سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و روایت شده است که حضرتش روزى میان یاران خود نشسته بود . زنى زیبا بر آنان بگذشت و حاضران دیده بدو دوختند . پس فرمود : ] همانا دیدگان این نرینگان به شهوت نگران است و این نگریستن موجب هیجان . پس هر یک از شما به زنى نگرد که او را خوش آید با زن خویشش نزدیکى باید ، که او نیز زنى چون زن وى نماید . [ مردى از خوارج گفت خدا این کافر را بکشد چه نیک فقه داند . مردم براى کشتن او برخاستند ، امام فرمود : ] آرام باشید ، دشنام را دشنامى باید و یا بخشودن گناه شاید . [نهج البلاغه]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

فارسی وان سنگر به سنگر می آید

همواره عدم توجه اصولی و برنامه ریزی های روشن و هدفمند در حوزه علوم انسانی و هنر، یکی از کاستی های نیروهای دلسوز جمهوری اسلامی ایران بوده است. تدریس علوم انسانی مانند فلسفه، روان شناسی مواردی از این دست به میلیون ها جوان ایرانی که مهمترین سرمایه های کشورمان بوده و هستند، نتیجه ای جز تضعیف پایه های اعتقادی در میان آنها نداشته است.

همواره عدم توجه اصولی و برنامه ریزی های روشن و هدفمند در حوزه علوم انسانی و هنر، یکی از کاستی های نیروهای دلسوز جمهوری اسلامی ایران بوده است. تدریس علوم انسانی مانند فلسفه، روان شناسی مواردی از این دست به میلیون ها جوان ایرانی که مهمترین سرمایه های کشورمان بوده و هستند، نتیجه ای جز تضعیف پایه های اعتقادی در میان آنها نداشته است ،مگر در مواردی محدود.

همین مسئله در هنر نیز نمود یافته و کاستی برنامه ریزی ها و مطالعات دقیق پیرامون خصوصیات این حوزه آنجا مشخص شده است که داد دلسوزان فرهنگ اسلامی ایرانی از برخی اتفاقات ناگوار فرهنگی به آسمان رفته است.برخی فیلم های سینمائی و گاه سریال های تلویزیونی، موضوعات و شایعات پیرامون زندگی هنرمندان خصوصاً بازگران عرصه سینما، اخبار بیرونآمده از برخی دانشگاه های هنر و برخی موارد دیگر مثال های خوبی در این مورد هستند.

متأسفانه پذیرش دانشجو در رشته های هنر و وابسته به آن، تناسب چندانی با نیازها و امکانات موجود در کشور ما نبوده است.حجم وسیع دانشجوی ورودی در دانشگاه های هنر دولتی، آزاد، غیرانتفاعی و علمی کاربردی نه تنها تناسبی با نیازهای جامعه ندارد بلکه به دلیل کمیت بیش از ظرفیت دانشگاه ها، زمینه ساز بسیاری از مشکلات کیفی در نحوهآموزش مهارت ها و تکنیک های هنری شده است.حال خود قضاوت کنید که در این فضا، آیا جائی برای آموزش اصول اخلاقی و فلسفه هنر اسلامی ایرانی باقی می ماند؟

البته این بخش خاکستری صورت مسئله است و بخش تیره تری نیز وجود دارد که همانا آموزشگاه های آزاد هنری است.در این آموزشگاه ها بدون هیچ نظارت خاصی و با آزادی عمل بسیار بالائی اقدام به اموزش هنرجویانرشته های هنری به خصوص بازیگری سینما می شود.علاقه وافر موجود ناشی از جذابیت نهافته در این شاخه از هنر سینما باعث استقبال گسترده از کلاس های آموزش آزاد آن شده است که در کنار مواردی همچون کارگردانی، نویسندگی، گریم و... باکیفیتی که یقیناً نیاز به توضیح و موشکافی عمق فاجعه ندارد، به علاقه مندان ارائه می گردد.

حال متصور شوید فارغ التحصیل یا هنرجوی یک رشته هنری مرتبط با تصویر و تلویزیون را هنگامی که بعد از کسب مهارت (به شرح جزئیاتی که بیان شد) وارد عرصه جامعه گردیده و به تلاش های نافرجامی جهت فعالیت می پردازد.چنین اشخاصی متأسفانه در مواردی که کم هم نیستند تبدیل به لقمه ائی آماده برای شبکه های قارچ گونه ماهواره ای می گردند.نه بدین منوال ناروا نخواهد بود که نام آنان را لشکریان فارسی 1 (شبکه ماهواره ای فارسی زبان که اقدام به پخش ریال به طور 24 ساعته کرده و ضمن نمایش داستان های هدفمند و تصاویر غیراخلاق در حال اشاعه بی حیائی در جامعه ماست) نهاده و خواستار چاره جوئی در موردشان شویم.

موضوع از این قرار است که همین اشخاص گاه به سادگی جذب شبکه های ماهواره ای شده و برای انان از داخل ایران فیلم و تصویر و کلیپ ارسال نموده و آنان را از این لحاظ پشتیبانی کرده و راه نفوذ و رسوخشان در فرهنگ جامعه را دائماً گشوده تر و هموارتر می نمایند. ای کاش مسئولان عزیز عرصه فرهنگی، قدری هم به فکر یافتن چاره ای برای مقابله با لشکریان فارسی 1 در داخل خاک کشور و جغرافیای فرهنگی ایران اسلامی نمایند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/5/14:: 9:12 عصر     |     () نظر