سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پارسایى زیور درویشى است ، و سپاس زیور توانگرى . [نهج البلاغه]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

اختصاصی / رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان :
هفت اکیپ درمانی به منطقه زلزله زده کرمان اعزام شد

کرمان - رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان گفت: به منظور خدمات رسانی به زلزله زدگان شهرستان های فهرج و ریگان، تاکنون سه اکیپ درمانی از شهرستان بم به مناطق زلزله زده و چهار اکیپ درمانی پشتیبان از کرمان به منطقه اعزام شده است.

"عبدالرضا صباحی" بامداد سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در نخستین دقایق وقوع زلزله در فهرج، ستاد حوادث دانشگاه علوم پزشکی با حضور معاونین و مدیران این دانشگاه به منظور بررسی اوضاع تشکیل شد و تیم های 115 و روسای شبکه های درمانی فهرج، ریگان و بم به گشت زنی پرداختند.

وی با اشاره به شدت زلزله و وسعت خسارتهای مادی، گفت: برخی استان های همجوار به منظور ارایه کمک درمانی به استان اعلام آمادگی کرده اند.

صباحی افزود: براساس جمعیت در معرض آسیب، پیش بینی امکانات درمانی به صورت سرپایی در مناطق زلزله زده انجام شده و درمان های نیمه تخصصی در ریگان و درمان های تخصصی در بیمارستان پاستور بم تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد:بیمارستان های افضلی پورو شهید باهنر در مرکز استان به حال آماده باش در آمده اند و منتظر پذیرش مجروحان هستند.

زمین لرزه ای به بزرگی 5/6 ریشتر ساعت 22 و 12 دقیقه دوشنبه حسین آباد از توابع شهرستان فهرج در استان کرمان را لرزاند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/9/30:: 11:6 صبح     |     () نظر

در حاشیه سوءتفاهمهای روزهای اخیر
جریان انحرافی و فتنه گران را فراموش نکنیم

فتنه 88 با تمام سختی ها و تلخ کامی های ظاهری خود مصداقی بود برای ضرب المثل « عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد ».

در این فتنه، کینه توزی و عداوت زخم خوردگان و دشمنان انقلاب اسلامی و آنان که نتیجه‌ی زر و زور و تزویرشان علیه نظام اسلامی جز سود چیزی برای جمهوری اسلامی ایران نداشته است از یک سو، و بی بصیرتی خواص مردود از سوی دیگر سبب شد تا امت بصیر و بیدار حزب ا... تنها و تنها از امام خویش – حضرت امام خامنه ای حفظه ا... تعالی – خط و فرمان پذیرد و برخی خواص و نخبگان را – که قلیل المعونه و کثیرالمؤونه (پر هزینه و کم نفع) هستند و علی رغم هزینه های بسیاری که نظام برایشان متحمل شده است، در مواقع حساس شانه خالی کرده اند و چراگاه دنیا را بر درختان پر ثمر بهشت رجحان داده اند- از این رابطه حذف نمایند.

این رابطه مستقیم و بی واسطه امام و امت در دل جریان ارزشی فعال در فضای مجازی نیز به طور ناخواسته شبکه و سامان و رابطه‌ای را ایجاد کرد که بستر ساز حرکت های باشکوه و مقتدرانه ای در این فضا شد و دشمنان را – که دل به این فضا بسته بودند – به عجز و اعتراف به این عجز واداشت؛ حرکت هایی که هر چند در فضای مجازی آغاز می شد اما در 9 دی و 22 بهمن 88 در بیرق های در دست امت و در کلامشان نمود پیدا می کرد.

تمامی نیروهای حزب ا... خصوصا سنگرداران جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی با لبخند امام خویش راه را طی می کنند و خط قرمزشان آن جایی است که احساس کنند عملشان ابروهای ولی مطلق زمان را در هم خواهد کشید. خط آنان خط ولایت است و جز این خط در سایر خطوط خطر نمی کنند و دستخط های آقایان و آقازادگان را از هر نوع که باشد شایسته تبعیت نمی دانند.

یکی از خط مشی هایی که امت حزب ا... در لابه لای فرموده های فرمانده معظم کل قوا یافته اند، عدالت طلبی و استواری در راه حق و حقیقت جویی است، لذا بر مطالبه مشروع خود مبنی بر محاکمه سران لجوج و مزدور فتنه 88 که آبرو و اقتدار نظام را به بازی گرفته اند و از مماشات دستگاه های ذی ربط نظام و وجود آزادی بیان در حکومت اسلامی برای توهین و اتهام زنی به این شجره طیبه بهره گرفته و می گیرند ، پافشاری می نمایند.

به نظر ما تنها نهاد مشروع و موظف در جمهوری اسلامی ایران برای احقاق این حق ملی قوه محترم قضائیه است که ریاست آن توسط مولا و مقتدایمان تعیین شده و در قانون اساسی عهده دار این امر می باشد. لذا همچنان دادخواهی ما ادامه دارد که چرا در حالی که حدود یک سال از 9 دی 88 می گذرد هنوز فرماندهان هتک حرمت عاشورای حسینی و قاتلان شهدای مظلوم بسیجی فتنه 88 و صادرکنندگان بیانیه های سراسر توهین آمیز و بی پایه علیه نظام مقتدر آزادانه در سرزمین شهیدان جولان داده و علیه نظام و ولایت یکه تازی می‌کنند.

و در عوض شاهد آن هستیم که وقتی در هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر با نیورهای انقلاب برخوردی به دور از انتظار می شود که شاید از لحاظ قانونی از حقوق دستگاه قضا باشد ، اما می‌شد با برخوردی پدرانه تندی ها را گوشزد کرد.

البته ما با وهن و توهین به سران قوای جمهوری اسلامی مخالفیم ، اما انتقاد سازنده و گوشزد نمودن وظایف فراموش شده را وظیفه شرعی و قانونی خویش می دانیم و اتفاقات اخیر و نامه نگاری هایی که مخاطبشان قوه محترم قضائیه بوده است را تبلور عقده در گلو مانده بخشی از افسران جنگ نرم می دانیم که با   قلمی تند و تیز و شاید مفرطانه به دلیل توهین ها و بیانیه های بی شرمانه اخیر سران فتنه به رهبرشان آن را گشودند ؛ قلم هایی که نه تنها ضدیتی با مرجعیت و روحانیت و نظام ندارند که خود سپر بلای روحانیت ولایی بوده و ان شاء ا... خواهند بود.

نکته دیگری که از رابطه مستقیم و بی واسطه امام و امت قابل برداشت می باشد، این است که جریان انحرافی اصولگرا آرزوی نفوذ و خط دهی امت حزب ا.. را – چه در عملکردها و حرکت ها و چه در انتخابات ها و موضع گیری ها- به گور خواهد برد. امت از امام خویش خط می گیرد و جریان انحرافی نمی تواند از آب گل آلود ماهی گرفته و خشم انقلابی و اعتراض های سایبری جریان ارزشی که در حقیقت نوک پیکان آن به سمت سران فتنه است را به نفع خود مصادره نموده و از آن برای ایجاد شکاف و چند دستگی در بین فعالان ارزشی این فضا و یا سران محترم قوا بهره گیرد.

نکته دیگر اینکه در دل جریان حزب الله در فضای مجازی، هر کس به ولایت و آرمان های امام راحل عظیم الشأن(ره) پایبند باشد و وفادار ، در کنار هم سنگران خود می رزمد، اما اگر کسی قدمی بر خلاف این برداشته و از سر جهالت یا غرض ورزی در مقابل جریان اصیل ولایتمدار در این جبهه حرکت نماید، قطعا به خودی خود حذف شده و اثر و نشانی از او باقی نخواهد ماند.

در پایان به هم سنگران در فضای سایبری یادآوری می نماییم در شرایطی که اجرای طرح شجاعانه هدفمند کردن یارانه ها و تحول اقتصادی و سالگرد دفن فتنه گران در 9 دی و شکست دشمنان در برنامه ریزی برای 16 آذر و عاشورای حسینی سبب یأس و ناامیدی استکبار و گروهک بسیار قلیل حامی آنان در داخل شده است ، باید به گوش و به هوش بود تا بار دیگر دست هایی را که قصد ایجاد تفرقه در درون جریانات ولایتمدار در فضای مجازی را دارند تا ما را به خودمان مشغول ساخته و از سران فتنه غافل کنند، از آرنج قطع نموده و آن گونه عمل نماییم که بر یأس شیطان و شیطانیان افزوده شود.

یادمان نرود که دشمن اصلی ما استکبار جهانی و دنباله های پست داخلی شان به سرکردگی سران فتنه هستند.

منصور امینی- مدیر مسئول سایت آوینی

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/9/30:: 10:52 صبح     |     () نظر

هدفمندی یارانه ها انقلابی در اقتصاد ایران است

  دولت با اعلام آغاز اجرا،دقیقا همان قانونی را که مجلس تصویب کرده، به اجرا درآورده است و هیچ تفاوتی درحال حاضر میان نظر مجلس و دولت وجود ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس د رگفتگو با سایت  با ندای انقلاب در خصوص میزان تطابق نوع اعلام این قانون با آنچه در مجلس تحت عنوان هدفمندی یارانه ها تصویب شده است، گفت: دولت با اعلام آغاز اجرا،دقیقا همان قانونی را که مجلس تصویب کرده، به اجرا درآورده است و هیچ تفاوتی درحال حاضر میان نظر مجلس و دولت وجود ندارد.

