سفارش تبلیغ
صبا ویژن
این دلها همچون تن‏ها به ستوه آید ، پس براى آسایش آن سخنان گزیده حکمت را بجوئید از هر جا که باید [نهج البلاغه]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

دیدار فعالین قومگرا با تئوریسین اصلاحات

این دیدار پس از بیان اهداف جریان فتنه توسط تئوریسین مزبور عوامل حرکت ملی خواسته های خود را در سه محور حمایت از زبان مادری گسترش زبان مادری و سهیم بودن در قدرت مطرح کرده اند.

torkha-1

اخیرا یکی از عوامل حرکت ملی در تبریز با برخی از چهره های برجسته جریان فتنه  از جمله یکی از تئوریسن های اصلاح طلب  دیدار و درباره همکاری 2طرف تبادل نظر کرده است.

به گزارش ندای انقلاب در این دیدار پس از بیان اهداف جریان فتنه توسط تئوریسین مزبور عوامل حرکت ملی خواسته های خود را در سه محور حمایت از زبان مادری گسترش زبان مادری و سهیم بودن در قدرت مطرح کرده اند.

لازم به ذکر است عوامل شاخص قومی در جلسه مذکور مدعی شده اند که یکی از عوامل شکست جریان فتنه در آذربایجان عدم همراهی گروه های حرکت ملی با این جریان بوده است.

ذکر این نکته ضروری است گروه های تجزیه طلب قومی در راستای اهداف خود سعی دارند در برخی موارد از توان سایر جریان های سیاسی نیز بهره برداری کنند.

 

حامی مظلومان هستید یا سینه چاک اراذل؟!

کیهان:
 
قتل دختر یک نماینده مجلس ششم بهانه معرکه گیری تازه رسانه های ضدانقلاب و گروه موسوم به نمایندگان ادوار شد.

جسد «ف-ب» دختر آقای «ب» نماینده اصلاح طلب دوره های سوم و مجلس ششم ظاهراً یک هفته پیش در اطراف شهرری پیدا شده است. به گزارش رسانه های زنجیره ای، پزشک قانونی هنوز علت مرگ را مشخص نکرده اما گفته می شود که نامبرده ربوده شده است.

سحام نیوز و جرس از رسانه های وابسته به جریان فتنه در پی انتشار این خبر اعلام کردند گروهی از نمایندگان ادوار مجلس، با انتشار نامه ای نسبت به رشد جرم و جنایت و ناامنی هشدار داده اند.

هر چند که جزئیات رویداد منتشر نشده اما به هر حال ماجرا، تأسف بار و تأثربرانگیز است. در عین حال جا دارد از همین حضرات نمایندگان ادوار مجلس ششم سوال شود شما بالاخره طرف قربانیان هستید یا طرف جانیان و قاتلان و اوباشان؟ چرا که هرگاه دستگاه های قضایی و انتظامی خواستند برای ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی و مقابله با جنایتکاران اقدام جدی به عمل آورند، شماها از جمله از پشت تریبون مجلس ششم اقدام به کارشکنی و هوچی گری کردید و آن برخوردها را به بهانه مخالفت با خشونت محکوم کردید؟

 

جزئیات دیدار انتخاباتی اصلاح طلبان

فراکسیون اقلیت تابع تصمیمات و جمع بندی های سایر اصلاح طلبان در انتخابات خواهد بود و به طور جداگانه در انتخابات شرکت نخواهد کرد.

بولتن نیوز: عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی از جزئیات دیدار دو روز گذشته فراکسیون اقلیت با سیدحسن خمینی، گفت.داریوش قنبری،نماینده مردم ایوان،مهران،شیروان و جرداول در مجلس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران،افزود: این دیدار متشکل از اعضای شورای مرکزی حزب مردم سالاری و عده ای از فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی بود که در این جلسه به ارائه دیدگاه ها در خصوص فضای سیاسی جامعه، وضعیت دیپلماسی کشور و نیز چند و چون حضور یا عدم حضور اصلاح طلبان در انتخابات پرداخته شد.

وی با بیان اینکه فراکسیون اقلیت در هماهنگی با سایر اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات تصمیم گیری خواهد کرد،گفت:فراکسیون به شکل مستقل و جداگانه وارد انتخابات نمی شود و تابع تحلیل ها و جمع بندی سایر اصلاح طلبان خواهند بود.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان در حال حاضر با بررسی اوضاع و شرایط موجود در جامعه در حال تصمیم گیری برای حضور و یا عدم حضور خود در انتخابات هستند،گفت: فراکسیون اقلیت تابع تصمیمات و جمع بندی های سایر اصلاح طلبان در انتخابات خواهد بود و به طور جداگانه در انتخابات شرکت نخواهد کرد.

 

مرتبه عالی ولایت عمل به دستورات ائمه ‌

صرف دوست داشتن اهل‌بیت، موجب ولایت ایشان نیست بلکه باید رفتار ما تابع اعمال و گفتار آنها باشد و در واقع آثار محبت درونی به صورت رفتار صالح نمایان شود.

بولتن نیوز: رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام‌ خمینی ‌(ره) گفت: ولایت حقیقی دارای مراتبی است و عالی‌ترین مرتبه آن اجرای مو‌به‌مو و کامل دستورات ائمه ‌(ع) است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمد‌تقی مصباح‌یزدی در ادامه جلسات دروس تفسیر ماه مبارک رمضان که شنبه ‌شب در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد با اشاره به ادامه نصایح امام باقر‌(ع) به یکی از یاران خاص خود به نام جابر اظهار داشت: امام‌(ع) به جابر سفارش می‌کند که در مقابل مذمت و سرزنش دیگران، نگران و آشفته نشود.

عضو خبرگان رهبری افزود: به طور کلی زمانی که انسان مطلبی را نمی‌داند طوری پاسخ می‌دهد که دیگران متوجه این امر نشوند، زیرا جهل،‌ یک نوع نقص برای بشر محسوب می‌شود و اگر دیگران پی به این مسئله ببرند درصدد توجیه آن برخواهد آمد.

وی با بیان اینکه این کار نشان‌دهنده حب نفس توسط انسان است، ابراز کرد: این مسئله موجب می‌شود که آدمی از عیوب خود غافل شود و اگر شخص دیگری نیز این عیب‌ها را به او یادآوری کند ناخودآگاه او را دروغگو می‌پندارد.

این استاد برجسته حوزه علمیه اظهار داشت: یکی از حیله‌های نفس آدمی، پوشاندن عیب‌های خود است تا جایی که برخی اوقات امر بر انسان مشتبه می‌شود، اما راه جلوگیری از این مسئله، تفکر در مورد عیوبی است که در وجود بشر نهفته است.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام‌خمینی‌(ره) با اشاره به وجود مراتب ضعیفی از صفات رذیله در وجود هر انسانی گفت: اگر با تفکر و تعقل در این امور آدمی متوجه وجود این صفات در خود شود صرف‌نظر از گناهی که شخص دیگر در یادآوری این مسئله داشته است، حقیقتی بر انسان آشکار شده است.

وی با طرح این پرسش که آیا پی بردن به حقایق موجب ناراحتی است یا خوشحالی، تاکید کرد: اگر آدمی با وجود پی بردن به این حقیقت آن را قبول نکند، گناهی به مراتب بالاتر از داشتن آن عیب را مرتکب شده است و به تعبیر امام‌(ع)، با این کار از چشم خداوند دور خواهد شد.

‌مصباح‌یزدی افزود: از سوی دیگر اگر شخص مقابل دروغ گفته باشد، در مقابل هر نسبت بدی که به انسان خواهد داد، بدون اینکه عملی از آدمی سرزده باشد برای او ثوابی در نظر گرفته خواهد شد و این مسئله نیز جای شکر بسیار دارد.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه آنچه اهمیت دارد ارزش انسان در برابر خداوند است، گفت: امام باقر‌(ع) تا این مرحله از سخن، جابر را به پنج صفت اخلاقی توصیه می‌‌کند اما در اینجا پا را فراتر نهاده و به مسئله ولایت اشاره می‌کند.

وی اظهار داشت: جابر از یاران خاص حضرت و خواهان مقام ولایت ائمه‌(ع) بود بنا بر این امام باقر‌(ع) به او فرمودند «ای جابر، تو ولایت ما را نخواهی داشت مگر اینکه دو ویژگی در تو نمودار شود، اول اینکه اگر همه اهل شهر نسبت به تو بدگویی کردند حتی محزون نیز نشوی و در مقابل، اگر همه مردم شهر به شایستگی و صلاحیت تو شهادت دادند، این جریان موجب سرور و شادی تو نشود».

‌مصباح‌یزدی تصریح کرد: در واقع برای رسیدن به مقام ولایت ائمه‌(ع)، رفتار انسان در مقابل بدگویی یا تمجید دیگران باید یکسان باشد و آدمی همواره خود را با دستورات قرآن بسنجد.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام‌خمینی‌(ره) افزود: ملاک رفتار انسان باید تعالیم قرآن باشد و هرگاه این امر محقق شود باید به خاطر این توفیق شکرگزار خداوند باشد اما اگر اعمال او با دستورات قرآن یکسان نباشد، اصلاح نفس از ضروریات است.

وی اظهار داشت: ولایت اهل‌بیت تنها به شعار و اظهار محبت نسبت به آنها نیست چنانکه در روایتی از امام‌ باقر‌(ع) آمده است که «اگر به اظهار محبت نسبت به امیرالمومنین‌(ع) کسی اهل ولایت ما می‌شد راه ساده‌تر آن بود که نسبت به مقام بالاتر از او یعنی رسول اکرم‌(ص) اظهار ارادت کند».

