سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و به فرزند خود حسن فرمود : ] کسى را به رزم خود مخواه و اگر تو را به رزم خواندند بپذیر ، چه آن که دیگرى را به رزم خواند ستمکار است ، و ستمکار شکست خورده و خوار . [نهج البلاغه]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

گزارشی ازماموران«لباس شخصی»

دودز ول" در پاسخ به سوالی درباره حضور ماموران لباس شخصی در میان تظاهرکنندگان افزود: من گزارش هایی درباره حضور ماموران لباس شخصی در میان تظاهرکنندگان شنیده ام. با توجه به تجربه من از تظاهرات های پیشین، من این احتمال را رد نمی کنم.

یک فعال حقوق مدنی در انگلیس با تایید اینکه تعدادی از ماموران پلیس در تظاهرات دانشجویی فاقد نام، نشان و شماره ویژه خود بودند گفت: ماموران لباس شخصی نیز در میان تظاهرکنندگان دیده شده اند.

   
 
"کریس دودز ول"، کارشناس رایانه که تصاویری از نیروهای پلیس فاقد اتیکت نام و نشان و شماره ویژه را ضبط کرده است، روز سه شنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: نیروهای پلیس بر اساس قانون باید نام و نشان و شماره ویژه خود را در معرض دید عموم قرار دهند تا همه بتوانند هویت آنها را شناسایی کنند.
 
"دودز ول" در پاسخ به سوالی درباره حضور ماموران لباس شخصی در میان تظاهرکنندگان افزود: من گزارش هایی درباره حضور ماموران لباس شخصی در میان تظاهرکنندگان شنیده ام. با توجه به تجربه من از تظاهرات های پیشین، من این احتمال را رد نمی کنم.

"تعدادی از همکاران من با چشمان خود دیده اند که تعدادی از ماموران پلیس با لباس شخصی در میان تظاهرکنندگان حاضر شده اند و سپس به میان اعضای پلیس رفته و با آنها صحبت کرده اند."

دودز ول گفت: من هفت سال است که به پوشش تظاهرات ها و اعتراض های عمومی در انگلیس مشغول هستم اما تظاهرات های هفته های اخیر از خشن ترین موارد برخورد پلیس با تظاهرات کنندگان بوده است.

وی افزود: بدترین مورد برخورد خشن پلیس با تظاهرکنندگان در روز پنجشنبه گذشته اتفاق افتاد که من خود نیز در آنجا حضور داشتم و نیروهای پلیس به طرز بدی تظاهرکنندگان را کتک می زدند.

این فعال انگلیسی با اشاره به تاکتیک جنجالی موسوم به "کتلینگ" که توسط پلیس انگیس برای برخورد با تظاهرکنندگان استفاده می شود، گفت: هنگامی که شما مردم را برای ساعتها در هوای سرد در یک محوطه محصور نگهدارید در حالیکه آنها به توالت، آب و غذا دسترسی ندارند، مردم به طور طبیعی عصبانی و تندخو می شوند.

دودز ول افزود: پلیس این مطلب را می داند اما با این وجود به استفاده از تاکتیک "کتلینگ" برای محاصره تظاهرکنندگان ادامه می دهد.این در حقیقت پلیس است که تظاهرکنندگان را با استفاده از روش های نامناسب تحریک به خشونت می کند.

"من فکر نمی کنم که تاکتیک کتلینگ روشی قانونی و قابل قبول برای برخورد پلیس با تظاهرکنندگان باشد. در حقیقت، در این تاکتیک، خشونت باعث خشونت می شود و مردم به طور طبیعی خسته و متعاقبا عصبانی و خشن می شوند."

وی با اشاره به گزارش های منتشره مبنی بر برخورد خشن پلیس با یک تظاهرکننده معلول، تصریح کرد: پلیس انگلیس در طبیعت خود، بی رحم و خشن است...ما در وب سایت خود به برخی از موارد خشونت پلیس نه تنها در مقابله با تظاهرکنندگان بلکه در موارد غیر از تظاهرات ها نیز اشاره کرده ایم.
 

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/9/25:: 9:29 صبح     |     () نظر

تقی کروبی اخراجی، به دنبال جانشین شایسته!

پس از اقدام ارزشی و به موقع دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام در اخراج، فرزند یکی از سران فتنه و قطع دسترسی وی به اخبار و اطلاعات، وی تحرکات گسترده ای را برای دسترسی مجدد به این منابع اطلاعات آغاز کرده است.

همانگونه که تقی کروبی در بیانیه خود نیز بدان اشاره کرده بود، وی در جهت ایجاد دسترسی مجدد به اطلاعات این نهاد مهم کشور، با معرفی فردی که دارای سوابق سوء مختلف می باشد، هم اقدام به خوش خدمتی کرده و هم سعی در ورود یکی از افراد خود به این نهاد است تا مانند سابق به امورات خود مشغول شود.

کروبی در نامه ای که در برخی سایتها منتشر شده با اشاره به پایان گرفتن مسئولیت خود، تلقی استعفاء داشته اما توضیحی برای عدم تمدید مسئولیت خود نداده است .

بنابراین گزارشف بدنبال انتشار اخبار اخراج تقی کروبی از مجمع تشخیص مصلحت نظام که بنا به دلایل امنیتی و عدم دسترسی آزاد به اسناد و مدارک مهم و سوء استفاده از سوی جناح معلوم الحال فتنه و دشمنان نظام صورت گرفته، تقی کروبی نسبت به انتشار اخبار فوق ابراز ناراحتی کرده و با انتشار جوابیه ای سعی دردفاع از خود نموده بود ولی از آنجاکه مسئله اخراج وی بر همگان و خودش روشن و واضح بود، وی نتوانست در دفاعیه خود که در اکثر رسانه های وابسته به فتنه منتشر شد، این موضوع را کتمان کند و خروجش از دبیرخانه مجمع را به حساب استعفای خود بگذارد.

امید است مسئولان این نهاد به هر طریق ممکن از راهیابی اینگونه افراد به محیطهای حساس جلوگیری نمایند گرچه تا کنون اینگونه بوده و برخی اقدامات ازجمله اخراج کروبی از این نهاد نشان از کنترل دقیق دبیر مجمع تشخیص به زیرمجموعه های خود می باشد.

گفتنی است، تقی کروبی پیش از این با حضور در برخی جلسات مربوط به دبیرخانه دسترسی نسبتا مناسبی به اخبار و اطلاعات کشور داشته که علاوه بر سوء استفاده های سیاسی از این اخبار، اطلاعات و اسرار این نهاد مهم نظام در برخی محافل منتشر و اعلام می شد.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/9/25:: 9:29 صبح     |     () نظر

کم هزینه ترین طرح جنبش برای اعتراض درعاشورا !

یکی از سایتهای فتنه که از بیانیه های بی خاصیت و پیاپی سران زن ذلیل فتنه و پشت کردن مردم به آنان خسته شده است در طرحی عجیب و به نوبه خود شاهکار از طرفدارانشان در خواست نموده است  تا در روز عاشورا لباس سیاه بپوشند و با انداختن شال سبز به گردنشان، بدون هیچ شعاری یا هزینه ای در هیئات و مراسمات مذهبی حاضر شوند!

این سایت که طرح ابداعی خویش را کم هزینه ترین روش مخالفت با نظام دانسته است، چنین استدلال کرده که در این روز طرفداران نظام نمی توانند به خاطر بستن شال سبز و لباس سیاه به کسی گیر دهند چون روز عاشوراست و بسیاری از عاشقان امام حسین(ع) شال سبز می اندازند.

به هر حال از اینکه این مطرودین فتنه گر کمی سرعقل آمده و امسال دیگر همچون سال گذشته قصد آتش زدن پرچمهای عزای امام حسین(ع) و هتک حرمت مقدسات را بدلیل رسواییهای مکرر و از دست دادن جایگاه مردمیشان ندارند، جای شکر دارد امّا اینکه این طرح شاهکار از کدام مغز متفکر جنبش فتنه فوران کرده است و چند سال فکر و تلاش برده، خود جای محاسبات پیچیده دارد!

