سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس بسیار به درس و مباحثه علم بپردازد، آنچه را فرا گرفته از یاد نبرد وآنچه را ندانسته فرا گیرد . [امام علی علیه السلام]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

سیدحسن به افطاری سیاسی نرفت

حجت الاسلام سید حسن خمینی اصرار برخی اعضای مجمع روحانیون برای برگزاری مراسم افطاری را نپذیرفت. شنیده شده اخیرا تعدادی از اعضای مجمع روحانیون مبارز که در صدد احیای جریان اصلاحات بودند و عادی سازی حضور برخی چهره های منتسب به این جریان را طراحی می کردند در ملاقاتی به حجت الاسلام سید حسن خمینی پیشنهاد کردند که وی متولی برگزاری چند جلسه افطاری در ماه مبارک رمضان شود و در این مراسم ها از چهره های مطرح جریان اصلاحات هم دعوت شود تا به نوعی عادی سازی حضور این افراد فراهم شود اما اخبار رسیده حاکی است حجت الاسلام سید حسن خمینی با هوشیاری این درخواست را رد کرده و حاضر به برگزاری جلسات افطاری با محوریت خود نشده است. گفتنی است در هفته گذشته چند طرح مختلف برای برگزاری جلسات افطاری با هدف احیای چهره های آسیب دیده اصلاحات در پوشش ماه مبارک رمضان مطرح شد که تاکنون با مشکل متولی مقبول جامعه روبه رو شده است.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/5/26:: 2:16 صبح     |     () نظر

فارسی وان سنگر به سنگر می آید

همواره عدم توجه اصولی و برنامه ریزی های روشن و هدفمند در حوزه علوم انسانی و هنر، یکی از کاستی های نیروهای دلسوز جمهوری اسلامی ایران بوده است. تدریس علوم انسانی مانند فلسفه، روان شناسی مواردی از این دست به میلیون ها جوان ایرانی که مهمترین سرمایه های کشورمان بوده و هستند، نتیجه ای جز تضعیف پایه های اعتقادی در میان آنها نداشته است.

همواره عدم توجه اصولی و برنامه ریزی های روشن و هدفمند در حوزه علوم انسانی و هنر، یکی از کاستی های نیروهای دلسوز جمهوری اسلامی ایران بوده است. تدریس علوم انسانی مانند فلسفه، روان شناسی مواردی از این دست به میلیون ها جوان ایرانی که مهمترین سرمایه های کشورمان بوده و هستند، نتیجه ای جز تضعیف پایه های اعتقادی در میان آنها نداشته است ،مگر در مواردی محدود.

همین مسئله در هنر نیز نمود یافته و کاستی برنامه ریزی ها و مطالعات دقیق پیرامون خصوصیات این حوزه آنجا مشخص شده است که داد دلسوزان فرهنگ اسلامی ایرانی از برخی اتفاقات ناگوار فرهنگی به آسمان رفته است.برخی فیلم های سینمائی و گاه سریال های تلویزیونی، موضوعات و شایعات پیرامون زندگی هنرمندان خصوصاً بازگران عرصه سینما، اخبار بیرونآمده از برخی دانشگاه های هنر و برخی موارد دیگر مثال های خوبی در این مورد هستند.

متأسفانه پذیرش دانشجو در رشته های هنر و وابسته به آن، تناسب چندانی با نیازها و امکانات موجود در کشور ما نبوده است.حجم وسیع دانشجوی ورودی در دانشگاه های هنر دولتی، آزاد، غیرانتفاعی و علمی کاربردی نه تنها تناسبی با نیازهای جامعه ندارد بلکه به دلیل کمیت بیش از ظرفیت دانشگاه ها، زمینه ساز بسیاری از مشکلات کیفی در نحوهآموزش مهارت ها و تکنیک های هنری شده است.حال خود قضاوت کنید که در این فضا، آیا جائی برای آموزش اصول اخلاقی و فلسفه هنر اسلامی ایرانی باقی می ماند؟

البته این بخش خاکستری صورت مسئله است و بخش تیره تری نیز وجود دارد که همانا آموزشگاه های آزاد هنری است.در این آموزشگاه ها بدون هیچ نظارت خاصی و با آزادی عمل بسیار بالائی اقدام به اموزش هنرجویانرشته های هنری به خصوص بازیگری سینما می شود.علاقه وافر موجود ناشی از جذابیت نهافته در این شاخه از هنر سینما باعث استقبال گسترده از کلاس های آموزش آزاد آن شده است که در کنار مواردی همچون کارگردانی، نویسندگی، گریم و... باکیفیتی که یقیناً نیاز به توضیح و موشکافی عمق فاجعه ندارد، به علاقه مندان ارائه می گردد.

حال متصور شوید فارغ التحصیل یا هنرجوی یک رشته هنری مرتبط با تصویر و تلویزیون را هنگامی که بعد از کسب مهارت (به شرح جزئیاتی که بیان شد) وارد عرصه جامعه گردیده و به تلاش های نافرجامی جهت فعالیت می پردازد.چنین اشخاصی متأسفانه در مواردی که کم هم نیستند تبدیل به لقمه ائی آماده برای شبکه های قارچ گونه ماهواره ای می گردند.نه بدین منوال ناروا نخواهد بود که نام آنان را لشکریان فارسی 1 (شبکه ماهواره ای فارسی زبان که اقدام به پخش ریال به طور 24 ساعته کرده و ضمن نمایش داستان های هدفمند و تصاویر غیراخلاق در حال اشاعه بی حیائی در جامعه ماست) نهاده و خواستار چاره جوئی در موردشان شویم.

موضوع از این قرار است که همین اشخاص گاه به سادگی جذب شبکه های ماهواره ای شده و برای انان از داخل ایران فیلم و تصویر و کلیپ ارسال نموده و آنان را از این لحاظ پشتیبانی کرده و راه نفوذ و رسوخشان در فرهنگ جامعه را دائماً گشوده تر و هموارتر می نمایند. ای کاش مسئولان عزیز عرصه فرهنگی، قدری هم به فکر یافتن چاره ای برای مقابله با لشکریان فارسی 1 در داخل خاک کشور و جغرافیای فرهنگی ایران اسلامی نمایند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/5/14:: 9:12 عصر     |     () نظر

کارتونیست فتنه، موسوی را تهدید به افشاگری کرد

"ن.ک" که اکنون در کانادا زندگی می‌کند و به عنوان همکار تلویزیون دولتی صدای آمریکا شناخته می‎شود، میرحسین موسوی را تهدید به طراحی کاریکاتورهای تمسخرآمیز بیشتر کرده است.

به گزارش شبکه ایران، کاریکاتوریست سابق نشریات اصلاح‌طلب که در ماه‌های اخیر دست به تمسخر شدید میرحسین موسوی زده است، در یادداشتی رسما آقای موسوی را تهدید کرد.

حامیان موسوی، نان را با پوند می‌خرند و به یورو می‌فروشند.

"ن.ک" که کاریکاتورهای وی با محوریت تمسخر اظهارات و بیانیه‌های موسوی با عصبانیت شدید حامیان وی روبرو شده، همچنین در مطلبی که در سایت خودش منتشر کرده، نسبت به دریافت پول در میان اصلاح‌طلبان افشاگری کرده است.

این ضد انقلاب نوشته است: می‌دانم که بسیاری از خواننده‌های سایت از دست من شکارند. می‌دانم که چه تهمت‌هایی در گروه‌های مختلف به من زده شده. از دوستان سابقم که نان را با پوند می‌خرند و یورو، آن هم با نرخ‌های متفاوت لندن و آکسفورد و بروکسل و پاریس، تا گردانندگان تعدادی از سایت‌های طرفدار مهندس موسوی که البته باید واحد‌های پول کشورهای جنوب شرق آسیا را هم به نرخ نان خریداری شده افزود.

افشا کن؛ وگرنه مسخره‌ات می‌کنم!

این کاریکاتوریست که اکنون در کانادا زندگی می‌کند و به عنوان همکار تلویزیون دولتی صدای آمریکا شناخته می‎شود، در بخش دیگری از مطلب خود میرحسین موسوی را تهدید به طراحی کاریکاتورهای تمسخرآمیز بیشتر کرده است.

"ن.ک" با اشاره به سخنان اخیر آقای موسوی درباره افشاگری پیرامون وقایع جنگ و دوران نخست وزیری خود، از موسوی خواسته است تا هر چه سریعتر وعده خود را در این باره عملی کند در غیر این صورت مجموعه جدیدی از کاریکاتورها را علیه وی منتشر خواهد کرد: من طرح‌های اولیه یک کمیک استریپ برای سوال از موسوی را کشیده‌ام، اما اجرایش نکرده‌ام...امیدوارم با پاسخ‌گویی موسوی، نیازی به اجرا کردن این مجموعه نداشته باشم.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/5/14:: 9:12 عصر     |     () نظر

زهرا رهنورد: از زمان قاجار هم عقب تریم، اس ام اس هم ممنوع است

روشنفکر ترین زن ایرانی(!) و عروس آذربایجان در جمع تعدادی خبرنگار گفت: از دوران قاجر هم عقب تریم. به خاطر پیامک مردم را زندان انداخته اند. وی که در جمع خبرنگاران و خانواده برخی از زندانیان ضد امنیتی در حوادث پس از انتخابات صحبت می کرد گفت: مردم را به خاطر پیامک به زندان انداخته اند. چرا در سالروز مشروطیت مطبوعات و زندانیان را آزاد نمی کنند.

وی که پیش از این به نظام اولتیماتوم داده بود که به زندانیان سیاسی میوه و سبزی دهد و در سخنرانی قبلی خود نیز پیشنهاد کرده بود برای اعیاد شعبانیه، نظام مجدداً انتخابات برگزار کند، اینبار هم پیشنهاد داده است که در سالگرد مشروطیت زندانیان آزاد شوند. وی با تقسیم زندانیان بر اساس تفکیک جنسیت گفت : «اکنون حداقل ?? زن هم به عنوان زندانی سیاسی در زندان هستند. این رفتارها چه با این زندانیان و چه زندانیان مرد شایسته نیست.»

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/5/14:: 9:11 عصر     |     () نظر

جنگ قدرت بین اشرار بالا گرفت

جنگ قدرت بین معدود اشرار باقی مانده از گروهک ترویستی وابسته به ریگی بالا گرفته است. پس از اعدام شرور عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک جند الشیطان، رقابت و اختلاف شدیدی میان شرور عبدالرئوف ریگی برادر بزرگ مالک و شرور ملا محمد ظاهر ناروئی برای کسب قدرت در این گروهک بوجود آمده است.

شرور عبدالرئوف به علت اینکه رابطه نسبی با معدوم ریگی داشته و منابع این گروهک در اختیار وی می باشد و از طرفی عناصر و مزدوران گروهک مذکور جیره خود را از او دریافت می نمایند ؛ عملاً‌ خود را سرکرده گروهک معرفی نموده است ، لیکن شرور ظاهر ناروئی عنوان نموده من از روش طالبان و خصوصاً سرکرده آن الگو برداری نموده و پوششی عمل می نمایم ، بطوری که هیچ گونه فیلم و عکسی از عملیات تروریستی و افراد گروهک پخش نمی کنیم تا شناسایی نشوند!


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/5/14:: 9:11 عصر     |     () نظر

کروبی اسیر قهر مردم

بر اساس گزارشهای رسیده ،حاکیست که مهدی کروبی امروز بعد از ظهر قرار است در مراسم ترحیم بستگان یکی از سران فتنه حضور پیدا کند، ولی از قرائن معلوم است که مردم همچون گذشته با وی همان گونه برخورد می کنند که قبلا کردند. وی شدیدا از طرف نزدیکان خود تحت فشار قرار دارد که بر خلاف میل خود در این مراسم شرکت کند. کروبی متوجه شده است که شدیدا جایگاه مردمی خود را از داده است ولی چه کند که به قول خودش راه برگشت ندارد !!!

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/5/14:: 9:11 عصر     |     () نظر

دیدار افراطیون با هاشمی +عکس

انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز این روزها در حال تهران گردی و دیدار با افرادی چون هاشمی و خاتمی است. روز گذشته انجمن سیاست شیراز که پایگاه تندروی اصلاح طلبان در دانشگاه شیراز به دیدار هاشمی رفتند.

در این دیدار چهره های اصلی و شاخص انجمن سیاست شیراز به ترتیب زیر شرکت کرده اند. *«ا.ع»: صاحبان نشریات تعلیق شده و نیز از نزدیکان علی محمد دستغیب *«س.ع.ح» : دبیر سابق تشکیلات فرهنگ و سیاست و از جمله محورهای اغتشاشات دانشگاه شیراز *«ح.خ.ی» :که حقوق می خواند که دبیر فرهنگی انجمن سیاست *«ا.م» : صاحب نشریات تند و تعلیق شده که بنابر خواست خاتمی در سال گذشته اعلام کرده بود که جمهوری اسلامی باید به رفراندوم گذاشته شود. *«انصاری»: دبیر انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز

خاتمی که در این مدت سعی داشته است تا بازگشت خود به حکومت را نشان دهد و از مواضع تند قبلی خود عقب نشسته بود با استفاده از الفاظی چون:«مسیر درستی انتخاب نشده است، جامعه هزینه‌های فراوانی پرداخته‌اند، حکومتی پایگاه مردمی اش را از دست بدهد، امیدوارم باز شاهد فضاهای بازو با نشاط به خصوص در دانشگاهها باشیم، آزادی و مردم سالاری چه می شود؟و...» سعی داشت تا جو تند این انجمن را مجددا احیا کند.

خاتمی حتی برای آنکه از این دوستان و مقلدان صانعی و دستغیب هستند به سبک روزنامه های تندروی زمان اصلاحات به تریبون نمازجمعه اینگونه حمله کرده است:« گرچه وقتی از تریبون مقدس نماز جمعه با کمال بی پروائی مرجع جلیل القدر و بزرگواری که افتخار عالم تشیع است دست نشانده و دست پروره انگلیس معرفی می‌شود و کسی با آنها برخورد نمی‌کند چه توقعی داریم که به دیگران اهانت نکنند و بهتان نزنند؟»

خاتمی در این دیدار با تأکید بر کلماتی چون جبار و حکومت زور و خودکامگی‌ها و دیکتاتوری و پرولتاریا از فعالیت های تند سابق و شعارهایی که انجمن سیاست شیراز در زمان فتنه در کف دانشگاه سر می دادند حمایت و به نوعی آنها را به ادامه راه سابق دعوت کرده است.

انجمن فرهنگ و سیاست شیراز که در واقع قل شیرازی انجمن تهران است با دیدار های اینگونه خود به دنبال تجدید روحیه و نیز رادیکالیزه شدن برای ادامه راه افراطی در دانشگاه شیراز است، که هاشمی نقش احیای مجدد و خاتمی راهکار افراطی گری در دانشگاه را برای این طیف اغتشاش گر روشن کرده اند.

انجمن سیاست شیراز سال گذشته در اوج فتنه با راه انداختن نشریاتی چون "جرس و فریاد و..."و دعوت از چهره هایی از جمله آرمین و...و اغتشاش در دانشگاه را جلو می برد. لازم به ذکر است پدرخوانده این تشکل رادیکال "غلام محمدی " دبیر سابق انجمن تهران است و وی تمام این دیدارها را برای این طیف افراطی و آشوب طلب هماهنگ نموده است.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/5/14:: 9:10 عصر     |     () نظر

جوسازی خبری به بهانه ترقه‌بازی یک شهروند همدانی

برخی رسانه های بیگانه با ذوق زدگی نسبت به انفجار یک ترقه دست ساز در حاشیه مراسم استقبال مردمی از رئیس جمهوری اسلامی ایران در سفر استانی دولت به همدان ، آنرا به عنوان انفجار بمب و سوء قصد به دکتر محمود احمدی نژاد قلمداد کردند. این رسانه‌های خارجی حتی مدعی تلفات انسانی در این ماجرا شده‌اند.

به گفته یکی از همراهان رئیس جمهوری ، انفجار این ترقه که میان جمعیت استقبال کننده روی داد ، تنها با صدای خفیف خود برای لحظاتی توجه گروهی از مردم را به خود جلب کرد. وی با تکذیب خبر بازداشت عامل انفجار این ترقه ، تاکید کرد : کیفیت این ماجرا بیش از هر چیز نشان دهنده ذوق و هیجان استقبال کنندگان بوده و هیچ موضوع امنیتی متوجه آن نیست.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/5/14:: 9:10 عصر     |     () نظر
<      1   2