عضو خبرگان رهبری گفت: صرف دوست داشتن اهل‌بیت، موجب ولایت ایشان نیست بلکه باید رفتار ما تابع اعمال و گفتار آنها باشد و در واقع آثار محبت درونی به صورت رفتار صالح نمایان شود.

‌مصباح‌یزدی با بیان اینکه نافرمانی نسبت به دستورات اهل‌بیت موجب دشمنی با آنها می‌شود، افزود: ولایت حقیقی دارای مراتبی است عالی‌ترین مرتبه آن اجرای مو‌به‌مو و کامل دستورات ائمه‌(ع) است.

 

ساکتین در مقابل فتنه اصولگرا نیستند

کرمی: گروه‌های اصولگرا تابع نظر حضرات آیات مهدوی‌کنی و محمد یزدی باشند.

بولتن نیوز: عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه تصمیم جامعتین و نظر آیت‌الله مهدوی‌کنی و آیت‌الله یزدی برای اصولگرایان حائز اهمیت است، گفت: تمامی گروه‌های اصولگرا‌ در عمل تابع نظر آیت‌‌الله مهدوی‌کنی و ایت‌الله یزدی باشند.

غلامرضا کرمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به تکمیل جبهه متحدد اصولگرایان با اضافه شدن لنکرانی و زارعی به 7+8، اظهار داشت: تجربه نشان داده است که اصولگرایان برای پیروزی راهی جز رسیدن به وحدت ندارند.

وی افزود: قرار گرفتن تشکل‌های گوناگون اصولگرا در کنار یکدیگر لازمه حراست از انقلاب اسلامی و مبانی ارزشی انقلاب است، لذا اصولگرایان باید در مسیر وحدت از خود‌گذشتگی کنند و منافع اصولگرایی را بر منافع شخصی ترجیح دهند.

کرمی با بیان اینکه تصمیم جامعتین و نظر آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله یزدی برای اصولگرایان حائز اهمیت است، تصریح کرد: اصولگرایان باید تمامی فعالیت‌های انتخاباتی خود را با نظر آیت‌الله ‌مهدوِی‌کنی و آیت‌الله یزدی هماهنگ کنند و در عمل تابع نظر آنها ‌باشند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی از تمامی کسانی که خود را در ذیل جبهه اصولگرایی تعریف می‌کنند، خواست پایبند به روحیه تشکیلاتی باشند و با در نظر گرفتن مصالح کلی از هر اقدامی که منجر به تهدید وحدت اصولگرایان می‌شود، پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه کمیته7+8 از تمامی ظرفیت‌های اصولگرایان برای رسیدن به وحدت استفاده می‌کند، گفت: مبانی انقلاب اسلامی و تبعیت از ولی‌فقیه از ارکان رکین جریان اصولگرایی است و کسانی که در فتنه88 با سکوت معنادار خود به جریان فتنه که به دنبال براندازی انقلاب بود، کمک کردند، در جرگه اصولگرایی تعریف نمی‌شوند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 90/5/16:: 12:58 عصر     |     () نظر

خاتمی را اطرافیانش مدیریت می کنند!

کیهان: تکلیف خاتمی حتی با اطرافیانش و سایت باران معلوم نیست.

سایت دانشجونیوز وابسته به گروهک ادوارتحکیم که برخی اعضای آن هم اکنون در خارج کشور به سر می برند، با انتشار خبر فوق از خاتمی خواست تکلیف خود را مشخص کند. نویسنده تاکید می کند: صحبت از انتخابات آن هم در فضایی که مخالفان هزینه هایی پرداخته اند، کاری پسندیده نیست.

http://up.vatandownload.com/images/ml1e403pea536uf5vz46.jpg

بنده از نزدیک نظر شما را درخصوص شرکت یا عدم شرکت در انتخابات شنیده ام. لذا معتقدم خبر منتشر شده از سامانه شخصی شما، یک بداخلاقی سیاسی و رفتاری فریب کارانه است. نمی دانم این بداخلاقی را باید پای شما نوشت یا اطرافیان، اما در هر صورت مسئولیت از گردن شما برداشته نیست. هنگامی که شما به صراحت از عدم شرکت در انتخابات سخن می گوئید، یا به گفته های خویش اعتقاد دارید یا خیر.

اگر با اعتقاد اعلام موضع نمودید، چرا خبر منتشر شده، با بحث های طرح شده در تضاد بود؟ اگر به موارد مطرح شده در جلسه اعتقاد نداشتید و گفتید، فکر نمی کنید شعور حضار را به سخره گرفتید؟ آیا این کار را توهین به میهمانان خود نمی دانید؟

وی همچنین نوشت: حتی اگر شما در مجلس اکثریت هم پیدا کنید این مجلس خیالی، همچون مجلس ششم ناتوان خواهد بود. شما نخست تکلیف خود را با خود و به خصوص با اطرافیان خویش روشن سازید. گویی نفوذ اطرافیان بر شما، به قدری زیاد است که صحبت های علنی شما را نیز آن گونه که خود مصلحت بدانند باز می گویند.

خواهش دارم درصدد اصلاح این ردیف اصلاح طلبان یا اصلاح مفهوم اصلاح طلبی برآیید!
نویسنده معتقد است: عده ای که خود توان عرض اندام و جولان نداشته باشند، با پیش انداختن و اسطوره سازی سعی می کنند استفاده خویش را ببرند! بازیچه دست این تفکر نشوید که خطری به مراتب بزرگ تر و عمیق تر از نگاه بنیادگرایانه بر جای خواهد نهاد.

انتشار این نامه به خاتمی از سوی یکی از سایت های مرتبط با وی در حالی است که پیش از این کسانی چون عماد باقی و هادی خانیکی تصریح کرده اند متن مصاحبه ها و سخنرانی های خاتمی را آنها تنظیم می کرده اند.

خاتمی تحت تاثیره !

کیهان نوشت:سایت دانشجونیوز وابسته به گروهک ادوارتحکیم که برخی اعضای آن هم اکنون در خارج کشور به سر می برند، با انتشار خبر فوق از خاتمی خواست تکلیف خود را مشخص کند. نویسنده تاکید می کند: صحبت از انتخابات آن هم در فضایی که مخالفان هزینه هایی پرداخته اند، کاری پسندیده نیست. بنده از نزدیک نظر شما را درخصوص شرکت یا عدم شرکت در انتخابات شنیده ام.

لذا معتقدم خبر منتشر شده از سامانه شخصی شما، یک بداخلاقی سیاسی و رفتاری فریب کارانه است. نمی دانم این بداخلاقی را باید پای شما نوشت یا اطرافیان، اما در هر صورت مسئولیت از گردن شما برداشته نیست. هنگامی که شما به صراحت از عدم شرکت در انتخابات سخن می گوئید، یا به گفته های خویش اعتقاد دارید یا خیر. اگر با اعتقاد اعلام موضع نمودید، چرا خبر منتشر شده، با بحث های طرح شده در تضاد بود؟ اگر به موارد مطرح شده در جلسه اعتقاد نداشتید و گفتید، فکر نمی کنید شعور حضار را به سخره گرفتید؟ آیا این کار را توهین به میهمانان خود نمی دانید؟

وی همچنین نوشت: حتی اگر شما در مجلس اکثریت هم پیدا کنید این مجلس خیالی، همچون مجلس ششم ناتوان خواهد بود. شما نخست تکلیف خود را با خود و به خصوص با اطرافیان خویش روشن سازید. گویی نفوذ اطرافیان بر شما، به قدری زیاد است که صحبت های علنی شما را نیز آن گونه که خود مصلحت بدانند باز می گویند.

خواهش دارم درصدد اصلاح این ردیف اصلاح طلبان یا اصلاح مفهوم اصلاح طلبی برآیید!
نویسنده معتقد است: عده ای که خود توان عرض اندام و جولان نداشته باشند، با پیش انداختن و اسطوره سازی سعی می کنند استفاده خویش را ببرند! بازیچه دست این تفکر نشوید که خطری به مراتب بزرگ تر و عمیق تر از نگاه بنیادگرایانه بر جای خواهد نهاد.

انتشار این نامه به خاتمی از سوی یکی از سایت های مرتبط با وی در حالی است که پیش از این کسانی چون عماد باقی و هادی خانیکی تصریح کرده اند متن مصاحبه ها و سخنرانی های خاتمی را آنها تنظیم می کرده اند.

منبع : فتنه نیوز

 

سرخوردگی «پ ک ک» از عملیاتهای ایران

در پی حملات گاه و بیگاه تروریست های پژاک به خاک ایران و به شهادت رساندن تعدادی از شهروندان ایرانی ، نیروهای مسلح ایران حملات شدیدی را علیه مواضع این گروهک آغاز کردند و ضربات شدیدی به آنها وارد کردند.

بولتن نیوز: عملیات موفقیت آمیز نیروهای نظامی ایران علیه مواضع تروریست های پژاک ، عصبانیت سرکرده گروه تروریستی پ ک ک را به دنبال آورد.به گزارش روزنامه الوطن چاپ کویت عبدالله اوجالان از طریق وکلای مدافع خود بیانیه ای صادر و درباره عواقب متوقف نکردن حملات ایران به گروهک پژاک در نوار مرزی کردستان عراق هشدار داد!

پژاک شاخه گروه تروریستی پ ک ک در ایران است و اوجالان هم اکنون محکومیت حبس ابد خود را  جزیره امرالا ترکیه می گذراند.

وی گفته است ایران بازی خطرناکی انجام می دهد و ترکیه این موضوع را درک نمی کند. ایران حملات به پژاک را متوقف نکرده است و علیه ترکیه نیز اعمال فشار کرده است زیرا ایران به دنبال برتری نظامی در منطقه است.

براساس این گزارش، مراد قاریلان سخنگوی پ ک ک نیز تهدید کرده است در صورتی که ایران، پ ک ک را تهدید کند این گروه عملیات های مسلحانه اش را در خاک ترکیه متوقف و به خاک ایران منتقل خواهد کرد.

در پی حملات گاه و بیگاه تروریست های پژاک به خاک ایران و به شهادت رساندن تعدادی از شهروندان ایرانی ، نیروهای مسلح ایران حملات شدیدی را علیه مواضع این گروهک آغاز کردند و ضربات شدیدی به آنها وارد کردند.

به نظر می رسد بیانیه اخیر منتسب به اوجالان ، نشان می دهد ضربات وارده بر پژاک کاری بوده است.

 

بی‌بی‌سی فارسی دلش بیشتر برای آمریکایی‌ها می‌سوزد تا ایرانی‌ها

 

رسانه ایران: از زمان دستگیری سه کوهنورد آمریکایی در ایران به اتهام جاسوسی، بی.بی.سی فارسی برای لحظه ای هم که شده از یاد آنان غفلت نورزیده است.

 

سارا شورد، جاش فتال و شین بائر، سه کوهنورد آمریکایی هستند که از طریق مرزهای عراق به طور غیر قانونی وارد ایران شده بودند. همین مساله نیز موجب شد تا توسط نیروهای مرزبان ایران دستگیر و تحویل مراجع قضایی شوند.
 
پس از مدتی سارا شورد با قرار وثیقه، آزاد شد. او بلافاصله راهی آمریکا گشت و دو آمریکایی دیگر را تنها گذاشت. هرچند گفته بود که برای جلسه ی محاکمه اش باز می گردد اما چنین اتفاقی نیفتاد.

 

BBC فارسی اما در این میان تلاش داشته از این فرصت استفاده کند و علیه ایران هجمه ی رسانه ای راه بیندازد. بی آنکه بپذیرد تخلفی صورت گرفته، ورودی غیرقانونی رخ داده، و از همه مهمتر، رسیدگی به این پرونده در صلاحیت مرجع قضایی ایران است و نباید با سیاسی کاری به موضوع نگریست.

 

این شبکه به طور مستمر در بخش های خبری خود به ویژه بخش “60 دقیقه”، اخبار مربوط به این آمریکایی ها را پوشش می دهد؛ حتی اگر ناچیز باشد. همچنین، با دعوت از سارا شورد برای حضور در برنامه ی “به عبارت دیگر” به فضای احساسی علیه ایران و حکم داده نشده ی دادگاه، دامن می زند.

 

باید گفت که این رویه ی آمریکا دوستی BBC فارسی وقتی مشهودتر می شود که این شبکه هیچ توجهی به ایرانی های زندانی شده در آمریکا ندارد؛ حتی زندانی هایی که به دلایل واهی محبوس شده اند.

 

خانم “شهرزاد میرقلی خان” یکی از این دست زندانیان است که دولت آمریکا بی هیچ توضیح روشنی اقدام به حبس او کرده است؛ آن هم در شرایطی بسیار اسفبار و رنج آور.

 

عدم توجه بی.بی.سی فارسی به خانم میرقلی خان و افرادی شبیه او که ایالات متحده به زندانی کردن غیر قانونی آنها اقدام کرده، گواه این است که این شبکه هیچ توجه صادقانه ای به ایرانی ها ندارد بلکه همواره سیاست های انگلیس و غرب در اولویت قرار دارند.

 

این رویه ی فارسی زبانان بی.بی.سی نشان می دهد که زبان فارسی تنها نقطه ی اشتراک این شبکه با مردم ایران است و نقطه ی اتصال دیگری را با آنان نمی توان یافت.
 
 
 
تشکیک در سلامت انتخابات، توسط علی مطهری

هنوز چند ماه مانده به انتخابات مجلس نهم، پروژه تشکیک در سلامت انتخابات از سوی برخی افراد کلید خورد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، علی مطهری با طرح مسائلی سلامت انتخابات را زیر سوال برد. مطهری که گفته است قصد کاندیداتوری در لیست اصلاح طلبان را دارد گفته است: در خیلی موارد دولت ذی نفع است و نمی‌شود که طرف ذی نفع خود برگزارکننده انتخابات باشد.

عضو فراکسیون اصولگرایان تدوین قانون جامع انتخابات را برای کشور لازم دانست و اعلام کرد: برگزارکننده انتخابات نباید صرفا دولت باشد، در واقع کل نظام و قوای سه‌گانه باید برگزارکننده انتخابات باشند.
 
علی مطهری با تاکید برضرورت تدوین لایحه جامع انتخابات، گفته است: بطورکلی تدوین چنین قانونی برای کشور کار لازمی است، از این جهت که برگزار‌کننده انتخابات نباید صرفا دولت باشد. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات واسلامشهردر مجلس شورای اسلامی افزود: در واقع کل نظام و قوای سه‌گانه باید برگزارکننده انتخابات باشند، چرا که در خیلی موارد دولت ذی نفع است و نمی‌شود که طرف ذی نفع خود برگزارکننده انتخابات باشد.
 
پیش از این در آستانه انتخابات شخصیت هایی نظیر هاشمی رفسنجانی نیز در سلامت انتخابات تشکیک کرده و این بار عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفته است: معتقدم که باید یک ترتیبی داده شود که هیات برگزارکننده انتخابات صرفا دولت نباشد، البته دولت مجری است ولی آن هیات تصمیم‌گیرنده باید مرکب از نمایندگان کل نظام باشد. مطهری درباره نحوه اجرای چنین تغییری در قانون انتخابات کشور، اظهار کرد: درهرحال باید چنین کاری انجام بگیرد و اگر این موارد در لایحه جامع انتخابات وجود نداشته باشد به هر حال باید راه‌حلی پیدا کرد که این تغییرات صورت گیرد.
 
وی در گفت‌وگو خانه ملت که گفته می شود منتسب به علی لاریجانی است، با اشاره به تاخیر دولت در ارسال لایحه جامع انتخابات به مجلس، گفت: حتی اگر دولت هم این لایحه را به مجلس ندهد می‌شود به صورت طرح آن را به مجلس ارایه کرد.
 
 

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 90/5/16:: 12:58 عصر     |     () نظر

افتتاح«رادیو اقتصاد» هم زمان با عید فطر

از عید فطر امسال و بعد از ماه مبارک رمضان برنامه‌های رادیو اقتصاد 24 ساعته می‌شود و تلاش ما این است که امکان دریافت امواج رادیو اقتصاد در سراسر کشور برای مردم فراهم شود.

بولتن نیوز: مدیر رادیو اقتصاد از 24 ساعته شدن برنامه‌های این شبکه رادیویی هم زمان با عید سعید فطر خبر داد.

سیدعباس موسوی تبار مدیر رادیو اقتصاد در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت: از عید فطر امسال و بعد از ماه مبارک رمضان برنامه‌های رادیو اقتصاد 24 ساعته می‌شود و تلاش ما این است که امکان دریافت امواج رادیو اقتصاد در سراسر کشور برای مردم فراهم شود.

وی ادامه داد: خصوصا که مردم استان خراسان رضوی به طور رسمی برنامه‌های شبکه را می‌توانند دریافت کنند و یکی از فرستنده‌های ما آنجا فعال شده هرچند که در ملایر، قم، استان مرکزی، مردم کاشان و کیش نیز برنامه‌های رادیو اقتصاد قابل دریافت است.

موسوی در پاسخ به این سوال که ساعات اضافه شده با بازپخش برنامه‌ها پر می‌شود و یا با تولید محتوا؟ پاسخ داد: با توجه به ادغامی که در وزارتخانه‌های ما انجام شده، رویکرد بعضی از برنامه‌های ما تغییر پیدا می‌کند و تعدادی از برنامه‌هایمان جدید خواهد شد و حضور اتاق بازرگانی ایران و شهرستان‌ها، حضور گمرک و سازمان مالیاتی کشور در برنامه‌ها پر رنگ‌تر می‌شود و از سویی بخشی از کنداکتور و جدول پخش ما تکرار دارد و بخشی هم اصل برنامه‌هاست که با توجه به اینکه برنامه‌های ما تخصصی است و مردم از ما خواسته‌اند که شرایط برای شنیدن برنامه‌ها فراهم باشد، ما برخی از آنها را تکرار می‌کنیم.

مدیر رادیو اقتصاد در ادامه گفت‌وگو با فارس خاطرنشان ساخت: عنصر نمایش و نمایش‌های رادیویی با سبقه اقتصادی را هم در شبکه پررنگ کرده‌ایم و یک باکس مستقل برایش در نظر گرفته‌ایم و همچنین 4 باکس مستقل را هم در ردیف اقدامات گروه خبری و اطلاع رسانی و اقتصاد داریم و تا 12 شب خبر خواهیم داشت.

موسوی در پاسخ به این سوال که مدت زمان زیادی از افتتاح نمی‌گذرد، در این فاصله رادیو اقتصاد توانسته گروه مخاطب هدف را جذب کند؟اظهار داشت: مخاطبان ما در مقایسه با شبکه‌های دیگر بسیار کمتر هستند و همین اندازه نیز طیف محدود و مختصر گروه‌های تاثیرگذار اقتصادی هستند و فعالان اقتصادی و مدیران کل و معاونت‌های اقتصادی وزارتخانه‌ها، تجار و بازرگانان مخاطبان جدی ما هستند و با هدف و برنامه، برنامه‌های ما را دنبال می‌کنند. صاحبان حرف و مدیران صنوف به طور جدی مخاطب ما هستند و آماری که ما از مرکز تحقیقات سازمان گرفتیم نشان می‌دهد که رشد خوبی هم داشته‌ایم و علت رشد هم بخشی افزایش برنامه‌های ما بوده که در این دو سال گذشته برنامه‌ها از 11 ساعت به سمت 18 ساعت و 24 ساعت رفته و هم جنس برنامه‌ها تغییر کرده و هم حجم برنامه و هم پوشش فرکانسی ما و همه این دلایل باعث شده که ما اقبال جدی از سوی مخاطبان داشته باشیم.

وی گفت: خصوصا که شبکه‌های تخصصی مخاطبان ویژه خود را هم دارند و متفاوت با شبکه‌های عمومی است، لذا ما روی طیف خاص دانشگاهیان و دوستانی که در رشته اقتصاد تحصیل می‌کنند و اساتید مخاطبان ما هستند.

موسوی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌های رادیو اقتصاد فقط اطلاع رسانی است یا با تحلیل همراه است؟گفت: ما در سه حوزه نظریه پردازی، آموزش و اطلاع رسانی کار می‌کنیم که محورهای اصلی هستند و وقتی ما آنها را به صنعت و معدن و کشاورزی و بورس و ... تعمیم می‌دهیم، متفاوت می‌شوند و آموزش و اطلاع رسانی برخی موارد نظیر بورس را نیز داریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رادیو اقتصاد تبلیغات بنگاه‌های اقتصادی را هم دارد؟گفت: یکی از فلسفه‌های اینکه رادیو اقتصاد هم جوار با نمایشگاه بین المللی است، همین امر است به خاطر اینکه ما در طول سال تقریبا 55 نمایشگاه بین المللی داریم و این امکان فراهم شده که در کلیه نمایشگاه‌ها حضور جدی داشته باشیم و آخرین فعالیت‌ها و دستاوردهای نمایشگاه را به مخاطبان عرضه می‌کنیم

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 90/5/15:: 11:25 صبح     |     () نظر
کیهان:
 
گفت: روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» ابراز نگرانی کرده است که اگر شرایط منطقه به همین شکل پیش برود، بعید نیست که کنار قفس حسنی مبارک، یک قفس هم برای نتانیاهو آماده کنند.
گفتم: چه بهتر از این؟!
گفت: بهتر از همه آن که علاوه بر مبارک و نتانیاهو و شیمون پرز بقیه جنایتکاران مثل علی عبدالله صالح و ملک عبدالله عربستان و پادشاه اردن و پادشاه بحرین و بن علی و... همه این اجق وجق ها را درون یک قفس ریخته و یکجا محاکمه کنند و شرشان را از سر مردم جهان کم کنند.
گفتم: ای ول... تعدادی از دیوانه های زنجیری را با هواپیما از یک شهر به شهر دیگری منتقل می کردند. دیوانه ها وسط راه سر و صدا می کردند. خلبان به سرمهماندار گفت؛ یک جوری اینها را ساکت کن و بعد از چند دقیقه سکوت حکمفرما شد. خلبان پرسید؛ چطوری ساکتشون کردی؟ گفت؛ در هواپیما را باز کردم و گفتم بروید توی حیاط هواخوری!
 
 

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 90/5/15:: 11:25 صبح     |     () نظر

احمد باطبی و قحطی سوژه رسانه های ضد انقلاب

بولتن نیوز: هر از چند گاهی رسانه ها و سایت های خبری وابسته به غرب که سوژه هایشان تمام می شود دست به کار می شوند و المک های قبلی خود را دوباره سر پا می کنند و البته که جز رسوایی برای خود چیز دیگری ندارند.

نوشابه امیری، روزنامه نگار فراری که با همسرش در پاریس به سر می برد، در سایت روز آن لاین در مطلبی با عنوان ( احمد باطبی؛ داستانی دیگر) همچون مطالب بی سرو ته قبلی خود، این بار سعی کرده که قهرمان ساختگی مخالفان نظام در تیرماه 78 را از حرف وحدیث هایی که در مورد او می شود نجات دهد.

او تلاش کرده که این قهرمان ساختگی را که با یک عکس در یک نشریه خارجی، به قول خودش به پرچم تبدیل شده را حفظ کند.

عروسک خیمه شب بازی جدید سایت های وابسته به غرب ، احمد باطبی بود. اما حتما جالب است که بدانیم این شخص کیست و چه شده که دوباره اسمش در رسانه ها سر درآورده و چه عجیب که اینقدر قحطی سوژه پیدا کرده اند که اشخاص تاریخ مصرف گذشته را مجددا احیا می کنند ، البته وقتی که از این شخصیت پوشالی درست می شود نتیجه غیر از این هم نخواهد بود.

http://up.vatandownload.com/images/fu04eq0i292k1d7dx22q.jpg

احمد باطبی  جوان 20 ساله ای که در حادثه کوی دانشگاه پیراهن خونین دوست خود را برداشت، خونی که خود او مسبب اصلی آن بود وچه زود ضد انقلاب از این مهره سوخته برای خودش قهرمان درست کرد.

تحلیل گر مطلب با عنوان( احمد باطبی؛ داستانی دیگر) سعی داشت تا با پیوند کوی دانشگاه و فتنه 88 و قتل های زنجیره ای به چیزی برسد که هیچگاه نخواهد رسید ، حرف های احساسی و تکراری که جز ایجاد شور کاذب در جوانان اثر دیگری ندارد در این مطلب موج می زند ، غافل از این که این حنا دیگر بی رنگ شده و اثری نخواهد داشت.

احمد باطبی طبل توخالی بود که غرب دل به آوازش خوش کرده بود اما این صدا دیگر خوش آیند نیست، این پرچم بی رنگ رسانه های غربی که به زور رسانه های معاند نظام قد برافراشته بود ، پس از اقامت در آمریکا اعلام کرد که می خواهم کار حقوق بشری انجام دهم ، او که بعد ها در نقش خبرنگار در رسانه های آمریکا بخصوص voa  فعالیت داشت نمود چندانی در کار خود نداشت و این همه سر وصدایی که غرب برای این آدم به راه انداخته بود در نهایت بی ثمر شد والان سوال اینجاست که اگر این شخص اساسا فرد صاحب فکر و موثری نبوده چرا این رسانه ها اینقدر برای او شانتاژ خبری کرده است؟

http://up.vatandownload.com/images/ca0rgqmsnwdkn7g41fms.jpg

علم کردن پرچم های شکسته بعد از چند سال ، آیا جز شیطنت رسانه ای چیز دیگری هست ؟ وصله زدن رخدادهای مختلف کشور که اساسا ربطی به هم ندارند نه از حیث وقوع و نه ماهیت ، جز اینکه ناتوانی رسانه های غربی برای ارائه مطلب  و تحلیل چیز دیگری می تواند باشد؟ آیا هنر خارج نشینان جز این است که خود را اجیر دستگاههای جاسوسی می کنند و مجبور می شوند چیزهایی بنویسند که خود آنها هم از پایه اعتقادی به آنها ندارند.باطبی که تنها با قرار گرفتن عکسش در مجله اکونومیست به شهرت رسید ، مهره سوخته بود که حتی در خود آمریکا هم نتوانست کار به جایی ببرد والان رسانه های خارجی برای این که گاف قبلی خود را جبران کند ، سعی دارند با  سناریو سازی این دروغ رسانه ای را ماست مالی کنند .

اما پیشنهاد ما به کسانی که نان ملت فروشی می خورند و جاسوسی هویت خود را می کنند این است که حداقل درست بنویسند تا اینقدر مجبور نباشند  بر اشتباهات خود پاک کن بمالند.

باید به یاد داشته باشند که روح احمد باطبی هم خبر نداشت که روزی مخالفان نظام بزرگش کنند تا از او بهره برداری کنند و پرچم بی حالی را بسازند.

در حالی که مخالفان نظام انتظار داشتند که احمد باطبی  بعد از خروج از کشور به عنصر موثری برای آنها تبدیل شود، همگان متوجه شدند که این شخص اصلا چیزی در چنته نداشته و به خاطر ترس از تبعات این بزرگنمایی ها، مجبور شد اعلام کند که به کار سیاسی اعتقادی ندارد و می خواهد کار حقوق بشری کند، زیرا همه می دانستند که او چیزی برای عرضه ندارد که بخواهد در سیاست جولان دهد و تا همین جا هم  بی اراده قدم برداشته است.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 90/5/15:: 11:25 صبح     |     () نظر

عباس اجازه پروازش را از امام گرفت!

صغری خیل فرهنگ | شهید عباس بابایی با 3000 ساعت پرواز با هواپیماهای جنگنده مختلف، کارنامه درخشانی را از خود در دوران دفاع مقدس برجای گذاشته است. وی با ایمان و شجاعت خویش همچون سرداران شهید شیرودی، کشوری، اردستانی و... افتخار ایران اسلامی شدند.

شهدای خلبانی که مقام معظم رهبری درباره‌شان فرمودند: «من فراموش نمی‌کنم آن روزهایی را که شدت جنگ و بحبوحه‌های حوادث تلخ، خلبانان ما در آسمان چه فداکاری‌هایی کردند و اینها جزو پرونده معنوی و ذخیره الهی و آسمانی نیروی هوایی در سخت‌ترین دوران آزمایش‌های این ملت ثبت است.» و به راستی شهید عباس بابایی همانطور که مقام رهبری خطاب فرمودند، سربازی عاشق و فداکار بود. در بیست‌وچهارمین (15 مرداد 66) سالروز شهادت این سرباز فداکار ایران اسلامی با همسر و دخترش گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که خواندنش خالی از لطف نیست.

عشق به عباس در درونم جاری بود

صدیقه حکمت هستم، متولد 1337 و تحصیلاتم فوق‌دیپلم دینی و عربی است. عباس پسر عمه‌ام بود، این ارتباط خانوادگی سبب می‌شد تا ایشان مرتب به خانه ما بیایند. از طرفی رابطه صمیمی من با خواهران شهید (دختر عمه‌هایم) باعث شناخت بیشتر من نسبت به ایشان می‌شد. عباس بعد از فارغ‌التحصیل شدن و بازگشت از امریکا به خواستگاری‌ من آمد که با مخالفت پدر و مادرم مواجه شد! والدینم فرهنگی بودند و تمایلی نداشتند که همسرم یک نظامی باشد. از طرفی نسبت فامیلی‌مان هم مشکل‌ساز شده بود. با این وجود ایشان خیلی مصر بودند و سرانجام پدر و مادرم را راضی کردند. آنها هم نظر من را پرسیدند، چون سن کمی داشتم، گفتم: «هرچه پدر و مادر بگویند». خداوند عشق به عباس را در درونم جاری ساخته بود. در 15 سالگی با مهر100 هزار تومان نامزد شدیم و دو سال بعد هم ازدواج کردیم.

جهیزیه‌ام را به فقرا بخشید!

اوایل محل زندگی ما، دزفول بود. پدر و مادرم جهیزیه شیک و خوبی برایم آماده کرده بودند، مدت کوتاهی از زندگی مشترکمان که گذشت، عباس به من گفت: این وسایل برای ما زیاد است، اگر اجازه بدهید تعدادی از آنها را به نیازمندان هدیه بدهیم. از برخی وسایل هم چون هدیه داده بودند، دوتا داشتیم من هم قبول کردم. دوست داشتم عباس شاد باشد. از مادرم هم اجازه گرفتند. تمام وسایل را به اهلش و همچنین جهاد سازندگی و کمیته امداد دادیم. زندگی‌مان را با سادگی آغاز کردیم. خدا می‌داند که این کار را با رضا و رغبت قلبی انجام دادم. من عاشق همسرم بودم و مال دنیا در قبال عشقی که خدا در دلمان نهاده بود، پوچ به نظر می‌رسید. ثمره ازدواج‌مان نیز سه فرزند یک دختر و دو پسر بود، دخترم سلما متولد 1355، پسرم حسین متولد 1358 و محمد متولد 1361 است.

بودن‌هایی که نبودن‌ها را جبران می‌کرد

عاشق دخترمان بود. زمان تولد سلما وقتی آمد بیمارستان به همه شیرینی داد. خیلی به او علاقه داشت، نماز صبح بیدارش می‌کرد و بعد از نماز با هم قرآن تلاوت می‌کردند. نسبت به حجاب ما توجه خاصی داشت و مرتب سفارش می‌کرد که الگوی خانم‌ها، ائمه اطهار، حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) است. اعتقاد داشت اگر در سنین کودکی قبل از تکلیف، فرزندان را به امور اسلامی و احکام قرآنی آشنا کنیم، بزرگ که بشوند خودشان بهتر می‌توانند راه صحیح را پیدا کنند. در رفتار با من و بچه‌ها بسیار حساس بود و در عین حال خیلی خوش‌برخورد بود. در تمام لحظاتی که در کنار خانواده بود، با مهربانی و شیرین‌زبانی‌هایش ما را خوشحال می‌کرد. وقتی می‌آمد در کار خانه کمکمان می‌کرد و وقتی اجازه نمی‌دادم، ناراحت می‌شد، می‌گفت آرامش من در کنار شما بودن و راحتی شماست. همین برخوردهای خوبش آنقدر شیرینی در خاطر ما به جای گذاشت که نبودن‌هایش را جبران می‌کرد.

خون ما که از بقیه رنگین‌تر نیست

عباس خلبان ماهری برای جنگنده F5 بود. زمان جنگ مسئولیت‌هایش بیشتر شد، دیر وقت می‌آمد و صبح زود می‌رفت. بالطبع زمان کنار همدیگر بودنمان کمتر می‌شد. مدرسه‌ای که در آن درس می‌دادم، نزدیکی‌های حرم‌عبدالعظیم(ع) بود. فشار زیادی را تحمل می‌کردم. اول صبح باید بچه‌ها را آماده می‌کردم، حسین و محمد را می‌گذاشتم مهدکودک و آمادگی و سلما را هم به مدرسه خودم می‌بردم. از خانه تا محل کار باید بیشتر کیلومتر می‌رفتم و بیست کیلومتر می‌آمدم. با آن ترافیک سختی که آن مسیر داشت و اکثراً ماشین‌های سنگین در آن تردد می‌کردند. به عباس می‌گفتم: تو را به خدا یک کاری کن با این همه مشکلات، حداقل راه من کمی نزدیک‌تر شود. می‌گفت: من این کار را نمی‌کنم، آنهایی که پارتی ندارند، چه می‌کنند؟! می‌گفتم: آنها شوهرانشان در کنارشان هستند. اما او حرف خودش را می‌زد، «نه نمی‌شود، خون ما که از بقیه رنگین‌تر نیست.»

اجازه پروازش را از امام(ره) گرفت

امام خمینی(ره) به عباس اجازه پرواز نمی‌دادند، می‌گفتند شما فرمانده‌اید اگر اتفاقی برای شما بیفتد، نیروهایتان سردرگم می‌مانند. یک روز خیلی خوشحال به خانه آمد و گفت که قرار است بروند دیدار امام خمینی(ره) آن موقع در اصفهان زندگی می‌کردیم و عباس درجه سروانی داشت. رفتند و امام خمینی(ره) هم راضی شدند که ایشان پرواز کنند. وقتی برگشت می‌گفت خانم ببین نورانی نشدم!

فرشته‌ای در لباس احرام

سال 1366 قرار شد تا با هم برویم حج. خیلی خوشحال شدم، باور نمی‌کردم بعد از 13 سال می‌خواستیم یک مسافرت غیر از مسافرت همیشگی‌مان (تهران- قزوین) برویم. در پوست خودم نمی‌گنجیدم، اما یک چیزی ته دلم نگرانم می‌کرد. دلهره نیامدن عباس را داشتم. در کلاس‌های آموزشی حج شرکت می‌کردم. عباس معاینات پزشکی را هم همراهمان آمد. لباس‌ها را که تحویل گرفتیم، یکدفعه گفت: نمی‌تواند بیاید. من به همراه آقای اردستانی و همسرش قرار شد برویم. باور نمی‌کردم، گریه کردم گفتم خیلی بی‌انصافی. گفت عزیزم خلیج‌فارس شلوغ است. من در قبال این جریان احساس وظیفه می‌کنم. آقای اردستانی گفتند که به جای عباس می‌مانند اما او قبول نکرد. به شهید اردستانی گفت همسرم را به تو و هر سه شما را به خدا می‌سپارم. لحظه رفتن که فرارسید عباس از من خواست فکر سلامتی‌ام باشم و برای ظهور امام زمان(عج) و برای طول عمر امام خمینی(ره) دعا کنم. من هم گریه می‌کردم. روز 23 تیرماه 1366 از عباس جدا شدم برای سفر حج. در مکه چند نفری عباس را در لباس احرام هنگام طواف خانه خدا دیده بودند! از روحانی کاروان که پرسیدیم، گفت:‌ خداوند فرشته‌ای را در شکل بنده صالح مأمور انجام امور حج می‌کند. قبل از محرم شدن لحظه‌ای که می‌خواستیم سوار ماشین بشویم و برویم عرفات خبر دادند عباس تلفن زده، دوان دوان به سوی هتل رفتم. صف طولانی بود همه می‌خواستند با عباس حرف بزنند، کاروان ما همه از دوستان عباس بودند. گوشی را که گرفتم عباس شروع کرد به حرف زدن. گفت: از خدا صبر بخواه، وقتی برگردی دیگر من را نمی‌بینی، ارتباطت را با امام زمان(عج) بیشتر کن. من بچه‌ها را به تو و همه شما را به خدا می‌سپارم...

من را فرستاد خانه خدا، خودش رفت پیش خدا

چند روز مانده بود به بازگشتمان. متوجه حال و هوای آقای اردستانی شدم. علت را که پرسیدم طفره رفتند. یک روز آمدند و به بهانه ناامن بودن محل (به خاطر حمله به مراسم برائت از مشرکین در سال 66) و اینکه متوجه نظامی بودن ما شده‌اند، از من خواست وسایلم را جمع کنم، قرار بود پنج نفره با هلی‌کوپتر به ایران بازگردیم. صدایی از درونم فریاد می‌زد که عباست شهید شده، اما نمی‌خواستم باور کنم. در فرودگاه تهران، هلی‌کوپتری آمد تا من را سوار کند، ممانعت کردم و گفتم عباس اجازه نمی‌دهد، راضی نیست! او حتی اجازه استفاده از ماشین سازمان را نمی‌دهد. حالا چطور سوار هلی‌کوپتر شوم. گفتند: خود بابایی دستور داده‌اند و بالاخره سوار شدم. به من گفتند کتف عباس شکسته رسیدیم حواستان باشد بی‌تابی نکنید. آقای خامنه‌ای و آقای هاشمی آنجا هستند. گریه و زاری نکنید. می‌دانستم چه بر سرم آمده، وقتی که رسیدم دخترم با دسته گلی سپید به استقبالم آمده بود. تازه متوجه شدم چه بر سرم آمده، اصرار کردم باید پیکر عباس را ببینم. نزد پیکر شهید بابایی رفتم، پیشانی‌اش را بوسیدم و گفتم: من را فرستادی خانه خدا، خودت رفتی پیش خدا! عباس روز عید قربان شهید شده بود.

توصیه عباس، پیروی از ولایت فقیه بود

حمایت برخی افراد- که خود را منسوب به شهدا می‌کنند- از جریانات منحرف از مسیر ولایت موجب خدشه‌دار شدن چهره شهدای والامقام نمی‌شود. چطور می‌شود هزاران خون ریخته شده شهدا و ایثارگران را نادیده گرفت. عباس همیشه در بحث ولایت و پیروی از خط امام(ره) تأکید بسیار داشتند و به من سفارش می‌کردند که در سخنرانی‌هایم در مدرسه بر ولایت‌پذیری توجه خاص داشته باشم. اگر امروز شهدا در جوار رحمت خداوند آرمیده‌اند، به جایگاه حقیقی خود رسیده‌اند. ما باید همواره با تأسی به فرمایشات ولی‌فقیه با سیاست و هوشمندانه حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) باشیم. شخصاً هیچ وقت نمی‌خواهم خون شهدا پایمال شده و قلب ایشان را بلرزانم. من باید هم‌ردیف با شهدا از امام(ره) و کشورم دفاع کنم. باید تحت ولایت حضرت آقا و گوش به فرمان ایشان باشیم.

دختر شهید بابایی

هیچگاه از رانت دختر شهید بودن استفاده نکردم

سلما بابایی متولد 1355 هستم. پدر و مادرم اسم من را از کتاب «فاجعه کربلا» انتخاب کردند. در حال حاضر در دفتر خدمات پلیس + 10 مشغول به کارم، رشته تحصیلی‌ام مدیریت بازرگانی بوده، پرستاری را هم نصفه و نیمه خوانده‌ام و افتخارم این است که تا به امروز هیچگاه از رانت دختر شهید عباس بابایی بودن استفاده نکرده و نخواهم کرد.

شیرین‌تر از جان کجا رفتی؟

شهادت پدر و نبود مادر در آن روزهای سخت، لحظات تلخی را در ذهنم تداعی می‌کند. شب قبل از رفتن به مأموریت نیمه‌شب آمد من را بوسید و رفت، چشمان خواب‌آلوده‌ام را باز کردم و دوباره بستم، این لحظه را هرگز فراموش نمی‌کنم. مادر مکه بودند. سال 1366 همان سال که جریان مکه خونین رخ داد. پدرم که شهید شدند و خبر به ما رسید، امام خمینی(ره) دستور دادند تا رسیدن مادر پیکر بابا را نگه دارند. مادرم که آمد، رفت و پیکر پدر را دید. مراسمی باشکوه برای پدرم به دست همرزمان و مردم برپا شد. به دست من و برادرانم هم قاب عکس داده بودند. در امامزاده حسین(ع) قزوین دکلمه‌ای به من دادند که بخوانم. شعر بسیار زیبایی بود، 24 سال از آن روز می‌گذرد، اما این بیت در ذهنم نقش بسته: «پدرم ای یاورم، غم‌پرورم، شیرین‌تر از جانم کجا رفتی؟ چرا رفتی؟»

لیاقت دختر شهید عباس بابایی بودن را ندارم

برای نماز صبح بیدارم می‌کرد و بعد قرآن می‌خواندیم. از پدرم برای محمدحسین- پسرم- می‌گویم وقتی او را می‌بینم با تعاریف و شناختی که از پدرم دارم، یاد بابا می‌افتم. خصوصیات او شبیه باباست. دلم برایش تنگ شده. برای من که فرزند شهید عباس بابایی هستم، افتخار بسیار بزرگی است، اما به عنوان یک ایرانی بدون هیچ وابستگی، وقتی به شخصیت او و کارهایش نگاه می‌کنم، لذت می‌برم. متانت، تواضع، ایمان و شجاعت شهید عباس بابایی ستودنی است. من در خود لیاقت دختر شهید عباس بابایی بودن را نمی‌بینم. کار بزرگی است که انسان پا روی نفس خویش بگذارد، یک ماه رمضان در سال پا روی نفس‌مان می‌گذاریم که چیزی نخوریم، اعتقاداتمان را حفظ کنیم و آن را تقویت کنیم. بابا همیشه و هر روز اینگونه بود. خیلی مهم است به درجه بالایی برسی و هنوز در خانه محقر و کوچک زندگی کنی. همیشه خودش را چند پله پایین‌تر از دیگران قرار می‌داد.

از علاقه و پایبندی مادرم درس می‌گیرم
خیلی دوست دارم مانند پدر باشم و در زندگی از او الگو بگیرم. امثال بابایی‌ها کم هستند خیلی کم. اینکه می‌گویند از دامن زن، مرد به معراج می‌رود کاملاً صحیح و بجاست. پدرم فرد مؤمن و موفقی بود و در این راه همسری همراهش بود که عاشقانه پای او ایستاد. بعد از شهادت پدر، مادرم راهش را ادامه داد. تمام جوانی‌اش را برای فرزندانش هزینه کرد. از همین جا از ایثار مادرم سپاسگزارم. مادرم بعد از گذشت 24 سال از شهادت پدر هنوز چشمانش گریان است. پایبندی و علاقه او به پدر و آرمان‌هایش برای من ارزش دارد و ستودنی است.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 90/5/15:: 11:25 صبح     |     () نظر

آیا پروژه تحمیل خاتمی به نظام کلید خورد؟
اصلاح طلبان به دنبال نفوذ در حاکمیت هستند.

بعد از نامه مجمع ادوار تحکیم وحدت به محمد خاتمی و تخطئه او به دلیل سخنان، موضع‌گیری‌ها و بعضی تحرکات سیاسی اخیر وی، نامه دختر منتظری به خاتمی نیز منتشر و انتقاداتی از وی مطرح شد.

به گزارش ندای انقلاب ناگفته نماند که نامه مجمع ادوار تحکیم وحدت به خاتمی، به اذعان نویسندگان آن، مدتی قبل نوشته شده است اما هفته قبل منتشر شد.

همزمانی تقریبی انتشار نامه این مجمع غیرقانوی با نامه دختر منتظری به خاتمی نشان می‌دهد که طیف تندرو ضدانقلاب که در نهان و آشکار از محبت‌های خاتمی بهره‌ها برده‌اند، اکنون درصدد اجرای نقشه‌ای تازه برای نفوذ در نظام هستند.

بدیهی است حضور اصلاح‌طلبان در مناصب مختلف و مشی تساهل‌گرانه آنان با ضدانقلاب که منجر به همکاری آنان در بسیاری از زمینه‌شد، نقطه عطفی در فعالیت‌های بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

اکنون که انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در راه بوده و فضای انتخاباتی در آینده نه‌چندان دور بر کشور حکم‌فرما خواهد شد، اصلاح‌طلبان افراطی و ضدانقلاب که بیشترین اشتراک را در نظر و اهداف خود دارند، به دنبال یافتن روزنه‌ای برای نفوذ در نظام  و اجرای برنامه‌های خود باشند.

انتقاد به خاتمی که گاه با لفظی تند انجام شده و حالتی تهاجمی یافته است، همزمان با ناز و کرشمه‌های اصلاح‌طلبان جهت حضور در انتخابات انجام می‍‌شود که نشان از برنامه‌ریزی جهت رسانه‌ای کردن این انتقادات است. انتقاداتی که می2تواند با اهداف زیر صورت گرفته باشد:

رفع اتهام از بعضی متهمان فتنه: خاتمی و بعضی از اصلاح‌طلبان که طی یک ماه اخیر زبان گشوده و اظهاراتی در ارتباط با مسائل سیاسی خصوصاً شرکت یا عدم شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی مجلس بیان داشته‌اند، یکی از اهداف حملات مکتوب، به خاتمی است.

یقیناً با وجود ارتباطات ارگانیک میان ضدانقلاب و بعضی از این افراد، در صورت بروز یک اختلاف مصلحتی و ظاهری میان آنها و در نتیجه هموار شدن راه ورود بعضی از اصلاح‌طلبان به مجلس، خوا ناخواه موقعیت افراطیون اصلاح طلب و ضدانقلاب در مواجهه نظام، تقویت می‌شود.

پنهان‌سازی ارتباط افراطیون اصلاح‌طلب با خاتمی: خاتمی اگر چه در مواردی نتوانسته از موضع‌گیری های تند خود اجتناب کند اما هوز هم به مدد پنهان‌کاری توانسته است تا حدودی جایگاه خود را میان افکار بعضی فعالان سیاسی به عنوان نماد اصلاح‌طلبان معدل حفظ کند.

بدیهی است پنهان‌سازی ارتباط افراطیون اصلاح‌طلب با خاتمی در تثبیت جایگاه خاتمی و چهره‌های نزدیک به او موثر خواهد بود.

تحمیل خاتمی به نظام: اگر چه حمله افراطیون به خاتمی، کمتر جدی گرفته شده است اما آنها در پی تحمیل خاتمی به نظام هستند و در این راه از ایفای نقش منتقد و حتی مخالف خاتمی دریغ نمی‌کنند. این عمل به‌واسطه وجود منفعت فراوان برای آنها در حضور هرچند اقلیتی اصلاح‌طلبان در مجلس است؛ همانطور که اقلیت فعلی مجلس نیز خدمات فراوانی به آنها ارائه کرده است.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 90/5/15:: 11:25 صبح     |     () نظر

بازتاب سخنان عجیب داریوش قنبری در رسانه های ضدانقلاب

سخنان دیروز داریوش قنبری در مجلس بازتاب گسترده ای در میان رسانه های غربی و ضدانقلاب داشت، نکته قابل توجه اینکه تمام این رسانه ها با تیترهای مشابه از این سخنان استقبال کردند.  سخنان داریوش قنبری در نطق میان دستور صحن علنی مجلس دیروز یکشنبه 31جولای (9 مرداد) که با اتهام پراکنی آشکار علیه دولت همراه بود در میان رسانه های غربی و اپوزیسیون بازتاب گسترده ای داشت.