البته ما نیز پیشاپیش به فتنه گران تبریک گفته و مژده می دهیم که این طرح بکرشان  نه تنها هیچ هزینه ای ندارد بلکه عاملین به این طرح از غذای نذری سفره سیدالشهدا نیز بهره مند خواهند شد. امّا فقط این طرح یک اشکال کوچک دارد و آن اینکه.... خودتی!

 این طرح  مثل این می ماند که بگوییم روحانیون مخالف نظام ، عمامه به سر بگذارند و در خیابان حاضر شوند! خب قطعا عقلا تایید می کنند که عمامه بخشی از لباس روحانیت است و همه روحانیون ( البته به جز آقای کروبی که معمولا در اجتماعات مردمی عمامه به دست دیده شده است، سایرین ) در ملا عام عمامه را روی سرشان می گذارند و قطعا در حالت طبیعی کسی عمامه را به دست نمی گیرند پس تبریک به دشمنان نظام که چه بسیار بیشمارند!

حال همانطور که خود این طراح جنبش فتنه اعتراف کرده با وجود خیل عظیم عزادارنی که طبق سنوات گذشته در روز عاشورا با لباس سیاه و شال مقدس سبز علوی حاضر می شوند و سادات و برخی از عزداران هیئات مذهبی نیز طبق رسوم گذشته با شال یک دست سبز به عزاداری می پردازند، البته سایرین نیز که لباس سیاه می پوشند و شال سبز ندارند. نوجوانان فتنه گر با فتوشاپ زحمتش را خواهند کشید لذا جای هیچ نگرانی نمی باشد و از هم اکنون ملت به طرح نوین جنبش فتنه تبریک می گوید و فتنه گران آمار معترضین روز عاشورای امسال را نزدیک به هفتاد میلیون اعلام بفرمایند و بی بی سی هم تحلیلهایش را آماده کند تا آنروز به زحمت نیفتد و موسوی و کروبی هم سفارش بیانیه شانصدم خود را برای تشکر و قدردانی از مردان خداجو به دوستان خارج نشین بدهند که مردان خداجو بسیار احساساتی و زود رنجند.

گفتنی است ازجنبشی که پدر معنویشان شیخ یوسف صانعی و رهبران سیاسی شان کروبی و موسوی باشد، اینچنین نبوغهای به وفور زائیده  خواهد شد و اگر دولت اصلاحات علی رغم میل مردم در آن ایام به درخواست بیگانگان لبیک گفت و درب سایتهای هسته ای و تحقیقاتی را تخته کرد چون به ظهور چنین نوابغی از دامن خود یقیین داشته است که اینگونه طرحها خود کار بمب اتم را می کند!

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/9/25:: 9:28 صبح     |     () نظر

آخرین خبر از مریم رجوی پیرامون عاشورا

 خبر های رسیده از یک منبع آگاه در یکی از سفارت خانه های ایران در اروپا ، حاکیست مریم رجوی ،یکی از اعضای اصلی سازمان منافقین (مجاهدین خلق) با مقامات عالی رتبه سفارت خانه مربوطه بصورت کاملا پنهانی ،دیدار نموده است.

ظاهرا وی در این دیدار خواستار امان نامه برای برگشت به ایران با عدم تعقیب شده است.

گفتنی است: مریم رجوی در این دیدار از اعمال گذشته خود اعلام برائت نموده است واز شورای رهبری سازمان منافقین (مجاهدین )انصراف داده است . آماده هرگونه همکاری با نظام ایران می باشد .

اخبار موثق حاکی از آن است که در جلسات اخیر سازمان ، پس از دیدار وی با مسعود رجوی که به درگیری لفظی منجر گردید/ کار به تعیین جانشین برای رئیس جمهور برگزیده خلق ایران کشید.

شنیده ها ، حاکیست اختلاف شدید در شورای رهبری سازمان مجاهدین از مدتها قبل وجود داشته وبا اتفاقات جدید / در آینده باید شاهد جابجایی گسترده در کادر رهبری این سازمان جهنمی باشیم.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/9/25:: 9:28 صبح     |     () نظر

حماسه سازان 9 دی در روز عاشورا بدنبال فتنه گران

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/9/25:: 9:27 صبح     |     () نظر

رییس اورژانس کشور به ایسنا خبرداد: 31 شهید و 46 مجروح

31شهید و 46 مجروح در حادثه تروریستی چابهار
آماده‌باش تیم‌های امدادی زابل، تهران و کرمان

رییس اورژانس کشور با اعلام به شهادت رسیدن 31 تن و مجروح شدن 46 تن دیگر درحادثه تروریستی چابهار از آماده‌باش تیم‌های امدادی زابل، تهران و کرمان خبرداد.

دکترغلامرضا معصومی : درباره آخرین وضعیت مجروحان و شهدای حادثه تروریستی صبح امروز (چهارشنبه) در چابهار اظهار کرد: براساس آخرین آمار تایید شده تاکنون 31 تن از هموطنان شهید و 46 تن دیگر در اثر حمله انتحاری مجروح شدند.

وی با بیان اینکه تمامی مجروحان این حادثه توسط امدادگران اورژانس به بیمارستانهای شهرستان چابهار انتقال یافتند، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت کشور یک فروند هواپیما آماده انتقال مجروحان به تهران است.

به گفته معصومی، جمعیت هلال احمر استان کرمان یک فروند هلی‌کوپتر را در اختیار امدادگران اورژانس قرار داده تا در صورت نیاز مجروحان این حادثه به کرمان انتقال داده شوند.

وی افزود: تیم‌های امدادی زابل، تهران و کرمان در حالت آماده‌باش قرار دارند اما تاکنون نیازی برای ارسال تیم‌های امدادی و جراحی به منطقه اعلام نشده است.

وی در پایان افزود: تمامی 46 مجروح حادثه تروریستی حادثه امروز در بیمارستانهای شهر چابهار تحت درمان قرار گرفته‌اند.

اعزام کلیه امدادگران هلال احمر چابهار و شهرستان‌های اطراف برای امدادرسانی به منطقه

همچنین محمود مظفر، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به خبرنگارایسنا گفت: درپی انفجار دو بمب در شهرستان چابهار کلیه امدادگران و پرسنل هلال احمر شهرستان‌های چابهار و شهرستان‌های اطراف برای امدادرسانی بیشتر به منطقه اعزام شدند.

  

 

آخرین اخبار از تاسوعای خونین چابهار
‌30 نفر شهید و ‌55 نفر مجروح
حمایت آمریکا و انگلیس از تروریست
احتمال دخالت باقی‌مانده گروهک ریگی در این جنایت

 

صبح روز چهارشنبه مصادف با 24 آذرماه و تاسوعای حسینی دو انفجار در شهرستان چابهار در بین هیات عزاداری که در مقابل مسجد امام حسین (ع) تجمع کرده بودند، روی داد و به شهادت و مجروح شدن جمعی از هموطنان‌مان منجر شد.

30 نفر شهید و 55 نفر مجروح

جلال سیاح معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اظهار کرد: ساعت 10:35 امروز دو نفر به قصد انجام عملیات انتحاری برای ورود به مسجد امام حسین (ع) تلاش کردند که این تلاش آنان بی‌نتیجه می‌ماند.

وی افزود: بعد از ناکامی یک نفر از آنان اقدام به انفجار در بین مردم در میدان فرمانداری این شهرستان می‌کند که بر اثر آن 30 نفر شهید و 55 نفر مجروح شدند.

وی ادامه داد: حال تعدادی از مجروحین وخیم است. احتمال افزایش تعداد شهدای این حادثه تروریستی وجود دارد.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: فرد دیگری که تلاش کرد، تا خودش را در بین مردمی که در حال کمک به مصدومان بودند و ماموران نیروی انتظامی منفجر کند، توسط نیروی انتظامی به هلاکت ‌رسید.

