بالاخره خاتمی هم اعتراف کرد رئیس دولت اصلاحات گفت: جمهوری اسلامی دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است و پاسداری از آن بزرگترین کار انقلابی است. خاتمی در دیدار شماری از اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اضافه کرد: کسی که از جمهوری اسلامی دفاع کند، انقلابی واقعی است و کسی که به آن لطمه بزند ولو به نام دین یا هر نام دیگری، اوست که از انقلاب فاصله گرفته است ولو ادعای انقلابی گری کند. وی همچنین گفت: آن چیزی که ما می گوییم اصلاحات، خدا و پیغمبر و همه اینها هم قبول و نظامی را می خواهیم که ارزش های الهی در آن حاکم باشد احکام الهی در آن اجرا شود البته باز هم اینجا تاکید می کنم، امام هم فرمودند احکام باید با توجه به زمان و مکان که دو عنصر تعیین کننده در اجتهاد اسلامی هستند باشد و به گونه ای که بتواند مشکلات انسان امروز را حل کند، همچنان که امام مواضع بسیار شجاعانه ای در مورد زنان، فرهنگ و هنر و مسائل اقتصادی گرفتند و گره گشایی کردند.
خاتمی می گوید: اتفاقا یکی از رسالت های اصلاحات دفاع از انقلاب و آرمان های انقلاب است تا بیگانگان با روح انقلاب، با هر عنوان و تبلیغاتی نیایند محور کارها شوند.
تظاهر خاتمی به دفاع از انقلاب و «جمهوری اسلامی» تناقض کامل با عملکرد جریان متبوع به ویژه در حوادث پس از انتخابات سال 88 قرار دارد، چه این که فتنه گران تحریک شده توسط کسانی چون خاتمی و موسوی و کروبی- صرفا به عنوان یک مثال از صدها حقیقت- در روز قدس بر روی نام اسلام در شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی خط کشیدند و تا امروز که بیش از 16 ماه از آن اقدام رسوا می گذرد هیچ یک از این منافقین حاضر نشده اند ولو در لفظ، حمله به «جمهوری اسلامی» از سوی آشوبگران وابسته به گروهک ها را محکوم کنند. بدین ترتیب و براساس اظهارات اخیر خاتمی، او و هم قطارانش مصداق واقعی ضدانقلابی گری هستند و از انقلاب فاصله گرفته اند «ولو ادعای انقلابی گری کنند».
اما این تعبیر نیز که «آنچه ما می گوییم اصلاحات، خدا و پیغمبر و همه اینها قبول و نظامی را می خواهیم که ارزش های الهی در آن حاکم باشد»، منافقانه و در تناقض با عملکرد مدعیان اصلاح طلبی و فتنه گران سبز است. اوج خیانت این جماعت را در حوادث روز عاشورای 88 می شد که با مساعدت گروهک های منافقین، تندر، بهائیت و... عملی شد اما نه تنها از سوی خاتمی و موسوی و کروبی محکوم نشد، بلکه حرمت شکنان لقب «مردان خداجو» هم گرفتند در حالی که امثال خاتمی صم بکم نشسته بودند یا اوباش سیاسی را تحریک می کردند. آیا ملاقات رسوای خاتمی با راسموسن نخست وزیر سابق و هتاک دانمارک که از کاریکاتورهای اهانت آمیز علیه پیامبر اعظم(ص) دفاع کرد، از جنس دفاع از انقلاب و آرمان های آن بود؟ تدارک و زمینه چینی آشوب و اردوکشی خیابانی طبق نقشه سرویس های جاسوسی موساد و سیا و ام آی 6 چطور؟ آیا می توان طبق نقشه خبیث ترین و جنایتکارترین مستکبران جهان عمل کرد و هنوز دم از اصلاحات زد؟ تفاوت اصلاحات شما با اصلاحات رضاخانی و محمدرضایی- لعنت الله علیهما- چیست؟
اما درباره مقایسه سراسر نفاق آلود اصلاحات آمریکایی با شجاعت حضرت امام(ره) نیز باید پرسید آیا سر دادن شعار نفی حجاب در اغتشاشات، حذف اسلام، حمایت از آمریکا و رژیم صهیونیستی در ازای شعار نه غزه، نه لبنان، و ضدیت علنی با اصل ولایت فقیه و آتش زدن تصویر حضرت امام خمینی توسط اوباش سیاسی و خیابانی، چه نسبتی جز «دشمنی» با خط امام خمینی و انقلاب اسلامی می تواند داشته باشد؟
احساس خطر میرحسین موسوی از تلاشهای خاتمی
اردوگاههای فتنه یکی پس از دیگری فرو میریزد
علی رضائی | مواجهه میان میرحسین موسوی و سیدمحمد خاتمیکه چند هفته پس از وقوع فتنه 88 رخ داد، امروز به گونهای رقم خورده که عملاً ظرفیت اجتماعی فتنه را دچار انشقاق و چند دستگی کرده است.
این ظرفیت اگرچه شامل جمعیت 13 میلیونی رأی دهندگان به موسوی و چند هزار نفری در 25 خرداد نیست، اما در مقیاس کم نیز دچار سردرگمیشده است. این سرگیجهها البته آنطور که پیداست مشمول حال موسوی و خاتمینیز شده و بیش از گذشته ترسهایی را بر پیکر لرزان آنان انداخته است. یحتمل در این میدان آنکه کمترین اضطراب و دغدغه را دارد مهدی کروبی است که از ابتدا رقیب آرای باطله بود و اکنون نیز زندان را مأمنی میداند برای خود!
وضعیت نامساعد روحی موسوی
میرحسین موسوی که این روزها مورد انتقاد شدید حامیان خارج نشین خود واقع شده و وی را به ماشین بیانیه نویسی تشبیه کردهاند، در این ایام مشغول طراحی نوع مواجهه خود با سید محمد خاتمی است. آن طور که از منابع موثق شنیده شده پس از تلاشهای خاتمی برای جذب بدنه حامیان موسوی به سبد اصلاحات، میرحسین ضمن احساس خطر از این تلاشها گفته است که در صورت ادامه این روند، ظرفیت اجتماعی خود را از دست داده و با این وضع دستگیری من به وقوع خواهد پیوست!
این ماجرا که میرحسین موسوی را در وضعیت روحی نامساعدی قرار داده وی را به سوی اتخاذ برخی تصمیمها برای روحیه بخشی به حامیان ریزش کرده خود کرده و قرار است وی مواضعی رادیکالتر از گذشته اتخاد کند.
این درحالی است که برخی افراد به موسوی گفتهاند روشی که وی قرار است در پیش گیرد تنها میتواند لایههای بیرونی جریان سبز را متقاعد کند اما نمیتواند مانع از پیوستن حامیان وی به سوی خاتمی شود. بیشک افزایش فعالیت شاخه لندن میرحسین نیز از بابت تصمیمات قریب الوقوع موسوی است. چنانکه طی سه ماه گذشته ابوالفضل فاتح در ستاد لندن فتنه فعالیتش را گسترش داده و به شدت مشغول پیگیری پروژههای فتنه در انگلیس است و اعتقاد دارد که موسوی در حال مرگ کامل سیاسی قرار گرفته و باید کمکهای مؤثرتری به او صورت گیرد.
ظرفیت اجتماعی از دست رفته
اما همه این فعالیتها در حالی صورت میگیرد که بدنه اصلی حامیان سابق موسوی و خاتمی به واقعیات پی بردهاند و نه فقط به طور متحد با سایر مردم در راهپیمایی 9 دی و 22 بهمن سال گذشته شرکت کردند که اکنون نیز در حال آماده شدن برای حضور یکپارچه در راهپیمایی 22بهمن و گرامیداشت سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستند.
این ادعا اگر واقعیت نداشت، بیشک اصحاب فتنه زیر یک چتر قرار میگرفتند و از آنجا که گرایشات سیاسی و عقایدشان از سال گذشته تغییری نکرده است، موج خیابانی تازه ای را به راه میانداختند و از موج سواری بر احساسات عدهای فریب خورده لذت میبردند. از طرفی اما این فرضیه نباید رد شود که وجود این اختلافات میان رئوس فتنه نوعی نقش آفرینی و تاکتیک است برای خروج تدریجی از شوکی که در مقاطع مختلف به انواع گوناگون به آنان وارد آمده است. با این حال حتی اگر حدس مزبور را در نظر گیریم باز هم نشاندهنده آن است که فتنه عمده ظرفیت اجتماعی خود را از دست داده و با هر روشی به دنبال احیای آن است.
ابراز وجود فقط در شبکههای مجازی
اینک اما سؤالی برای بسیاری مطرح است که اندک ظرفیت اجتماعی فتنه در کجا تمرکز یافته که عدهای از فتنهگران شاخص و احزاب غیرقانونی با انجام مصاحبه و صدور بیانیه به دنبال تجدید روحیه و احیای آن هستند؟
نگاهی به برخی شبکههای مجازی نشان میدهد که امروز ظرفیت اجتماعی فتنه فقط با ورود و عضویت در این شبکهها جرأت ابراز وجود دارد. شبکههایی که با دریافت بودجههای مصوب نظام سلطه، اداره میشود. اما امر مسلم این است که برخلاف میل گردانندگان شبکههای اجتماعی فتنه، اعضای آن قادر به تحرک دیگری نخواهند بود؛ این ادعا با نگاهی گذرا به شبکههای اجتماعی فتنه ثابت میشود.
چنانکه پس از انتشار اظهارنظری از حجت الاسلام محسنی اژهای، دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضائیه درباره اینکه «اگر امروز دستور بر دستگیری سران فتنه باشد، این امر را به فردا موکول نمیکنیم» ساختارشکنانی موسوم به جنبش سبز با ورود به شبکههای اجتماعی فتنه فقط به این موضوع اذعان کردند: «اگر آنان دستگیر شوند ما هم با ورود به شبکههای اجتماعی خود ابراز همدردی میکنیم و چند فحش مینویسیم و بعد هم میرویم شام و لالا!»
آموزش تصویری روشهای چریکی در سایت فتنه سبز در حالی که سران فتنه مدعی جنبش مدنی و اصلاحی هستند ولی با نگاهی به علمکرد آنان به خوبی می توان فهمید که چه نیاتی در افکار می پرورانند.
در حالی که سران فتنه مدعی جنبش مدنی و اصلاحی هستند ولی با نگاهی به علمکرد آنان به خوبی می توان فهمید که چه نیاتی در افکار می پرورانند. به گزارش «جوان آنلاین» با سخنان خانم متوهم که پیاده نظام خود را به حرکتهای زیرزمینی ترغیب کرد، رویکرد جدید اصحاب فتنه آموزش نحوه توزیع اطلاعیه ها و شب نامه های ممنوعه به صورت تصویری است. این اقدام در حای در سایت فتنه سبز صورت می گیرد که به ظاهر جهت بازتاب توزیع شب نامه های این جریان در یکی از شهرها اعلام شده است اما به خوبی مشخص است در راستای یک عملیات روانی برای نشان دادن زنده بودن نعش فتنه و در مرحله بعد آموزش به نیروهای صف جهت توزیع پارتیزانی شب نامه است.
کلمات کلیدی: