سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گدا فرستاده خداست ، کسى که او را محروم دارد خدا را محروم داشته ، و آن که بدو بخشد خدا را سپاس و حرمت گذاشته . [نهج البلاغه]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

سید مجتبی مجاهدیان درباره جلسه روضه خصوصی در منزل رهبر انقلاب نوشته است:

توفیق رفیق شد به همراه تعدادی از همکاران نهاد نمایندگی مقام‌معظم رهبری در دانشگاه‌ها و در معیت حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان نمایندة معزز معظم‌له در نهاد، روز سه‌شنبه 7 تیرماه 1390(25 رجب‌المرجب 1332 قمری)، در سالروز شهادت حضرت امام موسی‌بن‌جعفر(ع)، در مجلس روضة خصوصی مقام‌‌معظم رهبری شرف حضور یابیم.

چون در ابتدا تصور می‌کردم که به روضة عمومی حسینیة امام خمینی(ره) دعوت شده‌ایم، از آنجا که خوف آن را داشتم که علی‌رغم تحمل جور گرمای طاقت‌فرسای تیر‌ماه و حرکت از قم به تهران، آخرالامر نیز به علت ازدحام خیل عظیم مردم ولایی، جایی در صحن حسینیه پیدا نکنیم، حضور یا عدم حضور خود را به نتیجة استخاره سپردم. پس با یکی از آقایانی که معتقد به استخاره‌های او هستم، تماس گرفتم. ایشان پس از استخاره، بدون آنکه بپرسند مورد آن چیست؟ پاسخ داد: «خیلی خوب است. دو بار استخاره گرفتم که هر دو"آیات بهشت" آمد!»؛ پس بی‌تأمل، ثانیه شمار لحظة حرکت شدم؛
جمال کعبه چنان می‌دواندم به نشاط
که خارهای مغیلان حریـر می‌آیـد

... آقا رأس ساعت 30/10 وارد اطاق شدند و ضمن نشستن بر صندلی ـ مستقر در ذیل عکس امام خمینی(ره) و روبروی عکس دیگری از آن حضرت که بر دیوار مقابل نصب شده بود و زیر آن، تابلوی حدیثی تأمل برانگیز از امیرالمؤمنین علی(ع) خودنمایی می‌کرد که می‌فرمود: «مَن نَصَبَ نَفسَهُ لِلنّاسِ اِماما فَلیَبدَأ بِتَعلیمِ نَفسِهِ قَبلَ تَعلیمِ غَیرِهِ وَلیَکُن تَأدیبُهُ بِسیرَتِهِ قَبلَ تَأدیبِهِ بِلِسانِهِ وَ مُعَلِّمُ نَفسِهِ وَ مُؤَدِّبُها اَحَقُّ بِالاجْلالِ مِن مُعَلِّمِ النّاسِ ومُؤَدِّبِهِم؛ کسی که خود را پیشوای مردم قرار داده، باید پیش از آموزش دیگران، خود را آموزش دهد و پیش از آن‏که دیگران را با زبان، ادب بیاموزد، با کردارش ادب آموزد و البته آموزش دهنده و ادب‏آموز خود بیش از آموزگار و ادب‏آموز مردم، شایسته تجلیل است.»(نهج البلاغه، حکمت‌73) ـ

رو به حضار، از صدر تا ذیل مجلس را با تحیت و ابراز محبت نواختند. سپس حجت‌الاسلام ماندگاری، پس از کسب اجازه، به مدت 25 دقیقه سخن راند و روضه خواند؛ و پس از وی نیز یکی از مداحان، ذکر مصیبتی در رثای باب الحوائج(ع) نمود؛ و به این ترتیب مجلس روضه با ادعیة پایانی سخنران و آمین حضار و ورود چای، به پایان رسید.

اما این همه ماجرا نبود؛ بلکه با ورود چای پس از روضه ـ به سبک مجالس سنتی بیوت علما که یک چای به محض نشستن و یک چای پیش از برخاستن، به جالسین می‌دهند ـ فرصتی پیش آمد تا رهبر فرزانه انقلاب، به طور غیر رسمی، چند نکته مهم بیان کنند.

معظم‌له رو به سخنران مجلس فرمود:
«امام موسی‌بن‌جعفر(ع) ادعای تشکیل حکومت داشت؛ و خلفای جور این را می‌فهمیدند. دعوای آنها با ائمه(ع) و از جمله این امام بزرگوار بر سر علم امام(ع) نبود؛ چرا که خلفا همه به علم ائمه(ع) اقرار داشتند. این نکته باید گفته و تکرار شود. این مسئله اگر تبیین نشود، بقیه حرف‌ها در بارة اهل‌بیت(ع) کامل نیست. کتاب زندگی ائمه(ع) اینگونه کامل می‌شود که ایشان می‌خواستند "حکومت اسلامی" تشکیل دهند. پس مسئله، داعیة خلافت و امامت بود؛ که ائمه(ع) در این راه کشته شدند و موسی‌بن‌جعفر(ع) به زندان رفتند و عاقبت به شهادت رسیدند. اگر از ائمه(ع) نمی‌ترسیدند که ایشان را زندان نمی‌کردند.

پس نزاع، نزاع قدرت است؛ البته با ماهیت خاص خود. این باید تبیین شود. اگر چه ائمه(ع) گاه در مقابل خلفا تقیه می‌کردند. شیعیان ایشان نیز به این معنا توجه داشتند؛

مثلاً وقتی که می‌خواستند به ظاهر در مورد موسی‌بن‌جعفر(ع) سعایت کنند، تا هارون آنها را به زندان ببرد، آن شخص سعایت کننده چون به حضور هارون رسید، پرسید: «یَا أَمِیرَ‌الْمُؤْمِنِینَ! خَلِیفَتَانِ فِی الْأَرْضِ مُوسَی‌بْنُ‌جَعْفَرٍ بِالْمَدِینَةِ یُجْبَی لَهُ الْخَرَاجُ وَ أَنْتَ بِالْعِرَاقِ یُجْبَی لَکَ الْخَرَاجُ؟»(بحارالانوار، ج 48، ص240)؛ آیا برای دو خلیفه همزمان در یک سرزمین خراج جمع می‌شود؟! هارون گفت: برای چه کسی غیر از من؟ گفت: مردم خمس مالشان را به مدینه، نزد موسی‌بن‌جعفر می‌فرستند.»