وی افزود: تعدادی از شهدا از برادران اهل سنت بودند و تاکنون نیز هیچ فردی در این زمینه دستگیر نشده است.

بلافاصله پس از این جنایت تروریستی شورای تامین استان سیستان و بلوچستان برای برسی این موضوع تشکیل جلسه داد و تلاش‌ها برای بررسی حادثه آغاز شد.

بمب‌گذاری در میان دسته‌جات عزاداری و سینه‌زنی

علی عبداللهی معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در ساعات اولیه این حادثه به ایسنا گفت: انفجار رخ داده در چابهار یک عملیات تروریستی انتحاری بوده است و دو نفر این عملیات را انجام دادند.

وی اظهار کرد: این عملیات تروریستی بین ساعت 10 تا 10 و30 دقیقه صبح روز تاسوعا در میدان فرمانداری شهر چابهار در میان دسته‌جات عزاداری و سینه‌زنی رخ داده است.

وی همچنین درباره عاملین این انفجار گفت: یکی از عاملین این حادثه طی این عملیات انتحاری کشته شد و با توجه به مراقبت‌هایی که صورت ‌گرفت یکی از آن‌ها مورد شناسایی و هدف قرار گرفت و نتوانست عملیات خود را به انجام برساند.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور همچنین تاکید کرد: ما در حال بررسی‌های بیشتر در خصوص این حادثه هستیم.

احتمال دخالت باقی‌مانده گروهک تروریستی ریگی در این جنایت

برخی گزارش‌ها حاکی از احتمال دخالت باقی‌مانده گروهک تروریستی ریگی در این جنایت است.

این خبر ساعتی پیش از سوی شبکه خبری العربیه اعلام شد.

احتمال ردپای وهابیون در حادثه

نماینده مردم زاهدان نیز با ابراز تاسف از دو انفجار صبح روز چهارشنبه در جمع هیات عزاداران حسینی (ع) در شهرستان چابهار عوامل این دو انفجار را دو فرد وهابی معرفی کرد.

حسین‌علی شهریاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس اطلاعات محلی عامل این دو انفجار دو فرد وهابی بودند و ظاهرا با این اعتقاد که با کشتن شیعیان بهشت برای‌شان تضمین می‌شود! دست به این اقدام وحشیانه و تروریستی زدند.

سازمان‌های اطلاعاتی انگلیس و آمریکا حامی جنایت اخیر چابهار هستند

هم‌چنین رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ایسنا گفت: تجربه حوادث گذشته اثبات کرده است که سازمان‌های اطلاعاتی انگلیس و آمریکا پشت سر جنایاتی نظیر جنایت صبح روز چهارشنبه چابهار قرار دارند.

علاءالدین بروجردی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز با یک پدیده پیچیده امنیتی مواجه است.

وی خاطرنشان کرد: وزیر کشور به عنوان رییس شورای امنیت کشور و مسوول حفظ امنیت مردم باید به کمک ارگان‌های اطلاعاتی و امنیتی به ویژه وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و ناجا متناسب با پیچیدگی این پدیده برنامه‌ریزی کند.

وی هم‌چنین تاکید کرد: باید با جدیت و قاطعیت بیشتری در این زمینه عمل کنیم به ویژه این‌که به دلیل صعب ‌العبور بودن بخش‌های وسیعی از نوار مرزی موفق به انسداد مرزها نشده‌ایم. منشاء حوادثی نظیر انفجارهای چابهار خارج از مرزهای کشور است.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با محکوم کردن این جنایت و عرض تسلیت به خانواده شهداء و مجروحان این حوادث ابراز امیدواری کرد که دستگاه‌های مسوول هرچه سریع‌تر عوامل جنایت‌های جدید را به سزای عمل‌شان برسانند.

آخرین آمار شهدا و مجروحان

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان از شهید شدن یک کودک خردسال و سه زن در حادثه تروریستی شهرستان چابهار به ایسنا خبر داد.

فریبرز آیتی اظهار کرد: 23 تن از شهدای حادثه تروریستی شهرستان چابهار شناسایی شدند.

وی ادامه داد: شهدای حادثه صبح امروز شامل:«محمد وطن‌خواه»، «غلامرضا خسروی»، «عزیز اسفند تاج»، «غلامرضا قاسمی»، «گل محمد فرهمند»، «غلامرضا میرزایی»، «رجبعلی بردبار»، «اکبر کوهکن»، «علیرضا خواه»، «عبدالله آرش»، «مسلم تابخیز»، «مسعود منصوری»، «منصور موذن»، «محسن کیخا»، «رضا حسین پور صنعتی»، «محمد رضایی»، «احمد چهار دیواری»، «مصطفی کوهکن»، «عرفان کتری»، و خانم‌ها «ربابه رستمی»، «نسترن خسروی» و «سکینه سندگل» و کودک خردسال «اثنی پردل»می‌شود.

همچنین دکتر راشدی رییس مرکز مدیریت و حوادث و فوریت‌های پزشکی زاهدان نیز به خبرنگار ایسنا، گفت: تعداد شهدا به 32 نفر رسیده و در حال حاضر هم 82 نفر مجروح در بیمارستان‌های شهرستان چابهار بستری هستند.

وی افزود: تمام اکیپ‌های درمانی و بیمارستانی و مراکز بهداشتی در حال آماده‌باش هستند و مجروحان به نحو احسنت خدمات‌دهی خواهند شد.

سیدعلی باطنی فرماندار شهرستان چابهار نیز به ایسنا گفت: تمامی امکانات پزشکی – درمانی شهرستان چابهار برای خدمات‌دهی به مجروحان حادثه بسیج شده‌اند و کمک‌های بهداشتی که از سایر شهرستان‌ها درخواست شده در حال رسیدن هستند.

  

 

دو انفجار در شهرستان چابهار
معاون وزیر کشور:
‌‌50 نفر از هموطنان‌مان شهید و مجروح شدند
یکی از دو عاملان این عملیات تروریستی انتحاری کشته شده است

 

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: انفجار رخ داده در چابهار یک عملیات تروریستی انتحاری بوده است و دو نفر این عملیات را انجام دادند.

 

علی عبداللهی درگفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: این عملیات تروریستی بین ساعت 10 تا 10 و30 دقیقه صبح روز تاسوعا در میدان فرمانداری شهر چابهار در میان دسته‌جات عزاداری و سینه‌زنی رخ داده است.

وی افزود: این حادثه منجر به شهید و مجروح شدن 50 نفر از هموطنان‌مان شد و در مورد تعداد دقیق شهدا و مجروحین در حال پیگیری هستیم.

وی همچنین درباره عاملین این انفجار گفت: یکی از عاملین این حادثه طی این عملیات انتحاری کشته شد و با توجه به مراقبت‌هایی که صورت ‌گرفت یکی از آن‌ها مورد شناسایی و هدف قرار گرفت و نتوانست عملیات خود را به انجام برساند.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور همچنین تاکید کرد: ما در حال بررسی‌های بیشتر در خصوص این حادثه هستیم.

صبح روز چهارشنبه مصادف با 24 آذرماه و تاسوعای حسینی دو انفجار در شهرستان چابهار روی داد.

 شاهدان عینی وقع این انفجارها را در بین هیات عزاداری که در مقابل مسجد امام حسین (ع) تجمع کرده بودند عنوان کردند.

خبرنگار ایسنا هم‌چنین اطلاع یافت که شورای تامین استان سیستان و بلوچستان برای بررسی این موضوع تشکیل جلسه داده است و تلاش‌ها برای دستگیری عاملان این انفجار همچنان ادامه دارد.

 

 

اشاره الجزیره به عاملان اصلی عملیات تروریستی چابهار

شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری تلویحا به دست داشتن آمریکا و رژیم صهیونیستی در اقدام تروریستی علیه مردم چابهار در روزتاسوعای حسینی اشاره کرد.
  
