سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زندانبان به یوسف علیه السلام گفت : «من تو را دوستدارم» . [امام رضا علیه السلام]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

افتتاح«رادیو اقتصاد» هم زمان با عید فطر

از عید فطر امسال و بعد از ماه مبارک رمضان برنامه‌های رادیو اقتصاد 24 ساعته می‌شود و تلاش ما این است که امکان دریافت امواج رادیو اقتصاد در سراسر کشور برای مردم فراهم شود.

بولتن نیوز: مدیر رادیو اقتصاد از 24 ساعته شدن برنامه‌های این شبکه رادیویی هم زمان با عید سعید فطر خبر داد.

سیدعباس موسوی تبار مدیر رادیو اقتصاد در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت: از عید فطر امسال و بعد از ماه مبارک رمضان برنامه‌های رادیو اقتصاد 24 ساعته می‌شود و تلاش ما این است که امکان دریافت امواج رادیو اقتصاد در سراسر کشور برای مردم فراهم شود.

وی ادامه داد: خصوصا که مردم استان خراسان رضوی به طور رسمی برنامه‌های شبکه را می‌توانند دریافت کنند و یکی از فرستنده‌های ما آنجا فعال شده هرچند که در ملایر، قم، استان مرکزی، مردم کاشان و کیش نیز برنامه‌های رادیو اقتصاد قابل دریافت است.

موسوی در پاسخ به این سوال که ساعات اضافه شده با بازپخش برنامه‌ها پر می‌شود و یا با تولید محتوا؟ پاسخ داد: با توجه به ادغامی که در وزارتخانه‌های ما انجام شده، رویکرد بعضی از برنامه‌های ما تغییر پیدا می‌کند و تعدادی از برنامه‌هایمان جدید خواهد شد و حضور اتاق بازرگانی ایران و شهرستان‌ها، حضور گمرک و سازمان مالیاتی کشور در برنامه‌ها پر رنگ‌تر می‌شود و از سویی بخشی از کنداکتور و جدول پخش ما تکرار دارد و بخشی هم اصل برنامه‌هاست که با توجه به اینکه برنامه‌های ما تخصصی است و مردم از ما خواسته‌اند که شرایط برای شنیدن برنامه‌ها فراهم باشد، ما برخی از آنها را تکرار می‌کنیم.

مدیر رادیو اقتصاد در ادامه گفت‌وگو با فارس خاطرنشان ساخت: عنصر نمایش و نمایش‌های رادیویی با سبقه اقتصادی را هم در شبکه پررنگ کرده‌ایم و یک باکس مستقل برایش در نظر گرفته‌ایم و همچنین 4 باکس مستقل را هم در ردیف اقدامات گروه خبری و اطلاع رسانی و اقتصاد داریم و تا 12 شب خبر خواهیم داشت.

موسوی در پاسخ به این سوال که مدت زمان زیادی از افتتاح نمی‌گذرد، در این فاصله رادیو اقتصاد توانسته گروه مخاطب هدف را جذب کند؟اظهار داشت: مخاطبان ما در مقایسه با شبکه‌های دیگر بسیار کمتر هستند و همین اندازه نیز طیف محدود و مختصر گروه‌های تاثیرگذار اقتصادی هستند و فعالان اقتصادی و مدیران کل و معاونت‌های اقتصادی وزارتخانه‌ها، تجار و بازرگانان مخاطبان جدی ما هستند و با هدف و برنامه، برنامه‌های ما را دنبال می‌کنند. صاحبان حرف و مدیران صنوف به طور جدی مخاطب ما هستند و آماری که ما از مرکز تحقیقات سازمان گرفتیم نشان می‌دهد که رشد خوبی هم داشته‌ایم و علت رشد هم بخشی افزایش برنامه‌های ما بوده که در این دو سال گذشته برنامه‌ها از 11 ساعت به سمت 18 ساعت و 24 ساعت رفته و هم جنس برنامه‌ها تغییر کرده و هم حجم برنامه و هم پوشش فرکانسی ما و همه این دلایل باعث شده که ما اقبال جدی از سوی مخاطبان داشته باشیم.

وی گفت: خصوصا که شبکه‌های تخصصی مخاطبان ویژه خود را هم دارند و متفاوت با شبکه‌های عمومی است، لذا ما روی طیف خاص دانشگاهیان و دوستانی که در رشته اقتصاد تحصیل می‌کنند و اساتید مخاطبان ما هستند.

موسوی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌های رادیو اقتصاد فقط اطلاع رسانی است یا با تحلیل همراه است؟گفت: ما در سه حوزه نظریه پردازی، آموزش و اطلاع رسانی کار می‌کنیم که محورهای اصلی هستند و وقتی ما آنها را به صنعت و معدن و کشاورزی و بورس و ... تعمیم می‌دهیم، متفاوت می‌شوند و آموزش و اطلاع رسانی برخی موارد نظیر بورس را نیز داریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رادیو اقتصاد تبلیغات بنگاه‌های اقتصادی را هم دارد؟گفت: یکی از فلسفه‌های اینکه رادیو اقتصاد هم جوار با نمایشگاه بین المللی است، همین امر است به خاطر اینکه ما در طول سال تقریبا 55 نمایشگاه بین المللی داریم و این امکان فراهم شده که در کلیه نمایشگاه‌ها حضور جدی داشته باشیم و آخرین فعالیت‌ها و دستاوردهای نمایشگاه را به مخاطبان عرضه می‌کنیم

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 90/5/15:: 11:25 صبح     |     () نظر