ناگفته نماند مقام معظم رهبری در چند جای دیگر، به مناسبت، توجه همه را معطوف به این فصل مهم و مشبع از کتاب حیات پر برکت اهل‌بیت(ع) کرده و اقدام به رمزگشایی از این فراز حساس تاریخ اسلام نموده و ما را از غفلت در این مورد مهم برحذر داشته است؛ از جمله در دیدار با علما و روحانیون‌ استان‌ لرستان(‌30/5/1370)، و پیش و بیش از آن، در پیام خود به سومین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) (26/ 07/ 1368) به تفصیل می‌فرماید:

«چرا [حضرت امام موسی‌بن‌جعفر(ع)]در گفتگو با هارون که به او خطاب می‏کند: «خلیفتان یجبی‏ الیهما الخراج»، زبان به سخن نرم و انکارآمیز می‏گشاید؛ اما ابتدائاً در خطاب به مرد زاهد نافذالکلمه‏ای به نام «حسن‏بن عبداللَّه» سخن را به معرفت امام می‏کشاند و آنگاه خود را امام مفترض‏الطّاعه، یعنی صاحب مقامی که آن روز خلیفه عباسی در آن متمکن بود، معرفی می‏کند؟! چرا به «علی‏بن‏یقطین» که صاحب منصب بلند پایه دستگاه هارون و از شیفتگان امام است، عملی تقیه آمیز را فرمان می‏دهد؛ اما «صفوان جمّال» را بر خدمت همان دستگاه شماتت می‏کند و او را به قطع رابطه با خلیفه فرا می‏خواند؟! چگونه و با چه وسیله‏ای آن همه پیوند و رابطه در قلمرو گسترده اسلام، میان دوستان و یاران خود پدید می‏آورد و شبکه‏ای که تا چین گسترده است، می‏سازد؟!

چرا «منصور» و «مهدی» و «هارون» و «هادی»، هر کدام در برهه‏ای از دوران خود، کمر به قتل و حبس و تبعید او می‏بندند؟ و چرا چنان که از برخی روایات دانسته می‏شود، آن حضرت در برهه‏ای از دوران سی‏وپنج ساله، در اختفا به‌سر برده و در قرای شام یا مناطقی از طبرستان حضور یافته و از سوی خلیفه وقت، مورد تعقیب قرار گرفته و به یاران خود سفارش کرده که اگر خلیفه درباره من از شما پرسید، بگویید او را نمی‏شناسیم و نمی‏دانیم کجاست؟

چرا هارون در سفر حجی، آن حضرت را در حدّ اعلی‏ تجلیل می‏کند و در سفر دیگری دستور حبس و تبعید او را می‏دهد؛ و چرا آن حضرت در اوایل خلافت هارون که وی روش ملایمت و گذشت در پیش گرفته و علویان را از حبس‌ها آزاد کرده بود، تعریفی از فدک می‏کند که بر همة کشور وسیع اسلامی منطبق است؛ تا آن‌جا که خلیفه به آن حضرت به تعریض می‏گوید: پس برخیز و در جای من بنشین! و چرا رفتار همان خلیفة ملایم، پس از چند سال، چندان خشن می‏شود که آن حضرت را به زندانی سخت می‏افکند و پس از سال‌ها حبس، حتّی تحمل وجود زندانی او را نیز بر خود دشوار می‏یابد و او را جنایتکارانه مسموم و شهید می‏کند؟! اینها و صدها حادثه توجه برانگیز و پرمعنا و در عین حال ظاهراً بی‏ارتباط و گاه متناقض با یکدیگر در زندگی موسی‏بن‏جعفر(ع) هنگامی معنا می‏شود و ربط می‏یابد که ما آن رشتة مستمری را که از آغاز امامت آن بزرگوار تا لحظة شهادتش ادامه داشته، مشاهده کنیم.

این رشته، همان خط جهاد و مبارزه ائمه(ع) است که در تمام دوران دویست و پنجاه ساله و در شکل‌های گوناگون استمرار داشته و هدف از آن، اولاً، تبیین اسلام ناب و تفسیر صحیح قرآن و ارایه تصویری روشن از معرفت اسلامی است؛ ثانیاً، تبیین مسئله امامت و حاکمیت سیاسی در جامعه اسلامی؛ و ثالثاً، تلاش و کوشش برای تشکیل آن جامعه و تحقق بخشیدن به هدف پیامبر معظّم اسلام(ص) و همه پیامبران(ع)؛ یعنی اقامة قسط و عدل و زدودن انداداللَّه از صحنة حکومت و سپردن زمام اداره زندگی به خلفاءاللَّه و بندگان صالح خداوند.»

و اما، پس از جاری شدن این نکتة دقیق بر لسان مقام معظم رهبری، دوباره بال سکوت بر مجلس گسترده شد. در اینجا چشم من و شاید دوستان دیگر، به دهان اولیاء ارجمند نهاد دوخته شد تا بلکه از این فرصت استفاده کرده و درخواست رهنمود و یا توصیه‌ای خاص از رهبر فرزانه انقلاب خطاب به مجموعه نهاد داشته باشند؛ اما گویا یکی از حضار ـ از اعضای نهاد مرکزـ بیش از همه مترصد فرصت بود تا لذت هم‌سخنی با آقا را نصیب خود کند! در این وقت، او اجازه خواست تا پرسشی را محضر معظم‌له مطرح نماید؛ و آن پرسش در بارة «نسبت تمدن اسلامی و حیات ائمه طاهرین(ع)» بود! که آقا بلافاصله با تبسمی ـ در حالی که استکان چای در دستشان بود ـ خطاب به سائل فرمود: «خب، خودتان برید روش فکر کنید!» که باعث انبساط و خنده حضار شد؛ اما در ادامه چون آن شخص، سئوال خود را به بیانی دیگر پیگیری کرد، و به نوعی ول کن ماجرا نبود، آقا به نکته دقیق دیگری در بارة ائمه(ع) اشاره فرمود:

«ظلم به اهل بیت(ع) یک مسئله دو وجهی است؛ از یک طرف نشان دهنده ستم و تعدّی به ایشان است، و از سوی دیگر نشان دهنده صبر ائمه(ع) می‌باشد؛ که این جلوه زیبای حیات ایشان است، و نباید از این غافل بود؛ چنانکه سید‌بن‌طاووس در مقدمة «لهوف» می‌گوید که اگر امتثال فرمان سُنّت نبوی و کتاب الهی در پوشیدن لباس جزع و مصیبت، هنگام از بین رفتن نشانه‌های هدایت و بروز بدعت‌ها نبود، روز شهادت سیدالشهداء(ع) را روز عید و شادی می‌دانستیم و لباس‌های سرور و فرح بر تن می‌کردیم (اشاره به: «وَلَوْلا إِمْتِثالُ أمْرِ السُّنَّةِ وَالْکِتابِ فی لَبْسِ شِعارِ الْجَزَعِ وَالْمُصابِ، لأجْلِ ما طَمَسَ مِنْ أعْلامِ الْهِدایَةِ، وَ اُسِّسَ مِنْ أرْکانِ الْغَوایَةِ، وَ تَاَسُّفا عَلی ما فاتَنا مِنْ تِلْکَ السَّعادَةِ، وَتَلَهُّفاً عَلی اِمْتِثالِ تِلْکَ الشَّهادَةِ، وَإِلّا کُنّا قَدْ لَبِسْنا لِتِلْکَ النِّعْمَةِ الْکُبْری اَثْوابَ الْمَسَرَّةِ وَالْبُشْری»)؛ مولوی هم می‌گوید:

پس عزا بر خود کنید ای خفتگان
زانک بد مرگیست این خـواب گران
روح سلطانـی ز زندانـی بجسـت
جامه چه درانیم و چون خاییم دست؟
چون که ایشان خسرو دین بوده‌اند
وقـت شـادی شـد چو بشکستنـد بند
سـوی شـادروان دولـت تاختـنـد
کنـده و زنـجـیـر را انـداختـنـد»(مثنوی معنوی،دفتر6)

و سپس آقا از جای برخاستند و با صلوات جمع بدرقه شدند؛ و ما ماندیم و این سخن ابوالعلاء‌المعرّی در وصف سید‌مرتضی(ره):

لَو جئتَهُ لرأیتَ الناس فی رجلٍ
و الدهر فی ساعةٍ و الارض فی دارٍ

اگر نزد او حاضر می‌شدی، همه مردم را در یک مرد، همه دهر را در یک ساعت، و همه زمین را در یک خانه می‌یافتی.

و سلام بر دلدادگان کوی یار
منبع :نشریه معارف

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 90/5/6:: 5:23 عصر     |     () نظر

اژه‌ای | رسیدگی ویژه به پرونده قتل داداشی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای بعداز ظهر دوشنبه در شانزدهمین نشست خبری خود اظهار داشت: قوه قضائیه مصمم است با جرایم خشن و خاص همانند تجاوز، آدم ربایی و تجاوز به عنف که امنیت جامعه را مختل می کند به صورت جدی برخورد کند.

رئیس قوه نیز به همه روسای دادگستری استانها تاکید کرده است که این موضوعات را به دقت پیگیری کنند. همچنین وی از دادستانی درخواست کرده شرایط پیگیری پرونده از دادسرا تا اجرا فراهم شود.

وی ادامه داد: دیوان عالی کشور نیز موظف شد شعبات ویژه ای را برای رسیدگی خارج از نوبت این پرونده ها تعیین کند.

ارسال  پرونده حادثه خمینی شهر به دادگاه
سخنگوی قوه قضائیه از ارسال پرونده حادثه خمینی شهر به دادگاه کیفری خبر داد و گفت: هم اکنون این پرونده به همراه پرونده کاشمر، دو مورد در تهران و پرونده قتل مرحوم داداشی به دادگاه ارسال شده است و به زودی حکم صادر می شود. طی چهار ماه نخست امسال 54 نفر در خصوص جرایم خاص به اشد مجازات محکوم شدند که 45 نفر از آنها به دار مجازات در ملاء عام و در زندان آویخته شدند.

رسیدگی ویژه به قتل قوی ترین مرد ایران
وی در خصوص آخرین اقدامات در خصوص پرونده قتل روح الله داداشی گفت: خوشبختانه با تلاش خوب نیروی انتظامی متهمان این حادثه در کمترین زمان دستگیر و پرونده با تلاش دادسرا و صدور کیفر خواست به دادگاه ارسال شده است. اگر چه این پرونده ضرورتا به نظر پزشکی قانونی نیازدارد اما با تلاش مسئولان در اسرع وقت کیفر خواست صادر و پرونده به دادگاه ارسال شد.

نمی توان 48 ساعته محاکمه و حکم صادر کرد
حجت الاسلام محسنی اژه ای با اشاره به انتظار مردم برای اجرای سریع حکم جرایم خشن تشریح کرد: نمی توان ظرف 48 ساعت متهمی را محاکمه کرد چرا که محدودیت های قانونی از نظر زمانی وجود دارد. آئین دادرسی، حقوقی را برای متهم تعریف کرده است و قاضی ملزم به رعایت مسائلی در این زمینه است. اگر چه نوع جرم خشن است و مجازات آن اعدام است اما داشتن وکیل الزامی است.
سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: در صورتی که متهم وکیل تعیینی نداشت باید برای وی وکیل تسخیری گرفت همچنین بعد از صدور حکم بدوی متهم  20 روز فرصت دارد به حکم اعتراض کند. این گونه پرونده ها از زمانی که دادسرا تشکیل می شود تا صدور حکم قطعی یک ماه به طول می انجامد این در حالی است که توقع مردم در اجرای سریع حکم این مجرمان به حق بوده اما در شرایط کنونی این پروسه قانون است.
وی تصریح کرد: مجلس می تواند نسبت به کوتاه کردن فرایند دادرسی در پرونده های خاص اقدام و در این زمینه به قوه قضائیه کمک کند.

پیشگیری امری فراقوه ای است
حجت الاسلام محسنی اژه ایبا تاکید بر اینکه برخورد انتظامی و قضایی  تنها راهکار حل مشکلات نیست تاکید کرد: باید زمینه های بروز این گونه جرایم را کاهش دهیم. حکومت، رسانه و مردم می توانند در این زمینه کارساز باشند. اگر چه یکی از وظایف قوه قضائیه پیشگیری است اما این امر فراقوه ای است و باید همگی تلاش کنیم تا بسترهای بروز جرم را از بین ببریم.

رسانه ها در جامعه التهاب ایجاد نکنند
سخنگوی قوه قضائیه خواستار ایجاد آرامش در جامعه توسط رسانه ها و افراد شد و تصریح کرد: باید آرامش را در جامعه بوجود بیاوریم. ضمن اینکه رسانه ها با تیترهای آنچنانی نباید فضا را ملتهب کنند چرا که ایجاد التهاب در جامعه به نفع مجرمان است.



لزوم مشارکت قوا و دستگاهها برای پیشگیری از جرم، تکذیب خبر تبرئه سعید مرتضوی، آزادی پگاه آهنگرانی با قید وثیقه، توضیح درباره سرانجام لیست 250 نفره مفسدان اقتصادی و... از مهمترین محورهای نشست امروز سخنگوی دستگاه قضاء بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای عصر دوشنبه در شانزدهمین نشست خبری خود در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر، مبنی بر اینکه با توجه به وظیفه دستگاه قضا در پیشگیری از وقوع جرم آیا افزایش جرائم در جامعه نشان از سهل انگاری قوه قضائیه است، گفت: بر اساس اصل قانون اساسی پیشگیری از وقوع جرم بر عهده قوه قضائیه است ولی مراتبی دارد که در مرتبه اول نحوه پیگیری و سرعت عمل و قاطعیت با جرائم، در مرتبه دوم قانونگذاری و یا تنقیح قوانین و لوایح قضایی و در مرحله سوم از بین بردن زمینه های وقوع جرم در جامعه هستند.
وی افزود: در مرتبه اول و مرتبه دوم کار به درستی انجام شده ولی در بخش برطرف کردن بسترهای تولید جرم مشکل داریم که این کار بر عهده تمامی قوا است. به عنوان مثال اگر فقر در جامعه باشد تولید فساد می کند و یا اگر اختلاف طبقاتی و تبعیض باشد وقوع جرم را دامن می زند ولی آیا رفع فقر و تبعیض بر عهده قوه قضائیه است؟ آیا رفع جهل و بیسوادی و عدم اطلاع رسانی بر عهده قوه قضائیه است. آیا رفع بیکاری بر عهده قوه قضائیه است؟ پس باید در این امر تمامی سازمان ها و قوا با هم بسیج شوند و از وقوع جرم پیشگیری شود.

سرانجام لیست 250 نفره مفسدان اقتصادی
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به پرسش دیگری از خبرنگار مهر در مورد سرانجام لیست 250 نفره مفسدان اقتصادی که رئیس جمهور به دستگاه قضایی ارائه کرد چه شد گفت: نمی توان گفت که این لیست 250 نفره مفاسد اقتصادی است زیرا بخش زیادی از اسامی ها مفسد اقتصادی نبودند و تنها معوقات بانکی داشتند و تعدادی هم می توان گفت که مفسد اقتصادی هستند که پرونده آنها در حال پیگیری است.
حجت الاسلام محسنی اژه ای در مورد حمایت کشورهای ترکیه و عراق از ایران برای مقابله با تروریسم گفت: اینکه عراق و ترکیه برای مقابله با تروریسم با ایران همصدا شده اند به فال نیک می گیریم ولی باید این سئوال مطرح شود چرا کشورهایی که علم مبارزه با تروریسم را به دست گرفتند حتی به خود اجازه نمی دهند یک ترور را محکوم کنند. در اقدام تروریستی نروژ چه کسی می تواند این جنایت را محکوم نکند؟ حال اگر کسی عامل این جنایت را محکوم کند می شود ضد حقوق بشر.

پگاه آهنگرانی و مرضیه وفا مهر با قید وثیقه آزاد می شوند
سخنگوی قوه قضائیه خبر دستگیری پگاه آهنگرانی و مرضیه وفا مهر را تایید کرد و افزود: نباید رسانه ها عنوان کنند که دو هنرمند دستگیر شده اند زیرا ما عنوان شخص را دستگیر نمی کنیم بلکه خود شخص را بر اساس جرمی که انجام داده است دستگیر می کنیم. این دو نفر هم بر اساس گزارشات رسمی مراجع امنیتی دستگیر شده اند و پرونده در تحقیقات مقدماتی است و امروز تحقیقات مقدماتی تکمیل شده و فعلا با تامین قرار آزاد می شوند.
حجت الاسلام محسنی اژه ای در مورد خبر بازداشت آقای "ع - م" به جرم اخلال در بازار ارز، گفت: فعلا این شخص با همین اتهام دستگیر شده که اگر اتهامش ثابت شود بر اساس مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد اخلالگران در نظام اقتصادی کشور با وی برخورد می شود.

تکذیب خبر تبرئه شدن سعید مرتضوی
وی در پاسخ به این پرسش برخی از قضات متهم در پرونده کهریزک عنوان کرده اند که در این پرونده تبرئه شده اند گفت: در روزنامه ها چنین نوشته شده ولی ماجرا از این قرار است که قبلا شکایتی نسبت به قضات پرونده کهریزک به دادسرا وصول شده بود که دادسرا قرار منع تعقیب صادر کرد. به قرار منع تعقیب اعتراض شد و دادگاه پرونده را با اعلام نقص دوباره به دادسرا ارجاع داد. یکی از نقص ها این بود باید یک مرجع قانونی در مورد یک اتهام استعلامی را به دادگاه ارائه کند و چون جواب این استعلام نیامده است پرونده این قاضی (سعید مرتضوی) همچنان مفتوح است.

مجلس لایحه منع استفاده از سلاح سرد را به سرانجام برساند
اژه ای در پاسخ به این سئوال که در 10 سال گذشته 11 هزار ایرانی در کشور بر اثر سلاح سرد کشته شده اند ولی هنوز لایحه  منع استفاده از سلاح سرد هنوز به مجلس نرسیده است گفت: برخی از سلاح های سرد امروزه امکان استفاده ندارند جز در موارد خلاف مانند قمه و یا پنجه بوکس که باید برای این نوع سلاح ها محدودیت ایجاد شود. اگر ما بخواهیم به دولت لایحه بدهیم و دولت هم به مجلس بدهد، تصویبش به عمر این مجلس نمی رسد پس باید مجلس تا پایان کار خود سرانجام این لایحه را به اتمام برساند. خانواده ها هم مراقب باشند تا فرزندانشان به سمت استفاه از این سلاح ها نروند.

هشدار به اشرار؛ استفاده از سلاح سرد در حکم محاربه است
سخنگوی دستگاه قضا به اشرار هشدار داد که اگر در نزاع و درگیری از سلاح سرد و گرم استفاده کنند از نظر قانونی و شرعی محارب شناخته می شوند و اگر شاکی هم رضایت دهد محارب هستند و به سزای اعمال خودشان می رسند زیرا موجب ترس و وحشت مردم شده و امنیت را به خطر انداخته اند.