شبکه تلویزیونی الجزیره قطر ضمن مخابره خبر انفجار دو بمب در شهر چابهار و شهید و مجروح شدن ده ها تن از مردم گفت : چابهار، بندری در دورترین نقطه جنوب شرقی ایران است و احمدی نژاد رییس جمهور ایران در سفر هفته گذشته خود قول داد آن را به بندری اقتصادی و مهم برای مردم تبدیل کند.
 
خبرنگار الجزیره گفت: بندر چابهار که در نزدیکی دریای عمان است اهمیت زیادی دارد.
 
عوامل مرتبط با شبکه های جاسوسی سیا و موساد بارها برای مقابله با الگوی ایرانی - اسلامی پیشرفت در استان سیستان و بلوچستان دست به اقدامات تروریستی و کشتار مردم زده اند.
 
مقام های امنیتی آمریکایی و رژیم صهیونستی ایجاد ناآرامی بین اقوام ایرانی به خصوص شیعه و سنی را هرگز در اظهارات و برنامه های خود پنهان نکرده اند و به صراحت از آن سخن می گویند.
 
بندر چابهار یکی از منطقه راهبردی برای کریدور شمال - جنوب محسوب می شود.
 

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/9/24:: 9:35 عصر     |     () نظر
جندالشیطان .. گذشته،حال،آینده
 
اگر نگاهی به گروههای شرور و تروریست استان سیستان و بلوچستان بیاندازیم به این نکته مهم میرسیم که هیچکدام از آنها از ابتدا قصد تشکیل گروه شرارت را نداشتند و ناخواسته مجبور به اعمال مجرمانه شدند و حتی نتوانستند دامنه فعالیتهای تروریستی خودرا از حوالی مرز به آنطرف گسترش بدهند و ضمنا" عمر بسیار کوتاهی داشتند بطور مثال شرور معدوم حمید نهتانی به همراه برادر و چند نفر از بستگانش به نیت ثروتمند شدن اقدام به سرقت مسلحانه از یکی از بانکهای زاهدان در حوالی ترمینال نمودند که در این میان نگهبان بانک به شهادت میرسد و برادر وی پس از یک تعقیب و گریز دستگیر و در مقابل همان بانک اعدام میشود و همین امر باعث میشود که حمید برای انتقام گیری دست به شرارت بزند پس از انجام چندین عملیات تروریستی نهایتا" به درک واصل میشود .

عبدالمالک ریگی هم پس از اینکه در جریان یک سرقت دستگیر  و به نوعی سابقه دار میشود ناچار از زاهدان کوچ کرده و در منطقه" گشت سراوان" و در مدرسه دینی انجا مشغول به فراگیری علوم دینی میشود که در همانجا مورد توجه شرور ملا کمال صلاح زهی و شرور معدوم مولا بخش درخشان قرار میگیرد و پس از ارتباط با آنها از مدرسه اخراج و به پاکستان عزیمت میکند . در همان ابتدای امر مولابخش درخشان پیشنهاد تشکیل گروه تروریستی جندالله را به وی میدهد که بدلایل نامعلومی از سوی عبدالمالک رد میشود و او به همراه چند نفر از همدستانش در منطقه وزیرستان پاکستان ساکن میشوند تا مقدمات تشکیل یک گروه ترانزیت مواد مخدر را فراهم نمایند اما به دلیل گرایشات سلفی و ضد شیعی که داشتند بطور ناخواسته به یکی از شاخه های القاعده جذب میشوند و چندین ماه با این گروه در ارتباط مستقیم بودند تا اینکه شرور ملاکمال صلاح زهی پس از انجام جنایت در منطقه گورناک به پاکستان میگریزد و در مدت اختفاء در آنجا با همکاری مولا بخش درخشان اقدام به تاسیس مدرسه دینی با تفکرات صددرصد ضد شیعی مینماید و در مدت فعالیت ارتباط مجددی با عبدالمالک پیدا میکند و موفق میشوند که وی و گروه همراهش را جذب نمایند ... مدرسه دینی آنها علاوه بر تدریس تفکرات سلفی ! محلی برای انجام جنایات مختلف هم بود مثلا" افرادی که توسط آنها به قصد اخاذی گروگان گرفته میشدند در همین مدرسه ( اتاقکی در پشت آشپزخانه )نگهداری میشدند .... و در نهایت قرار شد که گروه جندالله تشکیل شود که در ابتدا حدود ?? یا ?? نفر عضو داشت . مغز متفکر این گروه مولا بخش درخشان و تامین مالی هم بر عهده ملا کمال صلاح زهی بود ، در ابتدای امر شرور معدوم احمد دهمرده به همراه چند نفر دیگر که همگی در قاچاق مواد مخدر دست داشتند به عضویت گروه در آمدند که در همان زمان دو ترور کور در منطقه چابهار و نوبندیان انجام دادند که هر دو به قصد انتقام گیری بود و پس از آن خلع سلاح یکی از پاسگاههای مرزی نیروی انتظامی در سراوان و ... عبدالمالک ریگی و دوستانش اینگونه میپنداشتند که با انجام این عملیاتهای تروریستی ، توجه افکار عمومی و نهادهای بین المللی به سمت آنها معطوف میشود ولی اینگونه نشد و هیچ شخص و یا سازمانی نسبت به آنها عکس العملی نشان نداد تا قرار شد که یک جنایت بزرگ انجام بگیرد تا نگاه جهانیان به سمت آنها متوجه بشود و اینگونه شد که فاجعه تاسوکی بوقوع پیوست و قبل از انجام این جنایت خود عبدالمالک در مقابل دوربین اظهار داشت که قصدمان فقط کشتار مردم سیستانی شیعه هست و این جنایت به تلافی کشتار مردم سنی مذهب بدست دولت است !!! و حتی خود وی از این اقدام با عنوان فاجعه یاد کرد ...

پس از این حادثه بود که کم کم توجهات بسوی این گروهک جلب شد و رسانه های مختلف بین المللی کنجکاو شدند تا در خصوص این گروه شرور بیشتر بدانند و در همین اثنی تعدادی از عناصر ضد انقلاب خارج نشین که در راس آنها علیرضا نوری زاده قرار داشت با این افراد ارتباط برقرار نمودند . چرا که فرصت خوبی دست داده بود تا آنهایی که سالها منتظر ضربه زدن به این کشور بودند بتوانند آرزوهایشان را عملی کنند . در انجام دادن یا ندادن عملیات تاسوکی بین سران گروه اختلاف بود چرا که مولا بخش درخشان و ملاکمال صلاح زهی عقیده داشتند گروهک جندالله فقط باید به نیروهای نظامی و دولتی ضربه بزند ولی تفکری در درون جندالله حاکم شده بود که در آن کشتار شیعیان واجب و لازم بود و همین امر زمینه ای را فراهم نمود که تعدادی از این گروهک جدا بشوند و تعدادی هم اضافه بشوند ... علیرضا نوری زاده خیلی زود توانست روی عبدالمالک تاثیر بگذارد و وی را قانع کند که فعالیتش را از مبارزه در جهت منافع بلوچ و اهل سنت ! به سوی مبارزه در جهت ازادی ایران تغییر بدهد و در همین راستا نام گروهک جندالله به جنبش مقاومت مردمی ایران تغییر پیدا نمود و این تغییر رویه چند فایده برای جندالله داشت که مهمترین آن همکاری شبکه های رادیویی و تلویزیونی ماهواره ای با آنها بود که بعنوان رسانه تروریستها فعالیت میکردند و بعد از آن اعلام حمایت منافقین ( سازمان مجاهدین خلق ) و جذب تعداد زیادی تامین کننده مالی ... تغییر ایدئولوژی جندالله باعث شد که شرور معدوم عبدالحمید ریگی که مخالف این قضیه بود از آنها جدا شود و با تعدادی دیگری از افراد منجمله شرور معدوم خدابخش شه بخش گروه مستقلی تشکیل داده و در ابتدای امر فاجعه دارزین را آفریدند ...

در همین ایام بود که جندالله به اوج قدرت رسید و کم کم آرزوی عبدالمالک ریگی برآورده میشد و گروه وی که فقط به قصد عملیاتهای تروریستی تشکیل شده بود نیاز به سازماندهی داشت که برای اینکار به ? بخش تقسیم شد .

?-شورای مرکزی :این شورا متشکل از ? یا ? نفر از اعضای قدیمی و با سابقه گروه بود که نقش مشاور برای عبدالمالک را داشتند ولی تصمیم نهایی با خود وی بود .

?- شاخه سیاسی : هدف از تشکیل این شاخه این بود که اگر مذاکره احتمالی با دولت یا نهادهای بین المللی صورت بگیرد این شاخه نقش مذاکره کننده را داشته باشد ... ولی هیچگاه نتوانستند مذاکره ای با دولت انجام بدهند و فعالیت این افراد بیشتر به ارتباط گیری با تامین کننده های مالی و حتی عضو گیری و جذب نیرو خلاصه شد .

?- شاخه نظامی : آنچه عملا" از گروهک جندالله باقی مانده همین شاخه نظامی است که در قتل و عام و کشتار تخصص ویژه ای دارند و شاخه نظامی از هسته های عملیاتی تشکیل شده که جهت انجام ماموریتهای تروریستی وارد خاک ایران میشوند و از جمله میتوان به هسته عملیاتی احمد دهمرده اشاره کرد که در ?? بهمن ???? عملیات انفجار اتوبوس سرویس کارکنان قرارگاه شهید میرحسینی سپاه در زاهدان را به عهده داشت .

?- شاخه فرهنگی : قرار بود این شاخه توسط "یعقوب مهرنهاد" و کمک ??? هزار دلاری فردی بنام "بلیده" مسئول جبهه متحد بلوچ در سوئد در سال ?? شروع به فعالیت کند که پس از دستگیری و اعدام مهرنهاد وظایف این گروه نیمه کاره ماند که برخی وظایف گاهی اوقات توسط شاخه سیاسی انجام میشد .

?- شاخه قضایی : این شاخه حکم اعدام گروگانها و افراد در بند گروهک جندالله را صادر میکرد و حتی بعضی از شخصیتها و سوژه های سیاسی ، مذهبی و نظامی توسط این شاخه و بصورت غیابی محاکمه و به اعدام محکوم میشدند که حکم صادره توسط شاخه نظامی اجرا میشد .

پس از دستگیری و اعدام عبدالمالک و ریزش بیش از حد نیروهای جندالله و بهم ریختگی زیاد در درون این گروهک و بخصوص پس از انتخاب ملا محمد ظاهر نارویی به رهبری گروه که اعتراض اکثر نیروها ار در پی داشت و تعداد زیادی از آنها خواهان رهبری عبدالرئوف ریگی بودند که تفکراتش به نظریات عبدالمالک نزدیک بود و در عوض تفکرات ملامحمد ظاهر تفاوت فاحشی با آنها داشت و همین امر باعث شد تا دو دستگی در گروه بوجود بیاید و این ? شاخه به دو گروه تنزل کند که عبارت است ازشاخه مذهبی و شاخه نظامی که زیر نظر شورای مرکزی فعالیت میکنند ... با تغییر رویه جندالله به سمت عملیات های انتحاری و نیاز به جذب نیروی انتحار کننده ! در حال حاضر شاخه مذهبی وظیفه پیدا نمودن سوژه مورد نظر برای انجام عملیات انتحاری را بر عهده دارد و حتی یافتن منابع مالی جدید هم بر عهده شاخه مذهبی است که غالبا" از میان افراد متعصب مذهبی وهابی انتخاب میشوند و خط و مشی اصلی این گروه بر عهده شخص ملا محمد ظاهر است و در شاخه نظامی وی شخصا" نظری ارائه نمیدهد و بیشتر به مشاوره با اعضای شورای مرکزی اعتقاد دارد که مهم ترین آنها معدوم خدابخش شه بخش بود که خوشبختانه چند روز قبل بدرک واصل شد .

در حال حاضر گروهک جندالله بطرز بیسابقه ای از نظر سازماندهی به هم ریخته و شدیدا" نیاز به انجام چندین عملیات دارد که خوشبختانه اولینش در روزهای قبل خنثی شد ولی هوشیاری نهادهای امنیتی و نظامی باید دوچندان شود تا این گروه همچنان با بحران سرو کله بزند ! ناگفته نماند برقراری ارتباط میان جندالله و دیگر نهادهای بین المللی مخالف جمهوری اسلامی و همچنین تعیین سیاستهای آتی این گروه همچنان در اختیار رضا حسین بر و عبدالرحمان دوشوکی میباشد که در اروپا ساکن هستند که امیدهای زیادی به زنده ماندن جندالله دارند تا به هدف اصلی خود که جدایی بلوچستان از ایران و تشکیل کشور مستقل بلوچستان متشکل از بلوچستان پاکستان،افغانستان و ایران است برسند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/9/24:: 9:35 عصر     |     () نظر
دبیرکل انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار ‌
دست الهی در روز عاشورا حیثیت فتنه‌گران را برباد داد

احمد کریمی اصفهانی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا، درباره دلایل هتک حرمت سال گذشته فتنه‌گران در روز عاشورا، اظهار داشت: آنهایی که قصد آتش افروزی را داشتند، کسانی بودند که دستشان از حقوقی که نظام برایشان قائل نشده کوتاه بود.

وی با بیان این مطلب افزود: فتنه‌گران حمایت بیگانگان را همراه داشتند و لذا فکر کردند که در روز عاشورا بلوایی را در جامعه بوجود آورند، امابه صورتی عمل کردند که همه مردم و حتی بسیاری از اصلاح‌طلبان را از هتک حرمت خود عصبانی کردند.دست الهی بود که باعث شد، فتنه گران به جای دست‌یابی به توفیق برای خود فضاحتی به بار آورند و مابقی حیثیت‌شان نیز بر باد رود.

دبیرکل انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار گفت: فتنه‌گران زمانیکه نتوانستنداز داخل نظام بهره ببرند، به بیگانه تکیه‌ کردند و هدایت بیگانه نیز جز این نخواهد بود، چرا که تنها مهم برای بیگانگان ایجاد ناآرامی در کشور است تا بتوانند از رهگذر آن به نظام ضربه بزنند.آنها به اینکه روز عاشورا از مقدسات مردم ایران است،اعتقادی ندارند .

کریمی ادامه داد: بیگانگان متوجه شدند که دین بیش از هر چیز در جامعه ما تأثیرگذار است و لذا دین را هدف گرفته اند و روزی مانند عاشورا را برای ضربه زدن به دین انتخاب کردند که باعث بی آبرویی برای خودشان شد.

وی تصریح کرد: فتنه‌گران از گذشته هم درس نگرفته اند و علی رغم تذکرات بزرگان جامعه از رهبر فرزانه انقلاب گرفته تا بزرگان دیگری که همیشه سعی کردند، آنها را از وضعیت موجود نجات دهند و هدایت کنند، شاهد هستیم که ظاهرا سران فتنه به هیچ وجه نصیحت‌پذیر نیستند و همچنان به رفتارهای نادرست خود ادامه می‌دهند.

دبیرکل انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار با اشاره به بیانیه اخیر میرحسین موسوی، گفت: به نظر می‌رسد اتفاقات سال گذشته برای موسوی تجربه نشده که دوباره بیانیه‌ای با این مضمون صادر کرده و یا شاید منتظر است که شرایط را به جایی برساند که او را دستگیر کنند و بخواهد با دستگیری‌اَش به اهداف خود دست یابد.

  

 

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس
رییس قوه قضائیه فتنه‌گران را تحت تعقیب قضایی قرار دهد
  
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: هنگامی که رییس قوه قضاییه عوامل فتنه را مانند بنی امیه که خائن و به دنبال براندازی نظام اسلامی بوده‌اند، می‌داند، باید بر اساس قانون و مقررات مربوطه با فتنه‌گران برخورد و آنها را تحت تعقیب قضایی قرار دهد.
 
ستار هدایت‌خواه، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا درباره اظهار نظر رئیس قوه قضائیه مبنی بر اینکه برخی در جریان فتنه 88 شبیه بنی امیه عمل کردند، گفت: این فرمایشات بر مبنای یک تحلیل درست از جریان فتنه و حوادثی که بنی‌امیه پس از رحلت پیامبر در جامعه اسلامی راه انداخت تا انقلاب اسلامی را که پیامبر رهبری و هدایت کرده بود، دچار انحراف کند، است.

 وی ادامه داد: البته یک تفاوت وجود دارد و آن میان مردم زمان امیرالمومنین، امام حسن و امام حسین (ع) با مردم ایران است. در آن روزگار مردم تحت تاثیر خواص جامعه در مسیر فتنه گران حرکت کردند و عملا منجر به منزوی شدن جریان حق شدند اما در روزگار ما فتنه‌گران با بینش و بصیرت مردم، راه به جایی نبردند.

عضو کمیسیون فرهنگی درباره نوع برخورد قوه قضاییه اظهارداشت: طبیعی است، هنگامی که رییس قوه قضاییه عوامل فتنه را مانند بنی امیه که خائن  و به دنبال براندازی نظام اسلامی بوده‌اند، می‌داند، باید بر اساس قانون و مقررات مربوطه با فتنه‌گرانی که در جهت براندازی نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند، برخورد کند و آنها را تحت تعقیب قضایی قرار دهد. 

وی تصریح کرد: بخشی از این برخوردها تا حدودی صورت پذیرفته و یک بخش‌هایی هم با تدبیری که مجموعه نظام داشتند تا به نوعی چهره برخی افراد بیش از پیش برای مردم روشن شود و آنها عملا از سوی مردم طرد شوند، صورت گرفت. 

هدایت خواه خاطرنشان کرد: صبوری و مدارایی که مسوولان بلندپایه نظام تاکنون داشته‌اند، باعث شده است که برخورد قاطع و جدی با برخی از عوامل اصلی فتنه صورت نگیرد. امیدوارم بر اساس مصالحی که مسوولان نظام تشخیص می‌دهند خواسته قلبی همه مردم که برخورد قانونی با عوامل اصلی جریان فتنه است، عملی شود.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/9/24:: 4:49 عصر     |     () نظر

اعتراض دانشجویان به دانشگاه مفید فتنه

خبرنامه دانشجویان ایران: به دنبال دعوت از مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از دانشجویان و فعالین فرهنگی دانشگاه غیر دولتی مفید در اعتراض به فضای نامطلوب فرهنگی این دانشگاه دست به تحصن زدند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، عصر یکشنبه 21 آذر ماه، همایش بررسی تحول علوم انسانی با حضور مصطفی کواکبیان در دانشگاه مفید برگزار شد؛ این در حالی بود که در حاشیه این برنامه جمعی از دانشجویان و فعالین فرهنگی این دانشگاه غیر دولتی در اعتراض به وضع فرهنگی دانشگاه، اقدام به تحریم این همایش کردند و حاضر به شرکت در این همایش نشدند.

دانشگاه غیر انتفاعی مفید از معدود دانشگاه هایی است که هیچ گونه تشکل دانشجویی در آن فعالیت ندارند و دانشجویان این دانشگاه معترض به این وضع هستند و این در حالی است که مسئولین این دانشگاه در پی ابطال آیین نامه فعالیت کانون های فرهنگی و عدم ابلاغ آیین نامه جدید وضع بسته سیاسی- فرهنگی و خفقان را در این دانشگاه  تشدید کردند.


متن بیانیه دانشجویان و فعالین فرهنگی این دانشگاه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی
امروزه نقش کلیدی دانشجو در نشاط و طراوت جامعه و همچنین در روابط و معادلات اجتماعی بر هیچکس پوشیده نیست و قرار دادن روزی به نام دانشجو نشان دهنده پذیرش اهمیت این موضوع از سوی جامعه است.

بی شک جامعه ای می تواند پویایی و طراوت را تجربه کند که قشر دانشجوی آن در همه زمینه ها، بخصوص فرهنگ، پویا و با نشاط باشد. اما امسال در حالی که نزدیک سه ماه از آغاز سال تحصیلی می گذرد، متأسفانه شاهد آن هستیم که در دانشگاه مفید به دلیل ممانعت مسئولین، هیچگونه فعالیتی از سوی دانشجویان صورت نپذیرفته است.

با کمال تأسف شاهد آنیم که دانشجویان دانشگاه با وجود شوق فراوان برای انجام فعالیت های فرهنگی، به دلیل عملکرد غیر منطقی و کاملاً غیر حقوقی مسؤولین دانشگاه در ابطال آیین نامه جدید، قادر به بروز توانایی ها خود نیستند و همچنان باید در حصار محدودیت افرادی که اصولاً به کار فرهنگی اعتقاد نداشته و بعضاً آن را قرتی بازی و لاابالی گرییاد می کنند، باقی بمانند.

ما، جمع کثیری از فعالان فرهنگی دانشگاه مفید، با وجود احترامی که برای میهمان ارجمند دانشگاه(جناب آقای کواکبیان) قائلیم، در اعتراض به اقدام غیر فرهنگی و غیر قانونی دانشگاه در محدود سازی دانشجویان، در این برنامه که در ایام منتسب به دانشجو، توسط دانشگاه، اما بدون توجه به خواسته های فرهنگی دانشجویان برگزار شده، شرکت نخواهیم کرد.
جمعی از فعالان فرهنگی دانشگاه مفید


گفتنی است علی رغم تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر لزوم وجود بسیج دانشجویی در تمام موسسات علمی و دانشگاهی یک دانشگاه در ایران از این قاعده مستثنی است!

دانشگاه مفید قم که بیشتر به محلی برای عرض اندام اصلاح طلبان است تحت مدیریت و نظر آیت الله موسوی اردبیلی و با عضویت افرادی چون میر حسین موسوی، محمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی در هیئت امناء آن، اداره می گردد بنا بر دلایل نامعلوم از داشتن بسیج دانشجویی و همچنین نهاد نمایندگی ولی فقیه محروم گردیده است.

لازم به ذکر است که مسئول ستاد میر حسین موسوی در استان قم آقای ادیب از اساتید این دانشگاه بوده که در اغتشاشات نیز باز داشت شد.

عبدالرحیم سلیمانی از اعضای مجمع به اصطلاح محققین و مدرسین حوزه علمیه قم نیز از فعالان درگیری های سال گذشته بوده که در همان حین نیز بازداشت گشت. وی هم اکنون در دانشگاه ادیان و مذاهب قم و دانشگاه مفید مشغول به تدریس است.

عبد الرحیم سلیمانی نیز طی ماه های گذشته با نوشتن مطالبی در خصوص مسائل سال گذشته به طرفداری از فتنه گران و توهین و تضعیف مسئولان نظام پرداخته است.

شایان ذکر است که این دانشگاه در زمان اصلاحات از مراکز فعال و همسو با جریان گسترش سکولاریسم در کشور بوده و در جریان فقته 88 خدمات فراوانی را به اعضای هیئت امنای خویش ارائه نموده است و همچنین طی ماه های گذشته اخباری مبنی بر دستگیری یکی از اساتید این دانشگاه به جرم جاسوسی در رسانه ها منتشر گردید.

یک منبع مطلع پرده از اعزام یک تیم از دانشگاه مفید قم به ایرلند در سال 88 برداشته و افزود : عده ای از افراد وابسته به جریان فتنه نیز در جمع هیئت اعزامی دانشگاه مفید در سفر 20 روزه به ایرلند جهت شرکت در یک همایش حضور داشته اند که هزینه آن نیز توسط خارجی ها پرداخت شده است.

پیش از این نیز توهین یک از اساتید این دانشگاه به امام حسن مجتبی(ع) که با بی تفاوتی مسئولین دانشگاه و تولیت آن خبرساز شده بود که در پی آن جمعی از دانشجویان دانشگاه مفید قم در اعتراض به اهانت و هتک حرمت اعتراض و بیانیه ای صادر کردند.

در این بیانیه آمده است‏:‏ جای بسی تاسف است که در دانشگاهی در شهر مقدس قم آن هم تحت زعامت یکی از بزرگان حوزه شاهد اهانت به مقدسات و هتک حرمت معصومین (ع) در کلاس‌ها و فضای دانشگاه می‌باشیم‏.‏

‏این بی حرمتی تا جایی ادامه یافته که در چند روز گذشته یکی از اساتید حقوق دانشگاه مفید در سر کلاس درس خود در ضمن بحث وکالت چنین گفته است "امام حسن مجتبی (ع) رامی گویند زن دومش به او سم داد و او را کشت و حقش بود، کشته شود" این استاد حقوق بارها در کلاس با لحن تمسخرآمیزی مقدسات و ارزش‌ها را زیر سوال برده است ‏.‏

وی که استادیار دانشگاه شهید بهشتی و وکیل دادگستری می باشد در یکی دیگر از جلسات درس با لحن تمسخرآمیزی ضمن مسخره کردن مسجد جمکران ، گفته است "هر موکلی که پیش من می آید و می گوید پول ندارم به او می گویم برو مسجد جمکران امام زمان(عج) مشکل شما راحل می کند، آنجا این مشکلات را هم حل می کنند‏."‏

متاسفانه بی حرمتی این شخص و برخی دیگر از اساتید این دانشگاه در سالهای اخیر، قلب دانشجویان را جریحه دار کرده است و وقتی اعتراض خود را به مسوولین دانشگاه انتقال می دهند، آنها با بی توجهی و اهمال کاری و بی اعتنایی با این مساله برخورد می کنند‏.‏

آنها می گویند ما نمی آییم به خاطر چنین مسائلی با استاد برخورد کنیم چون باعث تعطیلی کلاسها خواهد شد و آبروی استاد می رود‏.

‏ما جمعی از دانشجویان دانشگاه مفید ضمن محکوم کردن این بی حرمتی ها که چندسالی در این دانشگاه به صورت زنجیره وار آغاز شده است، از مراجع قانونی بویژه مسوولین محترم وزارت علوم، مراجع تقلید و بزرگان حوزه می خواهیم نسبت به این گستاخی ها و بی حرمتی ها واکنش نشان دهند‏.‏

در صورت کوتاهی مسوولین دانشگاه، دانشجویان بنا به فرموده حضرت امام خمینی(ره) به وظیفه دینی و شرعی خود عمل خواهند کرد‏.

 

 

خواب سنگین بی.بی.سی

بیش از یک ماه است که لندن و چند شهر بزرگ انگلیس به صحنه تظاهرات گسترده و هزاران نفری دانشجویان انگلیسی معترض به طرح افزایش 300 درصدی شهریه دانشگاه ها تبدیل شده و به یکی از مهم ترین سوژه های خبری رسانه های مختلف جهان تبدیل شده است.
   
تحولات و حوادث بیش از یک ماه اخیر مربوط به موج گسترده اعتراض های دانشجویی انگلیس که همواره با خشونت نیروهای پلیس علیه دانشجویان معترض همراه بوده است،تقریبا از نگاه هیچ یک از رسانه های جهان حتی گمنام ترین آنها پنهان نمانده و تنها رسانه هایی که ظاهرا از دنبال کردن این رویدادهای خبرساز از دیگر رقبا جامانده اند، رسانه های انگلیسی و در راس آنها "بنگاه سخن پراکنی بریتانیا" یا همان "بی بی سی" معروف است!
مخاطبان بی بی سی که قدیمی ترین،با سابقه ترین و بزرگترین بنگاه سخن پراکنی در سرتاسر جهان محسوب می شود، هر چه بیشتر از طریق این رسانه حوادث و رخدادهای مربوط به تظاهرات دانشجویی انگلیس را دنبال می کنند، کمتر چیزی دستگیرشان می شود.
بی بی سی که با امکانات فراوان به صورت شبکه های مختلف تلویزیونی، رادیویی و اینترنتی در تمام گوشه و کنار جهان خود را به مخاطبان تحمیل کرده و بخش خارجی این بنگاه سخن پراکنی به ویژه بخش رادیویی آن به 33 زبان مختلف جهان اخبار مربوط به رویدادها و تحولات کوچک و بزرگ در تمام نقاط جهان را "به سبک خاص خود" پوشش می دهد، جای تعجب است که چشم به روی خشونت و ضرب و شتم گسترده پلیس برای سرکوب خونین اعتراضات مدنی دانشجویان به افزایش شهریه دانشگاه ها بسته، و اخبار محدودی هم که از این تظاهرات بی سابقه منتشر می کند، بصورت کاملا گزینشی و در راستای حمایت از دولت و پلیس بریتانیا است.
این بنگاه سخن پراکنی که در اساسنامه آن به صراحت ادعا شده که تحت هیچ گونه نفوذ تجاری و سیاسی قرار ندارد و فقط به مخاطبان خود پاسخگو است، وقتی در مقابل رویدادی مثل تظاهرات گسترده دانشجویان انگلیس قرار می گیرد، با برجسته کردن اخباری چون مجروح شدن چند نیروی پلیس،حمله دانشجویان معترض و خشمگین به خودروی حامل "پرنس چارلز" و همسرش و همچنین محکوم کردن این حمله از سوی دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس سعی می کند روی دیگر سکه این حوادث را از نگاه مخاطب مخفی نگاه دارد.
بسیاری از شبکه های تلویزیونی جهان تصاویری از حملات خشن پلیس لندن به دانشجویان معترض پخش کردند که در این تصاویر به وضوح شاهد بودیم نیروهای پلیس در حالی که خود را به سپر و کلاه‌خود مجهز کرده بودند، با باتوم و میله های آهنی به دانشجویان جوان حمله می کردند و سر و روی خون آلود دانشجویانی که از سوی پلیس مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند، در این تصاویر و عکس های تهیه شده از تظاهرات کاملا مشهود بود.
فیلمی که از خشونت های پلیس در روز گذشته منتشر شد و بازتاب گسترده ای در رسانه ها یافت، نشان می دهد که ماموران پلیس در جریان تظاهرات روز پنجشنبه در لندن یک تظاهرکننده معلول به نام "جودی مک اینتایر" را از صندلی چرخ دار خود پایین آورده و ضمن کشیدن بدن وی بر روی زمین، او را مورد ضرب و شتم و اهانت قرار می دهند.
همچنین خونریزی مغزی یک دانشجوی 20 ساله به نام "الفی میدوز" بر اثر ضربات باتوم نیروهای پلیس از دیگر حوادث خشونت بار هفته گذشته بود که تاکنون در رسانه ها منتشر شده است. این دانشجو پنجشنبه شب به مدت سه ساعت تحت عمل جراحی اضطراری قرار گرفت.
البته گویا دوربین های بی بی سی همیشه کمی دیر به سر صحنه می رسیدند و ظاهرا هر بار که تظاهرات دانشجویی در دانشگاه ها و خیابان های شهرهای مختلف انگلیس طی یک ماه اخیر شکل می گرفت و هر بار که نیروهای پلیس دانشجویان را مورد هجوم قرار می دادند، تصویر بردارن و خبرنگارن پرتعداد و حرفه ای بی بی سی بنا به دلایلی این صحنه ها را از دست می دادند و همیشه جای این تصاویر و اخبار مربوط به آن در شبکه های خبری تلویزیونی، رادیویی و اینترنتی بی بی سی خالی بوده و یا بسیار کمرنگ است.
به عنوان مثال بخش فارسی پایگاه اینترنتی بی بی سی در روز سه شنبه هیچ خبر یا گزارشی درباره حوادث اخیر انگلیس نداشت!
اخبار گسترده و پربازتاب مربوط به انتشار تصاویر ده ها نفر از دانشجویان معترض از سوی پلیس و درخواست پلیس از مردم برای شناسایی و معرفی این افراد به عنوان عوامل اصلی ناآرامی ها و همچنین دستگیری تعدادی از دانشجویان و افراد شرکت کننده در تظاهرات اعتراض آمیز از جمله اخباری بود که بی بی سی از پرداختن مناسب به آن خودداری کرد و آن را ندید.
با توجه به اینکه بودجه سالیانه بی بی سی بالغ بر 4 میلیارد و 300 میلیوند پوند است و بخش عمده این بودجه از سوی وزارت امور خارجه انگلیس فراهم می شود، شاید روشی که بی بی سی برای پوشش حوادث و ناآرامی های اخیر این کشور در پیش گرفته، چندان هم غیرطبیعی و تعجب آور نباشد؛ پوششی خاص که در واقع با "سرپوش گذاشتن" بر واقعیت های ناخوشایند داخلی این کشور انجام می شود.
با نگاهی به عملکرد بنگاه سخن پراکنی انگلیس در پوشش دادن اخبار و تحولات مربوط به سایر کشورها بخصوص کشورهایی نظیر ایران که دولت انگلیس اهداف خاصی را درباره آنها دنبال می کند، و نیز با مقایسه ای ساده بین عملکرد به اصطلاح حرفه ای و جهت دار این رسانه پیر در دو کشور ایران و انگلیس، درک این حقیقت که بی بی سی چه اهدافی را و به نفع چه کسانی دنبال می کند کار چندان سختی نیست.
در بسیاری از موارد بی بی سی به عنوان دست راست دولت انگلیس برای پیشبرد اهداف استعمار پیر در دخالت در امور داخلی کشورها مورد استفاده قرار می گیرد.
سال گذشته در ایران انتخاباتی باشکوه برگزار شد به گونه ای که شور و حضور مردم در این انتخابات نسبت به تمام دوره های انتخابات در سه دهه گذشته بی سابقه بود؛ حضوری که به جهانیان ثابت کرد،نظام جمهوری اسلامی ایران امروز از هر زمان دیگر در طی 30 سال اخیر، مقتدرتر و استوار تر است.
از این رو برخی دولت های غربی با بگارگیری ابزار رسانه ای،سوء استفاده از سفارت و دیپلمات های خود در ایران و تحریک کردن مشتی عوامل سست عنصر داخلی و فریب آنها اقدام به ایجاد و هدایت جریان هایی با هدف ضربه زدن به نظام کردند و بدون تردید هدف اصلی آنان پایه ریزی برای کودتا و براندازی نظام بود.
در این میان نقش بی بی سی و تلاش های این رسانه به ویژه بخش فارسی تلویزیون و پایگاه اینترنتی این آن بر کسی پوشیده نیست.
نکته جالب تر این که بخش فارسی شبکه تلویزیونی بی بی سی در شرایط بسیار حساس و در چند ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته ایران راه اندازی شده و زمان راه اندازی این شبکه کاملا معنا دار بود.
با مقایسه ای ساده میان نحوه عملکرد بی بی سی در پوشش حوادث پس از انتخابات و نقش آن در هدایت، تحریک و تشدید آن حوادث تلخ از یک سو و عملکرد این رسانه مدعی بی طرفی، در پوشش خبری و تصویری اعتراض های گسترده دانشجویی انگلیس و سرپوش گذاشتن بر زد و خورد های خونین و سرکوبگرانه نیروهای دولتی علیه عده‌ای دانشجوی بی دفاع، به روشنی گویای سیاست "یک بام و دو هوا"ی باسابقه ترین و بزرگترین رسانه جهان است.
حال باید بررسی کرد و دید که بی.بی.سی چرا درمورد این سوژه خبری مهم اینچنین به خواب سنگین فرو رفته و چه زمانی بیدار خواهد شد.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/9/24:: 4:48 عصر     |     () نظر