نکته قابل توجه این است که این رسانه ها با تیترهای مشابه این سخنان را بازتاب دادند. بی بی سی که سیاه نمایی علیه نظام را سردمداری می کند در بازتاب این سخنان، "احمدی نژاد ایرانیان را یا بیکار کرد یا بدهکار" را به عنوان تیتر اول خود انتخاب کرد و نوشت: «داریوش قنبری، نماینده مجلس ایران در نشست مجلس این کشور خطاب به محمود احمدی نژاد گفت "پس از گذشت 6 سال از ریاست جمهوری جنابعالی اکنون مردم ایران به لحاظ اقتصادی تبدیل به 2 دسته شده‌اند، یا بیکار هستند،یا بدهکاردویچه وله، ارگان رسمی آلمان نیز این سخنان را به عنوان تیتر یک خود انتخاب کرد و با عنوان" احمدی نژاد مردم را به دو دسته بیکار و بدهکار تبدیل کرد" نوشت: «یک نماینده مجلس احمدی‌نژاد را متهم کرد در شش سال ریاست جمهوری خود مردم ایران را به دو دسته‌‌‌ بیکار و بدهکار تبدیل کرده است. به گفته‌ این نماینده، به جای آمدن پول نفت برسر سفره‌ها، احکام جلب به در خانه‌های مردم می‌آیند».

دویچه وله که همه شرایط را برای دامن زدن به اختلافات مهیا دید در تحلیل خود ذیل این خبر نوشت: «دولت احمدی‌نژاد در شش سال گذشته مورد حمایت بی‌چون و چرای آیت‌الله خامنه‌ای و نهادهای حکومتی زیر نظر او بود. اما با بروز شکاف و اختلاف میان آنها، این حمایت‌ها کاهش یافت و زمینه برای انتقادهای آشکار از عملکرد دولت در نهادهایی چون مجلس فراهم آمد».

کلمه، سایت موسوی نیز با انتخاب تیتر "مردم در این 6 سال به دو دسته بیکار و بدهکار تبدیل شده اند" سخنان قنبری را اینگونه بازتاب داد: «نماینده مردم ایلام، در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به جای آمدن پول نفت بر سر سفره‌ها احکام جلب بانک‌ها برای دریافت مطالبات بانک‌ها از بدهکاران به در خانه‌های مردم می‌رود....».سایت بالاترین نیز همزمان با لینک دادن از سایت های بی بی سی، دویچه وله و کلمه سخنان قنبری را منتشر کرد.

رادیو زمانه، ارگان رسمی کشور هلند نیز برای اینکه از قافله عقب نماند با انتخاب تیتر "قنبری: ایرانیان در زمان احمدی‌نژاد یا بیکار شده‌‌اند یا بدهکار" نوشت: «داریوش قنبری نماینده مجلس ایران در جلسه علنی مجلس خطاب به محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری این کشور گفته است «پس از گذشت شش سال از ریاست‌جمهوری جناب‌عالی اکنون مردم ایران به لحاظ اقتصادی تبدیل به دو دسته شده‌اند، یا بیکار هستند و یا بدهکار».

نکته جالب توجه در بازتاب سخنان قنبری این است که این رسانه ها معمولا با گزینش و جهت دهی به سخنان تلاش می کنند رسالت خود در سیاه نمایی علیه نظام را به خوبی انجام دهند، اما اتهام پراکنی های این نماینده اصلاح طلب علیه دولت را سوژه مناسبی برای سیاه نمایی علیه نظام دانسته و ترجیح دادند این اتهامات را بدون کم وکاست و حتی بدون تحلیل ارائه کنند.

گفتنی است درحالی که وحدت میان قوا و مسوولان و نزدیکی آنان به یکدیگر بی‌گمان دشمنان کشور را که به دنبال یافتن بهانه اختلاف‌نظر در چنین فضایی هستند ناامید می‌کند، آیا این سخنان به همراه اتهامات بی اساس یک نماینده اصلاح طلب چیزی جزء آب به آسیاب دشمن ریختن می باشد؟ این سخنان در زمانی که جامعه نیاز به آرامش دارد با چه هدفی ایراد می شود؟

در حالی که رهبر انقلاب بارها مسئولین را امر به وحدت کردند و از اختلاف افکنی برحذرداشتند؟!رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر وحدت و پرهیز از اختلافات، نکات کلیدی و اساسی را درخصوص حرکت تکاملی انقلاب و پرهیز از مشتعل کردن فضای اختلاف و هیاهو و جنجال گوشزد کردند.ایشان در سخنان روشنگرانه خود یکی از موارد بسیار مهم و ضروری، برای ادامه حرکت تکاملی و رو به جلو انقلاب را پرهیز از دمیدن و مشتعل کردن فضای اختلاف، هیاهو و جنجال در جامعه بیان فرمودند و همه دستگاه‌ها و جریان‌های سیاسی و فکری را به پایبندی عملی به حفظ وحدت فراخواندند.

رهبر معظم انقلاب در موضوع پرهیز از اختلاف و تفرقه فرمودند: «باید هر چه ممکن است اختلاف‌نظرها و اختلاف‌سلیقه‌ها کم شود و به فضای بحث‌های اختلافی دمیده نشود».هشدار و اظهار تاسف شدید رهبر معظم انقلاب از برخی بگومگوها و بحث‌های اختلافی در کشور، حاکی از آن است که کسانی با چنین بحث‌هایی باعث شادمانی دشمنان می‌شوند.

رهبر انقلاب در بیاناتشان به حرکت روشنگرانه و تبیین منطقی و مستدل مواضع در مقابل تفکر غلط نیز اشاره داشتند و تاکید کردند «البته نباید تفکر غلط تابلو شود تا همه از آن مطلع شوند و هر گونه حرکت روشنگرانه نیز باید به دور از هیاهو و جنجال باشد زیرا جنجال، حرف منطقی را هم خراب می‌کند».

بیانات رهبر انقلاب مبنی بر لزوم حفظ وحدت و همگرایی نشان از آن دارد که ایشان هوشیاری همگان، بویژه مسوولان کشور را در برابر هرگونه سوءاستفاده سیاسی ـ رسانه‌ای دشمنان انقلاب که مترصد هستند از کوچک‌ترین فرصت برای مخدوش کردن چهره نظام نزد افکار عمومی جهان استفاده کنند، ضروری می‌دانند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 90/5/11:: 5:55 عصر     |     () نظر

  آثار رفتاری اینترنت بر جوانان

امروزه، اطلاع رسانی در بستر فن آوری ارتباطات و اینترنت سرعتی وصف ناپذیر یافته و زمان و مکان را در نوردیده است و هیچ مانعی را بر سر راه خود بر نمی تابد و جوانان که بازیگران اصلی و سواران پیشتاز این موج هستند، بیش از هر زمان نیاز به شناختن و شناخته شدن دارند وشناخت واقعی و عملی نیازهای این نسل مستلزم بررسی ابعاد مختلف عوامل تاثیر گذار و اثر پذیر از این فناوری نوین ارتباطی است. اینترنت گروهی متشکل از هزاران شبکه است که در عرضه  مجموعه ی اطلاعاتی واحد به کاربران یا مشتریان خود مشارکت دارند. اینترنت را از نظر جامعه شناسی می توان مدخلی برجامعه ی الکترونیکی جهانی  دانست.

عناصر اصلی در اینترنت عبارتند از:

تولید کنندگان، واسطه ها (توزیع کننده ها) و مصرف کنندگان. نکته مهم این است که تعداد کاربران جهانی اینترنت نیز همواره رو به افزایش است و جمعیت آن تقریبا هر سال دو برابر می شود. این جامعه به راحتی قابل سرشماری نیست.

اینترنت وسیله ای است که همانند همه ابزارهای دیگر جنبه های مثبت و منفی دارد و قضاوت ما درباره آن، به نوع استفاده ی کاربران بستگی دارد. این پدیده، علی رغم فرصت های مناسبی از قبیل دست یابی به اطلاعات فراوان مورد نیاز، توسعه و تولید دانش برای ما فراهم می آورد، تهدیدهایی را نیز متوجه ما می کند و از آنجا که بیشترین کاربران آن را نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند،  استفاده ی نادرست از آن می تواند نیروی پویا و کارآمد و در نهایت نظام اداره  کشور را تهدید می کند.

بنابراین، لازم است هر چند مختصر و فهرست گونه، برخی از تهدیدات را مورد توجه قرار دهیم و دیگران را به بررسی های جدی تر و تحقیقات ارزنده تر در ابعاد مختلف و در آینده ای نه چندان دور فراخوانیم. استفاده  نادرست از اینترنت دو وجه متمایز دارد: یکی این که کاربران در هدفمندی و میزان استفاده از آن تابع ضابطه و قاعده ای نباشند که در این صورت جوانان و نوجوانان عادت می کنند، اوقات فراغت خود را به بیهودگی و بدون برنامه ریزی بگذرانند و این تصور در ذهن آنها شکل گیرد که نهایت زندگی، چیزی جز بازی و سرگرمی و کام جویی نیست و وجه دوم نوع بهره برداری از آن و مراجعه به سایت هایی است که موارد ناهنجار و غیر اخلاقی را ترویج می کنند که از این طریق، هم هویت ملی فرد را مورد هجوم قرار می دهند و هم به تخریب شخصیت اجتماعی و حوزه ی روانی او می پردازند. اما نخستین و شاید خطرناک ترین اثر منفی اینترنت، که موجب استفاده های نادرست جوانان از اینترنت می شود،  اعتیاد اینترنتی  است. یکی از کارشناسان می گوید: فردی که بیش از نوزده ساعت در هفته از اینترنت استفاده می کند، معتاد به اینترنت است.

کارشناسی دیگر اظهار می کند: معتاد کسی است که حداقل 38 ساعت در هفته یا هشت ساعت در روز، وقت خود را صرف استفاده از اینترنت می کند. متخصصان آسیب شناسی: اگر فرد در هفته دو تا سه ساعت از اینترنت استفاده کند، کاربر معمولی است و فردی که میزان استفاده  وی از اینترنت به 5/8 ساعت یا بیشتر برسد، باید مورد بررسی های آسیب شناسانه قرارگیرد.

مرور بر ادبیات نظری و تجربی پیرامون اعتیاد اینترنتی نشان دهنده آن است که اعتیاد اینترنتی پدیده ای است که از سه ویژگی برخوردار است:

1- زمانی می توان گفت که فرد معتاد به اینترنت شده است که دارای علائم خستگی زودرس، تنهایی، افسردگی و غیره باشد. افرادی همچون اورزاک و یونگ به چنین تعریفی از اعتیاد اینترنتی دارند. روش های درمان این نوع اعتیاد نیز، رفتار درمانی شناختی و تقویت درمانی انگیزش است.

2- اعتیاد اینترنتی نوعی اختلال و بی نظمی روانی است و روش درمان آن نیز تشکیل گروه های خبری و گروه های بحث است. در این شکل از درمان، اعضای اختلالات روانی مرتبط به هم، نقش یک گروه حمایتی را بازی می کنند و با ارایه  پیشنهادات آن لاین و روش های برخورد با آن از شدت اعتیاد اینترنتی می کاهند.

3- اعتیاد اینترنتی نوعی مشکل رفتاری است که دلیل آن وجود یک رابطه  قوی بین اعتیاد اینترنتی و وابستگی شیمیایی است. سایر روان شناسان معتقدند که زیاده روی در استفاده از اینترنت می تواند برای سلامت فکری و فیزیکی شخص خطرناک باشد. اعتیاد به اینترنت، کارکرد انطباقی شخص را مختل می کند. اگر شخصی به اینترنت معتاد شود، کارکردهای وی غیر انطباقی می شوند. همانند تمام انواع دیگر اعتیاد، اعتیاد به اینترنت نیز با علائمی همچون اضطراب، افسردگی، کج خلقی، بی قراری و افکار وسواسی یا خیالبافی راجع به اینترنت همراه است. از طرفی، در عین حال که روابط این افراد (به ویژه کودکان و نوجوانان) در جهان مجازی افزایش می یابد، در مقابل از دامنه روابط آنان در جهان واقعی کاسته می شود. ضمن آنکه، احتمال لطمه دیدن عملکرد آموزشی نیز وجود دارد.

حجم رو به رشدی از تحقیقات صورت گرفته پیرامون اعتیاد اینترنتی، حکایت از آن دارد که اختلال اعتیاد اینترنتی نوعی اختلال روان شناختی - اجتماعی است که از مشخصه های آن، علایم کناره گیری، اختلالات عاطفی و از هم گسیختگی روابط اجتماعی است. اعتیاد اینترنتی، انسان ها را به افرادی رها شده تبدیل می کند و بر روابط اجتماعی آنها تاثیر می گذارد. بهره وری و بازده کاری کاربران اینترنت در نتیجه ی استفاده بیش از حد از اینترنت پایین می آید.

آنان با تاخیر به محل کار می روند ودچار کم کاری می شوند. عدم تحرک جسمی و چاقی به همراه علایمی چون درد کمر، پشت و ماهیچه از دیگر پیامدهای این مسئله است. این کاربران حتی در صورت کناره گیری از اینترنت، دچار علائم اختلال می شوند. مطالعات نشان داده است که چهارده درصد از کاربران اینترنت، دچار علائمی مانند رفتارهای وسواسی، حالت روان شیدایی، افسردگی و..... هستند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 90/5/11:: 5:55 عصر     |     () نظر

پروژه "فریب" با توجیه "سیاست‌ورزی" تحت حمایت غرب

بحث و اختلاف نظر در جریان فتنه برای نحوه بازگشت به قدرت و امکان فعالیت انتخاباتی ادامه دارد، اما بخش عمده‌ای از این جریان معتقد هستند که باید از نزدیک‌ترین صحنه عمل سیاسی یعنی انتخابات مجلس نهم برای بازگشت به قدرت و القای مقبولیت رسمی استفاده کرد.

به گزارش رجانیوز، در جریان فتنه، یک طیف اقلیت از جمله شکوری‌راد، آرمین و تاج‌زاده مخالف حضور در انتخابات هستند و معتقدند که در چارچوب ساختار موجود، امکان فعالیت انتخاباتی وجود ندارد، اساساً در صورت فعالیت نیز احتمال موفقیت نزدیک به صفر است و حضور ما فقط تنور انتخابات را گرم می‌کند.

در مقابل، افرادی مانند خاتمی، موسوی خوئینی‌ها، نبوی و میردامادی معتقدند که مقابله با نظام تنها با نفوذ در ساختار امکان دارد، بنابراین، باید در نزدیک‌ترین صحنه عمل سیاسی یعنی انتخابات مجلس نهم حضور فعال داشت تا بتوان با نفوذ در مجلس به‌عنوان یکی از مراکز اصلی تصمیم‌گیری کشور مشابه الگوی ترکیه قانون اساسی را تغییر داد.

این طیف از جریان فتنه معتقدند که "در جریان بازگشت باید تا حد امکان هزینه‌ای نداد و تلاش کرد تا از نظام امتیاز گرفت. همچنین با توجه به اینکه با نزدیک شدن به انتخابات، فضای رسانه‌ای نیز بازتر می‌شود و برخورد با رسانه‌ها نیز هزینه‌زا است، باید حدکثر استفاده را از این فضا کرد و برای طرح دیدگاه‌های ساختارشکنانه برنامه‌ریزی کرد."

طراحی این بخش از جریان فتنه مورد حمایت غرب نیز هست و اتاق‌های فکر غربی که سران اصلی فتنه هستند، تأکید می‌کنند که بر اساس تجربه‌های قبلی، بهترین راه تغییر ساختار و رفتار نظام ایران، "تدارک از درون" است، بنابراین باید مجاری داخلی فعال شوند.

غربی‌ها معتقدند که باید از میرایی کامل جریان فتنه به‌عنوان یک ظرفیت با مشخصه اخلال‌گر علیه جمهوری اسلامی جلوگیری کرد و لازمه این مسئله، جلوگیری از حذف و بایکوت آن در داخل ایران است، بنابراین، باید زمینه برای بازگشت و مقبولیت رسمی آن‌ها ایجاد شود، چرا که تجربه‌ی نهضت آزادی نشان می‌دهد جریان‌های سیاسی در ایران با فاصله گرفتن از قدرت توان سر پا نگه داشتن خود را ندارند و خود به‌خود حذف می‌شوند.

با این حال، مشکلی که جریان فتنه اکنون به‌طور جدی با آن درگیر است، توجیه بدنه فروکاسته خود می‌باشد، به‌طوری که تلقی بدنه این جریان از اقدام خاتمی، نوعی قدرت طلبی و نادیده‌انگاری موسوی و کروبی آن‌هم در شرایط حصر خانگی آن‌ها است.

در عین حال، خاتمی و طیف معتقد به حضور در انتخابات، سفارش تهیه محورها و نوشته‌هایی را داده‌اند که خط اصلی آن‌ها توجیه بازگشت به قدرت در چارچوب "سیاست‌ورزی" است تا چنانچه حتی اگر نظام حاضر به امتیاز دادن نشد و افرادی مانند خاتمی مجبور شدند فتنه را به‌طور صریح محکوم کنند،‌ این اقدام در همین چارچوب توجیه شود.

خاتمی حدود دو ماه قبل مدعی شد که هم بر "نظام و رهبری" و هم بر "مردم" ظلم شده است و باید از یکدیگر گذشت کنند. وی اگرچه در اظهارات خود از فتنه‌گران با عنوان مغلطه‌آمیز "مردم" یاد کرد اما ظلم آن‌ها بر نظام و رهبری را نیز پذیرفت.

این اظهارات با واکنش تند بدنه و برخی از اعضای مؤثر جریان فتنه مواجه شد و برخی اظهار عقیده کردند که خاتمی پس از قطعی شدن میرایی موج موسوی و کروبی و توخالی بودن ادعاهایی مانند "موسوی دستگیر بشه ایران قیامت میشه" حاضر شده به قیمت لگد زدن به جریان فتنه، اصلاح‌طلبان را نجات دهد.

اما در شرایطی که برآورد نادرست طیف متمایل به فعالیت انتخاباتی جریان فتنه از شرایط موجود کشور این بود که نظام حاضر است برای بازگشت آن‌ها امتیاز دهد و در این زمینه چراغ سبز نیز نشان داده است، پس از بیان این اظهارات از سوی خاتمی، مجموعه فعالان معتقد به حرکت در ساختارهای قانونی نوعی اجماع علیه وی را نشان دادند و تأکید کردند که هر گونه بازگشت منوط به مرزبندی شفاف با جریان فتنه، محکوم کردن آن و جبران خسارت‌های وارد شده به نظام و مردم است.

در عین حال،‌ با توجه به اینکه قصد خاتمی و طیف همسو به او در جریان فتنه از بازگشت به قدرت، نفوذ برای ادامه رفتارهای فتنه‌گرانه از موضع قدرت عنوان شده است، همان‌طور که ظلم به نظام و مردم از سوی فتنه‌گران یک واقعیت بود، وی برای اثبات حسن نیت واقعی خود و اظهار برائت از پروژه "فریب" با مشکل جدی مواجه است.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 90/5/11:: 5:55 عصر     |     () نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >