سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادرانتان، کسی است که عیب هایتان رابه شما هدیه کند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

پرونده ای از حفظ حقوق بشر در مرام آمریکا و غرب

کامیلیا شحاته

کامیلیا می توانست این راه نو و هوای تازه را انتخاب نکند. بپذیرید که می توانست بی تفاوت باشد. اما این حق هر انسانی است که بهترین ها را برای خود برگزیند و کسی هم این حق را ندارد که او را از برترین ها محروم سازد.

کامیلیا می توانست زندگی مرفه خود را دو دستی بچسبد و با انتخاب مسیری جدید، مجبور نباشد روزها و شب هایش را در یک اردوگاه مهاجرین آن هم در حاشیه قاهره به سختی بگذراند. او می توانست کودک یک و نیم ساله و شیرخواره اش را در آغوش بکشد و با آرامش خاطر، بدون هیچگونه مشقتی او را شیر بخوراند.

چند روز پیش، اسقف «آغابیوس» از کلیسای دیراموس درباره کامیلیا اینگونه اظهارنظر کرد:«کامیلیا را از نیروهای امنیتی تحویل گرفتیم. هم اکنون در یکی از منازل مهاجران در قاهره تحت نظر است و در حال تهذیب روحی او هستیم تا مغز او را از افکار جدیدش پاک کنیم». در حال حاضر، اخبار رسیده از وضعیت روحی و جسمی نامناسب کامیلیا خبر می دهد. هزاران نفر در اسکندریه تظاهرات کرده و خواستار آزادی کامیلیا شده اند اما اعتراض آنان راه به جایی نبرده است.

یک سال پیش بود که کامیلیا شحاته – بانوی 36 ساله مصری- که مدرس یکی از مدارس مسیحی بود از مسیحیت به اسلام پیوست. مسلمان شدن او آنچنان برای همسرش «تداوس سمعان رزق» که یکی از کشیش های مصری و رئیس کلیسای مواس در شهر «المنیا» در این کشور است سنگین بود که کامیلیا را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داد. کامیلیا به پدر و مادرش پناه برد اما آنان نه تنها کاری برای او انجام ندادند بلکه از او خواستند که شوهرش را تحمل کند! هر چه اصرار کامیلیا بر تنفس در هوای تازه ای که انتخاب کرده بیشتر می شود، فشارهای همسر و گروه های افراطی نیز بر او شدت می گیرد تا این که او برای در امان ماندن از این هجمه ها راهی مرکزی در الازهر می شود که اسلام آوردنش را اعلان عمومی کند. در بین مسیر، نیروهای امنیتی مصر او را دستگیر کرده و تحویل گروه های تندرو می دهند.

تندروها از پیوستن او به اسلام بسیار عصبی شده اند چرا که بنا به اظهار برخی دوستانش، کامیلیا در حال حاضر، حافظ سه چهارم کل قرآن کریم است.

پس از تسلیم کامیلیا به گروه های افراطی که از حامیان ایالات متحده آمریکا به شمار می روند، اسقف «بیشوی» در واکنشی روانی به نگرانی از اسلام گرایی در بین مسیحیان و بلافاصله پس از سوزاندن قرآن در آمریکا همزمان با 11 سپتامبر مدعی شد که بخش هایی از قرآن باید حذف شود!

امین ارشادی روزنامه نگار در حوزه مسائل خاورمیانه در این باره معتقد است که اظهارات اسقف «بیشوی» نشان دهنده عصبانیت و نگرانی افراطیون از گسترش اسلام در بین سایر ادیان به ویژه مسیحیت است و یک تاکتیک روانی به شمار می رود. از سوی دیگر، تحلیلگران مسائل بین الملل، رژیم حاکم بر مصر را مجری سیاست های کاخ سفید در منطقه می دانند و دستگیری کامیلیا توسط نیروهای امنیتی رژیم مصر تأییدی بر این موضوع است.

آیا کامیلیا جنایتی مرتکب شده که دولت های مدعی از حقوق بشر از جمله دولت آمریکا درباره او سکوت کرده اند؟ چرا رسانه های آمریکایی و غربی که خود را مدعی حمایت از حقوق زنان و حقوق بشر نشان می دهند لب های خود را دوخته و سکوت کرده اند؟ چرا غرب و آمریکا از فردی همچون سکینه آشتیانی که پس از ارتباط نامشروع، همسر خود را به قتل رسانده دفاع می کنند اما از کامیلیا...؟ آیا آن ها نگران کودک شیرخواره کامیلیا نیستند؟

 

 

موج جدیدی از اعدام زنان در آمریکا در حال شکل گیری است

بعد از اعدام " ترزا لوییس" ، صف اعدام زنان در ایالات های مختلف آمریکا به راه افتاد. از خبرهایی که از انجمن های مختلف حقوق زنان و انجمن زنان قربانی در آمریکا به  گوش می رسد بعداز اعدام " ترزا لوییس " و همچنین عدم واکنش کشورها ، انجمن ها و جامعه جهانی به محکومیت ادام "  ترزا " این زن عقب مانده ذهنی ایالات های دیگر آمریکا بدون دغدغه حکم اعدام این زنان که بیشتر آنان خود قربانی و بی گناه هستند را جلو انداخته است.

زندان زنان آمریکا++خبرگزاری ریفنا+http://rifna.org

احمدی نژاد رییس جمهور ایران در سفر هفته گذشته خود به نیویورک با مصاحبه با شبکه های خبری انگلیسی زبان در بحث حقوق بشتر لیست 50 نفری از زنان بی گناه زندانی در آمریکا که در صف اعدام هستند را فاش کرد و حقوق بشر آمریکا را زیر سوال برد. این در حالی است که کشورهای غربی از جمله برزیل ، آمریکا، انگلیس ، آلمان و فرانسه چندی پیش در خصوص حکم زنی در ایران که ضمن زنای محسنه اقدام به قتل همسر خود کرده بود واکنش های مختلف و زیادی را به راه انداخته بودند و برای آزادی این مجرم هجمه رسانه ای زیادی به راه افتاد و ایران را به نقض حقوق بشر محکوم می کردند.

زندان زنان آمریکا++خبرگزاری ریفنا+http://rifna.org

این در حالی بود که وکیل " ترزا لوییس " از جامعه رسانه ای غرب و دولت آمریکا خواستار عقب انداختن حکم اعدام این زن عقب مانده را داشته ولی این روسای جمهور به همراه نمایندگان دولتشان و همسرانشان در مقابل دوربین های تلویزیونی فریاد وای مصیبتا را سر می دادند و کوچکترین توجه به مطالبات مردم خود داشتند.

http://rifna.org+خبرگزاری خبرنگاران آزاد ایران +خبرگزاری ریفنا

"ترزا لوییس" اعدام شد و چراغ سبزی به دیگر ایالت های آمریکا داد تا بدون هیچ دغدغه ای دست به اعدام این زنان بزنند.

alt

آمریکا کشوری که گفته می شود حکم حبس ابد اشد مجازات برای زندانیان خطرناک و جانیان و حتی مافیا قاچاق است به راحتی حکم اعدام این گونه زنان را اجرا می کند.

زندان زنان آمریکا++خبرگزاری ریفنا+http://rifna.org

کشوری که خود را مهد  حقوق بشر در دنیا می داند  در حالی که تفاوت زیادی بین مردان و زنان قائل است و  تساوی را بین زن و مرد را  عادلانه نمی داند به طوری که بر اساس تحقیقاتی که در مورد خشونت علیه زنان جامعه امریکا صورت گرفته است، از هر شش زن امریکایی یک نفر در زندگی اش مورد تجاوز جنسی قرار می گیرد و نیمی از قربانیان این جرائم کمتر از 18 سال سن دارند اما در این میان کمتر از پنج درصد مجرمان و متجاوزان به عنف گناهکار شناخته می شوند و فقط سه درصد از آنها در زندان هستند و در یک نتیجه گیری کلی می توان گفت از هر 16 متجاوز به عنف در امریکا ، 15 نفر آزاد هستند.

زنان زندانی در آمریکا+خبرگزاری خبرنگاران ازاد ایران +ریفنا +http://rifna.org

و باز این در حالی است که بر اساس آمارپلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) ، در سال 2009 بیش از 88 هزار و 97 مورد تجاوز به عنف در امریکا گزارش شده است اما در  کمیسیون قضایی کنگره امریکا ، بررسی ها نشان داد این جرم اجتماعی با کمترین میزان مجازات در جامعه امریکا روبرو است. وظیفه ما است که برای حمایت از تمامی زنان اقدام به رسانه ای شدن این موضعات کنیم.

alt

زنان زندانی در آمریکا+خبرگزاری خبرنگاران ازاد ایران +ریفنا +http://rifna.org

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/7/6:: 8:58 عصر     |     () نظر
<      1   2   3