گروهک جندالشیطان مسئول انفجار چابهار 
صدای شمر از حلقوم شیطان در آمد

 العربیه که همواره به پوشش هدفمند اخبار گروهک موسوم به جندالله می پردازد لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد که این گروهک مسئولیت انفجارهای امروز در چابهار را برعهده گرفته است

شبکه خبری العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد که گروهک تروریستی جندالله مسئولیت دو انفجار ساعاتی پیش در جنوب شرقی ایران را پذیرفت.
  
العربیه که همواره به پوشش هدفمند اخبار گروهک موسوم به جندالله می پردازد لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد که این گروهک مسئولیت انفجارهای امروز در چابهار را برعهده گرفته است.
  
خاطرنشان می شود انفجارهای امروز چابهار در میان عزاداران حسینی تا کنون 86 شهید و مجروح بر جا گذاشته است. منابع خبری از دستگیری عامل این انفجارها خبر داده اند.
  
برای دریافت اخبار تکمیلی از انفجار تروریستی صبح امروز در چابهار به بخش اخبار ویژه البرز نیوز بروید.
 
 
 
 
 

برخورد تریلی با عزاداران حسینی در اراک + عکس

تا لحظه مخابره خبر کشته شدن 4 نفر به صورت قطعی مشخص شده است
در پی برخورد یک دستگاه تریلر با هیئت عزاداران حسیینی در روستای کارچان اراک 16 نفر کشته و زخمی شدند.
  
 به گفته مسئولین بیمارستان ولیعصر اراک در این حادثه که ساعت 11 صبح روز تاسوعا بوقوع پیوست تریلی کفی در حالی که قصد داشت از زیرگذر کنار جاده عبور کند پس خراب شدن سیستم ترمز تریلی با صف عزاداران که در حال عبور از کنار جاده بودند برخورد کرده و موجب کشته و زخمی شدن 16 نفر شده است.
 
 

به گزارش خبرنگار ما تا لحظه مخابره خبر کشته شدن 4 نفر به صورت قطعی مشخص شده است.
 

اشاره الجزیره به عاملان اصلی عملیات تروریستی چابهار

شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری تلویحا به دست داشتن آمریکا و رژیم صهیونیستی در اقدام تروریستی علیه مردم چابهار در روزتاسوعای حسینی اشاره کرد.
 
شبکه تلویزیونی الجزیره قطر ضمن مخابره خبر انفجار دو بمب در شهر چابهار و شهید و مجروح شدن ده ها تن از مردم گفت : چابهار، بندری در دورترین نقطه جنوب شرقی ایران است و احمدی نژاد رییس جمهور ایران در سفر هفته گذشته خود قول داد آن را به بندری اقتصادی و مهم برای مردم تبدیل کند.
 
خبرنگار الجزیره گفت: بندر چابهار که در نزدیکی دریای عمان است اهمیت زیادی دارد.
 
عوامل مرتبط با شبکه های جاسوسی سیا و موساد بارها برای مقابله با الگوی ایرانی - اسلامی پیشرفت در استان سیستان و بلوچستان دست به اقدامات تروریستی و کشتار مردم زده اند.
 
مقام های امنیتی آمریکایی و رژیم صهیونستی ایجاد ناآرامی بین اقوام ایرانی به خصوص شیعه و سنی را هرگز در اظهارات و برنامه های خود پنهان نکرده اند و به صراحت از آن سخن می گویند.
 
بندر چابهار یکی از منطقه راهبردی برای کریدور شمال - جنوب محسوب می شود.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/9/24:: 4:47 عصر     |     () نظر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >