سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از خدا بترس هر چند ترسى اندک بود ، و میان خود و خدا پرده‏اى بنه هر چند تنک بود . [نهج البلاغه]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

بازتاب سخنان عجیب داریوش قنبری در رسانه های ضدانقلاب

سخنان دیروز داریوش قنبری در مجلس بازتاب گسترده ای در میان رسانه های غربی و ضدانقلاب داشت، نکته قابل توجه اینکه تمام این رسانه ها با تیترهای مشابه از این سخنان استقبال کردند.  سخنان داریوش قنبری در نطق میان دستور صحن علنی مجلس دیروز یکشنبه 31جولای (9 مرداد) که با اتهام پراکنی آشکار علیه دولت همراه بود در میان رسانه های غربی و اپوزیسیون بازتاب گسترده ای داشت.

نکته قابل توجه این است که این رسانه ها با تیترهای مشابه این سخنان را بازتاب دادند. بی بی سی که سیاه نمایی علیه نظام را سردمداری می کند در بازتاب این سخنان، "احمدی نژاد ایرانیان را یا بیکار کرد یا بدهکار" را به عنوان تیتر اول خود انتخاب کرد و نوشت: «داریوش قنبری، نماینده مجلس ایران در نشست مجلس این کشور خطاب به محمود احمدی نژاد گفت "پس از گذشت 6 سال از ریاست جمهوری جنابعالی اکنون مردم ایران به لحاظ اقتصادی تبدیل به 2 دسته شده‌اند، یا بیکار هستند،یا بدهکاردویچه وله، ارگان رسمی آلمان نیز این سخنان را به عنوان تیتر یک خود انتخاب کرد و با عنوان" احمدی نژاد مردم را به دو دسته بیکار و بدهکار تبدیل کرد" نوشت: «یک نماینده مجلس احمدی‌نژاد را متهم کرد در شش سال ریاست جمهوری خود مردم ایران را به دو دسته‌‌‌ بیکار و بدهکار تبدیل کرده است. به گفته‌ این نماینده، به جای آمدن پول نفت برسر سفره‌ها، احکام جلب به در خانه‌های مردم می‌آیند».

دویچه وله که همه شرایط را برای دامن زدن به اختلافات مهیا دید در تحلیل خود ذیل این خبر نوشت: «دولت احمدی‌نژاد در شش سال گذشته مورد حمایت بی‌چون و چرای آیت‌الله خامنه‌ای و نهادهای حکومتی زیر نظر او بود. اما با بروز شکاف و اختلاف میان آنها، این حمایت‌ها کاهش یافت و زمینه برای انتقادهای آشکار از عملکرد دولت در نهادهایی چون مجلس فراهم آمد».

کلمه، سایت موسوی نیز با انتخاب تیتر "مردم در این 6 سال به دو دسته بیکار و بدهکار تبدیل شده اند" سخنان قنبری را اینگونه بازتاب داد: «نماینده مردم ایلام، در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به جای آمدن پول نفت بر سر سفره‌ها احکام جلب بانک‌ها برای دریافت مطالبات بانک‌ها از بدهکاران به در خانه‌های مردم می‌رود....».سایت بالاترین نیز همزمان با لینک دادن از سایت های بی بی سی، دویچه وله و کلمه سخنان قنبری را منتشر کرد.

رادیو زمانه، ارگان رسمی کشور هلند نیز برای اینکه از قافله عقب نماند با انتخاب تیتر "قنبری: ایرانیان در زمان احمدی‌نژاد یا بیکار شده‌‌اند یا بدهکار" نوشت: «داریوش قنبری نماینده مجلس ایران در جلسه علنی مجلس خطاب به محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری این کشور گفته است «پس از گذشت شش سال از ریاست‌جمهوری جناب‌عالی اکنون مردم ایران به لحاظ اقتصادی تبدیل به دو دسته شده‌اند، یا بیکار هستند و یا بدهکار».

نکته جالب توجه در بازتاب سخنان قنبری این است که این رسانه ها معمولا با گزینش و جهت دهی به سخنان تلاش می کنند رسالت خود در سیاه نمایی علیه نظام را به خوبی انجام دهند، اما اتهام پراکنی های این نماینده اصلاح طلب علیه دولت را سوژه مناسبی برای سیاه نمایی علیه نظام دانسته و ترجیح دادند این اتهامات را بدون کم وکاست و حتی بدون تحلیل ارائه کنند.

گفتنی است درحالی که وحدت میان قوا و مسوولان و نزدیکی آنان به یکدیگر بی‌گمان دشمنان کشور را که به دنبال یافتن بهانه اختلاف‌نظر در چنین فضایی هستند ناامید می‌کند، آیا این سخنان به همراه اتهامات بی اساس یک نماینده اصلاح طلب چیزی جزء آب به آسیاب دشمن ریختن می باشد؟ این سخنان در زمانی که جامعه نیاز به آرامش دارد با چه هدفی ایراد می شود؟

در حالی که رهبر انقلاب بارها مسئولین را امر به وحدت کردند و از اختلاف افکنی برحذرداشتند؟!رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر وحدت و پرهیز از اختلافات، نکات کلیدی و اساسی را درخصوص حرکت تکاملی انقلاب و پرهیز از مشتعل کردن فضای اختلاف و هیاهو و جنجال گوشزد کردند.ایشان در سخنان روشنگرانه خود یکی از موارد بسیار مهم و ضروری، برای ادامه حرکت تکاملی و رو به جلو انقلاب را پرهیز از دمیدن و مشتعل کردن فضای اختلاف، هیاهو و جنجال در جامعه بیان فرمودند و همه دستگاه‌ها و جریان‌های سیاسی و فکری را به پایبندی عملی به حفظ وحدت فراخواندند.

رهبر معظم انقلاب در موضوع پرهیز از اختلاف و تفرقه فرمودند: «باید هر چه ممکن است اختلاف‌نظرها و اختلاف‌سلیقه‌ها کم شود و به فضای بحث‌های اختلافی دمیده نشود».هشدار و اظهار تاسف شدید رهبر معظم انقلاب از برخی بگومگوها و بحث‌های اختلافی در کشور، حاکی از آن است که کسانی با چنین بحث‌هایی باعث شادمانی دشمنان می‌شوند.

رهبر انقلاب در بیاناتشان به حرکت روشنگرانه و تبیین منطقی و مستدل مواضع در مقابل تفکر غلط نیز اشاره داشتند و تاکید کردند «البته نباید تفکر غلط تابلو شود تا همه از آن مطلع شوند و هر گونه حرکت روشنگرانه نیز باید به دور از هیاهو و جنجال باشد زیرا جنجال، حرف منطقی را هم خراب می‌کند».

بیانات رهبر انقلاب مبنی بر لزوم حفظ وحدت و همگرایی نشان از آن دارد که ایشان هوشیاری همگان، بویژه مسوولان کشور را در برابر هرگونه سوءاستفاده سیاسی ـ رسانه‌ای دشمنان انقلاب که مترصد هستند از کوچک‌ترین فرصت برای مخدوش کردن چهره نظام نزد افکار عمومی جهان استفاده کنند، ضروری می‌دانند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 90/5/11:: 5:55 عصر     |     () نظر