عوامل ترور دانشجوی نخبه هنوز شناسایی نشده اند
سخنگوی دستگاه قضا پیرامون آخرین وضعیت پرونده حادثه ترور روز شنبه گفت: هنوز ماموران امنیتی سرنخی از عوامل ترور دانشجوی نخبه پیدا نکرده اند.
دادستان کل کشور گفت: افرادی نخبگان ایرانی را ترور می کنند که چشم پیشرفت کشور را ندارند و با ماهیت جمهوری اسلامی مخالفند. در مورد ترور اخیر هم نمی توانم بگویم چه کسی پشت صحنه است زیرا هنوز نیروهای امنیتی سرنخی پیدا نکرده اند.

جرم شیشه و هروئین هم ردیف است
محسنی اژه ای در ادامه با اینکه جرم شیشه و هروئین هم ردیف است گفت: هر کس حتی برای بار اول از صد گرم شیشه به بالا خرید، فروش، نگهداری ،حمل، ساخت و یا صادر کند اعدام می شود. این قانون در زندان برای زیر 100 گرم هم صدق می کند.

علت منتقل نشدن برخی از زندانیان حوادث پس از انتخابات
وی در مورد علت منتقل نشدن برخی از زندانیان حوادث پس از انتخابات از استان البرز به تهران گفت: اینکه باید حتما زندانی در محل وقوع جرم زندانی شود خلاف قانون نیست و سازمان زندانها می تواند زندانی را در هر زندانی نگهداری کند مگر اینکه خود زندانی درخواست انتقال کند و زندان مقصد هم رضایت داشته باشد.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 90/5/3:: 7:57 عصر     |     () نظر

نقش رسانه ها در تربیت جوانان

در جهان امروز، پیشرفت فناوری و علوم، حد و مرز را از کشورها برداشته و فرهنگ و علم و دانش بشری به راحتی برای همگان قابل دسترسی است. جوان امروز در جهانی زندگی می کند که افکار، اندیشه و رفتار او با الگوبرداری از رسانه های رایج عصر کنونی شکل می گیرد.

رسانه ها، به ویژه رسانه های الکترونیکی با توجه به قابلیت ها و کارکردهایی که دارد، می تواند در راه حفظ سلامت و بهداشت روان و تربیت جوانان نقش تعیین کننده ای ایفا کند. این ابزار هم چنین می تواند زمینه ساز ایجاد ناهنجاری های مختلف رفتاری و اخلاقی درآنان باشد. بنابراین، برای مصون ماندن از عوارض مخرّب رسانه های جهانی، بالابردن سطح اطلاعات و آگاهی نسل جوان برای استفاده صحیح و مفید از این ابزار ضروری است.

در این باره، نقش رسانه های داخلی کشورهای اسلامی در راه ارتقای چنین آگاهی ها و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و رساندن آن به گوش جوانان جهان، بسیار مفید وموثر به شمار می آید.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 90/5/3:: 7:57 عصر     |     () نظر

یکی از راه های مقابله با رسانه هراسی آموزش سواد رسانه ای است

این محقق خاطرنشان کرد: رسانه ها کژکارکرد دارند و آسیب هایی از سوی آنها متصور است اما این آسیب ها راه حل های فردی و جمعی دارد. رسانه های نوین در خانواده، قدرت، مشارکت و مشروعیت سیاسی اثر دارند. یکی از راه های مقابله با رسانه هراسی آموزش سواد رسانه ای است به این معنا که در جنبه مهارت های انسانی میان فردی القا می شود که به خاطر جدی بودن تصویر رسانه ها در زندگی انسان باید افراد را آموزش داد که بتوانند رسانه ها را درست شناخته و در مقابل آنها به درستی برخورد کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از آثار مخرب رسانه ها در جامعه ما آثار تجاری آن است، گفت: تبلیغات و رواج مصرف گرایی، بیکاری و سرخوردگی را در طبقه متوسط رو به پایین جامعه ایجاد می کند. باید جامعه را آگاه کرد که پشت این پیام رسانه ای یک پیام پنهان وجود دارد و از طریق نشانه ها می توان به آن دست یافت. در کشورهای توسعه یافته این آموزش در حد آموزش زبان و ریاضی جدی قلمداد می شود. رسانه ها در جای جای زندگی ما حضور دارند به همین لحاظ آموزش سواد رسانه ای و سواد اطلاعاتی بسیار ضروری است.

بهرامی کمیل با بیان اینکه عده ای مانند نیل پستمن معتقدند تکنولوژی، پیامدهای خاص خود را به همراه می آورد و شما نمی توانید حتی با آموزش رسانه ای و کنشگری افراد از آن جلوگیری کنید. معتقدند فرهنگ باید هزینه پذیرش تکنولوژی را بپذیرد. نظر اساتید را درخواست کرد.

معیدفر در پاسخ به این سئوال تصریح کرد: جامعه برخلاف تصور، یک موجود فعال است. جامعه کنشگران، طبقه بندی و طیف بندی دارد. امروز برخلاف پیش بینی اندیشمندانی چون دورکهایم در اوایل دوران مدرنیته مبنی بر از بین رفتن و تغییر شکل دادن نهادهای اجتماعی غیر از دولت، هنوز انواع نهادهای اجتماعی فعال بوده و حیات دارند. ترس ما از اینکه فناوری های نوین اثرات بسیار مخربی دارند، ترس نابجایی است. تحولات فناوری ها در عین اینکه نهادهای اجتماعی را تغییر می دهند نمی توانند باعث از بین رفتن آنها شوند.

جامعه می تواند ارزش های خاص خود و کنشگری مبتنی بر آرمانهای خود را در کنار پذیرش تکنولوژی داشته باشد. البته در دوره های گذار، تکنولوژی های نوین ارتباطی آسیب هایی دارند اما دیگر نمی شود مرز فیزیکی فرهنگی قایل شد و باید تعریف جدیدی از مرزهای فرهنگی انجام داده و متناسب با شرایط جدید آماده شویم. اتفاقی که در جوامعی مثل ما افتاده و باعث افزایش تأثیرات مخرب رسانه های شده است این است که با اقتدار مرکزی دولت ها، کنشگری نهادی اجتماعی غیر از خانواده به حداقل رسیده است.

هرچه نهادهای اجتماعی فعالتر باشند این تأثیر مخرب کمتر می شود. در دنیای مجازی امروز، همه کنشگر هستند و گروه های متعددی می توانند در حوزه ارتباطی فعالیت کرده، مرزهای فرهنگی مشخصی داشته، و در داخل این مرزها با هم تعامل داشته باشند.


 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 90/5/3:: 7:57 عصر     |     () نظر

نخبگان فکری می توانند بر مبنای ارزش های خودی، پادزهرهای لازم را در مقابل رسانه های مخرب تولید کنند

کشور ما حوزه های فرهنگی متنوعی را در تاریخ خود داشته است، در جامعه ما طبقات، اقوام، قشر بندی های اجتماعی، حوزه های فرهنگی متنوع، خلاق و جوشیده از درون جامعه و و فرهنگی عرصه وسیعی برای حضور ندارند.

این ها می توانستند بر مبنای ارزش های خودی، پادزهرهای لازم، رویه ها و ایده های تازه و حتی ارمغان هایی برای جوامع دیگر تولید کنند. یکی از راه هایی که می تواند از پیامد های تکنولوژی های نوین ارتباطی بکاهد این است که ما صرفا مصرف کننده نباشیم و مخصوصا در دوره جدید با وجود امکانات بیشتر برای تعامل، تولید کننده و کنشگر فعال باشیم.

تقویت نهادهای مردمی و بها دادن به نخبگان اجتماعی و فرهنگی برای تولید و اندیشه می تواند ما را از بحران پیامد های مخرب فناوری های نوین بیرون آورده و نهاد سیاست را از بحران های خطرات احتمالی محافظت نماید.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 90/5/3:: 7:57 عصر     |     () نظر

فیسبوک خوب است ولی برای همسایه!

در حالی‌که محدودیت سایت شبکه‌های اجتماعی مجازی مانند فیسبوک در ایران همواره مورد انتقاد سیاستمداران غربی و مدعیان حکایت از حقوق بشر قرار گرفته و آن را مخالف آزادی بیان دانسته‌اند، سایت تلویزیون دولتی آلمان با درج مطلبی نسبت به سوءاستفاده نژادپرستان این کشور از امکانات سایت‌های مذکور هشدار داد.

به گزارش ندای انقلاب بر همین اساس مسئولان دو نهاد «مرکز آموزش‌های سیاسی» و «حمایت از حقوق جوانان»  آلمان در گزارش مشترک سالانه‌ خود، از سوءاستفاده گروه‌های نئونازی‌ها و بهره‌برداری از شبکه‌ای اجتماعی مجاز و وب 2 در جهت جذب و اغفال جوانان آلمانی خبر دادند.

طبق این گزارش، حجم تبلیغات نئونازی‌ها در شبکه‌های اجتماعی نسبت به سال گذشته، سه‌برابر شده است. فیس‌بوک، تویتر و یوتیوب از جمله پایگاه‌‌هایی هستند که گروه‌های راست افراطی، برای به دام انداختن جوانان از آن‌ها استفاده می‌کنند. توماس کروگر، رئیس «مرکز آموزش‌های سیاسی» آلمان، مبارزه با این نوع تبلیغات افراطی را بسیار دشوارارزیابی کرده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است:  تنها در آلمان بیش از 19 میلیون نفر به عضویت فیس‌بوک درآمده‌اند. بخش بزرگی از این اعضا که به «نسل دنیای مجازی» تعلق دارند، با رسانه‌های کلاسیک آشنا نیستند. توماس کروگر، از این رو نتیجه می‌گیرد که «نمی‌توان از راه رسانه‌های کلاسیک، به این جوانان آموزش‌های پیشگیرانه داد تا به دام نئونازی‌ها نیفتند».

وی در ادامه سخنان خود چنین عنوان کرده است که: شیوه‌‌های تبلیغاتی راست‌های افراطی، کاملاً با روانشناسی قشر جوان آلمان هماهنگ است. اشتفان گلازر، که با نهاد «حمایت از حقوق جوانان» همکاری می‌کند، در این رابطه می‌گوید که نئونازی‌ها در تبلیغات خود بر احساسات جوانان تکیه می‌کنند و آن‌ها را مورد سوء‌استفاده قرار می‌دهند: «موزیک و فیلم‌های ویدئویی مهم‌ترین رسانه‌های پخش دیدگاه‌های راست‌گرایان افراطی است.»

در ادامه این گزارش آمده است: مشکلی که در راه محدود سازی فعالیت نژادپرستان در آلمان وجود دارد آن است که گاهی سرِور شرکت‌های منتشر کننده آثار نئونازی‌ها نه در آلمان، بلکه در آمریکا قرار داشته باشدو از آن‌جا که چارچوب آزادی بیان و عقیده در آمریکا به محدودیت چارچوب این اصل در آلمان نیست، دشوار است که بتوان جستارها و کارهای نژادپرستانه را طبق تعریفی که ما (آلمانی‌ها) از آن داریم، از این سرِورها محو و حذف کرد.»

داد آلمانی‌ها از فعالیت‌های مجرمانه فیسبوک و دیگر سایت‌های وب2 در حالی به آسمان بلند شده است که مسئولان این کشور همواره ایران را به دلیل محدود کردن این سایت‌ها و ایجاد مانع بر سر راه فریب جوانان خود، به نقض آنچه حقوق بشر می‌نامند، متهم کرده‌اند

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 90/5/3:: 7:57 عصر     |     () نظر

شبکه های ماهواره ای مروج ابتذال و شریک جنایت های جنسی هستند

یکی از عناصر اپوزیسیون مقیم آمریکا که همکاری طولانی مدت با نشریات زنجیره ای داشته، تصریح کرد شبکه های ماهواره ای مروج ابتذال و شریک جنایت های جنسی هستند.

داریوش سجادی در وبلاگ خود نوشت: ترویج پدیده تجاوز گروهی سندی است از توفیق دست اندرکاران رسانه های ماهواره ای به منظور ایجاد اختلال فرهنگی از طریق تغییر ذائقه اخلاقی در داخل کشور. هم وطنان شاغل به خدمت! در ماهواره های فارسی زبان در اروپا و آمریکا با اتکای بر موفقیت شان در ترویج بی اخلاقی در داخل ایران اینک می توانند بر خود ببالند(!)

وی با اشاره به مصاحبه چندی پیش خود با محسن کدیور درباره «رفتار دوگانه خانه- خیابان ملهم از ماهواره » تصریح کرد که بی پروایی زن در عرضه جاذبه های زنانه اش به غیر، در کنار نظربازی و چشم ناپاکی مردان را می توان کج راهه اضمحلال کانون خانواده و افول اخلاق تلقی کرد... نتایج تحقیقات جامعه شناسانه نشان داده در فضایی که فرهنگ برهنگی و عریانی و استفاده تجاری از جاذبه های سکسی زنان حرف اول را در عموم مشاغل می زند ایضا در فضایی که مواجه با رشد و گسترش نشریات و فیلم های پورنوگرافی هستیم.

اثر مخرب این خرده فرهنگ مبتذل منجر به افزایش بیش از حد طلاق و اضمحلال کانون خانواده در جامعه می شود. چرا که مردی که بیرون از منزل مواجه با بازاری متنوع از زیبارویان عرضه کننده سکس در نامتعارف ترین و بی پرواترین شکل ممکن می شود نتیجه قهری چنین فضایی تغییر ذائقه از سکس متعارف به سکس نامتعارف خواهد شد که سردی در مناسبات خانواده اولین و بدیهی ترین اثر از مجموعه آثار مخرب چنین زیاده خواهی و نامتعارف خواهی خواهد بود.

سجادی با اشاره به حضور آمیخته با ابتذال برخی عناصر ضدانقلاب فراری در رسانه های ماهواره ای می نویسد: پوشش و شیوه حضور دو زن مجری گزارش دهنده مراسم ازدواج «پرنس ویلیام» در استودیوی تلویزیون فارسی بی بی سی (دقت شود در استودیوی این رسانه و نه در سالن ازدواج) قرینه ای است از همان حضور نامتعارف تا جایی که بی بی سی نیز ظاهرا ترجیح داد کمترین زمان را و بسته ترین کادر را اختصاص به مانکن نمایی مجریانش در آن رویداد خبری دهد.

اکنون و در حال حاضر نیز برای مجریان رسانه های ماهواره ای فارسی زبان خارج از کشور اعم از رسانه های خبری یا غیرخبری نشستن مقابل دوربین، قرینه ای از همان ساحل دریای استانبول را پیدا کرده تا ایشان از این طریق بتوانند اقدام به جبران مافات کنند[؟!] در صفحه فیس بوک جمیع این نسوان اولا بیش از 80درصد اعضا را آقایان تشکیل می دهند و تقریبا تمام کامنت های ایشان مشتمل بر ادبیات «قربان و صدقه رفتن جمال ایشان» و تمجید و ستایش از شکل و قیافه است!

وی با بیان اینکه «بسیار غیرطبیعی است که مرز بین جاذبه های جنسی و برنامه های تخصصی در یک برنامه تلویزیونی رعایت نشود» می افزاید: حتی برخی برنامه های خبری رسانه های آمریکایی نظیر سی ان ان نیز مانند برنامه صبحگاهی مورنینگ اکسپرس، مثال بارز از سوءاستفاده از زن و جاذبه های تنانه وی است. اصرار سی ان ان در قراردادن زنی زیبارو و خوش خرام در مقابل دوربین و گرفتن و نشان دادن شات های مختلف از نیم تنه یا تمام قد ایشان در فریم ها و زوایای متنوع با جاذبه های بصری تنانه آن هم در یک برنامه خبری و جدی یک معنا بیشتر ندارد؛ توهین به شعور مخاطب از طریق عورت انگاری مخاطب!

امری که شکل کمال یافته تر آن در شبکه خبری و مبتذل [...] محقق شده تا جایی که مخبران این شبکه که جملگی از پری رویان انتخاب شده اند در فرآیند آغاز تا اختتام ارائه اخبار تدریجا و بی پروا در مقابل دوربین کاملا عریان شده و کشف عورت می کنند. شبکه ای که با اتکا بر ذات جلوه فروش و توجه طلب زن در بی پرواترین شکل ممکن شخصیت زن را در یک برنامه خبری جدی تا «حضیض فواحش» تنزل می دهند.

همکار سابق نشریات زنجیره ای همچنین نوشت: لازمه استفاده از جاذبه تنانه زنان در برنامه های تلویزیونی قبل از آنکه حاکی از احمق فرض کردن مخاطب باشد محتاج احمق بودن چنان زنانی است.

وی در پایان نوشت: برخی تجاوزهای دسته جمعی، محصول کنتراستی است که اصحاب ماهواره از طریق تحریک ذائقه جنسی و ترویج تنوع سکس و زیاده خواهی به ایران بکشانند. بر این نهج می توان تک تک مجریان شبکه های ماهواره ای را به عنوان شریک جرم تجاوزهای مزبور نام برده و موفقیت شان را تبریک گفت!

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 90/5/1:: 6:49 عصر     |     () نظر
ادعاهای هاشمی رفسنجانی به‌دلیل کنار زده شدن از قدرت است

رئیس بنیاد تاریخ پژوهشی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: افرادی مثل هاشمی نه‌تنها انحرافی در دولت را پیش‌بینی نمی‌کردند بلکه به خاطر کنار زده شدن از قدرت، کارشکنی هم می‌کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی، رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهشی و دانشنامه انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس «توانا»، در خصوص اظهارات برخی افراد فتنه‌گر و یا سکوت کننده در برابر فتنه مبنی بر پیش‌بینی انحراف در دولت دهم، بیان داشت: آقایانی که در دوران فتنه و پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم نقد و نظری داشتند، در بیانیه‌ها، اظهارات و مصاحبه‌های خود هرگز سخنی از انحرافی که در بدنه دولت ایجاد شده، نداشته و این امر را پیش‌بینی نکرده بودند.

وی تصریح کرد: بزرگ‌ترین عامل انحرافی که در حال حاضر در بدنه برخی نهادها و دولتمردان ایجاد شده است، نادیده گرفتن فرامین و دستورات مقام معظم رهبری است از این‌رو خود این آقایان نیز در زمان انتخابات با نامه سرگشاده و دادن اولتیماتوم کذایی به مقام معظم رهبری به ایشان دهن‌کجی کردند.

*نامه سرگشاده به رهبری جرقه انحراف و فتنه بود

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه آن نامه سرگشاده به رهبری جرقه انحراف و فتنه بود، گفت: بنابراین کسی که امروز مدعی است که انحراف را پیش‌بینی می‌کردیم، دقیقا باید بگوید چه چیزی را پیش‌بینی می‌کرده است؟

وی ادامه داد: اگر آنها پیش‌بینی می‌کردند که برخی دولتمردان امروز در مقابل مقام معظم رهبری می‌ایستند خودشان در آن زمان مقابل ایشان ایستاده بودند، اما اگر حرف آنها سوءاستفاده‌های مالی و مسائل اقتصادی است، باز هم خود این افراد در زمان دولت‌شان مسائل بدتری داشتند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهشی و دانشنامه انقلاب اسلامی افزود: این افراد چه در زمینه انحرافی که در حال حاضر از مسیر رهبری در برخی دولتمردان ایجاد شده و چه از لحاظ مسائل اقتصادی، خود گرفتار این مشکلات بوده‌اند و نمی‌توانستند چنین امری را در دولت فعلی پیش‌بینی ‌کنند.

* ادعای پیش‌بینی انحرافات دولت توسط هاشمی به خاطر کنار زده شدن از قدرت است

وی به سوءاستفاده‌های مالی فراوان در بین عوامل و ایادی دولتمردانی که امروز ادعای پیش‌بینی انحراف دارند اشاره کرد و گفت: افرادی مثل هاشمی نه‌تنها انحرافی در دولت را پیش‌بینی نمی‌کردند بلکه به خاطر کنار زده شدن از قدرت، کارشکنی هم می‌کردند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهشی و دانشنامه انقلاب اسلامی اضافه کرد: حرف آنها در همان زمان نیز این بود که چرا احزابی همچون کارگزاران در قدرت سهیم نبوده و شرایط به گونه‌ای نیست که بتوانند در دولت نقشی داشته باشند لذا مشکل این افراد جنگ قدرت بود نه موضوع‌ دیگری.

وی با بیان اینکه هر چه این افراد اظهاراتی را ببافند بیشتر خود را رسوا می‌کنند چرا که مردم نسبت به وقایع گذشته و نظرات آنها و اعتراض‌شان آگاهی دارند، اظهارداشت: مردم به خوبی می‌دانند که مشکل و مسئله این آقایان چه چیزی بوده است، بنابراین قطعأ مشکل آنها با دولت، پایبند نبودن به مسیر رهبری یا سوءاستفاده‌های اقتصادی نیست.

* انحراف امروز دولت دهم را کسی پیش‌بینی نمی‌کرد

حجت‌الاسلام روحانی با تأکید بر اینکه مسائل امروز دولت دهم را کسی پیش‌بینی نمی‌کرد، یادآور شد: همانطور که حضرت رسول (ص) از طلحه و زبیر آنگونه حمایت کردند و این دو را شیخ‌الاسلام نامیدند اما بعدها آنها به انحراف کشیده شدند بنابراین ممکن است فردی مدعی شود که ما در زمان پیامبر (ص) طلحه و زبیر را بهتر از ایشان می‌شناختیم در حالی که چنین حرفی پوچ و بی‌پایه‌ای است.

وی بر همین اساس عنوان کرد: ممکن است برخی عناصر مغرض از روی غرض‌ورزی خود چنین اظهاراتی انجام دهند اما عملکرد و رفتار آنها نشان می‌دهد که مشکل آنها این مسائل نیست و فقط در رأس قدرت و شریک نبودن در آن مشکل اصلی این اشخاص است.

* سهیم نبودن در قدرت دولت علت اصلی این ادعاهاست

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در ادامه گفت‌وگوی خود تصریح کرد: در زمینه مخالفت این افراد با دولت تغییری حاصل نشده چرا که تا دیروز آنها مخالف دولت احمدی‌نژاد بودند که چرا در قدرت وی سهیم نیستند و امروز نیز همین مسئله را دارند اما در گذشته با بهانه دیگری با دولت وی درافتادند و در حال حاضر دستاویز دیگری پیدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ملت و رهبری با بصیرت و آگاهی خود، دست رد بر سینه قدرت‌طلبان زده و آنها را از صحنه بیرون راندند، افزود: این قدرت طلبان از این مسئله سخت رنجیدند و با کارشکنی به فتنه دامن زدند و در آینده نیز این مسیر را ادامه خواهند داد.

* عناصر قدرت‌طلب در صورت نرسیدن به اهداف خود به کارشکنی ادامه می‌دهند

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به اینکه عناصر قدرت‌طلب باید به خواسته‌های شیطانی و نفسانی خود دست پیدا کنند تا آرام گیرند و گرنه به کارشکنی ادامه می‌دهند، تصریح کرد: آنها به نام ملت، اسلام، امام (ره) و منافع مردم به کارشکنی می‌پر‌دازند.

وی ادامه داد: استکبار جهانی نیز با ایران بر سر قدرت و منافع استعماری خود مشکل دارد و هر روز به بهانه‌های حقوق بشر، سلاح اتمی و موشک‌های دوربرد به عرصه می‌آید اما اصل قضیه این است که چون دست آنها از سرنوشت ملت ایران کوتاه شده است، ناراحت هستند.

* احمد‌ی‌ن‍ژاد همیشه بر عروسک‌های کوکی آقایان مقدم است

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در خاتمه افزود: اگر در حال حاضر امر دایر شود که بین احمدی‌نژاد، موسوی و کروبی انتخابی صورت گیرد، ملت ایران باز هم به احمدی‌نژاد رأی خواهد داد و بین عروسک‌های کوکی آقایان، چهره‌های مرموز، وابسته و خود باخته مسلمأ احمدی‌نژاد مقدم است.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 90/5/1:: 6:49 عصر     |     () نظر
هشدار درباره ارتباط با رسانه‌های معاند

روابط عمومی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه ای ضمن اشاره به جنگ رسانه ای و همه جانبه نظام سلطه جهانی ، اجتناب اصحاب مطبوعات و خبرگزاری های کشور از مصاحبه یا هرگونه ارتباط و مساعدت نسبت به رسانه های وابسته به سلطه گران را خواستار شد.

به گزارش رجانیوز به نقل از منابع خبری، در این اطلاعیه که روز چهارشنبه نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: با توجه به اتخاذ رویه نامناسب و مواضع نادرست از سوی شبکه های معاند BBC و VOA فارسی در انتشار اخبار کذب و تحلیل های غیر واقعی از رویدادهای جمهوری اسلامی ایران که با هدف تخریب واقعیات کشور و لطمه به اساس نظام اسلامی صورت می گیرد؛‌ مقتضی است دست اندرکاران مطبوعات و خبرگزاری های داخلی از مصاحبه یا مساعدت خبری یا هرگونه ارتباط با شبکه های یاد شده اکیدا اجتناب ورزند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: امید می رود تا رویکرد هوشیارانه جامعه مطبوعاتی و خبری در مقابله با نبرد همه جانبه رسانه های وابسته به نظام سلطه ، سلطه گران را همچون همیشه از اقدامات مخرب خود مایوس کند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 90/5/1:: 6:49 عصر     |     () نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >