سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دنیا پس از سرکشى روى به ما نهد ، چون ماده شتر بدخو که به بچه خود مهربان بود ، سپس این آیه را خواند « و مى‏خواهیم بر آنان که مردم ناتوانشان شمرده‏اند منّت نهیم و آنان را امامان و وارثان گردانیم . » [نهج البلاغه]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

 

توهم جدید اپوزیسیون

در این مطلب، انتشار مطلب و ایجاد صفحه شخصی در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس بوک، کلوب، فرندفید، مای اسپیس و برخی سایت‌های دیگر نظیر توئیتر را اشتباه خوانده و نوشته است: امروز با وجود شبکه‌های اجتماعی اینترنتی، مسئولان ایران براحتی می‌تواند یک تصویر از وضعیت گروه‌های سیاسی، سمپات‌ها و هواداران یک سازمان سیاسی ضد جمهوری اسلامی را بدست آورد.

این سایت در ادامه، انتشار عکس، نام و مشخصات فردی را هم بسیار مضر دانسته که می‌تواند منجر به شناسایی جریانات برانداز و ضدانقلاب شود. البته این مطلب درحالی از سوی ارگان رسمی سازمان جاسویس آمریکا منتشر شده که اینترنت و فضای مجازی در جریانات سال گذشته، بازوس اصلی اعمال فشار به نظام و تحریک و سازماندهی آشوبگران برای حضور در خیابان بود؛ مساله‌ای که حتی رسانه‌های غربی نیز به آن اعتراف کردند و آن را "استراتژی توئیتری اوباما علیه ایران" نامیدند. گفتنی است جریان ضدانقلاب چندی پیش، شرکت مخابراتی "نوکیا" را هم همکار وزارت اطلاعات ایران برای مقابله با مخالفان دانسته بود!

 

 

حفظ آمادگی برای مقابله با تخریب‌کنندگان هدفمندکردن یارانه‌ها

باید برای مقابله با تخریب‌کنندگان طرح هدفمند‌کردن یارانه‌ها از پیش آماده باشیم تا بتوانیم این طرح بزرگ را به خوبی اجرا کنیم. مرتضی تمدن شنبه شب در مراسمی که در سالن همایش فرمانداری شهرستان دماوند برگزار و در آن "نورمحمد فردی " به عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی شد، اظهار داشت: طرح هدفمند کردن یارانه ها به نفع همه مردم است. وی اضافه کرد: به همین خاطر آنها حتما با مسئولان در راستای اجرای این طرح همکاری می کنند.

تمدن تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح، همه باید تلاش کنند و پای کار باشند چراکه راهی بسیار دشوار و سخت همراه با کارشکنی های دشمنان پیش روی داریم. استاندار تهران با اشاره به عزم دولت برای اجرای طرح تحول اقتصادی ادامه داد: دولت دهم می خواهد عدالت در کشور در حد ممکن استقرار یابد و این ممکن است برای برخی تلخ و دشوار باشد.

تمدن افزود: به هر حال مسئولان باید در این مسیر گام بردارند و در عین حال برای مقابله با دشمنان خارجی و تخریب کنندگان این طرح بزرگ آمادگی کافی داشته باشند. وی تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی و برخی ها که از مواهب بسیاری برخوردار بوده‌اند، در راستای اجرای این طرح و استقرار عدالت در کشور، منافع خود را در خطر می بینند و به همین خاطر با آن مخالفت می کنند. استاندار تهران اضافه کرد: مردم در صورت برنامه ریزی و استفاده درست می‌توانند حتی با کسر تمام هزینه ها، بخشی از مبالغ واریزی یارانه‌ها را نیز پس انداز کنند.

تمدن افزود: دولت عدالت محور می خواهد تا قشر کمتر برخوردار جامعه از یارانه ها بیشترین بهره را ببرند و محرومان و نیازمندان کشور بتوانند به حق قانونی خود برسند. وی گفت: مردم و مسئولان مطمئن هستند که در راستای اجرای این طرح بسیاری از ویژه خواران و دشمنان نظام کارشکنی خواهند کرد و به همین خاطر حتما اتحاد و همدلی خود را حفظ می‌کنند و برای مقابله به توطئه‌های دشمن آماده می شوند.

این مراسم با حضور امام جمعه دماوند، نماینده مردم شهرستان دماوند در مجلس شورای اسلامی، مسئولان شهرستانی و جمعی از خانواده های معظم شهدا برگزار شد. در این مراسم از زحمات حسین معتمدنیا، فرماندار سابق شهرستان دماوند قدردانی شد.

 

 

جلسه مجدد اعضای جامعه مدرسین با رهبرانقلاب

یکی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: جلسه دیگری اعضای جامعه مدرسین با رهبر معظم انقلاب دارند تا همه مسائل و دیدگاه‌ها مطرح و فرمایشات ایشان نیز تکمیل شود. آیت‌الله حسن ممدوحی امروز در گفت‌وگو با فارس در قم با اشاره به جلسه روز گذشته اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با مقام معظم رهبری گفت: این جلسه بسیار خوب و پرثمر بود و ثمرات فراوانی نیز به همراه داشت. وی ادامه داد: در این جلسه موضوعات مهمی را اعضای جامعه مدرسین مطرح کردند و به مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی توجه شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: جلسه اعضای جامعه با رهبر معظم انقلاب فوق‌العاده و بی‌بدیل بود و با حضور همه اعضا برگزار شد. آیت‌الله ممدوحی اظهار داشت: ارادت جامعه مدرسین نسبت به مقام معظم رهبری بسیار زیاد است و جلسات جامعه با ایشان نیز برکات بسیاری را به همراه دارد. وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در این جلسه ادامه داد: ایشان نیز بیانات بسیار مهمی را ایراد کردند که در این فرمایشات موضوعات مهم در همه حوزه‌ها مطرح شد.

تاکید بر تربیت نیروهای متخصص
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نقایص فرهنگی اظهار داشت: ایشان همانطور که به صدا و سیما و دیگر مراکز اشکال می‌گیرند به حوزه نیز ایرادی گرفتند مبنی بر اینکه حوزه به تربیت نیروهای متخصص اهتمام جدی داشته باشد. آیت‌الله ممدوحی گفت: طبق فرمایش ایشان باید حوزه در کارهای عمیق‌تر هنری و فرهنگی وارد شود و باید نیروهای متخصص این امر را تربیت کند.

وی بیان داشت: ایشان تاکید کردند که این نیروهای متخصص و تربیت شده از سوی حوزه باید در صدا و سیما و موضوعات هنری باشند تا بدانند کجا را باید امضا کرده و کجا مجوز‌ها را صادر کنند. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: نکته ایشان بسیار موضوع با اهمیتی است که باید حوزه علمیه به آن بپردازد و با تربیت نیروهای متخصص موضوعات فرهنگی و هنری را طبق موازین اسلامی کنترل کند.

آیت‌الله ممدوحی تاکید کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید حوزه در عرصه تربیت چنین نیروهایی وارد شود و به این امر مبادرت داشته باشد. وی اضافه کرد: در دیدار با ایشان اعضای جامعه مدرسین نیز سخن گفته و موضوعات مهمی را مطرح کردند که این موضوعات در ابعاد اجتماعی، فرهنگی و حوزوی بود. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: جلسه دیگری نیز اعضای جامعه مدرسین با رهبر معظم انقلاب دارند تا همه مسائل و دیدگاه‌ها مطرح و فرمایشات ایشان نیز تکمیل شود.

 

 

در فضای مجازی به چاهی افتادیم که برای جمهوری اسلامی کنده بودیم

 

img/daneshnameh_up/f/f4/compics000175.gif

شبکه های اینترنتی اجتماعی نظیر فیس بوک به معدن طلای اطلاعاتی جمهوری اسلامی تبدیل شده اند.

هامون نیوز به نقل از گویانیوز وابسته به سازمان جاسوسی سیا در هشداری جدی نسبت به ناامنی شبکه های اینترنتی نوشت: اگر در گذشته، شبکه های اطلاعاتی جمهوری اسلامی باید با هزار راه به گروههای مخالف در خارج کشور نفوذ می کرد تا اطلاعاتی ریز و درشت از وابستگان به گروههای سیاسی بدست آورد، امروز وجود شبکه های اینترنتی حکم یک معدن طلای اطلاعاتی را دارد. رژیم براحتی می تواند یک تصویر از وضعیت گروههای سیاسی، سمپاتها و هواداران یک سازمان به دست آورد مثلا در فیس بوک، هر کس مقداری کم و بیش از خود اطلاعاتی بیرون میدهد؛ خطوط سیاسی که دنبال میکند، نام و نام خانوادگی. و اگر طرف بسیار باز عمل کند باز هم اطلاعات بیشتری به اینکه کجا زندگی می کند و به چه مسائلی علاقه دارد و بعد هم هر دوستی، دوستی را دنبال میکند که خود حاوی اطلاعاتی نادر برای رژیم است. امروز رژیم علاوه بر نعمت تکنولوژی کنترل زیمنس-نوکیا که برای کنترل ارتباطات در داخل بکار میگیرد، عملاً با وجود شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک دست یابی به اطلاعات وسیعی را دارد.

گویانیوز می نویسد: اگر جمهوری اسلامی مثلاً تا دیروز خبری از م.س یک فعال سیاسی برای مثال نداشت، امروز از او خبر دارد که مثلا هنوز نسبت به فلان سازمان سیاسی سمپاتی دارد و م.س خود دارای دوستانی است و این دوستان باز دوستانی دارند که یا بصورت گروهی و یا بصورت فردی به یکدیگر متصل هستند و بدین شکل حداقل وضعیت سیاسی افرادی که تا دیروز برای رژیم به عنوان هوادار ساده، نزدیک و دور مشخص نبود امروز برای رژیم مشخص می شود. از نظر تکنیکی رژیم براحتی می تواند با گرفتن نام و نام خانوادگی افراد در کشورهای مختلف اروپایی از طریق دستگاه اطلاعاتی که در هر سفارتخانه دارد، در سیستم تلفنی هر کشور اطلاعات محل زندگی افراد را بدست آورد و اگر هم برایش حساس باشد با تلاش بیشتری در محل اطلاعات نسبت به افراد بدست آورد. می تواند با داشتن ایمیل برنامه های مختلف را با اسب تروا ارسال کند که با یک نوشته مخالف رژیم برای مثال در برنامه ورد، و یا پی دی اف و یا حتی تصویر و یا یک بازی و یک برنامه جالب و... اطلاعات کامپیوتری افراد را خالی نماید. و می تواند با گوگل اطلاعات بیشتری از فرد بدست آورد. حال حساب کنید که اگر تمامی این تلاشهای ساده را رژیم به هم گره بزند، چه اطلاعاتی را می تواند بدست آورد. می داند که یک نفر اکنون در چه وضعیت سیاسی است و تا چه حد فعال میباشد. در کجا و در چه کشوری و در چه شهری زندگی میکند و حتی شکل و قیافه امروزیش چه شکلی است و...
این سایت ضد انقلابی که خود منبع بسیاری از اطلاعات مورد بحث است، پرسیده است: دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی کی می توانست به راحتی این گونه اطلاعات مجانی نسبت به تعداد زیادی از افراد اپوزیسیون به دست آورد؟ و از حال فرد فرد آنها باخبر باشد. با این حساب آیا جمهوری اسلامی از فضای مجازی ضرر کرده یا نفع برده است؟ این یک چاقوی دو سره است که علی رغم زخم های سطحی که می تواند برای رژیم دربر داشته باشد، می تواند زخم های عمیقی بر تن اپوزیسیون و مخالفان بگذارد. البته امکانات سازماندهی رژیم در فضای مجازی بسیار گسترده تر از مثال های ساده ای است که ما ذکر کردیم اما همین مثال ساده می تواند هشداری برای مخالفان رژیم باشد که دچار ساده اندیشی نشوند.
این رویکرد مالیخولیایی و رعب آلود به فضای مجازی در حالی است که وزارت خارجه آمریکا سال گذشته ضمن هیاهوی تبلیغاتی مدعی شده بود با استفاده از فضای اینترنت و بسیج برخی شبکه ها می تواند کار براندازی در جمهوری اسلامی را پیش ببرد.
 
 
 
 
 

وقتی سردمداران فتنه رجال سیاسی می‌شوند

 

 

یک سایت اصلاح‌طلب به سردمداران زندانی جریان فتنه لقب رجل سیاسی داد.

سایت آینده که در ایام انتخابات منتشر کننده اخبار تخریبی و دروغ علیه دولت و احمدی‌نژاد و پس از انتخابات به خاطر تحرکات ضد امنیتی مدتی توقیف شد، چندی است فعال شده اما همچنان رویه دوران قبل از مسدود شدن را طی می‌کند. آینده در مطلبی به وضعیت زندانیان سرشناس جریان فتنه پرداخته و مدعی شد ده‌ها نفر از چهره‌های اصلاح طلب توسط دادگاه انقلاب به حبس‌های طولانی محکوم شده و چون کنار هم هستند باعث شده دوران حبس را راحت‌تر سپری کرده و سرگرمی‌های جالبی برای خود فراهم کنند!

سایت آینده در مقام تطهیر سردمداران جریان فتنه و عوامل موثر آنها نوشته: بسیاری از این افراد دارای تحصیلات عالیه و متخصص می‌باشند و یکی از سرگرمی‌های آنان برقراری کلاس و تدریس مسائل تخصصی به سایر زندانیان می‌باشد از جمله برگزاری کلاس تدریس علوم سیاسی توسط محسن میردامادی و کلاس اقتصاد توسط حسین مرعشی می‌باشد. سایت مذکور در حمایت از فتنه‌گران تا جایی پیش‌رفته که مدعی شده فضای زندان به گونه‌ای شده که این رجال سیاسی تمایلی برای آزادی ندارند و نامه‌ای که برای عفو و آزادی مشروط خود نوشته‌اند رضایت مسئولان قضائی را فراهم نکرده است.

ادعاهای غلو آمیز و نادرست سایت آینده درباره دو زندانی جریان فتنه در حالی مطرح می‌شود که میردامادی با دو نفر دیگر هم‌بند می‌باشد و هیچ خبری درباره تدریس وی صحت ندارد و حسین مرعشی هم ماه‌ها در مرخصی به سر می‌برد و یک هفته است به زندان برگشته و هر گونه ادعای تدریس درباره او کذب محض است. معلوم نیست حمایت سایت آینده از یک زندانی هتاک و محکوم که حتی خانواده و برخی چهره‌های صاحب‌نام حاضر به دفاع و وساطت برای او نیستند چه معنی دارد؟

ضمنا جهت اصلاح اطلاعات دست اندرکاران سایت آینده در خصوص عدم تمایل فتنه گران زندانی برای آزادی از زندان، نه زندانیان مشهور جریان فتنه نامه‌ای نوشته و نه مسئولان ذیربط انگیزه‌ای برای آزادی فتنه‌گران داشته‌اند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/8/2:: 7:0 عصر     |     () نظر

 

فارس منتشر کرد ؛
فهرست 53 زن آمریکایی در انتظار مرگ
 
هم اینک 53 زن در ایالات مختلف آمریکا در انتظار اعدام هستند. قرار است این زنان با «صندلی الکتریکی» و «تزریق سم» یعنی شیوه‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که فقط در ایالات متحده آمریکا رایج است، اعدام شوند.
 

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس،‌ محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان در سفر اخیر به نیویورک به منظور شرکت در شصت و پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با «چارلی رز» مجری برنامه شبکه 13 آمریکا، فهرست 53 نفری از زنان آمریکا که در انتظار اعدام هستند را به وی داد.
مصطفی رحمانی مسئول دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن نیز در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس در خصوص آمار اعدام‌های انجام شده در آمریکا، اظهار داشت: از سال 1976 تا 2009 در آمریکا 7 هزار و 713 نفر به وسیله صندلی الکترونیکی یا تزریق سم اعدام شده‌اند. یعنی به طور متوسط ظرف این مدت سالیانه 233 نفر اعدام شده‌اند.
مسئول دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی در واشنگتن با بیان اینکه اکثر اعدام‌ها در آمریکا به وسیله صندلی الکترونیکی و تزریق سم انجام می‌شود، یادآور شد: البته نباید اعدام‌های دسته جمعی که توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در نقاط مختلف جهان صورت می‌گیرد را از قلم انداخت.
وی به فهرست 53 نفره زنان محکوم به اعدام و در انتظار مرگ در آمریکا اشاره کرد و گفت: هیچ کس حتی دیده‌بان حقوق بشر از این 53 نفر سخنی به میان نمی‌آورد.
اسامی زیر فهرست 59 نفره از زنان اعدامی آمریکا هستند که توسط دادگاه‌های ایالتی و فدرال محکوم و تعدادی از آنان تا زمان انتشار این متن اعدام شده‌اند.

* آلاباما ALABAMA

پاتریشیا بلک مون Patricia Blackmon
تیرا کاپری گوبل Tierra Capri Gobbl‌e
لوئیس هریس Louise Harris
شوندا نیکول جانسون Shonda Nicole Johnson

* آریزونا ARIZONA

وندی آندریانو Wendi Andriano
دبرا جین میلک Debra Jean Milke

* کالیفرنیا CALIFORNIA

ماریا دلریارو آلفارو Maria Delrioaro Alfaro
دورا لوز بونروسترو Dora Luz Buenrostro
سوکورو کارو Socorro Caro
سلسته سیمون کارینگتون Celeste Simone Carrington
سینتیا لین کافمن Cynthia Lynn Coffman
کری لین دالتون Kerry Lynn Dalton
سوزان اوبانکس Susan Eubanks
ورونیکا گونزالس Veronica Gonzalez
مک درموت مورین McDermott, Maureen
میشل لین میشاد Michelle Lyn Michaud
سندی دان نیوس Sandi Dawn Nieves
آنجلینا رودریگز Angelina Rodriguez
مری الن ساموئلز Mary Ellen Samuels
جنین ماری اسنایدر Janeen Marie Snyder
کاترین تامپسون Catherine Thompson

* فدرال

والری سوزت فرند Valerie Suzette Friend
آنجلا جین جانسون Angela Jane Johnson
لیزا ماری مونتگومری Lisa Marie Montgomery

* فلوریدا FLORIDA

تیفانی کول Tiffany Cole
روندا نورمن Rhonda Norman

* جورجیا GEORGIA

کلی رنه بروکشایر Kelly Renee Brookshire

* آیداهو IDAHO

رابین لی رو Robin Lee Row

* ایندیانا INDIANA

دبرا دنیس براون Debra Denise Brown

* کنتاکی KENTUCKY

ویرجینیا سوزان کادیل Virginia Susan Caudill

* لویزیانا LOUISIANA

آنتوانت فرانک Antoinette Frank
برندی هولمز Brandy Holmes

* می‌سی‌سی‌پی MISSISSIPPI

میشل بیروم Michelle Byrom
لیزا چمبرلن Lisa Chamberlin
کریستی لی فولگام Kristi Leigh Fulgham

* کارولینای شمالی NORTH CAROLINA

ملانی اندرسون Melanie Anderson
پاتریشیا جوان جنینگز Patricia JoAnn Jennings
کریستین کمرلین Christene Kemmerlin
بلنچ کایزر مور Blanche Kiser Moore
کارلت الیزابت پارکر Carlette Elizabeth Parker
کریستینا اس. والترز Christina S. Walters

* اوهایو OHIO

نیکول آن دایر Nicole Ann Diar

* اوکلاهاما OKLAHOMA

برندا ای. اندرو Brenda E. Andrew

* پنسیلوانیا PENNSYLVANIA

کارولین آن کینگ Carolyn Ann King
میشل سو تارپ Michelle Sue Tharp
شوندا دی والتر Shonda Dee Walter

* تنسی TENNESSEE

گیل کرکسی اوونز Gaile Kirksey Owens
کریستا گیل پایک Christa Gail Pike

* تگزاس TEXAS

سوزان مارگارت باسو Suzanne Margaret Basso
لیندا آنیتا کارتی Linda Anita Carty
لیزا کلمن Lisa Coleman
کتی لین هندرسون Cathy Lynn Henderson
بریتانی مارلو هولبرگ Brittany Marlowe Holeberg
ملیسا الیزابت لوسیو Melissa Elizabeth Lucio
کیمبرلی لگیل مک کارتی Kimberly Legayle McCarthy
چلسی لی ریچاردسون Chelsea Lea Richardson
دارلا لین روتیر Darla Lynn Routier
اریکا ایوان شپرد Erica Yvonne Sheppard

*ویرجینیا VIRGINIA

ترزا میشل لوئیس Teresa Michelle Lewis (اعدام شد)

 

 

http://dolateyaar.persiangig.com/2/4.jpg

هدف تحریم های اقتصادی

اختصاصی /هامون نیوز دشمنان ایران برای اینکه مردم را وادار کنند که از حق مسلم خود در استفاده از انرژی هسته ای دست بر دارند و به خواسته های غیر منطقی و ظالمانه آمریکا .اسرائیل و ایادی آنها تن دهند تحریم های اقتصادی را راه انداختند.

پس مسیر تحریم ها از تاکتیک های مبارزه  دشمنان ایران با ملت غیور و شریف ایران است و سعی دارند پایداری مردم را در کسب حقوق خود بشکنند اما غافلند که ملت ایران ملتی نیست که به شکست تن دهد و در این عرصه دولت و ملت ایران در کنار یکدیگر و پشت سر رهبری  به حول قوه الهی اثرات تحریم ها را نا چیز خواهند کرد وثابت خواهند همود که تیر دشمن این بار دیگر به هدف نخواهد خورد و مردم ایران در دست یابی به حق مسلم خود ثابت قدم خواهند بود.

 

 

جلسه دانشجویان هوادار میر حیسن موسوی در شیراز

اخیراً توسط برخی از دانشجویان هودار فتنه سبز در یکی از دانشگاه شهر شیراز با عنوان "جلسه معارفه دانشجویان جدید الورود هوادار میرحسین موسوی" در یکی از باغات اطراف شیراز برگزار گردید. در این جلسه که بصورت مختلط و مخفیانه برگزار گردید تنها تعداد 50 نفر شرکت نمودند. دانشجویان شرکت کننده قصد خود از تشکیل این گروه را گرفتن حق خود از حاکمیت و حمایت از میر حیسن موسوی اعلام نموده اند.

شرکت کنندگان قبل از ورود به جلسه مورد تفتیش کامل بدنی قرار گرفته و هر گونه دوربین و موبایل از آنها تحویل گرفته شده و جلسه تحت تدابیر حفاظتی ویژه برگزار می گردد. گفتنی است برخی از اعضای شرکت کننده عضو فرقه ضاله شیطان پرستی می باشند و  محفل هایی را در این رابطه برگزار می نمایند.

 

 

استیلای یاس و نا امیدی بر حامیان جریان فتنه

اختصاصی/هامون نیوزاین روزها یاس و نا امیدی شدیدی بر بدنه هواداران وشکست خوردگان جریان فتنه مستولی شده و استیصال و درماندگی آنها نخ نما گردیده است. گرد نا امیدی بر چرخه حامیان جریان فتنه تا حدی بود است که در دیدار اعضای سازمان عدالت وآزادی ایران با طاهری اصفهانی که اخیرا انجام گرفت موجبات نگرانی شدید طاهری را فراهم کرد و وی مجبور شد ضمن اعتراف تلویحی به غلبه یاس بر فتنه گران به آنان دلگرمی داده و آیاتی از قرآن کریم را تذکر میدهد تا شاید از این طریق شکست خوردگان مستاصل جریان فتنه را از درد یاس و نا امیدی رها سازد. ذکر این نکته لازم است که آیه ای که طاهری برای دلخوشی فتنه گران بیان کرده است مصادیق مشخص وبا ویژگی های خاص دارد که قطعا سران فتنه و حامیان آنها را شامل نمی شود و اگر باشند مصادیق قسمت دوم آیه شریفه هستند که می فرماید عذاب ما از قوم گنهکار بازگردانده نمی شود

صاحبان بصیرت می دانند که در واقع در جریان فتنه یعد از انتخابات این امت حزب الله بودند که با ایستادگی در مقابل فتنه گران که از سوی همه دشمنان خارجی و داخلی وحمایت می شوند.صبر و استقامت پیشه کردند و گوش به فرامین رهبری نظام که جانشین به حق پیامبر(ص) و ائمه معصومین (ع) است با صبر و استقامت مشمول نصرت الهی شده و آتش فتنه را خاموش نمودند.بنا بر این رهبری و حامیان نظام مصداق قسمت اول آیه و فتنه انگیزان شکست خورده مشمول و مصداق قسمت دوم آیه شریفه هستند.

 

 

امتناع از حضور در مراسمات

شنیده شده رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بنا به دلایلی که یکی از آنها نارضایتی از لغو حکم وقف دانشگاه آزاد می باشد ، سفر برنامه ریزی شده خودرا به قم برای بار سوم کنسل نموده است.

منابع آگاه اظهار می دارند آقای هاشمی حتی در برنامه های تنظیم شده برای شرکت مراسمات مختلف هم حاظر نشده است ،همین منبع می افزاید آقای هاشمی از حضور در جشنواره  فارابی نیز امتناع نموده است ودلیل آن حضور آقای اسفندیار رحیم مشایی معاون ومشاور رئیس جمهور بوده است.

ملاحظه : گفته می شود کهولت سن و کسالت های مزمن و..... از دلایل اصلی عدم حضور ایشان در مراسمات مختلف واز جمله سفر به قم بوده است.

 
 

جریان فتنه می‌خواهد با پرچم هاشمی رفسنجانی وارد صحنه شود

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: جریان فتنه در تلاش است هر طور شده در انتخابات همزمان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان شرکت کند تا به عنوان یک جریان سیاسی به فعالیت خود فرم قانونی بدهد. به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی سپاه، سعدالله زارعی کارشناس مسائل سیاسی در گردهمایی سیاسی کارکنان ستاد نیروی زمینی سپاه ضمن تبیین چشم‌انداز جریان فتنه در کشور تاکید کرد: سفر مقام معظم رهبری به قم نقطه پایانی بر جریان فتنه بود.

وی با اشاره به روند شکل‌گیری جریان فتنه انتخابات ریاست جمهوری این جریان فتنه را با منشاء داخلی و خارجی خواند و اظهار داشت: اسناد بسیاری وجود دارد که کشورهایی چون آمریکا، انگلیس، فرانسه و برخی از دولت‌های مرتجع عرب منطقه امکانات فراوانی بسیج کردند تا نظام جمهوری اسلامی را ساقط یا تضعیف کنند و در همین راستا، دفتر هلند که وظیفه آن سازماندهی ایرانی‌های مقیم اروپا بود حدود 700 هزار نفر ایرانی را شناسایی و به جریان فتنه متصل کرد.

زارعی در تبیین اهداف جریان داخلی فتنه نیز تصریح کرد: ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی، ساقط کردن نظام مبتنی بر ولایت فقیه و محدود کردن رهبری و نهادهای تحت نظر رهبری سه هدف عمده فتنه‌گران بود که متناسب با روند پیشرفت جریان فتنه طراحی شده بود. این کارشناس مسایل سیاسی دستگیری گسترده حلقه واسط فتنه‌گران را گامی موثر در ناکامی جریان فتنه خواند و گفت: از این مرحله به بعد اختلاف و درگیری در سطح رهبران جریان فتنه آغاز شد بطوریکه بعضی‌ها به سمت حرکت تند اپوزیسیونی رفته و برخی دیگر از جمله آقای خاتمی اعلام برائت کردند.

وی مسئله وقف دانشگاه آزاد را اقدامی در جهت قدرت‌نمایی جریان فتنه خواند و گفت: این مسئله با تدبیر مقام معظم رهبری به شکلی مدیریت شد که جریان فتنه نتوانست از آن بهره‌برداری کند. زارعی آخرین و بزرگترین ضربه به جریان فتنه را سفر مقام معظم رهبری به قم خواند و خاطرنشان کرد: سفر قم نقطه پایانی بر جریان فتنه بود چرا که این سفر نشان داد نظام محکم و قوی مستقر است و با شادابی و نشاط به پیش می‌رود و با این سفر نشان داده شد تمام تلاش جریان فتنه مثل کف روی آب بوده و به هیچ جایی نرسیده است.

این کارشناس مسایل سیاسی در خصوص آینده جریان فتنه نیز اظهار داشت: این جریان در تلاش است هر طور شده در انتخابات آینده که انتخابات همزمان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان است شرکت کند تا به عنوان یک جریان سیاسی به فعالیت خود فرم قانونی بدهد. وی افزود: جریان فتنه به این نتیجه رسیده است که شرکت در انتخابات با تابلوهای قبلی از جمله حزب مشارکت و گروه‌های 18 گانه دوم خردادی شانس ‌موفقیت نداشته و تنها باید با پرچم آقای هاشمی رفسنجانی و تحت عناوین جدید وارد صحنه شود.

این کارشناس سیاسی در پاسخ به سؤالی در خصوص خاستگاه اصلی جریان فتنه گفت: مقام معظم رهبری اخیرا در قم به قطعیت فرمودند که جریان فتنه انتخابات ریشه خارجی داشت و بنده هم معتقدم که جریان فتنه یک جریان آمریکایی است و هیچ کدام از سران فتنه در داخل کشور سران اصلی فتنه نیستند بلکه آنها آلت دست خارجی‌ها بودند.

زارعی در پاسخ به سؤال دیگرر درباره سیاست نظام در برخورد با سران فتنه اظهار داشت: نظر مقام معظم رهبری آن است که اینها باید در وجدان عمومی محکوم شوند و استقبال نظام از بازگشت عوامل فتنه به معنای آن نیست که دوباره در مصدر امور قرار گیرند. وی در پایان طرح فتنه بزرگتر در آینده را اقدامی از سوی جریان شکست‌خورده فتنه انتخابات دانست و گفت: به نظر من در سال‌های آینده فتنه‌ای به این گستردگی امکان وقوع ندارد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/8/2:: 6:59 عصر     |     () نظر

 

راهپیمایی علیه اسلام یک فعالیت مدنی است!

"علی افشاری" با اشاره به اقدام گستاخانه کشیش آمریکایی علیه کتاب مقدس مسلمانان جهان، عنوان کرد بهتر است به جای آتش زدن قرآن، علیه اسلام راهپیمایی ترتیب داده شود!

علی افشاری عضو سابق گروهک تحکیم وحدت که 11 سال قبل و بعد از آشوب های تیرماه 78 به آمریکا پناهنده شده است، در مطلبی که برای یک سایت ضدانقلاب نوشته است، تصریح کرده است: "رفتار تری جونز(کشیش آمریکایی) در اعلام فراخوان برای راهپیمای علیه اسلام، امری مدنی است که در محدوده آزادی های مجاز در یک جامعه آزاد قرار می‌گیرد."

این فعال سیاسی پناهنده شده، در ادامه با حمایت تلویحی از اقدام سلمان رشدی در توهین به پیامبر اسلام، عنوان کرده است که کشیش آمریکایی "یا هرکس دیگر می تواند کتاب بنویسد یا تجمع برگزار کند و نظر منفی اش نسبت به هر مذهبی را اعلام کند."

به نظر می‌رسد این رویکرد نسبت به مقدسات دینی در راستای ایده "اسلام رحمانی" میرحسین موسوی باشد. آقای موسوی با طرح عبارت "اسلام رحمانی" از تعامل اسلام مورد نظرش با انواع گروهک‌ها و جریان‌ها حتی دشمنان و تروریست‌ها خبر داده است.

زهرا رهنورد، همسر وی هم اخیرا گفت که فتنه 88 مجموعه جریان‌های مذهبی و لائیک است. گفتنی است کارشناسان معتقدند حرمت‌شکنی مقدسات مسلمانان یکی از اصلی‌ترین عوامل مرگ جریان فتنه و به محاق رفتن آن بوده است و به همین دلیل تلاش‌هایی که در راستای احیای آشوب‌های خیابانی صورت گرفته نیز به دلیل روشن شدن ماهیت ضداسلامی این جریان، هرگز به نتیجه نرسید.

 

 

آقای موسوی مردم ایران ترسو نیستند به ملت توهین نکنید

مخالفت عربستان با سفر میر حسین موسوی به مراسم   حج

اختصاصی/ هامون نیوز موسوی در مصاحبه اخیر خود مردم ایران را ملتی ترسو و عافیت طلب قلمداد کرده وی در این مصاحبه علت نیامدن مردم به خیابان ها و عدم استقبال از فراخوان های موسوی و کروبی را حضور نیروهای امنیتی و انتظامی در خیابان ها دانست که معنای ان ترسو بودن و عافیت طلبی مردم است.موسوی گویا فراموش کرده که راجع به ملتی صحبت می کند که در زمان شاه مخلوع با اینکه حضور نیرو های نظامی و امنیتی در خیابان ها خیلی بیش از آنچه او توصیف کرده بود اما مردم بدون هیچ ترسی به خیابان ها آمدند و با دادن خون و تحمل شکنجه انقلاب اسلامی را به ثمر رساندند.البته این نکته را باید به موسوی یاد اور شد که جناب موسوس ملت همان ملت هستند نه تنها ترسو و عافیت طلب نشده بلکه شجاع تر و بصیر تر هم شدهاند.پس اگر از برنامه های شما استقبال نمی شود علتش این است که ملت شریف ایران  شما را قبول ندارند و الا ملت ترسی از نیرو های حکومتی ندارد کما اینکه در مقابل تهدیدات دشمنان تا دندان مسلح  نظام ایستاده اندو بر اصول نظام و حقوق حقه خودپا فشاری دارند.

 

 

نامه‌های آتی کروبی به سران کشورها لو رفت

روز گذشته یکی از سایت‌های وابسته به جنبش سبز گاف بزرگی داد و به اشتباه برنامه‌های آتی مهدی کروبی را منتشر کرد. هر چند این خبر دقایقی بعد از روی سایت حذف شد اما بررسی آن نشان می‌دهد که سران جنبش وظایف خود را تقسیم کرده‌اند، به گونه‌ای که موسوی بیانیه‌های داخلی و کروبی نامه‌های بین‌المللی را صادر می‌کنند.

نکته جالب اینجاست که در صدر فهرست برنامه‌های کروبی، پرداختن به بحران معدن «سن‌خوزه» ثبت شده و و او در تاریخ 25 مهرماه به دنبال رهایی معدنچیان در شیلی به رئیس‌جمهور این کشور نامه‌ای نوشته است.

از آنجا که صحت برنامه‌های کروبی محرز شده است، لیست لو رفته برای تنویر افکار عمومی منتشر می‌شود.

ارسال نامه به اتحادیه‌های کارگری فرانسه و مرتبط دانستن اعتصابات اخیر به جنگ داخلی فرانسه در سال 1871میلادی و تشویق کارگران به همدلی و اتحاد تا لحظه سقوط دولت سرکوزی

ارسال اطلاعیه‌ای مخفیانه برای مردم کره شمالی و آگاهی دادن به آن‌ها درباره وضع جسمانی نامساعد رهبر فعلی کره و هشدار دادن به خاطر احتمال به قدرت رسیدن «کیم جونگ اون»، پسر سوم «کیم جونگ ایل»،  پس از مرگ پدر یا پیش از آن و دعوت از مردم کره شمالی به اتحاد و همدلی و قیام علیه رژیم دیکتاتور کشورشان

ارسال نامه‌ای برای محمد البرادعی و اعلام حمایت جنبش سبز از کاندیداتوری او برای پست ریاست جمهوری مصر برای اصلاح قانون اساسی مصر و برگزاری انتخاباتی عادلانه و آزاد و خنثی کردن توطئه‌های دولت حسنی مبارک برای سرکوب آزادی مردم مصر

ارسال نامه‌ای برای «عبدالعزیز بن ناصر السعود»، شاهزاده سعود و محکوم کردن سیستم فاسد قضایی عربستان سعودی و دعوت عبدالعزیز به پیشه کردن صبر و بردباری در زندان تا زمان سقوط حکوت ظالم سلطنتی عربستان سعودی و اعلام حمایت جنبش سبز از اقدامات این شاهزاده

ارسال نامه‌ای خطاب به دانش‌آموزان آموزش و پرورش ناحیه شمال غربی چین و محکوم کردن توقف آموزش زبان تبتی و اعلام همبستگی جنبش سبز با تبتی‌هایی که فرهنگ بومی آن‌ها به دلیل سیاست‌های دولت چین در حال محو شدن است.

ارسال نامه برای مردم سودان و محکوم کردن مخالفت دولت این کشور با اضافه شدن نیروهای بیش‌تر حافظ صلح سازمان ملل متحد در حد فاصل شمال و جنوب سودان و تأکید بر این که چنین اقداماتی نشان از وجود دیکتاتوری در آن کشور است و به زودی جرثومه‌های ظلم در آفریقا برچیده خواهد شد.

ارسال نامه‌ای برای سرهنگ راسل ویلیامز، خلبان نیروی هوایی کانادا و خلبان اسبق ملکه الیزابت دوم و دعوت از او برای پیوستن به جنبش سبز

و در آخر:

ارسال نامه به پارلمان انگلیس درباره کاهش بودجه دولتی این کشور که از زمان جنگ جهانی دوم بی‌سابقه بوده و باعث خواهد شد که بسیاری از ادارات دولتی یک چهارم از بودجه خود را از دست بدهند و هزاران فرصت شغلی از دست برود و دعوت از ملت شریف انگلیس برای این که نگران چیزی نباشند و به دولت خود اعتماد کنند.

 

 

هشدار یک سایت اینترنتی وابسته به سازمان سیا:
فیس بوک و توئیتر؛ معدن طلای سیستم اطلاعاتی ایران

دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی کی می توانست به راحتی این گونه اطلاعات مجانی نسبت به تعداد زیادی از افراد اپوزیسیون به دست آورد؟ و از حال فرد فرد آنها باخبر باشد. با این حساب آیا جمهوری اسلامی از فضای مجازی ضرر کرده یا نفع برده است؟

 

شبکه های اینترنتی اجتماعی نظیر فیس بوک به معدن طلای اطلاعاتی جمهوری اسلامی تبدیل شده اند.

سایت گویانیوز وابسته به سازمان جاسوسی سیا در هشداری جدی نسبت به ناامنی شبکه های اینترنتی نوشت: اگر در گذشته، شبکه های اطلاعاتی جمهوری اسلامی باید با هزار راه به گروههای مخالف در خارج کشور نفوذ می کرد تا اطلاعاتی ریز و درشت از وابستگان به گروههای سیاسی بدست آورد، امروز وجود شبکه های اینترنتی حکم یک معدن طلای اطلاعاتی را دارد. رژیم براحتی می تواند یک تصویر از وضعیت گروههای سیاسی، سمپاتها و هواداران یک سازمان به دست آورد مثلا در فیس بوک، هر کس مقداری کم و بیش از خود اطلاعاتی بیرون میدهد؛ خطوط سیاسی که دنبال میکند، نام و نام خانوادگی. و اگر طرف بسیار باز عمل کند باز هم اطلاعات بیشتری به اینکه کجا زندگی می کند و به چه مسائلی علاقه دارد و بعد هم هر دوستی، دوستی را دنبال میکند که خود حاوی اطلاعاتی نادر برای رژیم است. امروز رژیم علاوه بر نعمت تکنولوژی کنترل زیمنس-نوکیا که برای کنترل ارتباطات در داخل بکار میگیرد، عملاً با وجود شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک دست یابی به اطلاعات وسیعی را دارد.

گویانیوز می نویسد: اگر جمهوری اسلامی مثلاً تا دیروز خبری از م.س یک فعال سیاسی برای مثال نداشت، امروز از او خبر دارد که مثلا هنوز نسبت به فلان سازمان سیاسی سمپاتی دارد و م.س خود دارای دوستانی است و این دوستان باز دوستانی دارند که یا بصورت گروهی و یا بصورت فردی به یکدیگر متصل هستند و بدین شکل حداقل وضعیت سیاسی افرادی که تا دیروز برای رژیم به عنوان هوادار ساده، نزدیک و دور مشخص نبود امروز برای رژیم مشخص می شود.

از نظر تکنیکی رژیم براحتی می تواند با گرفتن نام و نام خانوادگی افراد در کشورهای مختلف اروپایی از طریق دستگاه اطلاعاتی که در هر سفارتخانه دارد، در سیستم تلفنی هر کشور اطلاعات محل زندگی افراد را بدست آورد و اگر هم برایش حساس باشد با تلاش بیشتری در محل اطلاعات نسبت به افراد بدست آورد. می تواند با داشتن ایمیل برنامه های مختلف را با اسب تروا ارسال کند که با یک نوشته مخالف رژیم برای مثال در برنامه ورد، و یا پی دی اف و یا حتی تصویر و یا یک بازی و یک برنامه جالب و... اطلاعات کامپیوتری افراد را خالی نماید. و می تواند با گوگل اطلاعات بیشتری از فرد بدست آورد. حال حساب کنید که اگر تمامی این تلاشهای ساده را رژیم به هم گره بزند، چه اطلاعاتی را می تواند بدست آورد. می داند که یک نفر اکنون در چه وضعیت سیاسی است و تا چه حد فعال میباشد. در کجا و در چه کشوری و در چه شهری زندگی میکند و حتی شکل و قیافه امروزیش چه شکلی است و...

این سایت ضد انقلابی که خود منبع بسیاری از اطلاعات مورد بحث است، پرسیده است: دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی کی می توانست به راحتی این گونه اطلاعات مجانی نسبت به تعداد زیادی از افراد اپوزیسیون به دست آورد؟ و از حال فرد فرد آنها باخبر باشد. با این حساب آیا جمهوری اسلامی از فضای مجازی ضرر کرده یا نفع برده است؟ این یک چاقوی دو سره است که علی رغم زخم های سطحی که می تواند برای رژیم دربر داشته باشد، می تواند زخم های عمیقی بر تن اپوزیسیون و مخالفان بگذارد. البته امکانات سازماندهی رژیم در فضای مجازی بسیار گسترده تر از مثال های ساده ای است که ما ذکر کردیم اما همین مثال ساده می تواند هشداری برای مخالفان رژیم باشد که دچار ساده اندیشی نشوند.

این رویکرد مالیخولیایی و رعب آلود به فضای مجازی در حالی است که وزارت خارجه آمریکا سال گذشته ضمن هیاهوی تبلیغاتی مدعی شده بود با استفاده از فضای اینترنت و بسیج برخی شبکه ها می تواند کار براندازی در جمهوری اسلامی را پیش ببرد.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/8/2:: 6:59 عصر     |     () نظر

چیزی که بچه تهرانی ها درکش نکرده اند

تهران و همسایگی با بیت رهبری خوب است اما یکی از دریغ هایش این است که بروبچه های تهرانی هیچ وقت لذت یک استقبال درست و حسابی از «آقا» را درک نمی کنند.



شاید برای همین بود که خیلی از عاشقان «آقا» اتوبان تهران قم را هموار کردند و رفتند تا 8 صبح خیابان19دی را درک کنند. هیچ هم به فکرشان نرسید که حالا رادیو ها و تلویزیونهای بیگانه برای سفر آنها چه داستانهایی که سر هم نمی کنند!

چهره قم، قبل و بعد از مراسم استقبال کاملا با هم تفاوت داشت. قبل از آن مردمی بودند با چشمهای پرسان که هیچ کسی هم پاسخگویشان نبود. میله های داربست فلزی که سرتاسر مسیر را جدا کرده بود و نیروهای انتظامی و نظامی که با لباس های مرتب و با حمایل خوش آمدگویی آمده بودند تا امنیت مسیر را تامین کنند. دود اسپند و نواهای سرودهای ملی و مذهبی که از بلندگوی مساجد و برخی ضبط های پر قدرت خانگی پخش می شد. شاخه های گل و در این میان جوانانی که تی شرت هایی با تصاویر «آقا» و شهدا پوشیده بودند.

اما همین تصویر تنها چند دقیقه بعد از گذشت ماشین حامل «آقا» کاملا تغییر کرد. داربست های شکسته از ازدحام جمعیت، نیروهای نظامی که دنبال آزادباش بودند تا خودشان را به «آقا» برسانند، لنگه کفشها و دمپایی های رها شده در خیابان و مسیری که ناگهان از جمعیت خالی می شد.

وقتی ماشین حامل «آقا» میگذشت دیگر کسی پای ایستادن نداشت. یا آنقدر پیر و از پا افتاده بود که راهی خانه می شد و یا قدرتی داشت که برود دنبال ماشین و خودش را برساند به محل سخنرانی «آقا». باورش سخت است ولی وقتی ماشین «آقا» می رفت دیگر حتی ایستگاههای صلوتی هم مشتری نداشتند. همه فقط به فکر رسیدن به ماشین و دیدن «آقا» از نزدیک بود. این تغییر ناگهانی همان چیزی بود که ما بچه تهرانی ها آن را تجربه نکرده بودیم.

 

 

جوادی آملی و امینی خودی بودند!

رسانه های بیگانه و اپوزیسیون در زمینه انکار یا دست کم کوچک نمایی استقبال تاریخی علما و مردم قم از رهبر انقلاب دچار معضل شده و به همین دلیل به هر شیوه نامعقولی دست یازیدند. تمام این رسانه ها در اقدامی هماهنگ اقدام به سانسور آن دسته از عکس های استقبال میلیونی مردم در قم کردند که عمق جمعیت را نشان می دهد یا از آسمان، امتداد کیلومتری جمعیت انبوه استقبال کننده را در خیابان های شهر مقدس قم نشان می داد. این سانسور رسانه ای (تقلید از کبک در فرو بردن سر زیربرف) در حالی است که در عصر انفجار اطلاعات و تنوع رسانه ها، مخاطبان می توانند خبرها و واقعیت ها را دریابند.

این رویکرد در حالی است که با توجه به تبلیغات چند هفته ای رسانه های مذکور با ادعای محوری، «پیش بینی استقبال سرد»، مخاطبان منتظر بودند گزارش این رسانه ها از واقعیت و راستی آزمایی ادعای خود را مشاهده کنند. به همین دلیل هم اعتبار و حیثیت رسانه های مذکور در آمریکا و انگلیس و برخی کشورهای اروپایی-و نیز رسانه های ضدانقلاب داخلی- به شدت لطمه خورد.

از سوی دیگر سایت روز نت که توسط سلطنت طلبان ورشکسته مدیریت می شود، با نمایش تصویر 3 نفر از استقبال کنندگان که از سوی رسانه ها و خبرگزاری های رسمی جمهوری اسلامی منتشر شده، تحلیلی از سر بلاهت منتشر کرد و مدعی شد استقبال کنندگان، مهاجران آفریقایی و عرب و عراقی بوده اند! رسانه هایی از این دست به هنگام سفر رئیس جمهور کشورمان به لبنان هم مدعی شده بودند استقبال کننده ها از ایران به لبنان رفته بودند!

از سوی دیگر «آرش-س» همکار صدای آمریکا که پیش از فرار از کشور در نشریات زنجیره ای فعالیت می کرد، در گزارش خود مدعی شد «جز روحانیون خودی و رسمی کسی استقبال نرفت، از جمله ]آیت الله[ ابراهیم امینی و ]آیت الله[ رضا استادی و جوادی آملی». گویا ذات فرار از کشور و اقامت در کشورهایی نظیر آمریکا برای همکاران نشریات زنجیره ای فراموشی آور است، چه اینکه همین صدای آمریکا و انواع رسانه های همسو، در اوج آشوب و فتنه سال گذشته و در راستای عملیات فریب و جنگ روانی، به دروغ چنین القا می کردند علمایی چون حضرات آیات جوادی آملی، امینی و استادی از نظام جدا شده و مقابل رهبری قرار گرفته اند!!

این رسانه های کاملاً حرفه ای و بی غرض! اکنون به جای اینکه اعتراف کنند یک سال به مخاطبان خود دروغ تحویل دادند، با پررویی و خودفریبی، حضور شخصیت هایی از این دست را نشانه ای می دانند که جز روحانیون خودی و رسمی کسی به استقبال نرفته است! گویا که مثلاً منتظر بوده اند فلان روحانی نمای ضد انقلاب - که توسط گویانیوز و رادیو فردا به عنوان «مترقی، مرجع نواندیش و مجتهد واقعی» معرفی می شود- یا برخی وابستگان به باند مهدی هاشمی که ارتباط وثیقی با گروهک نهضت آزادی دارند، در کنار دریای مواج محبت ملت شریف و علمای متعهد و انقلابی حاضر شده باشند!

 

 

چند حاشیه از دیدار علما با رهبر؛
وقتی بیت آیت‌الله‌ سیستانی چفیه آقا را با خود می‌برند

حجت‌الاسلام سیدجواد شهرستانی -داماد و رئیس دفتر آیت الله سیستانی- با دو پسر نوجوانش خدمت رهبری می‌رسند. پدر، فرزندان خود را که معرفی می‌کند همه به ذهن‌شان می‌رسد که این دو نوه آیت‌الله‌ سیستانی هم هستند. یکی از آنها که زرنگ‌تر است چفیه رهبری را می‌گیرد.


هرکس با نگاه خود از سفر رهبری می‌نویسد.عده‌ای هم سعی می‌کنند حاشیه‌ها را بنویسند. تا حالا هم اغلب از استقبال در خیابان و حواشی دیدا‌رهای عمومی نوشته‌اند. سایت رهبری هم که همان حاشیه‌نگاری‌ها را کار کرده است. کنجکاو شدم که چند جلسه رهبر که با علما و بزرگان حوزه برگزار شده، آیا حاشیه‌نگاری هم داشته یا نه؟ از دو دوستی که در این دیدارها حضور داشتند پرس‌و‌جو می‌کنم. مثل همیشه گلایه می‌کنند از ناهماهنگی در ثبت این برنامه‌ها و …

به هرحال از این دو دوست و چند نفر از علمایی که در این چند جلسه حضور داشتند می‌پرسم چه خبر؟ مطالبی را می‌گویند که برای آنها بسیار عادی است، اما برای من با نگاه روزنامه‌نگاری و وبلاگی محشر است!

- جلسات بعد از نماز مغرب و عشاء علمائی‌تر از جلسات بعد از نماز ظهر است. به هر حال علما به بعد از نماز عشاء عادت دارند و نمی‌شود از استراحت قیلوله گذشت.

- جلسات علمائی بعد از نماز که اصطلاحا «گعده‌های طلبگی» گفته می‌شود به قدری سنگین و پرحاشیه است که چند نفر حاضر برای ثبت آنها جا می‌مانند، بخصوص که برخی از آنها جوان تهرانی باشند و هرچقدر هم پز حرفه‌ای بودن را بدهند در این یک مورد کم می‌آورند.

- دو ساعت زمان خوبی است برای گعده‌ی طلبگی بین رهبر و علمای حوزه. از احوالپرسی گرفته تا پرس‌وجو از درس و بحث و تالیفات.عده‌ای کتاب تازه خود را هدیه می‌دهند و برخی از وضع تدریس خود می‌گویند. برخی دیگر هم که دیگر کهولت سن اجازه تدریس و تالیف نمی‌دهد با رهبر از گذشته خود صحبت می‌کنند.

- ساعتی از جلسه که می‌گذرد به ذهن خطور می‌کند که اصلا این دیدار ِ رهبر بود با دیگران یا آیت الله سیدعلی خامنه‌ای با دوستان قدیمی خود؟ رهبری به قدری با علما به احترام و تکریم برخورد می‌کند که فراموش می‌کنیم آن که در راس نشسته رهبر است.

- دیدار بسیار خودمانی و صمیمی برخی از علما و مراجع با رهبری مورد توجه همه حاضران است.آیت الله جوادی آملی کنار رهبری می نشیند و چند جمله ای رد و بدل می شود و تبسم خنده گونه آیت الله جوادی نظر همه را جلب می کند. دوستان خبرنگار بیشتر از همه کنجکاو می شوند که چه جملاتی بین رهبر و آیت الله جوادی رد و بدل شد؟

- برخی از بزرگان که چهره رسانه‌ای هم ندارند، به دیدار رهبری می‌آیند. همکاران حاضر از گرم گرفتن رهبری متوجه جایگاه افراد می‌شوند و از دیگران به آرامی و اشاره می‌پرسند: «ایشان کی بودند؟» باخودم فکر می‌کردم کاش نرم‌افزاری تهیه می‌کردیم که با گرفتن تصاویر افراد به هنگام ورود، بلافاصله بیوگرافی آنها را می‌داد تا همکاران ژورنالیست و بقیه این‌گونه کم نیاورند.

- حجت‌الاسلام سیدجواد شهرستانی -داماد و رئیس دفتر آیت الله سیستانی- با دو پسر نوجوانش خدمت رهبری می‌رسند. پدر، فرزندان خود را که معرفی می‌کند همه به ذهن‌شان می‌رسد که این دو نوه آیت‌الله‌ سیستانی هم هستند. یکی از آنها که زرنگ‌تر است چفیه رهبری را می‌گیرد.این ماجرای گرفتن چفیه رهبری به دانشجوها و بسیجی‌ها خلاصه نمی‌شود. بیت آیت‌الله‌ سیستانی هم چفیه آقا را با خود می‌برند.

- بعد از ده سال، رهبری به قم آمده‌اند و طلاب جوان در حسرت یک برنامه عمامه‌گذاری. این وسط نوه مرحوم آیت‌الله شهید سعیدی از پارتی پدر استفاده می‌کند و عمامه‌ مشکی به دست‌می‌رود پیش رهبر و ایشان هم با دعا و تفقدی، نوه شهید سعیدی را معمم می‌کنند. هزاران طلبه جوان مانده اند با حسرتشان.

 

 

مادر شهید می‌گفت "ای خدا به مراد دلم رسیدم "

"مادر و خواهر شهدا به گریه افتادند حسابی. دامادها و برادر شهید هم همینطور. مادر با مشت، آرام به سینه‌اش می‌زد و می‌گفت: ای خدا به مراد دلم رسیدم... خوش آمدید... خانه‌مان را روشن کردید. "

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، ‌روایتی از دیدار معظم‌له با برخی خانواده‌های شهدای شهر قم که شب گذشته به صورت سرزده انجام گرفت را به قلم مهدی قزلی منتشر کرده که مشروح آن در ذیل می‌آید: یکی از مسئولان برنامه‌ها آمد و در گوشم گفت: غروب برنامه داریم. برنامه غروب پنج‌شنبه یعنی شب جمعه چه می‌تواند باشد جز رفتن رهبر به خانه شهدا؟

در سفر کردستان هم همینطور بود و البته این برنامه فقط برای سفرها نیست. شب‌های جمعه رهبر یک برنامه تقریباً ثابت دارد و آن‌ هم رفتن به خانه شهیدی و دیدار با خانواده او و هیچ وقت این جمله ایشان را فراموش نمی‌کنم که گفتند: من افتخار می‌کنم که به خانه شهدا بروم و روی فرش‌شان و زیر سقف‌شان بنشینم!

زودتر از غروب رفتیم به محل اقامت رهبر انقلاب در قم که به همان دفتر رهبری در قم شناخته می‌شود. نماز را پشت سر ایشان خواندیم. رهبر به آرامی به کسانی که در صف اول نشسته بودند گفتند برنامه‌ای دارند و بلند شدند. ما هم بعد از رفتن ایشان تقسیم شدیم به دو تیم و حرکت کردیم. رفتیم منطقه نیروگاه که جزو منطقه‌های پرتراکم و نسبتاً محروم شهر قم است. یک چیزی شبیه محله خزانه تهران!

رفتیم و خانه را پیدا کردیم. در ورودی خانه کنار خیابان طوری باز می‌شد که با آمدن رهبر مردم متوجه می‌شدند. محافظ از این وضعیت خوشش نیامد. چند دقیقه کنار خیابان ماندیم و بعد محافظ‌ها زنگ زدند و داخل شدند. بعدتر هم ما. وارد حیاط شدیم که گوشه‌اش باغچه بود و درخت اناری. چند پله بالا ‌رفتیم تا از بالکن وارد پذیرایی شویم.

خانواده شهید به ما محل نمی‌گذاشتند. محافظ‌ها گفته بودند رئیس بنیاد شهید قرار است بیاید. به نظرم این رفت و آمد آنقدر بوده و احتمالا آنقدر ناخوش‌آیند که هیچ ذوقی از خانواده دیده نمی‌شد. خانواده گلستانی دو شهید داده بودند به اسم‌های عبدالرحیم و قدرت‌الله. عکس‌هایشان روی دیوار بود. یکی در 19 سالگی شهید شده بود و دیگری در 16 سالگی.

چند دقیقه بعد محافظی پیرمرد و پیرزن (پدر و مادر شهدا) را کنار کشید و گفت: ما به شما گفتیم آقای زریبافان میاد ولی واقعیت اینه که آقای خامنه‌ای الان توی مسیر خانه شماست. جمله محافظ تمام شده و نشده پیرزن پقی زد زیر گریه و پر چادر را کشید روی صورتش. پیرمرد که گوش‌هایش سنگین بود کمی طول کشید حرف را بشنود و بعد بفهمد. یک دفعه ورق برگشت. ما همه عزیز شدیم. چای آوردند و خواستند به این و آن زنگ بزنند که محافظ‌ها از آن‌ها خواستند این کار را نکند. پیرزن می‌گفت: به دلم برات شده بود آمدن رهبر. داماد خانواده هم می‌گفت مادر شهدا از اینکه به برنامه دیدار خانواده های شهدا دعوت نشده بود، ناراحت بوده.

دخترها به تکاپو افتادند. مادر شهدا شروع کرد به جمع و جور کردن خانه. حوله‌های آویزان به جارختی را جمع کرد. دخترها پیرمرد را کشیدند داخل اتاق و رخت نو تنش کردند. یکی از خواهرهای شهدا اجازه گرفت تا ظرف میوه بچیند. خواهرزاده شهید که دختری 13- 14 ساله بود گریه می‌کرد. حال خانه با خبر آمدن رهبر عوض شد. حال ما هم. از درخت داخل حیاط، انارهای قرمز برعکس آویزان بودند. مثل قطره‌های آبی که از جایی آویزان هستند و منتظر افتادن. انارها به هوسم انداختند حسابی.

پیرمرد رفت و عصای چوبی‌اش را هم آورد. مردها لب‌شان باز شده بود به لبخند و هر از چند گاهی نفس عمیق می‌کشیدند. از بیسیم محافظ‌ها کدهایی به عدد گفته شد و به چند دقیقه نکشید که رهبر با لبخند وارد شد. مادر شهدا جلوتر از همه رفت برای خوش‌آمدگویی به رهبر. پدر شهدا هم معانقه کرد. مادر و خواهر شهدا به گریه افتادند حسابی. دامادها و برادر شهید هم همینطور. مادر با مشت، آرام به سینه‌اش می‌زد و می‌گفت: ای خدا به مراد دلم رسیدم... خوش آمدید... خانه‌مان را روشن کردید.

رهبر زود نشست تا بقیه هم بنشینند. رهبر گفت: خدا شهدای شما را با پیامبر اکرم (ص) محشور کند... دو تا دختر کوچک (خواهرزاده‌های شهید) از روی کنج‌کاوی جلو آمدند. رهبر حرفش را قطع کرد و گفت: بیایید اینجا ببینم دخترها. و اسم‌شان را پرسید که فاطمه بود یکی و دیگری مونا و رهبر هر دوشان را بوسید و یکی از دخترها به حرف مادرش دست رهبر را.

مادر شهدا آرام داشت زمزمه می‌کرد. رهبر از شهدا پرسید، از سن و سال و اسم و نحوه و زمان شهادت.
پدر شهید هم تعریف کرد که پسر بزرگش ترکش خمپاره به پهلویش خورده و اسیر. با کامیونی برده‌اندش تا کرکوک در حالی‌که به اسرا آب نداده‌ بودند و وقتی رسیده‌اند به کرکوک پسرش شهید شده. (همه اینها از قول یکی دیگر از اسرا تعریف کرد) گفت که پسرش را همانجا دفن کرده‌اند و صلیب سرخ هم تأیید کرده شهادتش را. ولی آن‌ها منتظر مانده‌اند 18 سال تا بالاخره جسد را بعد از سرنگونی صدام گرفته‌اند.

پدر به گریه افتاد که پسرم مثل یاران امام حسین (علیه السلام) تشنه شهید شد. پسر دوم 13 ساله بوده و شهید زین‌الدین موافق رفتنش به جبهه نبوده است. پدر شهدا گفت: به پسر دومم گفتم بمان مواظب خواهرهایت باش. جوابم داد یک تیر هم یک تیر است و دیگر خودمان به آقای زین‌الدین گفتیم ببردش. 13 ساله بود رفت، 16 ساله بود شهید شد. رهبر که تا آن موقع فقط گوش می‌کرد به حرف‌های پدر و مادر شهدا؛ گفت: اگر شهدای شما نبودند بعثی‌ها تا همین قم و تهران می‌آمدند. آمریکایی‌ها مگر نیستند که عراقی‌ها و افغان‌ها را می‌کشند؟ خوی اشغال‌گری همین است. بعد خواست تا اعضای خانواده را معرفی کنند.

بعد از معرفی رهبر، قرآن خواستند و در صفحه اولش مثل همیشه چیزی به دست‌خط نوشتند و دادند به پدر شهید. رهبر که دید پدر شهدا چیزی از معیشت و زندگی نگفت خودش پرسید: شغل‌تان چیست شما؟ پیرمرد توضیح داد وامی گرفته و گاوداری زده و البته گاوها تلف شده‌اند و او مانده با بازپرداخت وام. رهبر به استاندار گفت مشورتی کنند برای حل مشکل خانواده شهدا.

همان خواهرزاده 13-14 ساله‌ شهید با گریه از رهبر خواست چفیه‌اش را بدهد و گرفت چفیه را. رهبر گفت کیف سیاه را بدهید. این همان کیفی است که رهبر از آن به خانواده شهدا هدیه می‌دهد. اول به مادر شهید، بعد خواهر و خواهرزاده‌. و این رویه‌ ایشان است که اول به خانم‌ها هدیه‌شان را می‌‌دهد. دو پسر کوچک (خواهر زاده‌های شهدا) وقتی رهبر از جایش بلند شد، رفتند جلو و انگشترهای رهبر را گرفتند برای تبرک. یکی‌شان یک بیماری داشت که به خاطر شرایط بد مالی پدرش نمی‌توانست عمل بشود. رهبر به استاندار گفت: کاری کنید با مشکل کمتری مساله‌شان حل بشود.

رهبر با خانواده شهید خداحافظی کردند در حالی‌که همه خانم‌ها گریه می‌کردند و از پله‌های بالکن پایین آمدند. وقتی می‌خواستند سوار ماشین شوند مردم متوجه ایشان شدند و بلندبلند سلام کردند. رهبر برای مردم کوچه و خیابان دستی تکان دادند و بعد سوار شدند و رفتند. وقتی رهبر رفت برگشتیم و خداحافظی کردیم. مادر شهدا که از خوشحالی صورتش شکفته بود، دعوت کرد از انارهای درخت بکنیم و وقتی دید ما امتناع می‌کنیم خودش چند تا از بزرگ‌هایش را چید و داد دستمان.

وقتی از خانه‌ شهدای گلستانی بیرون می‌آمدیم، مردم متعجب ایستاده بودند و برای هم تعریف می‌کردند که دیده‌اند رهبر چند دقیقه قبل از همین خانه بیرون آمده و رفته‌. ما هم سوار شدیم و برگشتیم. انار خانه‌ شهدا را توی دستم بازی می‌دادم و فکر می‌کردم قلم شکسته من کی می‌تواند ذوق و شوق جاری در آن خانه را تصویر کند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/8/1:: 1:7 صبح     |     () نظر

حضور سرزده رهبر معظم انقلاب در منازل خانواده شهدا در قم

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/8/1:: 1:6 صبح     |     () نظر

ناگفته هایی از 20 سال همراهی با رهبری

ایشان پاسخ دادند،« اگر این آقا می آمد و یک سیلی به من می زد، برای من قابل تحمل تر بود تا این که راهش را کج کردی». رفتار و گفتار بزرگان و شخصیت های برجسته جهان، همیشه برای مردم جالب و شنیدنی است؛ و تلاش برای معرفی سجایای اخلاقی چهره‌های معنوی و تاثیرگذار در جامعه اقدامی ستودنی است.

قطعاً در بین بزرگان و چهره های برجسته دنیا، شخصیت مقام معظم رهبری همچون خورشیدی در میان ستارگان می درخشد، از آنجایی که ایشان رهبری امت اسلامی را بر عهده دارند، چشم و گوش جهانیان به رفتار و گفتار معظم له است لذا شیوه زندگی و شخصیت فردی ایشان برای همه می تواند جذاب باشد. آنچه در پی می آید، سخنان معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین مروی، در نشست طلاب مدرسه علمیه شهیدین قم است که مرکز خبر حوزه آن را به مناسبت سفر رهبر معظم انقلاب تقدیم می‌کند.

* این آقا اگر به من سیلی می زد، قابل تحمل تر بود!

با آقا رفته بودیم کوه پیمایی،تعدادی از پاسداران با لباس شخصی جلوتر حرکت می کردند، فردی از روبرو می آمد، یکی از پاسدارها مسیر او را عوض کرد و او را از مسیر دیگری راهنمایی کرد، آقا که این صحنه را دیدند به آن پاسدار گفتند: چرا راهش را کج کردید؟ پاسدار جواب داد: ببخشید،ایشان پاسخ دادند،« این بخشیدن ها تا کی باید ادامه داشته باشد و با ناراحتی فراوان گفتند: تا کی باید ببخشم حد یَقِف این بخشیدن ها کجاست؟ اگر این آقا می آمد و یک سیلی به من می زد، برای من قابل تحمل تر بود تا این که راهش را کج کردی».

کسی که طرفدار ولایت فقیه است، نباید برای رهبری دشمن درست کند، دشمن ساختن برای رهبر آسان است و ظرف یک شب می توان دشمن تراشی کرد، ولی دوست ولایتی مهم است که باید یکی یکی درست کرد. طرفدار ولایت فقیه باید کسی باشد که روز به روز بر طرفداران او بیافزاید نه این که دوستداران ایشان را کم کند. مراجع احترام و حرمت دارند، اگر واقعا طرفدار ولایت فقیه هستیم باید رهبری را الگو قرار دهیم که ایشان هیچ وقت اسائه ادبی به هیچ یک از مراجع نداشته و ندارند.

*تا آزاد نشود خوابم نمی برد!

در یکی از سفر ها جوانی در میان جمعیت اهانت هایی کرد که پاسداران او را گرفتند و بردند، شب آقا طبق برنامه برای استراحت رفتند، ولی چند لحظه بعد برگشتند و گفتند:« آن جوانی که پاسداران در میان جمعیت گرفتند چه شد؟ ببینید کیست. اگر گروهکی است و با نظام مشکل دارد و پرونده دار است که هیچ، مامورین وظیفه خود را انجام دهند، ولی اگر بخاطر من و بر هم زدن سخنرانی من او را گرفته و زندانی کرده اند، به پاسدارها بگوید همین امشب آزادش کنند که تا آزاد نشود، خوابم نمی برد».

*زندان کهریزک جای این تیپ آدمها نیست!

معظم‌له در ایام فتنه قبل از حادثه کهریزک تاکید کرده بودند، « زندان کهریزک برای قاچاقچیان، مواد مخدری ها و اراذل و اوباش است، مبادا کسانی که در اغتشاشات دستگیر شدند را به آنجا ببرند، آنجا جای آنها نیست، تیپ این آدمها با کسانی که در کهریزک هستند فرق می کند. اگر جا دارند در زندان های دیگر والا آنجا نبرند و آزادشان کنند». متاسفانه برخی مسئولین به این دستور آقا عمل نکردند و حوادث تلخی بوجود آمد.

*حوزه و مسائل پیرامون آن در صدر برنامه های رهبری

مقام معظم رهبری، بصیرت و توجه عمیقی نسبت به حوزه های علمیه دارند و همواره بر جایگاه و رسالتی که بر دوش حوزه و حوزویان است تاکید داشته و مسئولیت دفاع از تشیع و اسلام ناب را بر عهده آنها می دانند، همین امر موجب می شود، معظم له هر از گاهی، دیدارهایی با حوزویان داشته باشد. البته بسیاری از این دیدارها رسانه ای نمی شود، همین امر باعث شده، طلاب و فضلای حوزه تصور کنند رهبری با حوزویان تعامل و ملاقات های کمتری دارند؛ خیر، دیدار رهبری با حوزه و حوزویان از سایر دیدارهای عمومی و مردمی کمتر نیست.

سفر رهبری به قم، آن هم با انگیزه دیدار با، مراجع، علما، اساتید، طلاب و فضلای حوزه، نشان می دهد با وجود دغدغه ها، مباحث داخلی و خارجی و اشتغالات ذهنی فراوانی که برای شخص رهبری وجود دارد، اهمیت زیادی برای حوزه و جایگاه آن قائل هستند، تا جایی که همواره حوزه و مسائل پیرامون آن در صدر کارها و برنامه های آقا قرار دارد.

*عجب، ده سال از دیدار ما با حوزویان می گذرد!

در یک دیدار خصوصی، به آقا عرض کردم، آقاجان حوزویان خواستار ملاقات جنابعالی و سفر شما به شهر قم هستند، گرچه ملاقات های فراوانی در این سال ها با روحانیون داشته اید، ولی از آخرین سفر رسمی شما به این شهر 10 سال می گذرد، معظم له گفتند عجب، ده سال از دیدار ما با حوزویان در قم می گذرد.!

ایشان با وجود مسائل فراوانی که در کشور و خارج از آن می گذرد، از طرح این مسئله خوشحال شده و از دیدار با حوزویان استقبال کردند و آن را پذیرفتند؛ از آن زمان تاکنون، بیش از یک ماه، می‌گذرد و آقا دغدغه این سفر را داشتند و روی برنامه های آن مطالعه می کردند. تقریباً در این چند هفته آخر، بسیاری از برنامه های رهبری به مسائل حوزه محدود شده بود و بسیاری از دیدارهای عمومی لغو شد، تا برای طرح محورهای اصلی و اساسی حوزه تامل عمیقی داشته باشند.

از آنجایی که روحانیت بخش فرهیخته و تاثیرگذار جامعه محسوب می شود، دیدار آنها با رهبر نظام اسلامی، بسیار مهم و حساس است و نتایج ارزشمندی را برای همه آحاد مردم در بر دارد.

*توجه ایشان به همه مسائل فوق العاده است

یکی از خصوصیات رهبری حضور آگاهانه، هوشیارانه و عمیق، در همه عرصه ها است در مسائل داخلی، خارجی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و ... توجه ایشان به همه مسائل فوق العاده است. این که گفته می شود، فلان قضیه اتفاق افتاد و رهبری خبر نداشتند یا به ایشان نگفتند و در جریان نبودند، کذب محض است، زیرا معظم له نسبت به همه موضوعات و مباحث اطلاع و اشراف کامل دارند. این گونه نیست که کسی بخواهد به معظم له خط بدهد، یا القایی بکند، برای ایشان جلسه ای بگذارد و یا تعیین تکلیف کند، خیر، آقا از درایت و تدبیر فوق العاده ای برخوردار هستند.

*آقا با کسی رودربایسی ندارد

در این موارد باید اعتماد صد در صدی به رهبری و تصمیمات ایشان داشت، ما به ایمان، تقوا، هوشمندی، باهوشی، کیاست و سیاستمداری آقا حقیقتاً ایمان داریم و توجیه هم نمی کنیم چون آقا از شجاعت و شهامت کاملی برخودار هستند و با هیچ کس رودربایسی ندارند.

*حتماً در اتاق صندلی باشد!

در همین سفر قم، ایشان از همه برنامه های سفرشان مطلع بودند و در جریان کامل ملاقات ها، دیدارها و ... قرار داشتند، اینکه با چه کسی، چه زمانی و در کجا ملاقات دارند، حتی در بسیاری از جزئیات نظر می دهند و نظرشان هم اعمال می شود. به عنوان مثال، ایشان افرادی که قادر به نشستن روی زمین نبودند را نام برده و تاکید داشتند حتما در اتاق صندلی باشد، بعداً فرمودند عده ای هم روی پتو می نشینند.

معظم له، به رفت و آمدهایی که وجود دارد کاملاً نظارت دارند و از هرچه در مجموعه ایشان می گذرد مطلع هستند. ایشان رهبر این نظام و انقلاب هستند، نباید توقع داشت که از منظر و زوایای کوچکی که ما به قضایا نگاه می کنیم نگاه کنند و تصمیم بگیرند، خیر، نگاه رهبری، نگاه وسیعی است، محدود و جناحی نیست.

*آقای مروی برای این جریان چه می کنید؟

در دیدار روز پنجشنبه گذشته با آقا، ایشان تاکید کردند:« در سفر قم به مسئولین بگویید حتماً، تبلیغات سفر غلو آمیز نباشد، تعریضی به علما، بزرگان و دیگران نباشد، تعریف ها بی جا نباشد؛ من می خواهم با طلبه ها صحبت کنم و با روحانیون حرف دارم. یکی از دغدغه های من در سفر به قم، که ذهن مرا مشغول کرده این است که مبادا این آقایون(محافظان) زمانی که علما و بزرگان برای دیدار می آیند، چون آنها را نمی شناسند به آنها بی احترامی کنند. من این دغدغه را دارم، آقای مروی برای این جریان چه می کنید؟ برنامه ریزی کنید،تدبیر کنید، مبادا به کسی توهین یا بی احترامی شود، باید احترام و عزت در دیدار ها حفظ شود».

* مراجع حقیقتاً رهبری را دوست دارند

من با همه مراجع ارتباط دارم و بارها خدمت آنها رسیده ام، همه از آقا تعریف، تمجید و تجلیل می کنند و رهبری را حقیقتا دوست دارند. سفر رهبری رحمت و رأفت است، سفری است که هر کسی باید خود را مخاطب آن بداند و نسبت به منویات ایشان دقت داشته باشد. معظم له نسبت به آحاد مردم متواضع و فروتن هستند و احترام به مردم را ضروری می دانند.

*آقای مروی، اینها آیت الله هستند!

یادم نمی رود روزی لیستی به آقا دادم که در آن نام تعدادی از بزرگان درج بود و نوشته بودم آقای فلانی و فلانی و... و از آنجایی که این دست نوشته داخلی بود و رسانه ای هم نمی شد، توجهی نداشتم. ایشان زمانی که لیست را دیدند فرمودند:« آقای مروی اینها آیت الله هستند، شما لیستان را اصلاح کنید ،حتی اگر این یاداشت را پاره می کنید و دور می ریزید، نباید این گونه بنویسید، عادت کنید عناوین افراد را درست بنویسید».

برخی افراد قبل و بعد از انقلاب خیلی رهبری را آزار دادند، ولی هرگز از آنها کینه ای به دل نگرفته و در مدت بیست سال که ایشان را همراهی می کنم یک بار نشد بشنوم درباره کسی بد بگویند، البته خاطرات را نقل می کنند و می گویند: « انسان خوبی بود ولی تشخیص نمی داد».

*لطافت در عین اقتدار

ایشان حقیقتاً انسان لطیفی است، البته در دفاع از اسلام، انقلاب و ارزش ها و اصول نظام و امام راحل با هیچ کس تعارُف و شوخی ندارد، ذره ای لرزش در دل رهبری وجود ندارد، در حملات آمریکا به افغانستان و عراق، یک روز هم درس را تعطیل نکردند، خداوند آرامشی به ایشان داده که در این تحولات و اشتغالات فکری،همچنان درس می دهند آن هم در شرایطی که ایشان رهبر و مسئول نظام است.

*خُوشُ و بِش طلبگی در اوج اغتشاش

تیرماه سال 78 ایامی که آشوب گران هر شب به خیابان ها می ریختند و شلوغ کردند، همان شب ها تعدادی از طلاب حوزه علمیه قم آمده بودند تا با آقا دیدار کند، خودشان می گفتند در این اوضاع و شرایط امکان ندارد ایشان ما را بپذیرد، ولی آقا 45 دقیقه با آنها جلسه و خوش و بش طلبگی داشتند، انگار نه انگار که در برخی خیابان های اطراف آشوب است.

*حوزه جهش و تحول دیگری می یابد

این روزهای آخر، همه فکر و ذکر آقا، مسئله حوزه و سفر به قم بود و تامل عمیقی بر مسائل اساسی و مهم حوزه داشتند،البته با اشرافی که به مسائل جهانی و نقشه های دشمنان دارند و جایگاهی که برای حوزه قائل هستند، قطعا در دیدار با حوزویان مباحث مهمی را مطرح می کنند و حوزه بعد از این سفر، جهش و تحول دیگری می یابد. گرچه حوزه های علمیه همچون رودی متلاطم، متحرک و پرخروش در حال جریان است، ولی به طور قطع بیانات گوهر بار ایشان برای حوزه و حوزویان راهگشا، مفید و موثر خواهد بود و حرکت حوزه را پر شتاب تر و جهت گیری آن را دقیق تر و بهتر می کند.

 

 

مادر شهیدان زین الدین:عهد ما با ولایت تا آخرین لحظه عمر است

مادر شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین گفت: خانواده شهدا با شهیدان خود، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری عهد و پیمان بسته‌ا‌ند و همه باید تا آخرین لحظه عمر پای عهد و پیمان خود باشیم. نگران برخی خانواده شهدا هستم؛ عهد ما با ولایت تا آخرین لحظه عمر است.

مادر شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین با بیان اینکه راهی که برخی خانواده شهدا انتخاب کرده‌اند، ما را نگران کرده است،‌‌ گفت: خانواده شهدا با شهیدان خود، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری عهد و پیمان بسته‌ا‌ند و همه باید تا آخرین لحظه عمر پای عهد و پیمان خود باشیم.

زینب اسلام‌دوست در گفت‌وگو با فارس در خصوص دیدار خانواده شهدا با مقام معظم رهبری بیان داشت: چهار روز است که با حضور رهبر معظم انقلاب، شهر قم به خورشید فروزان امامت و ولایت منور شده است که باید برای این نعمت خداوند را خالصانه شکر کرد. وی با بیان اینکه دیدار با رهبر معظم انقلاب، ظهور امام زمان (عج) را در دل‌های مردم قم تداعی کرد، افزود: حضور پر نور ایشان و علاقه و اشتیاق مردم نسبت به رهبر فرزانه انقلاب این احساس را در ذهن‌ها تداعی کرد که اگر امام زمان (عج) ‌تشریف بیاورند مردم چه خواهند کرد.

مادر شهیدان زین‌الدین ادامه داد: وقتی مردم اینطور عاشقانه نسبت به رهبر انقلاب که سلاله پاک امیرالمؤمنین (ع) هستند‌، احساس ارادت و محبت دارند، اگر مولایمام مهدی (عج) ظهور کنند نیز با همین عشق و ارادات و چه بسا بیشتر ابراز ارادت خواهند کرد.

باید با همه وجود قدر خورشید ولایت را دانست

اسلام‌دوست، بیان داشت: ولایت فقیه مانند نخ تسبیحی است که همه اجزای این انقلاب را دور هم جمع می‌کند و باید با همه وجود قدر خورشید ولایت را دانست. وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب وقتی به عنوان جانشین امام خمینی (ره) انتخاب شدند،‌ ‌آیت‌الله بهاءالدینی که یک عالم بسیار وارسته و یک مؤمن حقیقی هستند،‌ با اینکه 50 سال از ایشان بزرگتر بودند، وقتی رهبر معظم انقلاب را دیدند، ‌دست بر سینه گذاشتند و گفتند «السلام علیک یا ولی‌الله»؛ رفتار این فقیه عالم وارسته برای همه ما سند بسیار بزرگ و مهمی برای دفاع و اطاعت از ولاین فقیه را پیش روی ما قرار داد.

اسلام‌دوست با ذکر خاطره‌ای از شهید مهدی زین‌الدین بیان داشت: آقا مهدی هر وقت که رانندگی می‌کرد خیلی با سرعت‌ می‌راند؛ یک بار به همراه ایشان به دزفول مسافرت می‌کردیم؛ آن‌روز متوجه شدم که او که با سرعت 90 کیلومتر حرکت می‌کند؛ وقتی دلیلش را پرسیدم و گفتم که "آقا مهدی چقدر آهسته رانندگی می‌کنی، حوصله‌ام سر رفت "؛ او ‌گفت: «به خاطر اطاعت از امر ولی فقیه».

مادر شهیدان زین‌الدین گفت: گویا نماینده امام (ره) در لشگر، از همه خواسته بود که با سرعت کمتری رانندگی کنند و ایشان به خاطر اطاعت از او که اطاعت از امام بود، روی نفس خود پا گذاشت و از کاری که بسیار لذت می‌برد، چشم دوخت. وی با اشاره به حمایت برخی خانواده شهدا از جریان فتنه اظهار داشت: زمینه بسیاری از رفتارها در گذشته شکل گرفته است؛ شهدای بزرگوار انقلاب اسلامی نیز اگر به درجه رفیع شهادت رسیدند، به دلیل زمینه‌های وجودی است که از دوران کودکی در آن‌ها شکل گرفت.

اسلام‌دوست بیان داشت: اگر انسان به دنبال حقیقت باشد و آن را دنبال کند و زمینه پذیرش حق را در خود تقویت کند، به راه حق نیز هدایت خواهد شد، اما اگر حق را نادیده گرفت به تباهی خواهد رفت. مادر شهیدان زین‌الدین گفت: انتساب به شهیدان هیچ دلیلی بر مصونیت انسان از خطا و اشتباهات نمی‌شود؛ و اینطور نیست که خانواده شهدا مانند خود شهید باشند.

نگران برخی خانواده‌ شهدا هستیم

وی با بیان اینکه برای برخی از خانواده‌های شهدا نگران هستم، گفت: راهی که این خانواده‌ها دنبال می‌کند ما را بسیار نگران کرده است که ممکن است یا در اثر تحریک اطرافیان آنها باشد یا دلیلش همان زمینه‌هایی است که در وجود خود تقویت نکرده‌اند.
مادر شهیدان زین‌الدین بیان داشت:‌ این را هم باید در نظر داشته باشیم که از ابتدای خلقت آدم تا خاتم، همیشه اسباب انحراف را شیاطین برای ما فراهم می‌کنند؛ لذا لازم است که با بصیرت و کسب حقیقت و معرفت و شناخت حقیقی از خداوند، بدانیم که در عرصه‌های متخلف و در لحظه ‌لحظه عمرمان همیشه در معرض خطر انحراف هستیم.
وی با اشاره به سخنان خود در دیدار با مقام معظم رهبری گفت:‌ خانواده شهدا با شهیدان خود، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری عهد و پیمان بسته‌ا‌ند و همه باید تا آخرین لحظه عمر پای عهد و پیمان خود باشیم.

شهید «مهدی زین‌الدین» در سال 1338 در شهر قم متولد شد؛ در دوران نوجوانی اوقات فراغتش را در کتاب فروشی پدر می‌گذراند و پس از پایان تحصیلات متوسطه با رتبه چهار در میان پذیرفته شدگان دانشگاه شیراز تحصیلات تکمیلی را آغاز کرد. این شهید والامقام پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ابتدا به جهاد سازندگی و سپس به جمع سبزپوشان سپاه پیوست و فعالیت خود را در اطلاعات و عملیات سپاه قم ادامه داد و با شروع جنگ تحمیلی با طی دوره آموزش کوتاه نظامی همراه با یک گروه صد نفره عازم جبهه شد.

مسئولیت اطلاعات و عملیات قرارگاه نصر، فرماندهی تیپ علی‌بن‌ابی‌طالب (علیه السلام) و فرماندهی لشکر خط شکن 17 علی بن ابی طالب از جمله مسئولیت‌های شهید مهدی زین‌الدین است. شهید زین الدین به همراه برادرش مجید زین‌الدین که مسئول اطلاعات و عملیات لشکرعلی‌بن‌ابی طالب (ع) بود، برای شناسایی از باختران (کرمانشاه) به سمت سردشت در حال حرکت بود که با ضدانقلاب درگیر شد و به فیض شهادت رسید.

شهید مجید زین‌الدین نیز در سال 1343 در تهران متولد شد؛ بیش از سیزده سال نداشت که در کوران حوادث انقلاب علیه طاغوت قرار گرفت و با کمک برادرش شهید مهدی زین‌الدین به انتشار اعلامیه‌ها و نوارهای امام خمینی (ره) که پدرش در اختیارش قرار می‌داد؛ پرداخت. پس از آن به عضویت سپاه پاسداران در لشگر علی‌ابن‌ابیطالب (ع) که برادرش مهدی، فرماندهی آن را به عهده داشت، درآمد و به واسطه آن جوش و خروش و استعدادی که در وی بود، به سرعت مراحل کمال را در ابعاد مختلف خصوصاً در بعد رزمی طی کرد و در قسمت اطلاعات و عملیات مشغول شد و در لشگر 17 علی‌ابن‌ابیطالب (ع) مسئولیت فرماندهی یکی از تیپ‌ها را بر عهده گرفت. شهید مجید زین‌الدین در پی شرکت در بسیاری از عملیات‌ها که آخرین آنها عملیات غرورآفرین خیبر بود، به منزلگه مقصود شتافت و به همراه برادرش مهدی زین‌الدین به‌سوی دیار قرب الهی پرگشود و به جمع محفل عاشقان الله پیوست.

خداوند امروز از ما همت، اراده و شهادت‌طلبی می‌خواهد

در بخشی از وصیت‌نامه سردار رشید اسلام شهید مهدی زین‌الدین آمده است: نخستین شرط لازم برای پاسداری از اسلام، اعتقاد داشتن به امام حسین (ع) است. هیچ کس نمی‌تواند از اسلام پاسداری کند در حالی که ایمان و یقین به اباعبدالله‌الحسین (ع) نداشته باشد.

اگر امروز ما در صحنه‌ها پیکار می‌رزمیم و اگر امروز ما پاسدار انقلابمان هستیم و اگر امروز پاسدار خون شهدا هستیم و اگر مشیت الهی بر این قرار گرفته که به دست شما رزمندگان و ملت ایران، اسلام در جهان پیاده شود و زمینه ظهور حضرت امام زمان (عج) فراهم شود، به واسطه عشق، علاقه و محبت به امام حسین(ع) است. من تکلیف می‌کنم شما «رزمندگان» را به وظیفه عمل کردن و حسین‌وار زندگی کردن. در زمان غیبت کبری به کسی «منتظر» گفته می‌شود و کسی می‌تواند زندگی کند که منتظر باشد، منتظر شهادت، منتظر ظهور امام زمان (عج). خداوند امروز از ما همت، اراده و شهادت‌طلبی می‌خواهد.

 

 

خیز سه باره رضایی برای انتخابات ریاست جمهوری

یکی از دلایل عدم اقبال بدنه اصولگرایان به محسن رضایی ، عملکرد نامناسب سایت های اینترنتی منتسب به او (بازتاب و تابناک) است. محسن رضایی پس از دو دور ورود ناموفق به انتخابات ریاست جمهوری درصدد است تا برای سومین بار بخت خود را در این عرصه بیازماید.

به گزارش جوان آنلاین ، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که در انتخابات ریاست جمهوری نهم(سال 84) تا روزهای پایانی تبلیغات انتخاباتی در صحنه حضور داشت ، در آستانه برگزاری انتخابات با صدور اطلاعیه ای انصراف داده و از عرصه کناره گیری کرد. وی در انتخابات دهم ریاست جمهوری (سال 88) نیز وارد گود رقابت ها شد و گرچه در این دوره کناره گیری نکرد اما از مجموع حدود 40 میلیون رای ماخوذه تنها موفق به کسب حدود 600 هزار رای گردید.

برخی گزارش ها حاکی است ، محسن رضایی درصدد است تا برای سومین بار بخت خود را در این عرصه بیازماید. گفتنی است به رغم سوابق انقلابی محسن رضایی ، یکی از دلایل عدم اقبال بدنه اصولگرایان به وی ، عملکرد نامناسب سایت های اینترنتی منتسب به او است. اولین سایت منتسب به رضایی ، سایت بازتاب بود که به دلیل تخلفات عدیده سیاسی و امنیتی توسط دستگاه های مسئول ، توقیف شد. سایت تابناک نیز که جایگزین سایت بازتاب شده است به رغم آن که ساختارشکنی های آشکاری مثل سایت بازتاب ندارد اما عملا" در همان مسیر حرکت کرده و به انحاء مختلف در جهت تضعیف جریان اصولگرایی و تقویت جریانات مخالف عمل می کند.

این سایت در فضای بعد از انتخابات ریاست جمهوری و اغتشاشات فتنه گران ، عملا" در مسیر تقویت جریان فتنه حرکت می کرد و تا فجایع روز عاشورا و بدنبال آن حماسه باشکوه 9 دی مقوم این جریان بود. پس از حماسه 9 دی و اطلاعیه محسن رضایی ، گرچه سایت تابناک روند حمایت صریح از جریان فتنه را کاهش داده است اما تضعیف جریان اصولگرایی (در حوزه های مختلف سیاسی ، فرهنگی و حتی هنری) یکی از سیاست های ثابت آن است.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/8/1:: 1:6 صبح     |     () نظر
<      1   2   3   4