سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همگان را به شتاب خواهانند و همگان مهلت جویانند ، و همه را وقتى معین نهاده‏اند و آنان درنگ مى‏کنند و از کار باز ایستاده‏اند . [نهج البلاغه]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

دیدار فعالین قومگرا با تئوریسین اصلاحات

این دیدار پس از بیان اهداف جریان فتنه توسط تئوریسین مزبور عوامل حرکت ملی خواسته های خود را در سه محور حمایت از زبان مادری گسترش زبان مادری و سهیم بودن در قدرت مطرح کرده اند.

torkha-1

اخیرا یکی از عوامل حرکت ملی در تبریز با برخی از چهره های برجسته جریان فتنه  از جمله یکی از تئوریسن های اصلاح طلب  دیدار و درباره همکاری 2طرف تبادل نظر کرده است.

به گزارش ندای انقلاب در این دیدار پس از بیان اهداف جریان فتنه توسط تئوریسین مزبور عوامل حرکت ملی خواسته های خود را در سه محور حمایت از زبان مادری گسترش زبان مادری و سهیم بودن در قدرت مطرح کرده اند.

لازم به ذکر است عوامل شاخص قومی در جلسه مذکور مدعی شده اند که یکی از عوامل شکست جریان فتنه در آذربایجان عدم همراهی گروه های حرکت ملی با این جریان بوده است.

ذکر این نکته ضروری است گروه های تجزیه طلب قومی در راستای اهداف خود سعی دارند در برخی موارد از توان سایر جریان های سیاسی نیز بهره برداری کنند.

 

حامی مظلومان هستید یا سینه چاک اراذل؟!

کیهان:
 
قتل دختر یک نماینده مجلس ششم بهانه معرکه گیری تازه رسانه های ضدانقلاب و گروه موسوم به نمایندگان ادوار شد.

جسد «ف-ب» دختر آقای «ب» نماینده اصلاح طلب دوره های سوم و مجلس ششم ظاهراً یک هفته پیش در اطراف شهرری پیدا شده است. به گزارش رسانه های زنجیره ای، پزشک قانونی هنوز علت مرگ را مشخص نکرده اما گفته می شود که نامبرده ربوده شده است.

سحام نیوز و جرس از رسانه های وابسته به جریان فتنه در پی انتشار این خبر اعلام کردند گروهی از نمایندگان ادوار مجلس، با انتشار نامه ای نسبت به رشد جرم و جنایت و ناامنی هشدار داده اند.

هر چند که جزئیات رویداد منتشر نشده اما به هر حال ماجرا، تأسف بار و تأثربرانگیز است. در عین حال جا دارد از همین حضرات نمایندگان ادوار مجلس ششم سوال شود شما بالاخره طرف قربانیان هستید یا طرف جانیان و قاتلان و اوباشان؟ چرا که هرگاه دستگاه های قضایی و انتظامی خواستند برای ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی و مقابله با جنایتکاران اقدام جدی به عمل آورند، شماها از جمله از پشت تریبون مجلس ششم اقدام به کارشکنی و هوچی گری کردید و آن برخوردها را به بهانه مخالفت با خشونت محکوم کردید؟

 

جزئیات دیدار انتخاباتی اصلاح طلبان

فراکسیون اقلیت تابع تصمیمات و جمع بندی های سایر اصلاح طلبان در انتخابات خواهد بود و به طور جداگانه در انتخابات شرکت نخواهد کرد.

بولتن نیوز: عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی از جزئیات دیدار دو روز گذشته فراکسیون اقلیت با سیدحسن خمینی، گفت.داریوش قنبری،نماینده مردم ایوان،مهران،شیروان و جرداول در مجلس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران،افزود: این دیدار متشکل از اعضای شورای مرکزی حزب مردم سالاری و عده ای از فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی بود که در این جلسه به ارائه دیدگاه ها در خصوص فضای سیاسی جامعه، وضعیت دیپلماسی کشور و نیز چند و چون حضور یا عدم حضور اصلاح طلبان در انتخابات پرداخته شد.

وی با بیان اینکه فراکسیون اقلیت در هماهنگی با سایر اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات تصمیم گیری خواهد کرد،گفت:فراکسیون به شکل مستقل و جداگانه وارد انتخابات نمی شود و تابع تحلیل ها و جمع بندی سایر اصلاح طلبان خواهند بود.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان در حال حاضر با بررسی اوضاع و شرایط موجود در جامعه در حال تصمیم گیری برای حضور و یا عدم حضور خود در انتخابات هستند،گفت: فراکسیون اقلیت تابع تصمیمات و جمع بندی های سایر اصلاح طلبان در انتخابات خواهد بود و به طور جداگانه در انتخابات شرکت نخواهد کرد.

 

مرتبه عالی ولایت عمل به دستورات ائمه ‌

صرف دوست داشتن اهل‌بیت، موجب ولایت ایشان نیست بلکه باید رفتار ما تابع اعمال و گفتار آنها باشد و در واقع آثار محبت درونی به صورت رفتار صالح نمایان شود.

بولتن نیوز: رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام‌ خمینی ‌(ره) گفت: ولایت حقیقی دارای مراتبی است و عالی‌ترین مرتبه آن اجرای مو‌به‌مو و کامل دستورات ائمه ‌(ع) است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمد‌تقی مصباح‌یزدی در ادامه جلسات دروس تفسیر ماه مبارک رمضان که شنبه ‌شب در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد با اشاره به ادامه نصایح امام باقر‌(ع) به یکی از یاران خاص خود به نام جابر اظهار داشت: امام‌(ع) به جابر سفارش می‌کند که در مقابل مذمت و سرزنش دیگران، نگران و آشفته نشود.

عضو خبرگان رهبری افزود: به طور کلی زمانی که انسان مطلبی را نمی‌داند طوری پاسخ می‌دهد که دیگران متوجه این امر نشوند، زیرا جهل،‌ یک نوع نقص برای بشر محسوب می‌شود و اگر دیگران پی به این مسئله ببرند درصدد توجیه آن برخواهد آمد.

وی با بیان اینکه این کار نشان‌دهنده حب نفس توسط انسان است، ابراز کرد: این مسئله موجب می‌شود که آدمی از عیوب خود غافل شود و اگر شخص دیگری نیز این عیب‌ها را به او یادآوری کند ناخودآگاه او را دروغگو می‌پندارد.

این استاد برجسته حوزه علمیه اظهار داشت: یکی از حیله‌های نفس آدمی، پوشاندن عیب‌های خود است تا جایی که برخی اوقات امر بر انسان مشتبه می‌شود، اما راه جلوگیری از این مسئله، تفکر در مورد عیوبی است که در وجود بشر نهفته است.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام‌خمینی‌(ره) با اشاره به وجود مراتب ضعیفی از صفات رذیله در وجود هر انسانی گفت: اگر با تفکر و تعقل در این امور آدمی متوجه وجود این صفات در خود شود صرف‌نظر از گناهی که شخص دیگر در یادآوری این مسئله داشته است، حقیقتی بر انسان آشکار شده است.

وی با طرح این پرسش که آیا پی بردن به حقایق موجب ناراحتی است یا خوشحالی، تاکید کرد: اگر آدمی با وجود پی بردن به این حقیقت آن را قبول نکند، گناهی به مراتب بالاتر از داشتن آن عیب را مرتکب شده است و به تعبیر امام‌(ع)، با این کار از چشم خداوند دور خواهد شد.

‌مصباح‌یزدی افزود: از سوی دیگر اگر شخص مقابل دروغ گفته باشد، در مقابل هر نسبت بدی که به انسان خواهد داد، بدون اینکه عملی از آدمی سرزده باشد برای او ثوابی در نظر گرفته خواهد شد و این مسئله نیز جای شکر بسیار دارد.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه آنچه اهمیت دارد ارزش انسان در برابر خداوند است، گفت: امام باقر‌(ع) تا این مرحله از سخن، جابر را به پنج صفت اخلاقی توصیه می‌‌کند اما در اینجا پا را فراتر نهاده و به مسئله ولایت اشاره می‌کند.

وی اظهار داشت: جابر از یاران خاص حضرت و خواهان مقام ولایت ائمه‌(ع) بود بنا بر این امام باقر‌(ع) به او فرمودند «ای جابر، تو ولایت ما را نخواهی داشت مگر اینکه دو ویژگی در تو نمودار شود، اول اینکه اگر همه اهل شهر نسبت به تو بدگویی کردند حتی محزون نیز نشوی و در مقابل، اگر همه مردم شهر به شایستگی و صلاحیت تو شهادت دادند، این جریان موجب سرور و شادی تو نشود».

‌مصباح‌یزدی تصریح کرد: در واقع برای رسیدن به مقام ولایت ائمه‌(ع)، رفتار انسان در مقابل بدگویی یا تمجید دیگران باید یکسان باشد و آدمی همواره خود را با دستورات قرآن بسنجد.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام‌خمینی‌(ره) افزود: ملاک رفتار انسان باید تعالیم قرآن باشد و هرگاه این امر محقق شود باید به خاطر این توفیق شکرگزار خداوند باشد اما اگر اعمال او با دستورات قرآن یکسان نباشد، اصلاح نفس از ضروریات است.

وی اظهار داشت: ولایت اهل‌بیت تنها به شعار و اظهار محبت نسبت به آنها نیست چنانکه در روایتی از امام‌ باقر‌(ع) آمده است که «اگر به اظهار محبت نسبت به امیرالمومنین‌(ع) کسی اهل ولایت ما می‌شد راه ساده‌تر آن بود که نسبت به مقام بالاتر از او یعنی رسول اکرم‌(ص) اظهار ارادت کند».

عضو خبرگان رهبری گفت: صرف دوست داشتن اهل‌بیت، موجب ولایت ایشان نیست بلکه باید رفتار ما تابع اعمال و گفتار آنها باشد و در واقع آثار محبت درونی به صورت رفتار صالح نمایان شود.

‌مصباح‌یزدی با بیان اینکه نافرمانی نسبت به دستورات اهل‌بیت موجب دشمنی با آنها می‌شود، افزود: ولایت حقیقی دارای مراتبی است عالی‌ترین مرتبه آن اجرای مو‌به‌مو و کامل دستورات ائمه‌(ع) است.

 

ساکتین در مقابل فتنه اصولگرا نیستند

کرمی: گروه‌های اصولگرا تابع نظر حضرات آیات مهدوی‌کنی و محمد یزدی باشند.

بولتن نیوز: عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه تصمیم جامعتین و نظر آیت‌الله مهدوی‌کنی و آیت‌الله یزدی برای اصولگرایان حائز اهمیت است، گفت: تمامی گروه‌های اصولگرا‌ در عمل تابع نظر آیت‌‌الله مهدوی‌کنی و ایت‌الله یزدی باشند.

غلامرضا کرمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به تکمیل جبهه متحدد اصولگرایان با اضافه شدن لنکرانی و زارعی به 7+8، اظهار داشت: تجربه نشان داده است که اصولگرایان برای پیروزی راهی جز رسیدن به وحدت ندارند.

وی افزود: قرار گرفتن تشکل‌های گوناگون اصولگرا در کنار یکدیگر لازمه حراست از انقلاب اسلامی و مبانی ارزشی انقلاب است، لذا اصولگرایان باید در مسیر وحدت از خود‌گذشتگی کنند و منافع اصولگرایی را بر منافع شخصی ترجیح دهند.

کرمی با بیان اینکه تصمیم جامعتین و نظر آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله یزدی برای اصولگرایان حائز اهمیت است، تصریح کرد: اصولگرایان باید تمامی فعالیت‌های انتخاباتی خود را با نظر آیت‌الله ‌مهدوِی‌کنی و آیت‌الله یزدی هماهنگ کنند و در عمل تابع نظر آنها ‌باشند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی از تمامی کسانی که خود را در ذیل جبهه اصولگرایی تعریف می‌کنند، خواست پایبند به روحیه تشکیلاتی باشند و با در نظر گرفتن مصالح کلی از هر اقدامی که منجر به تهدید وحدت اصولگرایان می‌شود، پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه کمیته7+8 از تمامی ظرفیت‌های اصولگرایان برای رسیدن به وحدت استفاده می‌کند، گفت: مبانی انقلاب اسلامی و تبعیت از ولی‌فقیه از ارکان رکین جریان اصولگرایی است و کسانی که در فتنه88 با سکوت معنادار خود به جریان فتنه که به دنبال براندازی انقلاب بود، کمک کردند، در جرگه اصولگرایی تعریف نمی‌شوند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 90/5/16:: 12:58 عصر     |     () نظر