سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، خانه ای را که در آن عروسی است، دوست دارد . [امام صادق علیه السلام]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

درخواست مادر شهرزاد میرقلی‌خان برای کمک

مادر شهرزاد میرقلی‌خان زن ایرانی زندانی در آمریکا خواستار دیدار و گفت‌وگو با رئیس جمهور شد.

"بلقیس روشن" مادر شهرزاد میرقلی‌خان زن ایرانی زندانی در آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، از درخواست خود برای دیدار و گفت‌وگو با محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان سخن گفت. وی ضمن قدردانی از پیگیری‌های مقامات کشورمان در خصوص بهبود وضعیت شهرزاد میرقلی‌خان، ابراز امیدواری کرد که این ملاقات هر چه سریع‌تر انجام شود.

مادر شهرزاد بار دیگر از مقامات کشورمان خواست که به پیگیری‌های خود برای آزادی هر چه سریع‌تر شهرزاد میرقلی‌خان ادامه دهند. در پی پیگیری‌های انجام شده بالاخره دولت آمریکا برای مادر، دو فرزند و خواهر شهرزاد برای سفر به آمریکا و ملاقات با وی روادید 3 ماهه صادر کرد که در حدود یک ماه از صدور روادید می‌گذرد و مادر، فرزندان و خواهر شهرزاد 2 ماه بیشتر فرصت برای این سفر ندارند.

روشن با اشاره به مشکلات مالی که پس از زندانی شدن شهرزاد برای خانواده‌اش به وجود آمده، خواستار مساعدت دولت برای تأمین هزینه‌های این سفر شد. مادر شهرزاد گفت که به دلیل مشکل در پرداخت هزینه سنگین این سفر، بلیطی که برای این سفر رزرو کرده بود کنسل شده و هنوز موفق به رزرو بلیط مجدد نشده است.

شهرزاد میرقلی‌خان به اتهام واهی خرید تجهیزات دوگانه به همراه همسرش در اتریش دستگیر شد و با گذراندن دوران محکومیت و تبرئه توسط دادگاه این کشور، به ایران بازگشت. اما در سفری به قبرس در سال 1386 توسط مأموران این کشور دستگیر و به درخواست آمریکا به این کشور منتقل و در اقدامی غیرانسانی و غیرحقوقی به 5 سال حبس در آمریکا محکوم شد.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 90/5/24:: 3:10 عصر     |     () نظر