین رسانه‌های پخش دیدگاه‌های راست‌گرایان افراطی است.»

در ادامه این گزارش آمده است: مشکلی که در راه محدود سازی فعالیت نژادپرستان در آلمان وجود دارد آن است که گاهی سرِور شرکت‌های منتشر کننده آثار نئونازی‌ها نه در آلمان، بلکه در آمریکا قرار داشته باشدو از آن‌جا که چارچوب آزادی بیان و عقیده در آمریکا به محدودیت چارچوب این اصل در آلمان نیست، دشوار است که بتوان جستارها و کارهای نژادپرستانه را طبق تعریفی که ما (آلمانی‌ها) از آن داریم، از این سرِورها محو و حذف کرد.»

داد آلمانی‌ها از فعالیت‌های مجرمانه فیسبوک و دیگر سایت‌های وب2 در حالی به آسمان بلند شده است که مسئولان این کشور همواره ایران را به دلیل محدود کردن این سایت‌ها و ایجاد مانع بر سر راه فریب جوانان خود، به نقض آنچه حقوق بشر می‌نامند، متهم کرده‌اند

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 90/5/3:: 7:57 عصر     |     () نظر