وی تاکید کرد: مجلس کلیاتی را طرح کرده و به عنوان  مثال گفته است که دولت باید از ماحصل  آزاد شدن یارانه ها 40 هزار میلیارد  تومان درآمد داشته باشد که چون به نیمه دوم سال کشید  به 20 هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرد و در مجلس نیز در مورد این اعلام و نحوه اجرا مخالفتی صورت نگرفته است . در واقع دولت به صورت پلکانی حامل های انرژی را افزایش می دهد و رییس جمهور هم در مجلس از  این مسئله دفاع کرد و هم در اجرا به همین شکل آن را درآورده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به این که دولت طبق خواسته مجلس در حال پیش برد کارش است وبه لطف الهی موفق نیز بوده،افزود: تا قبل از اعلام اجرای این قانون در ساعات ابتدایی روز 28 آذر، دولت در حدود 25 تا 30 درصد از این قانون را انجام داده بود و بیشتر بحث ها پیرواموت حامل های انرژی باقی مانده بود که با این اعلام درمسیرانجام و پیشرفت قرار گرفته است.

وی در خصوص تبعات اجرای این قانون به شکل اعلام شده و قیمت های تغییر یافته گفت: اجرای این قانون تبعات منفی ندارد. قرار نیست دولت کار را رها کرده و همه چیز را گران کند و پولی را نیز به مردم بدهد.

احمدی تاکید کرد: دو یا سه موضوع  راهکار موفقیت این قانون است که یکی از آن ها اطلاع رسانی صد در صد دولت در مورد گام های این طرح است .شفاف سازی و حرف زدن کارشناسان خبره راهکار دیگر این مسئله است و همچنین دولت از طریق رسانه های دیداری شنیداری و رسانه های مکتوب با مردم در مورد این که چه کاری می خواهد انجام دهد، صحبت کند.

نماینده مردم شازند ادامه داد: وظیفه مردم این است که این مسئله را تنها به صورت طرح یا لایحه ای از سوی دولت نگاه نکنند و از این اقدام باید به عنوان یک انقلاب اقتصادی، حمایت کنند. ما سه انقلاب در کشور داشتیم که یکی رژیم سیاسی را در 22  بهمن 57 تغییر داد و انقلاب دومی که به عنوان انقلاب فرهنگی در 13 آبان 58 انجام شد که به فرموده حضرت امام  از انقلاب اول هم با اهمیت تر بود و انقلاب سوم انقلاب اقتصادی است که مردم باید حامی آن باشند و دولت نیز بایستی به صورت مستمر و دایمی بر اجرای دقیق آن  نظارت داشته باشند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/9/30:: 10:44 صبح     |     () نظر

اختصاصی/دستگیری دو منافق اخلالگر

 پس اعلام اجرای قانون هدفمند شدن یارانه ها از سوی رئیس جهور محترم در روز شنبه یکی از نهادهای مسئول با همکاری مردم دو تن از اعضای گروهک تروریستی نفاق را که قصد اخلال در نظم عمومی را داشتند، دستگیر نمودند.

به گزارش «جوان آنلاین» ، این دو فرد منافق که خود را به شکل افرادی ارزشی درآورده بودند قصد داشتن پس از ایجاد ناآرامی و نارضایتی احتمالی از سوی مردم نسبت به اجرای این طرح با مردم برخورد نموده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده و تا حد امکان بتوانند از مردم کشته بگیرند که این اقدام منافقانه با هوشیاری مردم و اطلاع آنها به نهادهای مسئول با شکست مواجه گردیده و دو فرد منافق دستگیر گردیدند.

لازم به ذکر است از این دو نفر دو قبضه کلت ساچمه ای و دو عدد باتوم و گاز اشک آور کشف گردید. گفته می شود این دو نفر به تازگی از از مرز عراق وارد کشور شده اند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/9/30:: 10:27 صبح     |     () نظر

اختصاصی"جوان آنلاین"
کروبی : ما که نترسیده بودیم!

 در سال گذشته بچه ها جانشان را کف دستشان گرفته بودند وبا وجود خشونت طرف مقابل اینها به عزاداری ادامه می دادند!

شنیده شده نفر پنجم انتخابات سال88  در پاسخ به سئوال یکی از نزدیکانش درجلسه ای پیرامون عدم حضور هواداران فرقه در عاشورای امسال با وجود تبلیغات فراوان ودعوت از خداجویان! عاشورای سال گذشته ، گفته است : ما نمی توانیم نسبت به خطراتی که وجود دارد بی تفاوت باشیم ، فضا پلیسی همه خودشان را آماده کرده بودند که از عزاداران ما انتقام بگیرند ، چطور ما می توانیم بی تفاوت باشیم ، ما گفتیم کسی بیرون نرود ، نه از باب اینکه ترسیده باشیم ، نه مسئله برای ما حفظ وحدت و احترامی بود که برای صاحب این روز قائل بودیم ، وگر نه خودتان دیدید که در سال گذشته بچه ها جانشان را کف دستشان گرفته بودند وبا وجود خشونت طرف مقابل اینها به عزاداری ادامه می دادند!

کروبی اضافه نمود: جوانهای سبز پوش ما به اجبار در خانه هایشان ودور از چشم عزاداری کرده اند !


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/9/30:: 10:24 صبح     |     () نظر

زلزله استان کرمان 5 فوتی و 30 مجروح داشت

 زلزله و پس لرزه های دیشب استان کرمان تاکنون 5 کشته و 30 مجروح داشته است. 5 نفر از مجروحان به بیمارستان منتقل شدند و 25 مصدوم دیگر به صورت سرپایی در محل درمان شدند.

رئیس اورژانس کشور اعلام کرد: زلزله و پس لرزه های دیشب استان کرمان تاکنون 5 کشته و 30 مجروح داشته است. 5 نفر از مجروحان به بیمارستان منتقل شدند و 25 مصدوم دیگر به صورت سرپایی در محل درمان شدند.

به گزارش فارس، غلامرضا معصومی ا‌فزود: بر اساس آخرین آمار موجود از زلزله دیشب استان کرمان که مرکز آن در 28 کیلومتری حسین آباد در جنوب استان کرمان بود و بعد از پس لرزه‌های این حادثه که عمدتاً در روستای قنبرآباد این استان بود تاکنون 5 نفر کشته شده‌اند.

وی ادامه داد: از بین 5 کشته این حادثه 3 نفر از یک خانواده بودند و از بین مجروحان این حادثه 5 نفر به بیمارستان منتقل شدند که زیاد بد حال نیستند، 25 مجروح دیگر این حادثه نیز در محل به صورت سرپایی درمان شدند.

رئیس اورژانس کشور گفت: از نظر اورژانس کشور وضعیت در منطقه زلزله زده هنوز زرد است و هنوز مأموران اورژانس کشور در حالت آماده باش هستند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/9/30:: 10:18 صبح     |     () نظر

ابوفتنه وعزاداری عاشورای 89

شنیده شده ابوفتنه در پاسخ به سئوال یکی از ملاقات کننده های اخیر در ارتباط با عدم حضور هواداران فرقه در عاشورای امسال با وجود تبلیغات فراوان ودعوت از خداجویان عاشورای سال گذشته ، گفته است : ما نمی توانیم نسبت به خطراتی که وجود دارد بی تفاوت باشیم ، فضا پلیسی بود وبسیجی ها وپاسدارها خودشان را آماده کرده بودند که از عزاداران ما انتقام بگیرند ، چطور ما می توانیم بی تفاوت باشیم ، ما گفتیم کسی بیرون نرود ، نه از باب اینکه ترسیده باشیم ، نه مسئله برای ما حفظ وحدت و احترامی بود که برای صاحب این روز قائل بودیم ، وگر نه خودتان دیدید که در سال گذشته بچه ها جانشان را کف دستشان گرفته بودند وبا وجود خشونت طرف مقابل اینها به عزاداری ادامه می دادند وبرای اولین بار به عزاداری سالار شهیدان وعاشورای حسینی با خون خودشان عینیت دادند.

ابوفتنه اضافه نمود : خدا از اینها نمی گذرد و مردم باید بدانند که حکومت  ،مارا از عزاداری محروم کرده است و جوانهای سبز پوش ما به اجبار در خانه هایشان ودور از چشم اینها عزاداری کرده اند.

 

ابوفتنه وعزاداری عاشورای 89

شنیده شده ابوفتنه در پاسخ به سئوال یکی از ملاقات کننده های اخیر در ارتباط با عدم حضور هواداران فرقه در عاشورای امسال با وجود تبلیغات فراوان ودعوت از خداجویان عاشورای سال گذشته ، گفته است : ما نمی توانیم نسبت به خطراتی که وجود دارد بی تفاوت باشیم ، فضا پلیسی بود وبسیجی ها وپاسدارها خودشان را آماده کرده بودند که از عزاداران ما انتقام بگیرند ، چطور ما می توانیم بی تفاوت باشیم ، ما گفتیم کسی بیرون نرود ، نه از باب اینکه ترسیده باشیم ، نه مسئله برای ما حفظ وحدت و احترامی بود که برای صاحب این روز قائل بودیم ، وگر نه خودتان دیدید که در سال گذشته بچه ها جانشان را کف دستشان گرفته بودند وبا وجود خشونت طرف مقابل اینها به عزاداری ادامه می دادند وبرای اولین بار به عزاداری سالار شهیدان وعاشورای حسینی با خون خودشان عینیت دادند.

ابوفتنه اضافه نمود : خدا از اینها نمی گذرد و مردم باید بدانند که حکومت  ،مارا از عزاداری محروم کرده است و جوانهای سبز پوش ما به اجبار در خانه هایشان ودور از چشم اینها عزاداری کرده اند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/9/30:: 10:10 صبح     |     () نظر

شامه انگلیسی

اختصاصی جنبش سرخ حسینی  -  با توجه به تحرکات اخیر سفیر لندن  واظهارات نا موجه و بدور از عرف و وظائف نمایندگان دول خارجی که از سوی آقای سایمون گس نسبت به جمهوری اسلامی طرح گردیده است ، موجب شد تا منابع خبری در بررسی احوالات عصیانگرایانه وخارج از عرف دیپلماتیک این فرد به مطلب جالبی برخورد نمایند.

به گفته منابع مطلع ،  شلوغ کاریهای آقای سفیر بی ارتباط با پیشنهاد چند باره دولت فخیمه به سه تن از اصحاب فتنه برای پناهندگی نمی باشد و ظاهرا شامه انگلیسی ها با حساسیت بالا و بدلایلی که خودشان تحلیل کرده اند ، نتیجه گیری نموده که زمان مناسبی بوجود آمده است تا با پناهندگی دادن به این مزدورها  ، اعتبار شیطنت را در دنیای خباثت به خود اختصاص داده و معرکه گردان یک جریان جدید باشند ، همین منابع می افزایند که اخیرا وبرای بار دوم یا سوم در طول یکسال گذشته ، به اصحاب فتنه پیشنهاد پناهندگی داده شده و خاطر نشان شده که دولت فخیمه تمام تمهیدات لازم را برای  حمایت وحفاظت از این سه مزدور فراهم آورده است ، گفته می شود مواضع غیر معمول سفیر انگلیس در حقیقت زمینه سازی برای برخورد خصمانه و رویکرد پرخاشگرانه ای است که در ارتباط باپیشنهاد پناهندگی واحتمال قبول از سوی اصحاب فتنه اتخاذ شده است.

ملاحظه : باتوجه به اینکه هنوز پاسخی از سوی اصحاب فتنه به این پیشنهاد داده نشده است ، ولی منابع مطلع اعلام داشته اند باید هوشیار بود که از دولت انگلیس واصحاب فتنه رودست نخوریم.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/9/30:: 10:10 صبح     |     () نظر

 

توزیع گسترده لوح فشرده "فتنه سبز اموی "

همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، لوح فشرده "فتنه سبز اموی " در سطحی گسترده در هیئت‌های مذهبی توزیع شد.

این CD مستند که به همت دفتر جریان‌شناسی تاریخ معاصر تهیه شده، در ایام محرم و در تیراژی وسیع از سوی هفته‌نامه 9 دی تکثیر و در هیئت‌های مذهبی توزیع شد.

در این لوح فشرده که با هدف افشای ماهیت، اهداف و فعالیت‌ها و برنامه‌های فتنه‌گران به منظور بصیرت‌افزایی آحاد مردم تهیه شده، اقدامات هتاکانه حرمت‌شکنان عاشورای 88 تهران مورد بازبینی قرار گرفته و ضمن مقایسه مواضع مسعود رجوی (سرکرده گروهک نفاق) با موسوی و کروبی (سران فتنه بعد از انتخابات دهم)، حادثه تاریخی 9 دی سال قبل و مواضع رهبر معظم انقلاب در این خصوص مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/9/27:: 9:27 عصر     |     () نظر
جزئیات کامل جلسه ویژه امروز بانک مرکزی
مسئولان بانکی تا آخرین ساعات امشب در بانک‌ها می‌مانند

 معاون اقتصادی بانک مرکزی در گفت‌وگوی تفصیلی  جزئیات جلسه ویژه امروز مسئولان بانکها در بانک مرکزی از افزایش ساعات فعالیت بانک‌ها پس از هدفمندی یارانه‌ها خبر داد و گفت: از آنجا که احتمال اجرای این قانون از فردا وجود دارد، مسئولان بانکی تا آخرین ساعات امشب در بانک‌ها می‌مانند.


حسین قضاوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» در واکنش به برخی اظهارات مبنی براینکه آیا جلسه ویژه صبح امروز بانک مرکزی با مسئولان بانکی به معنای آزادسازی قیمت‌ها از امشب است، اظهار داشت:‌ همه چیز منوط است به مصاحبه آقای رئیس جمهور در صدا و سیما؛ درصورتی که ایشان امشب دستور آزادسازی قیمت‌ها را صادر کنند، سیستم بانکی آمادگی همکاری‌های لازم را برای این کار خواهد داشت.
وی ضمن اشاره به جلسه امروز صبح در بانک مرکزی، افزود:‌ هدف از این جلسه بازبینی آمادگی‌های مخفی سیستم بانکی در روزهای اخیر بود؛ طبق این جلسه قرار شد که امشب تا دیرهنگام تمامی ستادهای تشکیل شده در بانک‌ها با آمادگی لازم در بانک‌ها حضور داشته باشند.
معاون اقتصادی بانک مرکزی در خصوص هدف از حضور مسئولان ستادی در بانک‌ها تا ساعات پایانی امشب، گفت: با این امر مسئولان می‌توانند براساس تصمیم‌گیری های رئیس جمهور برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند تا از فردا خدمت رسانی به مردم با توجه به شرایط احتمالاً جدید باشد.
قضاوی اضافه کرد:‌ چه امشب و چه در آینده نزدیک‌تر که آقای رئیس جمهور آزادسازی قیمت‌ها را اعلام کند، بانک مرکزی آمادگی لازم را دارد که در جهت خدمت‌رسانی و ارائه تسهیلات بانکی و تسهیل مبادلات اقتصادی خدمات خود را ارائه دهد.

* راهکار جلسه ویژه برای ماندگاری یارانه‌ها در بانک‌ها

وی در ادامه در مورد شرایط درنظرگرفته شده در بانک مرکزی و همچنین جلسه صبح امروز درباره ترغیب مردم به سپرده‌گذاری یارانه‌های خود در بانک‌ها، تصریح کرد:‌ قاعدتاً به مجرد اینکه هدفمندی یارانه‌ها اجرا شود وجوهی که به حساب مردم ریخته می‌شود بسته به ماهیتی که یارانه‌ها به آن واریز می‌شود مشمول مقررات سپرده‌گذاری و سود گیری خواهد شد.
معاون اقتصادی بانک مرکزی تصریح کرد:‌ اگر یارانه‌ها به حساب سرمایه‌گذاری کوتاه مدت واریز شده باشد قاعدتاً سود سپرده‌های کوتاه مدت از زمانی که هدفمندی یارانه‌ها اجرا شود به حساب مذکور اختصاص خواهد یافت.
وی افزود: یارانه‌ها تابع حساب‌هایی خواهند بود که وجوه به آنها واریز شده است؛ اگر حساب‌ها قرض‌الحسنه و یا جاری اعلام شده باشد به طور حتم سودی به انها تعلق نمی‌گیرد.

* بررسی اختصاص سود به یارانه‌ها در جلسات شورای پول و اعتبار

قضاوی در ادامه ضمن تاکید براینکه یارانه‌های تخصیصی به خانوارها از مقطعی که قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرا شود در اختیار آنها قرار خواهد گرفت، بیان کرد: مردم می‌توانند به هر نحوی که می‌خواهند با یارانه‌ها عمل کنند.
وی گفت: سیستم بانکی وجوهی را که از محل یارانه‌ها در آن قرار می‌گیرد مطابق حساب‌ها مشمول سود قرار خواهد داد.
معاون اقتصادی بانک مرکزی افزود: ممکن است شورای پول و اعتبار در جلسات آتی راهکاری را برای جذابیت ماندگاری یارانه‌ها در حساب‌های مردم در نظر بگیرند؛ فرضاً سپرده کوتاه مدت ویژه با سود جذاب‌تری را برای یارانه‌ها معرفی کند.
به گفته وی، در حال حاضر سیستم بانکی به اندازه کافی جذابیت برای ماندگاری یارانه‌ها در بانک‌ها دارد تا مردم پول خود را خارج نکنند.

* اجرای هدفمندی یارانه‌ها، نقدینگی را افزایش نمی‌دهد

قضاوی در ادامه اظهار کرد:‌ به نظر نمی‌رسد با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها وضعیت نقدینگی به وضعیت پایانی سال نزدیک شود؛ اواخر هر سال معمولاً نیاز مردم به اسکناس نقد افزایش پیدا می‌کند و بانک‌ها به طور سنتی پاسخگوی آن شرایط است.
وی تأکید کرد:‌ الان با ریختن سرانه 81 هزار تومان پول به حساب سرپرستان خانوار نمی‌توان این تصور را داشت که میل به نقدینه خواهی مردم افزایش پیدا کند و گرایش به نگهداری اسکناس بیشتری نزد خود داشته باشند.
معاون اقتصادی بانک مرکزی ضمن بیان اینکه پیش‌بینی نمی‌شود نرخ رشد سپرده‌ها از مورد مذکور تحت تاثیر روند کاهنده قرار گیرد، تصریح کرد: به نظر می‌رسد، سپرده‌ها همان وضعیتی در طول سال را با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها داشته باشند؛ حتی سپرده‌ها رشد بیشتری خواهند کرد چراکه مبالغ یارانه‌ها که در حساب مردم بود تا دیروز نقدینگی به حساب نمی‌آمد ولی از زمانی که هدفمندی یارانه‌ها اجرا شود این مبالغ جزء نقدینگی به حساب خواهند آمد.
وی گفت: همین امر می‌تواند عاملی برای رشد سپرده‌ها با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها باشد.

* تاریخ جلسه ویژه بعدی بانک مرکزی و تشکیل ستاد ویژه در این بانک

این مقام مسئول در بانک مرکزی در ادامه در مورد تاریخ جلسه بعدی این بانک با مدیران عامل بانک‌ها، گفت: در بانک مرکزی ستاد ویژه‌ای تشکیل شده که به صورت مستمر وضعیت را در روزهای آینده مورد کاوش قرار خواهد داد و هر زمان که لازم باشد همکاران بانکی در سطوح مختلف می‌توانند گردهم آیند و تصمیمات مقتضی را اتخاذ نمایند.

* مشکل بانک‌ها در مورد اجرای نقدینگی در روزهای پایانی ماه "حاد " نبود

وی در ادامه این گفت‌وگو در مورد تقاضای بانک‌ها برای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در فواصل 10 الی 20 ماه و بررسی این مورد در جلسه ویژه صبح امروز، اظهار کرد:‌ این امر یک "‌ترجیح "‌ بود که از سوی بانک ها مطرح شد؛ بانک‌ها می‌خواستند که هر گونه پرداختی از سوی آنها به صورت متوزان در روزهای مختلف یک ماه پراکنده شود.
قضاوی ادامه داد:‌ به صورت سنتی، پرداخت‌ها در روزهای‌ پایانی ماه افزایش می‌یابد به همین منظور بانک‌ها ترجیح می‌دادند که پرداخت یارانه‌ها و اجرای این قانون از اواسط ماه آغاز شود ولی به هر حال این امر سیاستی است که قیودی دیگری نیز در آن لحاظ می‌شود و صرفاً محدودیت‌های نظام بانکی در این زمینه تعیین کننده نیست.
به گفته معاون اقتصادی بانک مرکزی، محدودیت‌های نظام بانکی به قدری حاد نبود که بخواهد تعیین کننده نحوه تصمیم‌گیری در مورد اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها باشد.

* افزایش ساعات کار شعب بعدازظهر بانک‌ها با اجرای هدفمندی

قضاوی در ادامه با بیان اینکه سرجمع مبالغ واریزی به حساب سرپرستان خانوار تحت عنوان "یارانه "‌، کمتر از موجودی نقدی است که در سیستم بانکی وجود دارد، اظهار کرد:‌ هم‌اکنون حدود 80 هزار میلیارد ریال اسکناس و مسکوک در شبکه بانکی به غیر از بانک مرکزی وجود دارد؛ با این امر تمهیدات لازم در شعب تمامی بانک‌ها برای تامین اسکناس صورت گرفته است.
معاون اقتصادی بانک مرکزی ادامه داد‌:‌ دستگاه‌های خودپرداز باید در ایامی که قانون هدفمندی یارانه‌ها به مرحله اجرا در می‌آید کاملاً پاسخگوی نیازهای مردم در مورد تامین اسکناس باشند. همچنین خزانه‌های تمام بانک‌ها به اندازه کافی اسکناس ذخیره کرده‌اند.
وی گفت:‌ اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در روزهای پایانی ماه نمی‌تواند مشکلی را در مورد کمبود اسکناس برای مردم به همراه داشته باشد.
این مقام مسئول در شبکه بانکی در ادامه ضمن اشاره به آمادگی خودپردازها و فراهم بودن بستر الکترونیکی لازم در این زمینه، تاکید کرد: ‌قرار شده که شیفت‌های شعب بانک‌ها در این ایام به منظور خدمت رسانی به مردم از طریق در اختیار قرار دادن وجه نقد افزایش پیدا کند.
وی گفت: شعب بانک‌‌ها در ایام آتی تا ساعت 18 باز خواهند بود و از این ساعت به بعد نیز هریک از بانک‌ها که تمایل دارند می‌توانند شعب خود را تا ساعت دیرتری نیز باز نگه‌دارند.
به گفته وی، تمامی مبادلات به صورت عادی و روان صورت خواهد گرفت و به محض اعلام رئیس جمهور در مورد اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها ساعات کار شعب بعدازظهر و برخی دیگر از شعب افزایش خواهد یافت.

رئیس کل بانک مرکزی نیز ضمن ارائه توضیحاتی کلی در خصوص جلسه صبح امروز مسئولان سیستم بانکی از کنترل شدید قمیت‌ها خبر داده و گفته است: این جلسه برای این منظور بود که اگر اجرای هدفمندی یارانه ها به طور ناگهانی اعلام شود و یا اگر قرار باشد تا 2 - 3 روز آینده عملیاتی شود، بانکها قادر باشند امکانات و تمهیدات لازم را برای این منظور فراهم کنند.
وی با ابراز بی‌اطلاعی از زمان دقیق اجرای هدفمندی یارانه‌ها، تصریح کرد: بانکها باید در تمام زمینه ها آمادگی لازم را داشته باشند، فرضا اگر قرار باشد که مردم وجوه یارانه های نقدی خود را تبدیل به سپرده کرده و یا اینکه آن را به صورت نقدی از بانک دریافت کنند، بانکها باید آمادگی داشته باشند.

از نخستین ساعات صبح امروز مدیران عامل بانک‌ها در جلسات متفاوت به ترتیب با وزیر اقتصاد و مسئولان این وزارت‌خانه و همچنین رئیس کل بانک مرکزی و معاونان وی حضور پیدا کرده و در حال بررسی جزئیات اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و نقش بانک‌ها در این بین هستند.
شنیده‌های خبرنگار فارس حاکی‌است ابتدا جلسه در وزارت اقتصاد و به دنبال آن در بانک مرکزی برگزار شده است.
از این جلسه منتشر کرد اجرای هدفمندی یارانه‌ها و اجازه برداشت یارانه‌ها از حساب‌ها طی روزهای آتی، موضوع این جلسات اعلام شد.

همچنین یک منبع آگاه در وزارت بازرگانی از آماده باش کامل این وزارتخانه برای اجرای هدفمندی یارانه‌ها بدون کمترین اخلال در قیمت‌ها و مقابله با هرگونه افزایش غیرقانونی قیمتها خبر داد.
وی با بیان اینکه در تعطیلات هفته گذشته و از صبح امروز وزراتخانه در آماده باش کامل قرار دارد، افزود: معاونین و مدیران ستادی وزارت بازرگانی در روزهای اخیر در جلسات هماهنگی برای اجرای هر چه بهتر این طرح حضور دارند.
این مقام آگاه از اجرای احتمالی این قانون در هفته جاری خبر داد.

از طرفی محمد رویانیان امروز در جمع خبرنگاران ضمن اعلام سهمیه بنزین ویژه و علی‌الحساب حمایتی دولت در دی ماه گفته است: هفته جاری هفته آماده کردن زمینه برای هدفمند کردن یارانه‌ها خواهد بود.
وی البته تأکید کرده است که قیمت بلیت اتوبوس، مینی‌بوس و متروی داخل شهری به همراه هواپیما و قطار تا پایان سال تغییر قیمت نخواهد داشت و با توجه به حمایت همه‌جانبه دولت از حمل و نقل و عمومی نباید دغدغه‌ای در این بخش داشته باشیم.
به گزارش فارس بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد شنبه 27 آذر در گفت وگوی مستقیم تلویزیونی بعد از اخبار سراسری ساعت 21:00 شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران، با مردم به تشریح مسائل مهم کشور و موضوع هدفمند کردن یارانه ها خواهد پرداخت.
پیشتر رئیس جمهوری در تاریخ دوم آذر ماه امسال در جمع مردم زنجان اعلام کرد در آینده‌ای نزدیک، توضیحات کاملی ‌درباره هدفمندکردن یارانه‌ها به ملت ایران ارائه خواهد داد.

محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور نیز در تاریخ 13 آذر ماه در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه راه و ترابری و صنایع وابسته به قانون هدفمندکردن یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: به زودی با اعلام رئیس جمهور این قانون به مرحله اجرا خواهد رسید.
وی همچنین امروز در مراسم معارفه وزیر جدید امور خارجه از اجرای این قانون در آینده نزدیک خبر داد.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/9/27:: 9:27 عصر     |     () نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >