سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سنگى که به غصب در خانه است ، در گرو ویرانى کاشانه است . [ و این گفتار از پیامبر ( ص ) روایت شده است و شگفت نیست که دو سخن همدیگر را ماند که از یک چاه کشیده است و در دو دلو ریخته . ] [نهج البلاغه]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

منافقین؛ حامیان پر و پا قرص جنبش سبز

عضو ارشد سازمان مجاهدین خلق (منافقین): «مسئله دفاع از موسوی و کروبی اولین بار توسط خانم رجوی مطرح شد و ما همواره از امنیت خانم رهنورد و آقای موسوی دفاع کرده ایم.»

"کریم قصیم" (عضو ارشد مجاهدین خلق) با حضور در برنامه افق که در 31 اگوست (9شهریور) از تلویزیون صدای آمریکا پخش شد، ضمن ابراز ناخرسندی از باقی ماندن نام این گروه در فهرست سازمان های تروریستی وزرات امور خارجه آمریکا اظهار داشت: « 35 استاد دانشگاه و فعال سیاسی اپوزیسیون که در اعتراض به خروج نام سازمان مجاهدین از لیست سازمان های تروریستی وزارت خارجه آمریکا نامه نوشتند، همگی عمال جمهوری اسلامی ایران بودند که با احمدی نژاد و هاشمی ثمره در ارتباط هستند!»

اشاره وی به نامه ای بود که امضاء کنندگان آن معتقد بودند خروج نام مجاهدین خلق از لیست گروه های تروریستی، به جنبش سبز ضربه می زند چرا که این گروه نزد مردم ایران منفور هستند و نزدیکی آنها به جنبش سبز باعث بی حیثیت شدن آن جنبش خواهد گردید.

"کریم قصیم" در پاسخ به مجری برنامه که مدعی شد مجاهدین به جنبش سبز و مواضع آن نزدیک نیستند، عنوان کرد: «مسئله دفاع از موسوی و کروبی اولین بار توسط خانم رجوی مطرح شد و ما همواره از امنیت خانم رهنورد و آقای موسوی دفاع کرده ایم.»

گفتنی است در همان اولین روزهای پس از انتخابات، دلسوزان نظام به سران فتنه هشدار دادند که اردوکشی خیابانی زمینه ساز سوءاستفاده دشمن و تهدید آرامش شهروندان و اخلال در امنیت ملی خواهد شد اما حب مقام و خودرأیی موسوی و کروبی مانع پذیرش نصایح مشفقانه توسط آنها شد و متاسفانه سازمان های تروریستی مانند مجاهدین خلق (منافقین) و سرویس های جاسوسی بیگانه با فرصت طلبی، فضای پایتخت را به سمت آشوب و تجاوز به جان و مال مردم سوق دادند. چنان که در خاطرات "مازیار بهاری" روز نامه نگار خارج نشین نیز به دخالت مسقیم و مسلحانه اعضای مجاهدین خلق در شورش های پس از انتخابات صراحتاً اشاره شده است؛ اعترافی که به مذاق اپوزیسیون و اصلاح طلبان خوش نیامد و اعتراض شدید آنان را در پی داشت.

اتحاد نامیمون "رجوی" با موسوی و کروبی باعث اهانت به آرمان فلسطین، امام راحل و در شنیع ترین شکل خود هتک حرمت عاشورای حسینی گردید و لعن و نفرین ملت مسلمان ایران را برای سران فتنه به ارمغان آورد.

 

 

مشاور کروبی ادعای همسر شیخ را رد کرد

مشاور لندن نشین کروبی در شرایطی خانه جدید شیخ را متعلق به فاطمه کروبی می داند و انتقال مهدی کروبی به آنجا را خواست وی عنوان کرده که همسر کروبی روز گذشته ادعاهای متفاوتی بیان کرده است.

سردبیر پناهنده شده آفتاب یزد که پس از افشای روابطش با محافل انگلیسی در سال 88 ترجیح داد در همان لندن ساکن شود،در گفتگو با رادیو فردا در مورد وضع جدید مهدی کروبی توضیح داده است: اتفاق جدید این است که آقای کروبی را شب اول ماه رمضان به یک آپارتمان بسیار کوچکی که قبلا دفتر کار خانم کروبی در میدان هفت تیر بوده، برده‌اند. این ساختمان چهار طبقه است و در هر طبقه یک واحد آپارتمان دارد. سه واحد دیگر متعلق به افراد دیگری است که در آنجا سکونت دارند و این واحد بسیار کوچک هم دفتر کار خانم کروبی بوده که آقای کروبی را آنجا برده‌اند." 

واحدی در مورد محل سکونت جدید کروبی گفته است : «این واحد آپارتمان از نظر ساخت بیشتر دفتر کار است تا مسکونی، حداقل این واحد که متعلق به خانم کروبی بوده است. البته من باید توضیح بدهم که قرار بود آقای کروبی به جای دیگری منتقل شود و منزلی را هم آماده کرده بودند." 

منظور واحدی خانه ای‌ میلیاردی در جماران است که چندی پیش خبر خرید آن از سوی فرزندان مهدی کروبی منتشر شد. واحدی با ادعای اینکه آقای کروبی را از همسرش جدا کرده‌اند، اظهار داشته است: اینکه چرا ایشان را منتقل کرده‌اند، درخواست خود آقای کروبی بوده چون منزل ایشان در زمان انتخابات داشت بازسازی می‌شد بنابراین جایی را در خیابان نیاوران اجاره کرده بودند. آنها بعد از انتخابات به منزل خودشان برگشتند.

مشاور لندن نشین کروبی در شرایطی خانه جدید شیخ را متعلق به فاطمه کروبی می داند و انتقال مهدی کروبی به آنجا را خواست وی عنوان کرده که همسر کروبی روز گذشته ادعاهای متفاوتی بیان کرده است.

فاطمه کروبی روز گذشته به سایت رسمی کروبی گفت: "طبق هماهنگی صورت گرفته با ماموران، قرار بود آقای کروبی را به منزل خودشان که توسط فرزندانم در منطقه جماران تهیه شده بود، منتقل نمایند و به دلایل نامعلومی، نیروهای امنیتی حاضر نشدند ایشان را به این ساختمان که تنها منزل مسکونی ایشان است، منتقل کنند." 

وی همچنین عنوان کرد: من در همین جا اعلام می کنم که آقای کروبی یک خانه دارد و آن هم در همین جماران است و تحمیل اجاره‌ی مکان دیگر به خانواده ایشان، به معنای خانه ی آقای کروبی نیست. اما بر خلاف ادعاهای همسر آقای کروبی هیچ اجباری برای انتقال وی به مکان جدید وجود نداشته و آنچنان که واحدی گفته انتقال با درخواست خود کروبی صورت گرفته است. 

امروز هم یک منابع آگاه به رجانیوز گفته است مکان جدید سکونت کروبی از فضای مناسبی برای زندگی فاطمه کروبی در کنار همسرش برخوردار است و هیچ منعی در این زمینه وجود ندارد. این در حالی است که فاطمه کروبی و مجتبی واحدی مدعی شده اند که نیروهای امنیتی مانع حضور وی به محل جدید سکونت مهدی کروبی شده اند. گفته می‌شود فضاسازی رسانه های حامی فتنه درباره موضوع انتقال مهدی کروبی از سوی سران جریان فتنه و با هدف مهیا ساختن زمینه انتقال کروبی به جماران و نزدیکی به برخی فعالان مطرح جریان فتنه است.

 

 

تلاش برای احیای مرجعیت مرده صانعی

در پی تلاش حامیان شیخ یوسف صانعی، برای احیای مرجعیت مرده وی، بنرهای تبلیغاتی بر سردر دفتر وی نصب شده است. در پی تلاش حامیان شیخ یوسف صانعی، برای احیای مرجعیت مرده وی، بنرهای تبلیغاتی بر سردر دفتر وی نصب شده است.

براساس اخبار واصله، از چندی پیش دفتر شیخ یوسف صانعی که پیش از این عدم مرجعیت وی از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اعلام شده بود، در حرکتی مشمئزکننده، به نصب بنری جدید با مضمون «دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله شیخ یوسف صانعی» اقدام کرده است.

به نظر می‌رسد حامیان صانعی قصد دارند از این طریق مرجعیت مرده وی را بار دیگر زنده کنند. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جلسه‌ای رسمی که در دی ماه سال 88 برگزار کرد، پس از مواجهه با احکام فقهی وی در مواردی همچون «تساوی دیه زن و مرد»، «رد فاضل دیه»، «عقد موقت»، «محرمیت فرزندخوانده»، «ربا در قرض‌های استنتاجی»، «پاک بودن پوست غیر مذکی»، «تشکیک در حکم ارتداد»، «ارث بردن کافر از مسلمان» و «ازدواج مجدد» بر عدم صلاحیت وی بر اجتهاد و فقاهت رأی داد.

شیخ صانعی درباره محرمیت فرزندخوانده رسماً فتوا داده است که اگر کسی پسرخوانده داشت، به دلیل اینکه او ناراحت می‌شود اگر بگوید این پسر واقعی نیست، تمام احکام پسر واقعی را دارد، در حالی که این فتوا خلاف متن قرآن است چون در مسائل محرم و نامحرم، مسئله ارث، ازدواج و غیره در آیات متعدد، خلاف فتوای ایشان وجود دارد.

 

سناریوی فتنه‌گران برای تخریب کروبی

احتمال عذرخواهی کروبی از مردم فهیم ایران اردوگاه فتنه‌گران را در هاله‌ای از نگرانی فرو برده است. به گزارش جرس به نقل از  فارس به نقل از پایگاه ‌اطلاع‌رسانی جامعه‌ی نو،‌در نشستی محفلی مرد خاکستری جریان فتنه تاکیدکرد، در حال تدوین طرحی هستیم که با استفاده از عناصر هنری و طنز از هم اکنون اعترافات احتمالی  مهدی کروبی را با علامات سوالی روبرو کنیم.

وی مدعی شده است که مقاومت کروبی بدلیل قرار گرفتن در معرض روشنگری های احتمالی در دوران بازداشت و ... ممکن است آسیب دیده باشد و همچنین رویکردهای قبلی وی در دفاع از نظام اسلامی اعم از مجلس ششم و... این احتمال را بوجود آورده است تا وی با حضور در یکی از شبکه های سیما هر چه بافته ایم را به باد دهد و حاصل زحمات مان ازبین برود. بنابر این بهتر است تا زمان را از دست نداده ایم برای مقابله با این طرح دست بکار شده و بسترهای عدم باور پذیری سخنان وی را فراهم کنیم.

وی تاکید کرده است که نباید از عبارات تند و زننده استفاده شود و در حد امکان می بایست به شخصیت وی توجه شود و زمینه های واکنش بعدی او کاسته شود.

گفتنی است اخیرا مطالب متعددی در خصوص وادادگی کروبی و ابراز پشیمانی او از سوی رسانه های فتنه با ادبیاتی متفاوت و متناقض منتشر می‌شود که نشان ازنگرانی عمیق این گروهک از افشاگری کروبی است.

 

دور از چشم ما دارند خیانت می کنند

یک نویسنده ضد انقلاب دوستان خود را متهم کرد که رفتاری همانند «حزب ایران نوین» در دوران پهلوی در پیش گرفته اند. کیهان: آرش بهمنی روز 8 شهریور با اشاره به تکاپوی برخی اصلاح طلبان برای بازگشت به نظام نوشت: «نباید این احتمال را هم از نظر دور داشت که غیبت موسوی و کروبی، فرصتی بس گران بها را در اختیار نیروهایی قرار داده است که به هر قیمتی- متأسفانه، حتی به قیمت معامله بر سر خون های ریخته شده- خواستار حضور در قدرت هستند.

وی سپس با اشاره به اظهارات اخیر افرادی مانند خاتمی، خویینی ها، انصاری و موسوی لاری، به آنها حمله کرده و نوشته است: «در میان احزاب اصلاح طلب، بلاشک کمترین هزینه را مجمع روحانیون مبارز داده است که تنها شاهد بازداشت یکی از اعضای خود- محمد علی ابطحی- بود. این افراد نه تنها از شیوه های مدرن برای اعتراض به حاکمیت در قبال حصر موسوی و کروبی استفاده نکردند، بلکه حتی از به کار بردن روش های قدیمی علما در این زمینه نیز، اجتناب کردند.»

وی سپس به بیان تجربه حزب ایران نوین در دوران پهلوی پرداخته و می نویسد: آنچه در ایران امروز اتفاق می افتد، بی شباهت به سال های آخر حکومت محمدرضا پهلوی نیست: حاکم بلامنازع خود دست به کار ساختن احزاب موافق و منتقد شده است، حدود و ثغور مخالفت ها و چگونگی انتقاد و نهادهای مورد نقد را مشخص می کند و در این میان برخی از نیروهای سابق سیاسی نیز به یاری وی شتافته اند.

امیرعباس هویدا، یکی از نخست وزیران دوران پس از کودتای 28 مرداد، از جمله سرکردگان حزب ایران نوین بود که به حکومت در ساختن احزاب فرمالیته کمک بسیاری کرد. گفتنی است در پیش گرفته شدن ادبیات توبه و بازگشت از سوی برخی اصلاح طلبان چهره های شاخص ضد انقلاب را به شدت هراسان کرده و در داخل کشور نیز شکافی وسیع میان اقلیت رادیکال و اکثریت خواهان توبه و بازگشت ایجاد نموده است.

 

 

همسر کروبی تقاضای طلاق کرد

در پی بروز اختلاف شدید بین فاطمه کروبی با همسرش مهدی کروبی وی تقاضای جدایی از همسر خود را به وکیل خود ارائه داده است.

به گزارش رهوا -این مقام امنیتی در گفت و گو با محرمانه انلاین تاکید کرد: طی 6 ماه گذشته و در پی حصر مهدی کروبی همسر وی از شرایط پیش آمده به شدت خشمگین شده و علت این مهم را رفتارو اعمال نادرست و احساسی مهدی کروبی دانسته است. وی ادامه داد: همسر مهدی کروبی معتقد است که کروبی تحت القاییات میرحسین موسوی و اطرافیانش اینگونه خود را از نظام جدا کرده و در دام منافقان و عناصر ضد انقلاب افتاده است.

این مقام امنیتی تصریح کرد: همسر کرویی تاکید داشته است که همسرش با این موضوع به طور احساسی برخورد کرده و تحت القاییات موسوی خود را به این روز انداخته است. وی تصریح می کند: فاطمه کروبی با شماتت همسرش تاکید کرده است که کروبی با همراهی موسوی و قرار گرفتن در خط انحرافی تمام سوابق انقلابی خود را یک شبه نابود ساخت و خود را در معرض خسران قرار داد.

وی افزود: بر همین اساس فاطمه کروبی ادامه زندگی با همسرش را میسر ندانسته و اعلام داشته دیگر تحمل این وضعیت را ندارد. این مقام امنیتی با ارائه یک کد برای اثبات این مهم در خاتمه افزود: فاطمه کروبی همسرش را در منزل جدید همراهی نکرده است علت جدایی فاطمه کروبی از شیخ همین مهم بوده است.

 

 

افشای لیست مزدوران عراقی منافقین و مبالغ دریافتی آنها

یک روزنامه صهیونیستی با انتشار سندی،‌ پرده از لیست مزدوران برجسته منافقین در عراق و مبالغ دریافتی این افراد از فرقه منافقین برداشت.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور)، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» اعلام کرد که به وسیله منابع ویژه و مخفی خود به اسناد محرمانه‌ای دسترسی پیدا کرده و این اسناد در زمره آرشیو سری سازمان مجاهدین خلق(منافقین) می‌باشد.

بر پایه این خبر در این اسناد به همکاری تعدادی از مقامات سیاسی عراق با منافقین،‌ دفعات دیدار آنها با منافقین و مبالغ دریافتی آنها به طور دقیق اشاره شده است. این خبر می‌افزاید: اسناد فوق به این مسأله اشاره دارد که مبالغ فوق برای فعالیت‌‌هایی خاص و از جمله تلاش برای خروج این سازمان تروریستی از لیست تروریستی آمریکا و تلاش برای ابقاء این سازمان در پادگان اشرف پرداخت می‌شود. در این خبر جنجالی که با تکذیب مقامات مورد اتهام همراه بود،‌ دیده می‌شود که این افراد از برجسته‌ترین‌ها هستند؛

1 – صالح‌المطلک (از فهرست العراقیه و رئیس جبهه گفت‌وگوی ملی عراق). وی تاکنون و طی 4 سال 113 دیدار با سران این سازمان انجام داده و 163 میلیون دلار دریافت کرده است.

2 – طارق‌الهاشمی (از فهرست العراقیه و رئیس فراکسیون تجدید). وی تاکنون در طی 4 سال 94 دیدار انجام داده و 105 میلیون دلار دریافت کرده است.

3 – سلمان الجمیلی (رئیس فراکسیون پارلمانی العراقیه). وی تاکنون طی 2 سال 51 دیدار با سران منافقین انجام داده و 67 میلیون دلار دریافت کرده است.

4– حیدرالملا (سخنگوی فهرست العراقیه). وی در مدت زمان 3 سال 33 بار با سران فرقه منافقین دیدار کرده و 45 میلیون دلار دریافت کرده است.

5 – میسون الدملوجی که بیشتربه عنوان میهمان افتخاری همایش‌های سازمان در داخل و خارج از عراق حضور یافته است. وی طی 2 سال و نیم 27 دیدار با سران منافقین انجام داده و 18 میلیون دلار دریافت کرده است.

 

آخرین دستور العمل جدید شورای راهبردی سه نفره به عناصر فتنه

شورای راهبردی اصلاح طلبان در آخرین تحرک انتخاباتی خود ، طی دستورالعملی به عناصر فتنه از آن ها خواسته است که برای زمینه سازی حضور اصلاح طلبان در صحنه سیاسی از مردم عذرخواهی کنند.

شورای راهبردی اصلاح طلبان در آخرین تحرک انتخاباتی خود ، طی دستورالعملی به عناصر فتنه از آن ها خواسته است که برای بازگشت این جریان به حاکمیت و زمینه سازی حضور اصلاح طلبان در صحنه سیاسی کشور از مردم عذرخواهی کنند.
 
بر این اساس امروز شنبه  اخبار دیگری در رسانه ها منتشر شد، که از پروژه جدید شورای راهبردی سه نفره اصلاح طلبان پرده برداشت ، در همین رابطه سایت خبری مشرق این گونه نوشت : شنیده ایم در یکی از جلسات جریان فتنه عنوان شده که موسوی خوئینی ها، بهزاد نبوی و میردامادی از بازگشت اصلاح طلبان به صحنه سیاسی کشور ولو با عذر خواهی از نظام و احتمال ریزش پایگاه اجتماعی شان در میان هواداران، موافق هستند.
 
به گزارش عصرامروز ، شورای راهبردی سه نفره اصلاح طلبان متشکل از محمد خاتمی، موسوی خوئینی ها و موسوی بجنوردی می باشد ، در نظر دارد با اتخاذ  تاکتیک مختلف  ضمن جلوگیری از پراکندگی بیشتر اصلاح طلبان و تضعیف پایگاه اجتماعی آنان عملا چهره های مد نظر خود را از گزند انتقادات رسانه ها و نیز حساسیت های مردمی دور نگه دارد.
 
این شورا که در راستای اهداف خود که همان بازگشت طیف اصلاح طلبان به بدنه ی حاکمیتی کشور است،تلاش می کند در یک حرکت چراغ خاموش برای حضور جریان مطبوع خود، درانتخابات آتی مجلس طرح ریزی های جدیدی را صورت داده است.
 
گفتنی است موسوی خوئینی ها به نمایندگی از طیف تند روی اصلاح طلبان (بقایای فرقه ی سبز) سید محمد خاتمی به نمایندگی از طیف معتدل جریان اصلاحات و احزاب مورد ائتلاف بنیاد باران و موسوی بجنوردی نیز به نمایندگی از یکی از اعضای مسئله دار بیت امام در این شورا حضور داشته و ماموریت ایجاد همگرایی بین طیف های مختلف اصلاحات را بر عهده دارد.
 
 

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 90/6/12:: 5:48 عصر     |     () نظر